E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 30 din 30 ianuarie 2000

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la 27 ianuarie 2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 44 din 31 ianuarie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. A pct. 8 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, semnat la Bruxelles la 27 ianuarie 2000.
    Art. 2
    Din sumele in valuta trase din imprumut Ministerul Finantelor va constitui la Banca Nationala a Romaniei conturi de depozit in euro, din care, pe masura necesitatilor de finantare a deficitului bugetar, se vor face cedari la rezerva valutara a statului.
    Art. 3
    Plata dobanzilor, a comisioanelor si a altor costuri ale imprumutului, inclusiv influentele financiare rezultate din diferentele in curs valutar, precum si rambursarea ratelor de capital aferente imprumutului acordat Romaniei de Comunitatea Europeana se asigura de la bugetul de stat.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Eugen Dijmarescu,
                       secretar de stat

                             ACORD DE IMPRUMUT
intre Romania, in calitate de Imprumutat, Banca Nationala a Romaniei, in calitate de Agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, in suma de pana la 200 milioane euro*)

    *) Traducere.

    Acest acord de imprumut, denumit in continuare acordul, se incheie intre Comunitatea Europeana, denumita in continuare CE sau Imprumutatorul, reprezentata de Comisia Comunitatii Europene, denumita in continuare Comisia, in numele careia actioneaza domnul Pedro Solbes Mira, membru al Comisiei,
    si
    Romania, denumita in continuare Romania sau Imprumutatul, reprezentata de domnul Decebal Traian Remes, ministrul finantelor,
    si
    Banca Nationala a Romaniei, actionand in calitate de Agent al Imprumutatului, denumita in continuare Agentul, reprezentata de guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.

                                 PREAMBUL

    Avand in vedere ca, suplimentar asistentei financiare la nivel macro, aprobata anterior de Consiliul Uniunii Europene, denumit in cele ce urmeaza Consiliul, autoritatile romane au solicitat in continuare asistenta financiara din partea CE,
    avand in vedere ca, in contextul eforturilor lor reinnoite pentru reforma, autoritatile romane implementeaza in prezent un nou program economic cuprinzator, sprijinit de Fondul Monetar International, iar in data de 5 august 1999 Consiliul Directorilor Executivi al F.M.I. a aprobat un nou Aranjament stand-by (ASB) pentru Romania,
    avand in vedere ca prin Decizia nr. 1.999/732/CE din 8 noiembrie 1999 (decizia), care prevede acordarea in continuare de asistenta financiara la nivel macro pentru Romania, Consiliul a decis sa disponibilizeze pentru Romania un nou imprumut in suma maxima de 200 milioane euro, in scopul sprijinirii balantei de plati si intaririi pozitiei rezervei valutare a Romaniei, un astfel de imprumut reprezentand o masura adecvata pentru usurarea constrangerilor financiare externe ale Romaniei,
    avand in vedere ca Consiliul a autorizat Comisia sa ajunga la un acord cu autoritatile romane, dupa consultarea Comitetului Economic si Financiar, asupra conditiilor de politica economica atasate imprumutului si avand in vedere ca Comisia a consultat Comitetul Economic si Financiar in ceea ce priveste aceste conditii,
    avand in vedere ca autoritatile romane si-au luat angajamentul de a indeplini conditiile atasate asistentei financiare, astfel cum au fost convenite cu Comisia intr-un memorandum de intelegere (denumit in cele ce urmeaza memorandum), anexat la prezentul acord,
    avand in vedere ca Comisia este autorizata sa imprumute, in numele CE, resursele necesare,
    avand in vedere ca, in concordanta cu prevederile deciziei si cu termenii prezentului acord, imprumutul in suma de pana la 200 milioane euro va fi pus la dispozitie Romaniei in cel putin doua transe, iar prima transa urmeaza sa fie eliberata, conform prevederilor memorandumului si termenilor prezentului acord si conform aprecierilor Comisiei, pe baza unui progres satisfacator al programului macroeconomic al Romaniei in contextul Aranjamentului stand-by incheiat cu F.M.I. si, in particular, a incheierii satisfacatoare a primei analize a ASB,
    avand in vedere ca pentru eliberarea primei transe a acestui imprumut Comisia va lansa in timp util, in numele CE, dupa consultari cu Comitetul Economic si Financiar al CE si in urma acordului Imprumutatului asupra principalilor termeni financiari (adica, intre altele, rata dobanzii, suma neta aproximativa, scadenta), o emisiune de obligatiuni in valoare totala de 100 milioane euro sau alte tranzactii financiare adecvate ale caror sume vor fi imprumutate in continuare Romaniei si puse la dispozitia Agentului la data la care vor fi primite de Comisie (data platii), si avand in vedere ca Imprumutatorul va depune toate eforturile pentru a obtine, conform propriei evaluari, cele mai bune conditii disponibile pe piata si cele mai mici costuri si cheltuieli disponibile pentru tranzactiile financiare mai sus mentionate,
    avand in vedere ca o copie de pe fiecare contract referitor la emisiunea de obligatiuni la care s-a facut referire mai sus sau la orice alta tranzactie financiara adecvata, inclusiv orice posibil swap, denumite in continuare contracte de imprumut, va fi anexata, dupa semnarea fiecaruia, la acord si va constitui parte integranta a acestuia, dupa cum se prevede in continuare,
    partile au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Suma imprumutului
    1. Imprumutatorul va pune la dispozitie Imprumutatului imprumuturi in suma maxima de 200 milioane euro (toate aceste astfel de imprumuturi vor fi denumite in continuare imprumutul), in cel putin doua transe, fiecare transa fiind supusa indeplinirii conditiilor definite in cadrul deciziei, prezentului acord si al memorandumului atasat.
    2. Prima transa va fi in suma de 100 milioane euro (prima transa), iar a doua transa (a doua transa) va fi in suma de cel mult 100 milioane euro. A doua transa va fi eliberata nu mai devreme de 3 luni dupa tragerea primei transe si in conformitate cu termenii si conditiile stipulate in prezentul acord pentru tragerea transelor. Totusi tragerea celei de-a doua transe va fi supusa incheierii ulterioare a unui acord de imprumut suplimentar intre partile la acord, confirmand, daca partile decid astfel si fara ca ele sa fie obligate in acest sens prin acord, vointa lor de a continua luarea cu imprumut si imprumutarea celei de-a doua transe.
    Art. 2
    Suma neta, tragere, conditii prealabile
    1. Suma neta (denumita in cele ce urmeaza suma neta) a unei transe va fi egala cu suma neta a uneia sau mai multor tranzactii financiare efectuate de CE pentru finantarea transei (tranzactiile financiare) din care se scad: (1) suma totala a comisioanelor si costurilor legate de o astfel de tranzactie financiara si de pregatirea si efectuarea unei astfel de tranzactii financiare si a transei, la care se adauga (2), daca este cazul, suma initiala obtinuta de CE ca rezultat al unui acord de swap.
    2. Suma neta a fiecarei transe, asa cum a fost definita in paragraful anterior, va fi transferata la data platii in contul la vedere in euro al Agentului la Banca Reglementelor Internationale (BRI), via Banca Frantei, Paris, cont BRI nr. 55323 la Banca Frantei sau intr-un astfel de cont pe care Agentul il va comunica in scris Imprumutatorului cel mai tarziu cu 6 zile lucratoare inainte de data platii.
    3. Obligatia CE de a transfera suma neta aferenta fiecarei transe catre Imprumutat va fi conditionata de:
    (1) primirea de catre Comisie, cu cel putin doua zile lucratoare luxemburgheze inaintea datei la care CE intentioneaza sa demareze prima tranzactie financiara pentru prima transa, aceasta data urmand sa fie comunicata Imprumutatului in avans, a unor avize juridice emise de catre: a) domnul Valeriu Stoica, ministrul roman al justitiei, sau de directorul Directiei Generale Juridice din cadrul Ministerului Finantelor si b) doamna Manuela Nestor, reprezentanta a firmei de avocati Nestor Nestor - S.A. Bucuresti, sau de catre un consilier juridic roman independent al Imprumutatorului. Aceste avize juridice vor fi datate nu mai devreme de data intrarii in vigoare a acordului, astfel cum aceasta este definita in art. 11, si nu mai tarziu de doua zile lucratoare luxemburgheze inaintea datei la care CE intentioneaza sa demareze tranzactia financiara si vor certifica ca, in conformitate cu legile, reglementarile si deciziile legale in vigoare in Romania, prin semnarea acordului de catre domnul Decebal Traian Remes, ministrul finantelor, Imprumutatul se angajeaza legal si irevocabil sa isi indeplineasca obligatiile din prezentul acord.
    Imprumutatul si Agentul se obliga sa informeze Imprumutatorul imediat daca intre data avizului juridic specificata la (1), aceasta data trebuind sa fie comunicata de Imprumutat Agentului, si data platii are loc orice eveniment de natura sa faca incorecta vreo declaratie continuta in avizele juridice;
    (2) semnarea de catre CE, pe de o parte, si de o banca sau un sindicat de banci, pe de alta parte, a contractelor de imprumut, cu cel putin doua zile lucratoare inaintea datei platii, si primirea de catre CE la data platii, din partea bancii sau a sindicatului de banci de mai sus, a sumei nete a tranzactiei financiare si, daca este cazul, a sumei rezultate din operatia de swap la care se face referire in art. 2 paragraful 1;
    (3) neaparitia, de la data semnarii acordului, a vreunei modificari nefavorabile care, in opinia Imprumutatorului, dupa consultari cu Imprumutatul, ar putea sa prejudicieze material capacitatea Imprumutatului de a-si indeplini obligatiile de plata in cadrul acordului, respectiv serviciul datoriei aferent transei si rambursarea numitei transe si a oricaror sume datorate aferente unor transe anterioare la scadenta stabilita.
    Art. 3
    Statut si angajamente
    1. Fiecare transa din cadrul prezentului acord va constitui o obligatie negarantata, directa, neconditionata si generala a Imprumutatului si se va situa cel putin pari passu cu orice alte imprumuturi si obligatii negarantate prezente si viitoare ale Imprumutatului, rezultate din datoria sa externa prezenta si viitoare, asa cum aceasta este definita in art. 7 paragraful 1 al acordului.
    2. Imprumutatul se angajeaza ca, pana la data la care va fi rambursata integral Imprumutatorului suma imprumutului, dobanda aferenta si orice alte sume suplimentare legate de imprumut, daca acestea exista, si, cu exceptia sarcinilor enumerate la paragraful 3 al art. 3, sa nu garanteze prin ipotecare, gaj sau orice alta obligatie asupra activelor sau veniturilor sale nici o datorie externa prezenta sau viitoare si sa nu acorde nici o garantie sau despagubire in legatura cu o asemenea datorie, cu exceptia cazului in care imprumutul va beneficia in acelasi timp de tratament pari passu si pro rata fata de respectiva garantie. De asemenea, Imprumutatul se obliga sa nu solicite reesalonarea imprumutului sau orice diminuare a datoriei legate de acest imprumut si, cu exceptia sarcinilor enumerate la paragraful 3 al art. 3, sa nu acorde altor creditori prioritate fata de Imprumutator.
    3. Imprumutatorul, respectandu-si obligatia asumata conform paragrafului 2, poate permite crearea numai a urmatoarelor sarcini:
    (1) sarcini asupra unei proprietati, care sa garanteze pretul de cumparare al acesteia si orice reinnoire sau extindere a unei astfel de sarcini care se limiteaza la proprietatea initiala asigurata si care garanteaza orice reinnoire sau extindere a finantarii garantate initial; si
    (2) sarcini asupra bunurilor comerciale rezultate in cursul derularii unei tranzactii comercial-bancare obisnuite (si care expira cel mai tarziu intr-un an dupa aceasta) de finantare a importului sau exportului unor asemenea bunuri in sau din Romania; si
    (3) sarcini care sa garanteze sau sa prevada plata unei datorii externe asumate exclusiv pentru finantarea unui proiect de investitii definit in mod rezonabil, cu conditia ca proprietatile asupra carora este creata o astfel de ipoteca sa fie incluse in respectivul proiect de finantare sau sa reprezinte venituri ori creante ce decurg din proiect; si
    (4) orice alte sarcini existente la data prezentului acord, cu conditia ca acestea sa ramana limitate la proprietatile grevate la data semnarii prezentului acord si la cele care vor fi grevate conform contractelor in vigoare la data semnarii prezentului acord si cu conditia ca, in continuare, aceste sarcini sa garanteze sau sa prevada numai plata acelor obligatii astfel garantate ori finantate la data prezentului acord sau orice refinantare a acestor obligatii; si
    (5) toate celelalte sarcini statutare si privilegii care opereaza exclusiv in virtutea legii si care nu pot fi evitate in mod rezonabil de catre Imprumutat.
    In sensul in care este utilizata in acest paragraf, expresia finantarea unui proiect inseamna orice finantare in vederea cumpararii, construirii sau dezvoltarii unor proprietati aferente unui proiect, daca entitatea finantatoare convine in mod expres sa considere proprietatile finantate si veniturile care vor fi generate prin activitatea acestor proprietati sau pierderile ori daunele in legatura cu acestea ca sursa principala de rambursare a sumelor avansate.
    Art. 4
    Dobanda
    1. Rata dobanzii aferenta fiecarei transe si datele de plata a dobanzii vor fi aceleasi cu cele stabilite in articolele corespunzatoare ale contractelor de imprumut. Rata dobanzii aplicabila este variabila si nu va fi mai mare decat EURIBOR la 6 luni, plus o marja de maximum 0,20% pe an, iar Imprumutatorul va comunica Agentului, cu cel putin o luna inainte de data platii, suma dobanzii datorata si platibila la acea data, precum si detaliile (rata dobanzii, perioada de dobanda) pe care se bazeaza calculul dobanzii. In cazul in care Imprumutatorul, datorita unor conditii de piata prevalente la momentul lansarii emisiunii de obligatiuni sau a oricarei alte tranzactii financiare, nu poate obtine finantarea la sau sub nivelul ratei maxime a dobanzii de mai sus, atunci Imprumutatorul nu are obligatia sa puna la dispozitie Imprumutatului suma neta a vreunei transe a imprumutului, decat daca, la propunerea Imprumutatului, Imprumutatorul propune acestuia sa negocieze noi rate maxime de dobanda in contextul conditiilor de piata prevalente la acel moment.
    2. La solicitarea Imprumutatului si daca, in opinia Imprumutatorului, circumstantele permit o imbunatatire a ratei dobanzii aferente unei transe, Imprumutatorul poate, conform art. 4 paragraful 3 al deciziei, sa restructureze conditiile financiare ale imprumuturilor contractate de Imprumutat in ceea ce priveste transele relevante, cu conditia ca, contractele de imprumut sa permita o asemenea restructurare sau ca Imprumutatul sa poata renegocia contractele de imprumut pentru a obtine acest efect. In particular si daca rata initiala a dobanzii pentru respectiva transa este variabila, Imprumutatul poate, printr-o notificare facuta cu doua luni inaintea oricarei date de plata a dobanzii, sa solicite conversia ratei variabile a dobanzii in rata fixa. In acest caz, rata dobanzii va fi fixata pana la data rambursarii respectivei transe la rata dobanzii pe piata, aceasta prevaland la acel moment, astfel cum va fi fost stabilita printr-un contract de imprumut ulterior.
    3. Daca suma neta a unei transe nu poate fi transferata la data platii, pentru oricare alt motiv decat cele mentionate la art. 2 paragraful 3(2), atunci Imprumutatorul va plasa aceasta suma la cea mai buna rata existenta pe piata pentru depozite la termen, fara nici o intarziere nejustificata, si va notifica Agentului in legatura cu acest fapt si cu rata dobanzii obtinuta. Dobanda primita de Imprumutator pentru aceste depozite va fi dedusa din platile de dobanda datorate si platibile de catre Imprumutat.
    4. Daca imprumutatul nu isi indeplineste la scadenta obligatia de plata a sumei imprumutului si a dobanzii conform acordului, Imprumutatul va plati Imprumutatorului dobanda suplimentara la o astfel de suma (sau, dupa caz, la suma datorata si neplatita pana in acel moment) de la data scadentei pana la data efectiva a platii, in intregime, calculata prin referire la perioade succesive de dobanda (fiecare cu o asemenea durata, dupa cum va alege periodic Imprumutatorul, prima perioada incepand la data relevanta a scadentei, si cu precizarea ca, ori de cate ori va fi posibil, durata unei astfel de perioade va fi de o saptamana) la cea mai mare rata dintre:
    a) rata anuala reprezentand suma dintre:
    (i) un procent (1%) pe an; si
    (ii) rata EURIBOR pentru durata relevanta;
    sau
    b) un procent (1%) pe an plus rata de dobanda aferenta transei, determinata conform prevederilor art. 4 paragraful 1.
    Atata timp cat obligatia de plata nu este indeplinita, o asemenea rata va fi refixata in conformitate cu prevederile prezentului paragraf 4 in ultima zi a fiecarei astfel de perioade de dobanda, iar dobanda neplatita, conform prevederilor acestui paragraf 4, aferenta perioadelor de dobanda precedente, va fi adaugata la suma dobanzii datorata la sfarsitul fiecarei astfel de perioade de dobanda.
    Daca Imprumutatul nu plateste orice alte costuri sau cheltuieli catre Imprumutator la data la care acestea devin scadente si platibile conform prezentului acord, Imprumutatul va plati in plus toate costurile si cheltuielile rezonabile, inclusiv taxele judiciare, suportate de Imprumutator datorita unor astfel de plati intarziate, astfel cum au fost stabilite de Imprumutator, mai putin in cazul in care a fost vorba de o eroare evidenta de calcul al unei astfel de dobanzi.
    In plus Imprumutatul se obliga sa plateasca Imprumutatorului intreaga dobanda suplimentara si toate costurile si cheltuielile, inclusiv cheltuielile care rezulta din pastrarea sau exercitarea drepturilor Imprumutatorului impotriva Imprumutatului, in conformitate cu prevederile prezentului acord, suportate si platibile de catre Imprumutator ca urmare a neindeplinirii de catre Imprumutat a obligatiilor asumate prin prezentul acord.
    Imprumutatorul se obliga sa informeze Imprumutatul si Agentul asupra detaliilor de calcul al dobanzii si, in particular, asupra referintei folosite pentru stabilirea EURIBOR, in cazul in care se aplica.
    Art. 5
    Rambursarea si optiunea pentru plata anticipata
    1. Imprumutatul va rambursa suma fiecarei transe, in rate anuale, la datele si in conditiile stabilite in contractele de imprumut care vor fi incheiate astfel incat prima rata sa devina scadenta dupa 7 ani de la data relevanta a platii, iar rambursarea finala va deveni scadenta dupa 10 ani de la data relevanta a platii.
    2. Pentru a obtine cele mai ieftine fonduri disponibile Imprumutatul nu va cere Imprumutatorului sa includa o clauza de plata anticipata in termenii si in conditiile imprumutului. Imprumutatul are totusi dreptul sa solicite, in conformitate cu art. 4 paragraful 2 al deciziei, optiunea de plata anticipata, cu conditia ca Imprumutatorul sa primeasca in acest scop o notificare scrisa cu cel putin 6 zile lucratoare inaintea datei la care CE intentioneaza sa demareze tranzactia financiara pentru respectiva transa. Termenii si conditiile unei asemenea optiuni de plata anticipata de catre Imprumutat vor fi cele ale optiunii corespunzatoare de plata anticipata de catre Imprumutator in cadrul contractelor de imprumut, cu conditia ca Imprumutatul sa notifice Imprumutatorului in legatura cu decizia sa de a plati in avans transa respectiva, cu cel putin o luna inaintea datei ultimei notificari pentru plata anticipata conform contractelor de imprumut.
    Art. 6
    Plati
    1. Toate platile care se vor efectua de catre Imprumutat vor fi libere de orice impozite, comisioane si de alte taxe pentru toata perioada acordului.
    2. Imprumutatul declara ca toate platile si transferurile efectuate in cadrul prezentului acord, ca si acordul in sine nu sunt supuse nici unui impozit sau vreunei alte impuneri in Romania pentru toata perioada acordului. Daca totusi Imprumutatul este obligat prin lege sa aplice astfel de impuneri, atunci acesta va plati sumele suplimentare solicitate, astfel incat Imprumutatorul sa primeasca intreaga suma specificata in cadrul prezentului acord, ca si cand astfel de deduceri nu ar fi fost aplicabile.
    3. Toate platile vor fi efectuate de catre Imprumutat in euro, in contul in euro al Imprumutatorului, deschis la Kredietbank - S.A. din Luxemburg, cu nr. 52.319440.65, sau in oricare astfel de cont pe care Imprumutatorul il va fi notificat in scris Imprumutatului cu cel putin 6 zile lucratoare inainte de datele relevante ale scadentelor.
    4. Imprumutatul se angajeaza sa achite toate costurile si cheltuielile suportate de Imprumutator in legatura cu pregatirea si implementarea fiecarei transe, a tranzactiei financiare aferente, a contractelor de imprumut si orice alte costuri si cheltuieli suportate de Imprumutator in legatura cu astfel de tranzactii financiare sau cu operatiunea de swap, daca aceasta va fi avut loc, si orice costuri si cheltuieli aferente duratei tranzactiei financiare. In cazul in care vreun cost sau vreo cheltuiala este cauzata din vina sau din neglijenta Imprumutatorului, atunci aceasta nu va fi suportata de Imprumutat. Aceste costuri si cheltuieli care vor fi suportate de Imprumutat includ cheltuielile juridice (cum ar fi costurile suportate pentru avizele juridice) si de calatorie, comisioanele legate de serviciul financiar al tranzactiilor financiare, precum si impozitele si taxele de inregistrare si costurile de publicare, daca acestea exista. Sumele mentionate mai sus vor fi platite de Imprumutat, in termen de o luna dupa notificarea facuta de Imprumutator, iar o astfel de notificare trebuie sa fie insotita de documente justificative.
    5. a) Daca Imprumutatul va plati o suma aferenta oricarei transe, care este mai mica decat suma totala datorata si platibila conform acordului, acesta va renunta la orice drept pe care l-ar avea de a realiza o concordanta intre suma astfel platita si sumele datorate.
    b) Suma astfel platita in cadrul unei transe va fi folosita pentru efectuarea platilor scadente in cadrul respectivei transe in urmatoarea ordine: in primul rand, orice comisioane si cheltuieli, in al doilea rand, orice dobanzi aferente platilor intarziate, conform art. 4 paragraful 4 al acordului, in al treilea rand, dobanda, in al patrulea rand, rata de capital de rambursat, cu conditia ca aceste sume sa fie datorate sau neplatite inca la acea data.
    c) Daca orice sume devin scadente pentru mai mult decat o transa si daca Imprumutatul plateste o suma mai mica decat suma totala datorata, fara sa specifice in legatura cu care dintre transe se face o astfel de plata, Imprumutatorul va decide, la propria discretie, carei transe ii revin sumele primite si notifica in consecinta Agentului si Imprumutatului.
    Art. 7
    Cazuri de neindeplinire a obligatiilor si rambursari anticipate
    1. Imprumutatorul, prin notificare scrisa catre Imprumutat, poate declara capitalul imprumutului scadent si platibil imediat, impreuna cu dobanda acumulata si cu toate celelalte sume scadente, in conformitate cu prevederile prezentului acord, daca:
    a) Imprumutatul nu isi va fi indeplinit, la scadenta stabilita, obligatia de plata a capitalului sau a dobanzii aferente fiecarei transe, in totalitate sau in parte, in modul si in moneda convenite prin prezentul acord, si aceasta neindeplinire a obligatiei nu va fi remediata prin plata sumelor datorate in limita a 5 zile lucratoare dupa notificarea scrisa, facuta de Imprumutat catre Imprumutator; sau
    b) Imprumutatul nu isi va fi indeplinit nici o alta obligatie in cadrul prezentului acord, alta decat obligatiile continute in memorandum, si aceasta neindeplinire va continua pentru o perioada de 30 de zile dupa ce o notificare scrisa va fi fost facuta in acest sens Imprumutatului de catre Imprumutator, in concordanta cu prevederile art. 8; sau
    c) pentru indiferent ce motiv datorat unui act sau unei omisiuni a unei institutii sau persoane ori a altui organism investit cu puteri juridice in Romania, obligatiile Imprumutatului in cadrul acordului vor fi incetat sa mai fie considerate obligatorii si aplicabile; sau
    d) va exista, in cadrul oricarui acord de imprumut anterior intre Romania, Banca Nationala a Romaniei si Comunitatea Europeana sau in cadrul oricarei alte indatoriri externe majore a Romaniei, o declaratie de neindeplinire a obligatiilor, in sensul definit ca atare in instrumentele care guverneaza sau evidentiaza acea indatorare si, ca rezultat al acestei declaratii de neindeplinire a obligatiilor, se va fi produs o accelerare a scadentei datoriei respective; sau
    e) Romania nu isi plateste, in general, datoriile sale externe devenite scadente sau va declara ori va impune un moratoriu asupra platii datoriei sale externe sau a datoriei externe contractate sau garantate de ea.
    Pentru scopurile paragrafelor anterioare, indatorare externa majora a Romaniei are sensul de orice datorie contractata, garantata sau asigurata in orice alta modalitate de catre Imprumutat sau de catre Banca Nationala a Romaniei, care este fie:
    (i) exprimata intr-o alta moneda decat moneda Romaniei; sau
    (ii) survenita sau aparuta (in orice moneda) in afara Romaniei
si a carei valoare totala depaseste suma de 1.000.000 euro sau echivalentul in orice alte valute.
    2. In cazul in care Imprumutatorul este obligat, conform prevederilor corespunzatoare din contractele de imprumut, sa ramburseze suma datorata pentru un motiv care nu a fost si nu este sub controlul Imprumutatorului, atunci capitalul datorat aferent transelor respective, impreuna cu dobanda cumulata si cu toate celelalte sume datorate in cadrul prezentului acord vor deveni scadente in acelasi timp si in aceleasi conditii ca si cele determinate de termenii si conditiile din contractele de imprumut.
    3. In situatia terminarii inainte de termen a oricarui swap, Imprumutatul va asigura serviciul datoriei pentru partea corespunzatoare a tranzactiei financiare.
    4. Imprumutatorul poate, dar nu este obligat, sa isi exercite drepturile potrivit prevederilor prezentului articol si poate, de asemenea, sa isi exercite aceste drepturi numai partial, fara ca prin aceasta sa isi prejudicieze exercitarea viitoare a unor asemenea drepturi.
    5. Imprumutatul va rambursa toate costurile si cheltuielile rezonabile suportate de CE drept consecinta a rambursarii anticipate a oricareia dintre transe, conform acestui art. 7.
    Art. 8
    Notificari
    Toate notificarile in legatura cu acest acord vor fi considerate valabil comunicate, daca vor fi transmise in scris catre:
    Pentru CE:
    Comisia Comunitatilor Europene
    Directia Generala ECOFIN - FOS
    Unitatea de imprumuturi si trezorerie
    Centre A. Wagner
    P.O. Box 1907            Tel.: (352) 4301 36182
    L-2920 Luxembourg        Fax: (352) 4301 36599

    Pentru Romania:
    Ministerul Finantelor
    Directia generala a relatiilor financiare
    cu organisme internationale,
    Str. Apolodor nr. 17,
    Bucuresti, Romania
    Fax: (40) 1.312.67.92

    Pentru Agent:
    Banca Nationala a Romaniei
    Directia politica monetara
    Domnului Buftea, director
    Str. Lipscani nr. 25,
    Bucuresti, Romania
    Fax: (40) 1.312.7194

    Notificarile pentru Imprumutat sau pentru Agent vor fi, de asemenea, valabile daca vor fi transmise in scris catre:
    Misiunea Romaniei pe langa Uniunea Europeana
    Domnului ambasador
    Str. Gabrielle nr. 105
    B-1180, Bruxelles, Belgia

    Toate notificarile transmise de catre Agent si confirmate de Imprumutat sunt considerate a fi comunicate pentru si in numele Imprumutatului, iar acesta din urma va fi raspunzator pentru ele, ca si cand ar fi fost transmise de catre el insusi.
    Toate notificarile vor fi transmise prin posta inregistrata, daca aceasta modalitate este posibila practic. Altfel si in caz de urgenta, pot fi transmise prin fax, telex, swift sau prin inmanarea scrisorii la adresele de mai sus si confirmate prin posta inregistrata, daca aceasta modalitate este posibila practic. Notificarile devin efective o data cu primirea faxului, telexului, mesajului swift sau a scrisorii, iar in cazul notificarii prin telex, o confirmare de primire va fi o dovada suficienta a primirii.
    Toate documentele, informatiile si materialele care vor fi furnizate in cadrul prezentului acord vor fi redactate in limba engleza sau in limba romana, insotite de o traducere autorizata in limba engleza, cu conditia ca in cel de-al doilea caz traducerea in limba engleza sa fie varianta prevalenta, pe care Imprumutatorul sa fie indreptatit sa se bazeze.
    Art. 9
    Diverse
    1. In cazul in care una sau mai multe prevederi ale prezentului acord sunt sau vor deveni, in intregime sau partial, nevalabile, ilegale sau fara putere angajatorie ferma din punct de vedere juridic, indiferent din ce motiv, sub prevederile oricarei legi aplicabile, atunci valabilitatea, legalitatea sau puterea angajatorie ferma din punct de vedere juridic a celorlalte prevederi ale prezentului acord nu va fi in nici un fel afectata sau impietata. Prevederile care sunt, in totalitate sau partial, nevalabile, ilegale sau fara putere angajatorie ferma din punct de vedere juridic vor fi implementate in spiritul si in scopul prezentului acord.
    2. Preambulul, decizia, memorandumul si anexele la prezentul acord, respectiv contractele de imprumut si, daca este cazul, orice alt acord sau mai multe acorduri de distributie sau acorduri de subscriptie, acorduri de agent sau acorduri de agent fiscal, prospectul si acordurile de swap, daca exista, formeaza si vor forma, in conformitate cu prevederile prezentului acord, parte integranta a acestuia. In cazul oricarei contradictii intre termenii prezentului acord si cei ai oricarui contract de imprumut, vor prevala termenii prezentului acord, atunci cand astfel de noi termeni sunt integrati in prezentul acord. Titlurile articolelor din acord servesc numai pentru a se putea face referire la ele.
    3. Prezentul acord are drept scop stabilirea conditiilor in care CE pune la dispozitie Romaniei sumele tranzactiei financiare corespunzatoare lansate de CE in acest scop. Ca o consecinta Romania si CE accepta ca drepturile si obligatiile lor, daca nu este altfel prevazut in acord, sa fie definite si interpretate prin referire la documente de imprumut corespunzatoare. In special, termenele din contractele de imprumut vor fi aplicabile acordului.
    4. O zi lucratoare semnifica o zi in care bancile sunt, in general, deschise pentru tranzactii in localitatile relevante pentru prezentul acord.
    Art. 10
    Legea guvernanta si jurisdictia
    1. Acordul este guvernat de si va fi interpretat in conformitate cu legea franceza.
    2. Partile se obliga, potrivit art. 238 (fost art. 181) din Tratatul de infiintare a Comunitatii Economice Europene, amendat de Tratatul de la Amsterdam (Tratatul CE), sa supuna orice disputa care poate interveni intre ele referitoare la legalitatea, valabilitatea, interpretarea sau realizarea prezentului acord jurisdictiei exclusive si arbitrajului Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE) sau, in cazul in care o parte cade sub incidenta prevederilor art. 1 din Decizia Consiliului nr. 88/591/ECSC/EEC/Euratom, astfel cum a fost amendata de art. 1 din Decizia Consiliului nr. 93/350/Euratom/ECSC/EEC sau de orice alt act ulterior, jurisdictiei exclusive si arbitrajului Curtii de Prima Instanta a Comunitatilor Europene (CPI), cu drept de apel la CJCE, stipulat la art. 225 (fost art. 168 A) din Tratatul CE. Deciziile CJCE si ale CPI, dupa caz, vor fi obligatorii pentru parti, cu exceptia cazurilor in care, pana la un apel la CPI, CJCE, prin decizie interimara de exceptare, suspenda punerea in practica a unei decizii sau o parte din aceasta, pronuntata de CPI, si, in cazul Comunitatii Europe, fara prejudicierea aplicarii Protocolului cu privire la privilegii si imunitati al Comunitatii Europene.
    3. Imprumutatorul poate sa puna in aplicare orice decizie pronuntata de CJCE sau CPI, asa cum se prevede in prezentul acord, sau alte drepturi impotriva Imprumutatului, in instantele judecatoresti din Romania.
    4. Prin prezentul acord Imprumutatul se obliga irevocabil si neconditionat: (1) sa renunte la orice imunitate la care este sau poate sa devina indreptatit, pentru jurisdictie sau pentru executie in legatura cu orice actiuni si proceduri aduse in fata CJCE, CPI sau instantelor judecatoresti din Romania, in legatura cu acordul; si (2) sa se supuna cu buna-credinta oricarei decizii rezultate din orice procedura legala intreprinsa in concordanta cu termenii prezentului acord.
    Art. 11
    Intrarea in vigoare
    Dupa semnare prezentul acord va intra in vigoare la data la care Imprumutatorul va fi primit notificarea oficiala din partea Imprumutatului, atestand ca toate cerintele constitutionale si legale pentru intrarea in vigoare a acordului, precum si angajamentul valabil si irevocabil al Imprumutatului in ceea ce priveste obligatiile asumate prin acest acord au fost indeplinite.
    Intrarea in vigoare nu va fi mai tarziu de 30 august 2000. Dupa aceasta data partile la acord nu vor mai fi obligate prin acesta.
    Art. 12
    Prezentul acord va fi semnat de fiecare parte in patru exemplare originale, redactate in limba engleza, fiecare reprezentand un instrument original.
    Incheiat la 27 ianuarie 2000, in patru exemplare originale, in limba engleza.

                      ROMANIA
                      (in calitate de Imprumutat)
                      Decebal Traian Remes,
                      ministrul finantelor

                      COMUNITATEA EUROPEANA
                      reprezentata de Comisia
                      Comunitatilor Europene
                      Pedro Solbes Mira,
                      membru al Comisiei Europene

                      BANCA NATIONALA A ROMANIEI
                      (in calitate de Agent)
                      Guvernatorul
                      Bancii Nationale a Romaniei,
                      Emil Iota Ghizari

                         MEMORANDUM DE INTELEGERE
intre Romania si Comunitatea Europeana cu privire la un imprumut pe termen lung in suma de pana la 200 milioane euro*)

    *) Traducere.

    1. Consiliul Uniunii Europene, denumit in cele ce urmeaza Consiliul, a aprobat la data de 8 noiembrie 1999 (Decizia Consiliului 1999/732/CE) o noua asistenta financiara comunitara la nivel macro pentru Romania sub forma unei facilitati de imprumut pe termen lung.
    Imprumutul comunitar este parte a unui pachet global de finantare mobilizat de Grupul celor 24 (G-24) al tarilor industrializate, in scopul de a completa necesitatile de finantare ale Romaniei, astfel cum au fost identificate in contextul programului de stabilizare macroeconomica si reforma structurala sprijinit de Fondul Monetar International prin Aranjamentul stand-by in valoare de 400 milioane DST, aprobat la 5 august 1999. Obiectivele pachetului de finantare sunt menite sa asigure sustinerea balantei de plati si sa intareasca pozitia rezervelor valutare oficiale.
    2. Facilitatea de imprumut comunitar va fi in suma maxima de 200 milioane euro, cu o perioada de rambursare maxima de 10 ani. In conformitate cu prevederile deciziei Consiliului, imprumutul va fi pus la dispozitie Imprumutatului in cel putin doua transe. Prezentul memorandum de intelegere va fi adoptat ca parte integranta a acordului de imprumut, semnat in scopul acestui imprumut.
    3. Tragerea transelor succesive va fi conditionata de implementarea satisfacatoare a Aranjamentului stand-by existent sau a oricarui alt aranjament ulterior intre Romania si F.M.I., ca si de evaluarea pozitiva a Comisiei asupra progreselor inregistrate asupra unui numar limitat de masuri de politica de reforma structurala. Criteriile macroeconomice si de ajustare structurala anexate la prezenta facilitate de imprumut se bazeaza pe programul de politica economica al autoritatilor romane si sunt concordante cu acordurile incheiate de Romania cu F.M.I. si cu Banca Mondiala.
    Suma aferenta primei transe va fi de 100 milioane euro. Suma celei de-a doua transe va fi de pana la 100 milioane euro si nu va fi trasa inainte cu cel putin un trimestru dupa eliberarea sumei primei transe, ca urmare a evaluarii pozitive de catre serviciile Comisiei a implementarii satisfacatoare a Aranjamentului stand-by si a progreselor in reformele structurale.
    Suma aferenta celei de-a doua transe va fi decisa in urma unei analize a Comisiei asupra necesitatilor ramase de finantare externa ale Romaniei. Se va tine seama de mobilizarea efectiva a asistentei financiare acordate Romaniei de alti donatori bilaterali.
    Data exacta si modalitatile de tragere a celei de-a doua transe vor fi stabilite intre cele doua parti intr-o etapa ulterioara, printr-un acord de imprumut suplimentar.
    4. Comisia Europeana va varsa suma aferenta imprumutului la Banca Nationala a Romaniei (B.N.R.), care actioneaza in calitate de Agent al Romaniei. Suma aferenta imprumutului va fi utilizata in exclusivitate de Agent pentru intarirea rezervelor sale valutare sau pentru a satisface necesitatile de finantare externa globale ale Romaniei prin intermediul pietei valutare.
    5. Criteriile cantitative de performanta macroeconomica aplicabile imprumutului, in conformitate cu prezentul memorandum de intelegere, vor fi identice cu cele prevazute in Aranjamentul stand-by incheiat cu F.M.I. In mod corespunzator, inainte de eliberarea transelor succesive ale imprumutului, Comisia, in cooperare cu autoritatile romane si cu reprezentantii F.M.I. si consultandu-se cu Comitetul Economic si Financiar, va verifica daca criteriile cantitative stipulate in Aranjamentul stand-by au fost respectate sau daca s-a ajuns la noi intelegeri.
    6. Eliberarea primei transe va avea loc dupa incheierea cu rezultate satisfacatoare a primei analize in cadrul Aranjamentului stand-by.
    Eliberarea celei de-a doua transe se va baza, in plus fata de criteriile cantitative de performanta, pe implementarea satisfacatoare a Aranjamentului stand-by. In plus fata de criteriile cantitative de performanta, Comisia, inainte de eliberarea celei de-a doua transe, va evalua, in cooperare cu autoritatile romane si consultandu-se cu Comitetul Economic si Financiar, progresele inregistrate in implementarea reformelor structurale. In cadrul acestei evaluari se va acorda o atentie particulara progreselor realizate in domeniul restructurarii si privatizarii marilor societati industriale de stat, restructurarii si privatizarii celor mai mari banci de stat, intaririi disciplinei financiare in sectorul intreprinderilor si elaborarii unei strategii economice pe termen mediu. Cadrul de referinta al acestei evaluari este explicat in anexa nr. I la prezentul memorandum de intelegere.
    7. Autoritatile romane se obliga sa indeplineasca la timp si in intregime toate obligatiile existente si viitoare care decurg din imprumuturile comunitare.
    8. Pe durata imprumutului Romania va ramane in consultare stransa cu Comisia si se obliga sa transmita toate informatiile referitoare la progresele si politicile economice. Pentru a permite monitorizarea implementarii corespunzatoare a prezentului memorandum de intelegere Guvernul Romaniei va furniza serviciilor Comisiei toate informatiile relevante cu privire la situatia economica si financiara a tarii, precum si la progresul inregistrat in implementarea Aranjamentului stand-by incheiat cu F.M.I. si a Acordului PSAL incheiat cu Banca Mondiala. Indicatorii pe care Romania se obliga sa ii transmita Comisiei sunt prezentati in anexa nr. II la prezentul memorandum de intelegere.
    9. Anexele sunt parte integranta a memorandumului de intelegere.
    10. Toate notificarile in legatura cu prezentul memorandum de intelegere vor fi valabile, daca vor fi trimise catre:
    Pentru CE:
    Comisia Europeana
    Directia Generala pentru
    Afaceri Economice si Financiare
    Rue de la Loi, 200
    B-1049 Bruxelles, Belgia
    Fax: 32-2-299 61 51

    Pentru Romania:
    Ministerul Finantelor
    Directia Generala a relatiilor financiare
    cu organisme internationale
    Str. Apolodor nr. 17,
    Bucuresti, Romania
    Fax: 40-1-312 67 92

    Pentru Agent:
    Banca Nationala a Romaniei
    Directia politica monetara
    Departamentul relatii internationale
    Str. Lipscani nr. 25,
    Bucuresti, Romania
    Fax: 40-1-312 71 94

    Incheiat la 27 ianuarie 2000, in patru exemplare originale, in limba engleza.

                      Pentru Romania,
                      in calitate de Imprumutat,
                      Traian Decebal Remes,
                      ministrul finantelor

                      Pentru Comunitatea Europeana,
                      reprezentata de Comisia
                      Comunitatilor Europene,
                      Pedro Solbes Mira,
                      membru al Comisiei Europene

                      Pentru Banca Nationala a Romaniei,
                      in calitate de Agent,
                      Guvernatorul
                      Bancii Nationale a Romaniei,
                      Emil Iota Ghizari

    ANEXA 1

                    CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALA

    La momentul analizei Comisiei, care va preceda decizia de tragere a celei de-a doua transe, se asteapta ca autoritatile romane sa realizeze progrese in urmatoarele domenii, dupa cum se prevede in acordurile incheiate cu F.M.I. si cu Banca Mondiala:
    - eliminarea suprataxei de import pana la sfarsitul anului 1999; eliminarea reducerii accizelor pentru produsele din tutun produs in Romania si inghetarea numarului exceptarilor de taxe vamale la import;
    - privatizarea a cel putin 45 de intreprinderi mari si a 850 de intreprinderi mici si mijlocii de stat, reprezentand cel putin 9% din totalul capitalului detinut in portofoliul Fondului Proprietatii de Stat; lichidarea sau numirea lichidatorilor pentru intreprinderile care genereaza cel putin 12% din pierderile Fondului Proprietatii de Stat;
    - demararea efectiva a procesului de privatizare a Bancii Agricole si a Bancii Comerciale Romane, in particular stabilirea comisiei de privatizare si numirea consilierilor de privatizare;
    - numirea bancilor internationale de investitii, insarcinate cu privatizarea a 5 mari intreprinderi de stat;
    - intarirea Departamentului de supraveghere bancara din cadrul Bancii Nationale a Romaniei, in particular prin integrarea tuturor functiilor sale de supraveghere intr-un singur departament;
    - reducerea cu 25% a pierderilor contabile rezultate din operatiuni (incluzand subventiile) a 6 companii miniere.
    In plus, dupa cum s-a convenit prin schimbul oficial de scrisori dintre Comisia Europeana si autoritatile romane (scrisoarea de la comisarul Verheugen catre primul-ministru Radu Vasile din 26 octombrie si raspunsul din partea domnului Radu Vasile din data de 19 noiembrie), autoritatile romane vor elabora si vor aproba o strategie economica pe termen mediu, adaptata procesului de aderare la Uniunea Europeana. Aceasta strategie economica pe termen mediu ar trebui sa includa un cadru macroeconomic clar, sprijinit de reforme structurale cheie. Aceasta strategie ar trebui sa acopere cel putin 3 ani.

    ANEXA 2

                                LISTA
    cuprinzand indicatorii economici necesari monitorizarii

    Urmatorii indicatori vor fi raportati Comisiei lunar:
    - Inflatia in preturi de consum
    - Productia industriala
    - Somajul (numar de someri si rata somajului)
    - Salariile lunare nominale, pe baza bruta si neta
    - Cursul valutar nominal (lei/dolar S.U.A. si lei/euro)
    - Cursul valutar real (corelat cu IPC, IPP SI CUUM)
    - Exporturile (fob) si importurile (fob si cif)
    - Executia bugetului de stat
    - Bilantul Bancii Nationale a Romaniei
    - Soldul contului curent
    - Bilanturile agregate ale bancilor comerciale
    - Numarul lunar al operatiunilor de privatizare (pe intreprinderi mici, mijlocii, mari).

    Urmatorii indicatori vor fi raportati Comisiei trimestrial:
    - Indeplinirea criteriilor cantitative de performanta in cadrul programului convenit cu F.M.I.
    - Balanta de plati completa.

    Urmatorii indicatori vor fi raportati Comisiei anual:
    - PIB
    - Productia si valoarea adaugata pe sectoare
    - Bugetul de stat (corelatii, venituri, cheltuieli).
    Prezentii indicatori vor fi transmisi in forma electronica si/sau pe suport hartie Directiei Generale pentru Afaceri Economice si Financiare din cadrul Comisiei, la urmatoarele adrese:

    Versiunea suport hartie:
    Directia Generala pentru
    Afaceri Economice si Financiare
    Domnului Bernard Brunet
    Rue de la Loi, 200
    B-1049 Bruxelles, Belgia
    Fax nr. 32-2-299 61 51

    Versiunea electronica:
    alexandra.cas granje@cec.eu.int
    bernard.brunet@cec.eu.int



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 30/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 30 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu