Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 473 din 9 iunie 2009

privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare

ACT EMIS DE: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 411 din 16 iunie 2009



Având în vedere prevederile art. 36 şi 37 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, precum şi ale art. 16-20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 4 alin. (1) pct. 55 şi al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - (1) Prezentul ordin se aplică furnizorilor de servicii de certificare care doresc să îşi desfăşoare activitatea ca furnizori acreditaţi şi stabileşte procedura privind acordarea, suspendarea şi retragerea deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare de către Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu.

(2) Prezentul ordin stabileşte conţinutul, durata de valabilitate şi efectele suspendării sau retragerii deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare.

Art. 2. -In înţelesul prezentului ordin, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   autoritate - Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, în calitate de autoritate de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu, conform art. 25 şi 26 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică;

b) acreditare - calificativul acordat de către autoritate unui furnizor de servicii de certificare, la solicitarea acestuia, în urma verificării documentaţiei şi a raportului de audit efectuat de o terţă parte, în vederea stabilirii concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate şi cele existente în realitate;

c)  audit - procesul de verificare a concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate de către furnizorul de servicii de certificare care solicită acreditarea şi cele existente în realitate;

d)  auditor- persoana juridică numită de către autoritate pentru efectuarea auditului de acreditare, în urma evaluării îndeplinirii criteriilor de selecţie;

e) registru - Registrul furnizorilor de servicii de certificare, care este constituit şi actualizat de către autoritate şi care are rolul de a asigura, prin efectuarea înregistrărilor prevăzute de Legea nr. 455/2001, stocarea datelor de identificare şi a unor informaţii legate de activitatea furnizorilor de servicii de certificare, precum şi informarea publicului cu privire la datele şi informaţiile stocate.

Art. 3. - Furnizorul de servicii de certificare care doreşte să fie acreditat va înainta autorităţii o cerere scrisă pentru începerea procedurii de acreditare. Forma şi conţinutul acestei cereri sunt prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 4. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor de acreditare se face de către un auditor numit de către autoritate în urma parcurgerii procedurii prevăzute la alin. (2)-(7).

(2)  Numirea auditorului se face în urma unui proces de calificare, pe baza criteriilor stabilite de către autoritate şi în urma selecţiei acestuia dintre candidaţii calificaţi.

(3)  In acest scop autoritatea va face public anunţul de selecţie odată cu punerea la dispoziţie oricărei părţi interesate, contra cost, a condiţiilor de calificare. Anunţul va cuprinde inclusiv data-limită de depunere a documentaţiei de calificare.

(4) Orice persoană juridică care a intrat în posesia condiţiilor de calificare conform alin. (3) poate participa la procesul de calificare.

(5) Autoritatea verifică documentele de calificare din partea candidaţilor şi respectarea criteriilor stabilite.

(6) In termen de 30 de zile de la data primirii cererii pentru începerea procedurii de acreditare, autoritatea întocmeşte şi comunică furnizorului de servicii de certificare lista candidaţilor calificaţi.

(7)   Furnizorul de servicii de certificare care solicită acreditarea selectează dintre candidaţii calificaţi auditorul care va fi numit de către autoritate pentru efectuarea auditului de acreditare.

Art. 5. - (1) In urma selecţiei efectuate de către furnizorul de servicii de certificare, autoritatea emite decizia de numire a auditorului.

(2) Numirea auditorului se face prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale. Forma şi conţinutul ordinului de numire sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. -Auditul se realizează pe cheltuiala furnizorului de servicii de certificare.

Art. 7. - Pe perioada efectuării auditului, autoritatea poate solicita orice documente referitoare la activitatea furnizorului de servicii de certificare care solicită acreditarea şi poate desemna personal propriu pentru a participa la procesul de audit.

Art. 8. - (1) Rezultatul auditului efectuat asupra activităţii furnizorului de servicii de certificare va fi prezentat sub forma unui raport de audit însoţit de opinia de audit.

(2) Autoritatea îşi rezervă dreptul de a respinge cererea de acreditare în urma analizei raportului de audit, precum şi în cazul unei opinii de audit exprimate cu rezerve.

(3) In cazul unor observaţii referitoare la raportul de audit prezentat, autoritatea are obligaţia comunicării acestora atât furnizorului de servicii de certificare, cât şi auditorului, în termen de 5 zile de la prezentarea raportului.

Art. 9. - (1) In termen de 10 zile de la prezentarea opiniei de audit favorabile, autoritatea emite decizia de acreditare şi înscrie în registru menţiunea privind acreditarea furnizorului de servicii de certificare.

(2) Acreditarea se face prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale. Forma şi conţinutul ordinului de acreditare sunt prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

(3) In cazul respingerii cererii de acreditare, autoritatea va comunica furnizorului motivele respingerii.

Art. 10. - (1) Procedura de suspendare sau de retragere a deciziei de acreditare este prevăzută la art. 19 şi 20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare.

(2)  Suspendarea sau retragerea deciziei de acreditare se face prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.

(3) Pe perioada suspendării acreditării furnizorului de servicii de certificare încetează dreptul acestuia de a folosi în toate activităţile pe care le desfăşoară o menţiune distinctivă care să se refere la această calitate.

(4)  Semnăturile electronice extinse bazate pe certificate calificate eliberate de către furnizorul de servicii de certificare pe perioada suspendării acreditării sunt exceptate de la prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 455/2001.

(5) In cazul suspendării sau retragerii acreditării acordate furnizorului de servicii de certificare, autoritatea va face menţiunile necesare în registru.

Art. 11. - (1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei nr. 31/2008 privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 21 ianuarie 2008.

(2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

Gabriel Sandu

ANEXA Nr. 1

CERERE   PENTRU   ÎNCEPEREA   PROCEDURII   DE  ACREDITARE

Stimate Domnule Ministru,

Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) pct. 55 din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 36 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică şi ale art. 16 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare, vă solicităm să dispuneţi începerea procedurii de acreditare a(numele şi prenumele/denumirea solicitantului)..............................................................., furnizor de servicii de certificare, având domiciliul/sediul în(adresa completă, inclusiv telefon şi fax)...........................................................................................,  înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ........................, cod unic de înregistrare/cod de identificare fiscală ................., reprezentat legal prin (numele şi prenumele)  ...................................................... , domiciliat(ă) în (adresa completă, inclusiv telefon) ....................................................................................., identificat(ă) prin  actul de identitate (serie, număr, cod numeric personal).............................................................

Semnătura reprezentantului legal şi ştampila solicitantului

....................................................................................

ANEXA Nr. 2

ORDIN   DE   DESEMNARE  A AUDITORULUI

Având în vedere prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, precum şi ale Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare,

în baza Ordinului ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 473/2009 privind procedura de acordare, suspendare şi retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare,

în temeiul art. 4 alin. (1) pct. 55 şi al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere Referatul de aprobare nr........../.......al Direcţiei.........1,

ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. -(denumirea auditorului).................................................., cu domiciliul/sediul  în......................., înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul................., cod unic de înregistrare/cod de identificare fiscală................., este desemnat pentru a efectua auditul în vederea acreditării furnizorului de servicii de certificare(denumirea furnizorului)................................................

Art. 2. - (denumirea auditorului)..............................................va prezenta Ministerului Comunicaţiilor  şi Societăţii Informaţionale raportul de audit, însoţit de opinia de audit, efectuate în vederea acreditării furnizorului de servicii de certificare(denumirea furnizorului)........................................................., în termen de 30 de zile de la comunicarea prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se comunică(denumirea auditorului).............................................

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

...........................................................................

Ordin nr......./..........

Bucureşti

1 Se va menţiona denumirea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale care îndeplineşte atribuţiile de punere în aplicare a Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

ANEXA Nr. 3

ORDIN   DE  ACREDITARE

Având în vedere prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, precum şi ale Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare,

în baza Ordinului ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 473/2009 privind procedura de acordare, suspendare şi retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare,

în temeiul art. 4 alin. (1) pct. 55 şi al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere Referatul de aprobare nr........../.......al Direcţiei.........1,

ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. -Incepând cu data comunicării prezentului ordin,(denumirea furnizorului)................................................dobândeşte calitatea de furnizor acreditat de servicii  de certificare.

Art. 2. -Acreditarea se acordă pe o perioadă de 3 ani de la data comunicării prezentului ordin şi poate fi reînnoită pe baza procedurii prevăzute în Ordinul ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr...............................privind procedura de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare.

Art. 3. - Prezentul ordin se comunică(denumirea furnizorului)....................................................................atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, semnat digital.

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

..........................................................................

Ordin nr................................

Bucureşti

1 Se va menţiona denumirea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale care îndeplineşte atribuţiile de punere în aplicare a Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 473/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 473 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu