Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

REGULAMENT Nr

REGULAMENT   Nr. 1 din 10 martie 2008

privind organizarea si desfasurarea concursului pentru intrarea in categoria inaltilor functionari publici*)

ACT EMIS DE: COMISIA DE CONCURS PENTRU RECRUTAREA INALTILOR FUNCTIONARI PUBLICI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 411 din 2 iunie 2008



CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentul regulament reglementează modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursului naţional pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, pe o funcţie publică vacantă de inspector guvernamental, denumit în continuare concurs.

(2) Concursul se organizează, de regulă, anual, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, de către Comisia de concurs pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici, denumită în continuare comisia de concurs, şi de către Comisia de soluţionare a contestaţiilor la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, denumită în continuare comisia de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 2. - Principiile care stau la baza organizării şi desfăşurării concursului sunt:

a) egalitatea de tratament şi egalitatea de şanse, principii potrivit cărora se recunoaşte în mod egal vocaţia tuturor persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege de a participa la concurs;

b) competenţa, principiu potrivit căruia persoanele care doresc să ocupe o funcţie publică în categoria înalţilor funcţionari publici trebuie să deţină şi să demonstreze cunoştinţele, abilităţile şi competenţele necesare exercitării funcţiei publice de inspector guvernamental;

c) competiţia, principiu potrivit căruia confirmarea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor necesare exercitării funcţiei publice de inspector guvernamental se face prin parcurgerea etapelor şi a procedurilor de concurs;

d) relevanţa, principiu potrivit căruia organizarea şi desfăşurarea concursului au drept scop identificarea şi testarea competenţelor, cunoştinţelor şi aptitudinilor necesare exercitării funcţiei publice de inspector guvernamental;

e) transparenţa, principiu potrivit căruia publicitatea concursului, în condiţiile prevăzute de lege, este obligatorie.

Art. 3. - (1) Concursul constă în parcurgerea obligatorie a următoarelor etape:

a) verificarea şi selecţia dosarelor de înscriere pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs;

b) proba scrisă;

c) interviul.

(2) Concursul poate cuprinde şi o etapă suplimentară bazată pe teste, stabilită potrivit prevederilor prezentului regulament.

(3)  In etapa prevăzută la alin. (2), comisia de concurs foloseşte expertiza externă.

Art. 4. - (1) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor îşi desfăşoară activitatea în mod legal în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii săi.

(2) Comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor iau decizii, în aplicarea prevederilor legale şi în îndeplinirea atribuţiilor lor, cu votul majorităţii membrilor prezenţi, cu excepţia notării probelor de concurs, când nota finală se obţine prin calcularea mediei aritmetice corespunzătoare notelor acordate de membrii prezenţi.

(3) Comisia de concurs trebuie să fie formată din aceiaşi membri la desfăşurarea tuturor probelor concursului.

CAPITOLUL II

Organizarea concursului

Art. 5. - (1) Concursul se desfăşoară, de regulă, în luna septembrie a fiecărui an.

(2) La solicitarea secretarului general al Guvernului, cu acordul comisiei de concurs, se pot desfăşura sesiuni extraordinare.

Art. 6. - (1) Numărul de posturi vacante de inspector guvernamental care urmează să fie ocupate prin concurs, stabilit în conformitate cu prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, se transmite comisiei de concurs în fiecare an, cel mai târziu în luna iunie, de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia.

(2) Comisia de concurs se întruneşte în şedinţă şi stabileşte următoarele:

a) condiţiile de participare la concurs, potrivit legii;

b) probele de concurs;

c) perioada de desfăşurare a concursului şi data desfăşurării probei scrise a concursului;

d) bibliografia pentru concurs.

Art. 7. - (1) Cu cel puţin 40 de zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea probei scrise a concursului, comisia de concurs transmite Agenţiei datele prevăzute la art. 6 alin. (2).

(2) Agenţia verifică documentele transmise potrivit alin. (1) şi emite avizul, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea documentaţiei transmise de comisia de concurs.

(3) Cu cel puţin 30 de zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea probei scrise a concursului, Agenţia are următoarele obligaţii:

a) să publice anunţul privind organizarea concursului în termenul şi în condiţiile prevăzute de art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată;

b) să publice pe pagina de internet proprie şi să afişeze la sediul său, precum şi să solicite publicarea pe pagina de internet a Secretariatului General al Guvernului şi, respectiv, pe cea a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative numărul de posturi de inspector guvernamental vacante, condiţiile de participare la concurs, probele de concurs şi criteriile de evaluare a acestora, bibliografia, lista documentelor solicitate candidaţilor pentru dosarul de înscriere la concurs, termenul-limită de depunere a dosarelor, precum şi data şi locul stabilite pentru desfăşurarea probei scrise a concursului;

c) să numească Secretariatul comisiei de concurs şi al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, denumit în continuare secretariat.

*) Regulamentul nr. 1/2008 a fost adoptat de Comisia de concurs pentru recrutarea înalţilor funcţionari publici în data de 10 martie 2008.

CAPITOLUL III

Desfăşurarea concursului

SECŢIUNEA 1

Selecţia dosarelor de concurs

Art. 8. - (1) Dosarul de concurs trebuie să conţină următoarele documente:

a) formular de înscriere;

b) copia actului de identitate;

c) copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum şi, dacă este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice corespunzătoare exercitării funcţiei publice de inspector guvernamental;

d) copie a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitate;

e) cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de la autoritatea sau instituţia competentă, cu termen de primire anterior finalizării ultimei probe a concursului;

f) adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;

g) copie a fişei de evaluare a performanţelor profesionale individuale sau, după caz, o recomandare de la ultimul loc de muncă;

h) declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţă care să ateste că nu au fost lucrători ai Securităţii, colaboratori ai Securităţii sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.

(2) Dosarul de concurs se depune la secretariat, care are obligaţia de a-l înregistra la registratura Agenţiei.

(3) Formularul de înscriere se postează pe pagina de internet a Agenţiei sau se poate pune la dispoziţia persoanelor interesate, la cerere, şi prin secretariat.

(4) Actele prevăzute la alin. (1) se prezintă în copie sau în copii legalizate, însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul, în condiţiile legii, de către unul dintre membrii secretariatului. In situaţia în care la dosar candidatul depune dovada solicitării cazierului judiciar, acesta are obligaţia de a completa dosarul până la finalizarea ultimei probe a concursului, sub sancţiunea decăderii din dreptul de a fi considerat admis, indiferent de rezultatele obţinute.

(5) Comisia de concurs poate să solicite, prin intermediul secretariatului, completarea dosarului cu alte informaţii privind activitatea şi cariera profesională ale persoanelor care doresc înscrierea la concursul naţional, considerate drept relevante în cadrul procesului de selecţie, până la termenul-limită de depunere a dosarelor.

(6) Omisiunile evidente privind lipsa unei părţi dintr-un document sau a unui document din dosarul de înscriere, lipsa semnăturii sau a datei completării documentelor se aduc la cunoştinţa candidaţilor de către secretariat până la termenul-limită de depunere a dosarelor, în vederea completării dosarului.

(7) Prevederile alin. (6) nu se aplică în cazul candidaţilor care refuză completarea în formularul de înscriere a datelor personale de contact sau completează în mod eronat aceste date.

Art. 9. - (1) Dosarele de concurs se pot depune în termen de cel mult 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunţului de concurs. Termenul se calculează începând cu ziua publicării.

(2) Dacă termenul se împlineşte într-o zi nelucrătoare, ultima zi de depunere a dosarelor este prima zi lucrătoare imediat următoare.

Art. 10. - Selecţia dosarelor se desfăşoară în cel mult 5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului de depunere a dosarelor. Termenul se calculează începând cu ziua imediat următoare a ultimei zile de depunere a dosarelor.

Art. 11. - (1) Comisia de concurs selectează dosarele candidaţilor şi admite dosarele care cuprind toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) pe baza îndeplinirii condiţiilor generale şi condiţiilor specifice pentru participarea la concurs.

(2) Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţia de vechime în specialitatea studiilor necesare participării la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, cel mai târziu în ultima zi a perioadei de depunere a dosarelor.

(3) Rezultatul selecţiei dosarelor, cu menţiunea „admis" sau „respins", se afişează de către secretariat la sediul şi pe pagina de internet ale Agenţiei.

SECŢIUNEA a 2-a

Proba scrisă a concursului

Art. 12. - (1) Proba scrisă a concursului cuprinde următoarele etape:

a) testarea cunoştinţelor teoretice necesare exercitării unei funcţii publice de inspector guvernamental;

b) testarea abilităţilor şi competenţelor practice necesare exercitării unei funcţii publice de inspector guvernamental;

c) testarea nivelului de cunoaştere a unei limbi străine de circulaţie internaţională, utilizată în cadrul instituţiilor comunitare, alta decât limba română.

(2) Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. a) constă în rezolvarea unor subiecte tip sinteză şi/sau în teste grilă, potrivit deciziei prealabile a comisiei de concurs, prin care se testează cunoştinţele teoretice de administraţie publică, de specialitate şi de management ale candidaţilor.

(3) Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. b) constă în rezolvarea unor situaţii practice de aplicare a cunoştinţelor dobândite din bibliografia stabilită pentru concurs şi de verificare a competenţelor şi abilităţilor manageriale ale candidaţilor în următoarele domenii: resurse umane, politici publice, planificare, drept, management de proiect, alocarea resurselor financiare şi audit.

(4) Parcurgerea etapei prevăzute la alin. (1) lit. c) constă în traducerea în şi din limba română a unor texte cu relevanţă pentru administraţia publică, echivalente ca dificultate.

Art. 13. - (1) Subiectele la proba scrisă, precum şi grila de notare a acestora se stabilesc de către comisia de concurs în ziua anterioară zilei în care se desfăşoară proba scrisă, astfel încât să se poată întocmi două variante de subiecte.

(2) Subiectele se formulează pe baza bibliografiei de concurs, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, iar complexitatea acestora trebuie să corespundă nivelului funcţiei publice de inspector guvernamental.

(3) Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin unul şi cel mult 3 subiecte pentru fiecare dintre etapele prevăzute la art. 12 alin. (1), pe care le semnează şi le înaintează secretariatului, împreună cu propunerile privind grila de notare.

(4) Propunerile de subiecte, precum şi propunerile privind grila de notare a acestora se sigilează, în faţa membrilor comisiei, într-un plic cu ştampila comisiei de concurs.

(5) Persoanele prevăzute la alin. (3) răspund pentru păstrarea confidenţialităţii subiectelor şi a grilei de notare.

Art. 14. - (1) Proba scrisă a concursului se organizează la sediul Agenţiei, iar supravegherea candidaţilor pe durata acesteia se asigură, prin rotaţie, de către cel puţin un membru al comisiei de concurs şi cel puţin un membru al secretariatului. Preşedintele comisiei de concurs va decide asupra planului de rotaţie, care este obligatoriu pentru membrii comisiei de concurs şi secretariat.

(2) La ora stabilită pentru desfăşurarea probei scrise, secretariatul are obligaţia de a face prezenţa şi de a verifica identitatea candidaţilor.

(3) De la ora stabilită pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei. Niciun candidat nu mai poate părăsi sala de concurs după această oră, sub sancţiunea eliminării din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă, în care aceştia pot fi însoţiţi de una dintre persoanele care asigură supravegherea.

(4) In încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. Orice fraudă sau tentativă de fraudă atrage eliminarea imediată din concurs a candidatului, prin decizia membrului comisiei de concurs care a constatat frauda sau tentativa de fraudă. Candidatul eliminat este considerat respins, iar pe lucrarea acestuia se face menţiunea „anulat", sub semnătura membrului comisiei de concurs care a luat decizia de eliminare.

Art. 15. - (1) Fiecare candidat primeşte un set de foi ştampilate cu ştampila comisiei de concurs.

(2) După înscrierea numelui în colţul din dreapta sus, prima pagină a fiecărei lucrări se sigilează şi se ştampilează cu ştampila comisiei de concurs de către persoanele care asigură secretariatul.

(3) Anterior orei stabilite pentru desfăşurarea probei scrise, propunerile de subiecte sigilate potrivit art. 13 alin. (4) se desigilează, se analizează de către membrii comisiei şi se stabilesc câte 3 variante de subiecte pentru fiecare dintre etapele menţionate la art. 12 alin. (1). Subiectele stabilite de comun acord se semnează de către toţi membrii prezenţi ai comisiei de concurs şi se multiplică într-un număr egal cu numărul candidaţilor înscrişi la concurs, cu aplicarea corespunzătoare a prevederilor art. 13 alin. (5).

Art. 16. - (1) Durata probei scrise este de maximum 6 ore. Etapa de testare teoretică nu poate depăşi maximum 3 ore, etapa de testare practică nu poate depăşi maximum 2 ore, iar etapa de testare a nivelului de cunoaştere a unei limbi străine nu poate depăşi maximum 1 oră.

(2) Prin decizia preşedintelui comisiei de concurs, luată cu consultarea membrilor comisiei de concurs, între perioadele de desfăşurare a celor 3 etape ale probei scrise a concursului pot fi prevăzute pauze. In acest caz, prevederile art. 15 alin. (3) se aplică în mod corespunzător, iar la începutul fiecărei etape vor fi comunicate candidaţilor numai subiectele pentru etapa de testare prevăzută a se desfăşura până la pauză.

Art. 17. - (1) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. Secretariatul anunţă numărul variantei extrase, cu menţiunea, dacă este cazul, a etapei pentru care se desfăşoară testarea, şi asigură aducerea în sala de concurs şi primirea de către fiecare candidat a unui exemplar din copiile de pe varianta de subiecte extrasă.

(2) Toţi candidaţii vor rezolva aceleaşi subiecte.

Art. 18. - (1) La expirarea timpului alocat probei scrise, candidaţii au obligaţia de a preda, iar secretariatul are obligaţia de a prelua lucrarea scrisă.

(2) După predarea tuturor lucrărilor, secretariatul acordă un număr, în scopul asigurării anonimatului candidaţilor, şi predă lucrările comisiei de concurs.

(3) Lucrările se desigilează şi identitatea participanţilor la proba scrisă se aduce la cunoştinţa membrilor comisiei de concurs doar ulterior notării ultimei probe a concursului.

Art. 19. - (1) Lucrările se corectează cel mai târziu în termen de 3 zile lucrătoare de la data probei scrise.

(2) Notarea lucrărilor la proba scrisă a concursului se face în baza grilei de notare stabilite potrivit art. 13.

SECŢIUNEA a 3-a

Etape suplimentare

Art. 20. - (1) In situaţia stabilirii unei etape suplimentare în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), aceasta se va desfăşura ulterior probei scrise şi înainte de proba de interviu, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la desfăşurarea probei scrise.

(2) Pentru desfăşurarea probei suplimentare comisia de concurs are obligaţia de a stabili înainte de susţinerea probei atât tipul şi modalitatea de desfăşurare a acesteia, cât şi procedura de evaluare a rezultatelor.

(3) Pentru aplicarea alin. (2), desfăşurarea testării şi evaluarea rezultatelor este obligatorie o expertiză externă.

SECŢIUNEA a 4-a

Interviul

Art. 21. - (1) La interviu participă toţi candidaţii ale căror dosare au fost admise la selecţia dosarelor.

(2) In funcţie de numărul de candidaţi, interviul se organizează pe parcursul mai multor zile, potrivit planificării realizate de preşedintele comisiei de concurs şi comunicate de către secretariat prin afişare la sediul Agenţiei, după expirarea termenului de corectare a lucrărilor la proba scrisă, respectiv după desfăşurarea probelor suplimentare, dacă este cazul. Planificarea se aduce la cunoştinţa candidaţilor într-un termen care să asigure rămânerea a cel puţin 24 de ore până la prima zi de desfăşurare a interviului.

(3) Prima zi de desfăşurare a interviului nu poate fi stabilită mai târziu de a 5-a zi lucrătoare de la finalizarea probei scrise.

(4) Pentru desfăşurarea interviului este obligatorie stabilirea unui plan de interviu. Planul de interviu este acelaşi pentru toţi candidaţii.

(5) Odată cu planificarea realizată în conformitate cu alin. (2), candidaţilor li se aduce la cunoştinţă planul de interviu, prin afişare de către secretariat la sediul Agenţiei.

(6) In situaţia în care interviul constă în prezentarea unui proiect managerial, după prezentarea proiectului managerial de către candidat urmează o sesiune de întrebări şi răspunsuri.

Art. 22. - (1) Candidaţii sunt invitaţi pe rând în sala de desfăşurare a probei de interviu, potrivit planificării.

(2) Durata fiecărui interviu nu poate depăşi 45 de minute.

(3) Fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului.

(4) Nu se pot adresa întrebări privind apartenenţa politică, activitatea sindicală, etnia, convingerile religioase, statutul material sau social, preferinţele sexuale.

(5) Toate întrebările şi răspunsurile, respectiv prezentarea proiectului managerial, se înregistrează sau se consemnează de către o persoană din secretariat într-o anexă la procesul-verbal. In situaţia în care întrebările şi răspunsurile se consemnează, anexa se semnează de către candidat, de către membrii comisiei de concurs şi de către secretariatul acesteia.

CAPITOLUL IV

Notarea probelor. Rezultatele concursului

SECŢIUNEA 1

Notarea probelor

Art. 23. - (1) Notarea fiecărei etape din cadrul probei scrise se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare lucrare.

(2) Notarea etapelor suplimentare se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare candidat, cu respectarea prevederilor art. 20.

(3) Notarea interviului se face de către fiecare membru al comisiei de concurs, pe fişe separate de notare, pentru fiecare candidat, imediat după finalizarea interviului.

(4)  Punctajul final obţinut de fiecare candidat este media aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei.

Art. 24. - Punctajul maxim care poate fi obţinut la concurs este de 100 de puncte, astfel:

a) maximum 25 de puncte pentru partea teoretică testată în cadrul probei scrise;

b) maximum 25 de puncte pentru partea practică testată în cadrul probei scrise;

c) maximum 10 puncte pentru nivelul de cunoaştere a unei limbi străine de circulaţie internaţională utilizată în cadrul instituţiilor comunitare;

d) maximum 10 puncte pentru rezultate extraordinare obţinute pe parcursul carierei profesionale sau în domeniul academic;

e) maximum 30 de puncte pentru interviu.

Art. 25. - (1) Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. a), respectiv la art. 24 lit. b) se acordă astfel:

a) maximum 5 puncte pentru aspectul general şi structurarea conţinutului lucrării;

b) maximum 5 puncte pentru calitatea analizei;

c) maximum 5 puncte pentru calitatea argumentaţiei;

d) maximum 5 puncte pentru utilizarea de informaţii relevante în cadrul analizei şi evaluarea impactului în adoptarea punctului de vedere;

e)  maximum 5 puncte pentru capacitatea de sinteză şi concluzii.

(2) In situaţia în care partea teoretică a testului constă în subiecte tip teste grilă, notarea se va face după cum urmează:

a) se iau în considerare numai variantele indicate de candidaţi drept corecte;

b) fiecare întrebare are un singur răspuns corect;

c) fiecare răspuns se consideră fie corect, fie incorect;

d) numărul de puncte alocat fiecărei întrebări este acelaşi.

Art. 26. - Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. c) se acordă astfel:

a) 5 puncte pentru traducerea în limba română dintr-o limbă străină de circulaţie internaţională utilizată în cadrul instituţiilor comunitare;

b) 5 puncte pentru traducerea din limba română într-o limbă străină de circulaţie internaţională utilizată în cadrul instituţiilor comunitare.

Art. 27. - (1) Punctajul maxim prevăzut la art. 24 lit. e) se acordă astfel:

a) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de competenţe personale şi motivaţie, cu relevanţă pentru exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;

b) maximum 5 puncte pentru demonstrarea calităţii experienţei profesionale şi de management anterioare;

c) maximum 5 puncte pentru claritatea şi logica afirmaţiilor şi prezentării;

d) maximum 5 puncte pentru demonstrarea de cunoştinţe cu relevanţă în exercitarea funcţiei de inspector guvernamental;

e) maximum 5 puncte pentru abilităţile de comunicare;

f) maximum 5 puncte pentru capacitatea de a se adapta şi de a acţiona într-un mediu în care aşteptările şi presiunea timpului sunt mari.

(2) Fiecare membru al comisiei de concurs va acorda punctajul pentru interviu luând în considerare toate răspunsurile candidatului din cadrul interviului.

SECŢIUNEA a 2-a

Rezultatele concursului

Art. 28. - Punctajul minim necesar numirii într-o funcţie publică de inspector guvernamental este de 70 de puncte.

Art. 29. - (1) Sunt declaraţi admişi, în ordinea punctajelor obţinute, candidaţii care obţin cel puţin punctajul minim, potrivit art. 28, în limita posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care s-a organizat concursul. La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare după evaluarea rezultatelor probelor suplimentare, dacă s-au desfăşurat astfel de probe, respectiv candidatul care are cel mai mare punctaj la proba scrisă, dacă nu s-au desfăşurat probe suplimentare.

(2) Rezultatul obţinut la concurs, precum şi poziţia în clasament pe care candidatul se situează se înaintează candidaţilor, prin adresă, sub semnătura preşedintelui comisiei de concurs, la adresele menţionate în formularele de înscriere, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea ultimei probe a concursului. Candidaţii vor fi informaţi în scris asupra dreptului de contestare, precum şi asupra termenului-limită de depunere a contestaţiei.

Art. 30. - La finalizarea ultimei etape a concursului se elaborează un proces-verbal, semnat de membrii comisiei de concurs, în care se prezintă modalitatea de desfăşurare a fiecăreia dintre etapele concursului, precum şi rezultatele acestuia.

SECŢIUNEA a 3-a

Procedura de contestare

Art. 31. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are competenţa de a se pronunţa cu privire la contestaţiile formulate de candidaţii nemulţumiţi referitor la:

a) rezultatul selecţiei dosarelor;

b) punctajul obţinut la concurs.

Art. 32. - (1) Candidaţii respinşi la selecţia dosarelor pot formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatului selecţiei dosarelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

(2) Contestaţia se depune la secretariat, care are obligaţia de a o înregistra la registratura Agenţiei.

(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona în condiţiile prezentului regulament contestaţia cu privire la selecţia dosarelor, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (1).

(4) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare soluţionării contestaţiei.

(5) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea „Admis" sau „Respins", se afişează la sediul Agenţiei, în termenul prevăzut la alin. (3).

Art. 33. - Contestaţia formulată potrivit art. 32:

a) se admite în situaţia în care candidatul avea toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevăzut de prezentul regulament şi îndeplinea condiţiile generale şi specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecţiei dosarelor;

b) se respinge în situaţia în care candidatul nu avea toate documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) depuse la dosarul de concurs în termenul prevăzut de prezentul regulament şi nu îndeplinea condiţiile generale şi specifice pentru participarea la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit prezentului regulament, la data selecţiei dosarelor.

Art. 34. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul concursului pot formula contestaţii în termen de maximum 7 zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 29 alin. (2), sub sancţiunea decăderii din acest drept.

(2) Contestaţiile se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (1).

(3) Comisia de concurs are obligaţia de a pune la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor toate documentele necesare soluţionării contestaţiei.

(4) Rezultatul contestaţiei, cu menţiunea „Admis" sau „Respins", se afişează la sediul Agenţiei, în termenul prevăzut la alin. (2).

Art. 35. - Contestaţia formulată potrivit art. 34 se admite, iar punctajul se modifică dacă:

a) punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor la proba scrisă sau la proba de interviu;

b) există o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă sau la proba de interviu.

Art. 36. - Contestaţia formulată potrivit art. 34 va fi respinsă în următoarele situaţii:

a) dacă în urma analizării contestaţiei se constată că punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau din interviu;

b) dacă între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel apreciat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 10 puncte/probă la proba scrisă sau la proba de interviu;

c)  dacă punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mic decât punctajul acordat de comisia de concurs.

Art. 37. -In situaţia în care sunt înregistrate contestaţii cu privire la procedura de organizare şi desfăşurare a concursului, acestea se înaintează de îndată Agenţiei, care va formula răspunsul şi îl va înainta contestatarului în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Art. 38. - In cazul respingerii contestaţiei, candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

Art. 39. - Rezultatele contestaţiilor, însoţite de rezultatul final obţinut la concurs, precum şi de poziţia în clasamentul final, se aduc la cunoştinţa candidaţilor potrivit art. 29 alin. (2).

Art. 40. - (1) Lista candidaţilor admişi la concurs este transmisă de preşedintele comisiei de concurs, prin intermediul secretariatului, în ordinea punctajelor obţinute, Secretariatului General al Guvernului, însoţită de propunerea de numire a acelor candidaţi care au obţinut un punctaj mai mare decât punctajul minim prevăzut la art. 28, în limita posturilor vacante de inspector guvernamental pentru care s-a organizat concursul. Rezultatele se transmit în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor.

(2) Rezultatele testelor suplimentare, în situaţia în care au fost aplicate astfel de teste, se transmit Secretariatului General al Guvernului, împreună cu lista candidaţilor admişi.

(3) Câte o copie a documentelor prevăzute la alin. (1) şi (2) se înaintează Agenţiei.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 41. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 1, în anul 2008, până la înfiinţarea funcţiilor de inspector guvernamental în condiţiile art. 68 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, se pot organiza concursuri pentru ocuparea funcţiilor publice vacante corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.

(2) Concursurile prevăzute la alin. (1) se organizează pe baza mecanismelor instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, la solicitarea conducătorului autorităţii publice în cadrul căreia se află funcţia publică vacantă, respectiv la solicitarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect.

(3) Agenţia are următoarele obligaţii:

a) să emită avizul pentru organizarea concursului, pe baza îndeplinirii condiţiilor legale;

b) să publice anunţul privind organizarea concursului în termenul şi în condiţiile prevăzute de art. 57 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată;

c) să publice pe pagina de internet şi să afişeze la sediul său condiţiile de desfăşurare a concursului, condiţiile de participare la concurs şi bibliografia.

(4) Procedura de organizare şi desfăşurare a concursurilor, modul de evaluare a probelor de concurs, precum şi procedura de contestare prevăzută de prezentul regulament se aplică în mod corespunzător.

Art. 42. - Concursurile pentru care a fost demarată procedura de desfăşurare, prin publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, anterior intrării în vigoare a prezentului regulament, se organizează cu aplicarea în mod corespunzător a dispoziţiilor referitoare la înalţii funcţionari publici cuprinse în Hotărârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare.

Art. 43. - Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. 3 alin. (2) şi (3), ale art. 5-7 şi 20, care intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2009.


SmartCity5

COMENTARII la Regulament 1/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Regulament 1 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Regulament 1/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu