Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 718 din 30 iunie 2005

pentru aprobarea Criteriilor de performanta privind structura organizatorica si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 636 din 20 iulie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (4) din Legea nr. 481/2004 privind protectia civila si ale art. 11 lit. e) din Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.490/2004,
    in temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Criteriile de performanta privind structura organizatorica si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Autoritatile administratiei publice centrale si locale asigura aplicarea criteriilor de performanta aprobate prin prezentul ordin.
    Art. 3
    Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene si al municipiului Bucuresti controleaza, in conditiile legii, modul de aplicare a criteriilor de performanta prevazute in anexa la prezentul ordin.
    Art. 4
    (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii.
    (2) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitii contrare isi inceteaza aplicabilitatea.

                   Ministrul administratiei si internelor,
                               Vasile Blaga

    ANEXA 1

                          CRITERII DE PERFORMANTA
privind structura organizatorica si dotarea serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta

    CAP. 1
    Criterii generale

    Art. 1
    Serviciile voluntare pentru situatii de urgenta, denumite in continuare servicii voluntare, se constituie, potrivit legii, in comune, orase si municipii, in subordinea consiliilor locale.
    Art. 2
    Termenii folositi in prezenta anexa au urmatorul inteles:
    a) sector de competenta - unitatea administrativ-teritoriala pe a carei raza serviciul voluntar isi indeplineste atributiile legale;
    b) echipaj/grupa de interventie - structura incadrata cu personal voluntar sau/si angajat care deserveste o autospeciala;
    c) echipa specializata - structura de interventie care are in compunere minimum 3 persoane, specializata in anumite tipuri de interventii;
    d) timp mediu de alertare - intervalul mediu cuprins intre momentul alarmarii in caz de situatie de urgenta si cel al constituirii formatiei de deplasare in vederea interventiei;
    e) timp de raspuns - intervalul cuprins intre momentul alertarii fortelor destinate interventiei si intrarea acestora in actiune;
    f) capacitate de raspuns - potentialul fortelor destinate interventiei de a rezolva o situatie de urgenta.
    Art. 3
    (1) Serviciul voluntar isi indeplineste atributiile, in conditiile legii, intr-un sector de competenta stabilit cu acordul inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti.
    (2) Teritoriul fiecarui sector de competenta trebuie sa fie acoperit, din punct de vedere al interventiei, in timpul de raspuns stabilit, cu cel putin o autospeciala de interventie.
    (3) Pana la asigurarea dotarii la nivelul prevazut de reglementarile in vigoare, consiliile locale incheie in mod obligatoriu contracte sau conventii de interventie cu consiliile locale limitrofe care au constituite servicii voluntare dotate cu autospeciale de interventie.

    CAP. 2
    Criterii privind organizarea serviciilor voluntare

    Art. 4
    Constituirea, dimensionarea si dotarea structurilor serviciilor voluntare se fac pe baza urmatoarelor criterii:
    a) suprafata sectorului de competenta;
    b) numarul de locuitori din sectorul de competenta;
    c) clasificarea localitatilor din punct de vedere al riscurilor;
    d) tipurile de riscuri identificate in profil teritorial;
    e) masurile stabilite in Planul de analiza si acoperire a riscurilor;
    f) caile de comunicatii rutiere si gradul de practicabilitate al acestora;
    g) sursele de alimentare cu apa pentru stingerea incendiilor.
    Art. 5
    Serviciul voluntar este condus de un sef, profesionist in domeniu, si are in structura:
    a) un compartiment sau specialisti pentru prevenire;
    b) una sau mai multe formatii de interventie, salvare si prim ajutor, denumite in continuare formatii de interventie, dupa caz;
    c) ateliere de reparatii si intretinere, dupa caz.
    Art. 6
    Compartimentul/specialistii pentru prevenire are/au ca principala atributie prevenirea riscurilor producerii unor situatii de urgenta, prin activitati de indrumare si control.
    Art. 7
    (1) Formatia de interventie este o structura specializata, constituita in vederea limitarii si inlaturarii urmarilor situatiilor de urgenta.
    (2) Formatia de interventie are in compunere minimum un echipaj/o grupa de interventie si 2 - 4 echipe specializate.
    (3) Echipajele/grupele de interventie specializate se organizeaza in functie de specialitatea pe care o au, precum si in raport cu categoriile si tipurile de autospeciale si utilaje folosite pentru indeplinirea atributiilor.
    (4) Echipele specializate sunt constituite in functie de tipurile de riscuri identificate in sectorul de competenta, pe urmatoarele domenii principale: transmisiuni-alarmare, cercetare-cautare, deblocare-salvare, sanitar-veterinar, evacuare, protectie NBC, suport logistic.
    (5) Dotarea echipajelor/grupelor de interventie si echipelor specializate este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 8
    Atelierele de reparatii si intretinere sunt compartimente tehnice destinate intretinerii si executarii lucrarilor de reparatii curente la mijloacele tehnice din dotare.

    CAP. 3
    Criterii operationale

    Art. 9
    (1) La amplasarea in teritoriu a formatiilor de interventie se tine seama de urmatoarele criterii operationale:
    a) timpul mediu de alertare: 5 - 10 minute, in functie de anotimp si de ora din zi sau din noapte la care s-a produs situatia de urgenta;
    b) timpul de raspuns;
    c) raza medie a sectorului de competenta: 5 - 10 km;
    d) viteza medie de deplasare a autospecialelor de interventie: 50 km/h.
    (2) Timpul maxim de raspuns:
    a) la obiectivele care prezinta risc ridicat: 10 minute;
    b) in cel mai indepartat punct din sectorul de competenta stabilit: 30 de minute;
    c) in celelalte localitati cu care s-au incheiat contracte sau conventii de interventie: 45 de minute.
    (3) Criteriile operationale prevazute la alin. (1) se coreleaza, dupa caz, cu criteriul complementaritatii dat de existenta in sectorul de competenta a serviciilor private pentru situatii de urgenta.
    (4) Derularea interventiei se face gradual, dupa caz, astfel:
    a) alarmarea serviciului voluntar, concomitent cu anuntarea/alertarea structurilor profesioniste de interventie ale inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, precum si a serviciului privat/voluntar cu care s-a incheiat un contract/o conventie de interventie;
    b) interventia propriu-zisa efectuata de serviciile voluntare;
    c) sprijinul acordat interventiei (in tehnica si personal specializat) de catre serviciul privat/voluntar cu care s-a incheiat un contract/o conventie de interventie;
    d) sprijinul acordat interventiei (in tehnica si personal specializat) de catre structurile profesioniste.
    (5) Serviciul de urgenta voluntar solicita in sprijin interventia serviciilor de urgenta private si a celor voluntare cu care a incheiat contracte/conventii de interventie sau, dupa caz, a serviciilor de urgenta profesioniste, ori de cate ori amploarea situatiei de urgenta depaseste capacitatea de raspuns a acestuia.
    Art. 10
    Pentru asigurarea permanenta a interventiei conducatorul/conducatorii autospecialei/autospecialelor de interventie sau mecanicul de motopompa efectueaza serviciul in ture, conform regulamentului propriu de organizare si functionare.

    CAP. 4
    Clasificarea serviciilor voluntare

    Art. 11
    (1) Serviciile voluntare se clasifica in functie de numarul de locuitori, precum si de numarul si de dotarea echipajelor/grupelor de interventie cu autospeciale sau cu alte mijloace de interventie, astfel:
    a) serviciu de categoria I - avand numai compartiment sau specialisti de prevenire si/sau echipe specializate de interventie, indiferent de numarul de locuitori;
    b) serviciu de categoria a II-a - avand numai echipaje/grupe de interventie care incadreaza autospeciale si/sau utilaje mobile de interventie, altele decat cele pentru lucrul cu apa si spuma, in functie de riscul existent, indiferent de numarul de locuitori;
    c) serviciu de categoria a III-a - avand cel putin un echipaj/o grupa de interventie la motopompa sau la alt utilaj mobil pentru lucrul cu apa si spuma, in localitatile cu maximum 500 de locuitori;
    d) serviciu de categoria a IV-a - avand un echipaj/o grupa de interventie la o autospeciala pentru lucrul cu apa si spuma, in localitatile cu o populatie cuprinsa intre 501 - 10.000 de locuitori;
    e) serviciu de categoria a V-a - avand doua sau mai multe echipaje/grupe de interventie la doua sau mai multe autospeciale pentru lucrul cu apa si spuma, in localitatile cu peste 10.000 de locuitori.
    (2) Serviciile prevazute la alin. (1) lit. b) - e) au in compunere in mod obligatoriu si un compartiment sau specialisti de prevenire, dupa caz.

    CAP. 5
    Criterii privind incadrarea cu personal

    Art. 12
    (1) Serviciul voluntar se incadreaza cu personal angajat si/sau cu personal voluntar.
    (2) Personalul angajat si cel voluntar trebuie sa corespunda cerintelor de pregatire fizica si psihica si sa aiba aptitudinile necesare in vederea indeplinirii atributiilor.
    (3) In serviciul voluntar, functiile de sef serviciu si conducator autospeciale/mecanic de motopompa se incadreaza in mod obligatoriu cu personal angajat.
    (4) La incadrare si anual personalul serviciului voluntar este supus controlului medical, in conditiile legii.
    (5) Personalul angajat trebuie sa aiba calificarea si atestarea necesare, conform reglementarilor in vigoare.
    Art. 13
    Numarul specialistilor (personalului compartimentului) pentru activitatea de prevenire se stabileste astfel:
    a) pentru institutiile publice si operatorii economici din subordinea consiliilor locale, un specialist;
    b) in mediul rural, pentru 200 de gospodarii cetatenesti, un specialist;
    c) in mediul urban, pentru 500 - 1.000 de locuinte individuale sau gospodarii, un specialist.
    Art. 14
    Echipajele/grupele de interventie specializate se incadreaza cu personal stabilit conform prevederilor instructiunilor si cartilor tehnice de utilizare a utilajelor si autospecialelor de interventie.

    CAP. 6
    Criterii privind dotarea serviciilor voluntare

    Art. 15
    Pentru realizarea si mentinerea unei capacitati de raspuns optime, dotarea serviciului voluntar trebuie sa asigure:
    a) acoperirea riscurilor potentiale din sectorul de competenta, atat din punct de vedere preventiv, cat si din punct de vedere operational;
    b) executarea oportuna a misiunilor si operatiunilor specifice;
    c) corelarea performantelor tehnice ale mijloacelor de interventie cu specificul si gradul de dificultate ale situatiei de urgenta, in vederea exploatarii cu eficienta maxima a acestora;
    d) crearea conditiilor necesare pentru pregatirea si antrenamentul personalului.
    Art. 16
    (1) Sediile si utilitatile necesare serviciilor voluntare, precum si spatiile adecvate pentru pregatirea de specialitate a personalului, gararea, adapostirea si intretinerea mijloacelor tehnice, depozitarea materialelor sunt puse la dispozitie de consiliile locale, in conditiile legii.
    (2) Spatiile prevazute la alin. (1) se doteaza cu telefon si mijloace de alarmare si alertare, instalatii utilitare, mijloace de pregatire, cu materiale de birotica si de acordare a primului ajutor medical.
    (3) In functie de necesitati, dotarea se completeaza cu alte categorii de bunuri materiale utile indeplinirii atributiilor serviciului.
    (4) Personalul serviciilor voluntare se antreneaza, dupa caz:
    a) in poligoanele de antrenament proprii, dotate cu aparate, utilaje, aparatura si echipamente specifice interventiei in situatii de urgenta, inclusiv pentru concursurile profesionale;
    b) in poligoanele de antrenament ale inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene/al municipiului Bucuresti sau ale serviciilor private, in baza unor protocoale.
    (5) Intretinerea si repararea autospecialelor si utilajelor serviciilor voluntare se fac, dupa caz, in ateliere proprii dotate cu utilaje si scule adecvate lucrarilor executate sau de catre alte persoane fizice ori juridice atestate, conform legii, pentru activitatile respective.
    Art. 17
    Criteriile specifice care stau la baza dotarii cu mijloace tehnice si materiale a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta sunt prezentate in anexa nr. 2.
    Art. 18
    Documentele de organizare, desfasurare si conducere a activitatii serviciului voluntar pentru situatii de urgenta sunt prezentate in anexa nr. 3.
    Art. 19
    (1) Serviciile voluntare isi desfasoara activitatea pe baza regulamentului de organizare si functionare, aprobat de consiliul local, cu avizul inspectoratului pentru situatii de urgenta judetean/al municipiului Bucuresti.
    (2) Structura-cadru a regulamentului de organizare si functionare a serviciului voluntar pentru situatii de urgenta este prevazuta in anexa nr. 4.
    Art. 20
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele criterii de performanta.

    ANEXA 1
    la criteriile de performanta

                                  DOTAREA
echipajelor/grupelor si echipelor specializate de interventie, in functie de specialitate

    1. Echipaje/grupe de interventie
________________________________________________________________________________
Nr.  Tipul echipajului/grupei de                        Dotarea
crt. interventie in functie de specialitate
________________________________________________________________________________
  1. Salvare si prim ajutor                 - ambulanta
  2. Stingerea incendiilor cu apa si spuma  - autospeciala de lucru cu apa si
                                              spuma, motopompa sau utilaj mobil
  3. Stingerea incendiilor cu pulberi si    - autospeciala de lucru cu pulberi
     gaze                                     si gaze
  4. Interventie la inaltime                - autoscara
  5. Interventie la inundatie si/sau inec   - barca pneumatica de salvare
  6. Descarcerare                           - autospeciala de descarcerare
  7. Decontaminare si protectie NBC         - autospeciala sau utilaj
  8. Suport logistic al interventiilor      - autocamion, tractor, remorca auto
                                              sau alt utilaj
  9. Cercetare-cautare                      - autoturism
________________________________________________________________________________

    NOTA:
    Fiecare autospeciala sau utilaj are in dotare aparatura, echipament si complete de protectie, mijloace de transmisiuni, accesorii, substante si alte materiale specifice, conform cartilor tehnice si instructiunilor de exploatare.

    2. Echipe specializate
    Dotarea echipelor specializate cu mijloace initiale, aparatura, echipament si complete de protectie, mijloace de transmisiuni, accesorii, substante si alte materiale specifice se face conform normelor de inzestrare si dotare elaborate de Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta.

    ANEXA 2
    la criteriile de performanta

                                CRITERII SPECIFICE
care stau la baza dotarii cu mijloace tehnice si materiale a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta

________________________________________________________________________________
Nr.  Categoriile de mijloace                  Criteriile specifice
crt. tehnice
________________________________________________________________________________
  1. Autospeciale si utilaje  - natura si volumul operatiunilor de interventie
     de interventie           - caracteristicile si performantele
                                tehnico-tactice ale autospecialelor si
                                utilajelor
                              - duratele normale de exploatare a autospecialelor
                                si utilajelor
________________________________________________________________________________
  2. Echipament si mijloace   - natura si periculozitatea specifica a
     de protectie               operatiunilor de interventie
                              - efectele negative ale agentilor dinamici,
                                termici, electromagnetici si biologici specifici
                                evenimentelor periculoase potentiale
                              - numarul de persoane care participa la operatiuni
                              - durata normala de folosinta a echipamentului
________________________________________________________________________________
  3. Aparatura de             - marimea si particularitatile sectorului de
     transmisiuni si            competenta din punct de vedere al comunicatiilor
     informatica              - numarul de formatii, echipaje/grupe si echipe,
                                precum si efectivele acestora
                              - numarul de personal cu atributii de conducere
________________________________________________________________________________
  4. Substante necesare       - numarul si caracteristicile tehnice ale
     interventiei               autospecialelor
                              - frecventa si numarul interventiilor, precum si
                                consumul estimat de substante
________________________________________________________________________________
  5. Mijloace de transport    - numarul de utilaje ce trebuie tractate
                              - efectivele si materialele ce trebuie
                                transportate
                              - normele de alocare la drepturi
                              - durata normala de exploatare
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la criteriile de performanta

                                  DOCUMENTELE
de organizare, desfasurare si conducere a activitatii serviciului voluntar pentru situatii de urgenta

    I. Dosarul privind organizarea si inzestrarea serviciului voluntar pentru situatii de urgenta
    I.1. Hotararea consiliului local de infiintare, organigrama si numarul de personal ale serviciului voluntar
    I.2. Contractele de voluntariat incheiate intre consiliul local si voluntari
    I.3. Contractele de interventie
    I.4. Tabel nominal cu personalul, in functie de structurile din care acesta face parte, si modul de instiintare
    I.5. Tabel cu necesarul de tehnica, aparatura si materiale, in functie de structura serviciului voluntar
    I.6. Tabel cu materialele si tehnica existente in dotare
    I.7. Evidenta referatelor prin care se solicita completarea dotarii cu tehnica, aparatura si materiale a serviciului voluntar, intocmite de seful serviciului
    I.8. Schema legaturilor de comunicatii ale fortelor ce actioneaza in cazul situatiilor de urgenta

    II. Regulamentul de organizare si functionare a serviciului voluntar pentru situatii de urgenta

    III. Dosar privind interventia serviciului voluntar
    III.1. Planuri de interventie (de raspuns) in functie de riscurile identificate in sectorul de competenta
    III.2. Planuri de cooperare
    III.3. Planul de evacuare in caz de urgenta
    III.4. Planurile sau schitele localitatilor din sectorul de competenta pe care sunt marcate zonele locuite, amplasarea agentilor economici si institutiilor, sursele de alimentare cu apa, zonele greu accesibile si vulnerabile la riscuri
    III.5. Planul de analiza si acoperire a riscurilor

    IV. Dosar privind pregatirea personalului
    IV.1. Planul de pregatire profesionala anuala si lunara, pe teme si exercitii
    IV.2. Registrul de evidenta a participarii la pregatirea profesionala si calificativele obtinute
    IV.3. Planificarea exercitiilor si aplicatiilor

    V. Dosar operativ
    V.1. Registrul cu note de anuntare si de evidenta a interventiilor
    V.2. Organizarea interventiei pe ture de serviciu
    V.3. Raportul de interventie

    VI. Registrul istoric al serviciului voluntar pentru situatii de urgenta

    VII. Registrul de control

    VIII. Programul de masuri in vederea acordarii asistentei pentru prevenirea situatiilor de urgenta la gospodariile populatiei
    VIII.1. Graficul controalelor la gospodariile populatiei
    VIII.2. Carnetele cu constatarile rezultate din controale

    IX. Dosar tehnic
    IX.1. Planul de asistenta la autospecialele si utilajele de interventie
    IX.2. Dosarul tehnic al mijloacelor de instiintare-alarmare

    ANEXA 4
    la criteriile de performanta

                               STRUCTURA-CADRU
a regulamentului de organizare si functionare a serviciului voluntar pentru situatii de urgenta

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    - hotararea consiliului local de constituire a serviciului voluntar;
    - prezentarea succinta a activitatii serviciului voluntar in functie de tipurile de risc gestionate;
    - alte date de interes general.

    CAP. 2
    Organizarea si atributiile serviciului voluntar

    - conducerea si structura organizatorica;
    - relatiile dintre structurile serviciului voluntar:
        - ierarhice;
        - functionale;
    - organizarea pe ture a serviciului voluntar;
    - atributiile serviciului voluntar:
        - atributiile compartimentului/specialistilor de prevenire;
        - atributiile formatiilor de interventie:
            - atributiile echipajelor/grupelor de interventie;
            - atributiile echipelor specializate;
    - atributiile atelierului.

    CAP. 3
    Atributiile personalului din structura serviciului voluntar

    - atributiile sefului de serviciu;
    - atributiile sefului de compartiment/specialistului de prevenire;
    - atributiile sefului formatiei de interventie;
    - atributiile sefului echipajului/grupei de interventie;
    - atributiile sefului echipei specializate;
    - atributiile conducatorilor autospecialelor de interventie;
    - atributiile mecanicului de utilaj;
    - atributiile membrilor echipajelor/grupelor de interventie si echipelor specializate.

    CAP. 4
    Coordonarea, controlul si indrumarea serviciului voluntar

    - relatiile de coordonare;
    - relatiile de control;
    - relatiile de cooperare;
    - relatiile de indrumare.

    CAP. 5
    Gestionarea patrimoniului serviciului voluntar

    - modul de finantare, dotare, exploatare, intretinere, evidenta si control al patrimoniului.

    CAP. 6
    Pregatirea personalului serviciului voluntar

    - stabilirea modului de pregatire de specialitate si fizica a personalului;
    - participarea la cursuri de calificare si atestare;
    - participarea la concursurile profesionale.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

      dispozitii privind obligativitatea cunoasterii si aplicarii prevederilor regulamentului de catre personalul serviciului voluntar;
      dispozitii privind intrarea in vigoare a regulamentului.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 718/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 718 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu