Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 574 din  1 aprilie 2005

privind organizarea si desfasurarea examenului pentru obtinerea permisului de conducere

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 328 din 19 aprilie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, ale cap. III sectiunea I din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 85/2003, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,

    ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Examenul pentru obtinerea permisului de conducere se sustine la serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, denumite in continuare servicii publice comunitare, din cadrul prefecturilor pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul candidatii (resedinta, in cazul cetatenilor straini ori romani cu domiciliul in strainatate);
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) absolventii cursurilor de pregatire pentru obtinerea permisului de conducere pentru categoriile Tv si/sau Tb, precum si militarii in termen, elevii si studentii institutiilor de invatamant din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala, care pot sustine examenul la serviciul public comunitar pe a carui raza teritoriala isi are sediul unitatea de invatamant respectiva.
    Art. 2
    (1) Examinarea persoanelor care solicita obtinerea permisului de conducere se efectueaza de catre examinatori atestati in acest sens de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Conditiile de pregatire si atestare a examinatorilor se stabilesc prin ordin al ministrului administratiei si internelor, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 3
    (1) Persoana care solicita examinarea pentru obtinerea permisului de conducere trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa aiba varsta de cel putin 18 ani, cu urmatoarele exceptii:
    1. cel putin 16 ani, pentru subcategoriile A1 si B1;
    2. cel putin 21 de ani, pentru categoriile D, DE, Tb si Tv si subcategoriile D1 si D1E;
    b) sa fie apta din punct de vedere medical si psihologic pentru conducerea pe drumurile publice a autovehiculelor din categoriile si subcategoriile pentru care solicita examinarea;
    c) sa faca dovada absolvirii cel putin a cursurilor primare, precum si a pregatirii teoretice si practice realizate prin cursuri organizate de unitati autorizate pentru categoriile sau subcategoriile pentru care solicita examinarea.
    (2) Persoana condamnata prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru comiterea unei infractiuni prevazute la art. 101 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 poate fi admisa la examenul pentru obtinerea permisului de conducere in conditiile prevazute la art. 103 alin. (1) lit. a) si b) din acelasi act normativ.
    Art. 4
    Dosarul de examinare trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:
    a) cererea-tip (anexa nr. 1);
    b) fisa de scolarizare (anexa nr. 2) care contine datele de stare civila ale candidatului, forma de pregatire teoretica si practica realizata de unitatile autorizate pentru categoriile sau subcategoriile pentru care se solicita examinarea, completata prin dactilografiere si semnata de candidat, pe care se aplica o fotografie color a acestuia in spatiul special destinat;
    c) fisa medicala;
    d) avizul psihologic;
    e) certificatul de cazier judiciar in termen de valabilitate (pentru cetatenii straini cu resedinta sau cu domiciliul in Romania, acesta se elibereaza de Inspectoratul General al Politiei Romane);
    f) copia documentului de identitate;
    g) documentul justificativ din care sa rezulte ca solicitantul a urmat o forma de invatamant;
    h) chitanta de plata a taxei de examinare;
    i) copia permisului de conducere, in cazul persoanelor care solicita obtinerea unei noi categorii sau subcategorii;
    j) dovada ca solicitantul a absolvit un curs de legislatie rutiera si conduita preventiva organizat de o unitate autorizata si copia hotararii judecatoresti de condamnare ramase definitiva, in cazul persoanelor care solicita examinarea pentru obtinerea unui nou permis de conducere in locul celui anulat.
    Art. 5
    (1) Programarea la examen se solicita personal de catre candidat.
    (2) La primirea dosarului de examinare se verifica daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 3, precum si existenta actelor prevazute la art. 4.
    Art. 6
    (1) Examinarea candidatilor cuprinde proba teoretica si proba practica.
    (2) Proba teoretica se desfasoara pe baza unui chestionar, putand fi efectuata si cu ajutorul unui sistem informatic avizat de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (3) Proba teoretica se poate sustine si intr-o limba de circulatie internationala.
    (4) Proba practica cuprinde testarea conducerii unui autovehicul in poligon si/sau, dupa caz, in trafic, atat in localitati, cat si in afara acestora, inclusiv dupa lasarea serii.
    (5) Examinarea la fiecare dintre componentele probei practice se efectueaza de catre un alt examinator.
    Art. 7
    (1) Examinarea persoanelor la proba teoretica se face pe baza de chestionar, dupa cum urmeaza:
    a) pentru categoriile A, B, BE, Tr, Tb, Tv si subcategoriile A1, B1 se acorda un singur chestionar de cunoastere a regulilor de circulatie, notiunilor de prim ajutor si de conduita preventiva, precum si a elementelor de mecanica;
    b) pentru categoriile C, CE si subcategoriile C1, C1E se acorda un chestionar de cunoastere a regulilor de circulatie, notiunilor de prim ajutor, de conduita preventiva si a elementelor de mecanica, precum si un chestionar cu reguli specifice pentru categoria C;
    c) pentru categoriile D, DE si subcategoriile D1, D1E se acorda un chestionar de cunoastere a regulilor de circulatie, notiunilor de prim ajutor, de conduita preventiva si a elementelor de mecanica, precum si un chestionar cu reguli specifice pentru categoria D.
    (2) In functie de categoria ori de subcategoria pentru care se solicita examinarea, chestionarele contin cate 26 de intrebari din regulile de circulatie, notiunile de prim ajutor, conduita preventiva si elementele de mecanica si, respectiv, 11 intrebari cu reguli specifice pentru categoria C sau D.
    (3) Candidatii consemneaza raspunsurile la intrebari in anexa la chestionar (anexa nr. 3).
    (4) In cazul in care candidatul solicita examinarea pentru obtinerea permisului de conducere categoriile B, C si/sau D, i se va acorda un chestionar de cunoastere a regulilor de circulatie, notiunilor de prim ajutor, conduitei preventive si a elementelor de mecanica si cate un chestionar cu regulile specifice pentru categoriile C si/sau D.
    Art. 8
    (1) Chestionarele de examen si grilele de corectare folosite la proba teoretica se stabilesc de Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (2) Proba teoretica cuprinde in mod obligatoriu notiuni din urmatoarele domenii:
    a) Dispozitiile legale in materie de circulatie rutiera:
    - in special cele care privesc semnalizarea, inclusiv marcajele, regulile de prioritate si restrictiile de viteza.
    b) Conducatorul auto:
    - importanta vigilentei si a comportamentului fata de alti participanti la trafic;
    - functiile de perceptie, de evaluare si de decizie, mai ales timpul de reactie, si modificarile comportamentului conducatorului auto ca urmare a efectelor consumului de alcool, droguri si de medicamente cu influente negative asupra conducerii unui autovehicul, a starilor emotionale si a oboselii.
    c) Drumul:
    - normele legale referitoare la respectarea distantelor de siguranta dintre vehicule, distantei de franare si tinutei de drum a vehiculului in diferite conditii meteorologice si in functie de starea carosabilului;
    - riscurile de conducere legate de starea diferita a carosabilului si mai ales variatiile acestuia in functie de conditiile atmosferice si de vizibilitate;
    - caracteristicile diferitelor tipuri de drumuri si dispozitiile legale care decurg din acestea.
    d) Ceilalti participanti la trafic:
    - riscurile specifice legate de lipsa de experienta a celorlalti participanti la trafic, a categoriilor de participanti la trafic cu vulnerabilitate sporita, cum sunt: copiii, pietonii, biciclistii si persoanele cu mobilitate redusa;
    - riscurile inerente circulatiei si conducerii diferitelor tipuri de vehicule si conditiilor de vizibilitate pe care le au conducatorii acestora.
    e) Reglementare generala si diverse:
    - reglementare relativa la documentele administrative referitoare la folosirea vehiculului;
    - reguli generale privind comportamentul pe care trebuie sa il adopte conducatorul auto in caz de accident (acordarea primului ajutor, prezervarea urmelor de la locul accidentului, anuntarea politiei, salvarii etc.) si luarea altor masuri pentru indepartarea sau diminuarea efectelor accidentului;
    - masurile de securitate referitoare la incarcatura vehiculului si la persoanele transportate.
    f) Precautii care trebuie luate la parasirea vehiculului.
    g) Elemente mecanice legate de securitatea conducerii auto: posibilitatea de a sesiza defectiunile curente care pot afecta indeosebi eficacitatea sistemului de directie, de suspensie, de franare, cauciucurile, farurile si semnalizatoarele, catadioptrii, oglinzile retrovizoare, spalatoarele si stergatoarele de parbriz, sistemul de esapament, centurile de siguranta si claxonul.
    h) Echipamentele de siguranta ale vehiculelor, mai ales folosirea centurilor de siguranta si a echipamentelor de siguranta pentru copii.
    i) Regulile de folosire a vehiculului referitoare la protectia mediului inconjurator (folosirea corespunzatoare a sistemului de avertizare sonora, consumul moderat de carburant, limitarea emisiilor de gaze poluante etc.).
    (3) Dispozitii specifice referitoare la categoria A, respectiv la subcategoria A1.
    Controlul obligatoriu al cunostintelor generale cu privire la:
    a) folosirea echipamentelor de protectie, cum ar fi manusile, cizmele, imbracamintea si casca;
    b) vizibilitatea motociclistilor pentru ceilalti participanti la trafic;
    c) riscurile legate de diferitele conditii de circulatie indicate mai sus, acordandu-se atentie si portiunilor alunecoase de sosea, gurilor de canal, marcajelor rutiere aplicate pe carosabil, sinelor de tramvai etc;
    d) elementele mecanice legate de siguranta conducerii auto, acordandu-se atentie si comutatorului pentru intreruperea curentului in cazuri de urgenta, nivelului de ulei si curelei de transmisie.
    (4) Dispozitii specifice privitoare la categoriile/subcategoriile C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1 si D1+E.
    Controlul obligatoriu al cunostintelor generale privind:
    a) regulile referitoare la timpii de conducere si perioadele de repaus, conform Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85; utilizarea dispozitivului de inregistrare prevazut de Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
    b) regulile referitoare la tipul de transport: de marfuri sau de calatori;
    c) documentele relative la vehicul si la transport, necesare pentru transportul national si international de marfuri si de calatori;
    d) comportamentul care trebuie adoptat in caz de accident; cunoasterea masurilor care trebuie luate dupa un accident sau un eveniment similar, mai ales a interventiilor de evacuare a pasagerilor, precum si cunostintele de baza in materie de prim ajutor;
    e) masurile de precautie care trebuie luate la scoaterea si inlocuirea rotilor;
    f) regulile privitoare la masa si dimensiunea vehiculelor, reguli privitoare la dispozitivele de limitare a vitezei;
    g) impiedicarea vizibilitatii conducatorului auto si a celorlalti participanti la trafic, din cauza caracteristicilor vehiculului;
    h) citirea unei harti rutiere, planificarea unui itinerariu, inclusiv folosirea sistemelor de navigatie electronice (facultativ);
    i) factorii de securitate privitori la incarcatura vehiculului: controlul incarcaturii (stivuire si fixare), dificultati legate de anumite tipuri de incarcaturi (de pilda, lichide, incarcaturi suspendate etc.), incarcarea si descarcarea marfurilor si folosirea materialului de incarcare (numai pentru categoriile C, C+E, C1 si C1+E);
    j) responsabilitatea conducatorului auto in ceea ce priveste transportul pasagerilor, confortul si siguranta calatorilor, transportul copiilor, controalele necesare inaintea plecarii.
    (5) Controlul obligatoriu al cunostintelor generale despre urmatoarele dispozitii referitoare numai la categoriile C, C+E, D si D+E:
    a) principiile de constructie si de functionare a urmatoarelor elemente: motoare cu combustie interna, fluide (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de racire, lichidul pentru spalatorul de parbriz), circuitul carburantului, circuitul electric, sistemul de aprindere, sistemul de transmisie (ambreiaj, cutie de viteze etc.);
    b) lubrificarea si protectia antigel;
    c) principiile de constructie, de montare, de utilizare si de intretinere a anvelopelor;
    d) principiile tipurilor, functionarii, principalelor piese, atasarii, folosirii si intretinerii atente a garniturilor de frana si a dispozitivelor de limitare a vitezei;
    e) principiile tipurilor, functionarii, principalelor piese, atasarii, folosirii si intretinerii atente a dispozitivelor de cuplare (numai pentru categoriile C+E si D+E);
    f) metode pentru detectarea cauzelor de producere a penelor;
    g) intretinerea preventiva a vehiculelor si reparatiile curente necesare;
    h) responsabilitatea conducatorului auto in ceea ce priveste receptia, transportul si livrarea marfurilor, conform conditiilor convenite (numai pentru categoriile C si C+E).
    Art. 9
    Timpul afectat solutionarii unui chestionar de cunoastere a regulilor de circulatie este de 30 de minute, respectiv de 10 minute pentru un chestionar cu reguli specifice pentru categoria C sau D.
    Art. 10
    (1) Examinarea persoanelor in ceea ce priveste cunoasterea regulilor de circulatie se desfasoara in sali adecvate acestei activitati, stabilite prin dispozitie a sefului serviciului public comunitar.
    (2) In anexa la chestionar persoana examinata va completa toate rubricile existente si va semna. Persoana examinata consemneaza olograf mentiunea referitoare la perioada si la scoala de soferi absolvita, pe versoul anexei, dupa care semneaza.
    (3) Proba teoretica consta in completarea de catre candidat a anexei la chestionar, prin insemnarea cu litera "X" a casetei sau casetelor corespunzatoare raspunsului/raspunsurilor considerat/considerate corect/corecte, lasand necompletate celelalte casete cu raspunsurile considerate gresite.
    Art. 11
    Obligatiile examinatorilor inainte de inceperea probei teoretice:
    a) stabilesc identitatea persoanelor examinate, prin confruntarea fizionomiei acestora cu fotografiile de pe unul dintre urmatoarele documente: cartea, buletinul sau adeverinta de identitate, legitimatia provizorie pentru cetatenii straini cu resedinta in Romania sau pasaportul pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate, si programatorul de examen;
    b) verifica chestionarele si anexele pentru depistarea eventualelor insemnari ce ar putea influenta raspunsurile candidatilor;
    c) instruiesc persoanele examinate cu privire la modul de desfasurare a examenului si de completare a anexei la chestionar, la timpul afectat probei teoretice, precizand ca sunt interzise efectuarea oricaror insemnari pe chestionare, folosirea de materiale ajutatoare, precum si consultarea intre candidati.
    Art. 12
    (1) Obligatiile examinatorilor in timpul probei teoretice:
    a) supravegheaza cu atentie modul de desfasurare a examenului si reverifica concordanta datelor consemnate pe anexa la chestionar cu cele din documentul de identitate;
    b) interzic accesul in sala de examen al altor persoane decat cele prevazute in programator, cu exceptia ofiterilor cu atributii de control;
    c) intrerup examinarea, scot din sala si declara respinse persoanele care incearca sa promoveze examenul prin frauda, pe cele care se consulta intre ele ori pe cele care consemneaza raspunsurile la intrebarile din chestionare pe coli de hartie sau pe alte documente decat anexa la chestionar;
    d) le este interzis sa comunice candidatilor raspunsurile la intrebarile din chestionare ori sa desfasoare alte activitati, care ar impiedica supravegherea in timpul examenului.
    (2) Dupa expirarea timpului acordat pentru completarea anexelor, acestea impreuna cu chestionarele se retin de catre examinator.
    Art. 13
    (1) Corectarea anexelor la chestionare se efectueaza separat de catre cel putin 2 membri ai comisiei de examinare, nominalizati in programator, dupa expirarea timpului afectat pentru rezolvarea chestionarelor de catre candidati.
    (2) Evaluarea raspunsurilor date pe anexele la chestionare se efectueaza in prezenta a 2 martori asistenti, alesi din randul celorlalti candidati.
    (3) Sunt considerate gresite raspunsurile care nu corespund grilei de verificare a chestionarului, cele care prezinta stersaturi sau corecturi si cele care nu sunt insemnate cu litera "X" ori sunt scrise cu alte caractere sau sunt completate cu creionul.
    (4) Pentru a fi declarate admise la proba teoretica, persoanele examinate trebuie sa raspunda corect la cel putin 22 de intrebari din chestionarul de cunoastere a regulilor de circulatie si, dupa caz, la cel putin 8 intrebari din chestionarul pentru reguli specifice.
    Art. 14
    Obligatiile examinatorilor la finalul probei teoretice:
    a) consemneaza in anexa la chestionar calificativul "Admis" sau "Respins" obtinut de candidat in urma verificarii concordantei raspunsurilor din anexa cu grila de verificare si inscriu in clar gradul profesional, numele si prenumele, dupa care semneaza;
    b) consemneaza in programatoare seriile anexelor atribuite fiecarui candidat si rezultatele obtinute de acestia la proba teoretica, inclusiv mentiunile corespunzatoare pentru persoanele neprezentate;
    c) anuleaza chitanta reprezentand taxa de examinare si consemneaza in rubrica corespunzatoare din fisa de scolarizare calificativul obtinut, in cazul persoanelor declarate respinse;
    d) comunica persoanelor examinate calificativele obtinute, iar celor declarate admise, data, ora si locul de plecare la proba practica;
    e) restituie dosarele de examinare ale persoanelor declarate respinse, mai putin anexele si chitantele.
    Art. 15
    (1) Persoanele declarate admise la proba teoretica sustin proba practica in cel mult 90 de zile de la data promovarii examenului teoretic, in caz contrar candidatul fiind declarat respins.
    (2) Persoanele prevazute la art. 7 alin. (4) pot fi examinate la proba practica pentru obtinerea permisului de conducere categoriile B, C si/sau D in aceeasi zi, cu conditia ca proba practica sa fie sustinuta in aceasta ordine, examenul pentru obtinerea permisului de conducere pentru categoriile C si D fiind conditionat de promovarea probei practice pentru categoria B.
    Art. 16
    (1) Autovehiculele folosite la proba practica a examenului trebuie sa fie din categoria celor pentru care se solicita obtinerea permisului de conducere, conform anexei nr. 4.
    (2) Autovehiculele prevazute la alin. (1) trebuie sa fie dotate cu dubla comanda (cu exceptia motocicletelor), oglinzi retrovizoare pentru candidat si examinator, precum si caseta omologata cu inscriptia "SCOALA".
    (3) In timpul examenului, autovehiculele si remorcile nu vor fi incarcate.
    (4) Persoanele cu handicap fizic sustin examenul cu autovehicule adaptate infirmitatii lor.
    (5) Conducerea unui vehicul echipat cu schimbator de viteze manual este conditionata de reusita la examenul practic care se da cu un vehicul echipat cu schimbator de viteze manual.
    (6) In cazul in care candidatul trece proba practica cu un vehicul echipat cu schimbator de viteze automat, acest lucru va fi inscris la rubrica "Restrictii" din permisul de conducere eliberat pe baza unui astfel de examen. Orice permis care contine aceasta mentiune va putea fi utilizat numai pentru conducerea unui vehicul echipat cu schimbator de viteze automat.
    Art. 17
    (1) Traseele folosite la proba practica sunt, de regula, altele decat cele folosite in procesul de instruire practica a cursantilor, pentru a permite examinatorului aprecierea deprinderilor si aptitudinilor necesare conducerii in siguranta a unui autovehicul.
    (2) Traseele trebuie sa cuprinda sectiuni cu trafic variat, atat in localitati, cat si in afara acestora. Proba practica poate fi sustinuta si prin 3 subprobe la date si locatii diferite, una in poligon, una in localitate si ultima in afara localitatii.
    (3) Modalitatea de sustinere a probei practice, precum si ordinea de sustinere a componentelor acesteia se stabilesc prin ordin al prefectului, cu avizul Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    Art. 18
    (1) Proba practica de conducere a autovehiculelor din categoria A si subcategoria A1, in poligonul special amenajat (anexa nr. 5), cuprinde urmatoarele manevre:
    a) coborarea motocicletei (motoretei) de pe cric cu motorul pornit si deplasarea acesteia pe o distanta de 5 m intr-un spatiu cu latimea de 0,5 m, fara ajutorul motorului, mergand alaturi de vehicul pana la locul de plecare, penalizandu-se neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral sau nementinerea in pozitie verticala pe cele doua roti;
    b) mersul sinuos printre jaloane, constand in parcurgerea continua cu ajutorul motorului a unui traseu printre 5 jaloane, penalizandu-se atingerea unuia dintre ele, neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol;
    c) executarea de opturi printre jaloane, constand in efectuarea continua a 6 astfel de manevre printre 4 jaloane (3 intr-un sens si 3 in celalalt sens), cu inceperea manevrei din partea dreapta a ultimului jalon, penalizandu-se atingerea unui jalon, neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral ori sprijinirea cu piciorul de sol;
    d) deplasarea in linie dreapta, constand in parcurgerea cu ajutorul motorului a unei distante de 50 m intr-un spatiu cu latimea de 0,5 m, cu bratul stang ridicat orizontal, penalizandu-se neincadrarea in spatiul delimitat de marcajul lateral sau sprijinirea cu piciorul de sol;
    e) urcarea motocicletei (motoretei) pe cric, penalizandu-se neefectuarea acestei manevre.
    (2) Proba practica de conducere a motoretei sau motocicletei in poligon este promovata de candidatii care in timp de 4 minute nu au cumulat mai mult de 3 greseli.
    Art. 19
    (1) In timpul probei practice de conducere in traseu a autovehiculului examinatorii vor verifica modul de comportare a candidatilor, in functie de categoria vehiculului.
    (2) Aptitudini si modul de comportare supuse testarii, specifice pentru categoria A si subcategoria A1:
    a) Pregatirea si controlul tehnic ale vehiculului in legatura cu siguranta circulatiei
    Candidatii trebuie sa faca dovada capacitatii de a se pregati sa conduca in siguranta, prin indeplinirea urmatoarelor cerinte:
    1. sa se doteze cu echipamentele de protectie, cum ar fi manusile, cizmele, imbracamintea si casca;
    2. sa efectueze un control sumar al starii cauciucurilor, franelor, directiei, comutatorului de oprire de urgenta (daca acesta exista), al curelei de transmisie, nivelului de ulei, farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor si al sistemului de avertizare sonora.
    b) Manevre speciale legate de siguranta rutiera care trebuie testate:
    1. sa puna si sa scoata piedica motocicletei si sa o deplaseze fara ajutorul motorului, mergand pe langa ea;
    2. sa parcheze motocicleta cu ajutorul piedicii;
    3. cel putin doua manevre care trebuie executate cu viteza redusa, dintre care un slalom; acest lucru ar trebui sa permita verificarea actionarii ambreiajului in combinatie cu frana, a echilibrului, directiei vizuale si pozitiei pe motocicleta, precum si a pozitiei picioarelor pe rezematoarea de picior;
    4. cel putin doua manevre care trebuie executate cu viteza mai mare, dintre care o manevra in viteza a 2-a sau a 3-a, cel putin cu 30 km/h, si o manevra care consta in a evita un obstacol cu o viteza de cel putin 50 km/h; aceasta ar trebui sa permita verificarea pozitiei pe motocicleta, a directiei vizuale, a echilibrului, a tehnicii de conducere si a tehnicii de schimbare a vitezelor;
    5. franare: se executa cel putin doua exercitii de franare, inclusiv o franare de urgenta la o viteza de cel putin 50 km/h; acest lucru ar trebui sa permita verificarea actionarii franei din fata si a franei din spate, a directiei vizuale si a pozitiei pe motocicleta.
    Manevrele speciale prevazute la pct. 3 - 5 trebuie sa fie puse in aplicare cel tarziu la 2 ani dupa intrarea in vigoare a prezentului ordin.
    c) Comportamentul in trafic
    Candidatii trebuie sa efectueze in mod obligatoriu urmatoarele manevre in situatii normale de circulatie, in conditii de siguranta deplina si cu precautiile necesare:
    1. sa paraseasca un loc de stationare, sa plece din nou dupa o oprire in trafic, sa iasa de pe un drum lateral;
    2. sa foloseasca drumuri drepte, cu circulatie in ambele sensuri, inclusiv in sectoare ingustate;
    3. sa abordeze curbe;
    4. intersectii: modul de patrundere si de traversare a intersectiilor si jonctiunilor;
    5. sa schimbe directia: sa vireze la dreapta si la stanga, sa treaca de pe o banda pe alta;
    6. intrarea/iesirea de pe autostrada sau alte cai similare (daca este cazul): intrarea de pe banda de accelerare, iesirea pe banda de decelerare;
    7. depasire/intalnire: depasirea altor vehicule (daca se poate), depasirea unor obstacole, cum ar fi masini care stationeaza, permiterea depasirii de catre alte vehicule (daca este cazul);
    8. amenajari rutiere deosebite (daca este cazul): intersectii cu sens giratoriu, treceri de nivel, statii de tramvai/de autobuz, treceri pentru pietoni, pante prelungite la urcare/la coborare;
    9. luarea precautiilor necesare inainte de coborarea din vehicul.
    (3) Aptitudini si mod de comportare supuse testarii, specifice pentru categoriile (subcategoria) B, B1 si B+E
    a) Pregatirea si controlul vehiculului din punct de vedere al sigurantei circulatiei:
    Candidatii trebuie sa faca dovada capacitatii de a se pregati sa conduca in siguranta, prin respectarea urmatoarelor cerinte:
    1. sa regleze scaunul daca este nevoie pentru a obtine o pozitie corecta;
    2. sa regleze oglinzile retrovizoare, centurile de siguranta si, daca este cazul, rezematoarele pentru cap;
    3. sa se asigure ca usile sunt inchise;
    4. sa efectueze un control sumar al starii cauciucurilor, franelor, directiei, fluidelor (de pilda, uleiul de motor, lichidul de racire, lichidul pentru spalatorul de parbriz), farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor si claxonului;
    5. sa controleze elementele legate de securitatea incarcarii vehiculului: caroseria, obloanele de incarcare, modul de incarcare, stivuirea incarcaturii (numai pentru categoria B+E);
    6. sa controleze dispozitivul de tractiune si conexiunile franei si circuitului electric (numai pentru categoria B+E).
    b) Categoria B si subcategoria B1: manevre speciale care trebuie testate in legatura cu siguranta circulatiei.
    Se asigura testarea unei selectii din urmatoarele manevre (cel putin doua manevre din urmatoarele patru, dintre care o manevra de mers inapoi):
    1. sa se efectueze o manevra de mers inapoi, mentinandu-se o traiectorie rectilinie, sau sa se efectueze o manevra de mers inapoi cu un viraj la dreapta sau la stanga la coltul strazii, fara a parasi banda de circulatie;
    2. sa se faca o intoarcere printr-o manevra de mers inainte si de mers inapoi;
    3. sa se parcheze vehiculul si sa se repuna in miscare dintr-un loc de stationare (paralel, oblic sau perpendicular), mergand pe directia inainte sau inapoi, pe teren neted, in panta si in rampa;
    4. sa se franeze pentru a opri cu precizie; executarea unei opriri de urgenta este facultativa.
    c) Categoria B+E: manevre speciale care trebuie testate din punct de vedere al sigurantei traficului:
    1. sa efectueze atasarea remorcii sau semiremorcii la vehiculul tragator si detasarea acesteia; aceasta manevra trebuie sa inceapa cu vehiculul si remorca acestuia in stationare unul langa celalalt (nu unul in spatele celuilalt);
    2. sa mearga pe directia inapoi, descriind astfel o curba prestabilita;
    3. sa parcheze in siguranta pentru incarcare/descarcare.
    d) Comportamentul in trafic
    Candidatii trebuie sa efectueze in mod obligatoriu toate manevrele urmatoare in situatii normale de trafic, in conditii de siguranta completa si cu precautiile necesare:
    1. sa paraseasca un loc de stationare, sa plece din nou dupa o oprire in trafic, sa iasa de pe un drum lateral;
    2. sa foloseasca drumuri drepte, sa intalneasca vehicule, inclusiv in pasaje inguste;
    3. sa abordeze curbe;
    4. intersectii: sa patrunda si sa traverseze intersectii si jonctiuni;
    5. sa schimbe directia: sa vireze la dreapta sau la stanga, sa schimbe banda de circulatie;
    6. sa intre/sa iasa de pe o autostrada sau o alta cale similara (daca este cazul); intrare de pe banda de accelerare/iesire pe banda de decelerare;
    7. sa depaseasca/sa se intersecteze cu alte vehicule (daca este posibil), sa depaseasca obstacole, cum ar fi masini care stationeaza, sa fie depasiti de alte vehicule (daca este cazul);
    8. amenajari rutiere speciale (daca este cazul): intersectii cu sens giratoriu, treceri la nivel, statii de tramvai/de autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/la coborare;
    9. sa fie precauti si sa ia masurile de siguranta inainte de coborarea din vehicul.
    (4) Aptitudini si mod de comportare supuse testarii, specifice pentru categoriile C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1 si D1+E
    a) Pregatirea si controlul tehnic al vehiculului din punct de vedere al sigurantei traficului
    Candidatii trebuie sa faca dovada capacitatii de a se pregati pentru conducerea in siguranta, prin respectarea urmatoarelor cerinte:
    1. sa regleze scaunul pentru a obtine o pozitie corecta;
    2. sa regleze oglinzile retrovizoare, centurile de siguranta, eventual rezematoarele pentru cap;
    3. sa efectueze o verificare sumara a starii cauciucurilor, franelor, directiei, farurilor, dispozitivelor reflectorizante, semnalizatoarelor si claxonului;
    4. sa controleze servofrana, servodirectia, starea cauciucurilor, a piulitelor de fixare a rotilor, a aripilor, a parbrizului, a ferestrelor si a stergatoarelor de parbriz, a fluidelor (in special uleiul de motor, lichidul de racire, lichidul pentru spalatorul de parbriz); controlul si folosirea tabloului de bord, inclusiv a dispozitivului de inregistrare a vitezei;
    5. sa controleze presiunea aerului, rezervoarele de aer si suspensia;
    6. sa controleze elementele de securitate legate de incarcarea vehiculului: caroseria remorcii, obloanele de incarcare, mecanismul de incarcare (daca este cazul), sistemul de inchidere al cabinei, modul de incarcare, fixarea incarcaturii (numai pentru categoriile C, C+E, C1 si C1+E);
    7. sa controleze mecanismul de cuplare si conexiunile sistemului de franare si ale circuitului electric (numai pentru categoriile C+E, C1+E, D+E, si D1+E);
    8. sa fie capabili sa ia masurile speciale pentru securitatea vehiculului, sa controleze caroseria remorcii, usile de serviciu, iesirile de urgenta, instrumentarul de acordare a primului ajutor, stingatoarele si alte echipamente de siguranta (numai pentru categoriile D, D+E, D1 si D1+E);
    9. sa citeasca o harta rutiera (facultativ).
    b) Manevre speciale care trebuie testate pentru siguranta circulatiei:
    1. sa efectueze atasarea remorcii sau semiremorcii la vehiculul tragator si detasarea acesteia (numai pentru categoriile C+E, C1+E, D+E, D1+E); aceasta manevra trebuie sa inceapa cu vehiculul si remorca in stationare unul langa celalalt (nu in linie dreapta) (numai pentru categoriile C+E, C1+E, D+E, D1+E);
    2. sa mearga pe directia inapoi, astfel incat sa realizeze descrierea unei curbe prestabilite;
    3. sa parcheze in mod sigur pentru a incarca/descarca pe o rampa/pe un chei de descarcare sau o instalatie asemanatoare (numai pentru categoriile C, C+E, C1 si C1+E);
    4. sa parcheze pentru a lasa sa urce sau sa coboare in siguranta calatorii unui autobuz (numai pentru categoriile D, D+E, D1 si D1+E).
    c) Comportamentul in trafic
    Candidatii trebuie sa efectueze in mod obligatoriu toate manevrele urmatoare, in situatii normale de trafic, in conditii de deplina siguranta si luand toate precautiile necesare:
    1. sa paraseasca un loc de stationare, sa plece din nou dupa o oprire in trafic, sa iasa de pe un drum fara prioritate;
    2. sa foloseasca drumuri drepte, sa se intersecteze cu alte vehicule, inclusiv in pasaje inguste;
    3. sa abordeze curbe;
    4. intersectii: sa patrunda si sa traverseze intersectii si jonctiuni;
    5. sa schimbe directia: sa vireze la dreapta si la stanga, sa schimbe banda de circulatie;
    6. sa intre/sa iasa de pe autostrada sau de pe drumuri similare (daca este cazul); intrare de pe banda de accelerare si iesire pe banda de decelerare;
    7. sa depaseasca/sa se intersecteze cu alte vehicule (daca este posibil); depasirea unor obstacole, cum ar fi masini care stationeaza, sa fie depasiti de alte vehicule (daca este cazul);
    8. amenajari rutiere speciale (daca este cazul); intersectii cu sens giratoriu, treceri la nivel, statii de tramvai/de autobuz, treceri de pietoni, rampe/pante prelungite la urcare/la coborare;
    9. sa fie precauti si sa ia masurile de siguranta inainte de coborarea din vehicul.
    (5) Evaluarea probei practice se efectueaza dupa urmatoarele criterii:
    a) Evaluarea va tine cont de usurinta candidatului de a manipula diferitele comenzi ale vehiculului si de stapanirea de care acesta va da dovada in incadrarea in trafic in deplina siguranta. De-a lungul probei, examinatorul trebuie sa perceapa faptul ca se afla in siguranta. Greselile de conducere sau comportamentul periculos care ameninta siguranta imediata a vehiculului de examen, a calatorilor sau a altor participanti la trafic, fie ca au necesitat sau nu interventia examinatorului, vor fi sanctionate cu acordarea calificativului "Respins", pentru candidatul respectiv, examinatorul fiind liber sa hotarasca daca mai este cazul sa se continue pana la scurgerea timpului afectat examenului practic.
    b) In decursul evaluarii, examinatorii acorda o atentie deosebita comportamentului preventiv si calm adoptat de candidati la volan. Aceasta apreciere tine cont de stilul de conducere in ansamblu, iar examinatorul trebuie sa ia in considerare profilul global al candidatului. Criteriile comporta un mod de conducere adaptat si ferm (in deplina siguranta), luarea in considerare a starii drumului si a conditiilor meteorologice, a celorlalte vehicule si a actiunilor celorlalti participanti la trafic (mai ales ale celor mai vulnerabili) si nu in ultimul rand capacitatea de anticipare a situatiilor periculoase cu risc crescut de producere a accidentelor.
    c) Examinatorul va evalua in afara de acestea, in legatura cu conducatorul auto:
    1. stapanirea vehiculului, tinand cont de urmatoarele elemente: folosirea corecta a centurii de siguranta, a oglinzilor retrovizoare, a rezematoarei pentru cap, a scaunului; folosirea corecta a farurilor si a celorlalte echipamente; folosirea corecta a ambreiajului, a cutiei de viteze, a acceleratiei, a sistemelor de franare (inclusiv al treilea sistem de franare, daca este cazul), a directiei (numai pentru categoriile B+E, C, C+E, C1, C1+E, D+E si D1+E); confortul calatorilor (numai pentru categoriile D, D+E, D1 si D1+E) (fara accelerari brutale, conducere calma si fara franari bruste);
    2. conducere judicioasa si cu grija pentru mediul inconjurator, tinand cont de turatia motorului, de treptele de viteza, de frana si de acceleratie (numai pentru categoriile B+E, C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1 si D1+E);
    3. capacitatea de observatie: observatia panoramica, folosirea corecta a oglinzilor retrovizoare, vizibilitate la distanta mare, medie si mica;
    4. prioritatea/cedarea trecerii: acordarea prioritatii in intersectii si jonctiuni, cedarea trecerii in celelalte situatii (de exemplu, la schimbarea de directie, schimbarea benzii de circulatie, manevre particulare);
    5. incadrarea corecta pe drum, pe benzile de circulatie, in intersectiile cu sens giratoriu, in curbe, in functie de tipul si de caracteristicile vehiculului; preselectare;
    6. distanta de siguranta: mentinerea unei distante adecvate in fata si in spate, mentinerea unei distante adecvate fata de ceilalti participanti la trafic;
    7. viteza: respectarea vitezei maxime admise; adaptarea vitezei la conditiile meteorologice si de circulatie si, daca este cazul, la limitele maxime in vigoare, mentinerea unei viteze care permite oprirea la distanta vizibila si in siguranta, corelarea vitezei cu cea a vehiculelor de aceeasi categorie;
    8. semafoarele, indicatoarele si celelalte elemente de semnalizare rutiera: comportament corect la semafoare, respectarea indicatiilor agentilor de politie rutiera, luarea in considerare a indicatoarelor rutiere (interdictii sau obligatii), actiune adecvata in legatura cu marcajul la sol;
    9. semnalizarea in timp util prin semnalele necesare si corecte, reactia corecta la toate semnalele date de ceilalti participanti la trafic;
    10. franare si oprire; incetinire la timp, franare si oprire in functie de imprejurari; anticipare; folosirea diverselor sisteme de franare (numai pentru categoriile C, C+E, D si D+E); folosirea sistemelor de reducere a vitezei, altele decat frana (numai pentru categoriile C, C+E, D si D+E).
    Art. 20
    In cadrul probei practice de conducere in traseu a autovehiculului, examinatorii sunt obligati:
    a) sa nu modifice locul de plecare la proba practica, comunicat candidatilor;
    b) sa verifice identitatea candidatilor, documentele, precum si starea tehnica a autovehiculelor de scoala cu care se efectueaza proba de traseu;
    c) sa explice candidatilor modul de desfasurare a probei si sa le comunice traseul ce urmeaza a fi parcurs;
    d) sa nu permita accesul in autovehicul al altor persoane, cu exceptia candidatilor;
    e) sa nu permita transmiterea de indicatii si sfaturi candidatului in timpul examinarii;
    f) sa urmareasca cu atentie modul de efectuare a manevrelor de conducere a autovehiculului, sa intervina in situatii deosebite cand din cauza unor manevre periculoase se pot produce accidente de circulatie;
    g) sa nu angajeze cu candidatii discutii de alta natura decat cele legate de executarea probelor respective;
    h) sa nu indice candidatilor efectuarea unor manevre care ar incalca regulile de circulatie sau semnalizarea rutiera;
    i) sa manifeste exigenta si obiectivitate in aprecierea cunostintelor si acordarea calificativelor, avand o comportare civilizata fata de candidati.
    Art. 21
    (1) Examinarea la proba de conducere a autovehiculului se face separat pentru fiecare categorie sau subcategorie.
    (2) Durata probei trebuie sa fie de minimum 25 de minute pentru categoriile A, B, BE si subcategoriile A1 si B1 si de minimum 45 de minute pentru celelalte categorii sau subcategorii, iar distanta parcursa trebuie sa fie suficienta pentru ca examinatorul sa poata aprecia aptitudinile si comportamentul candidatilor.
    (3) In cazul probei practice efectuate prin doua sau trei subprobe, timpii aferenti cumulati trebuie sa fie corespunzatori celor mentionati la alineatul precedent.
    (4) Candidatul care a depasit punctajul maxim de penalizare inaintea expirarii perioadei prevazute la alin. (2) este declarat "Respins".
    Art. 22
    (1) Neexecutarea corecta a manevrelor prevazute la art. 19 de catre persoana examinata se penalizeaza de catre examinator prin consemnarea literei "l" in casuta corespunzatoare regulii incalcate din anexa la chestionar.
    (2) In cazul repetarii aceleiasi greseli, aceasta se consemneaza de fiecare data in rubrica corespunzatoare, punctajul de penalizare fiind inmultit cu numarul de greseli inscrise in anexa.
    Art. 23
    Este declarata admisa la proba practica persoana care cumuleaza cel mult 20 de puncte penalizare in timpul prevazut la art. 21 alin. (2).
    Art. 24
    (1) Restrictiile medicale, cele referitoare la adaptari obligatorii ale autovehiculelor sau alte aspecte administrative se inscriu la rubrica restrictii din permisul de conducere, codificat conform anexei nr. 6.
    (2) Restrictiile medicale se inscriu, potrivit reglementarilor legale, in fisa medicala.
    (3) Adaptarile obligatorii ale autovehiculelor pentru conducerea acestora de catre persoane cu anumite dizabilitati se stabilesc de catre examinator, cu viza institutiei care a emis fisa medicala pentru persoana respectiva.
    (4) Codurile aferente aspectelor administrative se stabilesc si se inscriu in permisul de conducere, potrivit prezentului ordin, de catre personalul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (5) Cu ocazia preschimbarii unor permise de conducere emise de alte state comunitare, restrictiile inscrise in acestea se preiau in permisele de conducere preschimbate.
    Art. 25
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 26
    (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data inceperii activitatii serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.
    (2) Cu aceeasi data se abroga Instructiunile ministrului administratiei si internelor nr. 525/2003 privind organizarea si desfasurarea examenului pentru obtinerea permisului de conducere, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 677 din 24 septembrie 2003.
    (3) In termen de un an de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor va atesta examinatorii din cadrul serviciilor publice comunitare, pana la aceasta atestare examinarea urmand a fi efectuata de personalul politiei rutiere preluat cu ocazia infiintarii serviciilor publice comunitare.
    (4) Chestionarele de examen, inclusiv cele formulate in limbi de circulatie internationala, si grilele de corectare folosite la proba teoretica se elaboreaza de catre Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor in termen de 6 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.
    (5) Pana la termenul prevazut la alin. (4) se utilizeaza chestionarele aflate in prezent in uz.
    (6) Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor si serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor vor lua masuri pentru punerea in aplicare a prezentului ordin.

                  Ministrul administratiei si internelor,
                              Vasile Blaga

    ANEXA 1

                               CERERE-TIP
                                - model -

                           Domnule sef serviciu,

    Subsemnatul/Subsemnata ............................., domiciliat/domiciliata in ..............................., judetul .............., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ..... nr. ............., eliberat/eliberata de ..................... la ............., C.N.P. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, solicit prezentarea la examenul pentru obtinerea permisului de conducere categoria/subcategoria ........ .
    Mentionez ca pregatirea necesara sustinerii acestui examen am efectuat-o in cadrul Scolii de pregatire a conducatorilor de autovehicule .................................. .
    Anexez dosarul de examinare alcatuit din documentele prevazute la art. 57 din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 85/2003.

    Data .......................
    Semnatura ..................

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    - fata -

    MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
    SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI
    INMATRICULARE A VEHICULELOR AL JUDETULUI _______________
    Nr. _________ din _____________________

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Data       |Gradul, numele|Rezultatul|Categoria|Data      |Semnatura     |
|crt.|programarii|si prenumele  |examenului|obtinuta |obtinerii |examinatorului|
|    |la examen  |lucratorului  |          |         |categoriei|              |
|    |           |care a primit |          |         |          |              |
|    |           |si verificat  |          |         |          |              |
|    |           |dosarul       |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  1 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  2 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  3 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  4 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  5 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  6 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  7 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  8 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|
|  9 |           |              |          |         |          |              |
|____|___________|______________|__________|_________|__________|______________|

    SCOALA DE PREGATIRE A CONDUCATORILOR DE AUTOVEHICULE
    ...............................................
    ...............................................
    (nr. avizului de functionare, data eliberarii)

           1. FISA DE SCOLARIZARE PENTRU CONDUCEREA AUTOVEHICULELOR
                       Nr. ________ din __________________
  (din registrul de evidenta al scolii sau al instructorului auto independent)

 ______________________________________________________________________________
| Codul numeric personal: _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/                           |
| Motivul emiterii:                                                            |
|      _                                                                       |
|     |_| EXAMEN PERMIS NOU                                                    |
|      _                                                                       |
|     |_| EXAMEN ADAUGARE CATEGORII                                            |
|      _                                                                       |
|     |_| EXAMEN REDOBANDIRE CATEG.                                            |
|                                                                              |
| Numele ______________ Prenumele ____________ Numele anterior _______________ |
| Prenumele parintilor: Tata ___________ Mama __________ Cetatenie ___________ |
| Sex M [ ]   F [ ] Data nasterii: Anul ____ luna _______ ziua ____            |
| Locul nasterii: Judetul (sectorul) _____________ localitatea _______________ |
| Domiciliul: Judetul (sectorul) _______________ localitatea _________________ |
|             Str. ____________ nr. ___ bloc ___ scara ___ etaj ___ apart. ___ |
| Actul de identitate: ___ Seria ___ nr. ____ eliberat de ____ la data de ____ |
|                                                        ________________      |
|    [ ] Nu am posedat permis de conducere              |                |     |
|    [ ] Am posedat permis de conducere                 |   LOC PENTRU   |     |
|        categ./subcateg. _______________               |   FOTOGRAFIE   |     |
|        care a fost anulat in anul _____               |    Marimea     |     |
|    [ ] Posed permis de conducere                      |  3,5 x 3,85 cm |     |
|        categ./subcateg. _______________               |     color      |     |
|        numarul ____ eliberat de _______               |                |     |
|                                                       |________________|     |
|                                                                              |
|                                          Semnatura candidatului ____________ |
|______________________________________________________________________________|
| Certific autenticitatea imaginii si corectitudinea datelor:                  |
| Lucrator MAI (functie, nume, prenume) __________________ Semnatura _________ |
| Operator introducere date (nume, prenume): _____________ Semnatura _________ |
|                                                                              |
| Chitanta APPS contravaloare permis seria ____ nr. ____________               |
| Taxa prestari servicii _________________                                     |
|______________________________________________________________________________|

    - verso -

        _____________________________________
    2. |       CERTIFICAT DE ABSOLVIRE       |
       |_____________________________________|

    Se certifica absolvirea cursurilor de pregatire pentru sustinerea examenului in vedere obtinerii permisului de conducere pentru categoria/subcategoria ______________ organizate de ____________________ in perioada _________________

                  DIRECTOR                               SECRETAR
          .........................            ............................
          .........................            ............................
          (nume, prenume, semnatura            (nume, prenume si semnatura)
                si stampila)

     PROFESOR DE LEGISLATIE        INSTRUCTOR DE                 MEDIC
                                   CONDUCERE AUTO
   .........................   ........................  ......................
   .........................   ........................  ......................
   .........................   ........................  ......................
   (nume, prenume, nr.         (nume, prenume, nr.          (nume, prenume,
   autorizatie, data           autorizatie, data          semnatura si parafa)
   eliberarii si semnatura)    eliberarii si semnatura)

        ____________________
    3. |       DOVADA       |
       |____________________|

    Subsemnatul _________________ posesor al atestatului de instructor auto independent nr. ____________ eliberat de ____________________ am instruit la conducerea autovehiculelor din categoria/subcategoria ________ in perioada ___________________ pe dl. (dna) ________________________ cu datele de stare civila mentionate in Fisa de scolarizare, care a dobandit pregatirea necesara pentru sustinerea examenului de obtinere a permisului de conducere.

    NR. DE ORE EFECTUATE (total) ______________ din care:
    a) Legislatia rutiera __________________; b) prim ajutor __________________;
    c) conducerea autovehiculului __________; d) cunoastere autovehicul _______;

     PROFESOR DE LEGISLATIE        INSTRUCTOR DE                 MEDIC
                                   CONDUCERE AUTO
   .........................   ........................  ......................
   .........................   ........................  ......................
   .........................   ........................  ......................
   (nume, prenume, nr.         (nume, prenume, nr.          (nume, prenume,
   autorizatie, data           autorizatie, data          semnatura si parafa)
   eliberarii si semnatura)    eliberarii si semnatura)

    ANEXA 3*)

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

    - fata -

    Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    I - Intrebarea
 ______________________________________________________________________________
|DIRECTIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE SI |   REGULI DE      |          ________ |
|INMATRICULARE A VEHICULELOR            |   CIRCULATIE     |Comisia  |        ||
|Serviciul Public Comunitar Regim       |      Ctg. B      |         |........||
|Permise de Conducere si Inmatriculare  |__________________|         |________||
|a Vehiculelor al judetului ........... |    I   |    I    |Pozitia de         |
|Data .............                     |________|_________|programator        |
|Seful Serviciului,                     |   ___  |    ___  |          ________ |
|.................                      |  | a | |   | a | |         |        ||
|                                       |  |___| |   |___| |         | ...... ||
|               ANEXA                   |1 | b | | 8 | b | |         |________||
|        LA CHESTIONARUL NR. ....       |  |___| |   |___| |Categoria ........ |
|                                       |  | c | |   | c | |(Subcategoria)     |
|Numele si prenumele .................. |  |___| |   |___| |___________________|
|...................................... |        |         |         |         |
|     _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _         |        |         |     I   |    I    |
|CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|        |________|_________|_________|_________|
|     S A A L L Z Z N N N N N C         |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|Domiciliul in ........................ |  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|str. ..................... nr. ....... |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|judetul (sectorul) ................... |2 | b | | 9 | b | |15 | b | |21 | b | |
|Actul de identitate seria ... nr. .... |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|eliberat de .......................... |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|Semnatura candidatului ............... |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|__________________                     |________|_________|_________|_________|
| REGULI SPECIFICE |     PRECIZARI      |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|   Ctg. C si D    |....................|  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|__________________|- Anexa se          |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|    I   |    I    |  completeaza numai |3 | b | |10 | b | |16 | b | |22 | b | |
|________|_________|  cu cerneala       |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|   ___  |    ___  |  (stilou sau pix)  |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|  | a | |   | a | |                    |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| |- Modul de          |________|_________|_________|_________|
|1 | b | | 8 | b | |  completare        |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|  |___| |   |___| |....................|  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|  | c | |   | c | | ___                |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| || a |               |4 | b | |11 | b | |17 | b | |23 | b | |
|________|_________||___| Toate         |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|   ___  |    ___  || b | raspunsurile  |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|  | a | |   | a | ||___| sunt incorecte|  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| || c |               |________|_________|_________|_________|
|2 | b | | 9 | b | ||___|               |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|  |___| |   |___| |                    |  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|  | c | |   | c | |....................|  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| | ___                |5 | b | |12 | b | |18 | b | |24 | b | |
|________|_________||\a/|               |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|   ___  |    ___  ||/_\| Un singur     |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|  | a | |   | a | || b | raspuns este  |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| ||___| corect        |________|_________|_________|_________|
|3 | b | |10 | b | || c |               |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|  |___| |   |___| ||___|               |  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|  | c | |   | c | |                    |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| |....................|6 | b | |13 | b | |19 | b | |25 | b | |
|________|_________| ___                |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|   ___  |    ___  ||\a/|               |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|  | a | |   | a | ||/_\| Doua          |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| ||\b/| raspunsuri    |________|_________|_________|_________|
|4 | b | |11 | b | ||/_\| sunt corecte  |   ___  |    ___  |    ___  |    ___  |
|  |___| |   |___| || c |               |  | a | |   | a | |   | a | |   | a | |
|  | c | |   | c | ||___|               |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |   |___| |                    |7 | b | |14 | b | |20 | b | |26 | b | |
|________|_________|....................|  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|   ___  |           ___                |  | c | |   | c | |   | c | |   | c | |
|  | a | |          |\a/|               |  |___| |   |___| |   |___| |   |___| |
|  |___| |          |/_\| Toate       ..|________|_________|_________|_________|
|5 | b | |          |\b/| raspunsurile: REZULTATUL PROBEI           |
|  |___| |          |/_\| sunt corecte:                                        |
|  | c | |          |\c/|             :   CIRCULATIE       ..................  |
|  |___| |          |/_\|             :   REGULI SPECIFICE ..................  |
|________|                            :   CALIFICATIV      ..................  |
|   ___  |............................:   GRADUL, NUMELE SI PRENUMELE          |
|  | a | | - Timpul maxim afectat         (in clar) .......................... |
|  |___| |   completarii anexei este:     .................................... |
|6 | b | |   - pentru reguli de           SEMNATURA .......................... |
|  |___| |     circulatie: 30 min.;                 .......................... |
|  | c | |   - pentru reguli             ______________________________________|
|  |___| |     specifice: 10 min.       | Neprezentat la      Gradul, numele   |
|________| - Baremul minim pentru a fi  | proba practica      si prenumele     |
|   ___  |   declarat admis este:       |     Data            examinatorului   |
|  | a | |   - pentru reguli de         |......................................|
|  |___| |     circulatie: 22 puncte;   |......................................|
|7 | b | |   - pentru reguli specifice: |                                      |
|  |___| |     8 puncte                 |______________________________________|
|  | c | |                                                                     |
|  |___| |                                                                     |
|________|_____________________________________________________________________|

    - verso -

    Semnificatia coloanei G din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    G - Gradul, numele, prenumele si semnatura examinatorului
 ______________________________________________________________________________
| PENALIZAREA GRESELILOR SI INCALCARILOR  | Puncte |  Examinarea la categoria  |
| COMISE DE CANDIDAT (PUNCTE)             |        |       (subcategoria)      |
|_________________________________________|________|___________________________|
|  1. PREGATIREA PENTRU DRUM              |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nereglarea scaunului, a oglinzii      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   retrovizoare, nefixarea centurii de   |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   siguranta, neeliberarea franei de     |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   ajutor .............................. |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - necunoasterea aparaturii de bord sau  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   a comenzilor autovehiculului ........ |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  2. MANEVRAREA SI POZITIA               |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     AUTOVEHICULULUI IN TIMPUL MERSULUI  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nesincronizarea comenzilor (oprirea   |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   motorului, folosirea incorecta a      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   treptelor de viteza) ................ |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nementinerea directiei de mers ...... |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - folosirea incorecta a drumului, cu    |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   sau fara marcaje .................... |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  3. SCHIMBAREA DIRECTIEI DE MERS SI     |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     EFECTUAREA VIRAJELOR                |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - neasigurarea la schimbarea directiei  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   de mers ............................. |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - executarea neregulamentara a          |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   virajelor ........................... |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nesemnalizarea sau semnalizarea       |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   gresita a schimbarii directiei de     |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   mers ................................ |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  4. CIRCULATIA IN INTERSECTII           |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - neincadrarea corespunzatoare in       |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   raport cu directia de deplasare ..... |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - efectuarea unor manevre interzise     |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   (oprire, stationare, mers inapoi      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   etc.) ............................... |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - neasigurarea la patrunderea in        |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   intersectii ......................... |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  5. DEPASIREA                           |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - ezitarea repetata de a depasi alte    |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   autovehicule ........................ |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nerespectarea regulilor de executare  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   a depasirii ori efectuarea acesteia   |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   in locuri si situatii interzise ..... |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  6. PRIORITATEA                         |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - neacordarea prioritatii vehiculelor   |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   si pietonilor care au acest drept ... |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - tendinte repetate de a ceda trecerea  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   vehiculelor si pietonilor cand nu au  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   prioritate .......................... |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  7. RESPECTAREA SEMNIFICATIEI SEMNELOR  |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     SI MIJLOACELOR DE SEMNALIZARE       |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nerespectarea semnificatiei           |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   indicatoarelor si marcajelor ........ |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nerespectarea semnificatiei culorii   |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   rosii a semaforului ................. |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nerespectarea semnificatiei           |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   semaforului cu lumina galbena         |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   intermitenta ........................ |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  8. VITEZA                              |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - nereducerea vitezei in locurile       |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   impuse de lege ...................... |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - depasirea vitezei maxime admise ..... |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - conducerea cu viteza redusa in mod    |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   nejustificat ........................ |    6   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
|  9. CONDUCEREA PE TIMP NEFAVORABIL      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - neindemanarea in conducere in         |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   conditii de ploaie, zapada, mazga,    |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   polei ............................... |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - deplasarea cu viteza neadecvata       |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   conditiilor atmosferice si de drum .. |    9   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| 10. NERESPECTAREA NORMELOR PRIVIND      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     TRECEREA LA NIVEL CU CALEA          |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     FERATA ............................ |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| 11. EXECUTAREA UNOR MANEVRE OBLIGATORII |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     DE INDEMANARE PE TRASEU             |        |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - oprirea si pornirea din rampa ....... |    7   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - parcarea cu fata, cu spatele sau      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   lateral ............................. |    7   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - intoarcerea pe o strada cu una sau    |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   mai multe benzi de circulatie pe      |        |   |   |   |   |   |   |   |
|   sens ................................ |    7   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| - mersul inapoi ....................... |    7   |   |   |   |   |   |   |   |
|                                         |________|___|___|___|___|___|___|___|
| 12. PRODUCEREA UNUI ACCIDENT DE         |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     CIRCULATIE, ORI INTERVENTIA         |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     EXAMINATORULUI PENTRU EVITAREA UNUI |        |   |   |   |   |   |   |   |
|     PERICOL IMINENT ................... |   21   |   |   |   |   |   |   |   |
|_________________________________________|________|___|___|___|___|___|___|___|
| MENTIUNI                                                                     |
|                                                                              |
|                                                                              |
|______________________________________________________________________________|
|  Data   | Categoria      |       POLIGON*     |     TRASEU*    |             |
|         | (subcategoria) |____________________|________________| CALIFICATIV |
|         |                | Greseli | Timp | G | Penalizari | G |             |
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
|_________|________________|_________|______|___|____________|___|_____________|
| * EXAMINAT CU AUTO NR.                                                       |
|______________________________________________________________________________|

    ANEXA 4

              VEHICULELE FOLOSITE PENTRU EXAMINAREA PRACTICA

    Categoria A:
    - accesul progresiv: motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica mai mare de 120 cm^3 si care atinge o viteza de cel putin 100 km/h;
    - accesul direct [art. 55 alin. (2) din regulament]: motocicleta fara atas cu o putere de cel putin 35 kW.

    Subcategoria A1:
    - motocicleta fara atas, cu o capacitate cilindrica de cel putin 75 cm^3.

    Categoria B:
    - vehicul de categoria B cu 4 roti si care trebuie sa atinga o viteza de cel putin 100 km/h.

    Categoria B+E:
    - ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria B si dintr-o remorca cu masa maxima autorizata de cel putin 1.000 kg, care atinge o viteza de cel putin 100 km/h si care nu intra in categoria B; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie de tip, inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si vehiculul; caroseria inchisa poate fi si putin mai lata decat vehiculul, cu conditia ca vizibilitatea spre spate sa fie posibila cu ajutorul oglinzilor retrovizoare exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aiba o greutate reala de minimum 800 kg.

    Subcategoria B1:
    - autovehicul cu 3 sau 4 roti, care poate atinge o viteza de cel putin 60 km/h.

    Categoria C:
    - vehicul din categoria C, a carui masa maxima autorizata este de cel putin 12.000 kg, are lungimea de cel putin 8 m, latimea de cel putin 2,40 m, atinge o viteza de cel putin 80 km/h, este echipat cu ABS si cu o cutie de viteze cu cel putin 8 trepte de mers inainte, precum si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de larga si de inalta ca si cabina; vehiculul trebuie sa aiba o greutate de minimum 10.000 kg.

    Categoria C+E:
    - un vehicul articulat sau un ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria C si o remorca cu lungimea de cel putin 7,5 m; vehiculul articulat si ansamblul trebuie sa aiba impreuna o masa totala maxima autorizata de cel putin 20.000 kg, o lungime de cel putin 14 m si o latime de cel putin 2,40 m, sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h, sa fie echipate cu ABS si sa aiba o cutie de viteze cu cel putin 8 rapoarte de mers inainte si un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina; atat vehiculul, cat si ansamblul trebuie sa aiba o greutate de minimum 15.000 kg.

    Subcategoria C1:
    - vehicul din subcategoria C1, a carui masa maxima este de cel putin 4.000 kg, care are o lungime de cel putin 5 m, atinge o viteza de cel putin 80 km/h si este echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85; compartimentul pentru marfuri trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina.

    Subcategoria C1+E:
    - ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria C1 si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg; acest ansamblu trebuie sa aiba o lungime de cel putin 8 m si sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul de marfuri al remorcii trebuie sa fie o caroserie inchisa, cel putin la fel de lata si de inalta ca si cabina; caroseria inchisa poate sa fie si putin mai lata decat autovehiculul, cu conditia ca vizibilitatea in spate sa fie posibila prin folosirea retrovizoarelor exterioare ale autovehiculului; remorca trebuie sa aiba o greutate de cel putin 800 kg.

    Categoria D:
    - vehicul din categoria D, care are o lungime de cel putin 10 m, o latime de cel putin 2,40 m si care poate atinge o viteza de cel putin 80 km/h, echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.

    Categoria D+E:
    - ansamblu format dintr-un vehicul de examen din categoria D si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg, latimea de cel putin 2,40 m si care este capabil sa atinga o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie dintr-o caroserie inchisa, cu o latime si o inaltime de cel putin 2 m; remorca trebuie sa aiba o greutate de cel putin 800 kg.

    Subcategoria D1:
    - vehicul din subcategoria D1, a carei masa maxima autorizata este de cel putin 4.000 kg, care are o lungime de cel putin 5 m si care poate atinge o viteza de cel putin 80 km/h, echipat cu ABS si cu un dispozitiv de inregistrare a vitezei conform Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85.

    Subcategoria D1+E:
    - ansamblu format dintr-un vehicul de examen din subcategoria D1 si dintr-o remorca a carei masa maxima autorizata este de cel putin 1.250 kg si care atinge o viteza de cel putin 80 km/h; compartimentul pentru marfuri al remorcii trebuie sa fie alcatuit dintr-o caroserie inchisa, cu o latime si cu o inaltime de cel putin 2 m; remorca trebuie sa aiba o greutate minima de 800 kg.
    Vehiculele de examen din categoriile B+E, C, C+E, C1, C1+E, D, D+E, D1, D1+E, care nu sunt conforme cu criteriile minime mentionate mai sus, dar care erau folosite in momentul sau inaintea intrarii in vigoare a prezentului ordin, pot fi inca folosite pe o perioada de cel mult 6 ani incepand de la aceasta data.

    ANEXA 5*)

    *) Anexa nr. 5 este reprodusa in facsimil.

    SCHITA POLIGONULUI DE EXAMINARE PENTRU CATEGORIA "A" SI SUBCATEGORIA "A1"

    Figura 1, reprezentand schita poligonului de examinare pentru categoria "A" si subcategoria "A1", se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 328 din 19 aprilie 2005, la pagina 14.

    ANEXA 6

                       CODURILE COMUNITARE ARMONIZATE

    Conducatorul auto (probleme medicale):
    01. Corectia si/sau protectia vederii
    01.01. Ochelari
    01.02. Lentile de contact
    01.03. Sticla protectoare
    01.04. Lentile opace
    01.05. Acoperitoare pentru ochi
    01.06. Ochelari sau lentile de contact

    02. Proteza auditiva/aparat auditiv
    02.01. Proteza auditiva pentru o ureche
    02.02. Proteza auditiva pentru ambele urechi

    03. Proteza/orteza pentru membre
    03.01. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre superioare
    03.02. Proteza/orteza pentru unul sau ambele membre inferioare

    05. Conducere cu restrictie (indicarea subcodului obligatoriu, conducere supusa restrictiilor din motive medicale)
    05.01. Restrictie la calatoria pe timpul zilei (de exemplu: o ora dupa rasaritul soarelui si o ora inainte de apus)
    05.02. Restrictie la calatoria pe o raza de ... km de la locul de resedinta al titularului sau doar in interiorul unui oras, in perimetrul unei zone/regiuni
    05.03. Conducere fara pasageri in habitaclul autovehiculului
    05.04. Restrictie de utilizare in timpul deplasarii a unei viteze mai mici sau egale cu .... km/h
    05.05. Conducere doar atunci cand este insotit de un titular de permis de conducere
    05.06. Fara remorca
    05.07. Interzicerea conducerii pe autostrada
    05.08. Interzicerea consumului de bauturi alcoolice

    Adaptari ale vehiculului
    10. Cutie de viteze adaptata
    10.01. Schimbator de viteze manual
    10.02. Schimbator de viteze automat
    10.03. Schimbator de viteze cu comanda electronica
    10.04. Levier adaptat pentru schimbat viteza
    10.05. Fara cutie de transmisie secundara

    15. Ambreiaj adaptat
    15.01. Pedala de ambreiaj adaptata
    15.02. Ambreiaj manual
    15.03. Ambreiaj automat
    15.04. Compartimentare in fata pedalei de ambreiaj/pedalei de ambreiaj neutralizate/suprimate

    20. Mecanisme de franare adaptate
    20.01. Pedala de frana adaptata
    20.02. Pedala de frana marita
    20.03. Pedala de frana adaptata pentru piciorul stang
    20.04. Pedala de frana pentru talpa
    20.05. Pedala de frana cu bascula
    20.06. Frana de serviciu actionata cu mana (adaptata)
    20.07. Folosire maxima a franei de serviciu ranforsate
    20.08. Folosire maxima a franei de siguranta integrate in frana de serviciu
    20.09. Frana de mana (de stationare) adaptata
    20.10. Frana de mana (de stationare) cu comanda electrica
    20.11. Frana de mana cu comanda actionata de picior (adaptata)
    20.12. Compartimentare in fata pedalei de frana/pedalei de frana neutralizate/suprimate
    20.13. Frana cu comanda actionata la nivelul genunchiului
    20.14. Frana principala cu comanda electrica

    25. Mecanisme de acceleratie adaptate
    25.01. Pedala de acceleratie adaptata
    25.02. Pedala de acceleratie pentru talpa
    25.03. Pedala de acceleratie cu bascula
    25.04. Acceleratie manuala
    25.05. Acceleratie actionata la nivelul genunchiului
    25.06. Servo-acceleratie (electronica, pneumatica etc.)
    25.07. Pedala de acceleratie plasata la stanga pedalei de frana
    25.08. Pedala de acceleratie plasata la stanga
    25.09. Compartimentare in fata pedalei de acceleratie/pedalei de acceleratie neutralizate/suprimate

    30. Mecanisme de franare si de acceleratie combinate, adaptate
    30.01. Pedale paralele
    30.02. Pedale in (sau aproximativ in) acelasi plan
    30.03. Acceleratie si frana cu glisiera
    30.04. Acceleratie si frana cu glisiera cu orteza
    30.05. Pedala de frana si de acceleratie neutralizata/suprimata
    30.06. Podea ridicata
    30.07. Compartimentare pe o latura a pedalei de frana
    30.08. Compartimentare pentru proteza pe o latura a pedalei de frana
    30.09. Compartimentare in fata pedalelor de acceleratie si de frana
    30.10. Rezematoare pentru calcai/picior
    30.11. Acceleratie si frana cu comanda electrica

    35. Dispozitive de comanda adaptate
    (Faruri, stergator si spalator de parbriz, claxon, semnalizatoare etc.)
    35.01. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a influenta negativ conducerea
    35.02. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.)
    35.03. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul cu mana stanga volanului sau unor accesorii (maner sferic, furca etc.)
    35.04. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a da drumul cu mana dreapta volanului/accesoriilor (maner sferic, furca etc.)
    35.05. Dispozitive de comanda care pot fi actionate fara a elibera volanul/accesoriile (maner sferic, furca etc.) ori comenzile de acceleratie sau de frana combinate

    40. Directie adaptata
    40.01. Servodirectie standard
    40.02. Servodirectie ranforsata
    40.03. Servodirectie cu sistem de securitate
    40.04. Coloana de directie alungita
    40.05. Volan ajustat (volan mai gros/mai subtire; volan cu diametru redus etc.)
    40.06. Volan cu basculare
    40.07. Volan vertical
    40.08. Volan orizontal
    40.09. Actionare cu piciorul
    40.10. Actionare cu dispozitiv adaptat (mansa etc.)
    40.11. Maner la volan
    40.12. Orteza pentru mana pe volan
    40.13. Orteza de tenodeza

    42. Oglinda/oglinzi retrovizoare modificata/modificate
    42.01. Oglinda retrovizoare exterioara, stanga sau dreapta
    42.02. Oglinda retrovizoare exterioara, montata pe aripa
    42.03. Oglinda retrovizoare interioara, suplimentara pentru observarea traficului
    42.04. Oglinda retrovizoare interioara, panoramica
    42.05. Oglinda retrovizoare de unghi mort
    42.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare exterioara/exterioare, cu comanda electrica

    43. Scaun pentru sofer, modificat
    43.01. Scaun pentru conducator, cu inaltime adecvata pentru vizibilitate si distanta normala fata de volan si pedale
    43.02. Scaun pentru conducator, adaptat la forma corpului
    43.03. Scaun pentru conducator, cu sustinere laterala pentru o buna stabilitate
    43.04. Scaun pentru conducator, cu rezematoare pentru coate
    43.05. Scaun pentru conducator, cu glisiera alungita
    43.06. Centura de siguranta adaptata
    43.07. Centura de siguranta de tip jug

    44. Modificari ale motocicletelor (subcod obligatoriu)
    44.01. Frana cu comanda unica
    44.02. Frana de mana (adaptata) (pentru roata din fata)
    44.03. Frana de picior (adaptata) (pentru roata din spate)
    44.04. Maneta de acceleratie (adaptata)
    44.05. Cutie de viteze manuala si ambreiaj manual (adaptate)
    44.06. Oglinda/oglinzi retrovizoare adaptata/adaptate
    44.07. Comenzi (adaptate) (indicatoare de directie, faruri de oprire etc.)
    44.08. Inaltimea scaunului permitand conducatorului sa ajunga cu ambele picioare la pamant

    45. Numai motocicleta cu atas

    50. Limitat la un vehicul/numar de sasiu particular (numar de identificare al vehiculului, VIN)
    51. Limitat la un vehicul/placa de inmatriculare particular (numar de inmatriculare al vehiculului, VIN)

    Probleme administrative
    70. Schimbarea permisului nr. ......., eliberat de ...... (semn distinctiv U.E./O.N.U. in cazul unei tari terte, de pilda: 70.0123456789NL)
    71. Duplicatul permisului nr. ...... (semn distinctiv U.E./O.N.U. in cazul unei tari terte, de pilda: 71.987654321HR)
    72. Limitat la vehiculele din categoria A, cu capacitate cilindrica maxima de 125 cm^3 si o putere maxima de 11 kW (A1)
    73. Limitat la vehiculele din categoria B, cu trei sau patru roti si motor (B1)
    74. Limitat la vehiculele din categoria C, a caror masa maxima autorizata nu depaseste 7.500 kg (C1)
    75. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune in afara locului conducatorului (D1)
    76. Limitat la vehiculele din categoria C, a caror masa maxima autorizata nu depaseste 7.500 kg (C1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depaseste 750 kg, cu conditia ca masa totala maxima autorizata sa nu depaseasca 12.000 kg si ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depaseasca masa vehiculului tragator gol (C1+E)
    77. Limitat la vehiculele din categoria D, care nu au mai mult de 16 locuri pe scaune in afara locului conducatorului (D1), cuplate la o remorca a carei masa maxima autorizata depaseste 750 kg, cu conditia ca: a) masa totala maxima autorizata sa nu depaseasca 12.000 kg si ca masa maxima autorizata a remorcii sa nu depaseasca masa vehiculului tragator gol; si b) remorca sa nu fie folosita pentru transportul de calatori (D1+E)
    78. Limitat la vehiculele cu schimbator automat de viteze [Directiva 91/439/CEE, anexa II, pct. 8.1.1 alin. (2)]
    79. (...) Limitat la vehiculele care indeplinesc conditiile indicate intre paranteze, in contextul aplicarii art. 10 alin. (1) din directiva
    90.01: la stanga
    90.02: la dreapta
    90.03: stanga
    90.04: drept (dreapta)
    90.05: mana
    90.06: picior
    90.07: folosibil
    95. Conducator auto care detine certificat de competenta profesionala (CCP), emis conform Directivei Parlamentului European si a Consiliului 2003/59/CE, valabil pana la data de... (de exemplu "95.01.01.2012").
    Codurile nationale incep de la 100.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 574/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 574 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 574/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu