E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 620 din  8 aprilie 1997

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 82 din  6 mai 1997


SmartCity3


    Ministru de stat, ministrul finantelor,
    in temeiul prevederilor art. 109 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, si in baza dispozitiilor art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, republicata,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala de evaluare si executare silita a veniturilor statului, Directia generala a trezoreriei, Directia generala a vamilor si unitatile sale teritoriale, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

                   Ministrul de stat,
                   ministrul finantelor,
                   Mircea Ciumara

    ANEXA 1

                    NORME METODOLOGICE
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996,
referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere

    1. Referitor la art. 5
    1.1. Poate fi platitor al obligatiilor bugetare debitorul, personal, sau o alta persoana.
    Plata obligatiilor bugetare de catre o alta persoana poate fi efectuata in numele debitorului de catre persoanele prevazute de art. 12 alin. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, de catre un reprezentant imputernicit al debitorului, de catre un debitor al acestuia sau de catre o alta persoana in mod voluntar.
    De asemenea, plata obligatiilor bugetare se efectueaza de catre o persoana obligata potrivit legii, respectiv cea care exercita ocrotirea parinteasca, tutorele sau curatorul debitorului, precum si cea care are obligatia de a retine si de a varsa impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare.
    2. Referitor la art. 8
    2.1. Plata obligatiilor bugetare se face distinct, pe fiecare fel de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare, iar in cadrul acestora, in ordinea vechimii.
    Restantele din anii precedenti si restantele anului curent sunt obligatiile bugetare ce constau in sumele reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare datorate de platitor, pentru care scadenta a expirat.
    Vechimea restantelor datorate se determina in functie de scadenta acestora, care reprezinta ultima zi a termenului de plata, in cazul in care acesta este stabilit sub forma de interval, sau termenul de plata stabilit printr-o data fixa, termene prevazute in actul normativ care reglementeaza venitul bugetar respectiv sau in alte prevederi legale.
    In cazul obligatiilor de plata restante succesive, vechimea restantelor este stabilita de fiecare scadenta in parte, iar contabilizarea platilor se face de catre organul fiscal competent, in functie de expirarea fiecarei scadente in parte.
    Vechimea sumelor reprezentand majorari de intarziere este generata de vechimea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare.
    2.2. Daca un debitor are obligatii bugetare restante provenind din mai multe feluri de impozite, taxe sau alte venituri bugetare, la orice plata efectuata de acesta, organul fiscal competent va efectua stingerea obligatiilor bugetare restante in ordinea vechimii pentru impozitul, taxa sau venitul bugetar indicat de platitor.
    2.3. In cazul in care debitorul, pentru fiecare fel de impozit, taxa sau alt venit bugetar, efectueaza plati partiale in contul obligatiilor de plata restante succesive si al majorarilor de intarziere, organul fiscal va efectua stingerea creantelor bugetare si inregistrarea in contabilitatea fiscala, astfel:
    a) se stinge debitul aferent celui mai vechi termen scadent in cadrul fiecarui fel de impozit datorat;
    b) se sting majorarile de intarziere aferente debitului prevazut la lit. a).
    Daca prin plata efectuata potrivit alin. 1 nu se acopera integral majorarile de intarziere aferente debitului achitat, urmatoarea plata efectuata de debitor va indestula mai intai diferenta de la majorarile de intarziere neachitate, dupa care se aplica regula prevazuta la alin. 1.
    2.4. In situatia in care platitorul nu respecta prevederile art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, precum si pe cele prevazute la pct. 2.2. si 2.3. din prezentele norme metodologice, neindicand in documentul de plata natura obligatiei bugetare pe care o plateste, organul fiscal competent va determina ordinea de stingere a obligatiilor fiscale, comunicand in scris debitorului despre operatiunile efectuate.
    3. Referitor la art. 10
    Plata obligatiilor bugetare stabilite de organele de verificare si control se face de platitor in termenul prevazut de art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, indicandu-se obligatoriu in documentul de plata denumirea actului de verificare, numarul si data acestuia, obligatia de plata, precum si organul care l-a intocmit.
    4. Referitor la art. 11
    4.1. In cazul achitarii prin virament a obligatiei bugetare, data platii este data la care se debiteaza contul curent al platitorului, persoana juridica sau fizica, pe baza instrumentelor de decontare specifice, confirmate prin stampila si semnatura autorizata.
    4.2. Plata obligatiilor bugetare prin anulare de timbre fiscale se face atat de catre persoanele fizice, cat si de persoanele juridice, conform reglementarilor specifice.
    In cazul taxelor datorate pentru prestari de servicii, altele decat cele prevazute la alin. 1, plata se face anticipat prestarii serviciului sau in momentul primirii ori al eliberarii actului pentru care se datoreaza taxa.
    5. Referitor la art. 12
    5.1. Atunci cand debitorul nu face plata obligatiilor bugetare, sunt obligati la plata acestora:
    a) mostenitorul care a acceptat succesiunea debitorului decedat, cu exceptia mostenitorului care a acceptat succesiunea sub beneficiu de inventar, ce nu poate fi obligat la plata decat in limita valorii bunurilor dobandite prin succesiune, iar in cazul in care preda toate bunurile succesiunii organului de executare, este exonerat si de aceasta obligatie;
    b) persoanele care se obliga sa faca plata obligatiilor bugetare datorate de debitor, printr-un angajament de plata, precum si cele care, pe baza unui contract de garantie, se obliga sa plateasca obligatiile bugetare ale debitorului garantat, cu conditia incheierii acestor acte in forma autentica;
    c) asociatii si asociatii comanditati din cadrul societatii in nume colectiv, respectiv societati in comandita simpla sau in comandita pe actiuni, debitoare;
    d) persoana care preia in tot sau in parte obligatiile debitorului, persoana juridica, supus reorganizarii.
    In cazul in care debitorul, persoana juridica, este supus reorganizarii, la plata obligatiilor bugetare sunt obligate, conform raspunderii proportionale: persoana juridica care isi sporeste patrimoniul prin absorbtia debitorului; persoana juridica care se infiinteaza ca urmare a fuziunii debitorului cu alta persoana juridica; persoanele juridice care se infiinteaza ca urmare a divizarii totale a debitorului sau care isi sporesc patrimoniul ca urmare a acesteia; debitorul, persoanele juridice infiintate ori care isi sporesc patrimoniul ca urmare a divizarii partiale a debitorului.
    5.2. In cazul in care persoanele prevazute la pct. 5.1. nu fac plata obligatiilor bugetare datorate de debitor, organele de executare pot aplica masurile de executare silita debitorului sau acestor persoane, in limitele si in cazurile prevazute de lege.
    6. Referitor la art. 13
    6.1. Pentru orice obligatie bugetara neplatita la scadenta se datoreaza majorari de intarziere.
    Calculul majorarilor de intarziere incepe cu ziua imediat urmatoare scadentei obligatiei bugetare pana la data achitarii in numerar sau prin virament, ori pana la stingerea obligatiei bugetare prin alte modalitati prevazute de lege (compensare, insolvabilitate, executare silita, prescriptie si altele).
    Prin data achitarii sau stingerii obligatiei bugetare se intelege:
    - data inregistrarii, la organul fiscal competent, a cererii de compensare sau de restituire;
    - data intocmirii procesului-verbal de verificare a sumelor de rambursat sau de restituit, prin care se consemneaza compensarea sumelor respective (cand nu s-a depus cererea de compensare sau de restituire);
    - data documentului prin care organul de specialitate efectueaza, din oficiu, compensarea sumelor cu alte obligatii bugetare ale platitorului neachitate la scadenta, acesta avand obligatia de a comunica platitorului, de indata, operatiunea efectuata;
    - data documentului prin care obligatia bugetara este scazuta din evidenta organelor competente, in cazul in care debitorul este in stare de insolvabilitate.
    6.2. Incepand cu data de 1 mai 1996, data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, majorarile de intarziere se calculeaza pana la data achitarii sumei datorate inclusiv, cuantumul acestora fiind nelimitat.
    In cazul debitelor restante la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, majorarile de intarziere se calculeaza pentru perioada de pana la 30 aprilie 1996 inclusiv, conform Ordonantei Guvernului nr. 34/1995, aprobata prin Legea nr. 99/1995, iar pentru perioada care incepe cu data de 1 mai 1996 se continua calculul majorarilor de intarziere pana la data achitarii debitului restant.
    6.3. Majorarile de intarziere se calculeaza in lei, atat pentru debitele stabilite in lei, cat si pentru cele stabilite in valuta, daca legea nu prevede altfel.
    Pentru debitele datorate in valuta, calculul majorarilor de intarziere se efectueaza prin aplicarea cotei majorarilor de intarziere asupra debitului datorat in valuta, transformat in lei la cursul de schimb valutar din ziua scadentei debitului.
    7. Referitor la art. 15
    7.1. Nu se datoreaza si nu se calculeaza majorari de intarziere pentru:
    a) sumele reprezentand majorari de intarziere calculate conform reglementarilor legale si nevarsate la termenul stabilit de catre organele abilitate potrivit legii;
    b) sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, prevazute in reglementarile legale;
    c) sumele incasate efectiv, prin poprire pe salarii si pe pensii, de la persoanele fizice, in cazul executarii silite a unor debite.
    7.2. Organele fiscale scad sau anuleaza din oficiu majorarile de intarziere calculate in sarcina platitorului, numai in urmatoarele cazuri:
    - cand majorarile de intarziere stabilite de catre organul fiscal sunt urmarea unor erori de calcul sau dintr-o gresita interpretare a legii;
    - cand majorarile aferente unor impozite, taxe sau alte venituri se restituie ulterior ca necuvenite bugetului.
    Fac exceptie de la aceste prevederi majorarile calculate pentru sume datorate in cazul impunerii provizorii, dar neachitate, si care ulterior se restituie ca urmare a regularizarilor efectuate pe baza situatiei financiare definitive.
    Reducerea sau scutirea de plata a impozitelor si taxelor atrage reducerea sau scutirea in aceeasi proportie a majorarilor de intarziere datorate la sumele respective.
    7.3. Termenele de prescriptie la stabilirea si la executarea silita a majorarilor de intarziere sunt aceleasi cu cele prevazute pentru obligatia bugetara pentru care se calculeaza.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 620/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 620 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 620/1997
Ordin 1785 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice referitoare la aplicarea prevederilor din Ordonanta Guvernului nr. 61/2002 privind colectarea creantelor bugetare
Ordin 2103 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la plata obligatiilor bugetare, a majorarilor de intarziere, a penalitatilor si penalitatilor de intarziere, si aprobarea modelului Declaratiei-inventar privind impozitele, taxele si contributiile si alte venituri bugetare, neachitate din anii precedenti, aflate in sold la data de 31 decembrie 2000 si neachitate pana la data de 30 septembrie 2001, inclusiv majorarile de intarziere evidentiate contabil, pe ani fiscali
Ordin 315 2001
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor nr. 620/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere
Ordin 1616 1999
pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor nr. 620/1997 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, referitoare la plata obligatiilor bugetare si majorarile de intarziere
Ordin 608 1999
privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/1999 privind stimularea platii obligatiilor fata de bugetul de stat
Ordin 2052 1997
pentru modificarea si completarea ordinelor ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 620/1997, nr. 972/1996, nr. 1.461/1996, si nr. 1.741/1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu