ORDIN Nr. 88
din 17 ianuarie 2011
privind modificarea si
completarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 658/2006
pentru aprobarea modelelor formularelor utilizate în domeniul colectarii
creantelor la Fondul pentru mediu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 67 din 26 ianuarie 2011
In baza prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 15 alin. (4)
din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 658/2006 pentru aprobarea
modelelor formularelor utilizate în domeniul colectării creanţelor la Fondul
pentru mediu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728 din 25 august 2006, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 1,
punctul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„1. Decizie referitoare la obligaţiile de plată
accesorii la Fondul pentru mediu".
2. La articolul 1,
după punctul 24 se introduce un nou punct, punctul 25, cu următorul cuprins:
„25. Inştiinţare privind stingerea creanţelor la Fondul
pentru mediu".
3. La anexă, formularul 1 - model -Inştiinţare de
plată se modifică şi se înlocuieşte cu formularul 1 - model - Decizie
referitoare la obligaţiile de plată accesorii la Fondul pentru mediu, având
cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1.
4. La anexă, după
formularul 24 - model - Proces-verbal de constatare a insolvabilităţii se
introduce un nou formular, formularul 25 - model - Inştiinţare privind
stingerea creanţelor la Fondul pentru mediu, având cuprinsul prevăzut în anexa
nr. 2.
5. Anexele nr. 1-2
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului şi
pădurilor,
Laszlo Borbely
ANEXA Nr. 1
FORMULARUL 1
- model -
Nr..........din..................
I.
Antetul Administraţiei Fondului pentru Mediu
Denumirea debitorului.................................
C.U.I.............................................................
Domiciliul
fiscal............................................
Dosar fiscal...................
DECIZIE
referitoare la obligaţiile de plată accesorii la
Fondul pentru mediu
In temeiul art. 88 lit. c) şi al art. 119 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru plata cu întârziere a taxelor,
contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului Fondului pentru mediu s-au
calculat următoarele accesorii:
Natura obligaţiei fiscale1)
|
Accesorii2)
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
In conformitate cu prevederile art. 110 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanţă.
Vă invităm ca, în termenul prevăzut la art. 111 alin.
(2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, să achitaţi sau să faceţi dovada plăţii sumelor
menţionate în prezenta decizie.
Impotriva prezentului act se
poate formula contestaţie, în conformitate cu prevederile art. 205 şi 207 din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării acestuia, care se
depune la sediul organului fiscal emitent.
Detaliile referitoare la modul de calcul al sumelor
reprezentând accesorii aferente obligaţiilor fiscale se află în anexă.
Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
......................................................................
(numele, prenumele si semnătura)
L.S.
Directorul compartimentului cu atribuţii de
urmărire,
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Şeful compartimentului cu atribuţii de urmărire,
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Intocmit
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
1) Se va preciza
denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxă,
contribuţie, amendă sau alte sume datorate bugetului general consolidat ori a
creanţei fiscale accesorii.
2) Dobânzile (majorările de întârziere) sau penalităţile de întârziere
se vor calcula conform prevederilor art. 119, 120 şi 1201 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
II. Caracteristicile de
tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului „Decizie
referitoare la obligaţiile de plată accesorii la Fondul pentru mediu":
1. Denumire: Decizie
referitoare la obligaţiile de plată accesorii la Fondul pentru mediu
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.
4. Se difuzează: gratuit.
5. Se utilizează: în baza art.
88 lit. c) şi art. 119 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
6. Se întocmeşte:
- de compartimentul cu atribuţii de recuperare creanţe.
7. Circulă:
- un exemplar la dosarul de urmărire;
- un exemplar la debitor, în format hârtie.
8. Se arhivează: la dosarul de urmărire.
III. Anexă la Decizia nr........din data de................
Documentul prin care s-a
individualizat suma de plată1)
|
Categoria de sumă2)
|
Perioada
|
Suma debit
|
Zile/Luni
|
Cota3)
|
Suma accesoriu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Se vor menţiona:
denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a
individualizat creanţa principală, numărul şi data.
2) Se va menţiona
categoria de sumă: majorări de întârziere, penalităţi de întârziere.
3) Nivelul
dobânzilor (majorărilor de întârziere) sau al penalităţilor de întârziere se
stabileşte conform art. 120 alin. (7) şi art. 1201 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
ANEXA Nr. 2
FORMULARUL 25
- model -
Nr....................din...................
I.
Antetul Administraţiei Fondului
pentru Mediu
Denumirea debitorului.................................
C.U.I.............................................................
Domiciliul
fiscal............................................
Dosar fiscal...................
ÎNŞTIINŢARE
privind stingerea creanţelor la Fondul pentru mediu
In conformitate cu prevederile art. 115 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă înştiinţăm că
plăţile efectuate de dumneavoastră au stins creanţe la Fondul pentru mediu,
după cum urmează:
Informaţii referitoare la
documentele de plată
|
Informaţii referitoare la stingerea
sumelor
|
Document de plată Nr./dată
|
Data plăţii
|
Suma achitată
|
Denumirea
obligaţiilor bugetare
|
Document de creanţă1)
|
Categoria sumei de plată2)
|
Termen de plată
|
Suma stinsă
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
TOTAL:
|
|
In conformitate cu art. 205 şi 207 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, împotriva prezentului act se poate formula contestaţie, care se
depune în termen de 30 de zile de la comunicare la organul fiscal emitent.
In vederea corelării evidenţei fiscale cu evidenţa
contabilă, vă rugăm să efectuaţi corecţiile necesare. In speranţa că veţi da
curs solicitării noastre, vă mulţumim.
Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
......................................................................
(numele, prenumele si semnătura)
L.S.
Directorul
compartimentului cu atribuţii de urmărire,
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Şeful compartimentului cu atribuţii de urmărire,
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Intocmit.
......................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
1) Se vor menţiona:
denumirea documentului care constituie titlu de creanţă şi prin care s-a
individualizat creanţa la Fondul pentru mediu: DEC - declaraţie, DEC. IMP -
decizie de impunere, PVC - proces-verbal de contravenţie, DEC. ACC. - decizie
de calcul accesorii, numărul şi data.
2) Se va menţiona
categoria de sumă: D - debit, M - majorare de întârziere, A - amendă, P -
penalitate, MS - dobândă simplă, PI - penalitate de întârziere.
II. Caracteristicile de
tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului
„Inştiinţare privind stingerea creanţelor la Fondul pentru mediu"
1. Denumire: Inştiinţare
privind stingerea creanţelor la Fondul pentru mediu
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte faţă-verso.
4. Se difuzează: gratuit.
5. Se utilizează: în baza art. 115 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
6. Se întocmeşte:
- de compartimentul cu atribuţii de recuperare creanţe.
7. Circulă:
- un exemplar la dosarul de urmărire;
- un exemplar la debitor, în format hârtie.
8. Se arhivează: la dosarul de urmărire.