Având în vedere prevederile regulilor 6-10 din cap. I al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale art. 13 şi 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale regulii 4 din anexa I, ale regulii 10 din anexa II şi ale regulii 5 din anexa VI la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, acceptate în legislaţia naţională prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale şi acceptarea unor amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra, la 17 februarie 1978, aprobată prin Legea nr. 23/2001, şi, respectiv, prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007 pentru acceptarea Codului tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (Codul tehnic NOx) şi a unor amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta - amendamente la anexa VI la MARPOL 73/78 şi la Codul tehnic NOx, precum şi ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 72/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.4(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983 şi, respectiv, prin Rezoluţia MEPC.19(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 71/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.5(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983, astfel cum a fost modificat prin amendamentele din 1992, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1994, 1996 şi 2000 referitoare la acesta şi ale secţiunii 1.6 din Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 68/2003 privind acceptarea Codului pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC. 20(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1996, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,ministrul transporturilor emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 şi 364 bis din 19 iunie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins: ORDIN privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la aceasta 2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 1La inspecţiile navelor maritime care arborează pavilionul român şi efectuează voiajuri internaţionale, inspecţii care sunt efectuate în temeiul convenţiilor internaţionale şi al codurilor obligatorii în temeiul respectivelor convenţii, pentru care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, Autoritatea Navală Română aplică, după caz, dispoziţiile corespunzătoare din Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), aşa cum au fost amendate prin Rezoluţia A.1076(28) din 4 decembrie 2013, prevăzută în anexa nr. 2.______________*) Anexa nr. 1, fostă anexă, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis din 19 iunie 2013. 3. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins: Articolul 31 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. 4. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIAutoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, Ioan Rus
ANEXĂ(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2013) REZOLUŢIA A.1076(28) (adoptată la 4 decembrie 2013) Amendamente la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) Adunarea, amintind articolul 15(j) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Adunării în legătură cu regulile şi instrucţiunile privind siguranţa maritimă şi prevenirea şi controlul poluării marine de către nave, amintind, de asemenea: (a) adoptarea de către Conferinţa internaţională din 1988 privind sistemul armonizat de inspectare şi certificare a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, care a introdus, printre altele, Sistemul armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi, respectiv, în Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare; (b) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.39(29) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL); (c) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.132(53) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în anexa VI la Convenţia MARPOL; şi (d) adoptarea, prin rezoluţiile de mai jos, a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în:
|
(i) |
Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) [rezoluţiile MEPC.40(29) şi MSC.16(58)]; |
|
(ii) |
Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC) [Rezoluţia MSC.17(58)]; şi |
|
(iii) |
Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH) [rezoluţiile MEPC.41(29) şi MSC.18(58)], |
amintind, de asemenea, faptul că prin Rezoluţia A.1053(27) s-au adoptat Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) (denumite în continuare Instrucţiuni de inspecţie), având scopul de a sprijini guvernele în implementarea cerinţelor instrumentelor mai sus menţionate, recunoscând necesitatea ca Instrucţiunile de inspecţie să fie revizuite ulterior ţinând seama de amendamentele la instrumentele IMO mai sus menţionate care au intrat în vigoare sau care au început să producă efecte după adoptarea Rezoluţiei A.1053(27), ţinând seama de recomandările făcute de Comitetul pentru protecţia mediului marin la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa şi de Comitetul de siguranţă maritimă la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa, 1. adoptă amendamentele la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), aşa cum sunt prezentate în anexa la prezenta rezoluţie; 2. invită guvernele care efectuează inspecţiile cerute de instrumentele IMO relevante să aplice prevederile amendamentelor la Instrucţiunile de inspecţie anexate; 3. solicită Comitetului de siguranţă maritimă şi Comitetului pentru protecţia mediului marin să menţină actualizate Instrucţiunile de inspecţie prin examinarea şi amendarea lor, dacă este necesar. ANEXĂla Rezoluţia A.1076(28) AMENDAMENTE la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) [Rezoluţia A.1053(27)] NOTĂ: În cadrul Instrucţiunilor de inspecţie, textul tăiat cu o linie este eliminat şi textul subliniat indică adăugări sau modificări efectuate. 1 Amendamente la secţiunea Generalităţi - 1 Introducere: 1.2 Prezentele Instrucţiuni ţin seama de amendamentele la instrumentele obligatorii care au intrat în vigoare până la şi inclusiv 31 decembrie 20112013 (a se vedea Apendicele 1) şi conţin: 2 Amendamente la secţiunea Generalităţi - 3 Aplicarea şi adaptarea Instrucţiunilor: 3.4 După caz, cerinţele detaliate din prezentele instrucţiuni pentru diferitele tipuri de inspecţii sunt incluse într-o secţiune, care este aplicabilă tuturor navelor de marfă, urmată de o secţiune care se aplică numai petrolierelor anumitor tipuri de nave. 3.8bis În scopul aplicării prezentelor instrucţiuni se face următoarea recomandare privind terminologia utilizată în cadrul cerinţelor de inspecţie: 3 Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (E) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă a echipamentului pentru nava de marfă: 4 Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (C) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă a construcţiei pentru nava de marfă: 5 Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (R) 4 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru certificatul de siguranţă radio pentru nava de marfă: 6 Amendamente la anexa 1 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (P) 5 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul de siguranţă pentru nava de pasageri: 7 Amendamente la anexa 2 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia din 1966 asupra liniilor de încărcare, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta - (L) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de bord liber sau Certificatul internaţional de scutire pentru bord liber: 8 Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (O) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu hidrocarburi: 9 Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (N) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării pentru transportul în vrac al substanţelor lichide nocive: 10 Amendamente la anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (S) 3 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării cu ape uzate: 11 Amendamente la Anexa 3 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu Convenţia MARPOL - (A) 4 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de prevenire a poluării atmosferei şi Codul tehnic NOx: 12 Amendamente la anexa 4 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu codurile obligatorii - (D) 1 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de atestare pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase şi Certificatul de atestare pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase: 13 Amendamente la anexa 4 - Instrucţiuni de inspecţie în conformitate cu codurile obligatorii - (G) 2 Instrucţiuni privind inspecţiile cerute pentru Certificatul internaţional de atestare pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate: 14 Amendamente la Apendice 1 - Sumar al amendamentelor la instrumentele obligatorii reflectate în Instrucţiunile de inspecţie în conformitate cu HSSC: 1 Se face referire la interpretarea uniformă a capitolului 12 din Codul FSS (Circulara MSC.1/Circ.1388). 2 În cazul navelor prevăzute cu instalaţii alternative de propulsie şi de guvernare, altele decât instalaţiile tradiţionale, cum ar fi propulsoarele cu azimut sau instalaţiile de propulsie cu jet de apă, dar fără a se limita la acestea, se face referire la Circulara MSC.1/Circ.1416. 3 În cazul probelor cu nava care nu se află la pescajul maxim, se face referire la Circulara MSC.1/Circ.1425. 4 Instrucţiunile privind mijloacele utilizate pentru a verifica dacă materialele instalate nu conţin azbest sunt cuprinse în Circulara MSC.1/Circ.1426 referitoare la interpretarea uniformă privind implementarea regulii II-1/3-5 din SOLAS şi Circularei MSC.1/Circ.1379.