Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 59 din 23 ianuarie 2003

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor nr. 2.690/1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din 18 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in baza prevederilor art. 10 alin. (2) si ale art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de intocmire si de depunere a declaratiilor de impozite si taxe, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.690/1998, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 59 din 11 februarie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza cu capitolul E "Procedura stabilirii din oficiu a impozitului pe venit la persoanele fizice", prevazut in anexa.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Directia generala de proceduri fiscale, Directia generala a tehnologiei informatiei, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul finantelor publice,
                       Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

    E. PROCEDURA STABILIRII DIN OFICIU A IMPOZITULUI PE VENIT LA PERSOANELE FIZICE

    1. Organul fiscal competent are dreptul de a stabili din oficiu impozitul pe venitul anual global, respectiv impozitul pe venitul anual, aferent fiecarui loc de realizare a fiecarei categorii de venituri, in cazul in care contribuabilul nu depune declaratia de venit in termen de 15 zile de la primirea instiintarii prin care organul fiscal ii notifica depasirea termenului legal de depunere a declaratiei.
    2. Prin organ fiscal competent se intelege organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul, pentru persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania care realizeaza venituri supuse globalizarii, sau organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania si persoanele fizice straine.
    3. Stabilirea obligatiei de plata se face dupa consolidarea bazei de date, potrivit tuturor informatiilor aflate la dispozitia organului fiscal, primite de la alte organe fiscale, de la platitorii de venit sau direct de la contribuabili, precum si din alte surse, si anume:
    - fise fiscale 1;
    - fise fiscale 2;
    - declaratii estimative;
    - declaratii speciale;
    - contracte de inchiriere/subinchiriere/arendare;
    - declaratii informative depuse de platitorii de venituri;
    - declaratii privind venitul estimat pentru asociatiile fara personalitate juridica;
    - declaratii anuale de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica;
    - declaratii privind veniturile din activitati agricole.
    4. Stabilirea veniturilor nete se face pe categorii de venit, pe baza documentelor prevazute la art. 3, dupa cum urmeaza:
    4.1. Venitul net din salarii se calculeaza:
    - pe baza datelor din fisele fiscale, prin insumarea venitului net realizat pe fiecare sursa, din fiecare fisa fiscala 1, si/sau a venitului baza de calcul din fiecare fisa fiscala 2, depuse de catre angajatori pentru contribuabil;
    - pe baza datelor din declaratiile privind salariile din strainatate pentru activitatea desfasurata in Romania.
    4.2. Venitul net din activitati independente se calculeaza:
    - pe baza datelor din declaratiile speciale si din declaratia anuala de venit, pentru asociatiile fara personalitate juridica, prin insumarea venitului net realizat pe categorii de venit si pe fiecare sursa;
    - pe baza datelor din declaratiile informative depuse de platitorii de venit, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile.
    Venitul brut se determina pe baza declaratiilor informative depuse de platitorii de venit care au obligatia retinerii impozitului la sursa, pentru contribuabilii care au realizat venituri din activitati independente pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa, prin insumarea, pe categorii de venituri, a venitului brut declarat de platitorii de venit.
    Cheltuielile deductibile pentru contribuabilii care au obtinut venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala se calculeaza prin deducerea unei cote de cheltuieli forfetare de 25% sau 40%, dupa caz, din venitul brut.
    Pentru celelalte categorii de contribuabili din venitul brut se deduce o cota de cheltuieli suplimentare de 15%;
    - la nivelul normei de venit aprobate pentru activitatea respectiva, pentru contribuabilii care au realizat venituri din desfasurarea de activitati independente care sunt cuprinse in nomenclatorul activitatilor independente, pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit.
    4.3. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se calculeaza:
    - pe baza declaratiilor speciale, prin insumarea venitului net realizat pe fiecare sursa;
    - pe baza contractului de inchiriere/subinchiriere/arendare, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente deductibile.
    Venitul brut se stabileste pe baza chiriei sau arendei din contract. In cazul in care in evidenta organului fiscal exista mai multe contracte de inchiriere, stabilirea venitului brut se face prin insumarea venitului aferent fiecarei surse.
    Cheltuielile deductibile se calculeaza prin aplicarea la venitul brut a unei cote forfetare de cheltuieli de 50% sau 30%, dupa caz.
    5. In toate cazurile, la stabilirea obligatiilor de plata se vor avea in vedere si alte informatii si documente existente la dosarul fiscal al contribuabilului, care sunt relevante pentru stabilirea impozitului pe venit, iar in lipsa acestora, pe baza datelor din dosarele fiscale ale contribuabililor cu activitati similare.
    6. Venitul net stabilit conform procedurii prevazute la pct. 4 se majoreaza cu 20%, iar in celelalte cazuri cu 50% .
    7. Organul fiscal intocmeste o nota de constatare care cuprinde in mod obligatoriu elementele avute in vedere la stabilirea venitului net pe categorii de venituri, precum si modul de calcul al acestuia.
    Nota de constatare este aprobata de catre conducatorul unitatii fiscale.
    8. Pe baza constatarilor facute organul fiscal stabileste venitul anual global impozabil.
    Venitul anual global se stabileste prin insumarea veniturilor nete din activitati independente, din salarii, din cedarea folosintei bunurilor, din tara si din strainatate.
    Venitul anual global impozabil se stabileste ca diferenta intre venitul anual global si deducerile personale de baza. In masura in care, pentru contribuabilul respectiv, in fisa fiscala 1 sunt consemnate si deduceri personale suplimentare, acestea sunt luate in considerare de organul fiscal.
    Pe baza venitului anual global impozabil astfel stabilit organul fiscal calculeaza impozitul datorat prin aplicarea cotelor de impunere prevazute de legislatia in vigoare, pentru anul fiscal pentru care se face impunerea din oficiu.
    In situatia in care impozitul rezultat este mai mic decat platile anticipate efectuate, impozitul se stabileste din oficiu la nivelul acestora.
    Venitul anual se determina pe fiecare categorie de venit si pe fiecare loc de realizare a acestuia, pentru persoanele fizice romane fara domiciliu in Romania.
    9. Pe baza venitului anual global impozabil sau a venitului anual impozabil, dupa caz, organul fiscal calculeaza impozitul pe venitul anual global, respectiv impozitul pe venitul anual, si emite o decizie de impunere.
    Procedurile de comunicare a deciziilor de impunere catre contribuabili si de plata a diferentelor de impozit sunt cele prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit*).
    10. Impozitul stabilit din oficiu de catre organul fiscal competent se corecteaza dupa cum urmeaza:
    a) la data depunerii efective de catre contribuabil a declaratiei de venit global sau a celorlalte declaratii prevazute de lege;
    b) la data efectuarii unui control fiscal care se desfasoara pentru impozitul care a fost stabilit din oficiu.
           
    *) Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 435 din 3 august 2001, si a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 493/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 543 din 25 iulie 2002.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 59/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 59 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu