Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 72 din 5 iulie 2010

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoasterea meritelor personalului armatei participant la actiuni militare si acordarea unor drepturi acestuia si urmasilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.39/2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 473 din 9 iulie 2010



Pentru aplicarea dispoziţiilor art. II din Legea nr. 41/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 9 aprilie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) activităţile de alertare şi exerciţiile executate cu tehnică de luptă, în teren, pe/sub apă şi în aer, cu sau fără trageri de luptă;

c) misiunile desfăşurate ca urmare a declarării sau instituirii, după caz, a stării de mobilizare parţială ori totală a forţelor armate, a stării de război, a stării de asediu sau a stării de urgenţă;".

2. La articolul 2, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

,,e) activităţile de testare şi evaluare a tehnicii militare, armamentului, muniţiilor, explozivilor sau a altor asemenea produse pentru apărare cu grad ridicat de periculozitate."

3. La articolul 2, după primul alineat se introduc două noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu următorul cuprins:

„(2) Participarea la acţiunile militare stabilite în condiţiile alin. (1) se atestă, după caz, prin:

a) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

b)  acte de constatare, de cercetare sau de investigare a catastrofei, accidentului, decesului ori a altor asemenea evenimente;

c) alte acte doveditoare eliberate de structurile prevăzute la art. 32.

(3) Structurile care întocmesc şi/sau eliberează documentele prevăzute la alin. (2) poartă întreaga răspundere pentru exactitatea şi realitatea atestării participării personalului armatei la acţiuni militare."

4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Personalului armatei care a participat, începând cu anul 1990, la acţiuni militare, timp de cel puţin 12 luni, neîntrerupt sau cumulativ, precum şi personalului invalid, indiferent de durata participării la acţiuni militare, i se conferă titlul onorific de «Militar Veteran», pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, respectiv titlul onorific de «Veteran», pentru personalul civil.

(2)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se conferă o singură dată, indiferent de numărul participărilor la acţiuni militare, prin ordin al şefului Statului Major General, respectiv prin dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor înaintate ierarhic de către comandanţii/şefii structurilor care le-au organizat şi condus.

(3)  In situaţia desfiinţării structurilor care au organizat şi condus acţiunile militare, propunerile de acordare a titlurilor onorifice se înaintează ierarhic de către comandanţii/şefii unităţilor militare în care este încadrat respectivul personal al armatei sau de către comandanţii centrelor militare pe raza cărora domiciliază militarii şi personalul civil în cauză, după trecerea în rezervă ori încetarea raporturilor de muncă/de serviciu, după caz.

(4)   Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă şi Centrul de conducere operaţională centralizează, semestrial, propunerile primite de la comandanţii/şefii structurilor prevăzute la alin. (2) şi (3), le analizează şi le înaintează şefului Statului Major General. Pentru personalul din structurile subordonate Direcţiei generale de informaţii a apărării, propunerile se transmit directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării.

(5)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se înscriu în registrele speciale înfiinţate la unităţile militare care au avut/au personal participant la acţiuni militare, conform modelului stabilit de Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I». Inscrierea se face pe baza ordinului/dispoziţiei prin care se conferă titlul onorific respectiv. O copie a ordinului/dispoziţiei se trimite Muzeului Militar Naţional «Regele Ferdinand I», cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, şi în extras unităţii militare în care este încadrat la momentul respectiv personalul armatei prevăzut în ordin/dispoziţie."

5. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Legitimaţia tip «Militar Veteran» şi legitimaţia tip «Veteran» se confecţionează de către Centrul tehnic-editorial al armatei, prin grija Direcţiei personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General, conform precizărilor din anexă, şi se emite în termen de 60 de zile de la conferirea titlului onorific de «Militar Veteran» sau de «Veteran»."

6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - Modulele de personal ale unităţilor militare ţin evidenţa personalului militar şi civil care a participat la acţiuni militare şi transmit ierarhic, semestrial, la Direcţia calitatea vieţii personalului, situaţia nominală a militarilor veterani/veteranilor, cu excepţia Direcţiei generale de informaţii a apărării, care transmite situaţia numerică a acestora."

7. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu următorul cuprins:

„Art. 71. - Invalizii, militarii şi civilii veterani, precum şi soţul/soţia, copiii şi părinţii celor decedaţi pot participa la acţiunile comemorative dedicate zilei unităţilor militare, armelor şi sărbătorilor naţionale, la invitaţia:

a)   comandanţilor de unităţi militare/garnizoane, pentru activităţile organizate pe plan local;

b) şefilor categoriilor de forţe ale armatei, pentru activităţile organizate de aceste structuri;

c)   şefului Direcţiei calitatea vieţii personalului, pentru activităţile organizate la nivelul Ministerului Apărării Naţionale."

8. La capitolul V, înainte de articolul 19 se introduc patru noi articole, articolele 181-184, cu următorul cuprins:

„Art. 181. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de scutire de la plata abonamentului lunar pentru un singur post telefonic în reţeaua de telefonie fixă naţională, prin decontare, pe baza facturii emise de către operatorul de telefonie respectiv, în cuantumul înscris în aceasta, dar nu mai mult de 40 lei lunar.

Art. 182. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de decontarea contravalorii a 12 călătorii interne dus-întors, pe calea ferată sau pe căile fluviale, într-un an calendaristic, pe baza legitimaţiilor de călătorie emise conform prevederilor legale în domeniu, în limita contravalorii stabilite pentru foile de drum potrivit categoriei de personal din care fac parte beneficiarii.

Art. 183. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun, de suprafaţă sau subteran, din localitatea de domiciliu ori din garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea, prin decontarea unui singur abonament lunar emis conform prevederilor legale în domeniu.

Art. 184. - (1) Drepturile prevăzute la art. 181-183 se asigură de către:

a) unitatea militară în care este încadrat personalul armatei;

b)  centrul militar pe raza căruia domiciliază personalul armatei care a încetat raporturile de muncă/de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale.

(2)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează astfel:

a)  lunar, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru drepturile prevăzute la art. 181 şi 183;

b) semestrial, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru dreptul prevăzut la art. 182.

(3)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează pe baza unui dosar personal constituit, după caz, din următoarele documente:

a) cerere scrisă;

b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;

d) copie de pe actul de identitate al solicitantului;

e) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

f)  atestate/brevete sau alte documente prin care se face, potrivit legii, dovada decorării pentru merite pe timpul misiunii;

g) adeverinţă eliberată de către structurile responsabile, din care să rezulte participarea, cel puţin 2 ani neîntrerupt sau cumulativ, la acţiuni militare şi obţinerea în această perioadă a unor calificative de cel puţin «foarte bun» în aprecierea de serviciu, respectiv a punctajului maxim în evaluarea anuală."

9.  La articolul 19, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;'".

10.  La capitolul V, după articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:

„Art. 231. - Indemnizaţia lunară prevăzută la art. 83 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se asigură de către unitatea militară în care este încadrat personalul beneficiar."

11. La articolul 25 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) pe întregul an calendaristic, pe durata pregătirii în instituţiile civile de învăţământ de zi, de nivel primar, secundar, postliceal si universitar, după caz;".

12. La articolul 26 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical emis de către comisiile de expertiză medico-militară pentru soldaţii/gradaţii voluntari, anterior datei de 23 aprilie 2010;".

13.   La articolul 26 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:

,,h) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

14. La articolul 26 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

,,g) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

15. La articolul 32, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) structurile din compunerea şi subordinea Statului Major General: Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă, Centrul de conducere operaţională, Centrul tehnic-editorial al Armatei şi Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I»;

c) Direcţia calitatea vieţii personalului şi alte structuri."

16. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - (1) Personalul armatei care a participat la acţiuni militare înainte de 10 iunie 2008, precum şi urmaşii sau părinţii acestuia, după caz, care fac obiectul aplicării prezentelor norme metodologice, beneficiază de drepturile prevăzute la cap. III1 din ordonanţa de urgenţă de la data de 10 iunie 2008.

(2)  Pentru acordarea drepturilor, persoanele prevăzute la alin. (1) formulează o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute de prezentele norme metodologice, pe care o adresează comandantului/şefului unităţii militare din care fac parte sau centrului militar în raza căruia domiciliază, după caz.

(3) Acordarea drepturilor cuvenite prevăzute la alin. (1) se face cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor prezentelor norme metodologice."

17.   După articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 341, cu următorul cuprins:

„Art. 341. - Direcţia calitatea vieţii personalului este structura de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale abilitată să coordoneze activitatea de aplicare a prezentelor norme metodologice."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Gabriel Oprea


COMENTARII la Ordinul 72/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 72 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1867 2005
    Buna ziua.As avea si eu o intrebare.Eu spre exemplu ma incadrez la conditiile prevazute de Hotararea 1867/2005respectiv Art. 3. - (1) Cadrul militar in activitate numit in prima functie sau mutat in interesul serviciului in garnizoana/localitatea in care isi are domiciliul beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) nu detine locuinta proprietate personala nici el si nici sotia/sotul in garnizoana/localitatea de domiciliu; b) nu i se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale spatiu de locuit corespunzator, pentru el si, dupa caz, pentru el si pentru membrii familiei; c) nu are atribuita prin contract de inchiriere cu plata subventionata a chiriei, nici el nici sotul/sotia, o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana/localitatea de domiciliu; d) prezinta un contract de inchiriere incheiat in nume propriu si inregistrat la organele fiscale, altul decat cel prevazut la lit. c). Nu se acorda compensatia lunara pentru chirie in situatia in care contractul de inchiriere a fost incheiat cu copiii/parintii cadrului militar in activitate ori ai sotiei/sotului acestuia; e) locuinta inchiriata sa fie astfel situata incat sa ii permita indeplinirea atributiilor de serviciu. Aprecierea indeplinirii acestei conditii se face de catre comisia prevazuta la art. 1 alin. (4), iar pentru comandant aprecierea se face de catre comisia stabilita la esalonul imediat superior;Dar intre timp am primit prin donatie un imobil la 10 km de Localitatea (Garnizoana)unde lucrez.Eu nu vreau sa ma mut de la adresa la care locuiesc cu chirie (in GARNIZOANA)la imobilul de la 10 km de GARNIZOANA.Va rog sa-mi spune-ti daca pot beneficia in continuare de indemnizatia de chirie.VA MULTUMESC ANTICIPAT .
ANONIM a comentat Hotărârea 1290 2005
    Buna ziua la toata lumea In acest site vreau să depun mărturie cum am fost de salvare de dl Richy Walters, când am fost Rip off Sunt doamna Castro Vannesa de nume. Eu locuiesc în Statele Unite ale Americii, Vreau să folosesc acest mediu pentru a avertiza tuturor solicitanților de împrumut să fie foarte atenți, pentru că există escrocherii cu luni în urmă everywhere.Few am fost tensionate de vedere financiar, și din cauza disperarea mea am fost scammed de către mai mulți creditori on-line. Am pierdut aproape speranța până când un prieten de-al meu mi-a recomandat un creditor foarte fiabil sunat pe domnul Johan Morrison care mi-a împrumuta un împrumut de 30.000 dolari sub 8 oră fără nici un stres. Dacă vă aflați în nevoie de orice fel de împrumut-l contacteze prin e-mail ...... financialhome34@outlook.com eu sunt, folosind acest mediu pentru a avertiza toți solicitanții de împrumut, din cauza naiba am trecut prin în mâinile acestor creditori frauduloase . Și nu-mi doresc nici dușmanul meu să treacă prin astfel de iad pe care am trecut prin în mâinile acestor creditori on-line frauduloase, i se va dori, de asemenea, să mă ajute să trec aceste informații către terți, care sunt, de asemenea, nevoie de un împrumut, odată ce au primi, de asemenea, de împrumut de la domnul Richy Walters se roage ca Dumnezeu să-i dea viață lungă. Dumnezeu să-l binecuvânteze pe vecie pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea. Doamna Castro Vannesa. e-mail lui din nou este financialhome34@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu