Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4500 din 21 aprilie 2008

pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informatiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de catre functionarii publici si la implementarea procedurilor disciplinare

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 351 din 7 mai 2008



Având în vedere:

- prevederile art. 20 alin. (1) lit. a) şi ale art. 21 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată;

- prevederile art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, cu modificările ulterioare;

- prevederile art. 55 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplină;

- necesitatea îndeplinirii activităţilor prevăzute de condiţionalitatea nr. 4 I. „Prevenirea faptelor de corupţie", măsura 4 „Monitorizarea respectării normelor de conduită şi a standardelor etice în administraţia publică", etapa 4.2 „Stabilirea metodelor de colectare a informaţiilor relevante privind încălcarea normelor de etică de către funcţionarii publici din toate sectoarele, centralizarea acestora şi prezentarea lor într-un format unic" şi etapa 4.3 „Colectarea informaţiilor relevante privind măsurile luate pentru reducerea oportunităţilor de corupţie, precum şi evaluarea impactului acestora. Raportarea măsurilor luate pentru reducerea oportunităţilor de corupţie, precum şi a sancţiunilor luate împotriva funcţionarilor publici, în particular a celor din administraţia publică de la nivel local. Pregătirea şi diseminarea de către mass-media a datelor statistice, pe baza unor rapoarte semestriale", cuprinse în Planul de acţiune pentru îndeplinirea condiţionalităţilor din cadrul mecanismului de cooperare şi verificare a progresului realizat de România în domeniul reformei sistemului judiciar şi al luptei împotriva corupţiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.346/2007,

în temeiul prevederilor art. 21 alin. (2) şi ale art. 22 alin. (1) lit. b) şi d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată,

preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Prin prezentul ordin se asigură un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodică, în formate standard de raportare şi centralizare, a datelor şi informaţiilor relevante privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.

(2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea condiţiilor necesare îmbunătăţirii procesului de monitorizare şi evaluare a implementării normelor de conduită şi a efectelor procedurilor disciplinare în sistemul funcţiei publice, prin standardizarea procesului de raportare, în vederea facilitării prelucrării datelor şi a creşterii obiectivitătii şi calităţii procesului de analiză.

Art. 2. - (1) Prezentul ordin se aplică următoarelor autorităţi şi instituţii publice:

a) autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală;

b)  serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale;

c) autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică locală.

(2) Autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) îndeplinesc obligaţiile prevăzute de prezentul ordin prin consilierii etici şi preşedinţii comisiilor de disciplină, potrivit responsabilităţilor exprese ale acestora prevăzute de prezentul ordin.

Art. 3. - (1) Se aprobă Instrucţiunile de completare şi transmitere a formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduită şi a formatului standard de raportare   privind   implementarea   procedurilor  disciplinare, prevăzute în anexa nr. 1, denumite în continuare instrucţiuni.

(2)   Se aprobă formatul standard de raportare privind respectarea normelor de conduită, prevăzut în anexa nr. 2.

(3)   Se aprobă formatul standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare, prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 4. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de raportare a datelor şi informaţiilor relevante privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare, în forma şi în conţinutul stabilite pentru formatele standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3.

(2)  Formatele standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 se completează cu respectarea regulilor procedurale prevăzute în instrucţiuni.

(3)     Autorităţilor şi instituţiilor publice le revine responsabilitatea corectitudinii datelor şi informaţiilor completate în formatele standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, care se transmit Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

Art. 5. - (1) Raportul privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici se întocmeşte trimestrial, în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2, de către consilierul etic din cadrul autorităţii sau instituţiei publice.

(2)  Raportul prevăzut la alin. (1) se aprobă de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, se comunică funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice şi se transmite trimestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în primele 7 zile lucrătoare ale lunii imediat următoare sfârşitului fiecărui trimestru al anului.

(3)  Raportul privind implementarea procedurilor disciplinare se întocmeşte semestrial, în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 3, de către preşedintele comisiei de disciplină, se comunică conducătorului autorităţii sau instituţiei publice şi consilierului etic şi se transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de către consilierul etic în primele 7 zile lucrătoare ale lunii imediat următoare sfârşitului fiecărui semestru al anului. Formatul standard de raportare completat în condiţiile prezentului alineat se transmite de consilierul etic odată cu formatul standard de raportare prevăzut la alin. (1), completat pentru trimestrul al doilea, şi, respectiv, al patrulea al anului.

Art. 6. - (1) In vederea aplicării unitare de către autorităţile şi instituţiile publice a prevederilor art. 5, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici publică pe portalul instituţiei modelul formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2 şi modelul formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 3, în format Excel, la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea „Materiale utile", subsecţiunea „Formate de raportare".

(2)  Cele două modele ale formatelor standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 se publică pe portalul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, la adresa prevăzută la alin. (1), cu 20 de zile calendaristice înainte de sfârşitul fiecărui trimestru, respectiv semestru.

(3) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să descarce, trimestrial şi, respectiv, semestrial, modelul celor două formate standard de raportare şi să le completeze în format Excel, cu respectarea condiţiilor tehnice de formatare şi de completare stabilite în instrucţiunile prevăzute în anexa nr.1, pentru a permite prelucrarea automată a datelor.

(4)  Fişierul tip .xls trimestrial, respectiv fişierele tip .xls semestriale completate în condiţiile prevăzute la alin. (3) se comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici numai în format electronic, ca ataşament al unui singur e-mail transmis de consilierul etic din cadrul autorităţii sau instituţiei publice, cu respectarea alin. (5).

(5) Transmiterea formatelor de raportare completate se face astfel:

a)   prin comunicarea electronică la adresa de e-mail conduitacentrale@anfp.gov.ro, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică centrală;

b)   prin comunicarea electronică la adresa de e-mail conduitadeconcentrate@anfp.gov.ro, pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale în unităţile administrativ-teritoriale;

c)   prin comunicarea electronică la adresa de e-mail conduitalocale@anfp.gov.ro, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală.

Art. 7.- (1) Datele şi informaţiile cuprinse în formatele de raportare completate şi transmise în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (5) sunt centralizate şi prelucrate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici pe baza unor programe informatice.

(2) Pe baza programelor informatice folosite pentru centralizarea şi prelucrarea datelor, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici poate decide invalidarea formatelor de raportare şi neintegrarea datelor şi informaţiilor cuprinse în acestea, ca măsură procedurală specifică ce se aplică în situaţia neconformităţii cu instrucţiunile de completare. Invalidarea rapoartelor are loc în următoarele situaţii:

a)   netransmiterea formatelor de raportare în termenul prevăzut la art. 5 alin. (2), respectiv alin. (3);

b) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (3);

c) nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (4);

d)   netransmiterea formatelor de raportare în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (5);

e) constatarea de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a unor date nereale sau erori procedurale în completarea formatelor de raportare.

Art. 8. - (1) Pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în formatele de raportare trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi în formatele de raportare semestriale privind implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici elaborează rapoarte semestriale, pe care le publică pe portalul instituţiei, după cum urmează:

a) în luna iulie, pentru semestrul I al anului în curs;

b) în luna ianuarie a anului următor, pentru semestrul II al anului precedent.

(2) Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici poate prezenta în cuprinsul rapoartelor semestriale prevăzute la alin. (1)şi lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu au transmis de două ori consecutiv formatele standard de raportare completate în condiţiile şi termenele prevăzute în prezentul ordin.

Art. 9. - Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (2), formatele standard de raportare privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici pe trimestrul I al anului 2008 se întocmesc şi se transmit, cu respectarea prevederilor prezentului ordin, până la data de 20 mai 2008.

Art. 10. - Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici recomandă consiliilor judeţene să acorde sprijinul necesar primăriilor comunelor care nu au acces la mijloacele de comunicare informatică, la cererea acestora, în vederea comunicării electronice a formatelor de raportare, în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (5) lit. c).

Art. 11. - (1) In vederea exercitării atribuţiilor prevăzute de art. 21 alin. (2) din Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată, precum şi pentru a se asigura consolidarea rolului instituţional al consilierului etic, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici recomandă autorităţilor şi instituţiilor publice următoarele:

a) desemnarea consilierului etic să se facă, de regulă, din cadrul compartimentului de resurse umane;

b) calitatea de consilier etic să nu fie atribuită conducătorului compartimentului de resurse umane;

c)  persoana desemnată consilier etic să nu fie membru al comisiei de disciplină;

d) atribuţiile funcţionarului public desemnat consilier etic să fie revizuite astfel încât atribuţiile corespunzătoare calităţii de consilier etic să aibă o pondere proporţională cu importanţa şi volumul activităţii de consiliere etică şi de monitorizare a respectării normelor de conduită în cadrul fiecărei autorităţi şi instituţii publice;

e) să sprijine activitatea consilierului etic;

f) să asigure condiţiile necesare participării consilierului etic la programe de perfecţionare profesională având tematici precum etică, conduită şi integritate, măsuri anticorupţie şi comunicare;

g) să asigure condiţiile necesare participării consilierului etic la dezbaterile şi evenimentele organizate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în vederea dezvoltării reţelei consilierilor etici.

(2)  Tematicile programelor de perfecţionare profesională prevăzute la alin. (1) lit. f) sunt considerate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici domenii prioritare de instruire a consilierilor etici.

(3)  Tematicile programelor de perfecţionare profesională prevăzute la alin. (1) lit. f) nu sunt limitative. Autorităţile şi instituţiile publice pot identifica şi alte tematici pentru perfecţionarea profesională a consilierilor etici, în raport cu necesităţile de instruire ale acestora identificate în cadrul procedurii de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de oferta disponibilă a furnizorilor de formare profesională.

Art. 12. - Anexele nr.  1- 3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,

Jozsef Birtalan

ANEXA Nr. 1

INSTRUCŢIUNI

de completare şi transmitere a formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduită şi a formatului standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare

CAPITOLUL I

Dispoziţii comune aplicabile pentru completarea şi transmiterea formatelor standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3

SECŢIUNEA 1

Scopul instrucţiunilor şi responsabilităţi ale autorităţilor şi instituţiilor publice în implementarea instrucţiunilor

Art. 1. - Scopul prezentelor instrucţiuni este de a asigura, prin intermediul unei reglementări unitare aplicabile autorităţilor şi instituţiilor publice, coordonarea metodologică necesară pentru completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduită prevăzut în anexa nr. 2 şi a formatului de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 2. - (1) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice implicate în procesul de raportare îl desemnează pe consilierul etic responsabil de implementarea prezentelor instrucţiuni, precum şi de completarea formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2 şi de transmiterea acestuia şi a formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 3 în condiţiile şi în termenele reglementate.

(2) Preşedinţii comisiilor de disciplină, cu sprijinul secretarilor comisiilor, au obligaţia de a completa semestrial formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 3. Acesta se comunică conducătorului autorităţii sau instituţiei publice şi consilierului etic şi se transmite semestrial Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, de către consilierul etic.

(3)  Comisiile de disciplină şi compartimentele de resurse umane au obligaţia de a pune la dispoziţia consilierului etic datele şi informaţiile necesare pentru transmiterea formatelor de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, în condiţiile şi termenele reglementate.

(4)  Prin excepţie de la prevederile alin. (2), pentru comisiile de disciplină constituite în temeiul prevederilor art. 6, 7 şi 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplină, completarea formatului de raportare prevăzut în anexa nr. 3 se face de către preşedintele comisiei de disciplină şi se transmite Agenţiei, în condiţiile şi termenele reglementate. La completarea formatului de raportare prevăzut în anexa nr. 3, preşedinţii comisiilor de disciplină vor avea în vedere şi actele administrative privind sancţionarea disciplinară comunicate de autorităţi şi instituţii publice conform art. 50 alin. (5) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007.

Art. 3. - (1) Consilierul etic este persoana de contact în relaţia cu Agenţia.

(2) Coordonatele de contact ale consilierului etic sunt utilizate de Agentie pentru a lămuri anumite aspecte legate de raportare.

(3) Agenţia introduce coordonatele de contact ale consilierilor etici într-o bază de date, administrată şi utilizată în vederea dezvoltării reţelei de consilieri etici.

(4) Coordonatele de contact ale consilierilor etici se completează, alături de celelalte date solicitate, în tabelul I al formatului standard de raportare cuprins în anexa nr. 2 şi se actualizează ori de câte ori pe parcursul raportărilor intervin modificări în ceea ce priveşte persoana desemnată consilier etic.

Art. 4. - (1) Completarea şi transmiterea formatelor standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 se fac cu respectarea prezentelor instrucţiuni.

(2)  Formatul de raportare privind respectarea normelor de conduită prevăzut în anexa nr. 2 se completează şi se transmite trimestrial.

(3) Formatul de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevăzut în anexa nr. 3 se completează şi se transmite semestrial.

(4) Trimestrele şi semestrele sunt corespunzătoare anului calendaristic, iar calculul acestora se face începând cu luna ianuarie a fiecărui an.

Art. 5. - (1) Formatele de raportare se completează numai în format Excel, prin utilizarea modelului formatelor standard de raportare prevăzute de anexele nr. 2 şi 3, stabilite de Agentie, postate la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea „Materiale utile", subsecţiunea „Formate de raportare".

(2)  Formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 conţin tabele care se completează cu respectarea condiţiilor tehnice prestabilite specifice modelului fiecărui format de raportare stabilit de Agentie, potrivit alin. (3)-(7).

(3)  Fiecare coloană sau rubrică a tabelelor afişează în momentul selectării un marcaj electronic care conţine îndrumări metodologice de completare şi se referă la principalele dispoziţii speciale despre modul de completare a coloanei sau rubricii respective, cuprinse în prezentele instrucţiuni.

(4)  Coloanele sau rubricile care nu trebuie completate sunt blocate. Coloanele sau rubricile care trebuie completate sunt formatate în ceea ce priveşte dimensiunea, culoarea şi proprietăţile caracterelor.

(5)  Coloanele sau rubricile evidenţiate prin culoare mai închisă se completează numai cu cifre. Este obligatorie completarea acestor rubrici. In cazul în care nu există date exprimate în cifre pentru trimestrul sau, după caz, semestrul pentru care se completează formatul de raportare, se înscrie în mod obligatoriu cifra 0 (zero). Inscrierea cifrei zero este necesară pentru a permite utilizarea formulelor şi prelucrarea datelor pe baza programelor informatice utilizate de Agenţie. Fiecărei coloane sau rubrici care trebuie completată îi sunt atribuite limite ale valorilor numerice care pot fi înscrise. La completarea cu text sau în momentul în care coloana sau rubrica se completează cu alte valori numerice decât cele considerate admisibile din punct de vedere procedural se afişează automat un mesaj de eroare, fiind necesară revizuirea modului de completare a coloanei sau rubricii respective.

(6)  Coloanele sau rubricile neevidenţiate prin culoare mai închisă se completează cu text care poate conţine şi cifre.

(7)  Modificarea oricărui tabel sau completarea cu litere a coloanelor ori rubricilor evidenţiate prin culoare mai închisă îl face inutilizabil.

Art. 6. - (1) Transmiterea formatelor de raportare completate se face ca ataşament al unui singur e-mail trimis de consilierul etic la următoarele adrese:

a)   conduitacentrale@anfp.gov.ro, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică centrală;

b)   conduitadeconcentrate@anfp.gov.ro, pentru serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale în unităţile administrativ-teritoriale;

c) conduitalocale@anfp.gov.ro, pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală.

(2) Subiectul e-mailului prin care se transmit Agenţiei formatele de raportare completate trebuie să cuprindă specificaţii referitoare la tipul autorităţii sau instituţiei publice, trimestrul, respectiv semestrul, anul şi indicaţii privind conţinutul raportării. Completarea în subiectul e-mailului a acestor specificaţii se face cu respectarea următoarelor reguli:

a) Tipul instituţiei este, după caz:

(i)     CEN,   dacă   instituţia   care   raportează   este  din administraţia publică centrală;

(ii)     DEC, dacă instituţia care raportează este serviciu public deconcentrat;

(iii)     PRF,   dacă   raportarea   provine   de   la   instituţia prefectului;

(iv)     CJ,  dacă  raportarea  provine de  la  un  consiliu judeţean;

(v)     P, dacă raportarea provine de la o primărie de municipiu, oraş sau comună;

b) Trimestrul, respectiv semestrul se numerotează cu cifre romane, după caz, de la I la IV;

c) Anul se scrie cu cifre arabe;

d)  Indicaţiile despre conţinutul raportării se specifică în subiectul e-mailului astfel:

(i) în cazul raportării trimestriale a formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2 se specifică litera R dacă raportarea conţine date sau litera N dacă autoritatea sau instituţia publică nu are nimic de raportat pentru trimestrul respectiv;

(ii) în cazul raportării semestriale, când se comunică prin acelaşi e-mail atât formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 completat pentru trimestrul al II-lea, respectiv trimestrul al IV-lea al anului, cât şi formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 3, completat pentru semestrul I, respectiv pentru semestrul al II-lea al anului, se specifică literele RR, dacă raportarea conţine date despre ambele formate de raportare, sau literele NN, dacă autoritatea sau instituţia publică nu are nimic de raportat pentru perioada respectivă;

(iii) în cazul raportării semestriale, când se comunică prin acelaşi e-mail atât formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 completat pentru trimestrul al II-lea, respectiv trimestrul al IV-lea al anului, cât şi formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 3, completat pentru semestrul I, respectiv pentru semestrul al II-lea al anului, se specifică literele RN, dacă raportarea conţine date despre formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 şi nu conţine date despre formatul de raportare prevăzut de anexa nr. 3, sau literele NR, dacă raportarea nu conţine date despre formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 şi conţine date despre formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 3.

(3)  In înscrierea subiectului e-mailului, între fiecare dintre specificaţiile prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) se inserează caracterul „." (punct).

(4)  Specificaţiile prevăzute la alin. (2) trebuie să fie corect înscrise în subiectul e-mailului pentru a facilita procesul de centralizare şi prelucrare a datelor la nivelul Agenţiei.

(5) Autorităţile sau instituţiile publice care nu au nimic de raportat cu privire la niciunul dintre formatele de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 completează numai tabelul nenumerotat şi tabelul I al formatului de raportare prevăzut în anexa nr. 2 si îl transmit Agenţiei, în condiţiile prevăzute la alin. (1)-(4).

SECŢIUNEA a 2-a

Reguli şi responsabilităţi privind evaluarea şi îmbunătăţirea procesului de implementare

Art. 7. - (1) Evaluarea şi îmbunătăţirea procesului de implementare a prezentelor instrucţiuni se realizează:

a)  la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, pe baza analizelor interne, a concluziilor rezultate pe baza acestora şi a soluţiilor considerate adecvate pentru creşterea calităţii implementării prezentelor instrucţiuni;

b) la nivelul Agenţiei, pe baza analizei generale a procesului de raportare şi implementare a prezentelor instrucţiuni la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, precum şi pe baza analizei interne a procesului de centralizare şi prelucrare a datelor şi informaţiilor transmise de autorităţi şi instituţii publice.

(2)  Pentru asigurarea calităţii procesului de implementare a prezentelor instrucţiuni, Agenţia poate posta pe portalul instituţiei la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea „Materiale utile", subsecţiunea „Formate de raportare", următoarele:

a)    unele modele cu caracter exemplificativ privind completarea unor rubrici sau coloane cuprinse în tabelele din formatele standard de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, în scopul facilitării înţelegerii şi aplicării prezentelor instrucţiuni;

b) recomandări privind îmbunătăţirea procesului de raportare sau, după caz, de eliminare/diminuare a erorilor de raportare, pe baza analizelor periodice pe care Agenţia le efectuează cu privire la aplicarea prezentelor instrucţiuni şi la desfăşurarea procesului de implementare.

(3)  Persoanele şi compartimentele cu responsabilităţi în implementarea prezentelor instrucţiuni, prevăzute la art. 2, au obligaţia de a consulta trimestrial, respectiv semestrial, anterior completării şi transmiterii formatelor de raportare prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, portalul Agenţiei la adresa www.anfp.gov.ro, secţiunea „Materiale utile", subsecţiunea „Formate de raportare", în vederea informării lor cu privire la măsurile de natura celor prevăzute la alin. (2).

CAPITOLUL II

Dispoziţii speciale privind completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind respectarea normelor de conduită prevăzut în anexa nr. 2

SECŢIUNEA 1

Reguli generale de completare şi transmitere a formatului standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2

Art. 8. - Datele şi informaţiile cuprinse în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2 se referă la trimestrul pentru care acesta se completează la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice şi se transmite Agenţiei.

Art. 9. - Formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 conţine un tabel nenumerotat, identificabil pe baza titlului, şi 6 tabele identificabile pe baza numerotării cu cifre romane şi a titlului. Titlul fiecărui tabel reflectă în sinteză obiectul datelor şi informaţiilor la care se referă.

SECŢIUNEA a 2-a

Reguli referitoare la completarea tabelelor cuprinse în formatul standard de raportare prevăzut în anexa nr. 2

Art. 10. - Tabelele cuprinse în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 2 se completează cu respectarea dispoziţiilor comune prevăzute în cap. I şi a dispoziţiilor speciale prevăzute în cap. II din prezentele instrucţiuni.

Art. 11. - Tabelul „Raport privind respectarea normelor de conduită" este singurul tabel nenumerotat din acest format de raportare şi cuprinde informaţii referitoare la anul şi la trimestrul pentru care se face raportarea. Acest tabel nu se completează de către consilierii etici. Informaţiile cuprinse în acest tabel se actualizează periodic de Agenţie.

Art. 12. - In tabelul I „Date despre consilierul etic" se completează numai coloana 2, după cum urmează:

a)    rubrica „Denumire instituţie/autoritate publică" se completează cu denumirea integrală a instituţiei sau autorităţii publice;

b) rubrica „Judeţ" se completează cu indicativul judeţului;

c)    rubrica „Nr. funcţionari publici din instituţie" se completează cu numărul de funcţionari publici încadraţi în autoritatea sau instituţia publică, actualizat la data raportării, comunicat de compartimentul de resurse umane.

d) rubrica „Numele şi prenumele" se completează cu numele şi prenumele persoanei de contact - consilierul etic;

e)  rubrica „Departament" se completează cu denumirea departamentului în care consilierul etic îşi desfăşoară activitatea;

f)  rubrica „Cursuri de formare urmate de consilierul etic" se completează cu denumirea cursurilor urmate de acesta în domenii relevante;

g) rubrica „Nr. telefon" se completează cu numărul de telefon, inclusiv prefixul telefonic interurban şi interiorul, acolo unde este cazul, la care consilierul etic poate fi contactat;

h) rubrica „Nr. fax" se completează cu numărul de fax, inclusiv prefixul telefonic interurban la care consilierul etic poate primi corespondenţă referitoare la activitatea de raportare;

i) rubrica „E-mail" se completează cu adresa de e-mail de serviciu la care consilierul etic poate primi corespondenţa referitoare la activitatea de raportare. Completarea acestei rubrici nu este obligatorie.

Art. 13. -Tabelul II „Date privind activitatea de consiliere etică" se completează, pe baza rezultatelor activităţii consilierului etic, după cum urmează:

a) rubrica „Nr. de funcţionari publici care au solicitat consiliere etică" se completează cu numărul de funcţionari publici care au solicitat consilierului etic sfaturi sau informaţii referitoare la respectarea normelor de conduită, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 1 - de conducere şi coloana 2 - de execuţie. Nu se va înscrie aici numărul de situaţii în care a fost solicitată consilierea etică, ci numărul efectiv de persoane care au solicitat consiliere etică. Cifrele înscrise se vor referi numai la trimestrul pentru care se face raportarea şi nu vor însuma şi cifrele raportate în trimestrele anterioare.

b)  rubrica „Problemele care au constituit obiectul consilierii etice" - coloana 3 se completează prin rezumarea aspectelor asupra cărora a fost solicitată consilierea.

c) rubrica „Numărul de funcţionari publici cărora li s-a acordat consiliere etică" se completează cu numărul de funcţionari publici cărora consilierul etic Ie-a acordat consiliere etică, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 4 - de conducere sau coloana 5 - de execuţie. Nu se va înscrie aici numărul de situaţii în care a fost acordată consilierea etică, ci numărul efectiv de funcţionari publici care au beneficiat de consiliere. Cifrele înscrise se vor referi numai la trimestrul pentru care se face raportarea şi nu vor însuma şi cifrele raportate în trimestrele anterioare.

d) rubrica „Modalităţile de acţiune ulterioară a funcţionarului public" - coloana 6 se completează prin rezumarea modului în care funcţionarii publici care au beneficiat de consiliere etică s-au comportat ulterior în ceea ce priveşte aspectele consiliate, respectiv măsura în care funcţionarii publici au respectat sau nu normele de conduită referitor la care au solicitat consiliere.

e) rubrica „Observaţii" - coloana 7 se completează cu acele aspecte pe care consilierul etic Ie-a remarcat cu ocazia îndeplinirii îndatoririlor sale.

Art. 14. - (1) Tabelul III „Cauzele şi consecinţele nerespectării normelor de conduită la nivelul instituţiei sau autorităţii publice" se completează după cum urmează:

a)  rubrica „Cauzele nerespectării normelor de conduită" - coloana 1 se completează cu informaţii referitoare la identificarea cauzelor concrete care au determinat, au favorizat ori au condus la nerespectarea normelor de conduită. Se completează cu o scurtă descriere obiectivă a acelor împrejurări care au favorizat sau determinat funcţionarul public să încalce dispoziţiile legale. Cauzele apar anterior sau concomitent săvârşirii faptei prin care se încalcă o normă legală.

b) rubrica „Consecinţele nerespectării normelor de conduită" - coloana 2 cuprinde identificarea consecinţelor care pot fi asociate uneia sau mai multor cauze de nerespectare a normelor de conduită, indicate în coloana 1. Consecinţele sunt, de regulă, reprezentate de efectele juridice produse sau, după caz, de urmările negative ale faptei funcţionarului public. Consecinţele survin ulterior săvârşirii faptei şi sunt strâns legate de aceasta şi de cauza producerii ei.

(2) In cuprinsul coloanelor 1 şi 2 se completează şi informaţii privind:

a) identificarea situaţiilor în care asupra funcţionarului public au fost exercitate constrângeri sau ameninţări care l-au determinat să încalce dispoziţiile legale;

b)  cazurile în care funcţionarilor publici li s-a cerut să acţioneze sub presiunea factorului politic.

Art. 15. - Tabelul IV „Cazuri care au prezentat interes pentru opinia publică" se completează după cum urmează:

a)  rubrica „Nr. cazuri" - coloana 1 se completează prin înscrierea numărului de cazuri care au prezentat interes pentru opinia publică;

b)  rubrica „Descrierea pe scurt a cazurilor" - coloana 2 se completează prin identificarea faptei, a cauzelor şi consecinţelor produse;

c) rubrica „Motivele pentru care cazurile au fost considerate ca prezentând interes pentru opinia publică" - coloana 3 se completează prin indicarea modalităţii/contextului care a determinat apariţia interesului pentru opinia publică şi efectul creat.

Art. 16. - (1) Tabelul V „Modalităţile de prevenire a încălcării normelor de conduită în cadrul autorităţii sau instituţiei publice" se completează prin specificarea de către consilierul etic a acelor măsuri, identificate şi implementate la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, care pot contribui la prevenirea încălcării normelor de conduită.

(2) Se recomandă ca măsurile de prevenire a încălcării normelor de conduită să aibă la bază:

a)  analize prealabile ale mediului organizaţional intern şi extern, precum şi asupra modului în care mediul intern şi extern autorităţii sau instituţiei publice poate influenţa conduita funcţionarilor publici;

b)  previzionarea şi evaluarea riscurilor care pot apărea în activitatea funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice;

c)  identificarea domeniilor de activitate sau a activităţilor cu risc ridicat de expunere la vulnerabilităţi care ar putea conduce la încălcarea normelor de conduită sau la fapte mai grave de încălcare a legii;

d)  identificarea factorilor care generează vulnerabilităţi sau care favorizează încălcarea normelor de conduită; studierea comportamentelor/atitudinilor/vulnerabilităţilor identificate atât la nivel individual, cât şi la nivelul autorităţii sau instituţiei publice, care pot conduce la încălcarea normelor de conduită;

e) măsuri manageriale şi administrative menite să contribuie la îmbunătăţirea climatului de lucru;

f) identificarea şi implementarea măsurilor de eliminare sau reducere a riscurilor care pot apărea în activitate şi care pot conduce la încălcarea normelor legale;

g)  identificarea şi implementarea măsurilor de limitare a intervenţiei factorilor care generează vulnerabilităţi şi de apariţie a situaţiilor cu potenţial impact negativ asupra conduitei funcţionarilor publici.

(3) Măsurile de prevenire trebuie să fie specifice şi adaptate situaţiilor susceptibile de nerespectare a normelor de conduită. Acestea trebuie să aibă un caracter preventiv prin implementarea acestora înainte de a constata încălcări ale normelor legale.

(4)  Măsurile de prevenire a încălcării normelor de conduită pot viza:

a) acţiuni de conştientizare a funcţionarilor publici asupra riscurilor încălcării normelor de conduită;

b) acţiuni de informare, educare şi modificare a comportamentelor;

c) după caz, alte măsuri care sunt identificate şi considerate la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice adecvate pentru prevenirea apariţiei unor situaţii de încălcare a normelor de conduită.

(5)  Măsurile şi acţiunile prevăzute la alin. (2) şi (4) nu sunt limitative. Autorităţile şi instituţiile publice pot identifica şi implementa şi alte măsuri pe care le consideră adecvate domeniului de competenţă şi activităţii.

Art. 17. - (1) Tabelul VI „Măsuri privind reducerea/eliminarea cazurilor de nerespectare a normelor de conduită la nivelul instituţiei sau autorităţii publice" se completează prin specificarea de către consilierul etic a acelor măsuri, identificate şi implementate la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, care pot contribui la eliminarea sau reducerea cazurilor de nerespectare a normelor de conduită.

(2)    Măsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduită sunt implementate, de regulă, după ce au fost identificate cazuri de nerespectare a normelor de conduită la nivelul autorităţii sau instituţiei publice.

(3)  Se recomandă ca măsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduită să aibă la bază:

a)  identificarea cauzelor care au condus la nerespectarea normelor de conduită;

b) identificarea şi evaluarea consecinţelor produse în cazurile concrete de nerespectare a normelor de conduită;

c)  identificarea şi implementarea măsurilor de înlăturare a cauzelor care au condus la nerespectarea normelor de conduită şi de eliminare a consecinţelor care s-ar fi putut produce.

(4)    Măsurile de reducere/eliminare a cazurilor de nerespectare a normelor de conduită pot viza:

a)  eliminarea/diminuarea incidenţei cauzelor care stau la baza producerii de încălcări ale normelor de conduită;

b) măsuri manageriale şi administrative menite să contribuie la îmbunătăţirea climatului de lucru;

c)  măsuri de sancţionare disciplinară aplicate şi ulterior urmate de acţiuni de conştientizare a personalului instituţiei cu privire la consecinţele încălcării normelor de conduită şi ale sancţionării disciplinare;

d)   implementarea măsurilor de prevenire a încălcării normelor de conduită;

e) după caz, alte măsuri care sunt identificate şi considerate la nivelul fiecărei autorităţi sau instituţii publice adecvate pentru reducerea/eliminarea cazurilor de încălcare a normelor de conduită.

(5) Măsurile şi acţiunile prevăzute la alin. (3) şi (4) nu sunt limitative. Autorităţile şi instituţiile publice pot identifica şi implementa şi alte măsuri pe care le consideră adecvate domeniului de competenţă şi activităţii.

Art. 18. - Datele şi informaţiile din tabelele II-VI vor fi sintetizate de consilierul etic pe baza rezultatelor activităţii de consiliere etică, a analizei rapoartelor comisiei de disciplină şi a măsurilor implementate la nivelul autorităţilor sau instituţiilor publice.

CAPITOLUL III

Dispoziţii speciale privind completarea şi transmiterea formatului standard de raportare privind implementarea procedurilor disciplinare prevăzut în anexa nr. 3

Art. 19. - Formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 3 conţine un tabel nenumerotat, identificabil pe baza titlului, şi un tabel identificabil pe baza numerotării cu cifre romane şi a titlului. Titlul fiecărui tabel reflectă în sinteză obiectul datelor şi informaţiilor la care se referă.

Art. 20. - Tabelul „Raport privind situaţia implementării procedurilor disciplinare" este singurul tabel nenumerotat din acest format de raportare şi cuprinde informaţii referitoare la anul şi la semestrul pentru care se face raportarea. Acest tabel nu se completează de către preşedinţii comisiilor de disciplină. Informaţiile cuprinse în acest tabel se actualizează periodic de către Agenţie.

Art. 21. - Tabelul I „Situaţia implementării procedurilor disciplinare", cuprins în formatul de raportare prevăzut în anexa nr. 3, se completează cu respectarea dispoziţiilor comune prevăzute în cap. I şi a dispoziţiilor speciale prevăzute în prezentul capitol.

Art. 22. - (1) Tabelul prevăzut la art. 21 se completează cu datele şi informaţiile solicitate, care se raportează ulterior finalizării procedurilor de cercetare administrativă, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007.

(2) In sensul prezentelor instrucţiuni, se consideră necesare pentru completarea tabelului datele şi informaţiile privind finalizarea procedurii de cercetare administrativă, în următoarele cazuri:

a) comisia de disciplină a aplicat soluţia clasării sesizării în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007;

b)   comisia de disciplină a formulat, prin raportul său, propunerea de sancţionare disciplinară a funcţionarului public, iar actul administrativ de sancţionare disciplinară nu a fost emis în condiţiile si în termenul prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007;

c)   persoana care are competenţa legală a emis actul administrativ privind sancţionarea disciplinară a funcţionarului public, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007;

d)  procedura disciplinară a fost suspendată în condiţiile art. 77 alin. (6) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată;

e) au fost sesizate organele de cercetare penală pentru fapta funcţionarului public, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.344/2007.

Art. 23. - (1) Tabelul se completează, cu respectarea prevederilor art. 5, de către preşedintele comisiei de disciplină, pe baza datelor şi informaţiilor care rezultă din activitatea comisiei de disciplină şi, acolo unde este cazul, pe baza datelor furnizate de compartimentul de resurse umane.

(2) Rubrica „Capacitatea de sesizare" se completează după cum urmează:

a) rubrica „Nr. de funcţionari publici pentru care a fost sesizată comisia de disciplină" se completează prin indicarea numărului de funcţionari publici, defalcat pe categoria din care aceştia fac parte, coloana 1 „De conducere" sau coloana 2 „De execuţie", împotriva cărora a fost formulată o sesizare la comisia de disciplină, al cărei obiect a vizat nerespectarea normelor legale şi pentru care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în semestrul pentru care se face raportarea - prin clasare,   aplicarea   unei   sancţiuni   disciplinare   prin   act administrativ de către persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare, sau au fost luate măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală.

(i)     coloana   1   „De  conducere"  se  completează  cu numărul de funcţionari publici de conducere pentru care, în semestrul pentru care se face raportarea, sunt întrunite următoarele condiţii:

-  cercetarea disciplinară s-a încheiat, comisia de disciplină a întocmit un raport prin care a propus o sancţiune disciplinară; si

-  persoana care are competenţa legală a aplicat o sancţiune disciplinară (aceeaşi cu cea propusă de comisie sau alta);sau

- comisia de disciplină a pronunţat soluţia clasării sesizării; sau

- au existat indicii că fapta săvârşită de funcţionarul public poate angaja răspunderea penală şi comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală;

(ii) coloana 2 „De execuţie" se completează cu numărul de funcţionari publici de execuţie pentru care, în perioada de raportare, sunt întrunite următoarele condiţii:

 - cercetarea disciplinară s-a încheiat, comisia de disciplină a întocmit un raport prin care a propus o sancţiune disciplinară; şi

-  persoana care are competenţa legală a aplicat o sancţiune disciplinară  (aceeaşi  cu  cea  propusă de comisie sau alta);sau

- comisia de disciplină a pronunţat soluţia clasării sesizării; sau

- au existat indicii că fapta săvârşită de funcţionarul public poate angaja răspunderea penală şi comisia de disciplină a luat măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală;

(iii) în coloanele 1 şi 2 nu se va înregistra numărul de sesizări, ci numărul de funcţionari publici împotriva cărora au fost formulate sesizări la comisia de disciplină. In situaţia în care mai multe sesizări au fost îndreptate împotriva unui singur funcţionar public, se va avea în vedere un funcţionar public şi nu mai multe sesizări;

b) rubrica „Nr. de sesizări adresate comisiei de disciplină" se completează cu numărul de sesizări înregistrate, pentru care s-a finalizat procedura de cercetare administrativă, coloana 3 se completează cu numărul de sesizări vizând funcţionari publici de conducere, iar coloana 4 se completează cu numărul de sesizări vizând funcţionari publici de execuţie;

c)   rubrica „Conducătorul instituţiei" - coloana 5 se completează cu numărul de sesizări formulate de conducătorul instituţiei. Cifra poate fi obţinută de la comisia de disciplină;

d)   rubrica „Conducătorul compartimentului în care este încadrat funcţionarul public" - coloana 6 se completează cu numărul de sesizări formulate de conducătorul compartimentului în care acesta este încadrat;

e)   rubrica „Alţi funcţionari publici sau alte categorii de personal din instituţie" - coloana 7 se completează cu numărul de sesizări formulate de funcţionari publici, alţii decât cei înscrişi în categoriile precedente, sau de alte categorii de personal din instituţie;

f)  rubrica „Beneficiari ai serviciului public" - coloana 8 se completează cu numărul de sesizări formulate de cetăţeni, beneficiari ai serviciului public oferit de autoritatea sau instituţia publică;

g)  rubrica „Avertizorul în interes public" - coloana 9 se completează cu numărul de sesizări formulate de către avertizorul în interes public, astfel cum este definit la art. 3 lit. b) din Legea nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii;

h) rubrica „Motivele sesizărilor" - coloana 10 se completează prin indicarea obiectului şi a principalelor motive pe baza cărora autorii sesizărilor le-au formulat. Informaţiile pot fi sintetizate de consilierul etic pe baza rapoartelor întocmite de comisia de disciplină.

(3) Rubrica „Modalitatea de finalizare a procedurii disciplinare" se completează avându-se în vedere sesizările pentru care a fost aplicată funcţionarilor publici o sancţiune disciplinară sau, după caz, a fost aplicată soluţia clasării ori sesizarea organelor de cercetare penală în cursul semestrului pentru care se face raportarea. Această rubrică se completează după cum urmează:

a)  rubrica „Nr. de funcţionari publici în cazul cărora s-a propus clasarea sesizării" - coloana 11 se completează cu numărul de cazuri în care comisia de disciplină a dispus clasarea sesizării;

b)  rubrica „Normele juridice încălcate" - coloana 12 se completează cu textul/textele legale încălcate, cu precizarea articolului, alineatului şi actului normativ în vigoare încălcat;

c)  rubrica „Număr şi tip de sancţiuni propuse de comisia de disciplină" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare propuse de comisia de disciplină, defalcat pe tip de sancţiuni şi categorii de funcţionari publici. Vor face obiectul raportării numai propunerile înaintate de comisia de disciplină persoanei care are competenţa legală de a aplica sancţiunea disciplinară, care s-au finalizat prin emiterea actului administrativ de sancţionare în semestrul pentru care se face raportarea;

d) rubrica „Nr. de mustrări scrise" se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse în trimestrul pentru care se face raportarea, defalcat, în coloana 13 completându-se numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 14, numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;

e)  rubrica „Nr. de diminuări salariale" se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 15 completându-se numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 16, cu numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;

f)     rubrica „Nr. de suspendări ale dreptului la avansare/promovare" se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 17 completându-se numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 18, cu numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;

g)  rubrica „Nr. de retrogradări" se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 19 completându-se numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 20, cu numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;

h) rubrica „Nr. de destituiri" se completează cu numărul sancţiunilor disciplinare de acest fel care au fost propuse, în coloana 21 completându-se numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de conducere, iar în coloana 22, cu numărul de sancţiuni propuse pentru funcţionari publici de execuţie;

i) rubrica „Număr şi tip de sancţiuni disciplinare dispuse de persoana care are competenţa legală de aplicare" reflectă numărul sancţiunilor disciplinare aplicate de persoana care are competenţa legală de aplicare a sancţiunii disciplinare, care pot fi aceleaşi ca şi cele propuse de comisia de disciplină sau alte sancţiuni;

j) rubrica „Nr. de mustrări scrise" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 23 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 24 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;

k) rubrica „Nr. de diminuări salariale" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 25 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 26 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;

l) rubrica „Nr. de suspendări ale dreptului la avansare/promovare" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 27 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 28 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;

m) rubrica „Nr. de retrogradări" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 29 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 30 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie;

n) rubrica „Nr. de destituiri" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare de acest fel care au fost aplicate în semestrul pentru care se face raportarea, coloana 31 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de conducere, iar coloana 32 cu numărul de sancţiuni aplicate funcţionarilor publici de execuţie.

(4)   Datele şi informaţiile necesare completării rubricilor prevăzute la lit. d)-h) se obţin din cuprinsul rapoartelor comisiei de disciplină cu privire la propunerea de sancţionare disciplinară.

(5)   Datele şi informaţiile necesare completării rubricilor prevăzute la lit. j)-n) se obţin din cuprinsul actelor administrative de sancţionare emise de către persoana care are competenţa legală de a aplica sancţiunea disciplinară şi transmise comisiei de disciplină conform art. 50 alin. (5) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.344/2007.

(6)  Rubrica „Motivele aplicării unei sancţiuni diferite" - coloana 33 se completează prin sintetizarea motivelor care au determinat persoana care are competenţa legală de a aplica o altă sancţiune decât cea propusă de comisia de disciplină şi care are obligaţia de a motiva această decizie. Motivele aplicării unei alte sancţiuni disciplinare decât cea propusă de comisia de disciplină pot fi obţinute din cuprinsul actului administrativ de sancţionare disciplinară.

(7)  Rubrica „Cazuri în care au fost sesizate organele de cercetare penală" conţine referiri la situaţiile în care fapta a fost sesizată şi ca infracţiune sau fapte asupra cărora au existat indicii că poate fi atrasă răspunderea penală, pe baza sesizării formulate şi pentru care au fost sesizate organele de cercetare penală de către comisia de disciplină. Această rubrică se completează după cum urmează:

a)  rubrica „Nr. de cazuri" se completează cu numărul de cazuri în care fapta a fost sesizată ca infracţiune sau pentru care au existat indicii că fapta săvârşită de funcţionarul public poate angaja răspunderea penală şi au fost luate măsurile legale ce se impun în vederea sesizării organelor de cercetare penală, defalcat în coloana 34 pe numărul aferent funcţionarilor publici de conducere, iar în coloana 35 pe numărul aferent funcţionarilor publici de execuţie;

b) la rubrica „Fapte sesizate ca infracţiuni" - coloana 36 se indică pe scurt fapta sesizată, considerată a întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni, pentru care au fost sesizate organele de cercetare penală.

(8)      Rubrica „Decizia organelor de cercetare penală/instanţelor de judecată" reflectă modul de finalizare a cazurilor în care au fost sesizate organele abilitate de către comisia de disciplină sau de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, completându-se după cum urmează:

a)  rubrica „Nr. de cazuri în care s-a dispus condamnarea penală prin hotărâre judecătorească definitivă" - coloana 37 reflectă cazurile respective, astfel cum rezultă pe baza hotărârilor judecătoreşti definitive pronunţate în semestrul pentru care se face raportarea;

b) rubrica „Incadrarea juridică a faptei pentru care s-a dispus condamnarea penală" - coloana 38 se completează cu identificarea articolului din Codul penal, prevăzut în hotărârea definitivă de condamnare, şi cu pedeapsa aplicată care se regăseşte în dispozitivul hotărârii judecătoreşti;

c)  rubrica „Alte decizii" - coloana 39 se completează cu măsura dispusă, alta decât una dintre cele prevăzute în coloanele 37 şi 38.

(9)  Pentru cazurile în care fapta funcţionarului public a fost sesizată ca abatere disciplinară şi ca infracţiune, procedura angajării răspunderii disciplinare se suspendă până la dispunerea neînceperii urmăririi penale, scoaterii de sub urmărire penală ori încetării urmăririi penale sau până la data la care instanţa judecătorească dispune achitarea ori încetarea procesului penal. In situaţiile în care se dispune una dintre aceste măsuri şi încetează suspendarea procedurii angajării răspunderii disciplinare, reluându-se cursul derulării acesteia, date şi informaţii despre acesta se raportează la momentul la care procedura de cercetare administrativă a fost finalizată în semestrul pentru care se face raportarea, în condiţiile art. 22 alin. (2) lit. a)-c).

(10) Rubrica „Soluţii ale instanţelor de judecată pronunţate în cazurile contestării actului administrativ de sancţionare" colectează date referitoare la modul de soluţionare a cauzelor privind contestarea, modificarea sau anularea actelor administrative de sancţionare disciplinară care au făcut obiectul unor litigii judecătoreşti:

a) rubrica „Număr de sancţiuni disciplinare contestate în instanţă" se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare care au fost contestate în instanţă şi pentru care instanţa de judecată a pronunţat o hotărâre definitivă şi irevocabilă în perioada pentru care se face raportarea. Coloana 40 se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare contestate de către funcţionarii publici de conducere, iar coloana 41 se completează cu numărul de sancţiuni disciplinare contestate de funcţionarii publici de execuţie;*)

b) rubrica „Număr de hotărâri judecătoreşti pronunţate de instanţă" se completează cu numărul de hotărâri definitive şi irevocabile pronunţate de instanţa de judecată în perioada de raportare, după cum urmează: prin care s-a menţinut sancţiunea disciplinară iniţială - coloana 42, prin care instanţa judecătorească a dispus aplicarea unei sancţiuni mai uşoare decât cea iniţială - coloana 43 şi prin care instanţa a dispus anularea sancţiunii disciplinare iniţiale - coloana 44.

ANEXA Nr. 2*)

RAPORT PRIVIND RESPECTAREA NORMELOR DE CONDUITA

Anul:                                           Trimestrul:

I.   DATE DESPRE CONSILIERUL ETIC

1

2

Denumire instituţie / autoritate

Judeţ

Nr. funcţionari publici din instituţie

Numele şi prenumele

Departamentul:

Cursuri de formare urmate de consilierul etic:

Nr. telefon:

Nr. fax:

E-mail:

II. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DE C0NSILIERE ETICA

Nr. de funcţionari publici care au

solicitat consiliere etică

Problemele care au constituit obiectul consilierii etice

Numărul de funcţionari publici cărora li s-a acordat consiliere etică

Modalităţile de acţiune ulterioara a

funcţionarului public

Observaţii

De conducere

De execuţie

De conducere

De execuţie

1

2

3

4

5

6

7

III. CAUZELE ŞI CONSECINŢELE NERESPECTARII NORMELOR DE CONDUITA LA NIVELUL INSTITUŢIEI SAU AUTORITĂŢII PUBLICE

Cauzele nerespectarii normelor de conduită

Consecinţele nerespectarii normelor de conduită

1

2

IV. CAZURI CARE AU PREZENTAT INTERES PENTRU OPINIA PUBLICA

Nr. de cazuri

Descrierea pe scurt a cazurilor

Motivele pentru care cazurile au fost considerate ca prezentând interes pentru opinia publică

1

2

3

V. MODALITĂŢILE DE PREVENIRE A ÎNCĂLCĂRII NORMELOR DE CONDUITA IN CADRUL AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE

VI. MASURI PRIVIND REDUCEREA / ELIMINAREA CAZURILOR DE NERESPECTARE A NORMELOR DE CONDUITA LA NIVELUL INSTITUŢIEI SAU AUTORITĂŢII PUBLICE

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3*)

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4500/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4500 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu