ORDIN Nr. 950
din 17 iunie 2010
pentru aprobarea Ghidului de
finantare a Programului privind instalarea sistemelor de încalzire care
utilizeaza energie regenerabila, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încalzire
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 409 din 18 iunie 2010
Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului
pentru Mediu nr. 33.045 din 31 mai 2010 privind aprobarea Ghidului de finanţare
a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează
energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de
încălzire,
în baza prevederilor art. 13 alin. (2) lit. s) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Pădurilor,
ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Ghidul de finanţare a Programului
privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie
regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de
încălzire, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi pădurilor,
Lâszlo Borbely
ANEXĂ
GHID DE FINANŢARE
a Programului privind instalarea sistemelor de
încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau
completarea sistemelor clasice de încălzire
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
ARTICOLUL 1
Ghidul de finanţare
(1) Ghidul de finanţare a Programului privind
instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă,
inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, denumit în
continuare ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a
furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii privind
derularea Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care
utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încălzire, denumit în continuare Program.
(2) Ghidul conţine dispoziţii privind: a) Programul;
b) eligibilitatea solicitantului, a dosarului de
finanţare, a proiectului propus şi a cheltuielilor legate de aceasta;
c) condiţiile de depunere a dosarului de finanţare,
analiză şi selectare, aprobare, finanţare, implementare şi monitorizare a
proiectului propus.
ARTICOLUL 2
Scopul Programului
Scopul Programului îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii
aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzată de arderea
lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei
termice folosite pentru încălzire şi obţinerea de apă caldă menajeră, precum şi
stimularea utilizării sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie
regenerabilă, nepoluante, prin finanţarea din Fondul pentru mediu a proiectelor
privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie
regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de
încălzire.
ARTICOLUL 3
Sursa de finanţare pentru derularea Programului
(1) Finanţarea Programului se realizează din veniturile
Fondului pentru mediu.
(2) Programul se derulează în limita fondurilor
prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu,
aprobat conform legii.
(3) Suma alocată sesiunii, distribuită pe judeţe
conform numărului de locuitori, se publică o dată cu anunţarea deschiderii
sesiunii de depunere a dosarelor de finanţare, prin dispoziţie a Preşedintelui
Administraţiei Fondului pentru Mediu.
ARTICOLUL 4
Definiţii
In sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de
mai jos se definesc astfel:
a) Autoritate-Administraţia
Fondului pentru Mediu;
b) beneficiar - persoană fizică care depune
dosar de finanţare şi cu care Autoritatea încheie contract de finanţare;
c) cerere de finanţare nerambursabilă - document
completat şi depus în cadrul sesiunii de depunere de către solicitant, în
vederea obţinerii finanţării din Fondul pentru mediu; formularul cererii de
finanţare nerambursabilă este prevăzut în anexa nr. 2;
d) cerere de tragere - solicitare a
beneficiarului adresată în scris Autorităţii, în baza căreia se face
decontarea; formularul cererii de tragere este prevăzut în anexa nr. 1 la
contractul de finanţare nerambursabilă;
e) cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate
de către beneficiar cu achiziţia de produse sau lucrări necesare implementării
proiectului şi care pot fi decontate din Fondul pentru mediu, cu condiţia
îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrării
lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
f) contribuţie proprie - parte din valoarea
totală a cheltuielilor eligibile necesare implementării proiectului, nefinanţată
din Fondul pentru mediu, susţinută de către beneficiar din surse financiare
proprii;
g) dosar de decontare - cererea de tragere
definită la lit. d), însoţită în mod obligatoriu de documentele justificative a
căror listă este prevăzută în anexa nr. 2 la contractul de finanţare
nerambursabilă;
h) dosar de finanţare - cererea de finanţare
nerambursabilă definită la lit. c), însoţită de documentaţia care trebuie
depusă de către solicitant în vederea analizării şi aprobării finanţării de
către Autoritate;
i) finanţare nerambursabilă - modalitate de
susţinere financiară a proiectului, caracterizată prin decontarea de către
Autoritate a unei cote-părţi din cheltuielile eligibile realizate de către
beneficiar cu achiziţia serviciilor/produselor sau lucrărilor;
j) instalator - operatorul economic specializat,
care comercializează şi instalează sisteme de încălzire ce utilizează energie
solară;
k) sistem de încălzire - complex de instalaţii,
echipamente şi elemente destinate obţinerii sau producerii exclusiv de energie
termică;
l) sistem de încălzire clasic - sistem de
încălzire bazat pe arderea combustibililor fosili: produse petroliere, gaze
naturale, cărbuni;
m) solicitant - persoana fizică care depune
dosar de finanţare.
ARTICOLUL 5
Organizarea sesiunii de finanţare
(1) Pentru organizarea sesiunii de finanţare, prin
dispoziţia preşedintelui Autorităţii, se stabilesc:
a) sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare;
b) suma alocată sesiunii de finanţare.
(2) Dispoziţia preşedintelui prevăzută la alin. (1) se
publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 10 zile înainte de
data deschiderii sesiunii de finanţare.
ARTICOLUL 6
Etapele sesiunii de finanţare
Etapele sesiunii de finanţare sunt următoarele:
a) publicarea pe pagina de internet a Autorităţii a
ghidului şi a anunţului de deschidere a sesiunii de finanţare;
b) depunerea dosarelor de finanţare;
c) analiza conformităţii administrative şi a
eligibilităţii solicitantului şi a proiectului;
d) aprobarea dosarelor de finanţare selectate;
e) postarea pe site-ul Autorităţii a listei dosarelor
de finanţare aprobate şi respinse;
f) soluţionarea contestaţiilor;
g) încheierea contractelor de finanţare;
h) implementarea proiectului.
CAPITOLUL II
Eligibilitatea solicitantului şi a proiectului, depunerea
dosarului de finanţare
ARTICOLUL 7
Cuantumul finanţării
(1) Finanţarea se acordă după cum urmează:
a) până la 6.000 lei pentru instalarea panourilor
solare;
b) până la 8.000 lei pentru instalarea pompelor de
căldură;
c) până la 6.000 lei pentru instalaţie de producere a
energiei termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă, precum şi
orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice.
(2) In cazul cumulării în cadrul aceluiaşi proiect a
două tipuri de instalaţii, cuantumul finanţării solicitate nu poate depăşi
valoarea cea mai mare acordată unui tip de proiect din cele două cumulate în
cadrul Programului.
ARTICOLUL 8
Tipuri de proiecte finanţate prin Program
Prin Program se finanţează următoarele instalaţii
pentru încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv instalaţii
pentru înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire:
a) instalarea de panouri solare;
b) instalarea de pompe de căldură;
c) centrale termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură
lemnoasă, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole,
forestiere, silvice.
ARTICOLUL 9
Criterii de eligibilitate a solicitantului
(1) Este eligibil solicitantul care îndeplineşte
cumulativ următoarele condiţii:
a) este persoană fizică care îşi are domiciliul pe
teritoriul României;
b) este proprietar/coproprietar al imobilului pe/în
care se implementează proiectul; imobilul trebuie să nu facă obiectul unui
litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări
potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere
pentru cauză de utilitate publică;
c) nu are obligaţii restante la bugetul de stat, bugete
locale, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
d) în activitatea desfăşurată anterior începerii
proiectului nu a încălcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului şi nu
sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului.
(2) Nu este eligibil solicitantul care deţine în
proprietate un imobil format din teren cu una sau mai multe construcţii, dintre
care unele proprietăţi sunt comune, iar restul sunt proprietăţi individuale,
pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă şi câte o carte funciară
individuală pentru fiecare unitate individuală aflată in proprietate exclusivă,
care poate fi reprezentată de locuinţe şi spaţii cu altă destinaţie, după caz.
ARTICOLUL 10
Criterii de eligibilitate a proiectului
Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ
următoarele criterii:
a) respectă prevederile naţionale şi comunitare privind
protecţia mediului;
b) proiectul vizează realizarea unei instalaţii conform
cu scopul Programului şi cu prevederile prezentului ghid.
ARTICOLUL 11
Categorii de cheltuieli eligibile
(1) Sunt cheltuieli eligibile cele efectuate pentru:
a) achiziţia de instalaţii pentru producerea de energie
termică, inclusiv instalaţii pentru înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie regenerabilă;
b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a
sistemului, efectuarea, verificarea probelor şi încercărilor;
c) taxa pe valoarea adăugată (TVA).
(2) Sunt eligibile numai cheltuielile efectuate după
semnarea contractului de finanţare nerambursabilă.
ARTICOLUL 12
Dosarul de finanţare
Dosarul de finanţare va cuprinde:
a) cerere de finanţare nerambursabilă, conform anexei
nr. 2, completată prin tehnoredactare computerizată şi semnată de solicitant,
în original;
b) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului,
conform anexei nr. 3, completată şi semnată de către solicitant, în original;
c) copie de pe actul de identitate al solicitantului;
d) extras de carte funciară care să ateste dreptul de
proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului pe/în care se va
realiza proiectul, în original, sau autorizaţie de construire emisă
solicitantului, în copie legalizată pentru imobilele aflate în construcţie,
valabile la data depunerii;
e) certificat de atestare fiscală privind plata
obligaţiilor la bugetul local, în original, valabil la data depunerii dosarului
de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza cărora îşi are
domiciliul solicitantul;
f) adeverinţă privind existenţa contului bancar al
solicitantului finanţării, emisă de o bancă comercială, în original;
g) un plic pe care se va completa numele şi adresa
completă a solicitantului, titlul programului: „Programul privind instalarea
sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv
înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire", precum şi
sesiunea de depunere.
ARTICOLUL 13
Depunerea dosarului de finanţare
(1) Dosarul de finanţare va avea ordinea prezentată la
art. 12.
(2) Lipsa unui document sau prezentarea acestuia sub o
altă formă decât cea solicitată sau ieşirea sa din perioada de valabilitate,
precum şi neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determină respingerea
dosarului de finanţare.
(3) Solicitantul poate depune dosarul de finanţare
începând cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.
(4) Un solicitant poate depune, în cadrul sesiunii de
finanţare, un singur proiect. In cadrul aceluiaşi proiect se pot cumula două
tipuri de instalaţii.
(5) Dosarul de finanţare conţinând toate documentele
obligatorii menţionate la art. 12 va fi depus la sediul agenţiei judeţene
pentru protecţia mediului pe raza căreia domiciliază solicitantul.
(6) Documentele se vor depune într-un singur exemplar.
(7) Dosarul de finanţare se depune personal la agenţia
judeţeană pentru protecţia mediului pe raza căreia domiciliază solicitantul.
(8) Personalul agenţiei judeţene pentru protecţia
mediului pe raza căreia domiciliază solicitantul, cu responsabilităţi în
derularea Programului, verifică conformitatea administrativă a documentelor şi
completează fişa prevăzută în anexa nr. 1.
(9) După constatarea conformităţii, cererea de
finanţare primeşte număr de înregistrare de la agenţia judeţeană pentru
protecţia mediului, în ordinea sosirii.
(10) Documentele depuse de către solicitant, însoţite
de fişa conformităţii administrative, vor fi introduse în plic de către
personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe raza căreia
domiciliază solicitantul şi înaintate Autorităţii.
(11) Cererea de finanţare se completează prin
tehnoredactare computerizată. Nu se acceptă cereri de finanţare cu ştersături
sau completări făcute manual.
CAPITOLUL III
Verificarea conformităţii administrative, analiza,
selectarea dosarelor de finanţare şi acordarea finanţării
ARTICOLUL 14
Verificarea conformităţii administrative
(1) Agenţia judeţeană pentru protecţia mediului pe raza
căreia domiciliază solicitantul procedează la verificarea existenţei în dosar a
tuturor documentelor solicitate, în formatul solicitat, completând fişa
conformităţii administrative prevăzută în anexa nr. 1, şi, ulterior,
înregistrează cererea de finanţare nerambursabilă.
(2) Dosarele de finanţare conforme din punct de vedere
administrativ se trimit în plic sigilat împreună cu fişa conformităţii
administrative completată, la Autoritate.
ARTICOLUL 15
Analiza şi selectarea dosarelor de finanţare
(1) In cadrul sesiunii de depunere, Comisia de analiză
numită prin dispoziţia preşedintelui Autorităţii procedează la:
a) verificarea informaţiilor înscrise pe plicul
conţinând dosarul de finanţare;
b) deschiderea plicului conţinând dosarul de finanţare
al solicitantului;
c) analiza eligibilităţii solicitantului şi a
proiectului;
d) înaintarea către Comitetul director al Autorităţii a
centralizatorului cuprinzând proiectele selectate, precum şi a
centralizatorului cuprinzând proiectele neselectate la finanţare.
(2) Comisia poate solicita documente sau informaţii
suplimentare cu privire la documentele depuse, în vederea clarificării
dosarului de finanţare, dacă pe parcursul analizei se constată necesitatea
furnizării lor. Solicitanţii au obligaţia de a furniza, în maximum 10 zile
lucrătoare de la data solicitării, documentele şi informaţiile solicitate; în
caz contrar, dosarul de finanţare este respins.
ARTICOLUL 16
Aprobarea dosarelor de finanţare
(1) După avizare, Comitetul director al Autorităţii
propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autorităţii centralizatorul
cuprinzând proiectele selectate.
(2) Comitetul director al Autorităţii avizează
centralizatorul privind proiectele respinse.
ARTICOLUL 17
Comunicarea rezultatelor
Comunicarea hotărârii Comitetului de avizare al
Autorităţii privind proiectele aprobate, respectiv centralizatorul cuprinzând
proiectele respinse se realizează prin postarea pe site-ul Autorităţii.
ARTICOLUL 18
Contestaţii
(1) Se poate depune contestaţie privind decizia
Comitetului director la sediul Autorităţii, în termen de 10 zile de la data
comunicării rezultatelor, respectiv postarea listei cu dosarele de finanţare
respinse pe site-ul Autorităţii.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită
prin dispoziţia preşedintelui Autorităţii, analizează motivele respingerii şi
înaintează Comitetului director propunerea de aprobare sau respingere a
contestaţiei.
(3) Autoritatea soluţionează contestaţia în termen de
15 zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autorităţii.
ARTICOLUL 19
Acordarea finanţării
(1) Solicitantul a cărui cerere de finanţare a fost
aprobată se prezintă la sediul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului pe
raza căruia domiciliază, pentru semnarea contractului de finanţare
nerambursabilă, având asupra sa actul de identitate, în original.
(2) Se consideră renunţare la finanţarea aprobată neprezentarea
solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare nerambursabilă în
termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarului de finanţare,
respectiv publicarea pe site-ul Autorităţii a listei dosarelor de finanţare
aprobate.
ARTICOLUL 20
Contractul de finanţare nerambursabilă
(1) Modelul contractului de finanţare nerambursabilă
este prevăzut în anexa nr. 5.
(2) Contractul de finanţare nerambursabilă se
întocmeşte în două exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi
unul pentru beneficiar.
(3) Contractul de finanţare nerambursabilă intră în
vigoare la data semnării acestuia de către părţile contractante şi este valabil
până la data de 15 decembrie a fiecărui an.
(4) Dosarul de decontare va fi depus la sediul
Autorităţii nu mai târziu de data de 31 octombrie a fiecărui an.
(5) Contractul de finanţare nerambursabilă se poate
modifica cu acordul părţilor, prin act adiţional. In cazul în care solicitarea
de modificare, prin act adiţional, aparţine beneficiarului, aceasta va fi
prezentată în scris cu minimum 30 de zile lucrătoare înainte de data la care se
doreşte a se opera modificarea.
(6) In condiţiile neexecutării de către beneficiar a
obligaţiilor din contractul de finanţare nerambursabilă, acesta poate fi
reziliat, beneficiarul fiind înştiinţat asupra rezilierii contractului prin
„Notificare de reziliere a contractului pentru finanţare".
(7) Rezilierea contractului de finanţare nerambursabilă
din culpa beneficiarului are drept consecinţă restituirea, în termenul precizat
în notificare, de către beneficiar a finanţării primite, sub formă de plată de
daune interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea nerambursabilă
acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul
dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, calculată de la data
plăţii. In cazul nerestituirii finanţării, Autoritatea procedează la executarea
contractului de finanţare nerambursabilă, în condiţiile Codului de procedură
fiscală.
(8) In cazul în care încetarea contractului intervine
înainte de decontare, beneficiarul nu este obligat la plata de daune interese.
ARTICOLUL 21
Decontarea cheltuielilor eligibile
(1) Suma aprobată nu se poate suplimenta, beneficiarul
trebuind să asigure din surse proprii finalizarea proiectului.
(2) Autoritatea nu acordă plăţi în avans şi finanţează
cheltuieli eligibile efectuate după semnarea contractului de finanţare
nerambursabilă. De asemenea, Autoritatea nu efectuează plăţi pentru facturile
reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii
finanţării şi furnizorii de servicii/produse/lucrări aferente proiectului.
(3) Odată cu depunerea dosarului de decontare,
beneficiarul este obligat să facă dovada achitării integrale a
serviciilor/produselor/lucrărilor aferente proiectului.
ARTICOLUL 22
Documente obligatorii necesare decontării
Beneficiarii finanţării vor depune la sediul agenţiei
judeţene pentru protecţia mediului unde domiciliază solicitantul, dosarul de
decontare conţinând următoarele documente:
a) cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la
contractul de finanţare nerambursabilă, completată integral prin tehnoredactare
computerizată şi semnată de beneficiar;
b) contractul de execuţie, în copie legalizată;
c) factura fiscală/facturile fiscale, în copie (se
va/se vor prezenta şi în original, în vederea certificării conformităţii de
către personalul agenţiei judeţene pentru protecţia mediului responsabil cu
derularea Programului);
d) documente bancare privind achitarea facturilor
fiscale prezentate (extrase de cont cu viza instituţiei financiar-bancare
însoţite de O.P.-uri) şi/sau chitanţă;
e) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor
în original;
f) certificatul de garanţie emis de producător pentru
instalaţie, în copie;
g) un plic pe care se va completa numele şi adresa
completă a solicitantului, titlul programului: „Programul privind instalarea
sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv
înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire", precum şi
numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se
solicită decontarea.
ARTICOLUL 23
Condiţii generale ale documentelor depuse în vederea
decontării
(1) Factura depusă în vederea decontării va trebui să
îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie completată integral şi corect;
b) să fie emisă înainte de data depunerii cererii de
tragere la Autoritate şi după data semnării contractului de finanţare
nerambursabilă;
c) să precizeze data şi numărul contractului conform
căruia se emite şi perioada în care au fost executate lucrările aferente.
(2) Autoritatea finanţează suma solicitată prin cererea
de tragere, însoţită de documentele justificative, dar nu mai mult de suma
prevăzută în contractul de finanţare nerambursabilă.
(3) Ulterior verificării şi stabilirii conformităţii
documentelor aferente cererii de tragere, personalul Autorităţii sau
reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului pot efectua
o vizită la punctul de lucru unde se implementează proiectul. Beneficiarul este
obligat să prezinte toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul
odată cu efectuarea controlului. In urma controlului se va întocmi o notă de
control, care va fi semnată de cel care efectuează controlul si de către
beneficiar.
ARTICOLUL 24
Monitorizarea
(1) Beneficiarul este obligat să menţină investiţia
realizată în cadrul Programului pentru o perioadă de cel puţin un an după
finalizarea sa.
(2) In perioada de monitorizare personalul Autorităţii
sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului pot
efectua vizite la faţa locului, în vederea constatării menţinerii/nemenţinerii
investiţiei realizate.
(3) Finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată
în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului
stabilit, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute, în timpul
derulării proiectului şi după finalizarea proiectului, pe o perioadă de un an.
ARTICOLUL 25
Reguli de publicitate privind Programul
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile,
comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe
site-ul Autorităţii, www.afm.ro, şi/sau al Ministerului Mediului şi Pădurilor,
www.mmediu.ro
(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile
prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub formă
de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului şi Pădurilor şi/sau a
Autorităţii.
ARTICOLUL 26
Anexe
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul
ghid.
ANEXA Nr. 1 la ghid
FIŞA CONFORMITĂŢII ADMINISTRATIVE
Numele şi prenumele
solicitantului:........................
Nr. şi seria actului de
identitate:..............................
Nr. de înregistrare a dosarului de finanţare la Agenţia
judeţeană pentru protecţia mediului: .............................
Nr. crt.
|
Documentul solicitat
|
DA
|
NU
|
1.
|
Cerere de finanţare nerambursabilă, conform anexei nr. 2 la
Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire
care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea
sistemelor clasice de încălzire, completată prin tehnoredactare computerizată
şi semnată de solicitant, în original.
|
|
|
2.
|
Declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, conform anexei
nr. 3 la Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de
încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau
completarea sistemelor clasice de încălzire, completată şi semnată de
solicitant, în original.
|
|
|
3.
|
Act de identitate al solicitantului, în copie
|
|
|
4.
|
Extras de carte funciară care să ateste dreptul de
proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului pe/în care se
va realiza proiectul, în original, sau autorizaţie de construire în copie
legalizată pentru imobilele aflate în construcţie.
|
|
|
5.
|
Certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la
bugetul local, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare.
|
|
|
6.
|
Adeverinţă privind existenţa contului bancar al solicitantului
finanţării, emisă de o bancă comercială, în original.
|
|
|
7.
|
Plic.
|
|
|
Numele şi prenumele persoanei
desemnate din partea agenţiei judeţene pentru protecţia mediului
|
Semnătura
|
Ştampila agenţiei judeţene pentru
protecţia mediului
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la ghid
Nr. de înregistrare la agenţia judeţeană pentru protecţia
mediului:...................
Nr. de înregistrare Administraţia Fondului pentru
Mediu:
....................../.....................
CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ
I. Date de identificare a solicitantului*)
Numele şi prenumele solicitantului (conform actului de
identitate):
.........................................................................................................................
Numărul şi seria actului de identitate:
B.I./C.I.....................................................
Valabilitatea actului de
identitate:...............................-.......................................
Codul numeric
personal:....................................................................................
Adresa completă a solicitantului
Str.................................................................nr.......,
bl....., sc....., et....., ap......
Localitatea (oraş/municipiu/comună,
sat).............................................................
Judeţul/Sectorul..................................................................................................
Telefon fix: prefix judeţ..........................,
nr. telefon............................................
Telefon
mobil:....................................................................................................
Fax:.............................................E-mail:...........................................................
Adresa completă a imobilului la care se implementează
proiectul
Str..........................................................................................nr.........................
Localitatea (oraş/municipiu/comună,
sat)..............................................................
Judeţul/Sectorul..................................................................................................
Cont deschis la
Banca......................................,
sucursala...................................
Cont
IBAN........................................................................................................
(Se va ataşa adeverinţa privind existenţa contului,
emisă de bancă.)
* Este obligatorie completarea tuturor datelor.
II. Finanţare solicitată
Subsemnatul/Subsemnata,.................................................,
cu datele de identificare sus-menţionate, solicit o finanţare nerambursabilă în
sumă de.................lei, pentru realizarea
proiectului......................(Se va preciza tipul proiectului conform art.
8 din Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire
care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea
sistemelor clasice de încălzire.) Cheltuielile din cadrul proiectului sunt cele
prezentate în tabelul de mai jos.
Date privind instalaţiile pentru
realizarea, înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire cu
sisteme care utilizează energie regenerabilă şi finanţarea solicitată
|
Denumire instalaţie (de exemplu:
panou solar, controler electronic,
boiler etc.)
|
Destinaţia
(apă caldă menajeră/
încălzire locuinţă)
|
Putere (kW/buc.) sau capacitate
(l/buc.)
|
Buc.
|
Valoare fără TVA în lei
|
Valoare cu TVA în lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cheltuieli cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului,
efectuarea, verificarea probelor şi încercărilor:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL INVESTIŢIE
|
|
|
VALOARE FINANŢARE SOLICITATĂ
|
|
|
Numele, prenumele
solicitantului.......................................
Semnătura..........................
ANEXA Nr. 3 la ghid
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Subsemnatul/Subsemnata......................................................,
declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în
declaraţii, următoarele:
a) imobilul în/pe care se realizează investiţia nu face
obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti,
vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei
proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
b) în activitatea desfăşurată anterior începerii
proiectului nu am încălcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului şi nu
sponsorizez activităţi cu efect negativ asupra mediului;
c) cheltuielile eligibile pentru care solicit
finanţarea prin Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care
utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încălzire (Programul) nu fac obiectul unui alt program de
finanţare;
d) sunt de acord cu faptul că, în timpul procesului de
analiză şi selectare a proiectului, poate apărea ca necesară completarea
dosarului de finanţare cu noi documente, pe care, la solicitarea comisiei de
analiză, mă oblig să le depun în termenul prevăzut în cuprinsul Ghidului de
finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care
utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încălzire;
e) sunt de acord să finanţez partea ce îmi revine din
valoarea eligibilă totală aferentă proiectului, precum şi toate costurile
neeligibile necesare implementării proiectului;
f) mă angajez să menţin în funcţiune instalaţiile
pentru care se acordă finanţare pentru o perioadă de minim un an;
g) sunt de acord ca reprezentanţii autorităţii sau ai
instituţiilor desemnate de autoritatea centrală pentru protecţia mediului sau
alte instituţii cu atribuţii în verificarea şi controlul utilizării banului
public să verifice folosirea finanţării nerambursabile primite;
h) finanţarea nerambursabilă solicitată, în situaţia
aprobării şi acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile
declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în
dosarul de finanţare;
i) respect legislaţia naţională şi comunitară în
domeniul protecţiei mediului;
j) am luat cunoştinţă de faptul că prezentarea eronată
sau falsă a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare
şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la
respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la
returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul Programului;
k) nu înregistrez obligaţii restante la bugetul de stat
sau la bugetele locale din alte localităţi decât cea pe raza căreia am
domiciliul.
Subsemnatul/subsemnata, înţelegând că orice omisiune
sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje
patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că
nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum
responsabilitatea datelor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate
celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, garantând, de
asemenea, că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
Prin semnarea prezentei, confirm că am înţeles şi mi-am
însuşit în integralitate conţinutul cererii de finanţare.
Numele şi prenumele
solicitantului............................................
Semnătura...............................................................................
ANEXA Nr. 4 la ghid
GRILA DE VERIFICARE
pentru eligibilitatea solicitantului şi a
proiectului
I. Date de identificare solicitant şi dosar de
finanţare
Solicitant:................................................................................................
Adresă:...................................................................................................
Număr înregistrare
AFM:.........................................................................
II. Eligibilitatea solicitantului
Se bifează cu „x" una dintre coloanele DA sau NU
şi la final, la pct. V, căsuţa „ACCEPTAT" sau „RESPINS"
Nr. crt.
|
|
DA
|
NU
|
1.
|
Este persoană fizică care îşi are domiciliul pe teritoriul
României.
|
|
|
2.
|
Este proprietar/coproprietar al imobilului pe care se
implementează proiectul.
|
|
|
3.
|
Nu înregistrează obligaţii restante la bugetul local.
|
|
|
4.
|
Declaraţia pe propria răspundere a solicitantului din care
trebuie să rezulte că terenul pus la dispoziţie pentru realizarea proiectului
nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele
judecătoreşti, nu face obiectul vreunei revendicări potrivit unei legi
speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere
pentru cauză de utilitate publică este conformă ghidului de finanţare.
|
|
|
III. Eligibilitatea proiectului
Nr. crt.
|
|
DA
|
NU
|
1.
|
Proiectul vizează realizarea unei instalaţii conforme cu scopul
Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează
energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice
de încălzire, şi cu prevederile Ghidului de finanţare a Programului privind
instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă,
inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire.
|
|
|
2.
|
Valoarea totală a cheltuielilor eligibile
|
|
|
3.
|
Valoarea propusă spre finanţare
|
|
|
IV Observaţii
V Rezultatul analizei
PROIECT ACCEPTAT |_|
PROIECT RESPINS |_|
|
Nume şi prenume
|
Semnătura
|
Membru comisie
|
|
|
Membru comisie
|
|
|
Preşedinte comisie
|
|
|
ANEXA Nr. 5 la ghid
CONTRACT DE FINANŢARE NERAMBURSABI L A
Nr.........din...................................
Intre:
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în
Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal
14715650, cont nr................., deschis la Trezoreria Sectorului 6
Bucureşti, reprezentată legal prin...........................- preşedinte, în
calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,
şi
..................................................................................,
cu domiciliul în
..............................................................................,
CI/BI seria ..................... nr............................., cont
nr..............................deschis la...........................,, în
calitate de beneficiar, denumit/ă în continuare beneficiar,
a intervenit următorul contract:
ARTICOLUL 1
Obiectul contractului
1. AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă,
denumită în continuare finanţare, în valoare de............lei
reprezentând cofinanţare, pentru realizarea proiectului vizând achiziţia şi
punerea în funcţiune a unei
instalaţii.......................................................................................................................
2. Finanţarea se acordă numai pentru cheltuielile
eligibile şi numai în limita sumei prevăzute la art. 1.1.
3. Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile
dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:
a) sunt necesare pentru realizarea proiectului, sunt în
conformitate cu principiile unui management financiar corespunzător, respectiv
utilizarea eficientă a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu;
b) sunt realizate după semnarea contractului de
finanţare şi pe perioada de execuţie a proiectului;
c) sunt efectiv realizate, sunt identificabile,
verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale.
4. Orice plată excedentară efectuată de către AFM
constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui
sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a
notificării din partea AFM.
5. Beneficiarul acceptă finanţarea şi se angajează să
desfăşoare proiectul pe propria răspundere.
ARTICOLUL 2
Destinaţia finanţării
Finanţarea este acordată pentru realizarea proiectului,
beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop,
conform cererii de finanţare.
ARTICOLUL 3
Durata contractului şi perioada de utilizare a
finanţării
1. Contractul intră în vigoare la data semnării lui de
către ambele părţi şi îşi încetează valabilitatea la 15 decembrie.........
2. Termenul de realizare a investiţiei este 31
octombrie...........
ARTICOLUL 4
Modalitatea de plată
1. Utilizarea finanţării de către beneficiar se poate
face numai după îndeplinirea de către acesta a tuturor condiţiilor prevăzute în
prezentul contract.
2. Plata se efectuează prin debitarea contului de
trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumei şi prin creditarea contului nr......................deschis
de către beneficiar la......., numai pe bază de cerere de tragere, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de documentele justificative
prevăzute în anexa nr. 2, în condiţiile în care cererea de tragere şi
documentaţia aferentă sunt complete şi corect întocmite.
Cheltuielile bancare (comisioanele bancare, diferenţe
de curs valutar etc.) nu constituie cheltuieli eligibile.
ARTICOLUL 5
Obligaţiile beneficiarului
Beneficiarul are următoarele obligaţii:
1. să folosească finanţarea numai în scopul şi în
condiţiile în care a fost acordată;
2. să asigure contribuţia proprie pentru realizarea
proiectului;
3. să asigure executarea proiectului cu diligenta
necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu
legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
4. să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru
implementarea proiectului;
5. să furnizeze şi să transmită AFM orice altă
informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod
rezonabil de către aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
6. să plătească toate taxele, impozitele şi
contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale;
7. să utilizeze şi conserve bunurile achiziţionate în
baza acestui contract cu diligentele unui bun proprietar şi să le menţină în
funcţiune pe o perioadă de minimum un an de la data finalizării proiectului;
8. să permită reprezentanţilor AFM şi ai instituţiilor
însărcinate cu verificarea şi controlul Programului accesul la imobilul în/pe
care se realizează proiectul şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea
activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată;
9. să permită personalului AFM să controleze modul în
care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului, timp de un an după
finalizarea proiectului;
10. să nu sponsorizeze/finanţeze activităţi cu impact
negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;
11. să notifice AFM şi să prezinte documentele
corespunzătoare, în termen de 7 zile în cazul în care apar modificări cu
privire la actele de identitate şi/sau la informaţiile furnizate AFM cu ocazia
prezentării cererii de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului
contract;
12. să suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile
profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea,
executarea, punerea în aplicarea şi terminarea prezentului contract şi a
tuturor documentelor şi activităţilor aferente.
ARTICOLUL 6
Obligaţiile AFM
AFM are următoarele obligaţii:
1. să asigure finanţarea proiectului în condiţiile
menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate
pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetul anual al
acesteia;
2. să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile
legate de finanţare.
ARTICOLUL 7
Cazuri de culpă
1. Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia din
obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.
2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale
beneficiarului:
a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine
finanţarea prevăzută în contract;
b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de
corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească
definitivă;
c) împotriva beneficiarului a fost demarată procedura
de executare silită sau oricare altă procedură asemănătoare;
d) situaţia economico-financiară a beneficiarului nu
mai asigură condiţii de realizarea a proiectului.
3. AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la
constatarea unui caz de culpă şi în cazul în care deficienţele menţionate în
notificare nu sunt înlăturate în maximum 30 de zile de la data notificării, AFM
are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio
altă formalitate prealabilă:
a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la
remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivă şi rezilierea unilaterală, fără
nicio altă formalitate prealabilă, a contractului cu recuperarea sumelor virate
către beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală.
ARTICOLUL 8
Incetarea contractului
1. De drept:
a) la data prevăzută în contract;
b) în cazul imposibilităţii obiective a beneficiarului
de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de
zile;
c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi
prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea
clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv
ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat
beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de
circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor
astfel de circumstanţe.
2. Prin reziliere, la iniţiativa AFM, în următoarele
condiţii:
a) beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate
prin contract;
b) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de
culpă prevăzute la art. 7.2.
3. Rezilierea contractului de finanţare din culpa
beneficiarului are drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în
notificare/înştiinţarea de plată, de către beneficiar a finanţării primite, sub
formă de plată de daune interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea
nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată,
la nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, calculată de la
data plăţii. In cazul nerestituirii finanţării Autoritatea procedează la
executarea contractului de finanţare/garanţiilor constituite în favoarea sa, în
condiţiile Codului de procedură fiscală.
4. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate
consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului
înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări de
întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
5. In cazul în care încetarea contractului intervine
înainte de decontare, beneficiarul nu este obligat la plata de daune interese.
6. In cazul nedepunerii cererii de tragere până la 31
octombrie............, contractul se reziliază fără alte notificări prealabile.
7. Finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată
şi în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului
stabilit, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute, închiriate sau
gajate, ipotecate în timpul derulării proiectului şi după finalizarea
proiectului, pe o perioadă de 1 an.
ARTICOLUL 9
Forţa majoră şi cazul fortuit
1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se
înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi
insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică
părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
2. Partea care invocă forţa majoră are următoarele
obligaţii:
a) să notifice forţa majoră celeilalte părţi în termen
de 5 zile de la data apariţiei;
b) să transmită în termen de cel mult 30 de zile de la
data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră certificatul
de forţă majoră emis de autoritatea competentă;
c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la
încetare;
d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în
vederea limitării consecinţelor.
3. Dacă nu se procedează la anunţare, în condiţiile şi
termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate
celeilalte părţi prin lipsa notificării.
4. Indeplinirea contractului va fi suspendată în
perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se
cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
5. Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile
art. 9.2, exonerează de răspundere partea care o invocă.
6. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia
durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă
să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:
a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi
să poată pretinde celeilalte daune-interese;
b) modificarea contractului.
7. Prevederile de mai sus se aplică şi în caz fortuit.
ARTICOLUL 10
Alte clauze
1. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru
prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării proiectului,
AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.
2. In nicio circumstanţă şi din niciun motiv AFM nu
poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune-interese pe durata
desfăşurării proiectului şi ca urmare AFM nu va accepta nicio cerere de
despăgubire sau plăţi suplimentare.
3. In cazul în care realizarea proiectului generează
costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala
beneficiarului.
4. Contractul în integralitatea sa, precum şi toate
drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii;
în caz de imposibilitate, neimputabilă beneficiarului, de a executa prevederile
contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu
aprobarea prealabilă a AFM.
5. Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care
va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie
care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
6. AFM şi beneficiarul se angajează să păstreze
confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea
prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor
competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi numai cu acordul părţilor
prezentului contract.
7. Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în
urma implementării proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor
rămâne în patrimoniul beneficiarului care, la solicitarea AFM, va acorda
acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia
cuprinsă în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar
fi forma acestora.
8. Beneficiarul are obligaţia de a despăgubi din surse
proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamaţii
şi acţiuni în justiţie ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate
intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele
industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării
proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice
natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.
9. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date
privind rezultatele implementării proiectului.
10. Neexercitarea de către AFM a oricărui drept
prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va
putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor
beneficiarului faţă de aceasta.
11. In cazul în care, referitor la prezentul contract,
apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună
toate diligentele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de
la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
ARTICOLUL 11
Jurisdicţie
1. Orice neînţelegere rezultând din interpretarea
şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale
amiabilă.
2. In cazul în care o soluţie amiabilă nu este
posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept
comun în a cărei rază teritorială îşi are sediul AFM.
ARTICOLUL 12
Notificări
1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului
contract se va face în scris, la următoarele adrese:
Pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294,
corp A, sectorul 6;
Pentru
beneficiar:........................................................................................................................................................................ ...............................
2. In cazul în care beneficiarul doreşte să fie
notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată
în scris la AFM.
3. Notificările făcute beneficiarului la adresele
menţionate la pct. 1 sau 2 se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
4. Notificările se pot transmite şi pe fax, la
numărul..................pentru AFM şi la numărul...............pentru
beneficiar, cu condiţia să fie confirmate ulterior.
ARTICOLUL 13
Amendamente
1. Prezentul contract, inclusiv anexele acestuia, pot
fi modificate şi/sau completate numai cu acordul părţilor, consemnat într-un
act adiţional.
2. Cererea de modificare a contractului va fi adresată
AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte să se opereze
modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de către
beneficiar.
ARTICOLUL 14
Dispoziţii finale
1. Prezentul contract este titlu executoriu potrivit
art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind
Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit,
interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz
de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat
cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
3. Anexele nr. 1 şi 2, pe care beneficiarul declară că
le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.
4. Prezentul contract s-a semnat la data
de........................în două exemplare, ambele având valoare juridică
egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.
Administraţia Fondului pentru Mediu
Preşedinte,
............................................................
Beneficiar,
Numele şi prenumele
............................................................
Semnătura
............................................................
NOTĂ:
In contractul ce se încheie cu beneficiarul:
- se vor completa toate rubricile rămase libere;
- se vor elimina toate prevederile care nu se
potrivesc, se vor renumerota articolele şi paragrafele şi se vor face
corelările corespunzătoare.
ANEXA Nr. 1 la contractul de finanţare
nerambursabilă
Nr. de înregistrare la agenţia teritorială pentru
protecţia mediului:
.........../................................
Nr. de înregistrare la
AFM:.........../....................................................................
Numele şi prenumele
solicitantului:......................................................................
Adresa:.............................................................................................................
Seria şi nr. actului de identitate:
B.I./C.I.............................................................
Cont nr........................................deschis
la......................................................
CERERE DE TRAGERE
In baza Contractului de finanţare nerambursabilă
nr............din .........../......./............, vă rog să aprobaţi prezenta
cerere de tragere, pentru suma de................................lei, din finanţarea
nerambursabilă în valoare de...........lei.
Suma totală aprobată conform
contractului de finanţare nerambursabilă
(în lei)
|
Suma solicitată prin prezenta
cerere de tragere
|
Suma aprobată prin prezenta cerere
de tragere
|
1
|
2
|
3
|
..................lei
|
|
|
NOTĂ:
Coloanele nr. 1 şi 2 se completează de către
beneficiar, iar coloana nr. 3 se completează de către personalul AFM. Ataşez la
prezenta cerere documentele justificative (se va mentiona dacă acestea sunt
depuse în original sau în copie):
1. .......................................
2........................................
3........................................
4........................................
5........................................
6........................................
7........................................
Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în
declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere şi în
conformitate cu informaţiile furnizate o declar corectă şi completă.
Numele şi prenumele beneficiarului
Semnătura
|
Aprobat A.F.M.
Preşedinte ...................................................
Director Direcţia economică
...................................................................
Control financiar-preventiv
...................................................................
Director Direcţia implementare
proiecte......................................................
Sef Serviciu implementare
...................................................................
Referent de specialitate
...................................................................
|
ANEXA Nr. 2 la contractul de finanţare
nerambursabilă
LISTA DOCUMENTELOR JUSTIFICATIVE
pentru efectuarea decontării de către Autoritate şi
care însoţesc cererea de tragere
a) contractul de execuţie, în copie legalizată
b) factura fiscală/facturile fiscale, în copie (se
va/vor prezenta şi în original, în vederea certificării conformităţii)
c) documente bancare privind achitarea
facturii/facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza instituţiei
financiar-bancare însoţite de O.R-uri) şi/sau chitanţă
d) proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor,
în original
e) certificatul de garanţie emis de producător pentru
instalaţie, în copie.