Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2488 din 29 noiembrie 1996

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1996

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 355 din 30 decembrie 1996


SmartCity3


    Ministru de stat, ministrul finantelor,
    in baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 449/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor, republicata,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1996, care fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala a trezoreriei, celelalte directii din minister, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru indeplinirea dispozitiilor din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

                Ministru de stat, ministrul finantelor,
                           Florin Georgescu

                          NORME METODOLOGICE
privind incheierea exercitiului bugetar al anului 1996

    Potrivit prevederilor art. 75 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, exercitiul bugetar se incheie la data de 31 decembrie 1996, operatiunile efectuandu-se in conformitate cu prezentele norme metodologice.

    I. Norme cu caracter general
    1.1. - Agentii economici, indiferent de forma de proprietate, au obligatia, in conditiile reglementarilor in vigoare, sa calculeze, sa retina si sa vireze, la termenele stabilite, impozitele, taxele, majorarile de intarziere, amenzile si alte venituri datorate bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale. In acest scop, agentii economici vor intocmi si vor prezenta unitatilor bancare la care au conturile deschise ordinele de plata pentru virarea sumelor datorate, in care se vor inscrie elementele precizate de normele metodologice comune ale Ministerului Finantelor si ale Bancii Nationale a Romaniei nr. 16.144/18/1995, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 28 mai 1996.
    1.2. - Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masurile necesare pentru asigurarea incasarii impozitelor si taxelor de la persoanele fizice, vor intensifica controlul la agentii economici, indiferent de forma de proprietate, asupra modului de respectare a termenelor de varsare la buget a impozitelor si taxelor datorate si vor aplica, in cazul abaterilor, sanctiunile prevazute de reglementarile in vigoare.
    1.3. - Casa de Economii si Consemnatiuni va dispune unitatilor din subordine sa vireze in contul bugetului de stat si al bugetelor locale, dupa caz, impozitele si taxele incasate, in baza conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor, de la persoanele fizice, pana in ultima zi lucratoare a anului 1996. Nerespectarea acestui termen atrage aplicarea majorarilor de intarziere prevazute de reglementarile in vigoare.
    1.4. - Fondurile alocate pentru subventii si prime de la bugetul de stat si de la bugetele locale vor fi utilizate pana la data de 31 decembrie 1996, pentru destinatiile aprobate prin dispozitiile legale in vigoare.
    Regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat au obligatia de a proceda la recalcularea si regularizarea cu bugetul de stat a subventiilor primite in anul 1996, potrivit cap. III din Normele metodologice ale Ministerului Finantelor privind inscrierea in bugetul de stat si acordarea din acesta a subventiilor pentru produsele din industria carbunelui, minereurilor feroase, neferoase, radioactive, rare si nemetalifere, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 747 din 10 iunie 1994, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 18 august 1994. In mod asemanator se va proceda si in cazul bugetelor locale.
    Agentii economici, care au beneficiat in anul 1996 de prime de la bugetul de stat pentru produsele agricole, au obligatia de a verifica exactitatea acestora pe baza datelor definitive de bilant si, in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus, acestea vor fi restituite bugetului de stat in anul 1997, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la termenul legal de depunere a bilantului contabil.
    Ordonatorii principali de credite, care au primit in anul 1996 fonduri de la bugetul de stat pentru subventii, diferente de pret, transferuri si prime, au obligatia, potrivit dispozitiilor legale, sa verifice la regiile autonome, la societatile comerciale si la oricare beneficiari de asemenea sume, pana la data de 15 februarie 1997, pe baza deconturilor definitive pe anul 1996, justificarea primirii sumelor respective. In cazul in care din verificare rezulta ca s-au primit sume necuvenite, acestea vor fi virate de catre beneficiarii respectivi pana la data de 25 februarie 1997, in contul bugetului de stat pe anul 1997, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    Sumele ramase disponibile la data de 31 decembrie 1996 in conturile bancare 64.14 "Disponibil din subventii de la buget pentru regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat" si 64.15 "Disponibil din subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif", deschise pe seama ordonatorilor de credite la unitatile Bancii Agricole - S.A. si Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A., dupa caz, vor fi restituite de catre titulari in conturile bugetare ale ordonatorilor de credite care le-au acordat. In cazul in care aceasta operatiune nu se efectueaza de catre titularul contului, unitatile bancare, la care sunt deschise conturile de mai sus, vor dispune din oficiu virarea sumelor respective in ultima zi lucratoare a anului.
    1.5. - Fondurile alocate de la bugetul de stat regiilor autonome si societatilor comerciale cu capital de stat, pentru finantarea obiectivelor de investitii aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1996 nr. 29/1996 si ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1996, se restituie bugetului de stat pe anul 1997, pana la data de 25 ianuarie 1997, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    1.6. - Valoarea investitiilor realizate de societatile comerciale cu capital majoritar de stat in anul 1996 din fondurile alocate de la bugetul de stat vor fi inregistrate in contul "Capital social", aceasta constituind participarea statului la cresterea capitalului social. Concomitent cu inregistrarea in contabilitatea proprie, agentii economici respectivi vor intocmi si formele prevazute de lege pentru majorarea capitalului social.
    1.7. - Regiile autonome si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, carora li s-au preluat creditele neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992, au obligatia sa ramburseze, in limita acestor credite, sume din disponibilul fondului de dezvoltare constituit in conditiile legii si ramas la finele anului 1996, care vor fi virate astfel:
    - in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la trezoreriile municipiilor resedinte de judet, pe seama Ministerului Finantelor (in judetele in care functioneaza trezorerii ale statului);
    - in contul 64.01 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la centrala Bancii Nationale a Romaniei pe seama Ministerului Finantelor (in judetele Mehedinti si Ilfov, in municipiile Bucuresti si Constanta, in care nu functioneaza inca trezorerii ale statului).
    Virarea se efectueaza in termen de 5 zile de la termenul legal pentru depunerea bilantului contabil pe anul 1996. Aceasta operatiune reprezinta, potrivit Legii nr. 7/1992, reactivarea unei parti din creditele neperformante preluate de stat.
    Bancile in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control financiar de stat ale Ministerului Finantelor, vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 1996, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.
    1.8. - Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 1996 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor si serviciilor destinate realizarii obiectivelor de investitii cu finantare bugetara in conditiile art. 18 - 21 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata.
    Cu sumele deduse in anul 1996, inclusiv cele restituite de organele fiscale, pe caile prevazute in art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, se reintregeste contul de disponibilitati pentru investitii, deschis la banca finantatoare, care se folosesc pentru finantarea aceluiasi obiectiv de investitii.
    Sumele reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor aprovizionate si serviciilor prestate in luna decembrie 1996, pentru investitii finantate din alocatii bugetare, si care se ramburseaza de organele fiscale in anul 1997, se vireaza de catre agentii economici la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in anul 1997, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la data incasarii sumelor respective in cont.

    II. Incheierea exercitiului bugetar la institutiile publice

    2.1. - Institutiile publice vor dispune masurile necesare pentru incasarea de la clienti, pana la finele anului curent, a contravalorii produselor livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate.
    De asemenea, vor actiona pentru incasarea creantelor.
    Sumele incasate in numerar, reprezentand venituri bugetare, vor fi depuse cu foaie de varsamant direct in conturile de venituri ale bugetului de stat sau ale bugetelor locale, dupa caz.
    Institutiile publice care incaseaza venituri pentru bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, prin conturi colectoare, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetele Mehedinti si Ilfov, municipiile Bucuresti si Constanta, au obligatia sa verse la bugetul respectiv, pana la data de 31 decembrie 1996, pe capitole si subcapitole ale clasificatiei bugetare, soldurile aflate in conturile colectoare aferente. Aceste conturi nu pot aparea cu sold in bilantul incheiat la data de 31 decembrie 1996.
    2.2. - Directia generala a vamilor va dispune masuri la unitatile din subordine ca, in perioada ramasa pana la finele anului, sumele incasate in conturile colectoare de venituri sa fie defalcate si virate, saptamanal si in ultima zi lucratoare a anului, in conturile de venituri, deschise, pe capitole si subcapitole, la trezoreriile statului si la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz.
    Unitatile trezoreriei statului si unitatile bancare vor urmari efectuarea operatiunilor de virare la termenul stabilit mai sus, avand in vedere ca nu pot ramane solduri la finele anului 1996 in aceste conturi.
    Incepand cu data de 1 ianuarie 1997, plata prin virare a drepturilor statului, stabilite in vama, in contul trezoreriei statului (cu exceptia municipiului Bucuresti, respectiv a sectoarelor 2, 4, 5 si 6, care isi efectueaza operatiunile prin unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.), se va efectua de catre agentii economici prin ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), care se completeaza astfel:
    - pentru veniturile bugetului de stat, reprezentand taxe vamale, taxa pe valoarea adaugata, accize etc., se intocmeste un singur ordin de plata, in care, pe fata, se inscrie suma totala, iar pe verso se inscriu sursele de venituri ale bugetului de stat. Pe baza acestui document se inregistreaza in contabilitatea trezoreriei veniturile incasate pe total, precum si pe surse;
    - pentru comisionul vamal se intocmeste un ordin de plata distinct, care se inregistreaza in contul 30.14.
    Contul colector de venituri se utilizeaza numai in municipiul Bucuresti, respectiv in sectoarele 2, 4, 5 si 6 in care nu functioneaza inca trezorerii ale statului, iar in celelalte cazuri isi inceteaza functiunea.
    2.3. - Ordonatorii de credite vor dispune masuri severe privind angajarea fondurilor pana la finele anului 1996, in limita creditelor bugetare aprobate si deschise si numai pentru cheltuieli strict necesare functionarii institutiilor, prevenindu-se risipa, formarea de stocuri de materiale si marfuri peste necesar, efectuarea de cheltuieli neeconomicoase s.a. In acest scop se va urmari:
    a) repartizarea creditelor bugetare in limita alocatiilor prevazute, aprobarea virarilor de credite in cazuri strict justificate, inainte de efectuarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    b) achitarea contravalorii materialelor si marfurilor primite si receptionate din creditele bugetare aprobate cu aceasta destinatie;
    c) acordarea de avansuri spre decontare pentru actiuni care se incheie si se deconteaza pana la finele anului;
    d) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea si repartizarea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont, iar in cazul in care unele dintre acestea nu apartin institutiei, se vor lua masuri pentru corectarea erorilor in mod operativ;
    e) in vederea indeplinirii conditiilor de intrare in vigoare a acordurilor de imprumuturi externe pentru achizitionarea de bunuri din import, ordonatorii de credite pot acorda avansurile prevazute in contracte, cu conditia justificarii acestora in conformitate cu clauzele prevazute in contractele comerciale.
    2.4. - Ordonatorii de credite principali si secundari, finantati din bugetul de stat, vor repartiza credite bugetare institutiilor din subordine, cel mai tarziu pana la data de 15 decembrie 1996, asigurandu-se timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului. Exceptie fac creditele bugetare suplimentate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului si din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, care vor fi repartizate cel mai tarziu la data de 25 decembrie 1996.
    2.5. - Avansurile acordate in anul 1996, conform Hotararii Guvernului nr. 368/1996, de catre institutiile publice, pe baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi regularizate in cursul lunii decembrie, astfel incat la data de 31 decembrie 1996 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite ordonatorilor de credite pana la data de 31 decembrie 1996, reconstituindu-se platile de casa.
    Fac exceptie de la aceasta regula sumele acordate anticipat regiilor autonome si societatilor comerciale care, potrivit normelor interne, presteaza servicii numai pe baza de garantii (posta, telefon, furnizarea energiei electrice si a gazului metan si servicii comunale).
    Potrivit prevederilor art. 40 alin. (3) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, sumele reprezentand plati in avans, efectuate in conditiile contractuale, pentru actiunile si categoriile de cheltuieli prevazute in Hotararea Guvernului nr. 368/1996 si nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului 1996, vor fi recuperate in conditiile legii, in anul urmator, de catre institutia publica care a acordat avansurile si se vor restitui bugetului din care au fost avansate, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.6. - Institutiile publice vor asigura, pana la data de 31 decembrie 1996, plata salariilor personalului, aferenta lunii decembrie 1996, a premiilor, a indemnizatiilor de asigurari sociale de stat si a altor drepturi banesti, in limita fondurilor prevazute cu aceasta destinatie, atat din credite bugetare, cat si din mijloace speciale extrabugetare.
    In acest scop, trezoreriile statului si unitatile bancare, dupa caz, vor esalona institutiile publice pentru ridicarea numerarului necesar, incepand cu data de 20 decembrie 1996. La data stabilita pentru ridicarea numerarului pentru plata salariilor, institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru virarea contributiei de asigurari sociale de stat, impozitului pe salarii, contributiei la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, contributiei pentru pensia suplimentara, sumelor retinute in contul unor persoane juridice si fizice etc.
    In cazul in care au ramas drepturi de personal neplatite, acestea se achita in anul urmator, din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in anul 1997.
    2.7. - Alocatiile de stat pentru copii vor fi achitate pana la finele anului 1996, in care scop ministerele platitoare vor lua masurile corespunzatoare.
    2.8. - Institutiile publice, inclusiv cele care au primit subventii de la buget, au obligatia ca pana la finele lunii decembrie 1996 sa depuna in conturile bancare corespunzatoare sumele aflate in casieria proprie.
    2.9. - Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1996, in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76 alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    2.10. - Institutiile publice au obligatia ca pana cel mai tarziu la data de 22 decembrie 1996 sa lichideze operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau agenti economici si sa restituie sumele ramase neutilizate. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 1996, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 1.
    2.11. - Institutiile publice, vor lua masurile necesare ca eventualele acreditive in lei, deschise pentru procurari de materiale si marfuri, ramase neutilizate pana la finele anului 1996, sa fie restituite in conturile din care au fost acordate, in vederea reconstituirii platilor de casa.
    Acreditivele in valuta deschise de catre institutiile publice pentru importurile care sunt in curs de derulare se mentin in continuare pana la lichidarea contractului respectiv. Sumele ramase nefolosite in valuta se vireaza la fondul valutar al statului, iar contravaloarea in lei se varsa la bugetul de stat pe anul 1997 la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 5 zile de la incheierea importurilor.
    2.12. - Institutiile publice, care au rezervat in cursul anului la banci, in conturi distincte, sume de la buget, din mijloace extrabugetare si din fonduri speciale, pentru procurarea de valuta prin licitatie, potrivit normelor in vigoare, vor dispune restituirea, pana la data de 31 decembrie 1996, a disponibilitatilor neutilizate, aflate in conturile deschise la bancile comerciale, pentru reintregirea platilor de casa in conturile din care au fost alocate. Ordonatorii de credite raspund de efectuarea acestei operatiuni in timp util.
    2.13. - Valuta procurata din credite bugetare si ramasa neutilizata la finele anului se depune la banca in contul fondului de rezerva valutara, iar cu contravaloarea in lei a valutei se reconstituie platile de casa la subdiviziunea respectiva. Face exceptie valuta procurata pana la finele anului in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturile guvernamentale si plata de dobanzi, la termenele scadente pana la data de 15 ianuarie 1997. Valuta procurata din fonduri extrabugetare sau din alte fonduri speciale, precum si garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturile institutiilor publice, deschise la bancile comerciale, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost procurate.
    Institutiile publice, care au incasat in conturi distincte valuta pentru serviciile prestate sau pentru lucrarile executate si care, potrivit legii, reprezinta venituri bugetare, au obligatia de a vira valuta respectiva la fondul de rezerva valutara, iar contravaloarea in lei se va vira la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si la bugetele locale, dupa caz, pana la data de 31 decembrie 1996, la subdiviziunea la care se incaseaza venitul respectiv. Ordonatorii de credite si conducatorii compartimentelor financiar-contabile raspund de eventualele sume neregularizate, asa cum s-a precizat mai sus.
    2.14. - Reprezentantele Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii si efectuarea inventarierii patrimoniului.
    Disponibilitatile in valuta procurata din finantarea bugetara, ramase la finele anului 1996 la reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate, se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat, de catre Ministerul Afacerilor Externe, inclusiv de celelalte ministere care finanteaza cheltuieli de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile pentru reprezentantele din Europa si in termen de 60 de zile pentru cele din celelalte continente, contravaloarea in lei a valutelor existente la data de 31 decembrie 1996, stabilite la cursul de schimb de la data cand are loc operatiunea de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 1997, privind intretinerea si functionarea reprezentantelor respective, la bugetul de stat pe anul 1997, in contul bugetar 60.22.x.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.15. - Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice care sunt finantate din venituri extrabugetare si din alocatii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, se regularizeaza la sfarsitul anului 1996, in limita sumelor primite de la aceste bugete.
    Institutiile de cultura si unitatile sportive regularizeaza soldul disponibil de la finele anului 1996 potrivit prevederilor art. 1 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 86/1996, si ale art. 1 alin. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 10/1996, aprobata prin Legea nr. 59/1996.
    Cu sumele regularizate, ordonatorii de credite vor reconstitui platile de casa pe anul 1996.
    2.16. - Potrivit Hotararii Guvernului nr. 491/1995, sumele constituite pentru organizarea taberelor, excursiilor, expeditiilor scolare si a altor forme de petrecere a timpului liber pentru prescolari si elevi, ramase necheltuite, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.17. - Conform prevederilor art. 23 alin. (2) din Legea nr. 29/1996, disponibilitatile in lei si in valuta ramase la finele anului 1996 din cota de 23%, retinuta de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, se reporteaza in anul urmator, urmand a fi utilizate pentru aceleasi destinatii prevazute de reglementarile in vigoare.
    2.18. - Sumele aferente fondului de salarii pentru plata medicilor pe trimestrul IV 1996, din judetele Bistrita-Nasaud, Brasov, Buzau, Neamt, Sibiu, Suceava, Valcea si Vrancea, cuprinse in experimentarea introducerii noului sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor in acest domeniu, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 370/1994, completata cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 108/1995, se rezerva de catre directiile sanitare judetene la finele anului 1996 pe baza de calcule fundamentate, in contul "Sume de mandat si sume in depozit".
    Aceste sume vor fi utilizate, pana cel mai tarziu la 28 februarie 1997, pentru plata medicilor, potrivit regularizarii efectuate pentru activitatea trimestrului IV 1996, in raport de numarul de puncte calculate conform prevederilor art. 8 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 370/1994, completata cu Hotararea Guvernului nr. 108/1995.
    Eventualele sume ramase neutilizate vor fi varsate la bugetul de stat pe anul 1997, la subcapitolul 22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de doua zile de la data platii drepturilor de personal.
    2.19. - Ordonatorii de credite principali, finantati din bugetul de stat, care au conturile deschise la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A., isi vor reintregi contul de cheltuieli pe anul 1996, deschis pe capitole, precum si conturile de disponibil ale fondurilor speciale cu sume retrase din:
    - disponibilitati banesti ramase la finele anului, in conturile corespunzatoare de la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A., dupa caz, care provin din alocatiile bugetare sau din fondurile speciale, dupa caz, pentru finantarea investitiilor proprii si a investitiilor la regiile autonome si la societatile comerciale cu capital de stat, din alocatiile pentru cheltuielile de prospectiuni geologice si cheltuielile pentru reparatii capitale pentru drumuri si poduri;
    - disponibilitatile banesti ramase neutilizate la finele anului in conturile institutiilor subordonate, deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., in judetele in care nu functioneaza trezorerii ale statului, pentru finantarea cheltuielilor de intretinere si functionare;
    - disponibilitatile banesti din conturile "Titulari de avansuri", deschise pe seama institutiilor din subordine care nu au calitatea de ordonatori de credite tertiari, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Agricole - S.A. si la trezoreriile statului, dupa caz (operatiunea poate avea loc si la ordonatorii secundari si tertiari de credite care le-au transmis).
    Ordonatorii secundari si tertiari de credite, finantati de la bugetul de stat, isi reintregesc contul de finantare bugetara, deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezorerii ale statului, dupa caz, cu disponibilitatile banesti retrase din contul pentru finantarea investitiilor proprii, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si la Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    Virarea sumelor mentionate mai sus se efectueaza de catre institutia respectiva, impreuna cu unitatea bancara finantatoare la care sunt deschise conturile, fiind interzisa ramanerea la finele anului a sumelor provenite din alocatii bugetare in conturile pentru finantarea investitiilor sau in conturile pentru cheltuieli de intretinere si functionare.
    2.20. - Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale, care au conturile deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., isi reintregesc la finele anului mijloacele banesti, din contul de disponibil al bugetului local, cu sumele ramase in conturile institutiilor din subordine. Operatiunea de virare se efectueaza de catre institutia respectiva, impreuna cu unitatea Bancii Comerciale Romane - S.A. si a Bancii Agricole - S.A., dupa caz, la care sunt deschise conturile respective.
    De asemenea, ordonatorii de credite principali si tertiari, finantati din bugetele locale, isi mai reintregesc mijloacele banesti din cont cu disponibilitatile ramase neutilizate si care se regasesc in contul de finantare a investitiilor, deschis la Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. sau la Banca Agricola - S.A., dupa caz.
    2.21. - Soldul contului "Disponibil din venituri extrabugetare", ramas la finele anului 1996 la institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare, se reporteaza, conform prevederilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, in anul urmator.
    2.22. - Veniturile retinute de Ministerul Apararii Nationale si de Ministerul de Interne si de celelalte componente ale fortelor armate, in conditiile art. 7 din Legea nr. 29/1996, ramase neutilizate la finele anului 1996, se varsa la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la subcapitolele corespunzatoare unde se incadreaza sursa respectiva.
    2.23. - Sumele ramase neutilizate la finele anului 1996 in contul de disponibil pentru mijloace extrabugetare din cota de 70% din contravaloarea serviciilor prestate, conform Legii nr. 75/1995, de catre inspectoratele pentru calitatea semintelor si materialului saditor, Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor si Institutul pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor se varsa la bugetul de stat la subcapitolul 21.01.05 "Taxe pentru analize efectuate de laboratoare, altele decat cele sanitare de pe langa institutii". In cazul in care la finele anului 1996 se afla sume de natura celei de mai sus in contul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, acestea vor fi virate la bugetul de stat, la subcapitolul mentionat.
    In acelasi mod se procedeaza si cu sumele ramase disponibile la finele anului 1996, din cota de 25% retinuta de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, in conditiile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 29/1996, care se vireaza la bugetul de stat, la subcapitolul 21.01.09 "Veniturile circumscriptiilor, laboratoarelor si dispensarelor veterinare".
    2.24. - Sumele ramase neutilizate la finele anului 1996 din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului pentru realizarea lucrarilor de inlaturare a efectelor calamitatilor naturale produse in unele judete vor fi restituite, de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti, Ministerului Finantelor - Directia generala a trezoreriei in contul 61.75.200.01.60, deschis la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A.
    2.25. - Veniturile retinute in anul 1996 de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale in baza Legii protectiei muncii nr. 90/1996 si ramase neutilizate se vireaza la bugetul de stat, in ultima zi lucratoare a anului 1996, la subcapitolul 21.01.30 "Alte venituri de la institutiile publice".
    2.26. - Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea, pana la finele anului, a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante, iar cu sumele incasate vor fi reconstituite platile de casa sau vor fi virate la buget (cont 60.22.x.05 la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si cont 20.22.01.05 la trezorerii), in cazul in care acestea provin din finantarea bugetara a anilor precedenti.
    In raportul la darea de seama contabila pe anul 1996 se va analiza in mod deosebit situatia creantelor pe categorii de operatiuni si pe surse de finantare si cauzele care le-au determinat, precum si masurile stabilite pentru lichidarea acestora.
    2.27. - Institutiile publice au obligatia, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, sa efectueze inventarierea patrimoniului potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991 si Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor, nr. 2.388/1995, sa intocmeasca registrul-inventar conform normelor in vigoare si sa reflecte rezultatele acesteia in bilantul contabil de la finele anului 1996.
    2.28. - Institutiile publice au obligatia ca, in primele 3 zile lucratoare ale anului 1997, sa comunice trezoreriei statului sau unitatii bancare, dupa caz, la care au conturile deschise, confirmarea soldurilor conturilor de cheltuieli bugetare si de disponibilitati.
    Eventualele diferente fata de soldurile respective aflate in contabilitatea trezoreriei statului sau unitatii bancare vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei la finele anului 1996 cu diferente.
    Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor bancare sau trezoreriilor statului, dupa caz, unde acestea au conturile deschise, darile de seama contabile asupra executiei bugetare pe anul 1996, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa si a soldurilor conturilor de disponibilitati cu cele din conturile corespunzatoare.
    Unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. vor viza bilanturile contabile ale institutiilor publice si ale ministerelor pentru platile de investitii efectuate in cursul anului; viza se acorda pe formularul "Finantarea investitiilor" (anexa nr. 17 la darea de seama contabila).
    2.29. - Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din darile de seama contabile primite de la institutiile din subordine, numai daca acestea sunt vizate de organele bancare sau trezoreriile statului, dupa caz. Darile de seama contabile centralizate ale ordonatorilor principali de credite vor fi vizate de Banca Nationala a Romaniei - Directia contabilitatii generale, numai in ceea ce priveste platile de casa pe capitole de cheltuieli efectuate prin unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., raportate in situatia 1a), anexa la darea de seama.

    III. Incheierea exercitiului bugetelor locale

    3.1. - Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetele locale, din judetele Mehedinti si Ilfov, din municipiile Bucuresti si Constanta in care nu functioneaza trezorerii ale statului, vor dispune virarea soldului de disponibil ramas la finele anului in contul de disponibil deschis pe seama acestora la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., dupa caz, in contul de disponibil al bugetului local, deschis pe seama directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale, dupa caz.
    3.2. - Consiliile locale comunale, orasenesti, municipale, care au primit in cursul anului 1996 imprumuturi temporare din fondul de tezaur al consiliului judetean si al Consiliului Local al Municipiului Bucuresti, au obligatia sa le ramburseze pana la data de 31 decembrie 1996.
    In acelasi mod procedeaza si consiliul judetean si Consiliul Local al Municipiului Bucuresti, in cazul in care au primit imprumuturi temporare din fondul de tezaur pentru executia bugetului propriu.
    Bugetul local care nu poate rambursa integral imprumutul primit din fondul de tezaur, potrivit prevederilor art. 61 alin. (5) din Legea nr. 72/1996, nu va putea ramane cu sold la finele anului 1996.
    Totodata, consiliile locale care au utilizat temporar fondul de rulment, in conditiile prevederilor art. 63 lit. b), au obligatia reintregirii acestui fond pana la data de 31 decembrie 1996.
    3.3. - Potrivit prevederilor art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.012/1996 privind alocarea unor sume din bugetul de stat pe anul 1996 pentru plata ajutorului social, in conditiile art. 21 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, sumele alocate prin suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe salarii din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pentru plata ajutorului social si ramase neutilizate la data de 31 decembrie 1996, se restituie bugetului de stat, operatiune care se efectueaza astfel:
    - la nivelul fiecarui buget local se stabileste la subcapitolul 60.02.09 "Ajutor social" diferenta dintre creditele bugetare anuale definitive (mai mari) si platile de casa (mai mici), inregistrate pana la data de 31 decembrie 1996;
    - suma rezultata si ramasa neutilizata se restituie bugetului de stat, astfel:
    - consiliul local respectiv comunica trezoreriei statului suma ramasa neutilizata la finele anului la subcapitolul 60.02.09 "Ajutor social";
    - trezoreria statului intocmeste o nota contabila la care anexeaza comunicarea consiliului local, in care se evidentiaza restituirea, astfel: se debiteaza contul 21.34.02 "Venituri buget local din sume defalcate din impozitul pe salarii" prin creditul contului 20.02.01.02 "Veniturile bugetului de stat" (din restituirea sumelor defalcate din impozitul pe salarii).
    Sumele alocate de la bugetul de stat in conditiile Hotararii Guvernului nr. 936/1996, pentru continuarea si finalizarea unor lucrari de investitii, precum si pentru reparatii la obiective de interes local, si ramase neutilizate pana la data de 31 decembrie 1996 vor fi restituite in conturile bugetului de stat din care au fost acordate.
    3.4. - Operatiunile de mai sus se reflecta in mod corespunzator in executia si, respectiv, in excedentul bugetului local, dupa care se efectueaza operatiunile de regularizare, prevazute de reglementarile in vigoare, astfel:
    - fiecare buget local care a primit transferuri din bugetul de stat restituie sumele ramase nefolosite la finele anului 1996, procedandu-se astfel:
    3.4.1. - Suma rezultata in plus, ca diferenta intre sumele primite si inregistrate in contul de venituri al bugetului local la subcapitolul 37.02.01, reprezentand subventii primite pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori, si platile de casa inregistrate in contul de cheltuieli al bugetului local la capitolul 63.02 "Servicii si dezvoltare publica si locuinte" (alin. 35.03 "Subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif") si capitolul 68.02 "Transporturi si comunicatii" se vireaza cu ordin de plata, reconstituindu-se platile de casa, astfel:
    a) la trezoreria statului
    - in creditul contului 23.85.01.01 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori", prin debitarea contului 21.37.02.01 "Subventii primite de bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori".
    b) la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    - in creditul contului 61.85.x.01 "Transferul din bugetul de stat catre bugetele locale pentru asigurarea protectiei sociale a populatiei pentru energia termica si transportul urban de calatori", prin debitarea contului 63 "Disponibil buget local".
    3.4.2. - Suma rezultata in plus ca diferenta intre sumele primite si inregistrate in contul de venituri al bugetului local, la subcapitolul 37.02.02, reprezentand subventii primite de bugetele locale pentru investitii si platile de casa, inregistrate in contul de cheltuieli al bugetului local, la capitolul 63.02 "Servicii si dezvoltare publica si locuinte" si la capitolul 68.02 "Transporturi si comunicatii" (art. 72 si 73) se vireaza cu ordin de plata, reconstituindu-se platile de casa, astfel:
    a) la trezoreria statului
    - in creditul contului 23.85.01.02 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii", respectiv creditul contului 23.85.01.03 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe", prin debitul contului 21.37.02.02 "Veniturile bugetului local" din "Subventii primite de bugetele locale pentru investitii", respectiv debitul contului 21.37.02.03 "Subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe";
    b) la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    - in creditul contului 61.85.x.02 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii" si creditul contului 61.85.x.03 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe" prin debitul contului 63 "Disponibil buget local".
    3.5. - Excedentul bugetului local, rezultat dupa efectuarea operatiunilor de regularizare mentionate mai sus, se repartizeaza pentru:
    a) constituirea fondului de rulment propriu. Acesta se stabileste in limita a 5% din veniturile proprii realizate in anul 1996, inclusiv sumele defalcate din impozitul pe salarii. Din suma rezultata se scade soldul fondului de rulment constituit pana la data de 31 decembrie 1995, iar diferenta ramasa in plus se aloca pentru constituirea fondului de rulment propriu;
    b) varsaminte la fondul de tezaur judetean sau al municipiului Bucuresti, reprezentand suma ramasa din excedentul bugetului local, dupa alocarea la fondul de rulment propriu.
    3.6. - Fondul de tezaur al judetului, municipiului Bucuresti si judetului Ilfov se pastreaza in contul 50.08 "Disponibil din fondul de tezaur judetean" (in judetele in care functioneaza trezorerii) sau in contul 65.12 "Disponibil din fondul de tezaur" deschis pe seama consiliilor judetului Mehedinti, municipiului Bucuresti si judetului Ilfov, la sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A. (in localitatile in care nu functioneaza trezorerii ale statului).
    3.7. - Operatiunea de regularizare si repartizare a excedentului bugetelor locale se efectueaza astfel:
    a) de catre trezoreriile statului, impreuna cu consiliile comunale, orasenesti, municipale si judetene, pe baza contului de executie a bugetului local respectiv, intocmit pe baza datelor din contabilitatea trezoreriei;
    b) la judetele in care nu functioneaza trezorerii ale statului, de catre:
    - directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat, pe baza contului de executie prezentat de consiliile locale comunale si judetene;
    - circumscriptiile fiscale, pe baza contului de executie prezentat de catre consiliile locale orasenesti;
    - administratiile financiare, pe baza contului de executie prezentat de consiliile locale municipale.
    Operatiunile de regularizare a excedentului bugetului local se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie 1997.
    3.8. - La incheierea exercitiului bugetelor locale si avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/1995, aprobata prin Legea nr. 121/1995, autoritatile locale si regiile autonome beneficiare de imprumuturi externe pentru investitii cuprinse in Proiectul B.E.R.D. de dezvoltare a utilitatilor municipale vor tine seama de precizarile Ministerului Finantelor transmise cu adresa nr. 37.101 din 10 iulie 1996.
    Contul 50.20 "Disponibil din fondul pentru garantarea imprumuturilor externe, dobanzi si comisioane aferente" se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.

    IV. Incheierea exercitiului bugetului asigurarilor sociale de stat

    4.1. - Executia de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat se incheie la finele anului 1996, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., astfel:
    - soldul contului 66.09 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si al contului 66.59 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza in ultima zi lucratoare a anului 1996 la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. Dupa colectarea tuturor operatiunilor, Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. inchide soldurile conturilor de mai sus prin contul 64.25 "Disponibil din excedentul bugetului asigurarilor sociale de stat din anii precedenti", care poate inregistra sold creditor sau debitor, dupa caz, reflectandu-se in contul general al trezoreriei statului deschis la Banca Comerciala Romana - S.A. (cont 51.50).
    Pentru trezoreriile statului se transmit norme distincte.

    V. Incheierea executiei fondurilor speciale

    5.1. - Soldurile fondurilor speciale constituie potrivit dispozitiilor legale in vigoare si ramase la finele anului 1996 in conturile respective se reporteaza in anul urmator conform prevederilor anexei nr. 2.
    5.2. - In conformitate cu prevederile art. 76 alin. (3) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, soldul Fondului de risc si accident pentru protectia speciala a persoanelor handicapate si al Fondului special pentru plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale ale agricultorilor, ramase la finele anului, se regularizeaza cu bugetul de stat, astfel:
    - soldul fondului la finele anului 1996 se vireaza, in limita subventiilor primite de la bugetul de stat, in contul 61.85.x.08 si, respectiv, 61.85.x.09, deschis la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A. pe seama Secretariatului de Stat pentru Handicapati si, respectiv, a Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    In cazul in care, dupa operatiunea de regularizare, conturile fondurilor respective raman cu sold, acesta se reporteaza in anul urmator.
    5.3. - Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si institutiile subordonate acestora au obligatia de a verifica sumele aflate in contul 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si in contul 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", deschise la trezoreriile statului, si in contul 64.11 "Disponibil din fondul cu destinatie speciala si de redistribuire" si, respectiv, 65.11, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., avandu-se in vedere ca in aceste conturi pot ramane, la finele anului, numai mijloace cu destinatie speciala prevazute expres prin dispozitiile legale in vigoare si care, de drept, se reporteaza in anul urmator. In acest scop, pana la data de 27 decembrie 1996, institutiile respective vor prezenta unitatii bancare sau trezoreriilor statului, dupa caz, la care au deschise conturile respective, situatia sumelor privind fondurile speciale si temeiul legal in baza carora se pot reporta in anul urmator (se reporteaza, din oficiu, sumele alocate in anul 1996 din contributia in lei a ajutoarelor externe pentru finantarea unor obiective, donatiile de la persoanele fizice si juridice, sumele provenite din lichidarea C.A.P.). Sumele care nu se incadreaza in aceasta categorie vor fi virate la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, la cap. 22.01.20 "Incasari din alte surse" pana la data de 31 decembrie 1996.
    In cazul in care institutiile publice nu prezinta situatia mentionata mai sus, trezoreriile statului si unitatile bancilor comerciale nu vor aviza plati din contul respectiv pana la clarificarea situatiei.

    VI. Incheierea executiei bugetare de catre unitatile bancare

    6.1. - Banca Nationala a Romaniei - S.A. si bancile comerciale care efectueaza operatiuni de incasari si plati in contul trezoreriei statului vor lua masurile necesare ca documentele primite pana la data de 31 decembrie 1996 (respectiv ultima zi lucratoare a anului), de la agentii economici, reprezentand plati de impozite, taxe si alte venituri in contul bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale si mijloace extrabugetare sa fie decontate din conturile indicate, dupa care vor fi transmise operativ la trezoreriile statului sau la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., dupa caz, pentru inregistrarea in conturile de venituri ale bugetelor mentionate mai sus.
    In acest scop, Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor comerciale vor stabili programul de lucru, astfel incat sa asigure efectuarea tuturor operatiunilor legate de incheierea exercitiului bugetar pe anul 1996.
    Documentele de plati primite pana la data de 31 decembrie 1996 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) de la institutiile publice vor fi decontate in limita creditelor bugetare deschise sau a disponibilitatilor din conturi, dupa caz, si inregistrate in conturile corespunzatoare exercitiului bugetar al anului 1996.
    Documentele de plati, care nu au acoperire in credite bugetare deschise si repartizate sau in disponibilitatile din conturi, vor fi restituite institutiilor respective si vor fi solutionate conform prevederilor art. 76 din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    6.2. - Unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A. vor urmari prezentarea de catre ordonatorii de credite a documentelor de retragere a disponibilitatilor aflate in conturile institutiilor publice (ordonatorii tertiari si secundari, dupa caz), in vederea virarii in conturile ordonatorilor principali de credite din care acestea au fost alimentate, avandu-se in vedere urmatoarele:
    a) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si Bancii Agricole - S.A., dupa caz, pe baza ordinelor de plata prezentate de institutiile publice, vor proceda la retragerea disponibilitatilor aflate in conturile: 64.13 "Titulari de avansuri", 64.14 "Disponibil din subventii de la buget pentru regii autonome si societati comerciale cu capital majoritar de stat", 64.15 "Disponibil din subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, potrivit normelor legale", 64.42 "Disponibil din alocatii bugetare ale institutiilor publice", deschise la unitatile Bancii Agricole - S.A., si vor fi virate in conturile ordonatorilor principali si tertiari de credite, dupa caz, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. pentru reconstituirea platilor de casa;
    b) unitatile Bancii Agricole - S.A., impreuna cu unitatile vamale vor vira, in ultima zi lucratoare a anului, soldul contului 64.43 deschis pe seama Directiei generale a vamilor (in care s-au inregistrat taxele vamale, accizele, taxa pe valoarea adaugata), defalcat pe conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat, deschis la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.;
    c) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetele Mehedinti si Ilfov, municipiul Bucuresti si Constanta, in care nu functioneaza trezorerii ale statului, impreuna cu institutiile publice vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile ordonatorilor tertiari de credite de subordonare locala in contul ordonatorilor principali de credite finantati din bugetele locale, si de aici in conturile de disponibil ale bugetelor locale, deschise pe seama organelor financiare judetene, municipale si orasenesti, dupa caz;
    d) unitatile Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bancii Agricole - S.A., impreuna cu ordonatorii de credite vor proceda la retragerea disponibilitatilor din conturile de disponibil ale institutiilor publice cod 64.27 "Disponibil din alocatii bugetare pentru investitii la institutii publice, regii autonome si societati comerciale cu capital de stat", 64.28 "Disponibil din fonduri extrabugetare pentru investitiile institutiilor publice", 65.13 "Disponibil din alocatii bugetare pentru investitiile institutiilor publice locale, regii autonome si societati comerciale cu capital de stat", care vor fi virate in conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorilor principali si tertiari de credite, respectiv ale fondurilor speciale si mijloacelor extrabugetare, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. sau la trezoreriile statului din care au fost primite initial. Dupa aceasta operatiune conturile 64.27, 64.28 si 65.13 nu vor mai prezenta sold la finele anului 1996.
    Retragerea sumelor de mai sus se efectueaza dupa decontarea tuturor documentelor legale de plati, avizate de organele in drept si primite pana la data de 31 decembrie 1996 (respectiv ultima zi lucratoare a anului);
    e) depozitele constituite in baza prevederilor art. 2 si 8 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investitorilor pentru realizarea unor lucrari publice si constructii de locuinte, aprobata si modificata prin Legea nr. 82/1995, si reflectate la finele anului 1996 in conturile 65.20 "Disponibil pentru finantarea blocurilor de locuinte conform Ordonantei Guvernului nr. 19/1994" si 65.21 "Disponibil din sume repartizate pentru finantarea blocurilor de locuinte" se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie;
    f) unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Agricole - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si ale Bankcoop - S.A. vor vira in ultima zi lucratoare soldul contului de disponibil al trezoreriei locale din care s-au efectuat platile in numerar pentru sectorul public in contul curent al trezoreriei statului, deschis la sucursala judeteana a Bancii Nationale a Romaniei.
    6.3. - Banca Comerciala Romana - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., Banca Agricola - S.A. si Banca Romana de Comert Exterior - S.A., precum si celelalte banci comerciale vor verifica disponibilitatile existente in conturile speciale pentru procurarea valutei prin licitatie, care apartin institutiilor publice, si vor dispune din oficiu virarea acestora (in cazul in care institutiile nu au prezentat ordine de plata pana in ziua de 26 decembrie 1996) in conturile bugetare corespunzatoare ale institutiilor publice respective, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.
    De asemenea, bancile mentionate mai sus vor vira pana la data de 31 decembrie 1996 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) soldul contului 64.99 "Disponibil din carnete de cecuri cu limita de suma eliberate institutiilor publice" in conturile institutiilor publice, deschise la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., reconstituindu-se platile de casa pe anul 1996. Dupa aceasta operatiune contul 64.99 se inchide si nu mai functioneaza.
    6.4. - Banca Comerciala Romana - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. si Banca Agricola - S.A. vor dispune masurile necesare de inregistrare a tuturor operatiunilor care privesc executia bugetara pe anul 1996 in contul 51... "Contul general al trezoreriei statului mandat banci comerciale", asigurandu-se concordanta deplina dintre soldul acestui cont deschis la Banca Nationala a Romaniei si soldurile conturilor componente 64, 65, 66 din contabilitatea fiecarei unitati bancare. La finele anului 1996 este interzisa existenta in contul 51... a contului "Operatiuni tranzitorii".
    6.5. - Unitatile bancare si trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise conturile vor elibera institutiilor respective extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la data de 31 decembrie 1996 (respectiv ultima zi lucratoare a anului) si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 10 ianuarie 1997. In cazul in care nu se respecta acest termen, trezoreriile statului nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    Totodata, unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A. din judetele Mehedinti si Ilfov, municipiile Bucuresti si Constanta vor elibera extrase de cont pentru conturile de venituri ale bugetului de stat directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, administratiilor financiare si circumscriptiilor fiscale, dupa caz, cu toate operatiunile inregistrate pana la data de 31 decembrie 1996 inclusiv.
    Soldurile conturilor de venituri vor fi confirmate in scris de catre organele financiare respective pana la data prevazuta mai sus.
    6.6. - Banca Comerciala Romana - S.A., dupa efectuarea operatiunilor care ii revin din prezentele norme metodologice, inclusiv regularizarea soldurilor bugetelor locale, procedeaza la incheierea executiei bugetului de stat, derulata prin "Contul general al trezoreriei statului" deschis la aceasta banca, astfel:
    - vireaza soldul contului 60 "Veniturile bugetului de stat" in contul 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat" deschis la centrala Bancii Nationale a Romaniei;
    - preia cu dispozitie de incasare soldul contului 61 "Cheltuielile bugetului de stat" din contul 62.204.160 "Deficitul bugetului de stat," mentionat mai sus, pentru reintregirea "Contului general al trezoreriei statului" deschis la Banca Comerciala Romana - S.A.
    Operatiunea de mai sus se efectueaza de catre Banca Comerciala Romana - S.A. dupa terminarea regularizarii bugetelor locale, dar nu mai tarziu de 10 ianuarie 1997.
    6.7. - Unitatile bancare si trezoreriile statului la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza pentru exactitate soldurile conturilor de disponibilitati, precum si pe cele privind platile de casa ale bugetului de stat, raportate in bilantul contabil incheiat pe anul 1996 (viza se acorda de catre seful serviciului contabilitate-decontari sau de catre contabilul-sef al trezoreriei statului sau unitatii bancare in spatiul rezervat in acest scop pe ultima fila a formularului de bilant, precum si in contul de executie).

    VII. Alte precizari privind incheierea exercitiului bugetar pe anul 1996

    7.1. - Pentru obiectivele noi de investitii, la care s-au organizat si s-au adjudecat licitatiile, potrivit prevederilor legale, pana la data de 20 decembrie 1996, deschiderea finantarii si inceperea executiei lucrarilor se vor face dupa data de 1 ianuarie 1997, cu respectarea conditiilor de finantare si decontare specifice investitiilor in continuare.
    7.2. - Institutiile publice, organizatiile obstesti si alti platitori de impozit pe salarii au obligatia, in baza art. 12 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata, sa depuna semestrial, la organul financiar pe raza caruia isi au sediul sau domiciliul, o dare de seama privind calcularea, retinerea si varsarea la bugetul de stat a impozitului pe salarii.
    Organele financiare teritoriale vor urmari depunerea la termen a darii de seama mentionate mai sus, in scopul centralizarii sumelor datorate si confruntarii cu cele raportate de agentii economici.
    7.3. - Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat prin directiile de trezorerie vor stabili, impreuna cu sucursalele Bancii Comerciale Romane - S.A., Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A. si Bancii Agricole - S.A. masurile necesare pentru incheierea in bune conditii a executiei bugetare la finele anului 1996 la institutiile publice, precum si la bugetele locale.
    7.4. - Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale vor lua masurile necesare, fiecare in domeniul sau de activitate, pentru asigurarea efectuarii inventarierii intregului patrimoniu public, potrivit normelor legale si valorificarii rezultatului acesteia, efectuarii tuturor operatiunilor financiare legate de incheierea exercitiului bugetar pe anul 1996, precum si pentru intocmirea si prezentarea darilor de seama contabile pe anul 1996 asupra executiei bugetare la Ministerul Finantelor (Directia generala a trezoreriei), pana la data de 15 februarie 1997.
    7.5. - Organele abilitate prin dispozitii legale vor verifica la institutiile publice modul in care ordonatorii de credite si conducatorii compartimentului financiar-contabil actioneaza pentru asigurarea inventarierii patrimoniului, a incheierii exercitiului bugetar pe anul 1996, intocmirii si depunerii bilantului contabil (dare de seama contabila) si vor lua masurile necesare in cazul constatarii de abateri de la dispozitiile legale in vigoare.
    7.6. - Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu au caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare si aplicate de organele abilitate in acest scop.
    7.7. - Majorarile de intarziere incasate, potrivit legii, pentru neplata la termen a veniturilor bugetare se inregistreaza, incepand cu data de 1 ianuarie 1997, in contul sintetic si analitic, corespunzator impozitului sau taxei la care se refera.
    La subcapitolul 17.01.02 "Majorari si penalitati de intarziere pentru venituri nevarsate la termen" se inregistreaza numai majorarile de intarziere si penalitatile aplicate si incasate de catre organele fiscale pentru nerespectarea termenelor de plata a incasarilor din timbrul olimpic, cinematografic, teatral, muzical, folcloric si al artelor plastice.

    ANEXA 1

                                  LISTA
operatiunilor pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 1996 in contul "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la bancile comerciale si la trezoreria statului
____________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea operatiunilor                        Institutiile care
crt.                                                efectueaza  operatiunile
____________________________________________________________________________
 1.  Garantiile vamale, inclusiv drepturile         Unitatile vamale
     vamale achitate in avans, precum si
     sumele consemnate de persoanele fizice
     la unitatile vamale (in conturi la
     unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A.)
 2.  Cotizatii pentru sport retinute de la          Unitatile militare din
     personalul militar si civil, contributii       cadrul Ministerului
     ale cadrelor pentru actiuni                    Apararii Nationale si
     social-culturale, contributia pentru           Ministerului de Interne
     pensia suplimentara retinuta de la
     personalul militar, sponsorizari si
     donatii in lei
 3.  Drepturi de personal si burse calculate,       Institutiile publice
     ordonantate dar neridicate in cursul
     anului de catre persoanele beneficiare
     (evidentiate in contul 231 "Creditori")
 4.  Garantii depuse de agentii economici           Institutiile publice
     la institutiile publice pentru
     participarea la licitatii, precum si
     garantii pentru buna executare a
     investitiilor
 5.  Operatiuni de mandat efectuate din sumele      Institutiile publice
     puse la dispozitie de catre agentii
     economici, care nu pot fi restituite pana
     la finele anului
____________________________________________________________________________

    ANEXA 2

                                    LISTA
fondurilor speciale aprobate pe baza de legi, care se reporteaza, la finele anului 1996, in anul urmator
____________________________________________________________________________
Nr.   Denumirea fondului special  Baza legala                Cod/cont
crt.                                                      __________________
                                                            la        la
                                                           banci  trezorerii
____________________________________________________________________________
 1.   Fondul special pentru       - Ordonanta Guvernului
      sanatate                      nr. 22/1992,
                                    aprobata prin Legea
                                    nr. 114/1992           64.39      30.06
                                  - Legea nr. 29/1996
                                    (art. 29)
 2.   Fondul special              - Legea nr. 8/1994       64.33      30.14
      pentru dezvoltarea si       - Legea nr. 29/1996
      modernizarea punctelor de     (art. 31)
      control pentru trecerea
      frontierei, precum si a
      celorlalte unitati vamale
 3.   Fondul special pentru       - Ordonanta Guvernului
      dezvoltarea sistemului        nr. 29/1994,
      energetic                     aprobata prin
                                    Legea nr. 136/1994     64.55      30.13
                                  - Legea nr. 29/1996
                                    (art. 32)
 4.   Fondul special              - Legea nr. 13/1994      64.29         -
      pentru dezvoltarea si       - Legea nr. 29/1996
      modernizarea drumurilor       (art. 33)
      publice
 5.   Fondul special pentru       - Legea nr. 29/1996
      protejarea asiguratilor       (art. 34)              64.38         -
 6.   Fondul special pentru       - Decretul
      pensia suplimentara a         nr. 214/1977           66.50         -
      pensionarilor militari      - Decretul
                                    nr. 232/1986
                                  - Legea nr. 29/1996
                                    (art. 35)
 7.   Fondul pentru plata         - Legea nr. 1/1991,      64.64      30.04
      ajutorului de somaj           republicata            51.64
 8.   Fondul pentru pensia        - Legea nr. 3/1977       64.65      30.03
      suplimentara                  Legea nr. 49/1992
____________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2488/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2488 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2488/1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu