Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Regulament Nr.2 din 19.03.2009

privind regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare
ACT EMIS DE: Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 183 din 24 martie 2009



SmartCity1


Articolul 1(1) Prezentul regulament stabileşte regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare.(2) Prezentul regulament se aplică în mod corespunzător şi societăţilor de administrare a investiţiilor. În acest sens, orice referire la o societate de servicii de investiţii financiare se consideră a fi făcută, după caz, la o societate de administrare a investiţiilor. Articolul 2(1) Termenii, abrevierile şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută în Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 297/2004.(2) În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a)acţionar semnificativ - acţionar care deţine o participaţie calificată; b)control - relaţia dintre o societate-mamă şi filiala sa, aşa cum este definită la art. 3 din Reglementările contabile conforme cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene aplicabile entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare aprobate prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 74/2005, sau o relaţie similară dintre o persoană fizică ori juridică şi o entitate; c)depăşirea involuntară a unui prag - depăşirea de către acţionarii unei societăţi de servicii de investiţii financiare (S.S.I.F.) a unui prag ca urmare a răscumpărării de către S.S.I.F. a acţiunilor deţinute de alţi acţionari sau în cazul unei majorări de capital la care acţionarii existenţi nu participă; d)beneficiar real - persoana fizică ce deţine sau controlează în cele din urmă achizitorul şi/sau persoana în numele căreia se realizează achiziţia; persoane care exercită efectiv controlul final asupra unui achizitor care este constituit sub forma unei persoane juridice sau în baza unui acord juridic; e)exercitarea unei supravegheri eficiente - situaţia în care Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) nu este împiedicată să îşi îndeplinească atribuţiile de supraveghere de către persoanele fizice şi juridice care au legături strânse cu S.S.I.F. ori de legile, reglementările şi procedurile administrative din alt stat care guvernează persoanele fizice şi juridice care au legături strânse cu S.S.I.F. sau de dificultăţile de aplicare a acestor legi, reglementări şi proceduri administrative; f)influenţă semnificativă - se consideră că un achizitor potenţial exercită o influenţă semnificativă atunci când deţinerile sale, deşi sub pragul de 10%, îi permit să exercite o influenţă semnificativă asupra administrării S.S.I.F., cum ar fi faptul de a avea un reprezentant în consiliul de administraţie. Deţinerile sub 10% se supun cerinţelor de notificare completă dacă C.N.V.M. demonstrează, de la caz la caz, că structura acţionariatului S.S.I.F. şi implicarea concretă a achizitorului în administrarea S.S.I.F. creează o influenţă semnificativă; g)informaţie esenţială - orice informaţie care poate influenţa semnificativ evaluarea efectuată în conformitate cu prevederile art. 8, cum ar fi structura grupului, cele mai recente evaluări ale solidităţii financiare a achizitorului etc.; h)participaţie calificată -deţinerea, directă sau indirectă, într-o S.S.I.F. a unei participaţii care reprezintă cel puţin 10 % din capitalul social sau din drepturile de vot ori care permite exercitarea unei influenţe semnificative asupra administrării S.S.I.F. în care este deţinută participaţia respectivă. Determinarea deţinerilor şi a drepturilor de vot se efectuează în conformitate cu prevederile reglementărilor C.N.V.M. care transpun prevederile art. 9 şi 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţă, având în vedere condiţiile de cumulare prevăzute la art. 12 alin. (4) şi (5) din aceeaşi directivă; i)persoane care acţionează în mod concertat - situaţia în care fiecare dintre persoane decide să îşi exercite drepturile sale legate de acţiunile pe care le-a achiziţionat în conformitate cu un acord implicit sau explicit încheiat între persoanele respective; j)persoană fizică - include pe lângă persoane fizice, în sensul strict al termenului, şi entităţi cu personalitate juridică având un grad ridicat de transparenţă, ai căror asociaţi poartă răspunderea pentru entitatea cu personalitate juridică; k)soliditatea financiară a achizitorului potenţial - capacitatea achizitorului potenţial de a finanţa achiziţia propusă şi de a menţine o structură financiară solidă în viitorul previzibil; capacitatea trebuie să se reflecte în scopul achiziţiei şi în politica achizitorului potenţial în ceea ce priveşte achiziţia, iar în cazul schimbării controlului, şi în previziunea obiectivelor financiare, consecvent cu strategia descrisă în planul de afaceri; l)supraveghetorul achizitorului - autoritatea competentă responsabilă cu supravegherea instituţiei financiare care are calitatea de achizitor; m)supraveghetorul vizat - autoritatea competentă responsabilă cu supravegherea instituţiei financiare vizate; n)structura grupului - include membrii grupului, inclusiv societăţile-mamă şi filialele, precum şi regulile de guvernanţă corporativă intragrup (mecanismele de adoptare a deciziilor, nivelul de independenţă, administrarea capitalului); o)ţări terţe considerate echivalente:

(i) pentru aspecte referitoare la lupta împotriva finanţării terorismului şi spălării banilor - acele ţări considerate de Comitetul pentru prevenirea spălării banilor şi a finanţării terorismului a avea standarde pentru prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului comparabile cu standardele din Uniunea Europeană;
(ii) pentru aspecte vizând cerinţele prudenţiale [criteriile prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)-d)] - ţări din afara Spaţiului Economic European în care instituţiile financiare reglementate sunt subiect al unui regim de supraveghere considerat de C.N.V.M. echivalent supravegherii cerute prin directivele sectoriale din Uniunea Europeană.

Chiar în situaţia în care supravegherea desfăşurată de autoritatea dintr-o ţară terţă este considerată „echivalentă“, acordurile pentru schimbul de informaţii în vederea supravegherii cu o autoritate vor fi considerate adecvate numai dacă s-a agreat să se încheie un memorandum de înţelegere pentru cooperare reciprocă cu C.N.V.M. şi dacă nicio lege, niciun regulament sau prevederile administrative din ţara terţă nu împiedică schimbul de informaţii. Articolul 3(1) Orice persoană fizică sau juridică ori grup de persoane care acţionează concertat, denumit în continuare achizitor potenţial, care a decis să achiziţioneze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-o S.S.I.F. ori să îşi majoreze, direct sau indirect, participaţia calificată într-o S.S.I.F., astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut să fie egală ori mai mare de 20%, 33% sau 50% ori astfel încât S.S.I.F. să devină o filială a sa, operaţiune denumită în continuare achiziţie propusă, trebuie să notifice în prealabil, în scris, C.N.V.M., indicând mărimea participaţiei vizate şi furnizând informaţiile relevante la care se face referire la art. 8 alin. (4).(2) Orice persoană fizică ori juridică care a decis să înstrăineze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-o S.S.I.F. trebuie să notifice în prealabil, în scris, C.N.V.M., indicând mărimea participaţiei vizate. O astfel de persoană trebuie, de asemenea, să notifice C.N.V.M. în cazul în care a decis să îşi reducă participaţia calificată, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut ar scădea sub 20%, 33% ori 50% sau astfel încât S.S.I.F. ar înceta să mai fie filiala acesteia.(3) Notificările prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor transmite C.N.V.M. de către achizitorul potenţial/acţionarul care înstrăinează, cât mai curând posibil de la data adoptării deciziei, şi vor menţiona expres procentul din capitalul social sau din totalul drepturilor de vot avut în vedere.(4) Notificarea se transmite şi în cazul depăşirii sau diminuării involuntare a unui prag de către achizitor ori de către persoanele cu care acţionează în mod concertat. În aceste cazuri acţionarii trebuie să notifice autorităţile competente imediat ce au luat cunoştinţă de depăşirea unui prag, chiar dacă ei intenţionează să îşi reducă nivelul deţinerilor lor astfel încât acesta să scadă din nou sub prag sau ulterior să redobândească poziţia deţinută iniţial.(5) Notificarea drepturilor de vot deţinute sau exercitate în mod colectiv de persoanele care acţionează în mod concertat se transmite către C.N.V.M. de către fiecare parte implicată ori de către una dintre aceste părţi, în numele grupului persoanelor care acţionează concertat, fără ca prin aceasta să se aducă atingere obligaţiei de furnizare a informaţiilor şi documentelor prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 de către fiecare dintre persoanele în cauză. În notificare se va menţiona expres dacă este făcută în nume personal sau în numele persoanelor care acţionează în mod concertat, indicând numele/denumirea acestora şi procentul avut în vedere.(6) În cazul persoanelor care acţionează în mod concertat, C.N.V.M. se pronunţă atât cu privire la deţinerile individuale semnificative, cât şi cu privire la cele concertate.(7) Dacă S.S.I.F. vizată controlează direct sau indirect filiale care sunt instituţii financiare subiect al supravegherii altor autorităţi competente din Spaţiul Economic European, achizitorul potenţial are obligaţia de a notifica fiecăreia dintre aceste autorităţi.(8) Pentru a stabili dacă au fost îndeplinite criteriile privind participaţia calificată nu se vor lua în calcul drepturile de vot sau acţiunile deţinute de firme de investiţii ori de instituţii de credit ca urmare a subscrierii de instrumente financiare şi/sau a plasării instrumentelor financiare în baza unui angajament ferm, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) pct. 6 lit. A.f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, cu condiţia ca drepturile respective să nu fie exercitate sau utilizate în vreun alt mod pentru a interveni în administrarea emitentului, pe de o parte, şi să fie înstrăinate în termen de un an de la data achiziţiei, pe de altă parte. Articolul 4La evaluarea persoanelor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 297/2004 se au în vedere, în mod corespunzător, prevederile art. 8 alin. (1), (2) şi (4) din prezentul regulament. Articolul 5(1) În realizarea evaluării prevăzute la art. 8 alin. (1), C.N.V.M. colaborează prin consultare reciprocă în toate privinţele cu alte autorităţi de supraveghere naţionale sau din alte state membre, denumite în continuare autorităţi competente relevante, în cazul în care achizitorul potenţial este: a)o instituţie de credit, o societate de asigurare, o societate de reasigurare, o firmă de investiţii sau o societate de administrare a investiţiilor, autorizată în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie; b)societatea-mamă a unei instituţii de credit, a unei societăţi de asigurare, a unei societăţi de reasigurare, a unei firme de investiţii sau a unei societăţi de administrare a investiţiilor, autorizată în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie; sau c)o persoană fizică sau juridică ce controlează o instituţie de credit, o societate de asigurare, o societate de reasigurare, o firmă de investiţii sau o societate de administrare a investiţiilor, autorizată în România, într-un alt stat membru ori într-un alt sector decât cel vizat de achiziţie. (2) C.N.V.M. şi autorităţile competente relevante prevăzute la alin. (1) îşi furnizează reciproc, fără întârzieri nejustificate, orice informaţie care este esenţială sau relevantă pentru realizarea evaluării.(3) În aplicarea alin. (2), la solicitarea C.N.V.M., în calitate de autoritate competentă a S.S.I.F. vizată de achiziţia propusă, acesteia îi vor fi furnizate toate informaţiile relevante şi, din oficiu, toate informaţiile esenţiale. Decizia emisă de C.N.V.M. cu privire la achiziţia propusă va indica orice eventuală opinie sau rezervă exprimată de autoritatea competentă a achizitorului potenţial.(4) C.N.V.M. va furniza la solicitarea altor autorităţi competente orice informaţii relevante şi, din oficiu, orice informaţii esenţiale referitoare la entităţile aflate în supravegherea sa.(5) În situaţia prevăzută la alin. (1), C.N.V.M. va lua în considerare opinia autorităţii competente a achizitorului, în special în ceea ce priveşte criteriile de evaluare referitoare la achizitorul potenţial. Articolul 6(1) C.N.V.M. transmite achizitorului potenţial, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea notificării prevăzute la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5), precum şi la eventuala primire ulterioară a informaţiilor menţionate la alin. (4), confirmarea de primire în scris.(2) C.N.V.M. are la dispoziţie o perioadă de cel mult 60 de zile lucrătoare (denumită în continuare perioadă de evaluare) de la data confirmării scrise de primire a notificării şi a tuturor documentelor prevăzute în reglementările emise de C.N.V.M., ce trebuie să fie anexate la notificare în baza listei menţionate la art. 8 alin. (4), pentru a finaliza evaluarea.(3) Perioada de evaluare va începe să se deruleze numai după transmiterea completă a tuturor informaţiilor şi documentelor solicitate.(4) În funcţie de circumstanţele concrete ale achiziţiei propuse, C.N.V.M. poate să excepteze în mod explicit achizitorul potenţial de la furnizarea anumitor informaţii, în situaţii cum ar fi:a)C.N.V.M. este deja în posesia informaţiilor necesare sau le poate obţine de la altă autoritate de supraveghere; b)achiziţia propusă urmează să se realizeze printr-o tranzacţie intragrup în cadrul grupului unui acţionar existent fără să aibă loc o modificare reală sau substanţială a deţinătorului direct ori indirect al S.S.I.F. sau a influenţei pe care grupul o exercită în S.S.I.F.; în acest caz, vor fi furnizate informaţii adecvate care să permită evaluarea achiziţiei propuse, fără a fi necesară o reevaluare a întregului grup; c)achiziţia propusă se realizează prin ofertă publică şi achizitorul potenţial nu se află în posesia tuturor informaţiilor necesare pentru a-şi stabili un plan de activitate complet; în acest caz, achizitorul potenţial va indica C.N.V.M. dificultăţile întâmpinate în obţinerea informaţiilor necesare, precizând care sunt aspectele din planul de activitate care ar putea suferi modificări în perioada următoare, absenţa informaţiilor cerute neconstituind în sine un motiv de respingere a achiziţiei propuse, dacă informaţiile parţiale furnizate sunt suficiente pentru evaluarea consecinţelor probabile ale achiziţiei propuse pentru instituţia de credit vizată şi dacă achizitorul potenţial se angajează că va furniza informaţiile lipsă imediat ce va fi posibil după finalizarea achiziţiei; d)participaţia calificată care face obiectul notificării urmează să fie deţinută indirect prin una sau mai multe persoane; în acest caz, evaluarea achiziţiei propuse poate fi realizată prin evaluarea doar a persoanei care are calitatea de ultim deţinător indirect al participaţiei şi a persoanelor care urmează să deţină în mod direct participaţii la S.S.I.F. vizată, cu excepţia cazului în care C.N.V.M. suspectează că ceilalţi deţinători intermediari din lanţul de participaţii nu îndeplinesc cerinţele prevăzute; e)dacă achizitorul potenţial a făcut obiectul unei evaluări anterioare de către C.N.V.M.; în acest caz, informaţiile furnizate referitoare la achizitorul potenţial trebuie să fie actualizate în mod adecvat, cu luarea în considerare însă a influenţei pe care acesta o va exercita asupra instituţiei de credit vizate ca urmare a achiziţiei propuse. Articolul 7(1) Odată cu transmiterea confirmării de primire prevăzută la art. 6 alin. (1) C.N.V.M. comunică achizitorului potenţial data de expirare a perioadei de evaluare.(2) În cursul perioadei de evaluare, dar nu mai târziu de a 50-a zi lucrătoare a acestei perioade, C.N.V.M. poate, dacă este necesar, să solicite în scris orice informaţii suplimentare necesare pentru finalizarea evaluării.(3) Documentele şi informaţiile suplimentare solicitate de C.N.V.M. în baza prevederilor alin. (2) nu fac parte dintre cele menţionate în lista prevăzută la art. 8 alin. (4) şi au rolul de a clarifica şi completa informaţiile transmise în conformitate cu această listă.(4) Perioada de evaluare se întrerupe între data solicitării de informaţii de către C.N.V.M. şi data primirii răspunsului achizitorului potenţial la această solicitare. Întreruperea nu poate depăşi 20 de zile lucrătoare. C.N.V.M. poate formula ulterior orice alte solicitări privind completarea sau clarificarea informaţiilor şi documentelor transmise, dar acestea nu pot conduce la întreruperea perioadei de evaluare.(5) C.N.V.M. poate prelungi perioada de întrerupere menţionată la alin. (4) până la cel mult 30 de zile lucrătoare în cazul în care achizitorul potenţial este:a)situat sau face obiectul unor reglementări din afara Comunităţii Europene; sau b)o persoană fizică sau juridică care nu face obiectul supravegherii în temeiul legislaţiei naţionale ori din alte state membre în domeniul pieţei de capital, asigurărilor şi reasigurărilor sau privind instituţiile de credit. (6) În cazul în care la finalizarea evaluării C.N.V.M. hotărăşte să se opună achiziţiei propuse, decizia de respingere va fi comunicată în scris în termen de două zile lucrătoare de la data hotărârii şi fără a depăşi termenul de evaluare prevăzut la art. 6 alin. (2), indicând motivele care au stat la baza acesteia. C.N.V.M. poate pune la dispoziţia publicului, din oficiu sau la cererea potenţialului achizitor, motivaţia deciziei de respingere a achiziţiei propuse.(7) Dacă în cursul perioadei de evaluare prevăzute la art. 6 alin. (2) C.N.V.M. nu emite o decizie de respingere, achiziţia se consideră aprobată.(8) În cazul aprobării achiziţiei propuse, perioada maximă pentru finalizarea achiziţiei este de 60 de zile şi se poate prelungi la cererea motivată a potenţialului achizitor. Articolul 8(1) În vederea asigurării unei administrări sănătoase şi prudente a S.S.I.F. vizate de achiziţia propusă şi luând în considerare posibila influenţă a achizitorului potenţial asupra S.S.I.F., la examinarea notificării prevăzute la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5) şi a informaţiilor menţionate la art. 7 alin. (2) şi (4), C.N.V.M. evaluează adecvarea achizitorului potenţial, precum şi soliditatea financiară a acestuia în raport cu achiziţia propusă, pe baza următoarelor criterii cumulative: a)reputaţia achizitorului potenţial; b)reputaţia şi experienţa conducătorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse; c)soliditatea financiară a achizitorului potenţial, în special în ceea ce priveşte tipul de activitate desfăşurată în prezent şi cea preconizată a fi desfăşurată de S.S.I.F. vizată de achiziţia propusă; d)capacitatea S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi de reglementările emise în aplicarea acesteia şi, după caz, în temeiul altor acte normative, în special al prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentară a instituţiilor de credit, a societăţilor de asigurare şi/sau de reasigurare, a societăţilor de servicii de investiţii financiare şi a societăţilor de administrare a investiţiilor dintr-un conglomerat financiar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 152/2007, şi de a se conforma în permanenţă acestor cerinţe, în special cerinţei ca grupul din care va face parte să aibă o structură care să permită exercitarea unei supravegheri eficiente, realizarea schimbului eficient de informaţii între autorităţile competente şi împărţirea responsabilităţilor între aceste autorităţi; e)existenţa unor motive rezonabile de a suspecta că, în legătură cu achiziţia propusă, o operaţiune de spălare de bani sau de finanţare a unor acte de terorism, în sensul prevederilor art. 2 lit. a), respectiv lit. a1) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare, a fost, este săvârşită sau s-a încercat săvârşirea ei ori că achiziţia propusă ar putea creşte un astfel de risc. (2) Detalierea criteriilor de evaluare prevăzute la alin. (1) şi documentaţia ce trebuie să fie transmisă C.N.V.M. de către achizitorul potenţial pentru realizarea evaluării, în baza informaţiilor prevăzute la alin. (4), respectiv de către S.S.I.F. la momentul autorizării sunt cuprinse în anexele nr. 1 şi 2.(3) C.N.V.M. nu va stabili cerinţe mai stricte decât cele prevăzute în prezentul regulament pentru efectuarea notificării şi pentru aprobarea achiziţiilor directe sau indirecte de participaţii calificate la o S.S.I.F.(4) Lista cu informaţiile, respectiv lista cu documentele necesare pentru a efectua evaluarea se publică pe site-ul C.N.V.M. Informaţiile şi documentele solicitate sunt proporţionale şi adaptate naturii achizitorului potenţial şi achiziţiei propuse şi au relevanţă din perspectiva unei evaluări prudenţiale.(5) Dacă achizitorul potenţial nominalizează persoane care urmează să exercite responsabilităţi de conducere a S.S.I.F. vizate, la evaluarea achizitorului potenţial se va avea în vedere şi modul în care sunt îndeplinite de către aceste persoane cerinţele prevăzute la art. 14 şi 15 din Legea nr. 297/2004, precum şi cele prevăzute la art. 6 alin. (3) lit. a) şi b) din Regulamentul nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006.(6) Evaluarea reputaţiei şi experienţei oricărei persoane care va exercita responsabilităţi de conducere a S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse, se realizează concomitent cu evaluarea calităţii achizitorului potenţial, dacă acesta se află în poziţia de a desemna noi persoane pentru exercitarea responsabilităţilor în cauză, intenţionează să propună noi persoane în acest sens şi acestea au fost deja identificate.(7) Notificarea prevăzută la art. 3 alin. (1), (2), (4) şi (5) trebuie să fie însoţită de documentele şi informaţiile prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, în funcţie de natura achizitorului potenţial şi a achiziţiei propuse, şi, dacă este cazul, de documentaţia specifică prevăzută în Regulamentul nr. 32/2006, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006, pentru persoanele propuse să exercite responsabilităţi de conducere a S.S.I.F. vizate. Articolul 9(1) C.N.V.M. se poate opune unei achiziţii propuse, notificată conform prezentului regulament, pe baza oricăruia dintre criteriile prevăzute la art. 8 alin. (1), dacă există motive rezonabile de a considera că nu sunt îndeplinite cerinţele privind asigurarea unui management prudent şi sănătos al S.S.I.F. vizate de achiziţia propusă.(2) În sensul prevederilor alin. (1), C.N.V.M. se va opune achiziţiei propuse dacă, pe baza analizei informaţiilor primite:a)are motive să considere că există elemente care pot pune la îndoială credibilitatea achizitorului potenţial şi/sau competenţa sa profesională ori concluzionează că este puţin probabil ca achizitorul potenţial să aibă capacitatea de a face faţă dificultăţilor apărute în procesul de achiziţie sau în viitorul anticipat; b)persoanele propuse de achizitorul potenţial în condiţiile prevăzute la pct. II din anexa nr. 1 nu îndeplinesc cerinţele de reputaţie şi experienţă; c)se poate aprecia că S.S.I.F. vizată de achiziţia propusă nu va fi în măsură să se conformeze cerinţelor prudenţiale sau că achiziţia propusă nu va permite exercitarea unei supravegheri eficiente; d)sunt motive de a suspecta săvârşirea unei infracţiuni ori a unei tentative de spălare de bani sau de finanţare a terorismului în legătură cu achiziţia propusă ori creşterea riscului în acest sens. (3) În orice situaţie, C.N.V.M. se va opune achiziţiei propuse dacă se dovedeşte că anumite informaţii transmise de achizitorul potenţial sunt false, contrafăcute sau incomplete, putând duce la concluzii eronate în procesul de evaluare.(4) C.N.V.M. nu impune nicio condiţie prealabilă privind nivelul participaţiei care trebuie să fie achiziţionată şi nici nu evaluează achiziţia propusă pe criteriul necesităţilor economice ale pieţei.(5) Fără a aduce atingere prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2) şi ale art. 7 alin. (1), (2), (4) şi (5), în cazul în care este notificată în legătură cu două sau mai multe intenţii de achiziţie sau de majorare a unor participaţii calificate pentru aceeaşi S.S.I.F., C.N.V.M. va asigura un tratament nediscriminatoriu tuturor achizitorilor potenţiali. Articolul 10(1) Diminuarea participaţiei nu impune evaluarea acţionarului a cărui participare se diminuează, dar poate implica evaluarea achizitorului potenţial al acţiunilor vândute.(2) Dacă poziţiile semnificative sunt deţinute indirect prin una sau mai multe terţe părţi, toate persoanele din lanţ vor fi evaluate potrivit criteriilor menţionate la art. 8 alin. (1) în cazul depăşirii unui prag. Aceste cerinţe sunt respectate prin evaluarea beneficiarului real şi a celor care deţin direct acţiuni ale S.S.I.F., cu excepţia situaţiilor în care C.N.V.M. are dubii cu privire la deţinătorii intermediari, caz în care se realizează şi evaluarea acestora.(3) Tranzacţiile realizate în cadrul grupului unui acţionar existent care nu implică nicio modificare reală sau substanţială în structura directă ori indirectă a acţionariatului S.S.I.F. sau a influenţei pe care grupul o exercită în S.S.I.F. nu determină reevaluarea grupului. Articolul 11(1) În toate cazurile, achizitorul potenţial trebuie să ateste pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate sunt exacte, complete şi conforme cu realitatea.(2) Prevederile alin. (1) nu aduc atingere obligaţiei achizitorului potenţial de a susţine cu documente adecvate informaţiile furnizate şi nici dreptului C.N.V.M. de a verifica afirmaţiile făcute de achizitorul potenţial prin solicitarea de documente care să probeze că cele declarate sunt adevărate şi/sau prin obţinerea unei confirmări din partea altor autorităţi naţionale ori străine, după caz. Articolul 12Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. Articolul 13Regulamentul nr. 32/2006 privind serviciile de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 121/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 şi 103 bis din 12 februarie 2007, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 6 alineatul (3), literele d) şi f) se abrogă. 2. La articolul 7 alineatul (1), literele e) şi f) vor avea următorul cuprins: e)pentru acţionarii semnificativi, persoane juridice, documentele corespunzătoare prevăzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009 privind regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009; f)pentru acţionarii semnificativi, persoane fizice, documentele corespunzătoare prevăzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009; 3. La articolul 7 alineatul (1), literele g) şi h) se abrogă. 4. Articolul 12 se abrogă. 5. La articolul 13 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins: c)modificarea structurii acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuării poziţiilor calificate aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004, cu modificările ulterioare; 6. La articolul 15 alineatul (1), litera d) va avea următorul cuprins: d)documentele prevăzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, pentru fiecare dintre acţionarii semnificativi ai S.S.I.F. care participă la majorarea capitalului social, pentru modificarea prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. a); 7. La anexa nr. 1B, punctele 6 şi 7 se modifică în sensul înlocuirii documentelor menţionate în cuprinsul acestora cu cele corespunzătoare prevăzute în anexa nr. 2 la Regulamentul nr. 2/2009, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009. 8. La anexa nr. 1B, punctele 8 şi 9 se abrogă. 9. Anexele nr. 1E , 1F şi 1G se abrogă. 10. La anexa nr. 1J punctul 9, a treia liniuţă va avea următorul cuprins:

structura acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuării poziţiilor calificate aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009 privind regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările ulterioare; 11. La anexa nr. 1K, poziţia referitoare la modificarea structurii acţionariatului va avea următorul cuprins: Modificarea structurii acţionariatului ca urmare a dobândirii sau diminuării poziţiilor semnificative aprobate de C.N.V.M. conform Regulamentului nr. 2/2009 privind regulile de procedură şi criteriile aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor participaţiilor la o societate de servicii de investiţii financiare, aprobat prin Ordinul Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare nr. 15/2009, şi art. 18 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările ulterioare Articolul 14La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă orice alte dispoziţii contrare. Articolul 15Prezentul regulament transpune dispoziţiile art. 3 din Directiva 2007/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei Consiliului 92/49/CEE şi a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE şi 2006/48/CE în ceea ce priveşte normele de procedură şi criteriile de evaluare aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor de participaţii în sectorul financiar, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 247 din 21 septembrie 2007. Articolul 16Evaluarea achiziţiilor propuse pentru care au fost transmise C.N.V.M. notificări anterior intrării în vigoare a prezentului regulament va fi efectuată în conformitate cu reglementările în vigoare la data notificării. Articolul 17Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXA Nr. 1la regulament CRITERII DE EVALUARE [conform prevederilor art. 8 alin. (1) din regulament] I. Reputaţia achizitorului potenţial 1. Reputaţia achizitorului potenţial se referă la: a)integritatea achizitorului potenţial (pentru evaluarea integrităţii achizitorului potenţial se vor lua în considerare elementele prevăzute la pct. 2-8); b)competenţa profesională a achizitorului potenţial (pentru evaluarea competenţei profesionale a achizitorului potenţial se vor lua în considerare elementele prevăzute la pct. 9-15).2. Dacă achizitorul potenţial este o societate comercială sau o instituţie, cerinţele de integritate trebuie îndeplinite atât de persoana juridică, cât şi de persoanele care conduc efectiv persoana juridică. 3. Îndeplinirea cerinţelor de integritate implică lipsa înscrierilor în certificatul de cazier judiciar şi în certificatul de cazier fiscal de natura celor enumerate la pct. 4. 4. Condamnarea pentru o infracţiune relevantă poate fi de natură să afecteze integritatea potenţialului achizitor. Se acordă o atenţie sporită asupra: a)oricărei infracţiuni prevăzute de legislaţia privind sectorul financiar, bancar, al pieţei de capital sau al asigurărilor ori al instrumentelor de plată, inclusiv de legislaţia privind spălarea banilor, manipularea pieţei, informaţiile privilegiate şi camăta; b)oricărei infracţiuni privind înşelăciunea, frauda sau infracţiuni financiare; c)oricărei altei infracţiuni prevăzute de legislaţia privind societăţile comerciale, falimentul, insolvenţa sau protecţia consumatorilor.5. Orice infracţiune relevantă aflată în curs de judecată sau care a fost judecată poate fi relevantă întrucât poate determina apariţia dubiilor asupra integrităţii potenţialului achizitor şi poate însemna că cerinţele de integritate nu sunt îndeplinite. 6. Integritatea achizitorului potenţial nu este afectată numai de hotărârile judecătoreşti şi de procedurile judiciare în curs, ci şi de următoarele situaţii care pot determina apariţia dubiilor asupra integrităţii potenţialului achizitor: a)investigaţiile curente ori trecute şi/sau măsurile de supraveghere/control legate de achizitorul potenţial ori aplicarea de sancţiuni administrative pentru nerespectarea prevederilor legale care reglementează activitatea din sectorul financiar, bancar, al pieţei de capital sau al asigurărilor ori al instrumentelor de plată sau al oricărui serviciu financiar; sau b)investigaţiile curente ori trecute desfăşurate şi/sau măsurile de executare luate de orice alt reglementator ori organisme profesionale pentru nerespectarea oricăror prevederi relevante.7. La evaluarea integrităţii achizitorului potenţial se ia în considerare corectitudinea în activităţile pe care le-a desfăşurat în trecut. Lipsa corectitudinii poate submina integritatea şi încrederea potenţialului achizitor la momentul achiziţiei. Se acordă o atenţie specială asupra: a)oricărei dovezi din care rezultă că potenţialul achizitor nu a demonstrat transparenţă, deschidere şi cooperare în relaţia cu autorităţile de reglementare, incluzând orice dovadă că acesta a ignorat cu bună ştiinţă obligaţiile sale de notificare prevăzute de legislaţia oricărui stat membru privind achiziţiile în domeniul financiar sau că acesta a încercat să evite supunerea la procesul de evaluare prudenţială prin care trebuia să treacă în calitate de potenţial acţionar semnificativ; b)refuzului unei înregistrări, unei autorizări, unei calităţi de membru sau licenţe de a desfăşura o activitate, o afacere sau o profesie ori revocării, retragerii sau expirării unei asemenea înregistrări, autorizări, calităţi de membru sau licenţe ori excluderii de către un reglementator sau organism guvernamental; c)demiterii din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionată de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciară ori situaţii similare sau solicitării de a demisiona dintr-o astfel de poziţie; şi d)descalificării din funcţia de conducător sau din alte funcţii similare.8. Dacă achizitorul potenţial este supravegheat de: a)C.N.V.M. sau de o altă autoritate competentă de supraveghere din România sau din alt stat membru, în general se presupune că cerinţele de integritate sunt îndeplinite dacă:

(i) achizitorul potenţial este o persoană fizică sau juridică deja considerată cu bună reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheată de C.N.V.M. ori de o altă autoritate competentă de supraveghere din România sau din alt stat membru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoană fizică care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de C.N.V.M. ori de o altă autoritate competentă de supraveghere din România sau din alt stat membru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoană juridică reglementată şi supravegheată ca instituţie financiară de C.N.V.M. sau de o altă autoritate competentă de supraveghere din România ori din alt stat membru;

b)o autoritate competentă de supraveghere dintr-un stat nemembru, evaluarea integrităţii poate fi bazată pe o evaluare a echivalenţei substanţiale a regulilor referitoare la cerinţele de integritate din acel stat nemembru şi poate fi facilitată de cooperarea cu autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru, dacă:

(i) achizitorul potenţial este o persoană fizică sau juridică deja considerată cu bună reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheată de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoană fizică care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoană juridică reglementată şi supravegheată ca instituţie financiară de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru.

9. Evaluarea competenţei profesionale a achizitorului potenţial acoperă competenţa în administrare (competenţa administrativă) şi competenţa în domeniul activităţilor financiare desfăşurate de S.S.I.F. (competenţa tehnică). 10. Competenţa administrativă se poate baza pe experienţa anterioară a achizitorului potenţial în achiziţionarea şi administrarea deţinerilor în societăţile comerciale şi ar trebui să demonstreze competenţă, imparţialitate, diligenţă profesională şi respectarea standardelor relevante. 11. Competenţa tehnică se poate baza pe experienţa anterioară a achizitorului potenţial în funcţionarea şi administrarea societăţilor comerciale din domeniul financiar în calitate de acţionar aflat în poziţie de control sau ca persoană care a condus efectiv activitatea unei societăţi comerciale din domeniul financiar. În acest caz, experienţa trebuie să demonstreze competenţă, imparţialitate, diligenţă profesională şi respectarea standardelor relevante. 12. Dacă achizitorul potenţial este o societate comercială sau o instituţie, evaluarea competenţei profesionale acoperă atât persoana juridică, cât şi persoanele care conduc efectiv persoana juridică. 13. La evaluarea competenţei profesionale se ia în considerare influenţa pe care achizitorul potenţial intenţionează să o exercite asupra S.S.I.F. 14. Dacă achizitorul potenţial este supravegheat de: a)C.N.V.M. sau de o altă autoritate competentă de supraveghere din România ori din alt stat membru, se presupune că în general cerinţele de competenţă profesională sunt îndeplinite dacă:

(i) achizitorul potenţial este o persoană fizică sau juridică deja considerată ca având competenţă profesională în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheată de C.N.V.M. ori de o altă autoritate competentă de supraveghere din România sau din alt stat membru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoană fizică care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de C.N.V.M. ori de o altă autoritate competentă de supraveghere din România sau din alt stat membru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoană juridică reglementată şi supravegheată ca instituţie financiară de C.N.V.M. sau de o altă autoritate competentă de supraveghere din România ori din alt stat membru;

b)o autoritate competentă de supraveghere dintr-un stat nemembru, evaluarea competenţei profesionale poate fi bazată pe o evaluare a echivalenţei substanţiale a regulilor referitoare la cerinţele de competenţă profesionale din acel stat nemembru şi poate fi facilitată de cooperarea cu autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru, dacă:

(i) achizitorul potenţial este o persoană fizică sau juridică deja considerată cu bună reputaţie în calitate de acţionar semnificativ al altei instituţii financiare care este supravegheată de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru;
(ii) achizitorul potenţial este o persoană fizică care deja conduce efectiv activitatea S.S.I.F. sau a altei instituţii financiare supravegheate de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru; sau
(iii) achizitorul potenţial este o persoană juridică reglementată şi supravegheată ca instituţie financiară de autoritatea competentă de supraveghere din acel stat nemembru.

15. Recunoaşterea de către C.N.V.M. sau de către o autoritate competentă de supraveghere a îndeplinirii anterior a cerinţelor de competenţă profesională de către un achizitor potenţial pentru o instituţie financiară cu o activitate restrânsă sau cu un obiect de activitate restrâns nu înseamnă în mod necesar că acel achizitor poate dispune de competenţă profesională pentru a conduce o S.S.I.F. cu activitate mai dezvoltată sau cu un obiect de activitate extins. 16. În situaţia unei majorări a unei poziţii calificate existente şi, în măsura în care integritatea şi competenţa profesională a achizitorului potenţial au fost evaluate anterior de C.N.V.M., achizitorul potenţial va actualiza informaţiile şi documentele deja transmise. Noua evaluare a competenţei profesionale a achizitorului va lua în considerare creşterea influenţei şi a responsabilităţilor legate de majorarea deţinerii. 17. În cazul în care evaluarea achizitorului potenţial a avut loc cu mai mult de un an de la data noii achiziţii propuse, procedura de evaluare se va relua integral. II. Reputaţia şi experienţa conducătorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse 1. Evaluarea reputaţiei şi a experienţei conducătorilor S.S.I.F., ca rezultat al achiziţiei propuse, se efectuează atunci când: a)achizitorul potenţial este în măsură să numească conducătorii S.S.I.F.; b)achizitorul potenţial a identificat deja persoanele care vor fi numite conducători ai S.S.I.F.2. Dacă persoanele pe care achizitorul potenţial intenţionează să le numească conducători ai S.S.I.F. nu sunt corespunzătoare, intenţia de achiziţie este respinsă. III. Soliditatea financiară a achizitorului potenţial, în special în ceea ce priveşte tipul de activitate desfăşurată în prezent şi cea preconizată a fi desfăşurată de S.S.I.F. vizată de achiziţia propusă 1. Evaluarea solidităţii financiare a achizitorului potenţial urmăreşte să stabilească dacă aceasta este suficient de puternică pentru a asigura o administrare sigură şi prudentă a S.S.I.F., de regulă, pentru următorii 3 ani, luând în considerare natura achizitorului potenţial şi a achiziţiei. 2. În situaţia în care prin achiziţia propusă se schimbă controlul asupra S.S.I.F. vizate, analizarea solidităţii financiare din perspectiva tipului de activitate desfăşurată în prezent şi a celei preconizate a fi desfăşurată de S.S.I.F. trebuie realizată cu luarea în considerare a criteriului prevăzut la art. 8 alin. (1) lit. d) din regulament. 3. În situaţia în care din analiza efectuată pe baza informaţiilor primite rezultă că este posibil ca achizitorul potenţial să întâmpine dificultăţi financiare pe perioada procesului de achiziţie sau în următorii 3 ani, achiziţia propusă se respinge. 4. Dacă achizitorul potenţial este o instituţie financiară supusă supravegherii prudenţiale a altei autorităţi competente de supraveghere din Spaţiul Economic European sau echivalent, la evaluarea situaţiei financiare a achizitorului potenţial se ia în considerare şi evaluarea situaţiei financiare a potenţialului achizitor efectuată de supraveghetorul achizitorului potenţial, alături de documentele transmise C.N.V.M. de către supraveghetorul achizitorului. 5. Procesul de cooperare cu alte autorităţi competente de supraveghere este influenţat de natura şi originea achizitorului potenţial: a)dacă achizitorul potenţial este o entitate supravegheată în alt stat membru, evaluarea solidităţii financiare se va baza pe evaluarea realizată de supraveghetorul achizitorului, care deţine toate informaţiile cu privire la profitabilitatea, lichiditatea şi solvenţa achizitorului potenţial, precum şi cu privire la disponibilitatea resurselor pentru achiziţie; b)dacă achizitorul potenţial este o entitate financiară supravegheată de o autoritate competentă dintr-un stat terţ considerat echivalent, evaluarea poate fi facilitată de cooperarea cu acea autoritate.IV. Capacitatea S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale 1. La evaluarea capacităţii S.S.I.F. de a respecta cerinţele prudenţiale care îi revin în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi al reglementărilor emise în aplicarea acesteia şi, după caz, în temeiul altor acte normative, în special al prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentară a instituţiilor de credit, a societăţilor de asigurare şi/sau de reasigurare, a societăţilor de servicii de investiţii financiare şi a societăţilor de administrare a investiţiilor dintr-un conglomerat financiar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 152/2007, şi de a se conforma în mod continuu la aceste cerinţe, în particular la cerinţa ca grupul din care va face parte să aibă o structură care să permită exercitarea unei supravegheri eficiente, realizarea schimbului eficient de informaţii între autorităţile competente şi împărţirea responsabilităţilor între aceste autorităţi, se au în vedere inclusiv: a)cerinţele de capital, de lichiditate, limitele pentru expuneri mari, cerinţe legate de guvernanţă, de control intern, administrare a riscului etc.; b)capacitatea achizitorului potenţial de a suporta integrarea S.S.I.F. în structura grupului. Atât S.S.I.F., cât şi grupul trebuie să aibă reguli clare şi transparente cu privire la guvernanţa corporativă, organizare adecvată, inclusiv sisteme efective de control intern şi funcţii independente de control intern, administrarea riscului şi audit intern; c)capacitatea achizitorului potenţial de a furniza S.S.I.F. suportul financiar de care ar putea avea nevoie pentru tipul de activitate desfăşurată în prezent şi/sau preconizată a fi desfăşurată, capitalul suplimentar necesar de care ar putea avea nevoie pentru dezvoltarea activităţilor sale sau de a găsi alte soluţii pentru a răspunde cerinţelor S.S.I.F. de suplimentare a fondurilor proprii.2. Planul de afaceri furnizat de achizitorul potenţial trebuie să conţină elemente referitoare la activitatea viitoare şi organizarea S.S.I.F. vizate, o descriere a grupului din care S.S.I.F. va face parte, o evaluare a implicaţiilor financiare ale achiziţiei propuse şi o previziune pe termen mediu. V. Suspiciunea de spălare de bani sau de finanţare a terorismului 1. Dacă achizitorul potenţial este: a)suspectat sau cunoscut ca implicat în operaţiuni de spălare a banilor sau în astfel de tentative, indiferent dacă acestea sunt sau nu legate direct ori indirect de achiziţia propusă, acest fapt conduce la respingerea achiziţiei propuse; b)inclus în lista cuprinzând persoanele fizice şi juridice şi/sau entităţile suspecte de săvârşirea ori finanţarea actelor de terorism, acest fapt conduce la respingerea achiziţiei propuse.2. Achiziţia propusă poate fi refuzată chiar dacă nu există înregistrări în certificatele de cazier judiciar sau fiscal ori chiar dacă nu există motive întemeiate care să determine existenţa dubiilor cu privire la integritatea achizitorului potenţial, dacă prin achiziţia propusă există riscul de intensificare a operaţiunilor de spălare a banilor sau de finanţare a terorismului, de exemplu în situaţia în care achizitorul potenţial este stabilit într-o ţară ori întrun teritoriu considerat de Grupul de Acţiune Financiară a fi „necooperant“ sau într-o ţară ori teritoriu care nu a adoptat încă suficiente măsuri pentru a se conforma cu cele 40 de recomandări FATF-GAFI şi cele 9 recomandări speciale FATF-GAFI. 3. În vederea evaluării achizitorului potenţial, C.N.V.M. poate colecta şi lua în considerare informaţii provenind din toate sursele disponibile. ANEXA Nr. 2la regulament PARTEA ISolicitarea de informaţii generale şi documente pentru autorizarea S.S.I.F., pentru notificarea/aprobarea intenţiei de majorare a participaţiei la capitalul social/drepturile de vot ale S.S.I.F. A. Identitatea achizitorului potenţial 1. În cazul unei persoane fizice: a)numele, prenumele, data şi locul naşterii, adresa completă (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, oraş, judeţ/sector, cod poştal, ţara), codul numeric personal (CNP) sau echivalentul acestuia pentru persoanele străine; b)un curriculum vitae complet, în care se vor detalia educaţia şi cursurile relevante, experienţa profesională anterioară şi activităţile desfăşurate sau funcţiile suplimentare deţinute în prezent; c)copie de pe actul de identitate (pentru persoanele fizice române este obligatorie prezentarea unei copii de pe cartea/buletinul de identitate).2. În cazul unei persoane juridice: a)denumirea, obiectul de activitate şi adresa sediului social, informaţii susţinute prin prezentarea de documente justificative (copie de pe certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau de pe un document similar eliberat de o autoritate similară din statul de origine ori, în cazul în care autorităţile similare din statul de origine nu eliberează un astfel de document, declaraţia pe propria răspundere a reprezentatului legal în acest sens, în original, însoţită de orice document care să ateste aceste informaţii); b)telefon, fax, e-mail, adresa paginii de internet, codul unic de înregistrare (CUI) sau echivalentul acestuia pentru persoanele juridice străine; c)forma juridică, în conformitate cu legislaţia naţională; d)o prezentare a activităţilor desfăşurate, actualizată la zi; e)o listă completă a persoanelor care conduc efectiv activitatea, însoţită de curriculum vitae, în care se vor detalia experienţa profesională anterioară şi activităţile desfăşurate în prezent, şi de certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autorităţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se eliberează astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria răspundere în acest sens din care să rezulte şi faptul că nu au săvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrărilor în cazierul judiciar sau fiscal; f)identitatea tuturor persoanelor care sunt beneficiarii reali ai persoanei juridice; g)identitatea persoanelor care deţin controlul asupra persoanei juridice şi identitatea persoanelor care acţionează în mod concertat în cadrul persoanei juridice, în cazul acţionarilor indirecţi.3. În cazul unui trust deja existent sau care va rezulta ca urmare a achiziţiei: a)identitatea tuturor persoanelor care vor administra activele (trustees), în conformitate cu documentele de constituire a trustului şi cu participaţia acestora la distribuirea veniturilor; b)identitatea tuturor persoanelor care sunt beneficiarii reali ai trustului; c)identitatea persoanelor care deţin controlul asupra trustului şi identitatea persoanelor care acţionează în mod concertat în cadrul trustului, în cazul acţionarilor indirecţi.B. Informaţii şi documente suplimentare cu privire la achizitor 1. În cazul unei persoane fizice: a)referitor la achizitor şi la orice societate condusă sau controlată vreodată de achizitor:

(i) certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autorităţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se eliberează astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria răspundere în acest sens, din care să rezulte şi faptul că nu a săvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrărilor în cazierul judiciar sau fiscal;
(ii) informaţii cu privire la descalificarea din funcţia de director de societate sau dintr-o calitate similară ori ocuparea unei astfel de funcţii la o societate aflată în faliment, insolvenţă sau proceduri similare;
(iii) informaţii cu privire la investigaţii, proceduri de supraveghere sau sancţiuni aplicate de o autoritate de supraveghere al cărei subiect a fost această persoană;
(iv) informaţii cu privire la refuzarea înregistrării, autorizării, dobândirii calităţii de membru sau a licenţei de a desfăşura o activitate, afacere ori profesie; sau retragerea ori revocarea sau expirarea unei înregistrări, autorizaţii, calităţi de membru ori licenţe; sau excluderea de către o autoritate guvernamentală ori de reglementare dintr-o calitate;
(v) informaţii cu privire la demiterea din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionată de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciară ori situaţie similară sau solicitarea de a demisiona dintr-o astfel de poziţie;
(vi) informaţii cu privire la existenţa unor acuzaţii, în curs de judecată, în legătură cu săvârşirea unor infracţiuni de natura celor prevăzute la pct. I. 6 lit. a) din anexa nr. 1 la regulament;

b)informaţii cu privire la existenţa unei evaluări a reputaţiei în calitate de achizitor sau ca persoană care a condus activitatea unei instituţii financiare, care a fost efectuată deja de către o altă autoritate de supraveghere (se va preciza denumirea acelei autorităţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluări); c)informaţii cu privire la existenţa unei evaluări anterioare efectuate deja de către o altă autoritate, din afara sectorului financiar (se va preciza denumirea acelei autorităţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluări); d)informaţii despre achizitor cu privire la situaţia şi forţa sa financiară: detalii cu privire la sursa veniturilor sale, activelor şi datoriilor, garanţii şi ipoteci etc; e)descrierea activităţii profesionale a achizitorului; f)informaţii financiare, inclusiv ratinguri şi rapoarte publice cu privire la companiile controlate sau conduse de achizitor şi, dacă sunt disponibile, ratinguri şi rapoarte publice despre achizitorul însuşi; g)descrierea intereselor financiare1 şi nefinanciare2 sau a relaţiilor achizitorului cu:

(i) orice alt acţionar existent al S.S.I.F. vizate;
(ii) orice persoană însărcinată cu exercitarea drepturilor de vot ale S.S.I.F. vizate3;
(iii) orice membru al consiliului de administraţie ori al altui organ similar sau al conducerii S.S.I.F. vizate;
(iv) S.S.I.F. vizată şi grupul din care aceasta face parte;
(v) orice alte interese sau activităţi ale achizitorului care ar putea fi în conflict cu S.S.I.F. vizată şi posibile soluţii cu privire la acele conflicte de interese.

2. În cazul persoanelor juridice: a)în ceea ce priveşte achizitorul, orice persoană care conduce efectiv activitatea acestuia şi orice companie aflată sub controlul său, informaţii cu privire la:

(i) certificate de cazier judiciar şi fiscal, în original, aflate în termenul legal de valabilitate, sau documente similare eliberate de autorităţile competente din statul de origine; în cazul în care în statul de origine nu se eliberează astfel de documente, se va prezenta o declaraţie pe propria răspundere în acest sens, din care să rezulte şi faptul că nu au săvârşit fapte de natura celor care fac obiectul înregistrărilor în cazierul judiciar sau fiscal;
(ii) informaţii cu privire la descalificarea din funcţia de director de societate sau dintr-o calitate similară ori ocuparea unei astfel de funcţii la o societate aflată în faliment, insolvenţă sau proceduri similare;
(iii) informaţii cu privire la investigaţii, proceduri de supraveghere sau sancţiuni aplicate de o autoritate de supraveghere al cărei subiect a fost această persoană;
(iv) informaţii cu privire la refuzarea înregistrării, autorizării, dobândirii calităţii de membru sau a licenţei de a desfăşura o activitate, afacere ori profesie; sau retragerea ori revocarea sau expirarea unei înregistrări, autorizaţii, calităţi de membru ori licenţe; sau excluderea de către o autoritate guvernamentală ori de reglementare dintr-o calitate;
(v) informaţii cu privire la demiterea din funcţie sau dintr-o poziţie condiţionată de încredere (trust), dintr-o relaţie fiduciară ori situaţie similară sau solicitarea de a demisiona dintr-o astfel de poziţie;
(vi) informaţii cu privire la existenţa unor acuzaţii, în curs de judecată, în legătură cu săvârşirea unor infracţiuni de natura celor prevăzute la pct. I. 6 lit. a) din anexa nr. 1 la regulament;

b)informaţii cu privire la existenţa unei evaluări a reputaţiei în calitate de achizitor sau ca persoană care a condus activitatea unei instituţii financiare, care a fost efectuată deja de către o altă autoritate de supraveghere (se va preciza denumirea acelei autorităţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluări); c)informaţii cu privire la existenţa unei evaluări anterioare efectuate deja de către o altă autoritate, din afara sectorului financiar (se va preciza denumirea acelei autorităţi şi se vor prezenta dovezi cu privire la rezultatul acestei evaluări); d)descrierea intereselor financiare4 şi nefinanciare5 sau a relaţiilor achizitorului cu:

(i) orice alt acţionar existent al S.S.I.F. vizate;
(ii) orice persoană însărcinată cu exercitarea drepturilor de vot ale S.S.I.F. vizate6;
(iii) orice membru al consiliului de administraţie ori al altui organ similar sau al conducerii S.S.I.F. vizate;
(iv) S.S.I.F. vizată şi grupul din care aceasta face parte;
(v) orice alte interese sau activităţi ale achizitorului care ar putea fi în conflict cu S.S.I.F. vizată şi posibile soluţii cu privire la acele conflicte de interese;

e)structura acţionariatului achizitorului, cu prezentarea identităţii tuturor acţionarilor care au o influenţă semnificativă şi a procentului deţinut de aceştia din capitalul social şi din totalul drepturilor de vot şi informaţii cu privire la acordurile dintre acţionari; f)dacă achizitorul este parte a unui grup (ca filială sau ca societate-mamă), se va prezenta o organigramă detaliată a întregii structuri corporative şi informaţii cu privire la procentele (capital deţinut şi drepturi de vot) acţionarilor relevanţi şi la activităţile desfăşurate în prezent de grup; g)identificarea instituţiei (instituţiilor) supravegheate din grup şi denumirea autorităţii de reglementare din ţara de origine; h)situaţiile financiare, indiferent de mărimea societăţii, pentru ultimele 3 exerciţii financiare, auditate, după caz, incluzând:

(i) bilanţul;
(ii) contul de profit şi pierdere/declaraţia de venit;
(iii) anexele la bilanţ şi orice alte documente înregistrate la camera de comerţ/organul competent;
(iv) raportul detaliat al auditorului sau, în cazul în care legislaţia naţională nu impune auditarea situaţiilor financiare ale potenţialului achizitor, declaraţie cu privire la lipsa obligaţiei legale de a audita situaţiile financiare;

i)informaţii despre ratinguri acordate achizitorului şi ratingul general al grupului din care face parte.C. Informaţii şi documente cu privire la achiziţie 1. Identificarea S.S.I.F. vizată 2. Obiectivul general al achiziţiei (de exemplu, investiţie strategică, investiţie de portofoliu etc.) 3. Numărul şi tipul acţiunilor (acţiuni ordinare şi de orice alt tip) S.S.I.F. vizate, deţinute de achizitor înainte şi după achiziţie; valoarea acţiunilor în totalul capitalului, în procente, în euro şi lei; şi proporţia din drepturile de vot, dacă diferă de cea din capitalul social 4. Orice acţiune în mod concertat cu alte părţi (contribuţia altor părţi la finanţare, scopul participării în cadrul acordului financiar, acorduri organizatorice viitoare etc.) 5. Prevederi ale proiectelor acordurilor acţionarilor cu alţi acţionari cu privire la S.S.I.F. vizată 6. Copie de pe hotărârea organului statutar de aprobare a achiziţiei propuse în cadrul SSIF vizate 7. În cazul tranzacţiilor realizate în cadrul grupului unui acţionar existent care nu implică nicio modificare reală sau substanţială în structura directă sau indirectă a SSIF vizată, declaraţie din care să rezulte acest lucru D. Informaţii şi documente cu privire la finanţarea achiziţiei 1. Detalii cu privire la utilizarea resurselor financiare private şi la originea lor: documente justificative sau o declaraţie sub semnătură olografă 2. Informaţii cu privire la modalităţile (means) şi reţeaua utilizată pentru transferul fondurilor (disponibilitatea resurselor ce vor fi utilizate pentru achiziţie, acorduri financiare etc.) 3. Detalii cu privire la accesul la sursele de capital şi pieţele financiare şi la finanţarea cumpărării acţiunilorE. Informaţii şi documente solicitate persoanei evaluate anterior de C.N.V.M.În situaţia în care nu au intervenit modificări ale documentelor şi informaţiilor transmise C.N.V.M. cu ocazia precedentei evaluări realizate în ultimele 12 luni, un achizitor potenţial va remite C.N.V.M. o declaraţie pe propria răspundere în acest sens. ____1 Interesele financiare includ, de exemplu, operaţiuni de credit, garanţii, ipoteci. 2 Interesele nefinanciare includ, de exemplu, relaţii familiale. 3 Vezi situaţiile menţionate în art. 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţă. 4 Interesele financiare includ, de exemplu, operaţiuni de credit, garanţii, ipoteci. 5 De exemplu, aceeaşi acţionari, aceeaşi conducere etc. 6 Vezi situaţiile menţionate în art. 10 din Directiva 2004/109/CE cu privire la armonizarea cerinţelor de transparenţă. 4. Informaţii cu privire la utilizarea fondurilor împrumutate contractate prin sistemul bancar (instrumente financiare ce vor fi emise) sau orice fel de relaţie financiară cu alţi acţionari ai instituţiei (scadenţe, termeni, ipoteci şi garanţii) 5. Informaţii cu privire la activele achizitorului sau ale S.S.I.F. vizate care vor fi vândute în termen scurt (condiţii de vânzare, preţul estimat şi detalii privind caracteristicile acestora) PARTEA a II-aSolicitare de informaţii şi documente suplimentare în funcţie de nivelul deţinerii ce va fi achiziţionată A. Schimbarea controlului Dacă prin achiziţia propusă se înregistrează schimbarea controlului S.S.I.F. vizate, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. un plan de afaceri7, care va conţine informaţii cu privire la planul strategic de dezvoltare în ceea ce priveşte achiziţia, date de perspectivă (prognoze) şi detalii cu privire la principalele modificări sau schimbări în S.S.I.F. vizată preconizate de achizitorul potenţial: 1. un plan de dezvoltare strategică ce va indica, în termeni generali, principalele scopuri ale achiziţiei şi principalele modalităţi de atingere a acestora, care să includă: a)motivele ce au stat la baza achiziţiei; b)obiectivele financiare pe termen mediu (rentabilitatea capitalurilor proprii, indicele de profitabilitate, profit pe acţiune etc.); c)principale direcţii de acţiune (sinergii) ce trebuie urmărite în cadrul S.S.I.F. vizate; d)posibilele schimbări de activităţi/produse financiare/clienţi-ţintă şi posibilele realocări de fonduri/resurse anticipate în cadrul S.S.I.F. vizate; e)modalităţile generale pentru includerea şi integrarea S.S.I.F. vizate în structura grupului8 achizitorului, inclusiv o descriere a principalelor direcţii de acţiune (sinergii) ce trebuie urmărite cu celelalte societăţi din grup, precum şi o descriere a politicilor care guvernează relaţiile intragrup;2. situaţiile financiare previzionate ale S.S.I.F. vizate, atât cele individuale, cât şi cele consolidate, pe următorii 3 ani, care să includă: a)bilanţ şi cont de profit şi pierdere previzionate; b)indicatori de prudenţă previzionaţi; c)informaţii cu privire la nivelul de expunere la risc (de credit, de piaţă, operaţional etc.); şi d)operaţiuni intragrup previzionate;3. impactul achiziţiei asupra guvernanţei corporative şi a structurii organizatorice generale a S.S.I.F. vizate, inclusiv impactul asupra: a)structurii şi responsabilităţilor consiliului de administraţie şi a principalelor comitete create de către organele de decizie (comitetul de administrare, comitetul de risc, comitetul de audit şi orice alte comitete); b)procedurilor administrative şi de contabilitate şi a controlului intern: principalele modificări ale procedurilor şi sistemelor legate de contabilitate, audit, control intern şi administrare a riscurilor, inclusiv împotriva spălării banilor, precum şi numirea unor persoane în funcţii-cheie (auditor intern, control intern şi administrator de risc); c)arhitecturii sistemelor IT: aceasta include, de exemplu, orice modificări în ceea ce priveşte politica de subcontractare, diagrama circulaţiei datelor, programele utilizate produse în interior şi cele achiziţionate, datele esenţiale, procedurile vizând sistemele de securitate şi echipamentele (de exemplu, sistemele de siguranţă, planul de continuitate, evidenţa rapoartelor de audit etc.); şi d)politicilor privind subcontractarea şi externalizarea (domeniile vizate, selectarea furnizorilor de servicii etc.) şi drepturilor şi obligaţiilor principalelor părţi aşa cum sunt prevăzute în contracte (de exemplu, procedurile de audit, calitatea aşteptată a serviciilor prestate de furnizor etc.);4. informaţii cu privire la existenţa la nivelul grupului din care face parte achizitorul potenţial a unor reguli clare şi transparente cu privire la guvernanţa corporativă, organizarea adecvată, inclusiv sisteme efective de control intern şi funcţii independente de control intern, administrarea riscului şi audit intern. B. Poziţii calificate fără schimbarea controlului Dacă prin achiziţia propusă nu se înregistrează schimbarea controlului în S.S.I.F. vizată, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. un document privind strategia, care va conţine informaţii după cum urmează: 1. în cazul poziţiilor calificate sub 20%: a)politica achizitorului referitoare la achiziţie. În plus faţă de informaţiile solicitate conform părţii I lit. C, achizitorul potenţial va transmite C.N.V.M. informaţii cu privire la:

(i) perioada pentru care intenţionează să păstreze deţinerile sale în S.S.I.F. după achiziţie;
(ii) orice intenţie de majorare, diminuare sau menţinere a nivelului deţinerilor achizitorului potenţial în S.S.I.F. în perioada viitoare;

b)informaţii privind intenţiile achizitorului referitoare la S.S.I.F. vizată şi, în special, dacă intenţionează sau nu să acţioneze ca acţionar minoritar şi argumentele care au stat la baza unei astfel de intenţii; c)informaţii privind capacitatea (situaţia financiară) şi disponibilitatea achizitorului potenţial de a susţine S.S.I.F. vizată cu fonduri proprii suplimentare, dacă este nevoie, pentru dezvoltarea activităţilor sau în cazul dificultăţilor financiare;2. în cazul poziţiilor calificate între 20% şi 50%, informaţii de natura celor menţionate la pct. 1, dar mai detaliate, inclusiv: a)detalii cu privire la influenţa pe care achizitorul intenţionează să o exercite asupra situaţiei financiare (inclusiv asupra politicii de dividende), dezvoltării strategice şi alocării resurselor S.S.I.F. vizate; b)o descriere a intenţiilor achizitorului şi a aşteptărilor pe termen mediu faţă de S.S.I.F. vizată, care să acopere toate elementele menţionate în planul de dezvoltare strategică prevăzut la lit. A pct. 1.În funcţie de structura acţionariatului S.S.I.F. vizate, C.N.V.M. poate solicita informaţiile prevăzute la pct. 2 chiar în cazul poziţiilor calificate sub 20%, dacă influenţa exercitată de acestea este considerată echivalentă influenţei exercitate de poziţiile calificate între 20% şi 50%. _____7 În situaţia în care achiziţia se desfăşoară prin ofertă publică şi dacă achizitorul potenţial întâmpină dificultăţi în obţinerea informaţiilor necesare pentru întocmirea unui plan de afaceri complet, achizitorul potenţial informează C.N.V.M. cu privire la aceste dificultăţi şi menţionează elementele din planul de afaceri pe care este posibil să le modifice în scurt timp. 8 Pentru instituţiile supravegheate în Spaţiul Economic European, informaţiile despre structura grupului achizitorului pot fi reduse la informaţiile privind părţile de grup care sunt afectate de tranzacţie (de exemplu, departamentul de retail al achizitorului pentru achiziţionarea unei entităţi ale cărei activităţi sunt doar cele de retail).


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 2/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 2 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu