Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 243 din 3 decembrie 2007

privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori marfuri in regim de taxi

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 851 din 12 decembrie 2007



Având în vedere prevederile art. 49 alin. (1) lit. d) şi alin. (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, şi dispoziţiile Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007,

în temeiul art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice -A.N.R.S.C, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 671/2007, şi al art. 22 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice,

Marian Cristinel Bîgiu

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE

de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi

CAPITOLUL I

Scop

Art. 1. - Prezentele norme metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi au fost elaborate în conformitate cu prevederile art. 49 alin. (1) lit. d) şi alin. (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - Prezentele norme metodologice reglementează modul de calcul privind stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi.

CAPITOLUL II

Domeniul de aplicare

Art. 3. - Serviciile de transport public local în regim de taxi fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică, se desfăşoară sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale şi se efectuează numai de către transportatorii autorizaţi de către autoritatea de autorizare din cadrul primăriei localităţii.

Art. 4. - Transportul public local în regim de taxi este serviciul de transport public de persoane, bunuri sau mărfuri realizat contra cost, pe bază de bon client, şi desfăşurat în condiţiile legii.

Art. 5. - In baza prezentelor norme metodologice, tarifele pentru serviciile publice de transport public local de persoane, bunuri sau mărfuri în regim de taxi sunt supuse stabilirii, ajustării ori  modificării de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz.

CAPITOLUL III

Definiţii şi abrevieri

Art. 6. - Termenii folosiţi în cadrul prezentelor norme metodologice au semnificaţiile următoare:

a) stabilire de tarife - operaţiunea de analiză şi calculaţie a tarifelor, potrivit prezentelor norme metodologice, prin care transportatorii autorizaţi/consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti stabilesc, după caz, structura şi nivelurile tarifelor;

b)  ajustare de tarife - activitatea de analiză şi verificare a elementelor de cheltuieli componente ale tarifelor, desfăşurată de transportatorii autorizaţi/consiliile locale sau de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, potrivit prezentelor norme metodologice, prin care se asigură corelarea nivelului tarifelor existente cu evoluţia generală a preţurilor şi tarifelor din economie;

c) modificare de tarife - operaţiunea de analiză a nivelului tarifelor actuale şi a structurii acestora, potrivit prezentelor norme metodologice, aplicabilă de transportatorii autorizaţi/consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, în situaţiile în care intervin schimbări majore în structura costurilor, care conduc la recalcularea tarifelor existente, creşterea acestora fiind mai mare decât evoluţia indicelui preţurilor de consum faţă de perioada anterioară;

d) taxi- autovehiculul din categoria autoturisme cu până la maximum 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto, sau autovehiculul de transport de mărfuri cu o masă maximă totală autorizată care nu depăşeşte 3,5 tone, care, pe baza autorizaţiei taxi, poate executa transport de persoane, de mărfuri sau de bunuri în regim de taxi;

e) taximetru - dispozitivul, parte a aparatului de taxat, cuplat la un generator de semnale de distanţă împreună cu care constituie un mijloc de măsurare. Taximetrul măsoară durata deplasării şi staţionării, calculează distanţa parcursă, pe baza unui semnal produs de generatorul de semnale de distanţă, calculează şi afişează preţul de plată pentru o călătorie, pe baza distanţei calculate şi/sau a duratei măsurate a călătoriei, asigurând afişarea acestuia pe afişajul client în timpul desfăşurării cursei;

f)  taximetrist - conducătorul auto atestat profesional să efectueze transport în regim de taxi;

g)  transportator- persoană fizică, asociaţia familială sau persoană juridică înregistrată la registrul comerţului pentru a desfăşura activităţi de transport cu vehicule rutiere;

h) transportator autorizat - transportatorul care deţine autorizaţie de transport privind transportul în regim de taxi, eliberată de autoritatea de autorizare, în condiţiile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare;

i) tarifele pornire - tariful exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei, care apare pe afişajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziţia de operare „Liber" în poziţia de operare „Ocupat";

j) tarif de staţionare - tariful orar, exprimat în lei/oră, aplicat de taximetru pentru perioada cât taxiul a staţionat la dispoziţia clientului, la cererea acestuia, precum şi pentru perioadele în care taxiul aflat în cursă s-a deplasat sub viteza de comutare;

k) tarif de distanţă - tariful exprimat în lei/km, care se stabileşte în funcţie de caracteristicile tehnice şi de capacitatea de transport maximă autorizată ale autovehiculelor respective, In cazul taxiurilor pentru transportul persoanelor se va ţine seama şi de nivelul confortului oferit. Tariful de distanţă, lei/km, poate fi stabilit pentru timp de zi şi pentru timp de noapte. Tariful de distanţă pe timp de noapte nu poate fi mai mic decât tariful de distanţă pe timp de zi şi nu va fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de zi;

l) tarif pentru încărcare/descărcare - tariful pentru operaţiunile de încărcare/descărcare, mecanice sau manuale, şi operaţiunile de manipulare a bunurilor de către taximetristi sau de către manipulanţi, angajaţi ai transportatorului autorizat;

m) viteză de comutare - viteza limită cu care se deplasează taxiul, sub care aparatul de taxat comută automat tarifarea distanţei parcurse cu tarifarea timpului consumat sau invers, după caz;

n) dotări - staţie radio de emisie-recepţie şi dispozitiv GPS de monitorizare;

o) autoritatea administraţiei publice locale - consiliul local sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;

p) autoritatea de reglementare competentă - Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice-A.N.R.S.C;

q) P.M.Z. - parcursul mediu zilnic, exprimat în kilometri/zi, al autoturismului/autovehiculului stabilit de transportatorul autorizat/autoritatea administraţiei publice locale implicate, după caz;

r) R.A.R. - Registrul Auto Român, organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii generale

Art. 7. - Prezentele norme metodologice au la bază următoarele acte normative de referinţă:

a) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006;

b) Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007;

c) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - (1) Tarifele utilizate de către transportatorii autorizaţi în executarea serviciilor de transport public local de persoane, bunuri sau mărfuri în regim de taxi se stabilesc, se ajustează sau se modifică cu respectarea prezentelor norme metodologice.

(2) In cazul transportului public local de persoane în regim de taxi, se utilizează tariful simplu, respectiv următoarele tarife, după caz:

a) tariful de pornire (lei);

b) tariful de distanţă (lei/km);

c) tariful orar (lei/oră).

(3) In cazul transportului public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, se utilizează tariful simplu, respectiv următoarele tarife:

a) tariful de pornire (lei);

b) tariful de distanţă (lei/km);

c) tariful orar (lei/oră);

d) tariful suplimentar (lei).

(4) In cazul transportului public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi cu autovehicule a căror masă maximă autorizată depăşeşte o tonă, dacă s-a convenit în prealabil cu clientul că timpul de staţionare a autovehiculului, la dispoziţia sa, va fi de cel puţin de două ori mai mare decât timpul în circulaţie, se pot utiliza următoarele tarife:

a) tariful dublu, tariful de distanţă şi tariful orar aplicate simultan (lei/oră-km);

b) tariful suplimentar (lei).

(5) Tariful suplimentar este tariful perceput pentru întreaga prestaţie de încărcare-descărcare mecanică sau manuală şi operaţiunile de manipulare a bunurilor sau mărfurilor, dacă aceasta s-a efectuat de către transportatorul autorizat prin taximetrist sau alte persoane angajate.

Art. 9. - (1) In cazul transportului de persoane în regim de taxi, orice tarif de distanţă utilizat de către transportatorii autorizaţi nu poate depăşi tariful de distanţă maximal.

(2) Tariful de distanţă maximal se aprobă prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, pe baza propunerii fundamentate de către transportatorii autorizaţi, în urma consultării asociaţiilor profesionale reprezentative existente.

Art. 10. - Tariful de distanţă maximal aferent se fundamentează, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, pe baza fişei de fundamentare pe elementele de cheltuieli prezentate în anexa nr. 1.

Art. 11. - (1) Tariful de distanţă maximal se stabileşte, se ajustează sau se modifică la cererea unor transportatori autorizaţi sau a unei asociaţii profesionale reprezentative adresată autorităţilor administraţiei publice locale implicate, pe baza următoarelor documente:

a) cererea de stabilire, ajustare sau modificare, care conţine, după caz: tarifele în vigoare, în cazul ajustării sau modificării, şi tarifele solicitate, inclusiv TVA; justificarea propunerii de stabilire, ajustare sau modificare se face pe baza unui memoriu tehnico-economic, care prezintă oportunitatea fundamentării tarifelor datorată creşterii principalelor elemente de cheltuieli;

b) fişele de fundamentare pentru stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor;

c) alte date şi informaţii necesare fundamentării tarifelor propuse.

(2)  Autorităţile administraţiei publice locale implicate pot solicita de la transportatorii autorizaţi sau de la asociaţiile profesionale reprezentative informaţii pentru clarificarea unor aspecte din propunerile de stabilire, ajustare sau modificare a tarifului de distanţă maximal.

(3) Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri se stabilesc, se ajustează ori se modifică cu respectarea alin. (1) şi (2), în baza fişelor de fundamentare pe elementele de cheltuieli prezentate în anexele nr. 2 şi 3, după caz.

CAPITOLUL V

Tarifele pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi

SECŢIUNEA 1

Criteriile de determinare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi

Art. 12. - Tarifele pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi sunt următoarele:

a) tariful de distanţă, (lei/km), se stabileşte în funcţie de caracteristicile tehnice ale autovehiculului respectiv şi de nivelul confortului oferit;

b) tariful de distanţă, (lei/km), poate fi stabilit pentru timp de zi şi pentru timp de noapte, în condiţiile prevăzute la art. 41 lit. e) din Legea nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Tariful de noapte nu va fi mai mic decât tariful de zi, dar nu va fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de zi;

c) tariful transportului nu este condiţionat de numărul persoanelor transportate;

d) în cazul transportului de persoane în regim de taxi, nivelul tarifelor de distanţă nu poate depăşi tarifele maximale de distanţă stabilite;

e) la determinarea tarifului orar pentru fiecare taxi se va respecta ca raportul dintre tariful orar, exprimat în lei/oră, şi tariful de distanţă, exprimat în lei/km, să fie egal cu 10, care este valoarea limită a vitezei de comutare, exprimată în km/oră;

f) tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanţă aplicat;

g) procedura de stabilire a tarifelor pentru prestarea transportului public local de persoane în regim de taxi se precizează în contractele de atribuire a gestiunii delegate şi trebuie să ţină seama de următoarele reguli:

1. tarifele încasate, respectiv tarifele de distanţă, împreună cu tarifele orare, precum şi cu tarifele de staţionare trebuie să acopere sumele investite şi cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului, precum şi o cotă de profit rezonabilă;

2. tarifele se ajustează sau se modifică prin indexare cu indicele de creştere a preţurilor de consum, respectiv cu creşterea luată în calcul ce depăşeşte acest indice, în baza tarifului de distanţă maximal stabilit prin hotărâre a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.

h) respectarea nivelului tarifelor de distanţă maximale pentru transportul public local de persoane în regim de taxi constituie unul dintre criteriile de atribuire a gestiunii delegate a serviciului.

Art. 13. - (1) Autorităţile administraţiei publice locale implicate au competenţa de a stabili un nivel de tarif de distanţă maximal unic.

(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), nivelul maximal al tarifului pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se poate stabili diferenţiat în funcţie de capacitatea cilindrică a autoturismelor, după cum urmează:

a) până la 1.200 cm3;

b) între 1.201-2.000 cm3;

c) peste 2.000 cm3.

Art. 14. - La determinarea contravalorii prestaţiei transportului public local de persoane în regim de taxi se aplică modul de calcul normal „S" - aplicarea tarifului simplu prin utilizarea tarifului orar (lei/oră), la rularea sub viteza de comutare, şi a tarifului de distanţă (lei/km), la rularea cu o viteză mai mare decât viteza de comutare

Art. 15. - (1) La fundamentarea tarifelor maximale de distanţă, potrivit art. 13 alin. (2), care vor fi practicate de către un transportator autorizat pentru serviciile de transport public local de persoane, se va ţine cont de dotările standard şi de cele opţionale, de tipul autoturismului agreat de R.A.R., precum şi de nivelul confortului oferit.

(2) Tarifele pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se fundamentează fără includerea T.V.A. în cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă.

SECŢIUNEA a 2-a

Stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi

Art. 16. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se stabilesc pe baza unei fundamentări realizate de către transportatorii autorizaţi, cu consultarea asociaţiilor profesionale reprezentative, fiind aprobate prin hotărâri ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

(2) Fundamentarea tarifelor de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se face, pe baza consumurilor normate de combustibili, de lubrifianţi, a cheltuielilor de întreţinere-reparaţii şi cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie, precum şi pe baza celorlalte elemente de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 17. - (1) Stabilirea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu Tsimplu (lei), prin modul de calcul normal „S":

T simplu  =T p  +(Td xP)+(Tstat/ora  x t s ),unde:

Tp - tariful de pornire (lei);

Td-tariful de distanţă (lei/km);

P- parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

Tstat/ora - tariful de staţionare (orar) - (lei/oră);

Tstat/ora = 10 x Td

ts - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului;

b) tariful de pornire este egal cu tariful de distanţă Tp (lei); Tp = Td, unde:

Tp - tariful de pornire (lei);

c) tariful de staţionare Tstat/ora (lei/ora): Tstat/ora = 10xTd, unde:

Td-tariful de distanţă (lei/km);

d) tariful de distanţă maximal pe timp de zi Tdzimax (lei/km):

T dzi max =  Vd     , unde:

                P.M.Z.

Tdzi max - tariful de distanţă maximal pe timp de zi - (lei/km);

Vd - valoarea programată a activităţii de deplasare pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane în regim de taxi pe zi (lei/zi), care include şi media profitului rezonabil;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - ( km);

e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte (Tdnoapte max) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi, în condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de distanţă maximal de zi, dar nu inferior acestuia, conform relaţiei:

T dzi max    <T dnoapte max     <= 1,5 x T dzi max

                           

(2) Stabilirea tarifelor de distanţă maximale la serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard;

b)  cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 18. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se pot ajusta periodic pe baza cererilor primite de la transportatorii autorizaţi sau de la asociaţiile profesionale reprezentative, prin hotărâri ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei ajustări.

(2)  Nivelul tarifului de distanţă maximal pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină pe baza analizei situaţiei economico-financiare a transportatorilor autorizaţi, precum şi a influenţelor reale primite în costuri, determinate de evoluţia preţurilor pe economie.

(3) Ajustarea tarifelor de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se fundamentează potrivit anexei nr. 1.

Art. 19. - (1) Ajustarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu ajustat Tsimplu1 (lei), prin modul de calcul normal «S»:

T simplu =Tp1+ (Td1 x P)+ (T stat/ora1 x ts   ),unde:

Tp1    - tariful de pornire ajustat (lei);

Td1 - tariful de distantă ajustat (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

T stat/ora1 - tariful de staţionare (orar) ajustat - (lei/oră);

T stat / ora1 = 10 x Td1

t   - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b) tariful de pornire ajustat este egal cu tariful de distanţă ajustat Tp1 (lei);

T p1   = Td1 unde:

Tp1   - tariful de pornire ajustat (lei).

c) tariful de staţionare ajustat:

Tstat/ora1 (lei/ora)

T stat/ora1 = 10 x Td1 , unde:

Td1  - tariful de distanţă ajustat - (lei/km).

d) tariful de distantă maximal pe timp de zi ajustat Tdzi max1 (lei/km):

Tdzi max1  = Tdzi max0  + t dzi max      , unde:

Tdzi max1 - tariful de distanţă maximal pe timp de zi ajustat - lei/km;     

Tdzi max0 - tariful de distantă maximal pe timp de zi actual - lei/km; 

t dzi max       - creşterea tarifului de distanţă maximal determinată de influenţele reale primite în costuri:

t dzi max  = (ct + ct x r%)  ,  unde:

                        PM.Z.

 ct - creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale primite în costuri;

r% - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - (km), în cazul ajustării P.M.Z. este egal cu cel luat în calcul la determinarea tarifului în vigoare;

e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte ajustat (Tdnoapte max ) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi ajustat, în condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de distanţă maximal de zi ajustat, dar nu inferior acestuia, conform relaţiei:

Tdzi max1   <    Tdnoapte max1   <= Tdzi max1

(2) Ajustarea tarifelor de distanţă maximale la serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

b)  cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 20. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se pot modifica prin hotărâri ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, pe baza cererilor primite de la transportatorii autorizaţi sau de la asociaţiile profesionale reprezentative, în cazurile care conduc la modificarea majoră a costurilor ori condiţiilor de exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o influenţă mai mare decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de consum, pe o perioadă de 3 luni consecutive.

(2) Modificarea tarifelor de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se fundamentează potrivit anexei nr. 1.

Art. 21. - (1) Modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu modificat Tsimplu 1 (lei), prin modul de calcul normal „S":

T simplu1 =T p1  +(Td1   x P) + (Tstat/ora1 x ts ),unde:  

             

Tp1   - tariful de pornire modificat (lei);

Td1  - tariful de distantă modificat (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

Tstat/ora1  - tariful de staţionare (orar) modificat - (lei/oră);

Tstat/ora1 = 10 x Td1 ;

ts - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului;

b) tariful de pornire modificat este egal cu tariful de distanţă modificat TP1 (lei);

T p1    = Td1 , unde:

T p1    - tariful de pornire modificat (lei).

c) tariful de staţionare modificat Tstat/ora1 (lei/ora):

T stat /ora   =  10 x Td1 , unde:

                 

Td1  - tariful de distanţă modificat - (lei/km).

d) tariful de distantă maximal pe timp de zi modificat Tdzi max1 (lei/km):

Tazi max1  = Tazi max0  + t dzi max , unde:

            

Tdzi max1 - tariful de distanţă maximal pe timp de zi modificat - (lei/km);

Tdzi max0 - tariful de distanţă maximal pe timp de zi actual - (lei/km);  

t dzi max - creşterea tarifului de distanţă maximal determinată de influentele reale primite în costuri;

 dzi max  = [(CM+TIA   +CMV) + (CM+TIA   +CMV) x r%]

                                  P.M.Z

cm - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale primite în costuri;

TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe;

cmv - creşterea cheltuielilor cu munca vie;

r% - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - (km), calculaţi pentru perioada trecută de la ultima modificare;

e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte modificat (Tdnoapte max1 ) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi modificat, în condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de distanţă maximal de zi modificat, dar nu inferior acestuia, conform relaţiei:

Tazi max1  < Tdnoapte max1   <= 1,5 x Tazi max1

(2) Modificarea tarifelor de distanţă maximale la serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL VI

Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, pentru lucrările de încărcare/descărcare, mecanice ori manuale, şi pentru operaţiunile manuale aferente, efectuate de către transportatorii autorizaţi

SECŢIUNEA 1

Criteriile de determinare a tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, a tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, şi a celor pentru operaţiunile manuale aferente

Art. 22. - Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi sunt următoarele:

a)  tariful de distanţă, lei/km, se stabileşte în funcţie de caracteristicile tehnice şi de capacitatea de transport maximă autorizată ale autovehiculelor respective;

b)  la determinarea tarifului orar se va respecta ca raportul dintre tariful orar, exprimat în lei/oră, şi tariful de distanţă, exprimat în lei/km, să fie egal cu 10, care este valoarea limită a vitezei de comutare, exprimată în km/oră;

c) tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanţă aplicat;

d)   procedura de stabilire a tarifelor pentru prestarea serviciului de transport public local de bunuri sau mărfuri se precizează în contractele de atribuire a gestiunii delegate şi trebuie să ţină seama de următoarele reguli:

1.  tarifele încasate trebuie să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente realizate pentru prestarea serviciului, precum şi o cotă de profit rezonabilă;

2.  tarifele se ajustează sau se modifică prin indexare cu indicele de creştere a preţurilor de consum, respectiv cu creşterea luată în calcul ce depăşeşte acest indice.

Art. 23. - (1) Tariful pentru încărcare/descărcare este compus din tariful pentru operaţiunile de încărcare/descărcare, mecanice sau manuale, a bunurilor de către taximetrişti ori de către manipulanţi, angajaţi ai transportatorului autorizat.

(2) Lucrările mecanizate de încărcare/descărcare trebuie să aibă un tarif prestabilit pe operaţiune, iar tariful pentru operaţiunile manuale se convine înainte de executare cu clientul, pe baza unui tarif orar prestabilit. Intregul preţ al încărcării/descărcării şi manipulării bunurilor, dacă acestea sunt executate de către angajaţii operatorului de transport, se regăseşte în bonul client pe care acesta îl plăteşte la închiderea prestaţiei.

(3)  Pentru lucrările de încărcare/descărcare, mecanice sau manuale, care durează sub o oră, respectiv mai mult ori mai puţin de 30 de minute, facturarea contravalorii lucrărilor se va face prin aplicarea unui tarif determinat în funcţie de fracţiunile de timp lucrate.

Art. 24. - La determinarea contravalorii prestaţiei transportului public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se aplică de regulă modul de calcul normal „S" - aplicarea tarifului simplu prin utilizarea tarifului orar (lei/oră), la rularea sub viteza de comutare, şi a tarifului de distanţă (lei/km), la rularea cu o viteză mai mare decât viteza de comutare.

Art. 25. - La determinarea contravalorii prestaţiei transportului public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se poate aplica opţional modul de calcul normal „D" - aplicarea tarifului dublu prin utilizarea simultană a tarifului orar şi a tarifului de distanţă pentru autovehicule cu sarcină utilă maximă autorizată care depăşeşte o tonă, pe tot parcursul călătoriei, numai cu acordul în prealabil al beneficiarului.

Art. 26. - La fundamentarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi şi a tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, se va ţine cont de dotările existente, de tipul autoturismului/ autovehiculului agreat de R.A.R., precum şi de nivelul siguranţei transportului.

Art. 27. - Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă.

SECŢIUNEA a 2-a

Stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi

Art. 28. - (1) Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se stabilesc de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz.

(2) Fundamentarea tarifelor de distanţă pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face de către transportatorii autorizaţi, pe baza consumurilor normate de combustibili, de lubrifianţi, a cheltuielilor de întreţinere-reparaţii şi cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie, precum şi pe baza celorlalte elemente de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 29. - (1) Stabilirea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu Tsimplu (lei), prin modul de calcul normal „S":

Tsimplu  = Tp   + (Tx P ) + (Tstat/ora  x ts    ),unde:   

Tp   - tariful de pornire (lei); Td - tariful de distanţă (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

stat/ora   - tariful de staţionare (orar) - (lei/oră);

 stat/ora  =10xTd ;

ts - timpul consumat în staţionarea la dispoziţia clientului;

b) aplicarea tarifului dublu Tdubiu (lei), prin modul de calcul normal „D", conform relaţiilor prezentate la lit. b1) şi bl), cu respectarea cumulativă a condiţiilor:

- tariful dublu se aplică numai când se convine cu clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de două ori mai mare decât timpul de circulaţie tc, pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată este mai mare de o tonă;

- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de distanţă şi tariful de staţionare (orar) pentru timpul cât autovehiculul se află în mişcare, la care se adaugă tariful orar pentru perioada cât autovehiculul este în staţionare, şi tariful de pornire Tp;

b1) T dublu  =Tp +( Td x P ) + [ T stat/ora  x(tc   + ts  )] (lei), unde:

Tp   - tariful de pornire (lei):

Td, - tariful de distanţă (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

T stat/ora , - tariful de staţionare (orar) - (lei/oră):

T stat/ora= 10 x Td                 

tc   - timpul în care este realizat parcursul P,

Ts   - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b2)  Tdublu = Tsimplu+ (Tstat/ora  x t c  )   (lei), unde:      

Tsimplu   - tariful simplu (lei); simplu

Tsimplu  =Tp   +( T d xP ) + ( Tstat/ara  x ts ) simplu       

c) tariful de staţionare Tstat/ora (lei/ora);

T   = 10 xTd unde:

Td - tariful de distanţă - (lei/km);

d) tariful de pornire este egal cu tariful de distanţă Tp (lei);

Tp  = T d, , unde:

T p   - tariful de pornire (lei).

e) tariful de distanţă Td (lei/km):

T  =      Vd        unde:        

         P.M.Z.  

Td - tariful de distanţă pe timp de zi - (lei/km);

Vd - valoarea programată a activităţii de deplasare pentru efectuarea serviciului de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi pe zi (lei/zi), care include şi media profitului rezonabil;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - (km).

(2) Stabilirea tarifelor la serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 30. - (1) Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se pot ajusta periodic de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, în baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei ajustări.

(2)  Nivelurile de tarife pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină pe baza analizei situaţiei economico-financiare a transportatorilor autorizaţi, precum şi a influenţelor reale primite în costuri, determinate de evoluţia preţurilor pe economie.

(3) Tarifele de distanţă pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează de către transportatorii autorizaţi, potrivit anexei nr. 2.

Art. 31. - (1) Ajustarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu ajustat Tsimplu  (lei), prin modul de calcul normal „S":

Tsimplu1 =Tp1 + (Td1 x P) + (Tstat/ora1  x ts ),unde:

               

T P1  - tariful de pornire ajustat (lei);

Td1   - tariful de distanţă ajustat (lei/km);

P      - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

Tstat/ora1- tariful de staţionare ajustat (orar) - (lei/oră);                          

Tstat/ora1 = 10 x Td1

ts   -timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b) aplicarea tarifului dublu ajustat Tdublu 1 (lei), prin modul de calcul normal „D", conform relaţiilor prezentate la lit. b1) şi b2), cu respectarea cumulativă a condiţiilor:

- tariful dublu ajustat se aplică numai când se convine cu clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de două ori mai mare decât timpul de circulaţie tc, pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată este mai mare de o tonă;

- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de distanţă ajustat şi tariful de staţionare (orar) ajustat, pentru timpul cât autovehiculul se află în mişcare, la care se adaugă tariful orar ajustat, pentru perioada cât autovehiculul este în staţionare, şi tariful de pornire ajustat Tp1 ;

b1)       Tdublu1  = T p1 + ( Td1 x P ) + [Tstat/ora1 x(tc+ts)]   (iei), unde:

            

Tp1   - tariful de pornire ajustat (lei);

Td1   - tariful de distanţă ajustat (lei/km);

P      - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

Tstat /ora1  - tariful de staţionare ajustat (orar) - (lei/oră);                            

Tstat /ora1  = 10 x Td1 ;

tc   - timpul în care este realizat parcursul P;

ts   - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b2)      Tdublu1 = Tsimplu1 +(Tstat / ora1 x tc) (lei) ,  unde:

T simplu1 - tariful simplu ajustat (lei);

Tsimplu1 = Tp1    + (Td1 x P ) + (Tstat/ora1  x ts   )

c) tariful de staţionare ajustat T stat /ora1  (lei/ora):

T stat / ora1  = 10 x Td1, unde:

                  

Td1   - tariful de distanţă ajustat - (lei/km);

d) tariful de pornire ajustat este egal cu tariful de distanţă ajustat Tp1 (lei):

T p1  = T d1 unde:

T p1   - tariful de pornire ajustat (lei).

e) tariful de distanţă ajustat:

Td1   = Td0 + d  , unde: 

Td1  - tariful de distantă ajustat - (lei/km);

Td0  - tariful de distantă actual - (lei/km;)

td  - creşterea tarifului de distantă determinată de influentele reale primite în costuri.

           

td   =  (ct +ct xr%)  ,unde:

               P.M.Z.

ct- creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale primite în costuri;

r% - cota de profit rezonabilă propusă de transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - (km), în cazul ajustării P.M.Z. este egal cu cel luat în calcul la determinarea tarifului în vigoare.

(2) Ajustarea tarifelor la serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţi se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 32. - (1) Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se pot modifica de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale  implicate,  după  caz,  în situaţiile  care  conduc  la modificarea majoră a costurilor ori a condiţiilor de exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o influenţă mai mare decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de consum, pe o perioada de 3 luni consecutive.

(2) Tarifele de distanţă pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează de către transportatorii autorizaţi, potrivit anexei nr. 2.

Art. 33. - (1) Modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face potrivit formulelor:

a) aplicarea tarifului simplu modificat Tsjmplu1 (lei), prin modul de calcul normal „S":

Tsimplu1  = Tp1  + (Td1 x P ) + (Tstat/ora1  x ts) ,  unde:  

Tp1  - tariful de pornire modificat (lei);

Td1  - tariful de distanţă modificat (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

Tstat/ora1 - tariful de staţionare modificat (orar) - (lei/oră);

Tstat/ora1    = 10 x Td1 ;

ts  - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b) aplicarea tarifului dublu modificat Tdublu 1 (lei), prin modul de calcul normal „D", conform relaţiilor prezentate la lit. b1) şi b2), cu respectarea cumulativă a condiţiilor:

- tariful dublu modificat se aplică numai când se convine cu clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de două ori mai mare decât timpul de circulaţie tc, pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată este mai mare de o tonă;

- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de distanţă modificat şi tariful de staţionare (orar) modificat pentru timpul cât autovehiculul se află în mişcare, la care se adaugă tariful orar modificat pentru perioada cât autovehiculul este în staţionare şi tariful de pornire modificat Tp 1 ;

b1)          Tdublu = T p1 + (Td1 x P)+[T stat/ora1 x (tc + t s )]   (lei),unde:

         

T p1  - tariful de pornire modificat (lei);

Td1   - tariful de distanţă modificat (lei/km);

P - parcursul în kilometri pentru transportul respectiv (km);

T stat /ora1   - tariful de staţionare modificat (orar) - (lei/oră);                            

Tstat /ora1 =10 x Td1 ;

tc   - timpul în care este realizat parcursul P;

ts   - timpul consumat în staţionare la dispoziţia clientului.

b2)       T dublu1 =Tsimplu1  + (Tstat/ora1 x tc ) (lei),unde:

 

Tsimplu1  -  tariful simplu ajustat (lei);

Tsimplu1    = T p1     +(Td1 x P) + (Tstat / ora1 x ts)

c) tariful de staţionare modificat Tstat /ora1  (lei/ora):

Tstat /ora1 =10 x Td1 , unde:

Td1   - tariful de distantă modificat - ( lei/km);

d) tariful de pornire modificat este egal cu tariful de distanţă modificat T    (lei):

Tp1     = Td1 , unde:

Tp1  -  tariful de pornire modificat (lei).

e) tariful de distanţă modificat:

Td1   = Td0 + td  , unde:

Td1   - tariful de distanţă modificat - (lei/km);

Td0 - tariful de distantă actual - (lei/km);

td     - creşterea tarifului de distantă determinată de influentele reale primite în costuri.

td    =   [(CM   + TIA   + CMV) + (CM   + TIA   + CMV) x r % ]  , unde:

                                                P.M.Z.

CM - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale primite în costuri;

TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile si alte taxe;

CMV - creşterea cheltuielilor cu munca vie;

r % - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

P.M.Z. - kilometri efectuaţi în medie într-o zi - (km), calculaţi pentru perioada trecută de la ultima modificare.

(2) Modificarea tarifelor la serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioada de 3 luni consecutive;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se determină avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioada de 3 luni consecutive;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e)  cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a

Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi

Art. 34. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se stabilesc de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz.

(2) Fundamentarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face de către transportatorii autorizaţi pe baza consumurilor normate de combustibili, de lubrifianţi, a cheltuielilor de întreţinere-reparaţii şi cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie, precum şi a celorlalte elemente de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 3, cheltuieli care au fost realizate direct pentru efectuarea operaţiunilor de încărcare/descărcare.

Art. 35. - (1) Stabilirea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face potrivit formulelor:

a) tariful de încărcare/descărcare mecanică:

T î/d  mecanica   =   V î/d mecanica   , unde:  

                             T ore/zi

Tî/d mecanica - tariful de încărcare/descărcare mecanică (tariful orar) - (lei/oră);

Vî/d mecanica - valoarea programată a activităţii de încărcare/descărcare mecanică de bunuri sau mărfuri, aferentă serviciului de transport public local în regim de taxi pe zi - (lei/zi);

T ore/zi - timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore);

b) tariful de încărcare/descărcare manuală:

 Tî/d manuala   = V î/d manuala  , unde:

                       T ore/zi

T î/dmanuala - tariful de încărcare/descărcare manuală (tariful orar) - (lei/oră);

Vî/dmanuala - valoarea programată a activităţii de încărcare/descărcare manuală de bunuri sau mărfuri, aferentă serviciului de transport public local în regim de taxi pe zi - (lei/zi);

T ore/zi - timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore);

(2) Stabilirea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale, realizate cu instalaţiile de încărcare-descărcare, se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e) cheltuielile cu impozitele şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 36. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se pot ajusta de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, în baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei ajustări.

(2) Nivelurile de tarife de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se determină pe baza analizei situaţiei economico-financiare a transportatorilor autorizaţi, precum şi a influenţelor reale primite în costuri, determinate de evoluţia preţurilor pe economie.

(3) Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se fundamentează de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, potrivit anexei nr. 3.

Art. 37. - (1) Ajustarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face potrivit formulelor:

a) tariful de încărcare/descărcare mecanică (orar):

Ti/d mecanică1 = Ti/d mecanică0 + i/d mecanică , unde:

Ti/d mecanică1  - tariful de încărcare/descărcare mecanică ajustat - (lei/oră);

Ti/d mecanică0  - tariful de încărcare/descărcare mecanică actual - (lei/oră);

i/d mecanică  - creşterea tarifului de încărcare/descărcare mecanică.

i/d mecanică   = ( ct  + ct  x r %) ,unde:

                                   Tore/zi

 ct     -creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale primite în costuri;

r% - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

T ore/zi  - timpul  mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), în cazul ajustării T ore/zi  este egal cu cel  luat în calcul la determinarea tarifului în vigoare.

b)  tariful de încărcare/descărcare manuală:

Ti/d manuală1 = Ti/d manuală0 + i/d manuală  , unde:

Ti/d manuală1   - tariful de încărcare/descărcare manuală ajustat - (lei/oră);

Ti/d manuală0   - tariful de încărcare/descărcare manuală actual - (lei/oră);

i/d manuală   -creşterea tarifului de încărcare/descărcare manuală.

i/d manuală   = ( ct  + ct  x r %) ,unde:

                                   Tore/zi

 ct   -creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale primite în costuri;

r % - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

T ore/zi    - timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), în cazul ajustării T ore/zi este egal cu cel luat în calcul la determinarea tarifului în vigoare.

(2) Ajustarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

b) cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e) cheltuielile cu impozitele şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 38. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se pot modifica de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, în situaţiile care conduc la modificarea majoră a costurilor ori a condiţiilor de exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o influenţă mai mare decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de consum, pe o perioadă de 3 luni consecutive.

(2) Modificarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se fundamentează de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, potrivit anexei nr. 3.

Art. 39. - (1) Modificarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face potrivit formulelor:

a) tariful de încărcare/descărcare mecanică:

Ti/d mecanică1 = Ti/d mecanică0 + i/d mecanică , unde:

Ti/d mecanică1  tariful de încărcare/descărcare mecanică modificat - (lei/oră);

Ti/d mecanică0  tariful de încărcare/descărcare mecanică actual - (lei/oră);

i/d mecanică   - creşterea tarifului de încărcare/descărcare mecanică.

i/d mecanică[(  CM   + TIA   + CMV)+ (CM   + TIA   + CMV ) x r %]   , unde:

                                                             Tore/zi                                         

CM - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale primite în costuri;

TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe;

CMV - creşterea cheltuielilor cu munca vie;

r % - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

Tore/zi - timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), calculat pentru perioada trecută de la ultima modificare.

b) tariful de încărcare/descărcare manuală:

Ti/d manuală1 = Ti/d manuală0 + i/d manuală  , unde:

Ti/d manuală1     - tariful de încărcare/descărcare manuală modificat - lei/oră;

Ti/d manuală0     - tariful de încărcare/descărcare manuală actual - lei/oră;

i/d manuală   - creşterea tarifului de încărcare/descărcare manuală.

i/d manuală   =  [(  CM   + TIA   + CMV)+ (CM   + TIA   + CMV ) x r %]   , unde:

                                                             Tore/zi                                          

 CM      - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale primite în costuri;

TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe;  CMV - creşterea cheltuielilor cu munca vie.

r % - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz;

T ore/zi - timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), calculat pentru perioada trecută de la ultima modificare.

(2) Modificarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:

a)  cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;

b)  cheltuielile cu amortizarea se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;

c)  cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;

d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;

e) cheltuielile cu impozitele şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.

Art. 40. - (1) Tarifele pentru operaţiunile manuale de încărcare/descărcare, aferente serviciilor de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, se convin înainte de executare cu clientul, pe baza nivelului tarifului orar prestabilit pentru operaţiunile respective.

(2) Intregul tarif al încărcării/descărcării bunurilor sau mărfurilor, dacă acestea sunt executate de către angajaţii operatorului de transport, se regăseşte în bonul client pe care acesta îl plăteşte la închiderea prestaţiei.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 41. - (1) In cadrul atribuţiilor de coordonare a activităţilor privind transportul în regim de taxi, autorităţile administraţiei publice locale implicate emit reglementări referitoare la nivelul tarifelor de distanţă maximale, conform art. 13 lit. b) din Legea nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Autorităţile administraţiei publice locale implicate pot stabili tarife de distanţă maximale pentru transportul public local de persoane în regim de taxi şi pe baza unei analize de piaţă realizate luând în calcul cheltuielile efective înregistrate de mai mulţi operatori.

Art. 42. - Nivelul tarifului de distanţă utilizat de către un transportator autorizat care efectuează transport public local de persoane în regim de taxi nu poate fi mai mic decât totalul cheltuielilor realizate în medie în ultimul an de activitate, fundamentate pe baza anexei nr. 1, şi o cotă de profit rezonabilă.

Art. 43. - Orice tarif privind transportul public local de persoane în regim de taxi se poate stabili, ajusta sau modifica de către autorităţile administraţiei publice locale implicate, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.

Art. 44. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

STRUCTURA

pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de distanţă (pornire) pentru serviciul de transport public local de persoane în regim de taxi

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

I.

Cheltuieli materiale

Carburanţi

Amortizare

Service auto (întreţinere-reparaţii)

Schimb de ulei la autoturism/autovehicul si de filtru

Piese de schimb

Amortizare anvelope

Amortizare acumulatori

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

Alte cheltuieli materiale, din care:

- casă fiscală de marcat

- casetă taxi

- staţie emisie-recepţie

- cheltuieli cu dispeceratul

- formulare fiscale

- instalaţie de gaz

- hârtie termică

- colante pentru taxi

- cheltuieli de întreţinere a aspectului interior/exterior al autoturismului/ autovehiculului

- cheltuieli aferente schimbării culorii autoturismului/autovehiculului

- alte cheltuieli

II.

Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

Inspecţia tehnică periodică

Asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (sub efectul legii)

Asigurare casco pentru taxi

Asigurare pentru călători şi bagaje

Verificare metrologică şi buletin de instalare

Autorizaţie de transport

Autorizaţie de taxi

Agreare R.A.R.

Impozit autoturism/autovehicul

Impozit pe terenuri pentru parcare

Impozit pe clădiri

Taxă de mediu

Rovinietă

Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

III.

Cheltuieli cu munca vie

- Salarii

- CAS.

- Fond de şomaj

- F.N.A.S.

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

- Fond de accidente şi boli profesionale

- C.C.I.A.S.S.

- Fond de garantare a creanţelor salariale

- Tichete de masă

- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:

- şcolarizare

- atestat

- contabilitate

- viză medicina muncii

- viză persoană desemnată

- alte cheltuieli

IV.

Total cheltuieli (I+II+III)

V.

Profit

VI.

Venituri obţinute din activitatea

de transport în regim de taxi, aferente

tarifului de distanţă (pornire) (IV+V)

VII.

Km/zi

VIII.

Tarif de distantă (pornire) - lei/km (VI/VII)

Tdzi max=V

     P.M.Z.

Tdzi max1 =

Tdzi max0 + t dzi max

Tdzi max1 =

Tdzi max0 + t dzi max

IX.

TVA 19%

X.

Tarif de distantă (pornire) - lei/km, inclusiv TVA (VIII+IX)

NOTĂ: Structura va fi adaptată pe elementele de cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.

Tariful pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care transportatorul autorizat nu este plătitor de TVA.

P.M.Z. - parcurs mediu zilnic exprimat în km/zi.

Pentru ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi, în fişa de fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a cheltuielilor şi a veniturilor, creşterile acestora (A) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor propuse.

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

STRUCTURA

pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de distanţă (pornire) pentru serviciul de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

I.

Cheltuieli materiale

Carburanţi

Amortizare

Service auto (întreţinere-reparaţii)

Schimb de ulei la autoturism/autovehicul şi de filtru

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

Piese de schimb

Amortizare anvelope

Amortizare acumulatori

Alte cheltuieli materiale, din care:

- casă fiscală de marcat

- casetă taxi

- staţie emisie recepţie

- cheltuieli cu dispeceratul

- formulare fiscale

- instalaţie de gaz

- hârtie termică

- colante pentru taxi

- cheltuieli de întreţinere a aspectului interior/exterior al autoturismului/ autovehiculului

- cheltuieli aferente schimbării culorii autoturismului/autovehiculului

- alte cheltuieli

II.

Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

Inspecţia tehnică periodică

Asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (sub efectul legii)

Asigurare casco pentru taxi

Asigurare pentru călători şi bagaje

Verificare metrologică şi buletin de instalare

Autorizaţie de transport

Autorizaţie de taxi

Agreare R.A.R.

Impozit pe autoturism/autovehicul

Impozit pe terenuri pentru parcare

Impozit pe clădiri

Taxă de mediu

Rovinietă

Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

III.

Cheltuieli cu munca vie

- Salarii

- CAS.

- Fond de şomaj

- F.N.A.S.

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

- Fond de accidente şi boli profesionale

- C.C.I.A.S.S.

- Fond de garantare a creanţelor salariale

- Tichete de masă

- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:

- şcolarizare

- atestat

- contabilitate

- viză medicina muncii

- viză persoană desemnată

- alte cheltuieli

IV.

Total cheltuieli (I+II+III)

V.

Profit

VI.

Venituri obţinute din activitatea

de transport în regim de taxi, aferente

tarifului de distanţă ( pornire ) (IV+V)

VII.

Km/zi

VIII.

Tarif de distantă (pornire) - lei/km (VI/VII)

Td =   Vd 

   P.M.Z.

Td1 =

Td0 + td

Td1 =

Td0 + td

IX.

TVA 19%

X.

Tarif de distantă (pornire) - lei/km (inclusiv TVA) (VIII+IX)

NOTA: Structura va fi adaptată pe elementele de cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.

Tariful pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care transportatorul autorizat nu este plătitor de TVA.

P.M.Z. - parcurs mediu zilnic exprimat în km/zi.

Pentru ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, în fişa de fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a cheltuielilor şi a veniturilor, creşterile acestora (?) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor propuse.

ANEXA Nr. 3  la normele metodologice

STRUCTURA

pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de încărcare/descărcare (orar), mecanică ori manuală, pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

I.

Cheltuieli materiale

Carburanţi

Amortizare

Service utilaj (întreţinere-reparaţii)

Schimb de ulei şi de filtru la utilaj

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

Piese de schimb

Amortizare anvelope

Amortizare acumulatori

Alte cheltuieli materiale, din care:

- materiale

- instalaţie de gaz

- colante pentru taxi

- cheltuieli de întreţinere a utilajului

- alte cheltuieli

II.

Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

Inspecţia tehnică periodică utilaj

Verificare metrologică

Autorizaţie pentru utilaj

Impozit pe utilaj

Taxă de mediu

Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii

III.

Cheltuieli cu munca vie

- Salarii

- CAS.

- Fond de şomaj

- F.N.A.S.

- Fond de accidente şi boli profesionale

- C.C.IAS.S.

- Fond de garantare a creanţelor salariale

- Tichete de masă

- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:

- şcolarizare

- atestat

- contabilitate

- viză medicina muncii

- cheltuieli aferente personalului manipulant

- alte cheltuieli

Nr. crt.

Elemente de cheltuieli

Valori

- lei -

Stabilire

Ajustare

Modificare

IV.

Total cheltuieli pentru activitatea de transport în regim de taxi, aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) mecanică (I+II+III)

V.

Total cheltuieli pentru activitatea de transport în regim de taxi, aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) manuală (III)

VI.

Profit

VII.

Venituri obţinute din activitatea de transport în regim de taxi, aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) mecanică (IV+VI)

VIII.

Venituri obţinute din activitatea de transport în regim de taxi, aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) manuală (V+VI)

IX.

Ore/zi

X.

Tarif de încărcare/descărcare mecanică (orar) - lei/oră (VII/IX)

Ti/d mecanică =

Vi/d mecanică

Tore/zi

Ti/d mecanică1   =

Ti/d mecanică0 +

i/d mecanică

Ti/d mecanică1 =

Ti/d mecanică0 +

i/d mecanică

XI.

Tarif de încărcare/descărcare manuală (orar) - lei/oră (VIII/IX)

Ti/d manuală =

Vi/d manuală

Tore/zi

Ti/d manuală1 =

Ti/d manuală0 +

i/d manuală

Ti/d manuală1 =

Ti/d manuală0  +

i/d manuală

XII.

TVA 19%

XIII.

Tarif de încărcare/descărcare mecanică (orar) - lei/oră, inclusiv TVA (X+XII)

XIV.

Tarif de încărcare/descărcare manuală (orar) - lei/oră, inclusiv TVA (XI+XII)

NOTA: Structura va fi adaptată pe elementele de cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.

In tariful de încărcare/descărcare manuală nu se vor include cheltuielile materiale şi cheltuielile cu taxele, impozitele şi autorizaţiile, cu excepţia cheltuielilor cu munca vie.

Tariful de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferent serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care transportatorul autorizat nu este plătitor de TVA.

P.M.Z. - parcurs mediu zilnic exprimat în km/zi.

Pentru ajustarea sau modificarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, în fişa de fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a cheltuielilor şi a veniturilor, creşterile acestora (A) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor propuse.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 243/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 243 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu