Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3823 din 03.06.2013

pentru aprobarea Metodologiei Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 344 din 12 iunie 2013



SmartCity1

În conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 454/2008 pentru aprobarea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale,ministrul educaţiei naţionale emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Metodologia Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.927/2010 pentru aprobarea Metodologiei Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene şi instrumentele de lucru, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 16 iunie 2010, cu modificările ulterioare. Articolul 3Institutul Limbii Române va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. Articolul 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXĂMETODOLOGIE a Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene Capitolul IDispoziţii generale Secţiunea 1Definiţii Articolul 1În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)LCCR - Limbă, cultură şi civilizaţie românească; b)personal implicat în predarea cursului - persoana care este numită prin ordin al ministrului educaţiei naţionale să predea cursul LCCR, în urma promovării concursului de selecţie şi a repartizării orelor; c)selecţie - procedura de recrutare a personalului implicat în predarea cursului; d)unităţi de învăţământ - unităţi de învăţământ din sistemul public şi privat de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene, care îşi manifestă intenţia de a implementa cursul de Limbă, cultură şi civilizaţie românească şi sunt cuprinse în oferta educaţională aprobată de către Institutul Limbii Române; e)ofertă educaţională - lista unităţilor de învăţământ în care se predă cursul, afişată pe pagina web a Institutului Limbii Române, întocmită în baza criteriilor specifice proiectului, din propunerile transmise de către partenerii străini; f)an şcolar - perioada de desfăşurare a cursurilor în conformitate cu structura existentă în fiecare stat în care se implementează proiectul. Secţiunea a 2-aObiective. Conţinut Articolul 2Obiectivele Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene (Proiectul LCCR) sunt: a)predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească (curs LCCR) în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene; b)promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti şi valorificarea identităţii culturale româneşti; c)facilitarea reintegrării elevilor în sistemul de învăţământ românesc, în cazul revenirii în ţară; d)facilitarea integrării în ţara de adopţie. Articolul 3Conţinutul şi organizarea Proiectului LCCR au următoarele caracteristici: a)cursul este structurat pentru toate nivelurile de învăţământ, în acord cu forma de organizare din statul respectiv şi se adresează copiilor cu vârste între 3 şi 18 ani; b)formatul cursului este de două ore pe săptămână; c)cursul este opţional; d)cursul se desfăşoară în unităţi de învăţământ din ţările partenere; e)programa cursului este aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale; f)suportul de curs şi alte materiale didactice sunt asigurate de către Institutul Limbii Române; g)cursul este predat de personalul selectat în urma unui concurs, cetăţeni români cu rezidenţa în statul respectiv; h)concursul de selecţie este organizat de Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului educaţiei naţionale; i)personalul care predă cursul este numit prin ordin al ministrului educaţiei naţionale; j)personalul care predă cursul încheie contract de colaborare cu Institutul Limbii Române; k)personalul care predă cursul este remunerat de Institutul Limbii Române, în regim de plata cu ora, conform dispoziţiilor legale în vigoare; l)pentru predarea cursului se organizează grupe care conţin, în medie, 20 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 25; pentru copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 6 ani se organizează grupe care conţin până la 15 preşcolari, dar nu mai puţin de 7; m)numărul maxim de grupe care pot fi constituite de către personalul care predă cursul este de 9, indiferent de nivelul de studiu; n)constituirea grupelor revine personalului care predă, în acord cu repartizarea; o)fiecare etapă de implementare a proiectului se realizează în cooperare cu misiunile diplomatice ale României şi cu autorităţile competente în domeniul educaţiei din ţările partenere. Capitolul IIManagementul Proiectului LCCR Articolul 4Managementul Proiectului LCCR este asigurat de Comisia de implementare şi coordonare numită prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, formată din 11 membri. Articolul 5Atribuţiile principale ale Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului LCCR sunt: a)negocierea cu autorităţile statelor membre ale Uniunii Europene a documentelor specifice care să reglementeze derularea cursului LCCR în unităţi de învăţământ din statele respective; b)asigurarea parteneriatului cu autorităţile din statele în care se implementează Proiectul LCCR; c)elaborarea Metodologiei de implementare şi a Calendarului activităţilor din cadrul Proiectului LCCR; d)elaborarea ofertei educaţionale, întocmită în baza criteriilor specifice proiectului din propunerea transmisă de către partenerii străini; e)organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare a personalului implicat în Proiectul LCCR; f)monitorizarea şi evaluarea activităţilor personalului implicat în Proiectul LCCR; g)elaborarea documentelor specifice (fişa de asistenţă la ore şi consilierea celui asistat); h)asigurarea continuităţii Proiectului LCCR pentru anii şcolari următori, precum şi dezvoltarea acestuia în alte regiuni/state; i)elaborarea tuturor documentelor necesare implementării Proiectului LCCR; j)întâlniri anuale de evaluare a Proiectului LCCR la nivelul fiecărui stat partener; k)evaluarea anuală a Proiectului LCCR. Articolul 6Derularea proiectului de către Comisia de implementare şi coordonare presupune: a)pregătirea anului şcolar; b)monitorizarea Proiectului LCCR; c)evaluarea Proiectului LCCR. Articolul 7Pregătirea anului şcolar presupune desfăşurarea următoarelor activităţi: a)elaborarea calendarului de activităţi ale Proiectului LCCR de către Comisia de implementare şi coordonare; b)elaborarea şi aprobarea documentelor necesare punerii în aplicare a activităţilor; c)selecţia şi repartizarea personalului; d)întâlniri, reuniuni cu autorităţile responsabile din ţările partenere; e)formarea personalului care predă cursul LCCR. Articolul 8Pentru monitorizarea Proiectului LCCR, Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului LCCR desfăşoară următoarele activităţi: a)asigurarea cu suport de curs, ghid de limba română şi alte materiale didactice; b)monitorizarea activităţii didactice prin:

raportări lunare transmise de personalul care predă cursul;

asistenţă la ore şi consiliere. c)consultări cu autorităţile partenere; d)audienţe, reuniuni şi întâlniri metodice cu personalul implicat în predarea cursului. Articolul 9(1) Evaluarea Proiectului LCCR se realizează de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului LCCR.(2) Evaluarea Proiectului LCCR presupune:a)evaluarea personalului implicat în predarea cursului; b)evaluarea anuală a Proiectului LCCR. Capitolul IIISelecţia şi repartizarea personalului implicat în predarea cursului de limbă, cultură şi civilizaţie românească Articolul 10Selecţia şi repartizarea personalului care predă cursul LCCR se fac în conformitate cu calendarul care se afişează pe pagina web a Institutului Limbii Române. Articolul 11Selecţia personalului se face prin concurs organizat şi desfăşurat de către Comisia de selecţie, numită prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Articolul 12Selecţia personalului implicat în predarea cursului cuprinde două etape: 1. selecţia persoanelor care au predat cursul în anul şcolar precedent şi care solicită continuarea activităţii în anul şcolar următor; 2. selecţia, prin concurs, a altor persoane în vederea ocupării orelor rămase vacante. Secţiunea 1Selecţia persoanelor care au predat cursul în anul şcolar precedent şi care solicită continuarea activităţii în anul şcolar următor Articolul 13
(1) Personalul care a predat cursul în anul şcolar precedent şi care doreşte să îşi continue activitatea este selectat în următoarele condiţii:a)are calificativul minim „bine“ la evaluarea pentru anul şcolar precedent; b)depune, în perioada stabilită prin calendar, un dosar cuprinzând:

curriculum vitae actualizat;

certificat medical cu menţiunea „apt de muncă“, în original;

cazier judiciar, în original;

cererea-tip de continuare a activităţii în cadrul Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar ..., prevăzută în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezenta metodologie, în original;

cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică, având valabilitate până la sfârşitul anului şcolar pentru care se aplică, în copie;

certificat de cunoaştere a limbii ţării unde predă, pentru minim nivelul B1 sau echivalent, în copie. (2) Toate documentele sunt obligatorii.(3) Candidaţii care îndeplinesc cumulativ aceste condiţii sunt declaraţi admişi. Secţiunea a 2-aSelecţia, prin concurs, a altor persoane în vederea ocupării orelor rămase vacante Articolul 14(1) Înscrierea la concurs se face prin depunerea, în termenele stabilite prin calendar, a unui dosar care conţine următoarele documente:a)lista semnată a documentelor cuprinse în dosar; b)cererea de înscriere completată, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta metodologie; c)copii de pe cartea de identitate, certificat de naştere, certificat de căsătorie, paşaport; d)curriculum vitae în format european; e)copii de pe cartea de rezidenţă sau permisul de şedere în ţara pentru care aplică candidatul, din care să rezulte valabilitatea rezidenţei/şederii până la sfârşitul anului şcolar pentru care aplică; f)copii legalizate după următoarele acte de studii: diploma de bacalaureat, diploma de absolvire, diploma de licenţă, diploma de masterat, foaia matricolă pentru studiile universitare; g)copie legalizată după modulul psihopedagogic, dacă este cazul; h)copie după un act doveditor privind vechimea în învăţământ (dacă este cazul); i)copie după atestatul de grad didactic (dacă este cazul); j)certificat medical cu menţiunea „apt de muncă“, în original; k)certificat de cunoaştere a limbii ţării unde predă, pentru minim nivelul B1 sau echivalent, în copie; l)alte documente, în conformitate cu cerinţele particulare ale partenerilor străini. (2) Cazierul judiciar se depune doar în cazul în care candidatul este declarat admis, în termen de 30 de zile de la data repartizării.(3) Toate documentele enumerate sunt obligatorii.(4) Dosarele se depun personal sau prin poştă la sediul Institutului Limbii Române, conform calendarului. Data poştei nu poate depăşi data-limită de depunere prevăzută în calendar.(5) Fiecare dosar primeşte, la depunere, un număr de înregistrare.(6) Se evaluează numai dosarele complete şi care sunt depuse în termenele stabilite prin calendar. Articolul 15(1) Concursul constă în:a)evaluarea dosarului; b)probă scrisă de evaluare a cunoştinţelor de limbă română; c)interviu. (2) Toate etapele concursului sunt obligatorii; nesusţinerea uneia sau a mai multor probe atrage după sine eliminarea candidatului din concurs.(3) Evaluarea dosarului se desfăşoară la sediul Institutului Limbii Române. Proba scrisă şi interviul se desfăşoară la sediile Ambasadei României din străinătate.(4) Punctajul de concurs este suma punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu.(5) Punctajul maxim la concurs este de 100 de puncte.(6) Sunt declaraţi admişi candidaţii care obţin minimum 65 de puncte.(7) Rezultatele evaluării dosarului, ale probei scrise şi ale interviului, precum şi rezultatele finale ale concursului se afişează pe pagina web a Institutului Limbii Române, conform calendarului. Articolul 16(1) Evaluarea dosarului constă în acordarea unui punctaj.(2) Punctajul maxim pentru evaluarea dosarului este de 25 de puncte.(3) Punctajul minim necesar la evaluarea dosarului, în vederea susţinerii probei scrise, este de 15 puncte.(4) Punctajul pentru evaluarea dosarului se distribuie astfel:a)pentru acte de studii - maximum 10 puncte:

diploma de masterat în domeniul filologie sau istorie, conform clasificării din Nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare - 10 puncte;

diplomă de licenţă în domeniul limbii şi literaturii române, istoriei, limbilor moderne aplicate, conform clasificării din Nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare - 9 puncte;

diplomă de absolvire a colegiului de institutori şi învăţători - 8 puncte;

diplomă de bacalaureat - liceu pedagogic - 6 puncte;

diplomă de licenţă în alt domeniu - 4 puncte;a1) Se punctează numai documentul de studii cu punctajul cel mai mare. b)pentru grad didactic - maximum 5 puncte:

gradul didactic I - 5 puncte;

gradul didactic II - 3 puncte;

gradul didactic definitiv - 2 puncte.b1) Se punctează numai gradul cel mai mare. c)pentru vechimea în învăţământ - maximum 5 puncte;c1) Se acordă câte 0,5 puncte pentru fiecare an de vechime în învăţământ, dar nu mai mult de 5 puncte. d)pentru modul psihopedagogic - 5 puncte:

dovada de absolvire a modulului psihopedagogic sau a disciplinelor corespunzătoare acestuia, foaie matricolă sau atestat. Articolul 17(1) Candidaţii promovaţi în urma evaluării dosarelor participă la:a)proba scrisă; b)interviu. (2) Punctajul de concurs este suma punctajelor obţinute la probele de la alin. (1).(3) Punctajul maxim este de 100 de puncte.(4) Punctajul minim necesar pentru a fi declarat admis este de 65 de puncte. Articolul 18(1) Proba scrisă constă într-un test de evaluare a cunoştinţelor de limbă şi literatură română, conform bibliografiei şi tematicii afişate pe site-ul Institutului Limbii Române. Lucrarea scrisă se susţine înaintea interviului.(2) Punctajul maxim al probei scrise este de 75 de puncte.(3) Punctajul minim de promovare al probei scrise este de 50 de puncte.(4) Punctajul obţinut la proba scrisă se constituie parte a punctajului de concurs.(5) Rezultatele la proba scrisă se afişează pe site-ul Institutului Limbii Române, conform calendarului de activităţi. Articolul 19(1) Probele cuprinse în interviu sunt:a)cunoaşterea conţinutului proiectului şi a programei cursului LCCR - maximum 15 puncte; b)prezentarea în faţa comisiei a unui proiect cu tema „Promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în ţările Uniunii Europene“ sau a unui proiect personal de deschidere interculturală pentru unităţi şcolare din ţara pentru care candidează, tehnoredactat pe cel mult două pagini - maximum 10 puncte. (2) Punctajul maxim pentru interviu este de 25 de puncte, parte a punctajului final.(3) Punctajul minim necesar pentru promovare la interviu este de 15 puncte.(4) Proiectul prezentat se predă comisiei la susţinerea probei.(5) Rezultatele la interviu se afişează pe site-ul Institutului Limbii Române, conform calendarului de activităţi. Articolul 20(1) La proba de interviu nu se admit contestaţii, hotărârea comisiei rămânând definitivă.(2) Eventualele contestaţii la evaluarea dosarului se fac în scris, pe mailul sau pe faxul Institutului Limbii Române, în termen de 24 de ore din momentul afişării rezultatelor.(3) Eventualele contestaţii la proba scrisă se fac în scris, în termen de 2 (două) ore din momentul afişării rezultatelor, şi se depun la locul de desfăşurare a probei.(4) Contestaţiile se soluţionează de către Comisia de contestaţii numită prin decizie a directorului Institutului Limbii Române.(5) Hotărârile comisiei se comunică persoanelor care au depus contestaţii.(6) Hotărârea este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 3-aRepartizarea orelor Articolul 21Repartizarea orelor de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, în conformitate cu oferta educaţională, cuprinde două etape, astfel: a)etapa I - repartizarea candidaţilor care beneficiază de continuitate, admişi în prima etapă de selecţie; b)etapa a II-a - repartizarea orelor rămase vacante, pentru persoanele declarate admise în urma concursului. Articolul 22(1) Repartizarea candidaţilor care beneficiază de continuitate se face electronic, utilizând adresele electronice personale, astfel:a)etapa I - în unităţile şcolare în care au funcţionat în anul şcolar precedent; b)etapa a II-a - în alte unităţi şcolare care figurează în oferta educaţională, în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute la evaluarea pentru anul şcolar precedent. (2) În cazul punctajelor egale, departajarea se face luând în considerare, în ordine, următoarele criterii:a)punctajul acordat la evaluarea anuală, în anul şcolar precedent; b)punctajul acordat pentru diploma de studii. Articolul 23(1) Repartizarea orelor rămase vacante după prima etapă persoanelor declarate admise în urma concursului se face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, în şedinţă publică, la sediul ambasadelor României din statele respective.
(2) În cazul punctajelor egale, departajarea se face luând în considerare, în ordine, următoarele criterii:

punctajul acordat la proba scrisă;

punctajul acordat la evaluarea dosarului. Articolul 24(1) După încheierea repartizării, din motive bine întemeiate, persoanele declarate admise în urma concursului pot face schimburi de unităţi de învăţământ, în perioada stabilită de Comisia de selecţie şi cu acordul acesteia.(2) Renunţarea, ulterior repartizării, la o şcoală sau la o grupă este irevocabilă. Articolul 25Persoanele declarate admise şi care au optat pentru un număr de ore de predare a cursului LCCR sunt numite prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Articolul 26Încetarea numirii personalului se dispune de către ministru, prin ordin, la propunerea directorului Institutului Limbii Române, în următoarele situaţii: a)la încetarea de drept a ordinului ministrului educaţiei naţionale privind numirea; b)în cazul neconstituirii grupelor până la termenul stabilit de către Institutul Limbii Române; c)la solicitarea persoanei nominalizate să predea cursul LCCR; d)prin acordul părţilor; e)la cererea autorităţilor de resort din ţările partenere. Articolul 27În caz de vacantare a orelor de Limbă, cultură şi civilizaţie românească, acestea pot fi repartizate numai în urma organizării unui nou concurs. Capitolul IVDrepturile şi obligaţiile personalului implicat în predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească Articolul 28Personalul implicat în predarea cursului are următoarele drepturi: a)dreptul la plata orelor predate şi a maximum 9 ore pe an şcolar pentru activităţi de promovare a cursului, conform prevederilor legale în vigoare; b)dreptul la suportul de curs şi alte materiale didactice pe care Institutul Limbii Române le pune la dispoziţie; c)dreptul la informare şi consultare; d)dreptul la egalitatea de şanse şi tratament; e)dreptul de a i se asigura confidenţialitatea datelor cu caracter personal. Articolul 29Personalul implicat în predarea cursului are următoarele obligaţii: a)să comunice în scris Institutului Limbii Române datele contului bancar pentru efectuarea plăţilor; b)să transmită Institutului Limbii Române, în termen de 5 zile, orice modificare privind datele de contact, preschimbarea actului de identitate sau schimbarea contului bancar în care se virează drepturile băneşti; c)să transmită, prin fax sau e-mail, Institutului Limbii Române, până la data de 10 a fiecărei luni, raportul de activitate aferent lunii precedente; d)să predea, în original, rapoartele lunare, în termenele stabilite de Institutul Limbii Române; e)să respecte prevederile, atribuţiile şi normele cuprinse în regulamentul intern al unităţii şcolare în care îşi desfăşoară activitatea; f)să respecte şi să ducă la îndeplinire atribuţiile ce îi revin din fişa postului; g)să aibă, în toate împrejurările, o conduită profesională şi morală ireproşabilă şi să dea dovadă de demnitate şi responsabilitate în îndeplinirea atribuţiilor; h)să participe la sesiunile de formare organizate de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul Limbii Române, precum şi la alte activităţi organizate de către acestea; i)să realizeze activităţi extracurs de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti; j)să respecte toate termenele de lucru impuse de către Institutul Limbii Române. Capitolul VEvaluarea Proiectului LCCR Secţiunea 1Evaluarea anuală a personalului implicat în Proiectul LCCR Articolul 30(1) Personalul care predă cursul LCCR este evaluat anual de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului LCCR, utilizând instrumentele de lucru cuprinse în anexele nr. 2-4, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.(2) Fişa postului cuprinde principalele atribuţii ale personalului care predă cursul LCCR, în concordanţă cu specificul Proiectului LCCR (anexa nr. 2).(3) Raportul lunar privind activitatea didactică se întocmeşte de către personalul care predă cursul, pentru pontarea orelor efectuate (anexa nr. 3).(4) Fişa de (auto)evaluare a personalului didactic este structurată pe unităţi de competenţă, asociate cu indicatori de performanţă, având la bază fişa postului (anexa nr. 4).(5) Portofoliul profesorului reprezintă cartea de vizită a activităţii didactice, care permite păstrarea materialelor şi organizarea acestora astfel încât ele să devină operaţionale în activitatea didactică şi de evaluare. Articolul 31(1) Evaluarea prin asistenţa la ore se realizată în conformitate cu Calendarul activităţilor.(2) Evaluarea prin asistenţă la ore este obligatorie în primul an de activitate şi cel puţin încă o dată în 3 ani şcolari consecutivi.(3) În urma asistenţei la ore, personalul obţine un calificativ care se completează în fişa de asistenţă.(4) Personalul care a obţinut la asistenţa la clasă calificativul „foarte bine“ sau „bine“ poate solicita continuitate pentru anul şcolar următor. Articolul 32(1) Raportul anual de activitate se prezintă în faţa Comisiei de implementare şi coordonare a Proiectului LCCR.(2) Raportul anual de activitate se întocmeşte urmărind itemii din Fişa postului şi din Fişa de (auto)evaluare.(3) Punctajul maxim la evaluarea anuală este de 100 de puncte.(4) Calificativele se acordă astfel:

Foarte bine, pentru 91-100 de puncte;

Bine, pentru 81-90 de puncte;

Suficient, pentru 71-80 de puncte;

Nesatisfăcător, pentru mai puţin de 71 de puncte. Articolul 33(1) Toate instrumentele de lucru se arhivează la Institutul Limbii Române.(2) Rezultatele evaluării se comunică personalului implicat în proiect, conform calendarului.(3) Eventualele contestaţii privind evaluarea anuală se adresează în scris Institutului Limbii Române şi se soluţionează de către comisia numită prin decizia directorului. Contestaţiile se transmit prin scrisoare cu confirmare de primire la sediul Institutului Limbii Române, în termen de 5 zile de la data comunicării calificativului.(4) Hotărârile Comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 2-aEvaluarea anuală a Proiectului LCCR Articolul 34Evaluarea anuală a Proiectului LCCR se realizează de către Comisia de implementare şi coordonare a Proiectului, la încheierea anului şcolar, conform Calendarului de activităţi. ANEXA Nr. 1la metodologie Cerere de înscriere Subsemnatul/a........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............, (nume, prenume, cu iniţiala tatălui) născut la data de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .........., (ziua, luna, anul, localitatea) rezident(ă) în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., (ţară, comunitate/regiune, localitate, stradă, nr. etc. din ţara pentru care aplică) având domiciliul în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., (ţară, localitate, stradă, nr. etc. din România) legitimat(ă) cu BI/CI, seria ...... nr. ............, eliberat(ă) la data de ........ ........., de către ........ ................ ........, vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la concursul pentru predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar ........ ................ ............ în ........ ................ ................ ................ ........ ......... . (ţara pentru care candidează) Studii: Liceu ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Studii superioare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ Studii postuniversitare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Alte studii ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... . (Se va completa în conformitate cu documentele depuse în dosar.) La 1 septembrie anul curent am o vechime în învăţământ de ......... ani şi am gradul didactic ........ ................ ................ ................ ........ . Ocupaţia actuală şi locul de muncă ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........... . Date de contact: Adresa electronică ........ ........ ......... Telefon ........ ................ ........ .......... Data ............... Semnătura ............... ANEXA Nr. 2la metodologie Fişa postului Numele şi prenumele ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Anul şcolar ........ ............... Obiectivul general: promovarea limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti I. Atribuţii generale 1. Respectă legislaţia în vigoare. 2. Studiază şi aplică prevederile curriculei cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi materialele bibliografice recomandate. 3. Răspunde în faţa conducerii şcolii şi a reprezentanţilor Comisiei de implementare a Proiectului de calitatea activităţii desfăşurate. 4. Transpune în activitatea proprie obiectivele stabilite prin politica de dezvoltare a şcolii şi prin politica educaţională a Ministerului Educaţiei Naţionale din România. 5. Respectă şi aplică normele referitoare la deontologia profesională. 6. Întocmeşte raportări, statistici, sinteze privind situaţia şcolară, precum şi orice alte materiale solicitate de către Comisia pentru implementarea şi coordonarea Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene. 7. Se preocupă în permanenţă de ridicarea nivelului de pregătire profesională. II. Atribuţii specifice A. Proiectarea didactică 1. Analizează programa şi materialele bibliografice recomandate. 2. Selectează materialele şi mijloacele didactice adecvate. 3. Întocmeşte planificările calendaristice. 4. Elaborează proiectele didactice:

stabileşte obiectivele operaţionale ale lecţiei;

stabileşte conţinutul activităţii de învăţare;

alege strategiile didactice de tip activ, participativ, formativ;

construieşte situaţii de învăţare care solicită participarea creativă a fiecărui cursant;

adaptează informaţia la posibilităţile de învăţare, în funcţie de particularităţile grupului instruit;

repartizează timpul pentru fiecare secvenţă a lecţiei.B. Procesul de învăţare 1. Creează condiţii optime în vederea organizării procesului de receptare a cunoştinţelor:

selectează situaţii de învăţare adecvate tipului de deprinderi şi abilităţi care trebuie formate;

selectează procedee, tehnici şi metode de predare (în funcţie de obiectivele propuse, de particularităţile de vârstă şi individuale ale elevilor şi de eterogenitatea grupelor).2. Organizează activităţile practice şi aplicative în procesul de învăţare:

corelează gradul de dificultate şi complexitate al activităţilor practice şi aplicative cu particularităţile grupei de elevi.3. Utilizează eficient materialul didactic şi mijloacele audiovizuale:

identifică situaţiile care necesită folosirea materialului didactic şi a mijloacelor audiovizuale;

corelează toate aceste materiale şi mijloace cu conţinuturile de învăţare, în vederea asigurării unei instruiri eficiente.4. Elaborează instrumentele de evaluare a elevilor:

selectează conţinuturile ce urmează a fi evaluate, în funcţie de obiectivele evaluării;

corelează tipurile de itemi cu natura obiectivelor şi conţinuturilor;

decide asupra formelor şi metodelor de evaluare obiective;

apreciază şi valorifică rezultatele evaluării în scopul diagnozei şi prognozei;

stabileşte strategii didactice adecvate, în scopul remedierii deficienţelor procesului educaţional, în funcţie de rezultatele înregistrate la evaluare.C. Acţiuni extracurs Proiectează şi realizează activităţi extracurs în concordanţă cu obiectivele educaţionale stabilite: expoziţii, cenacluri, simpozioane, sesiuni de comunicări ale elevilor, manifestări cultural-artistice, sportive şi de recreere. D. Dezvoltarea profesională 1. Identifică nevoile proprii de perfecţionare şi formare profesională. 2. Participă la activităţi de perfecţionare şi formare profesională organizate de către instituţii la nivel local/regional/naţional. Am luat la cunoştinţă, ........ ................ ............... ANEXA Nr. 3la metodologie Numele: ........ ................ ................ ........... Prenumele: ........ ................ ................ ........ Unitatea şcolară: ........ ................ ................ Regiunea/Localitatea: ........ ................ ............ Ţara: ........ ................ ................ ........... RAPORT LUNAR privind activitatea didactică luna ....... anul ......... Cursul de limbă, cultură şi civilizaţie românească I. Indicatori1)

Nr. crt. Unitatea de învăţământ Tema lecţiei Grupa Data desfăşurării orei Numărul de ore Numărul de elevi prezenţi
1.
2.
3.
.....

II. Descrierea activităţilor, conform unităţilor de învăţare2) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. III. Observaţii3) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Semnătura conducerii unităţii şcolare ........ ................ ............ Semnătura personală ........ .......... 1) Completarea tuturor câmpurilor este obligatorie. 2) Se descrie pe scurt, în maximum 10 rânduri, fiecare lecţie predată. 3) Se menţionează problemele intervenite în activitatea de predare a cursului. ANEXA Nr. 4la metodologie FIŞA de (auto)evaluare a personalului didactic Profesor de Limbă, cultură şi civilizaţie românească (LCCR) ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ Anul şcolar ........ ................ ...........

Unităţi de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj
Maxim Auto-evaluare Evaluare
A. Proiectarea didactică Procesul de învăţare 40 p 1. Aplicarea programei LCCR 2. Selecţia materialelor şi mijloacelor didactice adecvate programei 3. Elaborarea corectă a planificărilor calendaristice 4. Proiectele didactice şi activitatea didactică - Stabilirea corectă şi coerentă a obiectivelor lecţiilor, în vederea abordării interdisciplinare a conţinuturilor - Predarea corectă a conţinutului unităţilor de învăţare, conform suportului de curs - Corelarea strategiilor didactice în conformitate cu noile orientări în didactică - Gestionarea eficientă a timpului - Accesibilitatea informaţiilor - Impactul formativ al lecţiei asupra elevului/grupei - Tratarea diferenţiată a grupelor eterogene de elevi - Folosirea metodelor tradiţionale şi moderne 5. Evaluarea obiectivă a progresului şcolar (teste personalizate, interpretarea rezultatelor, măsuri corective) 5 p 5 p 5 p 20 p 5 p
Unităţi de performanţă Indicatori de performanţă Punctaj
Maxim Auto-evaluare Evaluare
B. Raportări lunare 10 p - Punctualitatea transmiterii - Rigurozitatea şi corectitudinea întocmirii raportărilor 5 p 5 p
C. Acţiuni extracurs Promovarea culturii şi civilizaţiei româneşti în unitatea de învăţământ şi în comunitate 20 p - Conceperea şi organizarea unor activităţi extraşcolare de promovare a limbii, culturii şi civilizaţiei româneşti în unitatea de învăţământ - Conceperea şi organizarea de activităţi, implementarea unor proiecte de promovare a culturii, civilizaţiei şi tradiţiilor româneşti în comunitate 10 p 10 p
D. Dezvoltarea profesională 10 p - Participarea la activităţi de formare organizate la nivelul şcolii - Participarea la activităţi de formare la nivel regional/naţional - Absolvirea unor forme de învăţământ compatibile cu proiectul LCCR (în anul şcolar respectiv) 4 p 4 p 2 p
E. Evaluarea realizată de şcoală 10 p 1. Activitatea de promovare a proiectului LCCR 2. Respectarea regulamentelor interne ale şcolii 3. Implicarea în activităţile şcolii 4. Colaborarea cu colectivul de cadre didactice 5. Colaborarea cu familiile copiilor, organizarea în parteneriat cu acestea a unor activităţi 6. Sprijinirea elevilor de origine română în procesul de integrare 7. Impactul cursului în şcoală 8. Contribuţia la promovarea interculturalităţii şi a multilingvismului 9. Activităţi extraşcolare 2 p 1 p 1 p 1 p 1 p 1 p 1 p 1 p 1 p
F. Raportul anual de activitate 10 p - Se întocmeşte urmărind unităţile de performanţă şi prevederile din fişa postului. - Maxim 3 pagini - Se anexează documente justificative (diplome, adeverinţe etc.) 10 p
Punctaj total 100 p

Semnătura profesorului LCCR ........ ............. Evaluatori ........ ............. Calificativ: ........ ........... ANEXA Nr. 5la metodologie CERERE de continuare a activităţii în cadrul Proiectului Ministerului Educaţiei Naţionale privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar ........ .............. Subsemnatul/a ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. (nume, prenume, cu iniţiala tatălui) născut la data de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........., (ziua, luna, anul, localitatea) rezident(ă) în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................, (ţara, comunitatea/regiunea, localitatea, strada, nr., etc. din ţara pentru care aplică) având domiciliul în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., (ţara, localitatea, strada, nr., etc. din România) legitimat(ă) cu BI/CI, seria ...... nr. ............., eliberat/ă la data de ........ ........., de către ........ ................ ........, vă rog să-mi aprobaţi continuarea activităţii în cadrul Proiectului privind predarea cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în anul şcolar ........ .......... . Menţionez că în anul şcolar precedent am predat cursul în ........ ................ .........,........ ................ ........., (ţara) (localitatea) şi am obţinut calificativul ........ ........ ........ la evaluarea anuală. Data: ............... Semnătura: ........ .............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3823/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3823 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu