ORDIN Nr. 2911
din 23 octombrie 2009
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si desfasurare a concursului de schimbare a
sediilor birourilor notariale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI SI LIBERTATILOR CETATENESTI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 729 din 28 octombrie 2009
Având în vedere Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale
a Notarilor Publici nr. 319 din 6 octombrie 2009 de aprobare a propunerilor
privind modificarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului
de schimbare a sediilor birourilor notariale, aprobat prin Ordinul ministrului
justiţiei nr. 2.159/C/2007,
în baza dispoziţiilor art. 59 alin. (1) din Legea nr.
24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor
normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi
ale dispoziţiilor art. 27 din Regulamentul de punere în aplicare a Legii
notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul
ministrului justiţiei nr. 710/C/1995, cu modificările şi completările
ulterioare,
în conformitate cu dispoziţiile art. 13 din Hotărârea
Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti,
ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
desfăşurare a concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.159/C/2007 privind
aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de
schimbare a sediilor birourilor notariale, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 610 din 4 septembrie 2007, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 3. - Uniunea Naţională a Notarilor Publici şi
Direcţia servicii conexe vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul justiţiei şi libertăţilor cetăţeneşti,
Gabriel Tănăsescu,
secretar de stat
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi desfăşurare a concursului de
schimbare a sediilor birourilor notariale
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Uniunea Naţională a Notarilor Publici,
denumită în continuare Uniunea, organizează anual, de regulă în termen
de 60 de zile de la data comunicării ordinului de actualizare a posturilor
vacante, concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale.
(2) Schimbarea sediului biroului notarului public din
localitatea în care îşi desfăşoară activitatea într-o localitate din cadrul
aceleiaşi circumscripţii sau din altă circumscripţie judecătorească se face
prin concurs pe post vacant, prevăzut în ordinul de actualizare, numai în
situaţia în care pentru ocuparea postului s-au înscris mai mulţi candidaţi.
(3) In cazul în care pentru postul vacant cu această
destinaţie există o singură cerere, schimbarea sediului biroului notarial se va
face la cererea notarului public, fără a susţine proba scrisă de practică
notarială.
Art. 2. - (1) Data concursului de schimbare a sediilor
birourilor notariale se va stabili de Biroul executiv al Consiliului Uniunii.
(2) Data desfăşurării concursului, precum şi lista
tuturor posturilor vacante destinate schimbărilor de sedii se vor publica pe
pagina de internet a Uniunii şi se vor afişa, la sediul tuturor camerelor
notarilor publici, la loc vizibil şi accesibil publicului, cu cel puţin 30 de
zile înainte de data susţinerii concursului, întocmindu-se în acest sens un
proces-verbal.
(3) Concursul de schimbare a sediilor birourilor
notariale constă într-o probă scrisă de practică notarială, cu durata de 3 ore.
CAPITOLUL II
Procedura de înscriere
Art. 3. - (1) Sub sancţiunea decăderii, cu cel puţin 15
zile calendaristice înainte de data concursului, notarul public va depune la
Camera notarilor publici în circumscripţia căreia se află postul pentru care
candidează cererea de înscriere la concurs, prevăzută în anexa nr. 1, însoţită
de copia ordinului de numire în funcţia de notar public, dovada înregistrării
biroului la curtea de apel în circumscripţia căreia îşi desfăşoară activitatea,
precum şi dovada eliberată de Camera notarilor publici că exercită funcţia de
notar public. In cererea de înscriere la concurs se va menţiona în mod
obligatoriu, sub sancţiunea respingerii acesteia, localitatea în care se află
postul vacant prevăzut în ordinul de actualizare pentru care îşi exprimă
opţiunea candidatul.
(2) Pentru verificarea condiţiilor care trebuie
îndeplinite de candidaţi pentru a putea participa la concurs, Colegiul director
al Camerei Notarilor Publici va constitui o comisie formată din 3 membri ai
Colegiului director. In termen de 48 de ore de la împlinirea termenului de
depunere a cererilor de înscriere la concurs, comisia va întocmi un
proces-verbal în care se vor consemna numărul cererilor, numărul şi data
înregistrării acestora, numele candidaţilor, rezultatul verificării cererilor
de înscriere şi a documentelor anexate şi, după caz, motivele care au stat la
baza respingerii.
(3) Comisia întocmeşte situaţia centralizată a
notarilor publici care s-au înscris la concurs, cu indicarea dosarelor admise
sau respinse, şi menţionarea motivelor care au stat la baza respingerii
cererilor. In situaţia centralizată se menţionează şi candidaţii admişi conform
dispoziţiilor art. 1 alin. (3), cu menţiunea că schimbarea sediului biroului
notarial se face fără susţinerea probei scrise de practică notarială.
Procesul-verbal şi situaţia centralizată a candidaţilor se vor publica pe
pagina de internet a Camerei notarilor publici, se vor afişa la sediul acesteia
şi se vor înainta Comisiei pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării
concursului, prevăzută la art. 4 lit. a), împreună cu contestaţiile celor
respinşi.
(4) Impotriva respingerii cererii de înscriere la
concurs notarul public poate face contestaţie în termen de 48 de ore de la data
afişării situaţiei centralizate prevăzute la alin. (3).
(5) Cu cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării
concursului Comisia pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării
concursului va soluţiona contestaţiile formulate de notarii publici împotriva
respingerii cererii de înscriere la concurs, soluţia fiind definitivă.
(6) După soluţionarea contestaţiilor, cu cel puţin 3
zile înainte de data desfăşurării concursului, Comisia pentru organizarea şi
supravegherea desfăşurării concursului va proceda la afişarea pe pagina de
internet a Uniunii a situaţiei centralizate finale cu notarii publici care vor
participa la concurs.
(7) Dacă în urma admiterii contestaţiei unui notar
public pentru un post pentru care mai există o altă cerere de înscriere admisă,
celălalt notar public, care se afla în situaţia ocupării acestui post în
condiţiile art. 1 alin. (3), va fi înştiinţat de îndată că urmează să participe
la concurs.
(8) In situaţia în care în urma admiterii contestaţiei
unui notar public nu mai există o altă cerere pentru acelaşi post, dispoziţiile
art. 1 alin. (3) se aplică în mod corespunzător.
CAPITOLUL III
Organizarea, funcţionarea şi competenţa comisiilor
constituite pentru concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale
Art. 4. - Pentru organizarea şi desfăşurarea
concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale vor funcţiona
următoarele comisii, constituite de către Consiliul Uniunii:
a) Comisia pentru organizarea şi supravegherea
desfăşurării concursului, formată din 3-5 notari publici. Comisia va avea
următoarele atribuţii:
1. cu cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării
concursului, soluţionează contestaţiile formulate de candidaţi împotriva
respingerii cererii de înscriere la concurs;
2. cu cel puţin 3 zile înaintea începerii concursului,
afişează situaţia centralizată a candidaţilor, cu repartizarea acestora pe
săli, dacă este cazul;
3. cu 24 de ore înaintea începerii concursului,
pregăteşte seturile de hârtie care vor fi distribuite candidaţilor şi
consemnează într-un proces-verbal numărul acestora. La sfârşitul concursului,
consemnează în procesul-verbal prevăzut la pct. 7 numărul seturilor de hârtie
rămase neutilizate, pe care se înscrie menţiunea „Neutilizat", precum şi
al celor anulate, pe care se înscrie menţiunea „Anulat";
4. verifică identitatea candidaţilor la intrarea
acestora în sala de concurs;
5. distribuie seturile de hârtie pentru concurs;
6. sigilează colţurile lucrărilor, cuprinzând datele de
identificare ale candidaţilor, şi aplică ştampila Uniunii pe toate filele
lucrărilor;
7. completează procesul-verbal cu data, ora începerii
şi ora încheierii concursului şi predă lucrările Comisiei de examinare;
8. anunţă candidaţilor momentul începerii celor 3 ore,
cu precizarea că timpul de concurs Incepe să curgă după dictarea şi scrierea de
către candidaţi a subiectelor pe colile de hârtie puse la dispoziţie de
organizator;
9. cu 30, respectiv 15 minute înainte de expirarea
timpului de concurs, anunţă candidaţilor timpul efectiv rămas;
10. supraveghează candidaţii în timpul concursului şi
asigură respectarea tuturor condiţiilor de organizare şi desfăşurare a
concursului, stabilite prin prezentul regulament. La predarea lucrărilor,
comisia va verifica dacă ştampila este aplicată corect, se va asigura că datele
de identificare ale candidatului nu sunt vizibile şi îi va solicita să semneze
borderoul de predare a lucrării. După ce va amesteca lucrările, comisia le va
numerota în spaţiul anume delimitat pe prima filă a lucrării, începând cu cifra
1 (unu), fără a fi desfăcute colţurile, şi le va preda Comisiei de examinare,
pe bază de proces-verbal semnat de către toţi membrii Comisiei pentru
organizarea şi desfăşurarea concursului şi de către preşedintele Comisiei de
examinare;
b) Comisia de examinare, constituită în vederea
elaborării subiectelor si a notării lucrărilor, va fi formată din 3 sau 5
notari publici, dintre care unul va fi preşedintele comisiei. Preşedintele
Comisiei de examinare este şi preşedintele concursului. Preşedintele comisiei
participă la notarea lucrărilor numai în cazurile în care între notele acordate
de cei 2 sau 4 corectori, membri ai comisiei, sunt diferenţe de cel puţin 1,5
puncte şi are ca atribuţii supravegherea organizării şi desfăşurării
activităţii acestei comisii şi a comisiei prevăzute la lit. a), convocarea la
termenele prevăzute de prezentul regulament a comisiilor de concurs şi
întocmirea listei rezultatelor finale, prevăzută în anexa nr. 9. Atribuţiile
comisiei sunt cele prevăzute la art. 6-8;
c) Comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva
notării lucrărilor va fi formată din 3 sau 5 membri, dintre care unul este
preşedintele acestei comisii. Preşedintele participă la notarea lucrărilor
numai în cazurile în care între notele acordate de cei 2 sau 4 corectori,
membri ai comisiei, sunt diferenţe de cel puţin 1,5 puncte şi are ca atribuţii
supravegherea desfăşurării activităţii acestei comisii.
Art. 5. - (1) Numărul membrilor comisiilor prevăzute în
prezentul regulament şi componenţa acestora se stabilesc prin Hotărâre a
Consiliului Uniunii, în funcţie de numărul candidaţilor înscrişi la concursul
de schimbare a sediilor birourilor notariale.
(2) Comisiile prevăzute în prezentul regulament vor
avea în componenţă şi câte un membru supleant.
CAPITOLUL IV
Stabilirea subiectelor şi desfăşurarea concursului
Art. 6. - (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de ora
fixată pentru începerea probei, Comisia de examinare formează 5 seturi a câte 5
subiecte de practică notarială.
(2) Seturile de subiecte se semnează de către membrii
Comisiei de examinare, se introduc în plicuri care se sigilează şi se
ştampilează cu ştampila Uniunii, apoi se depozitează, luându-se măsurile de
siguranţă care se impun.
(3) Asigurarea şi răspunderea pentru securitatea
subiectelor revin preşedintelui concursului.
Art. 7. - (1) La ora stabilită pentru începerea
concursului, preşedintele Comisiei de examinare, în prezenţa membrilor
comisiei, prezintă candidaţilor cele 5 plicuri cu seturile de subiecte şi invită
un candidat să extragă unul dintre plicurile cu subiecte. După extragere, se
încheie procesul-verbal, cu menţionarea subiectelor, care va fi semnat de către
membrii Comisiei pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului
şi ai Comisiei de examinare, precum şi de candidatul care a extras plicul cu
subiecte.
(2) După ora stabilită pentru începerea concursului,
accesul candidaţilor şi al oricăror altor persoane în sala de concurs este
interzis. După această oră, candidatul care părăseşte sala de concurs va preda
lucrarea, neavând posibilitatea să revină în sală pentru continuarea
concursului. In cazuri excepţionale, candidatul poate părăsi sala de concurs
însoţit de un membru al Comisiei pentru organizarea şi supravegherea
desfăşurării concursului. In cazul în care, după înscrierea subiectelor pe
tablă, Comisia pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului
constată că pentru un post s-a prezentat un singur candidat, va proceda la
încheierea unui proces-verbal, cu menţiunea că sunt aplicabile dispoziţiile
art. 1 alin. (3), candidatul urmând a părăsi sala de concurs.
(3) După intrarea în sală, candidaţilor le este
interzisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de informare, a telefoanelor
mobile ori a oricăror altor mijloace de comunicare.
(4) Nerespectarea dispoziţiilor alin. (3) atrage
eliminarea din concurs. Comisia pentru organizarea şi supravegherea
desfăşurării concursului, constatând deţinerea sau utilizarea unor surse de
informare nepermise (inspirarea din anumite materiale, din lucrările celorlalţi
candidaţi, transmiterea informaţiilor de la distanţă etc), va elimina
candidatul din sală, va înscrie pe lucrare menţiunea „Anulat" şi va
consemna cele întâmplate în procesul-verbal prevăzut la art. 4 lit. a) pct. 7.
Art. 8. - (1) Lucrările vor fi redactate, sub
sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de Uniune, purtând pe
fiecare filă, în colţul din stânga sus, ştampila acesteia aplicată pe semnătura
unui reprezentant al Comisiei pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării
concursului. Prima filă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 10, după
înscrierea în colţul din dreapta a numelui, prenumelui şi a camerei din care
provine candidatul, va fi lipită în faţa acestuia de către unul dintre membrii
Comisiei pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului, astfel
încât datele înscrise să nu poată fi identificate, şi se va aplica ştampila
Uniunii. Spaţiile libere din cuprinsul şi de la sfârşitul lucrării se barează
la predarea acesteia de către unul dintre membrii Comisiei pentru organizarea
şi supravegherea desfăşurării concursului.
(2) La expirarea timpului alocat concursului,
candidatul are obligaţia de a preda lucrarea Comisiei pentru organizarea şi
supravegherea desfăşurării concursului, semnând borderoul de predare a
lucrării, în care se va menţiona şi numărul paginilor scrise ale lucrării
predate.
(3) După predarea lucrării, candidatul va părăsi sala
de concurs. Revenirea acestuia în sală este interzisă până la încheierea
tuturor formalităţilor de concurs. In sala de concurs va rămâne cel puţin încă
un candidat până la predarea lucrării de către ultimul candidat.
CAPITOLUL V
Notarea lucrărilor
Art. 9. - (1) După comunicarea subiectelor, Comisia de
examinare se întruneşte şi stabileşte baremul de notare, având în vedere
complexitatea şi gradul de dificultate ale fiecărui subiect. Baremul de notare
pentru fiecare dintre cele 5 subiecte se va stabili, cu majoritate de voturi,
între 1 şi 3 puncte (fracţiuni sau puncte întregi), în raport cu complexitatea
subiectului, astfel încât suma punctelor acordate prin barem celor 5 subiecte
să fie 10.
(2) Baremul va fi afişat la expirarea timpului de
concurs, pentru a putea fi consultat de către candidaţi.
Art. 10. - (1) La finalul probei, după preluarea
lucrărilor pe bază de proces-verbal de la Comisia pentru organizarea şi
supravegherea desfăşurării concursului, membrii Comisiei de examinare încep
notarea lucrărilor conform baremului întocmit. Predarea-primirea lucrărilor se
face în prezenţa tuturor membrilor celor două comisii. Preşedintele concursului
repartizează lucrările pe corectori, astfel încât fiecare lucrare să fie
corectată independent de cei 2 sau 4 membri ai Comisiei de examinare, după caz,
şi apreciată separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare.
(2) Fiecare corector trece în borderoul de notare
prevăzut în anexa nr. 2, sub semnătură, punctajul acordat la fiecare subiect şi
nota lucrării, reprezentând suma punctajelor acordate la cele 5 subiecte.
(3) In cazul în care, verificând borderourile celor 2
sau 4 corectori, preşedintele Comisiei de examinare constată că între notele
acordate de aceştia nu sunt diferenţe mai mari de 1,5 puncte, nota finală a
lucrării este media aritmetică, cu două zecimale, a notelor acordate de cei 2
sau 4 corectori. In situaţia în care nota finală este cuprinsă între 0 şi 1,
aceasta va fi 1.
(4) In cazul în care, verificând borderourile celor 2
sau 4 corectori, preşedintele comisiei constată că între notele acordate de
aceştia sunt diferenţe mai mari de 1,5 puncte, procedează la corectarea
lucrării, nota finală a acesteia fiind media aritmetică, cu două zecimale, a
notelor acordate de cei 3 sau 5 corectori.
(5) Nota individuală a fiecărui corector, precum şi
nota finală, stabilite conform dispoziţiilor alin. (3) şi (4), se înscriu în
Centralizatorul comun prevăzut în anexa nr. 3, semnat de membrii comisiei.
(6) Inainte de deschiderea lucrării, nota finală va fi
trecută pe lucrare, în spaţiul anume delimitat, sub semnătură, de către
preşedintele Comisiei de examinare, cu pix sau stilou.
(7) Media minimă de promovare este 7,00.
Art. 11. - (1) Candidaţii care efectuează pe lucrare
însemnări evidente în scopul identificării vor fi sancţionaţi prin anularea
lucrării, care nu se mai corectează. Existenţa acestor însemnări se constată de
Comisia de examinare, care va hotărî, cu majoritate de voturi, dacă se va
proceda la corectarea sau la anularea lucrării. Menţiunea „Anulat" se va
face atât pe lucrare, cât şi pe borderoul de notare şi pe centralizatoare.
(2) Lucrările anulate se vor deschide în prezenţa
tuturor membrilor comisiei.
Art. 12. - (1) După terminarea notării lucrărilor şi a
întocmirii centralizatorului comun al lucrărilor, prevăzut în anexa nr. 3,
preşedintele Comisiei de examinare, în prezenţa tuturor membrilor, dezlipeşte
colţurile lucrărilor în ordinea numerotării. La fiecare lucrare se citesc
numărul acesteia, numele şi prenumele candidatului şi nota obţinută,
întocmindu-se centralizatorul nominal, prevăzut în anexa nr. 4, care va fi
semnat de toţi membrii comisiei.
(2) Pe baza centralizatorului nominal se întocmeşte
lista rezultatelor concursului, prevăzută în anexa nr. 5, care va fi semnată pe
fiecare filă de membrii Comisiei de examinare. Lista va cuprinde numele şi prenumele
candidaţilor şi notele obţinute de aceştia, în ordine descrescătoare.
(3) Lista prevăzută la alin. (2) se va publica de
îndată pe pagina de internet a Uniunii şi se va comunica tuturor camerelor
notarilor publici în vederea afişării la sediul acestora, la loc vizibil şi
accesibil publicului, întocmindu-se proces-verbal, cu precizarea datei şi a
orei la care a fost afişată.
(4) Lucrările de concurs împreună cu borderourile,
centralizatoarele şi lista rezultatelor concursului vor fi depozitate de către
preşedintele Comisiei de examinare împreună cu directorul general al Uniunii la
sediul acesteia, în locuri de depozitare sigilate, până la întrunirea Comisiei
pentru organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului. Locul de
depozitare va fi desigilat în prezenţa tuturor membrilor Comisiei pentru
organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului, potrivit art. 14 alin.
(1).
CAPITOLUL VI
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 13. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de nota obţinută
pot face contestaţie, în termen de 5 zile lucrătoare de la data afişării
rezultatelor, la sediul Camerei notarilor publici în a cărei circumscripţie se
află postul vacant pentru care au optat, sub sancţiunea decăderii din acest
drept.
(2) Termenul de 5 zile Incepe să curgă din ziua
afişării rezultatelor şi se sfârşeşte în cea de-a cincea zi, la ora la care se
termină programul de lucru al Camerei notarilor publici.
(3) Pe contestaţie se menţionează numărul şi data şi
ora înregistrării acesteia.
(4) In termen de 3 zile de la expirarea termenului
prevăzut la alin. (1), camerele notarilor publici vor comunica Uniunii
contestaţiile depuse.
Art. 14. - (1) In termen de 48 de ore de la primirea
contestaţiilor, preşedintele concursului va solicita întrunirea Comisiei pentru
organizarea şi supravegherea desfăşurării concursului. Comisia va selecta
lucrările cu privire la care s-au formulat contestaţii şi le va resigila prin
aplicarea unor etichete, astfel încât să nu fie vizibile identitatea
candidatului, numărul lucrării şi nota acordată de Comisia de examinare.
Lucrările a căror notare a fost contestată vor fi amestecate şi renumerotate.
Preşedintele concursului nu participă la activitatea de resigilare a lucrărilor
a căror notare a fost contestată.
(2) Preşedintele concursului va preda lucrările
preşedintelui Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, constituită conform
art. 4 lit. c), pe bază de proces-verbal semnat de acesta.
(3) Comisia pentru soluţionarea contestaţiilor va
analiza şi va soluţiona contestaţiile în termen de 5 zile de la primirea
lucrărilor.
(4) Preşedintele Comisiei de soluţionare a
contestaţiilor repartizează lucrările pe corectori, astfel încât fiecare
lucrare să fie corectată independent de cei 2 sau 4 membri ai comisiei şi
apreciată separat, conform baremului de corectare.
(5) Fiecare corector trece în borderoul de notare,
prevăzut în anexa nr. 2, sub semnătură, punctajul acordat.
(6) In cazul în care, verificând borderourile celor 2
sau 4 corectori, preşedintele comisiei constată ca între notele acordate de
aceştia nu sunt diferenţe mai mari de 1,5 puncte, nota finală a lucrării este
media aritmetică, cu două zecimale, a notelor acordate de cei 2 sau 4
corectori. In situaţia în care nota finală este cuprinsă între 0 şi 1, aceasta
va fi 1.
(7) In cazul în care, verificând borderourile celor 2
sau 4 corectori, preşedintele comisiei constată că între notele acordate de
aceştia sunt diferenţe mai mari de 1,5 puncte, procedează la corectarea
lucrării, nota finală a acesteia fiind media aritmetică, cu două zecimale, a
notelor acordate de cei 3 sau 5 corectori.
(8) Nota individuală a fiecărui corector, precum şi
nota finală, stabilite conform dispoziţiilor alin. (6) şi (7), se înscriu în
Centralizatorul comun prevăzut în anexa nr. 6, semnat de membrii comisiei.
(9) Comisia de soluţionare a contestaţiilor,
reexaminând lucrarea, nu poate micşora nota iniţială obţinută de candidat. In
situaţia în care, în urma analizării contestaţiei, nota obţinută de candidat
este inferioară notei acordate iniţial, contestaţia va fi respinsă. Soluţia
dată de Comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă.
(10) Dispoziţiile art. 12 alin. (1)-(3) se aplică în
mod corespunzător, Comisia de soluţionare a contestaţiilor completând
centralizatorul nominal, prevăzut în anexa nr. 7, şi întocmind lista
rezultatelor contestaţiilor, prevăzută în anexa nr. 8.
(11) Lista rezultatelor contestaţiilor, prevăzută în
anexa nr. 8, se va publica de îndată pe pagina de internet a Uniunii şi se va
comunica tuturor camerelor notarilor publici, în vederea afişării la loc
vizibil şi accesibil publicului.
Art. 15. - Preşedintele concursului, pe baza listei
rezultatelor concursului, prevăzută în anexa nr. 5, şi a listei rezultatelor
contestaţiilor, prevăzută în anexa nr. 8, întocmeşte lista rezultatelor finale
ale concursului după soluţionarea contestaţiilor, prevăzută în anexa nr. 9,
care se va publica de îndată pe pagina de internet a Uniunii şi se va comunica
tuturor camerelor notarilor publici, în vederea afişării la sediul acestora la
loc vizibil şi accesibil publicului.
CAPITOLUL VII
Validarea rezultatelor şi ocuparea posturilor
Art. 16. - (1) In termen de cel mult 3 zile de la
soluţionarea contestaţiilor, preşedintele concursului înaintează lista finală a
rezultatelor concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale
Consiliului Uniunii. Acesta va proceda la validarea rezultatelor concursului de
schimbare a sediilor birourilor notariale şi le va publica pe pagina de
internet a Uniunii. Hotărârea de validare a rezultatelor concursului va fi
comunicată, de îndată, tuturor camerelor notarilor publici.
(2) Ocuparea posturilor de către candidaţii admişi se
va face potrivit opţiunii exprimate în cererea de înscriere la concurs,
prevăzută în anexa nr. 1, în ordinea mediilor obţinute şi, după caz, a ordinii
de prioritate prevăzută la alin. (3), şi se va consemna de către preşedintele
concursului într-un proces-verbal.
(3) La medii egale are prioritate candidatul care:
a) nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani;
b) are vechimea mai mare în funcţia de notar public;
c) nu şi-a schimbat sediul biroului notarial în ultimii
5 ani.
(4) Preşedintele concursului va stabili ordinea de
prioritate în baza criteriilor prevăzute la alin. (3), a actelor depuse de
candidat la înscrierea la concurs şi a referatului întocmit de serviciul de
specialitate al Uniunii, conform mapei profesionale a notarului public.
Art. 17. - După validarea rezultatelor concursului,
preşedintele Uniunii va înainta ministrului justiţiei şi libertăţilor
cetăţeneşti hotărârea de validare a rezultatelor, însoţită de copia dosarelor
de înscriere la concurs ale candidaţilor şi de procesul-verbal prevăzut la art.
16 alin. (2), în vederea emiterii ordinelor de schimbare a sediului biroului
notarial pentru notarii publici admişi la concurs.
Art. 18. - (1) Locul rămas vacant ca urmare a decesului
sau a încetării calităţii de notar public a unui notar public asociat va fi
ocupat, la cerere, de către notarul public asociat cu acesta, care nu este
numit în localitatea respectivă.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică şi în cazurile în
care notarul public menţionează în contractul de asociere faptul că, în
situaţia decesului său ori în caz de încetare a activităţii sale din funcţia de
notar public, postul său va fi ocupat de către notarul asociat menţionat în
contractul de asociere.
(3) In cazul în care notarul public decedat sau căruia
i-a încetat calitatea a fost asociat cu mai mulţi notari publici şi nu a
precizat în contractul de asociere notarul public care va ocupa postul său,
Uniunea va organiza concurs, în condiţiile prezentului regulament. La concurs,
în acest caz, vor putea participa numai notarii publici care solicită
schimbarea sediului biroului notarial pe locul rămas vacant şi care au avut calitatea
de asociat al notarului public decedat sau căruia i-a încetat calitatea.
Art. 19. - Membrii comisiilor prevăzute la art. 4
beneficiază de indemnizaţii stabilite prin hotărâre a Consiliului Uniunii şi,
dacă este cazul, de decontarea cheltuielilor de cazare şi transport. Pentru
participarea la concurs, Consiliul Uniunii poate stabili o taxă de înscriere.
In cazul în care notarul public se înscrie, dar nu participă la concurs, taxa
se restituie integral.
CAPITOLUL VIII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 20. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
Art. 21. - Pe tot parcursul organizării şi desfăşurării
concursului de schimbare a sediilor birourilor notariale, comisiile prevăzute
la art. 4 vor fi sprijinite de angajaţi ai Uniunii, numiţi prin dispoziţie a
preşedintelui Uniunii.
Art. 22. - (1) Ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor
privind afişarea, publicarea şi comunicarea datelor prevăzute de prezentul
regulament se asigură de către angajaţii Uniunii sau ai Camerei, prin grija
preşedintelui concursului şi, după caz, a preşedintelui Camerei.
(2) Procedurile privind afişarea datelor prevăzute de
prezentul regulament se consemnează în procese-verbale întocmite de către
persoanele prevăzute la alin. (1).
Art. 23. - Cererile de înscriere la concursul de
schimbare a sediilor birourilor notariale care va avea loc în anul 2009, depuse
anterior aprobării prezentului regulament, rămân valabile, fără a se mai relua
procedura de înscriere la concurs, prevăzută de art. 3 alin. (1).
ANEXA Nr. 1 la regulament
Doamnă/Domnule Preşedinte,
Subsemnatul/Subsemnata,..........................................,
născut/ă în localitatea...........................la data
de.........................., cu domiciliul
în.......................................................................................................,
telefon........................, numit/ă notar public în
localitatea........................................circumscripţia
Judecătoriei......................................, Camera Notarilor
Publici......................, în baza Ordinului ministrului justiţiei şi
libertăţilor cetăţeneşti nr.................................., solicit
înscrierea la concursul de schimbare a sediilor birourilor notariale în vederea
ocupării postului vacant de notar public din localitatea
......................................, circumscripţia
Judecătoriei..............................., Camera Notarilor
Publici..........................
Data
..............................................
Semnătura
..............................................
Doamnei/Domnului preşedinte al Uniunii Naţionale a
Notarilor Publici
ANEXA Nr. 2 la regulament
BORDEROU DE NOTARE*)
Data........................................
Numărul lucrării
|
Subiectul 1
|
Subiectul 2
|
Subiectul 3
|
Subiectul 4
|
Subiectul 5
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele membrului comisiei:
..............................................
Semnătura
..............................................
*) Se completează de fiecare membru al comisiei.
ANEXA Nr. 3 la regulament
CENTRALIZATOR COMUN*)
Data.....................................
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării de membrii
Comisiei de examinare
|
Nota acordată lucrării
de Comisia
de examinare
|
Corector 1
|
Corector 2
|
Corector 3
(Preşedintele Comisiei de
examinare)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte,
..............................................
*) Se va completa în cazul comisiei formate din 3
membri.
CENTRALIZATOR COMUN*)
Data........................................
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării de membrii
Comisiei de examinare
|
Nota acordată lucrării de Comisia
de examinare
|
Corector 1
|
Corector 2
|
Corector 3
|
Corector 4
|
Corector 5
(Preşedintele
comisiei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte,
..............................................
*) Se va completa în cazul comisiei formate din 5
membri.
ANEXA Nr. 4 la regulament
CENTRALIZATOR NOMINAL
Data........................................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte
..............................................,
ANEXA Nr. 5 la regulament
LISTA REZULTATELOR CONCURSULUI
Data........................................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Nota acordată lucrării
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte,
..............................................
ANEXA Nr. 6 la
regulament
CENTRALIZATOR COMUN CONTESTAŢII*)
Data........................................
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării de membrii
Comisiei de soluţionare a contestaţiei
|
Nota acordată lucrării după
contestaţii
|
Corector 1
|
Corector 2
|
Corector 3 (preşedintele comisiei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: - numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte,
..............................................
*) Se va completa în cazul comisiei formate din 3
membri.
CENTRALIZATOR COMUN CONTESTAŢII**)
Data........................................
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării de membrii
Comisiei de soluţionare a contestaţiei
|
Nota acordată lucrării după
contestaţii
|
Corector 1
|
Corector 2
|
Corector 3
|
Corector 4
|
Corector 5
(preşedintele
comisiei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: - numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte
..............................................,
**) Se va completa în cazul comisiei formate din 5
membri.
ANEXA Nr. 7 la regulament
CENTRALIZATOR NOMINAL LA SOLUŢIONAREA
CONTESTAŢIILOR
Data........................................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Numărul de ordine al lucrării
|
Nota acordată lucrării după
contestaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: - numele şi prenumele:
..............................................
Semnătura
..............................................
Preşedinte,
..............................................
ANEXA Nr. 8 la regulament
LISTA REZULTATELOR CONTESTAŢIILOR
Data..............................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Contestaţie admisă/respinsă
|
Nota finală după contestaţii*)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Membrii comisiei: - numele şi prenumele:
......................................
Semnătura
......................................
Preşedinte,
......................................
*) In cazul în care nota obţinută în urma contestaţiei
este mai mică decât nota iniţială, se va trece nota iniţială obţinută de
candidat.
ANEXA Nr. 9 la regulament
LISTA REZULTATELOR FINALE ALE CONCURSULUI,
după soluţionarea contestaţiilor
Data............................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Nota finală
|
Rezultatul concursului
admis/respins
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura
......................................
Preşedintele concursului,
......................................
ANEXA Nr. 10 la regulament
Nr. lucrare..................................
Nota finală.................................
Semnătura preşedintelui Comisiei
de examinare.............................
|
Nume...........................................
Prenume.......................................
Camera Notarilor Publici............
|
CONTESTAŢII
Nr. lucrare............................
Nota finală...........................
Semnătura preşedintelui Comisiei de
contestaţii..........................
|