Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 72 din 5 iulie 2010

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoasterea meritelor personalului armatei participant la actiuni militare si acordarea unor drepturi acestuia si urmasilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.39/2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 473 din 9 iulie 2010



Pentru aplicarea dispoziţiilor art. II din Legea nr. 41/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 9 aprilie 2009, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) activităţile de alertare şi exerciţiile executate cu tehnică de luptă, în teren, pe/sub apă şi în aer, cu sau fără trageri de luptă;

c) misiunile desfăşurate ca urmare a declarării sau instituirii, după caz, a stării de mobilizare parţială ori totală a forţelor armate, a stării de război, a stării de asediu sau a stării de urgenţă;".

2. La articolul 2, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:

,,e) activităţile de testare şi evaluare a tehnicii militare, armamentului, muniţiilor, explozivilor sau a altor asemenea produse pentru apărare cu grad ridicat de periculozitate."

3. La articolul 2, după primul alineat se introduc două noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu următorul cuprins:

„(2) Participarea la acţiunile militare stabilite în condiţiile alin. (1) se atestă, după caz, prin:

a) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

b)  acte de constatare, de cercetare sau de investigare a catastrofei, accidentului, decesului ori a altor asemenea evenimente;

c) alte acte doveditoare eliberate de structurile prevăzute la art. 32.

(3) Structurile care întocmesc şi/sau eliberează documentele prevăzute la alin. (2) poartă întreaga răspundere pentru exactitatea şi realitatea atestării participării personalului armatei la acţiuni militare."

4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Personalului armatei care a participat, începând cu anul 1990, la acţiuni militare, timp de cel puţin 12 luni, neîntrerupt sau cumulativ, precum şi personalului invalid, indiferent de durata participării la acţiuni militare, i se conferă titlul onorific de «Militar Veteran», pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, respectiv titlul onorific de «Veteran», pentru personalul civil.

(2)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se conferă o singură dată, indiferent de numărul participărilor la acţiuni militare, prin ordin al şefului Statului Major General, respectiv prin dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării, pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor înaintate ierarhic de către comandanţii/şefii structurilor care le-au organizat şi condus.

(3)  In situaţia desfiinţării structurilor care au organizat şi condus acţiunile militare, propunerile de acordare a titlurilor onorifice se înaintează ierarhic de către comandanţii/şefii unităţilor militare în care este încadrat respectivul personal al armatei sau de către comandanţii centrelor militare pe raza cărora domiciliază militarii şi personalul civil în cauză, după trecerea în rezervă ori încetarea raporturilor de muncă/de serviciu, după caz.

(4)   Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă şi Centrul de conducere operaţională centralizează, semestrial, propunerile primite de la comandanţii/şefii structurilor prevăzute la alin. (2) şi (3), le analizează şi le înaintează şefului Statului Major General. Pentru personalul din structurile subordonate Direcţiei generale de informaţii a apărării, propunerile se transmit directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apărării.

(5)  Titlurile onorifice prevăzute la alin. (1) se înscriu în registrele speciale înfiinţate la unităţile militare care au avut/au personal participant la acţiuni militare, conform modelului stabilit de Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I». Inscrierea se face pe baza ordinului/dispoziţiei prin care se conferă titlul onorific respectiv. O copie a ordinului/dispoziţiei se trimite Muzeului Militar Naţional «Regele Ferdinand I», cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apărării, şi în extras unităţii militare în care este încadrat la momentul respectiv personalul armatei prevăzut în ordin/dispoziţie."

5. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Legitimaţia tip «Militar Veteran» şi legitimaţia tip «Veteran» se confecţionează de către Centrul tehnic-editorial al armatei, prin grija Direcţiei personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General, conform precizărilor din anexă, şi se emite în termen de 60 de zile de la conferirea titlului onorific de «Militar Veteran» sau de «Veteran»."

6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - Modulele de personal ale unităţilor militare ţin evidenţa personalului militar şi civil care a participat la acţiuni militare şi transmit ierarhic, semestrial, la Direcţia calitatea vieţii personalului, situaţia nominală a militarilor veterani/veteranilor, cu excepţia Direcţiei generale de informaţii a apărării, care transmite situaţia numerică a acestora."

7. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71, cu următorul cuprins:

„Art. 71. - Invalizii, militarii şi civilii veterani, precum şi soţul/soţia, copiii şi părinţii celor decedaţi pot participa la acţiunile comemorative dedicate zilei unităţilor militare, armelor şi sărbătorilor naţionale, la invitaţia:

a)   comandanţilor de unităţi militare/garnizoane, pentru activităţile organizate pe plan local;

b) şefilor categoriilor de forţe ale armatei, pentru activităţile organizate de aceste structuri;

c)   şefului Direcţiei calitatea vieţii personalului, pentru activităţile organizate la nivelul Ministerului Apărării Naţionale."

8. La capitolul V, înainte de articolul 19 se introduc patru noi articole, articolele 181-184, cu următorul cuprins:

„Art. 181. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de scutire de la plata abonamentului lunar pentru un singur post telefonic în reţeaua de telefonie fixă naţională, prin decontare, pe baza facturii emise de către operatorul de telefonie respectiv, în cuantumul înscris în aceasta, dar nu mai mult de 40 lei lunar.

Art. 182. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de decontarea contravalorii a 12 călătorii interne dus-întors, pe calea ferată sau pe căile fluviale, într-un an calendaristic, pe baza legitimaţiilor de călătorie emise conform prevederilor legale în domeniu, în limita contravalorii stabilite pentru foile de drum potrivit categoriei de personal din care fac parte beneficiarii.

Art. 183. - Personalul armatei rănit şi cel invalid ca urmare a acţiunilor militare, precum şi cel prevăzut la art. 81 alin. (3) lit. a) şi b) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun, de suprafaţă sau subteran, din localitatea de domiciliu ori din garnizoana în care îşi desfăşoară activitatea, prin decontarea unui singur abonament lunar emis conform prevederilor legale în domeniu.

Art. 184. - (1) Drepturile prevăzute la art. 181-183 se asigură de către:

a) unitatea militară în care este încadrat personalul armatei;

b)  centrul militar pe raza căruia domiciliază personalul armatei care a încetat raporturile de muncă/de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale.

(2)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează astfel:

a)  lunar, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru drepturile prevăzute la art. 181 şi 183;

b) semestrial, începând cu data de 15 a lunii următoare celei în care s-au depus documentele, pentru dreptul prevăzut la art. 182.

(3)  Decontarea drepturilor prevăzute la art. 181-183 se efectuează pe baza unui dosar personal constituit, după caz, din următoarele documente:

a) cerere scrisă;

b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;

d) copie de pe actul de identitate al solicitantului;

e) extras din ordinul de zi pe unitate sau din jurnalul acţiunilor militare ori de luptă;

f)  atestate/brevete sau alte documente prin care se face, potrivit legii, dovada decorării pentru merite pe timpul misiunii;

g) adeverinţă eliberată de către structurile responsabile, din care să rezulte participarea, cel puţin 2 ani neîntrerupt sau cumulativ, la acţiuni militare şi obţinerea în această perioadă a unor calificative de cel puţin «foarte bun» în aprecierea de serviciu, respectiv a punctajului maxim în evaluarea anuală."

9.  La articolul 19, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală de încadrare în grad de invaliditate emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical de clasare «inapt pentru serviciul militar» emis de comisiile de expertiză medico-militară, precum şi decizie asupra capacităţii de muncă emisă de către medicul expert al asigurărilor sociale pentru soldaţii/gradaţii voluntari clasaţi «inapt pentru serviciul militar», anterior datei de 23 aprilie 2010;'".

10.  La capitolul V, după articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:

„Art. 231. - Indemnizaţia lunară prevăzută la art. 83 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă se asigură de către unitatea militară în care este încadrat personalul beneficiar."

11. La articolul 25 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) pe întregul an calendaristic, pe durata pregătirii în instituţiile civile de învăţământ de zi, de nivel primar, secundar, postliceal si universitar, după caz;".

12. La articolul 26 alineatul (1), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) decizie medicală emisă de către comisiile de expertiză medico-militară, pentru cadrele militare, precum şi pentru soldaţii/gradaţii voluntari, de la data de 23 aprilie 2010;

c) certificat medical emis de către comisiile de expertiză medico-militară pentru soldaţii/gradaţii voluntari, anterior datei de 23 aprilie 2010;".

13.   La articolul 26 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:

,,h) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

14. La articolul 26 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

,,g) documentele prevăzute la art. 2 alin. (2)."

15. La articolul 32, literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) structurile din compunerea şi subordinea Statului Major General: Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armă, Centrul de conducere operaţională, Centrul tehnic-editorial al Armatei şi Muzeul Militar Naţional «Regele Ferdinand I»;

c) Direcţia calitatea vieţii personalului şi alte structuri."

16. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - (1) Personalul armatei care a participat la acţiuni militare înainte de 10 iunie 2008, precum şi urmaşii sau părinţii acestuia, după caz, care fac obiectul aplicării prezentelor norme metodologice, beneficiază de drepturile prevăzute la cap. III1 din ordonanţa de urgenţă de la data de 10 iunie 2008.

(2)  Pentru acordarea drepturilor, persoanele prevăzute la alin. (1) formulează o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute de prezentele norme metodologice, pe care o adresează comandantului/şefului unităţii militare din care fac parte sau centrului militar în raza căruia domiciliază, după caz.

(3) Acordarea drepturilor cuvenite prevăzute la alin. (1) se face cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor prezentelor norme metodologice."

17.   După articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 341, cu următorul cuprins:

„Art. 341. - Direcţia calitatea vieţii personalului este structura de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale abilitată să coordoneze activitatea de aplicare a prezentelor norme metodologice."

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării naţionale,

Gabriel Oprea


COMENTARII la Ordinul 72/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 72 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1406 2006
    pentru postul de sef laborator radiologie sau sef recuperare medicina fizica si balneologie, se pot prezenta si fizicieni pt. lab radiologie si kinetoterapeuti, profesori pt lab balneologie ?
ANONIM a comentat Ordin 39 2014
    salut, ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile și achite datoriile, dacă ai nevoie de mine acum contactati împrumut prin e-mail ca johnlutherloanfirm1@outlook.com i oferim toate tipurile de credite, contactati-ma acum: johnlutherloanfirm1@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1005 2014
    Cautati un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firmă de împrumut ne sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele Intreg:   2) Țară:   3) Adresa: un   4) de stat:   5) Sex:   6) Stare civila:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția actual locul de muncă:   10) Venit lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul creditului:   14) Religie:   15) Ai aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Dna Elina Johnson
ANONIM a comentat Hotărârea 1006 2014
    Cautati un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! Elina Johnson firmă de împrumut ne sunt limitate în a da împrumuturi pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobândă de 2%. Va rugam sa ne contactati prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com DATE SOLICITANT:   1) Numele Intreg:   2) Țară:   3) Adresa: un   4) de stat:   5) Sex:   6) Stare civila:   7) Ocupatia:   8) Numărul de telefon:   9) Poziția actual locul de muncă:   10) Venit lunar:   11) Suma de împrumut Necesare:   12) Împrumut Durata:   13) Scopul creditului:   14) Religie:   15) Ai aplicat înainte;   16) Data nașterii;   mulțumiri, Dna Elina Johnson
ANONIM a comentat Hotărârea 699 2003
    Abrogată prin Legea Nr.278 din 24.10.2013
ANONIM a comentat Ordonanţa 21 2014
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Ordin 861 2014
    Buna ziua, Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Alias: Dl. Meagan Karter: Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Oferim împrumuturi private, comerciale și personale cu foarte minim ratele anuale ale dobânzilor mici de 3% în decurs de 1 an la 50 ani maturitate până la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ Dolari 5,000.00US la $ 100,000,000.00 USD. Împrumuturile noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este de nostru prioritate, pierzi dormi la noapte griji cum să obțineți un legitim creditor împrumut? Ai rozi unghiile atât de repede? În loc de a bate le Agenție de credit domnul Meagan Karter TODAY (Loan Services) acum, de împrumut specialiști care ajută opri istorie de credit Bad, pentru a descoperi câștigătoare soluție, care este misiunea noastră. Părțile interesate ar trebui să mă contactați prin e-mail: Lender Nume: Mr. Meagan Karter Lender E-mail: meagankarterloanfunds@gmail.com Cu cele mai bune urări, Meagan Karter
ANONIM a comentat Ordin 212 2014
    Buna ziua, Va oferim credite pentru persoane care au nevoie de ajutor financiar, cu o rată scăzută a dobânzii de 3%. În scopul de a obține un împrumut cu aceasta companie, pot să înștiințeze suma exactă de împrumut care aveți nevoie și de timp în care puteți plăti înapoi împrumutul. așa că, dacă interesat rugam sa ne contactati prin e-mail: credit_solution@hotmail.com și furnizează campurile de mai jos detalii valide ne contactati cu detalii noastre de mai jos, astfel încât să putem continua să vă trimitem termenii si conditiile noastre de creditare. INFORMAȚII CREDIT NECESARE :. Nume: Țara: Număr de telefon: Suma necesară ca împrumut: Scopul împrumut: Împrumut Durata: Venitul lunar: Ai solicitat împrumut on-line înainte (da sau nu) Compania noastra CONTACT: Compania Manager: Abigail Nero credit Compania Mobile: +2347050251612 Compania E-mail: credit_solution@hotmail.com Salutari, Abigail Nero credit
ANONIM a comentat Hotărârea 660 2014
    Ai nevoie de un finanțare și ați fi dezamăgiți de către bănci. Va putem oferi finanțare directă de până la 5 milioane de euro la rate ale dobânzii convenabile. Oferim 100 de servicii de finantare% care includ: - împrumuturi convenționale și personale pentru persoane fizice; Credite pe termen comerciale pentru mari asociații de afaceri la scară medie și; Administrarea afacerilor mici împrumut (SBA) pentru asocierile de afaceri de mici dimensiuni, pe Angel finanțare și start-up credite pentru afaceri; credite de investiții, precum și împrumuturi imobiliare, finanțarea rezidentiale si comerciale, si de finantare Warehouse. Contactati-ne pentru mai multe detalii la - elizabethloaninvestment@live.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu