Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 72 din 5 iulie 2010

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoasterea meritelor personalului armatei participant la actiuni militare si acordarea unor drepturi acestuia si urmasilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.39/2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 473 din 9 iulie 2010



Pentru aplicarea dispoziţiilor art. II din Legea nr. 41/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 9 aprilie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) activităţile de alertare şi exerciţiile executate cu tehnică de luptă, în teren, pe/sub apă şi în aer, cu sau fără trageri de luptă;

c) misiunile desfăşurate ca urmare a declarării sau instituirii, după caz, a stării de mobilizare parţială ori totală a forţelor armate, a stării de război, a stării de asediu sau a stării de urgenţă;".

2. La articolul 2, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

,,e) activităţile de testare şi evaluare a tehnicii militare, armamentului, muniţiilor, explozivilor sau a altor asemenea produse pentru apărare cu grad ridicat de periculozitate."

3. La articolul 2, după primul alineat se introduc două noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu următorul cuprins:

„(2) Participarea la acţiunile militare stabilite în condiţiile alin. (1) se atestă, după caz, prin:

a) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

b)  acte de constatare, de cercetare sau de investigare a catastrofei, accidentului, decesului ori a altor asemenea evenimente;

c) alte acte doveditoare eliberate de structurile prevăzute la art. 32.

(3) Structurile care întocmesc şi/sau eliberează documentele prevăzute la alin. (2) poartă întreaga răspundere pentru exactitatea şi realitatea atestării participării personalului armatei la acţiuni militare."

4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Personalului armatei care a participat, începând cu anul 1990, la acţiuni militare, timp de cel puţin 12 luni, neîntrerupt sau cumulativ, precum şi personalului invalid, indiferent de durata participării la acţiuni militare, i se conferă titlul onorific de «Militar Veteran», pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, respectiv titlul onorific de «Veteran», pentru personalul civil.

(2)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se conferă o singură dată, indiferent de numărul participărilor la acţiuni militare, prin ordin al şefului Statului Major General, respectiv prin dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor înaintate ierarhic de către comandanţii/şefii structurilor care le-au organizat şi condus.

(3)  In situaţia desfiinţării structurilor care au organizat şi condus acţiunile militare, propunerile de acordare a titlurilor onorifice se înaintează ierarhic de către comandanţii/şefii unităţilor militare în care este încadrat respectivul personal al armatei sau de către comandanţii centrelor militare pe raza cărora domiciliază militarii şi personalul civil în cauză, după trecerea în rezervă ori încetarea raporturilor de muncă/de serviciu, după caz.

(4)   Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă şi Centrul de conducere operaţională centralizează, semestrial, propunerile primite de la comandanţii/şefii structurilor prevăzute la alin. (2) şi (3), le analizează şi le înaintează şefului Statului Major General. Pentru personalul din structurile subordonate Direcţiei generale de informaţii a apărării, propunerile se transmit directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării.

(5)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se înscriu în registrele speciale înfiinţate la unităţile militare care au avut/au personal participant la acţiuni militare, conform modelului stabilit de Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I». Inscrierea se face pe baza ordinului/dispoziţiei prin care se conferă titlul onorific respectiv. O copie a ordinului/dispoziţiei se trimite Muzeului Militar Naţional «Regele Ferdinand I», cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, şi în extras unităţii militare în care este încadrat la momentul respectiv personalul armatei prevăzut în ordin/dispoziţie."

5. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Legitimaţia tip «Militar Veteran» şi legitimaţia tip «Veteran» se confecţionează de către Centrul tehnic-editorial al armatei, prin grija Direcţiei personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General, conform precizărilor din anexă, şi se emite în termen de 60 de zile de la conferirea titlului onorific de «Militar Veteran» sau de «Veteran»."

6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - Modulele de personal ale unităţilor militare ţin evidenţa personalului militar şi civil care a participat la acţiuni militare şi transmit ierarhic, semestrial, la Direcţia calitatea vieţii personalului, situaţia nominală a militarilor veterani/veteranilor, cu excepţia Direcţiei generale de informaţii a apărării, care transmite situaţia numerică a acestora."

7. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu următorul cuprins:

„Art. 71. - Invalizii, militarii şi civilii veterani, precum şi soţul/soţia, copiii şi părinţii celor decedaţi pot participa la acţiunile comemorative dedicate zilei unităţilor militare, armelor şi sărbătorilor naţionale, la invitaţia:

a)   comandanţilor de unităţi militare/garnizoane, pentru activităţile organizate pe plan local;

b) şefilor categoriilor de forţe ale armatei, pentru activităţile organizate de aceste structuri;

c)   şefului Direcţiei calitatea vieţii personalului, pentru activităţile organizate la nivelul Ministerului Apărării Naţionale."

8. La capitolul V, înainte de articolul 19 se introduc patru noi articole, articolele 181-184, cu următorul cuprins:

„Art. 181. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de scutire de la plata abonamentului lunar pentru un singur post telefonic în reţeaua de telefonie fixă naţională, prin decontare, pe baza facturii emise de către operatorul de telefonie respectiv, în cuantumul înscris în aceasta, dar nu mai mult de 40 lei lunar.

Art. 182. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de decontarea contravalorii a 12 călătorii interne dus-întors, pe calea ferată sau pe căile fluviale, într-un an calendaristic, pe baza legitimaţiilor de călătorie emise conform prevederilor legale în domeniu, în limita contravalorii stabilite pentru foile de drum potrivit categoriei de personal din care fac parte beneficiarii.

Art. 183. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun, de suprafaţă sau subteran, din localitatea de domiciliu ori din garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea, prin decontarea unui singur abonament lunar emis conform prevederilor legale în domeniu.

Art. 184. - (1) Drepturile prevăzute la art. 181-183 se asigură de către:

a) unitatea militară în care este încadrat personalul armatei;

b)  centrul militar pe raza căruia domiciliază personalul armatei care a încetat raporturile de muncă/de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale.

(2)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează astfel:

a)  lunar, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru drepturile prevăzute la art. 181 şi 183;

b) semestrial, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru dreptul prevăzut la art. 182.

(3)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează pe baza unui dosar personal constituit, după caz, din următoarele documente:

a) cerere scrisă;

b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;

d) copie de pe actul de identitate al solicitantului;

e) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

f)  atestate/brevete sau alte documente prin care se face, potrivit legii, dovada decorării pentru merite pe timpul misiunii;

g) adeverinţă eliberată de către structurile responsabile, din care să rezulte participarea, cel puţin 2 ani neîntrerupt sau cumulativ, la acţiuni militare şi obţinerea în această perioadă a unor calificative de cel puţin «foarte bun» în aprecierea de serviciu, respectiv a punctajului maxim în evaluarea anuală."

9.  La articolul 19, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;'".

10.  La capitolul V, după articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:

„Art. 231. - Indemnizaţia lunară prevăzută la art. 83 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se asigură de către unitatea militară în care este încadrat personalul beneficiar."

11. La articolul 25 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) pe întregul an calendaristic, pe durata pregătirii în instituţiile civile de învăţământ de zi, de nivel primar, secundar, postliceal si universitar, după caz;".

12. La articolul 26 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical emis de către comisiile de expertiză medico-militară pentru soldaţii/gradaţii voluntari, anterior datei de 23 aprilie 2010;".

13.   La articolul 26 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:

,,h) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

14. La articolul 26 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

,,g) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

15. La articolul 32, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) structurile din compunerea şi subordinea Statului Major General: Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă, Centrul de conducere operaţională, Centrul tehnic-editorial al Armatei şi Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I»;

c) Direcţia calitatea vieţii personalului şi alte structuri."

16. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - (1) Personalul armatei care a participat la acţiuni militare înainte de 10 iunie 2008, precum şi urmaşii sau părinţii acestuia, după caz, care fac obiectul aplicării prezentelor norme metodologice, beneficiază de drepturile prevăzute la cap. III1 din ordonanţa de urgenţă de la data de 10 iunie 2008.

(2)  Pentru acordarea drepturilor, persoanele prevăzute la alin. (1) formulează o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute de prezentele norme metodologice, pe care o adresează comandantului/şefului unităţii militare din care fac parte sau centrului militar în raza căruia domiciliază, după caz.

(3) Acordarea drepturilor cuvenite prevăzute la alin. (1) se face cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor prezentelor norme metodologice."

17.   După articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 341, cu următorul cuprins:

„Art. 341. - Direcţia calitatea vieţii personalului este structura de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale abilitată să coordoneze activitatea de aplicare a prezentelor norme metodologice."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Gabriel Oprea


COMENTARII la Ordinul 72/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 72 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 57 1974
    Bună ziua. Vă rog să publicați și anexele la lege, anexa unde sunt precizate indemnizațiile de conducere pentru construcții montaj (șef de lot, șef de șantier șef de brigadă,), am nevoie pentru luarea in calcul a indemnizației de conducere la calculul pensiei. ( sau șă-mi trimiteți pe mail ridelyp@invitel.hu ( am lucrat la I.E.L.I.F. Zalău în perioada 1975-1990) Vă mulțumesc cu anticipație. Vă doresc o zi frumoasă.
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Ziua bună Fiecare One aici ... Am Victoria Anita Crawford din Bahrain, am ajuns doar împrumut mea de la aceasta companie în această dimineață, o cantitate împrumut de €4 milioane de euro, fără nici o întârziere, după aplicarea pentru un credit in banca, dar ei resping cererea mea de credit form.Please îi contactați în cazul în care sunt interesați în obținerea unui împrumut de aici este de e-mail lor. marlyeduarda94@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 30 1990
    Bună seara. Întrebare intrebatoare. Codul Muncii din acea perioada spunea la art 69 de transferul în interesul serviciului. Dacă în cartea mea de munca apare ca în anul 1992 am fost încadrată la o instituție de stat prin transfer în interesul serviciului, eu trebuia au ba sa dau concurs?! Legea 30 se bate cap în cap cu Codul muncii. Poate ma poate ajuta cineva cu un răspuns. Va mulțumesc!
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    $READ MY STORY ON HOW I BECAME DEBT FREE WITH TIPS OF DETECTING A LOAN SCAM ON-LINE !!$$$$$ Attention To The World, If you need a genuine and reliable loan help,and don’t want to be a scam victim,I think this is for you.This is a testimony on how,I was ripped off by some idiot that calls themselves lenders,and how I finally got my financial freedom through a God sent helper that finally gave my life a meaning,with the least cheapest rates as to 2% interest and little TOKEN other requirements and they don’t give a damn to your credit score… For more info on how to reach this great man just email him now and tell him that Mark Shores testify about him on the internet his email address is: slivinumarko@yahoo.com ... CONTACT THIS GREAT LOAN LENDER TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS:slivinumarko@yahoo.com and my everyday prayer to this great man is that GOD WILL NEVER STOP BLESSING AND PROTECTING HIS FAMILY because he put an endless smile on my faces and am 100% DEBT FREE TODAY.......
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY CALLED SLIVINU MARKO LOAN COMPANY Hello to All across the globe, I am Martha Loiussa, currently living in NEW YORK now, USA. I am a widow at the moment with 2 kids and I was stuck in a financial situation in April 2015 and I needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I meet Mr Slivinu Marko the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advice you to contact Mr Slivinu Marko if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… ( slivinumarko@yahoo.com ) No credit check, no co signer with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr Slivinu Marko today for your loan They offer all kind of categories of loan they Short term loan (5_10years) Long term loan (20_40) Media term loan(10_20) They offer loan like Home loan............., Business loan........ Debt loan ....... Student loan..........,Business start up loan Business loan....... , Company loan.............. etc Email..........( slivinumarko@yahoo.com ) When it comes to financial crisis and loan then Mr Slivinu Marko loan financial is the place to go please just tell him I Martha Loiussa direct you Good Luck.... HS EMAIL IS : slivinumarko@yahoo.com ......................
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    De la primarie ati primit informatiile partial adevarate. Conform art 502 aliniat 7 a fost abrogat art.8 alin 1 din legea 118/1990 care preciza ca este scutit de la plata impozitelor locale beneficiarul legii 118/1990 si deci ale legii 189/2000. Aici au dreptate. Dar,tot in cod fiscal ,este precizat ca, persoanele beneficiare ale legii 118/1990 si deci si ale legii 189/2000 sunt scutite de impozit pe cladirea folosita ca DOMICILIU-vezi art.456 litera s. Asta nu v- au spus cei de la primarie. In cazul in care cladirea dvs este folosita in scop nerezidential atunci nu mai beneficiati de nicio reducere si va supuneti codului fiscal ( trebuie raport de evaluare daca cladirea este mai veche de 5 ani si plata impozit conform hotararii consiliului local intre 0,2 si 1,3 la suta din valoarea cf raportului de evaluare sau act de vanzare-cumparare/ proces verbal pt cladiri noi de pana in 5 ani. Nu sunt jurist dar asta e pararea mea. Va rog sa verificati si sa cititi articolele mentionate mai sus si sa solicitati primarie punctul de vedere daca aveti noutati sa ni le transmiteti si noua.
ANONIM a comentat Hotărârea 18 2016
     Acest lucru a informa publicul larg acest împrumut ușor este acum dat afara de la rata dobânzii de 2%, numai ca sunt necesare oameni serioase să se înscrie. e-mail de contact: jadkimi@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 16 2016
    Dragi Investitorii / Candidați financiare. Suntem o investitori privați / împrumut Creditor inregistrat! Crezi nevoie de asistență financiară? Ești în mizerie financiare sau datorii? Oferim împrumut la rata dobânzii de 3% în decurs de 1 an la 30 de ani de rambursare perioadă durată la individ și companii care au nevoie de asistență financiară și la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ 5,000.00 la $ 500,000,000.00, valute: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, EURO. credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Te pierde dormi la noapte îngrijorătoare cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ești în sărăcie? Ai nevoie de asistență financiară pentru înființarea unei afaceri? Noi va putem ajuta financiar. Ne vom ajuta să treci peste aceste obstacole financiare. Interesate individuale sau la societăți ar trebui să ne contactați prin: e-mail: {} jadkimi@gmail.com Salutări, Dl Jad Kimi.
ANONIM a comentat Regulament 1 2016
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu