ORDIN Nr. 697
din 29 august 2006
privind procedura de
selectie a Listei practicienilor in insolventa agreati de Ministerul Finantelor
Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 751 din 4 septembrie 2006
In temeiul art. 33 alin. (3)
din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 9 alin. (5) din
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.186/2006 privind deschiderea
procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale
competente şi propunerile de numire a lichidatorilor,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală emite următorul
ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă textul anunţului prevăzut la
art. 10 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.186/2006 privind
deschiderea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele
fiscale competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, prevăzut în anexa
nr. 1.
(2) Comisia pentru selecţia Listei practicienilor în
insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală va stabili data până la care se pot depune ofertele şi
data la care vor avea loc selecţiile.
Art. 2. - (1) Pentru participarea la selecţia Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală, ofertanţii trebuie să depună următoarele
documente, în termenul indicat în anunţul prevăzut la art. 10 din Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 1.186/2006:
a) o adresă prin care îşi manifestă interesul de a
participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta; va fi
completată scrisoarea de intenţie cuprinsă în anexa nr. 2;
b) un act justificativ din care să rezulte calitatea
de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor
persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi faptul că
nu sunt suspendate sau incompatibile;
c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant;
d) o declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că ofertantul este practician în insolvenţă compatibil;
e) o copie certificată de pe poliţa de asigurare de
răspundere profesională a ofertantului, în vigoare;
f) o dovadă eliberată de Uniunea Naţională a
Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că
ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi niciunei sancţiuni
profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii
de selecţie;
g) situaţia societăţilor reorganizate sau lichidate
din portofoliul ofertantului, cu menţionarea gradului de acoperire a masei
credale şi a gradului de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa
credală, întocmită potrivit anexei nr. 3, situaţie la care sunt anexate
hotărârile judecătoreşti prin care a fost numit în această calitate, pentru
fiecare societate în parte;
h) o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce
priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni
în insolvenţă compatibili: la această declaraţie va fi ataşată câte o
prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă,
de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoană în parte;
i) o declaraţie privind modalitatea prin care
ofertantul va asigura accesul organului fiscal la informaţiile din dosarul cauzei,
cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de
distribuţie etc; prin modalitate se vor menţiona atât dacă accesul se face prin
internet sau prin poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate informaţiile.
(2) Documentaţia va fi depusă în original, toate
paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate.
Art. 3. - Oferta va fi descalificată în situaţia în
care în documentaţie nu sunt prezentate:
a) adresa prin care îşi manifestă interesul de a
participa la selecţia în vederea alcătuirii Listei practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală, cu precizarea zonei/zonelor pentru care îşi depune oferta;
b) actul justificativ din care să rezulte calitatea
de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor
persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului, şi nu faptul că nu sunt suspendate sau incompatibile, ori
c) certificatul de atestare fiscală pentru ofertant,
din care să rezulte că nu are datorii către bugetele administrate de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală prin intermediul organelor fiscale;
d) dovada calităţii de practician în insolvenţă
compatibil;
e) poliţa de asigurare de răspundere profesională, în
vigoare;
f) dovada eliberată de Uniunea Naţională a
Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că
ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi niciunei sancţiuni
profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii
de selecţie.
Art. 4. - (1) Comisia pentru selecţia Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală se va întruni şi va deschide ofertele în prezenţa
ofertanţilor, la data prevăzută în anunţ, descalificând ofertele care se află
în situaţia prevăzută la art. 3.
(2) Ulterior, Comisia pentru selecţia Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală va analiza fiecare ofertă în parte şi o va
puncta, în funcţie de criteriile şi punctajele stabilite prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(3) Rezultatul selecţiei va fi
comunicat fiecărui practician care a depus documentaţia, pentru zona/zonele
pentru care a depus documentaţia, în termen de 5 zile de la data definitivării
selecţiei.
(4) Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi de
Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va fi
publicată pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi
va fi comunicată organelor fiscale.
(5) In situaţia în care după definitivarea Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală practicianul nu îşi respectă obligaţiile
asumate prin oferta depusă, oferta va fi reanalizată. In acest caz, Comisia
pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va repuncta
oferta şi va decide asupra păstrării sau nu a acestuia pe Lista practicienilor
în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, comunicându-i practicianului acest fapt.
Art. 5. - (1) Ori de câte ori se pune problema
propunerii sau a agreării numirii unui administrator judiciar sau a unui
lichidator de către organe fiscale, în cazul în care debitorul are o obligaţie
fiscală mai mare de 3.000.000 lei, comisia din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, la solicitarea scrisă a organului fiscal care are
calitatea de creditor fiscal, va efectua o selecţie pentru desemnarea
practicianului care va fi propus de organul fiscal, pe bază de cerere de ofertă
adresată practicienilor înscrişi în Lista practicienilor în insolvenţă agreaţi
de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
pentru zona respectivă. Cererea de ofertă va fi formulată de Direcţia juridică
din cadrul Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, pe baza documentelor furnizate de organul fiscal.
(2) Formularul de ofertă va conţine oferta care
cuprinde onorariul lunar şi oferta care cuprinde onorariul de succes, potrivit
anexei nr. 4, şi va fi însoţit de următoarele documente:
a) o declaraţie pe propria răspundere privind durata
de timp în care apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în
parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;
b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul
de persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor
legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; la această declaraţie
va fi ataşată câte o prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat
un contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu
ofertantul, pentru fiecare persoană;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu
program în timp.
(3) Documentaţia va fi depusă în original, toate
paginile fiind numerotate, iniţializate şi ştampilate.
Art. 6. - (1) Comisia pentru selecţia Listei
practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
se va întruni şi va puncta ofertele, declarând câştigătoare oferta care obţine
cel mai mare punctaj.
(2) In cazul în care există 2 ofertanţi cu acelaşi
punctaj, va fi desemnat ofertantul care are gradul de acoperire a creanţelor
fiscale cuprinse în masa credală, la modul general, pentru toate cazurile din
portofoliu, cel mai mare.
(3) In situaţia în care nu se depune nicio ofertă de
către niciun practician, organul fiscal va nominaliza practicianul care se află
în prima poziţie a listei, pentru zona respectivă.
Art. 7. - (1) Procedura generală se repetă trimestrial
sau semestrial, după caz.
(2) Direcţia economică şi administrativă din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va publica anunţurile pe pagina de
internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi în două cotidiene de
circulaţie naţională.
Art. 8. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală,
Sebastian Bodu
ANEXA Nr. 1
ANUNŢ
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală organizează
procedura de selecţie în vederea stabilirii Listei practicienilor în insolvenţă
agreaţi de Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală în data de
............................. Practicienii în insolvenţă interesaţi de participarea
la această selecţie pot depune, până cel târziu în data de ............, ora ......, dosarele de participare la
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, Direcţia
juridică, în plic sigilat, pe care vor fi înscrise următoarele: „Documentaţie
pentru selecţia Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală".
Documentaţia de participare la procedura de selecţie se găseşte pe pagina de
internet a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi la Direcţia juridică
din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5, Bucureşti, telefon/fax 021/319.96.80.
ANEXA Nr. 2
Ofertantul Inregistrat la sediul autorităţii contractante
.........................................................
nr................../..................
(denumirea/numele)
SCRISOARE DE INTENŢIE
Către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti
I. Având în vedere prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.186/2006 privind deschiderea
procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale
competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, subsemnaţii,
reprezentanţi ai ofertantului ...................................................................................................., depunem
(denumirea ofertantului)
documentaţia în vederea selecţiei Listei practicienilor în insolvenţă agreaţi de Ministerul
Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, pentru
zona/zonele: ..........................................................................................
II. Anexăm la prezenta
scrisoare următoarele documente:
1. un act justificativ din care să rezulte calitatea
de practician în reorganizare şi lichidare a ofertantului şi a tuturor
persoanelor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul ofertantului şi faptul că
nu sunt suspendate sau incompatibile;
2. certificatul de atestare fiscală;
3. o declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că ofertantul este practician în insolvenţă compatibil;
4. o copie certificată de pe poliţa de asigurare de
răspundere profesională, în vigoare;
5. o dovadă, eliberată de Uniunea Naţională a
Practicienilor în Reorganizare şi Lichidare, care să ateste faptul că
ofertantul sau reprezentanţii săi nu au fost supuşi niciunei sancţiuni
profesionale sau disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanşării procedurii
de selecţie;
6. situaţia societăţilor reorganizate sau lichidate
din portofoliul ofertantului, cu menţionarea gradului de acoperire a masei
credale, a gradului de acoperire a creanţelor fiscale cuprinse în masa credală
şi valoarea sumelor aduse la masa credală ca urmare a anulării actelor
frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a
unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale
încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta,
susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor; la această situaţie se
anexează hotărârile judecătoreşti prin care a fost numit în această calitate,
pentru fiecare societate;
7. o declaraţie pe propria răspundere în ceea ce
priveşte numărul de personal calificat afectat procedurii, inclusiv practicieni
în insolvenţă compatibili; la această declaraţie va fi ataşată câte o
prezentare a fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un contract de muncă,
de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare
persoană;
8. o declaraţie privind modalitatea prin care
ofertantul va asigura accesul organului fiscal la informaţiile din dosarul cauzei,
cum ar fi: rapoartele de activitate, tabelul creditorilor, planurile de
distribuţie etc; prin modalitate se va menţiona atât dacă accesul se face prin
internet sau prin poştă, cât şi termenul în care vor fi furnizate informaţiile.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are
....... pagini.
Data .........../........../..................
........................., în calitate
de....................., legal autorizat să semnez
oferta pentru şi în numele ................................................................
.
(semnătura)
(denumirea/numele
ofertantului)
ANEXA Nr. 3
Ofertantul
Inregistrat la sediul autorităţii contractante
.........................................................
nr................../..................
(denumirea/numele)
SITUAŢIA SOCIETĂŢILOR
reorganizate sau lichidate din portofoliul
ofertantului, cu menţionarea gradului de acoperire a masei credale, a gradului de acoperire a
creanţelor fiscale cuprinse în masa credală şi valoarea sumelor aduse la masa
credală ca
urmare a anulării actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor
creditorilor, precum
şi a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale
încheiate de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a
prejudicia drepturile creditorilor*)
- RON -
Nr. crt.
|
Denumirea
societăţii
comerciale
|
Totalul
creanţelor
înscrise în
tabelul creditorilor
|
Valoarea
sumelor
recuperate
|
Totalul
creanţelor
bugetare
înscrise
în tabelul
creditorilor
|
Valoarea
creanţelor
bugetare stinse
|
Valoarea
sumelor aduse la masa credală
ca urmare a anulării
actelor frauduloase
încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum şi a unor
transferuri cu caracter patrimonial, a unor operaţiuni comerciale încheiate
de debitor şi a constituirii unor garanţii acordate de acesta, susceptibile a prejudicia
drepturile creditorilor
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
Prezenta declaraţie constituie act public şi răspund,
potrivit legii penale, pentru inexactitatea sau caracterul incomplet al datelor
menţionate.
Data .........../........../..................
........................., în calitate
de....................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele
.............................................................. .
(semnătura)
(denumirea/numele ofertantului)
*) Se va avea în vedere şi experienţa avută de
practicienii persoane fizice în cadrul altor societăţi comerciale în care au
desfăşurat activităţi de reorganizare sau lichidare, cu condiţia prezentării
unor înscrisuri din care să rezulte că a existat acea colaborare şi că s-au
ocupat direct de acea reorganizare sau lichidare.
ANEXA Nr. 4
Ofertantul
Inregistrat la sediul autorităţii contractante
.........................................................
nr................../..................
(denumirea/numele)
FORMULAR DE OFERTĂ
Către,
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.
Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti
I. Având în vedere prevederile
Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.186/2006 privind deschiderea
procedurii de reorganizare judiciară şi faliment de către organele fiscale
competente şi propunerile de numire a lichidatorilor, subsemnaţii,
reprezentanţi ai ofertantului
................................................................., ne
manifestăm
(denumirea
ofertantului)
interesul de a fi numiţi în calitatea de
administrator judiciar/lichidator în Dosarul nr............, aflat pe rolul
Tribunalului ............................., având ca obiect
insolvenţa debitorului ...............................
II. Onorariul lunar pe care îl
solicităm, exclusiv TVA, este de ............................. lei.
III. Onorariul de succes pe care îl solicităm este de:
a) ..........% din sumele obţinute prin valorificarea
bunurilor, exclusiv TVA, în situaţia în care creanţa fiscală este acoperită în integralitate, într-un
termen de 12 luni de la data deschiderii procedurii;
b) .........% din sumele obţinute prin valorificarea
bunurilor, exclusiv TVA, în situaţia în care creanţa fiscală este acoperită într-un procent mai mare de
80%, inclusiv, în termen de 18 luni de la deschiderea procedurii;
c) ..........% din sumele obţinute prin valorificarea
bunurilor, exclusiv TVA, în situaţia în care creanţa fiscală este acoperită într-un procent mai mare de 50%, inclusiv, în termen de 24 de luni de la
deschiderea procedurii.
IV. Anexăm la prezenta
scrisoare următoarele documente:
a) o declaraţie pe propria răspundere privind durata
de timp în care se apreciază că vor fi stinse creanţele fiscale, în tot sau în
parte, ca urmare a procedurii insolvenţei;
b) o declaraţie pe propria răspundere privind numărul
de persoane specializate care va fi alocat pentru realizarea activităţilor
legate de procedura insolvenţei la respectiva societate; la această declaraţie
sunt ataşate prezentări ale fiecărei persoane şi dovada că are încheiat un
contract de muncă, de colaborare sau că există un raport juridic cu ofertantul,
pentru fiecare persoană în parte;
c) strategia de reorganizare şi/sau lichidare, cu program în timp.
Prezenta documentaţie de prezentare a ofertei are
...... pagini.
Data .........../........../..................
........................., în calitate
de....................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele
.................................................................. .
(semnătura) (denumirea/numele
ofertantului)