Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 316 din  5 septembrie 1994

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 289 din 12 octombrie 1994


SmartCity3


    In scopul reducerii numarului de accidente de circulatie si a consecintelor acestora, al necesitatii de a adopta masuri de prevenire in sensul realizarii unui grad sporit de siguranta a circulatiei rutiere,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Agentii economici detinatori de parc auto din Romania vor lua masurile necesare pentru cunoasterea, aplicarea si respectarea normelor legale, a ordinelor si instructiunilor care reglementeaza circulatia autovehiculelor, de catre salariatii cu atributii care concura la siguranta circulatiei, astfel incat transporturile auto sa se efectueze in deplina siguranta prin eliminarea cauzelor generatoare de evenimente rutiere.
    In acest scop se vor lua masuri privind:
    a) selectionarea, pe baza competentei profesionale, a personalului care se incadreaza in functii ce concura la siguranta circulatiei (anexa nr. 1);
    b) instruirea si informarea salariatilor cu atributii care concura la siguranta circulatiei, cu privire la masurile de prevenire si, respectiv, la consecintele accidentelor de circulatie (anexa nr. 2);
    c) organizarea activitatii de efectuare in termen a inspectiilor tehnice periodice la autovehicule si remorci, conform Hotararii Guvernului nr. 594/1991;
    d) verificarea, inainte de plecarea in cursa, a capacitatii de munca, precum si a respectarii regimului de lucru pentru soferii care conduc autovehiculele ce executa transporturi pe baza de licente conform Hotararii Guvernului nr. 223/1992, republicata, si Ordinul ministrului transporturilor nr. 582/1992;
    e) tratarea cu exigenta a tuturor accidentelor de circulatie, a oricaror nereguli care puteau favoriza producerea acestora, luandu-se masurile necesare inlaturarii cauzelor care le-au provocat; f) existenta, la bordul fiecarui autovehicul, a documentelor de transport stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 223/1992, republicata, si prin Ordinul ministrului transportului nr. 585/1992;
    g) respectarea prescriptiilor cu privire la transport, manipulare, semnalizare, precum si a conditiilor specifice de efectuare a transporturilor agabaritice si cu tonaje deosebite;
    h) efectuarea de analize semestriale cu privire la siguranta circulatiei, dinamica accidentelor de circulatie pe cauze si adoptarea de masuri care sa conduca la ameliorarea situatiei.
    Art. 2
    Clasificarea, cercetarea si tratarea accidentelor de circulatie se fac potrivit normelor cuprinse in anexa nr. 3.
    Art. 3
    Comunicarea accidentelor de circulatie se face potrivit anexei nr. 4.
    Art. 4
    Inspectoratul rutier va controla modul in care se aplica masurile de prevenire a evenimentelor rutiere, precum si modul de cercetare si de tratare a acestora de catre toti agentii economici detinatori de parc auto.

                 Ministrul transporturilor,
                 Aurel Novac

    ANEXA 1

                         FUNCTII
care concura la siguranta circulatiei in transporturile auto

    Functiile care concura la siguranta circulatiei sunt urmatoarele:
    - sofer;
    - maistru auto;
    - revizor tehnic;
    - maistru instructor;
    - director executiv;
    - sef autocoloana;
    - impiegat auto;
    - sef garaj;
    - persoana incadrata in functie care raspunde de problemele de siguranta a circulatiei;
    - personal autorizat pentru inspectii tehnice;
    - director general;
    - director;
    - inspector cu siguranta circulatiei;
    - receptioner cu reparatii curente.

    ANEXA 2

                       INSTRUIREA PERSONALULUI
    1. In vederea prevenirii evenimentelor rutiere, agentii economici detinatori de parc auto au obligatia de a asigura pregatirea profesionala a personalului cu activitati pe linia sigurantei circulatiei, prin instruiri saptamanale care cuprind forme de educare si de instruire audiovizuale.
    2. Educarea si instruirea audiovizuala se realizeaza prin:
    a) amenajarea, in locul vizibile, la sediile unitatilor de baza si ale formatiilor fixe de transport auto din afara unitatii, a unor panouri cu fotografii ale accidentelor de circulatie, fotomontaje si articole cu teme legate de siguranta circulatiei si disciplina muncii;
    b) instalarea, la sediile unitatilor de baza si ale formatiilor fixe din afara unitatii, a unor panouri continand indicatoare de circulatie si marcaje, precum si afise sugestive privind respectarea regulilor de circulatie si a proceselor tehnologice de intretinere si reparatii, editarea de pliante de alte lucrari avand ca tema siguranta circulatiei;
    c) utilizarea statiilor de radioamplificare  pentru difuzarea zilnica, in special dimineata, la plecarea autovehiculelor in cursa, a unor programe de instruire in legatura cu siguranta circulatiei pe drumurile publice, conducerea autovehiculelor in functie de starea drumurilor si de conditiile meteorologice;
    d) utilizarea statiilor de radioamplificare din autogari pentru difuzarea unor programe de instruire si indrumare a publicului calator in legatura cu normele de folosire a mijloacelor de transport si de circulatie a pietonilor pe drumurile publice;
    e) lunar, personalul din cadrul compartimentului de prevenire a evenimentelor rutiere va coordona sedinta de instruire a soferilor, cu expuneri cu tematica specifica de transporturi auto.

    ANEXA 3

    CLASIFICAREA, CERCETAREA SI TRATAREA ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE
    Prin accident de circulatie, in sensul prezentului ordin, se intelege orice eveniment daunator autovehiculelor si activitatii de transport, ce a avut loc in timpul circulatiei pe drumurile publice, pe santiere, pe drumurile forestiere sau in orice alt loc de munca unde pot circula autovehicule, datorate nerespectarii regulilor de circulatie sau unei stari tehnice necorespunzatoare a autovehiculelor, avand drept consecinte victime omenesti sau pagube materiale.
    A. Clasificarea accidentelor de circulatie
    1. Accidentele de circulatie se clasifica astfel:
    a) accidente usoare - cele care au drept consecinta ranirea uneia sau mai multor persoane, determinand o incapacitate de munca individuala pana la 30 de zile inclusiv sau pagube materiale pana la 60% din valoarea autovehiculului;
    b) accidente grave - cele care au una sau mai multe dintre urmatoarele consecinte:
    - persoane accidentate mortal;
    - persoane ramase definitiv cu infirmitati;
    - ranirea uneia sau mai multor persoane, determinand o incapacitate de munca individuala de peste 30 de zile;
    - pagube materiale de peste 60% din valoarea autovehiculului.
    2. La stabilirea pagubelor materiale, in vederea incadrarii accidentului de circulatie, se vor lua in calcul:
    a) contravaloarea autovehiculelor distruse in accident sau a reparatiei celor avariate;
    b) contravaloarea celorlalte bunuri, marfuri transportate, distruse sau degradate.
    B. Cercetarea si tratarea accidentelor de circulatie
    1. Toti agentii economici care au in obiectul lor de activitate si transporturile de marfuri si persoane, in toate cazurile de accidente de circulatie in care au fost angajate  autovehicule din administrare, vor intreprinde o investigatie pe linie administrativa, indiferent de gravitatea accidentului.
    2. Organele care efectueaza cercetarile administrative vor fi stabilite de catre consiliul de administratie al fiecarui agent economic, detinator de autovehicule.
    3. In cazul accidentelor de circulatie comise in trafic international, se va proceda astfel:
    a) accidentele produse pe rutele interne vor fi tratate similar cu cele din traficul interurban;
    b) accidentele pe rutele externe vor fi tratate tinand seama si de elementele primite de la ambasada sau de la agentia economica a Romaniei, de la firma straina cu care agentul economic are incheiat contract de asistenta juridica sau de la organele penale ori instantele de judecata din tara respectiva.
    4. Elementele care fac obiectul cercetarii sunt urmatoarele:
    a) verificarea soferului implicat in accident, sub toate aspectele, si anume:
    - varsta si vechimea efectiva in conducerea autovehiculului;
    - permisul de conducere, inclusiv antecedentele sale extrase de la organele de politie;
    - data incadrarii in unitate;
    - examenul medical anual si periodic;
    - antecedentele penale si disciplinare;
    - capacitatea de munca la volan (proba cu fiola alcool-scop, recoltarea singelui pentru analiza de laborator);
    - participarea la sedintele de instruire;
    b) date in legatura cu sarcina de transport in cursa in care a fost implicat in accident, dupa cum urmeaza:
    - eliberarea si inmanarea foii de parcurs (data, ora, beneficiarul, ruta);
    - locul de parcare stabilit, daca acesta corespunde cu planul intocmit si daca este mentionat in foaia de parcurs;
    - respectarea mersului programat;
    - existenta concordantei dintre desfasurarea foii de parcurs, inregistrarile aparatului tahograf si verificarea vitezei de deplasare;
    c) date in legatura cu starea tehnica a autovehiculului:
    - verificarea modului in care s-au efectuat procesele tehnologice de inspectie tehnica in raport cu reglementarile in vigoare;
    - verificarea notelor de comanda privind reparatiile curente executate la autovehicule;
    - verificarea pe teren a modului in care s-a efectuat controlul starii tehnice a autovehiculelor;
    - dotarea autovehiculului cu scule, pene de calare, lampa portabila, roata de rezerva, triunghi reflectorizant, trusa sanitara etc.;
    d) cauzele producerii accidentului:
    - analiza imprejurarilor in care s-a produs accidentul;
    - abaterile comise de sofer de la normele de circulatie pe drumurile publice;
    e) stabilirea persoanelor care se fac vinovate de producerea accidentului, cu precizarea abaterilor savarsite, precum si a masurilor ce urmeaza a fi luate fata de aceste persoane;
    f) stabilirea masurilor cu caracter organizatoric, tehnic si de instruire a soferilor, necesare a se lua in scopul prevenirii unor cazuri similare de accidente.
    5. Continutul dosarului de cercetare si tratare a accidentului de circulatie:
    a) referat incheiat de comisia de cercetare;
    b) declaratia sau nota explicativa a soferului, a salariatilor care se fac vinovati de producerea accidentului, precum si a martorilor;
    c) schita de la locul accidentului si fotografii;
    d) proces-verbal de constatare la locul accidentului;
    e) dovada eliberata de politie pentru stabilirea pagubelor necesare pentru repararea autovehiculului accidentat;
    f) nota de constatare a starii tehnice a autovehiculului;
    g) evaluarea antecalculata a pagubelor;
    h) comunicarea facuta organelor de politie sau procurorului asupra concluziilor privind cauzele accidentului.

    ANEXA 4

                 COMUNICAREA ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE
    1. Agentii economici care efectueaza transporturi de marfa si persoane cu mijloace auto sunt obligati sa inregistreze toate accidentele de circulatie si sa transmita serviciului rutier judetean sau al municipiului Bucuresti numai accidentele grave, imediat dupa aflarea producerii acestora.
    2. Serviciile rutiere judetene si al municipiului Bucuresti vor comunica accidentele grave de circulatie la Inspectoratul rutier, zilnic intre orele 7,00 - 21,00, cu exceptia zilelor de sarbatoare cand comunicarea se poate face intre orele 7,00 - 13,00, la numerele de telefon 618.06.67 si 617.07.98.
    3. Nota informativa privind accidentele grave de circulatie va cuprinde:
    - denumirea agentului economic;
    - data, ora si locul de producere a accidentului;
    - numele soferului;
    - tipul autovehiculului si numarul de inmatriculare;
    - daca se afla in cursa legala;
    - descrierea imprejurarilor in care s-a produs accidentul;
    - aprecieri privind cauzele producerii accidentului;
    - evaluarea preliminara privind consecintele accidentului;
    - organele de constatare si cercetare care au intervenit la fata locului;
    - stabilirea vinovatilor;
    - masurile luate la fata locului pentru inlaturarea unor consecinte si cele luate impotriva celor vinovati;
      denumirea altor organe din afara Ministerului Transporturilor care au fost instiintate despre producerea accidentelor de circulatie.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 316/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 316 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 316/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu