ORDONANTA DE URGENTA Nr. 107 din 29 iunie 2000
pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in numele Agentiei de
Implementare a Facilitatii Globale de Mediu, realizat prin Scrisoarea semnata
la Washington la 9 februarie 2000 si la Bucuresti la 23 februarie 2000
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 320 din 10 iulie 2000
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se aproba Acordul dintre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare, actionand in numele Agentiei de Implementare a
Facilitatii Globale de Mediu, realizat prin Scrisoarea semnata la Washington la
9 februarie 2000 si la Bucuresti la 23 februarie 2000 privind o donatie de pana
la 300.000 dolari S.U.A. destinata finantarii pregatirii Proiectului
"Controlul poluarii in agricultura".
Art. 2
Autoritatea si responsabilitatea privind executarea activitatilor si
utilizarea sumelor donatiei, conform prevederilor acordului, se deleaga
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului. In acest scop Ministerul
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului va infiinta o unitate de management a
proiectului, cu atributiile si salarizarea in conformitate cu prevederile
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru
unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe
contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv
privind plata specialistilor romani care isi desfasoara activitatea in cadrul
unitatilor de management de proiect.
Art. 3
Contributia partii romane la pregatirea Proiectului "Controlul
poluarii in agricultura" va consta in:
- echivalentul in lei al sumei de 8.400 dolari S.U.A. si eventualele taxe
si impozite datorate pe teritoriul Romaniei, aferente activitatilor prevazute
in acord, care se vor asigura de la bugetul de stat in cadrul sumelor aprobate
prin bugetul Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului;
- echivalentul in lei al sumei de 12.000 dolari S.U.A., care reprezinta
contributie in natura constand in spatiile puse la dispozitie Unitatii de
management a Proiectului in cladirea Directiei generale agricole Calarasi.
p. PRIM-MINISTRU,
MIRCEA CIUMARA
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Petre Roman
Ministrul agriculturii si
alimentatiei,
Ioan Avram Muresan
Ministru de stat,
presedintele Consiliului de
Coordonare Economico-Financiara,
Mircea Ciumara
BANCA MONDIALA 1818 H Street N.W.
Banca Internationala pentru Washington, D.C. 20433
Reconstructie si Dezvoltare S.U.A.
Asociatia Internationala pentru Dezvoltare
(202) 477-1234
Adresa prin cablu: INTBAFRAD
Adresa prin cablu: INDEVAS
Excelentei sale, Decebal Traian Remes 9 februarie 2000
Ministrul finantelor
Ministerul Finantelor
Bucuresti, Romania
Referitor la: Donatia pentru pregatirea unui proiect privind controlul
poluarii in agricultura
GEF-PPG TF023482
Excelenta,
Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare
(Banca) actionand ca Agentie de Implementare a Facilitatii Globale de Mediu
(GEF), pentru a va anunta acordul Bancii de a acorda Guvernului Romaniei
(Beneficiarul) o donatie de pana la 300.000 dolari S.U.A. (donatia). Donatia a
fost acordata ca raspuns la cererea Beneficiarului pentru asistenta financiara,
pentru scopurile, in termenii, precum si in conditiile stabilite in anexa la
acest acord. Beneficiarul, prin confirmarea acordului sau asupra celor ce
urmeaza, este imputernicit sa contracteze si sa efectueze trageri din donatie,
pentru scopurile, precum si in termenii si in conditiile stabilite.
Acordarea acestei donatii nu constituie si nu implica vreun angajament din
partea Bancii, fie ca Agentie de Implementare a GEF, fie in numele sau propriu,
fie in numele Asociatiei Internationale pentru Dezvoltare, de participare la
finantarea vreunui proiect care ar rezulta din activitatile finantate din
donatie.
Va rog sa confirmati acordul dumneavoastra privind cele ce urmeaza, in
numele Beneficiarului, prin semnarea, datarea si returnarea copiei anexate de
pe acest acord. Dupa primirea de catre Banca a unei copii de pe acest acord,
contrasemnat de dumneavoastra, acesta va intra in vigoare la data
contrasemnarii.
Cu stima,
BANCA INTERNATIONALA
PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE
actionand ca
Agentie de Implementare a
Facilitatii Globale de Mediu
Andrew N. Vorkink,
director de tara
Unitatea pentru Bulgaria si Romania
Regiunea Europa si Asia Centrala
De acord:
GUVERNUL ROMANIEI
SS // Decebal Traian Remes,
ministrul finantelor
reprezentant autorizat
Data: 23 februarie 2000
ANEXA 1
SCOPURILE, TERMENII SI CONDITIILE DONATIEI
1. Scopurile si activitatile
1.1. Scopul donatiei consta in sprijinirea pregatirii Proiectului privind
controlul poluarii in agricultura, care are ca principal obiectiv reducerea
poluarii agricole a Dunarii si a Marii Negre printr-un management integrat al
regiunii Calarasi (Proiectul).
Activitatile Proiectului se vor dezvolta pornindu-se de la initiativele
existente si planificate ale Guvernului, organizatiilor neguvernamentale si ale
organizatiilor internationale si vor include: a) promovarea unor practici
agricole nedaunatoare pentru mediu; b) refacerea ecologica a zonei agricole
Boianu - Sticleanu; c) dezvoltarea capacitatii politice si de reglementare a
Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului (MAPPM) si a Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei (MAA); si d) constientizarea publicului.
Activitatile (activitatile) pentru care este acordata donatia sunt urmatoarele:
(i) cercetarea de baza: sprijinirea cercetarii necesare si pregatirea unui
raport care sa descrie in mod sistematic, detaliat si sintetizat
informatiile-cheie din sectorul vizat (descrierea modului de utilizare a
terenurilor in prezent, evaluari economice, situatia biodiversitatii,
problemele, cauzele, aranjamentele institutionale, evaluarea sociala,
practicile agricole etc.). Aceasta ar putea furniza informatiile de baza
necesare in realizarea Proiectului; si
(ii) dezvoltarea capacitatii si abordarea intr-o maniera participativa
pentru realizarea conceptului detaliat al Proiectului si a planului de
implementare a Proiectului: dezvoltarea (intr-o maniera participativa cu echipa
de pregatire a Romaniei) componentelor Proiectului si a subcomponentelor
acestuia, precum si a unei secvente de activitati detaliate, a planului de
implementare si a nevoilor de investitii, inclusiv a termenilor de referinta
pentru orice contracte majore care vor fi implementate in cadrul Proiectului.
Scopul va consta in crearea la nivel national a capacitatii de dezvoltare a
conceptului Proiectului si de implementare a acestuia dupa intrarea sa in
vigoare.
2. Implementarea generala
2.1. Beneficiarul:
a) va indeplini activitatile cu eficienta si seriozitate;
b) va furniza cu promptitudine fondurile, facilitatile, serviciile si alte
resurse necesare pentru indeplinirea scopurilor Proiectului;
c) va furniza toate informatiile privind activitatile si utilizarea sumelor
donatiei, asa cum Banca solicita in mod rezonabil;
d) va schimba din cand in cand puncte de vedere cu reprezentantii Bancii
privind progresul si rezultatele activitatilor;
e) va lua toate masurile necesare pentru a permite Bancii sa viziteze
teritoriul Romaniei pentru scopurile privind donatia. Fara limitarile prevazute
anterior, Beneficiarul va pregati, daca Banca va solicita astfel, si va furniza
Bancii cu promptitudine, imediat dupa terminarea activitatilor, un raport
privind rezultatele si impactul activitatilor, intr-o forma acceptabila Bancii.
3. Achizitiile
3.1. Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea
serviciilor de consultanta si a bunurilor necesare pentru indeplinirea
activitatilor, care vor fi finantate din sumele donatiei, se va face in conformitate
cu prevederile anexei nr. I.
3.2. Beneficiarul va asigura ca toate bunurile importate, care vor fi
finantate din sumele donatiei, vor fi asigurate impotriva accidentelor
neprevazute in timpul achizitiei, transportului si livrarii acestora la locul
utilizarii sau instalarii si ca orice suma primita ca urmare a unei astfel de
asigurari este platibila intr-o moneda liber convertibila, pentru a permite
repararea sau inlocuirea unor astfel de bunuri. Beneficiarul va asigura ca
orice facilitati relevante privind activitatile vor fi operationale si
mentinute tot timpul, in conformitate cu practicile corespunzatoare, si ca
orice modificare sau reinnoire a unor astfel de facilitati va fi facuta cu
promptitudinea care se impune.
4. Trageri din donatie
4.1. Suma donatiei va fi creditata intr-un cont deschis de Banca in numele
Beneficiarului (contul donatiei) si pot fi efectuate trageri din acesta de
catre beneficiar, in conformitate cu clauzele sectiunii a 4-a, pentru
cheltuielile privind costurile rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare
activitatilor si care sunt finantate din donatie.
4.2. Cheltuielile pentru articolele prezentate mai jos pot fi finantate din
sumele donatiei si pot fi utilizate exclusiv pentru indeplinirea activitatilor:
_____________________________________________________________________________
Articolul Suma alocata %
din donatie din cheltuieli
(dolari care vor fi
S.U.A.) finantate
_____________________________________________________________________________
Servicii de consultanta si
instruire 164.000 100%
Bunuri 56.000 85% din cheltuielile locale
Costuri operationale suplimentare 80.000 85%
_____________________________________________________________________________
TOTAL: 300.000
_____________________________________________________________________________
Termenul cheltuieli locale inseamna cheltuielile exprimate in moneda tarii
Beneficiarului sau pentru plata bunurilor furnizate de pe teritoriul tarii
Beneficiarului.
Termenul cheltuieli operationale suplimentare inseamna cheltuieli recurente
impuse de Facilitatea de Pregatire a Proiectului pentru coordonarea
activitatilor Proiectului, inclusiv calatoriile in zonele Proiectului,
cheltuielile cu diurna, combustibilul, soferul, intretinerea vehiculului,
traduceri, comunicatii (e-mail, telefon, fax), utilitati (energie, apa,
salubritate), asistentul de proiect, cheltuieli cu renovarea birourilor
(zugravire, inchiriere mobila de birou, instalatii electrice) si cu alte bunuri
necesare pentru dotarea birourilor.
4.3. Prin derogare de la clauzele paragrafului 4.2:
a) nu poate fi facuta nici o tragere: (i) pentru plata cheltuielilor facute
anterior datei acestui acord; (ii) in contul platilor pentru orice taxa
perceputa de catre sau pe teritoriul Beneficiarului; (iii) in contul
cheltuielilor facute pe teritoriul oricarei tari care nu este membra a Bancii
sau pentru bunuri produse in sau servicii furnizate din astfel de teritorii;
(iv) pentru scopul oricarei plati catre persoane sau entitati ori pentru orice
import de bunuri, daca astfel de plati sau importuri sunt interzise, prin
instiintarea Bancii, printr-o decizie a Consiliului de Securitate al Natiunilor
Unite prevazuta in cap. VII al Cartei Natiunilor Unite; sau (v) dupa 30 iunie
2001 sau o data ulterioara, asa cum Banca va stabili prin instiintare scrisa a
Beneficiarului (data inchiderii), cu exceptia faptului ca se pot face trageri
pentru cheltuielile angajate anterior datei inchiderii si primite de Banca in
termen de 4 luni de la data inchiderii, dupa care orice suma a donatiei ramasa
netrasa din contul donatiei va fi anulata; si
b) daca, in opinia Bancii, o suma a donatiei alocata oricarui articol din
tabelul de la paragraful 4.2 va fi insuficienta pentru acoperirea cheltuielilor
pentru un astfel de articol, aceasta poate, prin instiintarea scrisa a
Beneficiarului, sa realoce pentru acel articol o suma a donatiei care era
alocata altui articol care, in opinia sa, nu va mai implica alte cheltuieli.
4.4. Cand Beneficiarul va dori sa traga orice suma din contul donatiei, el
va expedia Bancii o cerere de tragere pentru o astfel de suma, intr-o forma
specificata de Banca. Cererile de tragere vor fi:
a) semnate in numele Beneficiarului de o persoana oficiala imputernicita
sau de o alta persoana, dupa cum a fost imputernicita in scris; si
b) insotite de astfel de evidente in sprijinul cererii, asa cum Banca va
solicita in mod rezonabil. Specimenele de semnatura autentificate ale
persoanelor imputernicite sa semneze cererile de tragere vor fi furnizate cu
prima cerere continand semnatura respectiva. Fiecare cerere de tragere pentru o
suma din donatie si evidentele in sprijinul acesteia trebuie sa fie
corespunzatoare ca forma si continut pentru ca Banca sa considere ca
Beneficiarul este imputernicit sa traga suma respectiva din contul donatiei si
ca aceasta suma este utilizata pentru realizarea activitatilor. Banca va plati
sumele trase de Beneficiar din contul donatiei numai catre sau la cererea
Beneficiarului.
4.5. Banca poate solicita ca tragerile din contul donatiei sa fie facute pe
baza declaratiilor de cheltuieli pentru:
a) serviciile consultantilor individuali costand mai putin de 10.000 dolari
S.U.A. echivalent;
b) bunurile; si
c) costurile operationale suplimentare, toate in cadrul termenilor si
conditiilor specificate de Banca prin instiintarea Beneficiarului.
4.6. Tragerile din sumele donatiei vor fi facute in valuta donatiei. Banca,
la cererea Beneficiarului si actionand ca agent al Beneficiarului, va
achizitiona cu valuta donatiei trasa din contul donatiei acele valute care vor
fi solicitate pentru plata cheltuielilor ce urmeaza sa fie finantate din
donatie. Ori de cate ori va fi necesar, pentru scopurile acestui acord, pentru
a determina valoarea unei valute exprimata in alta valuta, aceasta valoare va
fi determinata in mod rezonabil de Banca.
4.7. Pentru a facilita realizarea activitatilor Beneficiarul poate deschide
si mentine un cont special de depozit in dolari S.U.A. (cont special) la o
banca comerciala, in termenii si in conditiile acceptabile Bancii, incluzand
protectia corespunzatoare impotriva compensarii, confiscarii sau sechestrului.
Depozitele in sau platile din contul special vor fi facute in conformitate cu
clauzele anexei nr. II la aceasta anexa.
5. Conturile si auditul
5.1. a) Beneficiarul va mentine sau va determina mentinerea unui sistem de
management financiar, incluzand inregistrarile si conturile, si va pregati
situatiile financiare intr-o forma acceptabila Bancii, adecvate, care sa
reflecte, in conformitate cu practicile contabile recunoscute, operatiunile,
resursele si cheltuielile privind activitatile.
b) Beneficiarul: (i) va avea inregistrarile, conturile si situatiile
financiare la care s-a facut referire in subparagraful a) de mai sus si
inregistrarile si conturile privind contul special pentru fiecare an fiscal
auditat, in conformitate cu standardele de auditare acceptabile Bancii,
aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti care intrunesc
calificarile, experienta si termenii de referinta acceptabili Bancii; (ii) va
furniza Bancii, cat de curand posibil, dar nu mai tarziu de 3 luni dupa
sfarsitul fiecarui astfel de an: a) o copie de pe situatiile financiare la care
se face referire in subparagraful a) al acestei sectiuni, pentru un astfel de
an auditat; si b) o opinie privind aceste situatii, inregistrari si conturi,
precum si raportul acestui audit efectuat de auditorii mai sus mentionati, in
scopul si cu detaliile solicitate in mod rezonabil de Banca; si (iii) va
furniza Bancii alte informatii privind inregistrarile si conturile mai sus
mentionate si auditul, precum si privind auditorii mai sus mentionati, asa cum
Banca va solicita din cand in cand.
c) Pentru toate cheltuielile pentru care au fost facute trageri din contul
donatiei, pe baza declaratiilor de cheltuieli, Beneficiarul: (i) va mentine sau
va determina mentinerea, in conformitate cu subparagraful a) de mai sus,
inregistrarilor si conturilor care reflecta aceste cheltuieli; (ii) va mentine,
cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in
care a fost facuta ultima tragere din contul donatiei, toate inregistrarile
(contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza
cheltuielile; (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze aceste
inregistrari; si (iv) va asigura ca aceste inregistrari si conturi sunt incluse
in auditul anual la care s-a facut referire in subparagraful b) de mai sus si
ca raportul acestui audit contine o opinie separata a auditorilor mentionati
conform careia declaratiile de cheltuieli prezentate pe parcursul anului fiscal
respectiv, impreuna cu procedurile si controlul intern implicate in pregatirea
lor, pot fi de incredere pentru sustinerea tragerilor mentionate.
6. Suspendarea si anularea
6.1. Banca poate oricand, prin instiintarea Beneficiarului, sa suspende
dreptul acestuia de a face trageri in continuare din contul donatiei daca
oricare dintre urmatoarele evenimente s-a produs si continua sa se produca:
a) Beneficiarul nu s-a conformat cu oricare dintre obligatiile sale
specificate in prezentul acord; sau
b) va fi suspendat dreptul Beneficiarului sau al oricarei alte entitati,
careia Banca i-a acordat un imprumut garantat de Guvernul Romaniei, de a face
trageri in cadrul oricarui acord de imprumut cu Banca sau al oricarui acord de
credit pentru dezvoltare cu Asociatia Internationala pentru Dezvoltare.
6.2. Banca, prin instiintarea scrisa a Beneficiarului, poate anula dreptul
acestuia de a face trageri in continuare din contul donatiei:
a) oricand dupa ce dreptul Beneficiarului de a face trageri din contul
donatiei va fi fost suspendat ca urmare a clauzelor mentionate la paragraful
6.1 de mai sus; sau
b) daca Beneficiarul nu a reusit sa actioneze in mod acceptabil pentru
Banca, in vederea indeplinirii activitatilor, in decurs de 90 de zile dupa data
intrarii in vigoare a acestui acord; sau
c) daca Banca a decis, oricand dupa consultarea cu Beneficiarul, sa retraga
sprijinul sau pentru Proiect; sau
d) daca Beneficiarul a retras cererea sa catre Banca privind solicitarea de
asistenta financiara pentru Proiect.
ANEXA 1
ACHIZITII
Sectiunea I
Servicii de consultanta
Partea A: Generalitati
Serviciile de consultanta vor fi contractate in conformitate cu clauzele
prevazute in introducere si in sectiunea a IV-a din ghidul "Selectarea si
angajarea consultantilor de catre Imprumutatii Bancii Mondiale", publicat
de Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997 si in ianuarie 1999
(Ghidul de consultanta) si cu urmatoarele clauze ale acestei sectiuni.
Partea B: Selectia pe baza de calitate si costuri
Cu exceptia altor cazuri prevazute in partea C a acestei sectiuni,
serviciile de consultanta vor fi contractate prin contracte incheiate in
conformitate cu prevederile sectiunii a II-a a Ghidului de consultanta, ale
paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acesta, ale anexei nr. 2 la acesta si cu
clauzele paragrafelor 3.13 - 3.18 din acesta, aplicabile selectarii
consultantilor pe baza calitatii si costurilor.
Partea C: Alte proceduri pentru selectarea consultantilor
Consultantii individuali
Serviciile pentru sarcinile care intrunesc cerintele stabilite in
paragraful 5.1 din Ghidul de consultanta vor fi achizitionate prin contracte
incheiate cu consultantii individuali in conformitate cu clauzele paragrafelor
5.1 - 5.3 din Ghidul de consultanta.
Partea D: Analiza de catre Banca a selectarii consultantilor
1. Planificarea selectarii
Anterior emiterii catre consultanti a oricarei cereri pentru propuneri,
planul propus pentru selectarea consultantilor in cadrul activitatilor va fi
furnizat Bancii spre analiza si aprobare, in conformitate cu clauzele
paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Ghidul de consultanta. Selectarea tuturor
serviciilor de consultanta va fi realizata in conformitate cu planul respectiv
de selectare, asa cum a fost aprobat de Banca, si cu clauzele paragrafului 1
mentionat.
2. Analiza anterioara
(a) La contractele pentru angajarea consultantilor individuali, estimate la
un cost de 10.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, calificarile,
experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor
fi furnizate Bancii spre aprobare. Contractul va fi incheiat numai dupa ce a
fost data aprobarea mentionata.
3. Analiza ulterioara
Pentru fiecare contract neacoperit de paragraful 2 al acestei parti se vor
aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Ghidul de
consultanta.
Sectiunea a II-a
Achizitionarea bunurilor
Bunurile vor fi achizitionate: a) in conformitate cu clauzele sectiunii I a
"Ghidului de achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor
AID", publicat de Banca in ianuarie 1995 si revizuit in ianuarie si august
1996, in septembrie 1997 si in ianuarie 1999 (Ghidul); si b) in cadrul
contractelor incheiate pe baza procedurilor de cumparare, in conformitate cu
clauzele paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid. Procedura de analiza descrisa in
paragraful 4 al anexei nr. I la Ghid se va aplica acelor contracte, cu conditia
ca termenul "oferta" in acel paragraf 4 sa fie citit
"cotatie".
ANEXA 2
CONTUL SPECIAL
1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul articol eligibil inseamna acel articol stabilit in tabelul din
paragraful 4.2 din anexa la acest acord;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli efectuate pentru
acoperirea costurilor rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare
activitatilor si care vor fi finantate din sumele donatiei; si
c) termenul alocatii autorizate inseamna o suma de pana la 150.000 dolari
S.U.A. echivalent care va fi trasa din contul donatiei si depozitata in contul
special, potrivit paragrafului 3 a) din aceasta anexa.
2. Platile din contul special vor fi facute exclusiv pentru cheltuieli
eligibile in conformitate cu clauzele acestei anexe.
3. Dupa ce Banca a primit evidenta acceptabila prin care contul special a
fost deschis in mod corespunzator, tragerile alocatiei autorizate si tragerile
ulterioare care vor alimenta contul special vor fi facute dupa cum urmeaza:
a) Beneficiarul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea
in contul special a unei sume sau a unor sume care nu vor depasi suma cumulata
a alocatiei autorizate. Pe baza acestei cereri sau a acestor cereri Banca va
efectua, in numele Beneficiarului, trageri din contul donatiei si va depozita
in contul special o suma sau sumele, dupa cum a solicitat Beneficiarul.
b) (i) Pentru alimentarea contului special Beneficiarul va furniza Bancii
cereri pentru depozite in contul special la intervalele pe care le va specifica
Banca.
(ii) Anterior sau la data fiecarei astfel de cereri Beneficiarul va furniza
Bancii documentele si alte evidente solicitate ca urmare a paragrafului 4 din
aceasta anexa pentru plata sau platile pentru care este solicitata alimentarea.
Toate depozitele vor fi trase de Banca din contul donatiei in cadrul
articolului (articolelor) eligibil (eligibile) si in sumele echivalente
respective, asa cum va fi fost justificat de documentele mentionate si de alte
evidente.
4. Pentru fiecare plata facuta de Beneficiar din contul special
Beneficiarul va furniza Bancii, ori de cate ori aceasta solicita in mod
rezonabil, documentele si alte evidente care sa indice ca aceste plati au fost
facute exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Prin derogare de la clauzele paragrafului 3 din aceasta anexa, Bancii nu
i se va solicita sa faca depozite in contul special:
a) daca oricand Banca va fi determinat ca toate tragerile urmatoare ar
trebui facute de Beneficiar direct din donatie;
b) daca Beneficiarul nu a reusit sa furnizeze Bancii, in cadrul unei
perioade specificate in paragraful 5.1 b) (ii) din anexa la acest acord, orice
rapoarte de audit solicitate sa fie furnizate Bancii ca urmare a clauzelor
paragrafului amintit pentru auditarea inregistrarilor si conturilor pentru
contul special;
c) daca oricand Banca va instiinta Beneficiarul despre intentiile sale de a
suspenda in intregime sau in parte dreptul Beneficiarului de a face trageri din
contul donatiei ca urmare a clauzelor paragrafului 6.1 din anexa la acest
acord;
d) o data ce suma totala trasa din donatie va egala echivalentul a de doua
ori suma alocatiei autorizate.
Tragerile din contul donatiei ale sumelor ramase netrase din donatie vor
urma procedurile specificate de Banca prin instiintarea Beneficiarului. Aceste
trageri vor fi facute numai dupa si in masura in care Banca a fost satisfacuta
ca toate aceste sume ramase in depozit in contul special la data acestei
instiintari vor fi utilizate pentru plata cheltuielilor eligibile.
6. a) Daca oricand Banca a determinat ca orice plata din contul special:
(i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau intr o suma neeligibila, potrivit
paragrafului 2 din aceasta anexa; sau (ii) nu a fost justificata de evidentele
furnizate Bancii, Beneficiarul, dupa instiintarea prompta primita de la Banca:
A. va furniza evidentele suplimentare solicitate de Banca; sau B. va depozita
in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va rambursa catre Banca)
o suma egala cu suma unei astfel de plati sau a unei parti din aceasta, nu
neaparat eligibila sau justificata. In afara de cazul in care Banca va hotari
altfel, nu va mai fi facut in continuare nici un depozit de catre Banca in
contul special pana cand Beneficiarul nu va fi furnizat astfel de evidente sau
nu va fi facut un astfel de depozit sau de rambursare, dupa cum va fi cazul.
b) Daca oricand Banca va fi determinat ca orice suma neutilizata din contul
special nu va fi solicitata sa acopere platile urmatoare pentru cheltuielile
eligibile, Beneficiarul va rambursa cu promptitudine Bancii aceasta suma
neutilizata, dupa instiintarea primita din partea Bancii.