Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 35 din 12 ianuarie 2007

pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa pe valoarea adaugata"

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 62 din 25 ianuarie 2007



In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 1562 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată", cod MF:14.13.01.02, prevăzut în anexa nr. 1*).

Art. 2. - Formularul prevăzut la art. 1 se completează şi se depune conform instrucţiunilor de completare prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului prevăzut la art. 1 sunt stabilite în anexa nr. 3.

Art. 4. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 5. - Decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 1 se utilizează începând cu declararea obligaţiilor fiscale aferente lunii ianuarie 2007.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 7. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor şi Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală de legislaţie impozite indirecte şi Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 1

300  DECONT                                                       

                  DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ

Ministerul Finanţelor Publice

Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală

Perioada de raportare (luna/trimestru/semestru/an).................................

Anul ...........................

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE

Cod de identificare fiscala

   RO

Denumire

Domiciliu fiscal

Judet

Localitate

Sector

Strada

Număr

Cod poştal

Bloc

Seara

Etaj

Ap

Telefon

Fax

Email

Cont bancar

Banca

Cont

PRO RATA DE DEDUCERE %  |   |   |   |   |_|   

TAXA PE VALOAREA ADAUGATA COLECTA TA                                                            - lei -

Denumire indicatori                                                                               Valoare                  TVA

COMERŢ INTRACOMUNITAR ŞI IN AFARA UE

1

Livrări mlracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin.(2) lit.a) şi d) din Codul fiscal

2

Livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care locul livrării/locul prestării este în afara României (în UE sau în afara UE), precum şi livrări intracomunitare de bunuri, scutite conform art.  143 alin.(2) lit.b) şi c) din Codul fiscal

3

Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă)

4

Bunuri si servicii achiziţionate pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA (taxare inversă)

5

SUB-TOTAL (rd. 1+ rd2+rd.3+ rd.4)

LIVRĂRI DE BUNURI IN INTERIORUL ŢARII ŞI EXPORTURI

6

Livrări de bunuri şi prestări de servicii taxabile cota 19%

7

Livrări de bunuri şi prestări de servicii taxabile cota   9%

8

Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite cu drept de deducere şi alte operaţiuni care dau drept de deducere

9

I livrari de bunuri şi prestări de servicii scutite fără drept de deducere

10

SUB-TOTAL (rd.6+rd.7+rd.8+rd.9)

11

Regularizări taxă colectată

12

Total taxă colectată (rd.5+rd. 10+rd. 11)

TAXA PE VALOAREA ADAUGATĂ DEDUCT1BILĂ                                                        - lei -

Denumire indicatori                                                                             Valoare                   TVA

ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE DE BUNURI ŞI ALTE ACHIZIŢII IMPOZABILE IN ROMÂNIA

13

Achiziţii intracomunitare de bunuri destinate revânzării

14

Achiziţii intracomunitare de bunuri pentru nevoile firmei

15

Bunuri şi servicii achiziţionate, pentru care cumpărătorul este obligat la plata TVA

16

SUB-TOTAL TAXA DEDUCTIBILÂ(rd.I3+rd.l4+rd.15)

17

TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SAU 147

ACHIZIŢII DE BUNURI IN INTERIORUL ŢARII ŞI IMPORTURI, ACHIZIŢII INTRACOMUNITARE SCUTITE   SAU NEIMPOZABILE

18

Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de 19% destinate revânzării

19

Achiziţii de bunuri taxabile cu cota de   9% destinate revânzării

20

Achiziţii de bunuri scutite de taxa sau neimpozabile

21

Achiziţii de bunuri de capital cu cota de 19%

22

Achiziţii de bunuri şi prestări de servicii pentru nevoile firmei cu cota 19%

23

Achiziţii de bunuri şi prestări de servicii pentru nevoile firmei cu cota 9%

24

SUB-TOTAL TAXA DEDUCTIBILA (rd. 18+rd. 19+rd. 20+rd. 21 +rd. 22+rd. 23)

25

TAXA DEDUSA CONFORM ART. 145 SAU 147

26

TVA efectiv restituită cumpărătorilor străini, inclusiv comisionul unităţilor autorizate

27

Regularizări taxă dedusă

28

Ajustări la finele anului conform pro-rata / ajustări pentru bunurile de capital

29

TOTAL TAXA DEDUSA (rd.!7+rd.25+rd.26+rd.27+rd.28)

REGULARIZĂRI CONFORM ART. 1473 DIN CODUL FISCAL                              - lei -

Denumire indicatori                                                                                                        TVA

30

Suma negativa a TVA în perioada de raportare (rd.29-rd.12)

31

Taxa de plată în perioada de raportare (rd. 12-rd.29)

32

Soldul TVA de plată din decontul perioadei fiscale precedente (rd.36 din decontul precedent) neachitată până la data depunerii decontului de TVA

33

TVA de plată cumulat (rd.31+rd.32)

34

Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adăugată reportată din perioada precedentă pentru care nu s-a solicitat rambursare (rd.37 din decontul lunii precedente)

35

Suma negativă a TVA cumulată (rd.30+rd.34)

36

Sold TVA de plată la sfârşitul perioadei de raportare (rd.33-rd.35)

37

Soldul sumei negative de TVA la sfârşitul perioadei de raportare (rd.35-rd.33)

Cod CAEN al activităţii preponderente efectiv desfăşurate in perioada de raportare: |_________________________________________________|

Solicitaţi rambursarea soldului sumei negative de TVA ?             DA  |_|   NU  |_|

Nr. de evidenta a plaţii: |_________________________________|

Prezenta declaraţie constituie titlu de creanţa şi produce efectele juridice ale înştiinţării de plată de la data depunerii acesteia, în condiţiile legii.

__________________________________________________________________

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din aceasta declaraţie sunt corecte şi complete.

Nume, prenume

Semnătura şi ştampila

Funcţie

__________________________________________________________________

Loc rezervat organului fiscal

Număr de înregistrare

Data înregistrării

__________________________________________________________________

CodMF : 14.13.01.02

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

pentru completarea formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se completează de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.

Persoanele impozabile care conduc evidenţa contabilă, potrivit legii, pentru operaţiunile realizate pe bază de contract de asociere în participaţiune declară inclusiv datele şi informaţiile privind taxa pe valoarea adăugată rezultate din astfel de operaţiuni.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune la organul fiscal competent, la următoarele termene:

a)   lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este luna calendaristică, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

b)   trimestrial, până la data de 25 a primei luni din trimestrul următor celui pentru care se depune decontul, de persoanele impozabile pentru care perioada fiscală este trimestrul calendaristic, potrivit prevederilor art. 1561 din Codul fiscal;

c)  la altă dată stabilită prin norme, dacă perioada fiscală este mai mare decât trimestrul.

Formularul (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se depune, în format electronic, astfel:

-   la registratura organului fiscal competent;

-   la poştă, prin scrisoare recomandată;

-   prin completare pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice de către contribuabilii eligibili conform reglementărilor de utilizare a serviciului;

-   prin Sistemul electronic naţional (SEN), de către marii contribuabili.

Formatul depus pe suport electronic va fi însoţit de formularul editat de persoana impozabilă cu ajutorul programului de asistenţă, semnat şi ştampilat conform legii.

Formatul se editează în două exemplare:

-   un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;

-   un exemplar se păstrează de către persoana impozabilă.

Formatul electronic al formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată" se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport electronic.

Programul de asistenţă este pus la dispoziţie, gratuit, persoanelor impozabile de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.

Direct pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice depun contribuabilii care dispun de un certificat digital eliberat de Ministerul Finanţelor Publice.

ATENŢIE: Nu se înscriu în decont:

-   taxa pe valoarea adăugată din facturile de executare silită, de către persoanele abilitate prin lege să efectueze vânzarea bunurilor supuse executării silite;

-   diferenţele de taxă pe valoarea adăugată de plată constatate de organele de control, pentru care nu este reglementată includerea în decont;

-   documentele neevidenţiate în jurnalele pentru cumpărări sau vânzări, constatate de organele de control fiscal;

-   taxa pe valoarea adăugată pentru care a fost aprobată înlesnire la plată.

Completarea formularului se face astfel:

Perioada de raportare

„Perioada de raportare" poate fi luna calendaristică, trimestrul calendaristic sau o altă perioadă fiscală stabilită în condiţiile art. 1561 din Codul fiscal.

Se înscrie cu cifre arabe numărul perioadei de raportare (de exemplu: 01 pentru ianuarie, 03 pentru trimestrul I, 06 pentru semestrul I, 12 pentru an).

Anul pentru care se completează declaraţia se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu, 2007).

Secţiunea „Date de identificare a persoanei impozabile"

Caseta „Cod de identificare fiscală" se completează astfel:

-   contribuabilii persoane juridice, cu excepţia comercianţilor, asociaţiile sau alte entităţi fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală;

-   comercianţii, inclusiv sucursalele comercianţilor care au sediul principal al comerţului în străinătate, înscriu codul unic de înregistrare;

-   contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere înscriu codul de înregistrare fiscală;

-   contribuabilii persoane impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 1251 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi sunt înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată în România, potrivit art. 153 din acelaşi cod, înscriu codul de înregistrare fiscală.

Reprezentantul fiscal desemnat de o persoană impozabilă stabilită în străinătate înscrie codul de identificare fiscală atribuit ca reprezentant fiscal, care este diferit de codul de identificare fiscală atribuit pentru activitatea proprie a acestuia.

Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

Caseta „Denumire" se completează cu denumirea persoanei juridice, a asociaţiei sau a entităţii fără personalitate juridică ori cu numele şi prenumele persoanei fizice, după caz.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Denumire" se înscriu informaţiile de identificare înscrise pe certificatul de înregistrare fiscală a reprezentării.

Caseta „Domiciliu fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al contribuabilului.

In cazul persoanelor impozabile stabilite în străinătate, care şi-au desemnat reprezentant fiscal, în caseta „Domiciliu fiscal" se înscrie domiciliul fiscal al reprezentantului.

In rubrica „Pro rata de deducere" se înscrie pro rata determinată potrivit art. 147 din Codul fiscal.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată colectată"

Rândul 1 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru livrările intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din Codul fiscal, şi pentru livrările ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare în statul membru de sosire a bunurilor, prevăzute la art. 1321 alin. (5) lit. b) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrări intracom unitare de bunuri, scutite.

Rândul 2 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii care nu sunt impozabile în România pentru că nu au locul livrării/prestării stabilit, conform art. 132 şi 133 din Codul fiscal, în România, precum şi pentru livrările intracom unitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) şi c) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile pentru încasări de avansuri parţiale pentru livrări intracomunitare de bunuri, scutite.

Rândul 3 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare pentru achiziţiile intracomunitare de bunuri, precum şi baza de impozitare pentru achiziţiile de bunuri efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, şi taxa pe valoarea adăugată aferentă. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plăţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.

Rândul 4 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată aferentă pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal, pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul datorează TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) şi pentru importurile de bunuri cărora le sunt aplicabile prevederile art. 157 alin. (4) şi (5) din Codul fiscal.

Rândul 6 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind:

-   baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 19%;

-   baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru operaţiunile supuse regimurilor speciale de taxă pe valoarea adăugată, cărora le este aplicabilă cota de 19%, determinate pe baza situaţiilor de calcul întocmite în acest scop.

Rândul 7 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind:

-   baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată colectată pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile cu cota de 9%.

Rândul 8 - se înscriu:

-  informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri/prestările de servicii scutite cu drept de deducere, prevăzute la art. 143 alin. (1), art. 144 şi 1441 din Codul fiscal;

-  informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru operaţiuni scutite de taxă, conform art. 141 alin. (2) lit. a) pct. 1-5 şi lit. b), în cazul în care cumpărătorul sau clientul este stabilit în afara Uniunii Europene sau în cazul în care aceste operaţiuni sunt în legătură directă cu bunuri care vor fi exportate, precum şi în cazul operaţiunilor efectuate de intermediari care acţionează în numele şi în contul altei persoane, atunci când aceştia intervin în derularea unor astfel de operaţiuni;

-  informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru operaţiuni neimpozabile prevăzute la art. 128 alin. (7) şi (8) şi la art. 129 alin. (5) şi (7) din Codul fiscal, care dau drept de deducere în condiţiile prevăzute de art. 145 din Codul fiscal;

-   informaţiile preluate de către furnizori/prestatori din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impunere pentru livrările/prestările efectuate, pentru care se vor aplica măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal.

Rândul 9 - se înscriu informaţiile preluate din Jurnalul de vânzări**), privind baza de impozitare pentru livrările de bunuri scutite fără drept de deducere, prevăzute la art. 141 din Codul fiscal.

Rândul 11 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea datelor de la rd. 1-4 şi rd. 6-9 din deconturile anterioare, precum şi orice alte sume rezultate din regularizări prevăzute de legislaţia în vigoare.

Secţiunea „Taxa pe valoarea adăugată deductibilă"

Rândul 13 - se înscriu de către beneficiari informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor intracomunitare de bunuri, taxabile în România, şi achiziţiilor de bunuri efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, destinate revânzării. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plăţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.

Rândul 14 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor intracomunitare de bunuri pentru nevoile firmei, taxabile în România, precum şi achiziţiilor de bunuri pentru nevoile firmei, efectuate de către beneficiarul unei livrări ulterioare în cadrul unei operaţiuni triunghiulare pentru care acesta este obligat la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal. Se înscriu numai informaţiile referitoare la operaţiunile pentru care exigibilitatea taxei intervine în perioada de raportare*). Nu se înscriu sumele din facturile primite pentru plăţi de avansuri parţiale pentru achiziţii intracomunitare de bunuri.

Rândul 15 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care se aplică măsurile de simplificare prevăzute la art. 160 din Codul fiscal, pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pentru care beneficiarul datorează TVA conform art. 150 alin. (1) lit. b)-d), f) şi g) din Codul fiscal.

Rândul 17 - se înscrie taxa pe valoarea adăugată efectiv dedusă pentru achiziţiile prevăzute la rd. 13 - 15:

-    conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;

-    conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluată din coloanele Jurnalului pentru cumpărări**), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bază de pro rata, iar taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.

Rândul 18 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară sau din import de bunuri taxabile cu cota de 19%, destinate revânzării.

Rândul 19 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor din ţară sau din import de bunuri taxabile cu cota de 9%, destinate revânzării.

Rândul 20 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind:

-  contravaloarea achiziţiilor de bunuri a căror livrare a fost scutită de taxă, neimpozabilă sau supusă unui regim special de taxă, atât achiziţiile destinate revânzării, cât şi cele pentru nevoile firmei;

-   contravaloarea achiziţiilor de bunuri de capital a căror livrare a fost scutită de taxă, neimpozabilă sau supusă unui regim special de taxă;

-   contravaloarea achiziţiilor intracomunitare scutite de taxă sau neimpozabile.

Rândul 21 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă pentru achiziţiile de bunuri de capital prevăzute la art. 149 din Codul fiscal.

Rândul 22 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor, din ţară sau din import, de bunuri taxabile cu cota de 19%, destinate nevoilor firmei.

Rândul 23 - se înscriu informaţiile din Jurnalul de cumpărări**), privind baza de impozitare şi taxa pe valoarea adăugată deductibilă aferentă achiziţiilor, din ţară sau din import, de bunuri taxabile cu cota de 9%, destinate nevoilor firmei.

Rândul 25 - se înscrie taxa pe valoarea adăugată efectiv dedusă pentru achiziţiile prevăzute la rd. 18-23;

-    conform art. 145 din Codul fiscal, în cazul persoanelor care au drept de deducere integral;

-    conform art. 147 din Codul fiscal, în cazul persoanelor impozabile cu regim mixt, respectiv taxa preluată din coloanele Jurnalului de cumpărări**), în funcţie de destinaţia achiziţiilor: taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce integral, taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care taxa se deduce pe bază de pro rata, iar taxa aferentă achiziţiilor destinate realizării operaţiunilor care nu dau drept de deducere nu se preia în acest rând.

Rândul 26 - se înscriu sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată efectiv restituită, în baza art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, cumpărătorilor - persoane fizice care nu sunt stabiliţi în România, de către persoanele impozabile autorizate să desfăşoare activitatea de restituire, inclusiv comisionul perceput pentru activitatea de restituire a taxei pe valoarea adăugată cumpărătorilor străini.

Rândul 27 - se evidenţiază sumele rezultate din corectarea datelor din rd. 13 - 15 şi rd. 18 - 23 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale, precum şi orice alte regularizări de sume prevăzute de legislaţia în vigoare.

Rândul 28 - se înscriu diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării anuale pe bază de pro rata definitivă, prevăzute la art. 147 din Codul fiscal, precum şi diferenţele de taxă pe valoarea adăugată rezultate ca urmare a ajustării taxei deductibile pentru bunurile de capital prevăzute la art. 149 din Codul fiscal, cu semnul plus sau minus, după caz;

Secţiunea „Regularizări conform art. 1473 din Codul fiscal"

Rândul 32 - se preia suma prevăzută la rd. 36 din decontul perioadei precedente celei de raportare, din care se scad sumele achitate până la data depunerii decontului. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus în anul 2007, se preia suma prevăzută la rd. 26 din decontul perioadei precedente, din care se scad sumele achitate.

Rândul 34 - se preia suma prevăzută la rd. 37 din decontul perioadei precedente celei de raportare, pentru care nu s-a solicitat rambursarea, prin bifarea casetei corespunzătoare din decontul anterior. Pentru primul decont de taxă pe valoarea adăugată, depus în anul 2007, se preia suma prevăzută la rd. 27 din decontul perioadei precedente, pentru care nu s-a solicitat rambursarea.

*) Există o relaţie clară între faptul generator în cazul unei livrări intracomunitare de bunuri şi faptul generator în cazul unei achiziţii intracomunitare de bunuri, care intervine în acelaşi moment, respectiv în momentul livrării de bunuri.

Pentru a evita orice neconcordanţă între livrările intracomunitare de bunuri, scutite de TVA, care se includ în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru astfel de livrări în statul membru de origine, şi achiziţiile intracomunitare, evidenţiate în decontul de TVA şi în declaraţia recapitulativă pentru achiziţii intracomunitare, în statul membru de destinaţie, momentul exigibilităţii taxei intervine:

-  în a cincisprezecea zi a lunii următoare celei în care a avut loc faptul generator, respectiv livrarea; sau

-   dacă a fost emisă o factură pentru livrarea respectivă către persoana care cumpără bunurile, cu excepţia facturilor pentru încasarea de avansuri parţiale, înainte de data de 15 a lunii următoare lunii în care a intervenit faptul generator, respectiv livrarea, exigibilitatea taxei intervine la data emiterii acestei facturi atât pentru livrări intracomunitare, cât şi pentru achiziţiile intracomunitare.

Prin următoarele două exemple se face un rezumat al acestor reguli.

a) Factura este emisă ulterior datei de 15 a lunii următoare celei în care se efectuează livrarea.

Alt stat membru

România

Livrare intracomunitară, scutită de TVA

Achiziţie intracomunitară, supusă TVA

Data livrării: 25/06/2007

Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007

Data facturii: 20/07/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Exigibilitatea: 15/07/2007

Exigibilitatea: 15/07/2007

Livrarea este inclusă în decontul de TVA pentru perioada fiscală respectivă şi, după caz, în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului III al anului 2007.

Achiziţia intracomunitară se evidenţiază în decontul de TVA pentru luna iulie a anului 2007 sau pentru trimestrul III al anului 2007, precum şi în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului III al anului 2007.

Se poate face astfel o corelare între livrările intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul III al anului 2007.

b) Factura este emisă anterior datei de 15 a lunii următoare celei în care se efectuează livrarea.

Alt stat membru

România

Livrare intracomunitară, scutită de TVA

Achiziţie intracomunitară, supusă TVA

Data livrării: 25/06/2007

Data achiziţiei intracomunitare: 25/06/2007

Data facturii: 29/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Faptul generator: 25/06/2007

Exigibilitatea: 29.06.2007

Exigibilitatea: 29.06.2007

Livrarea este inclusă în decontul de TVA pentru perioada fiscală respectivă şi, după caz, în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului II al anului 2007.

Achiziţia intracomunitară se evidenţiază în decontul de TVA pentru luna iunie a anului 2007 sau pentru trimestrul II al anului 2007, precum şi în declaraţia recapitulativă aferentă trimestrului II al anului 2007.

Se poate face astfel o corelare între livrările intracomunitare efectuate în statul membru de origine şi achiziţiile intracomunitare efectuate în România, pentru trimestrul II al anului 2007.

Nu se admit întocmirea şi depunerea de deconturi rectificative pentru corectarea datelor din deconturile anterioare.

**) Prin jurnale de vânzări şi jurnale de cumpărări se înţelege orice jurnale, registre, evidenţe sau alte documente similare pe care persoanele impozabile au obligaţia să le întocmească în conformitate cu prevederile art. 156 din Codul fiscal şi ale normelor metodologice de aplicare a acestui articol. Prin ordin al ministrului finanţelor publice se propun modele de jurnale de vânzări şi cumpărări, utilizarea acestor modele de către persoanele impozabile fiind opţională.

ANEXA Nr. 3

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului (300) „Decont de taxă pe valoarea adăugată"

Denumirea formularului: Decont de taxă pe valoarea adăugată

Cod MF: 14.13.01.02

Format: A4/t1

 Caracteristicile de tipărire:

- se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de unităţile fiscale teritoriale.

Se difuzează: gratuit.

Se utilizează la: declararea operaţiunilor din sfera TVA.

Se întocmeşte de: persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

Circulă:

- în format electronic, la organul fiscal în a cărui rază teritorială plătitorul de taxă pe valoarea adăugată îşi are domiciliul fiscal;

- în format hârtie, în două exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:

•  un exemplar la contribuabil;

•  un exemplar la organul fiscal.

Se păstrează:

- formatul electronic, în arhiva de documente electronice;

- formatul hârtie, la dosarul fiscal al contribuabilului.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 35/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 35 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 35/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu