ORDIN Nr. 243
din 3 decembrie 2007
privind aprobarea Normelor
metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru
serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori marfuri in regim
de taxi
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 851 din 12 decembrie 2007
Având în vedere prevederile art. 49 alin. (1) lit. d) şi
alin. (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în
regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, şi
dispoziţiile Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007,
în temeiul art. 4 alin. (4) din Regulamentul de
organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice -A.N.R.S.C, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 671/2007, şi al art. 22 alin. (2) din Legea serviciilor
comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006,
preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de stabilire,
ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local
de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi, prevăzute în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare
pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice,
Marian Cristinel Bîgiu
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor
pentru serviciile de transport public local de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi
CAPITOLUL I
Scop
Art. 1. - Prezentele norme metodologice de stabilire,
ajustare sau modificare a tarifelor pentru serviciile de transport public local
de persoane, bunuri ori mărfuri în regim de taxi au fost elaborate în
conformitate cu prevederile art. 49 alin. (1) lit. d) şi alin. (2) din Legea
nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Prezentele norme
metodologice reglementează modul de calcul privind stabilirea, ajustarea sau
modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane,
bunuri ori mărfuri în regim de taxi.
CAPITOLUL II
Domeniul de aplicare
Art. 3. - Serviciile de
transport public local în regim de taxi fac parte din sfera serviciilor
comunitare de utilitate publică, se desfăşoară sub controlul, conducerea sau
coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale şi se efectuează numai
de către transportatorii autorizaţi de către autoritatea de autorizare din
cadrul primăriei localităţii.
Art. 4. - Transportul public local în regim de taxi este serviciul de transport public de persoane, bunuri sau mărfuri
realizat contra cost, pe bază de bon client, şi desfăşurat în condiţiile legii.
Art. 5. - In baza prezentelor norme metodologice,
tarifele pentru serviciile publice de transport public local de persoane,
bunuri sau mărfuri în regim de taxi sunt supuse stabilirii, ajustării ori modificării de către transportatorii
autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz.
CAPITOLUL III
Definiţii şi abrevieri
Art. 6. - Termenii folosiţi în cadrul prezentelor norme
metodologice au semnificaţiile următoare:
a) stabilire de tarife -
operaţiunea de analiză şi calculaţie a tarifelor, potrivit prezentelor norme
metodologice, prin care transportatorii autorizaţi/consiliile locale sau
Consiliul General al Municipiului Bucureşti stabilesc, după caz, structura şi
nivelurile tarifelor;
b) ajustare de tarife -
activitatea de analiză şi verificare a elementelor de cheltuieli componente ale
tarifelor, desfăşurată de transportatorii autorizaţi/consiliile locale sau de
Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, potrivit prezentelor
norme metodologice, prin care se asigură corelarea nivelului tarifelor
existente cu evoluţia generală a preţurilor şi tarifelor din economie;
c) modificare de tarife -
operaţiunea de analiză a nivelului tarifelor actuale şi a structurii acestora,
potrivit prezentelor norme metodologice, aplicabilă de transportatorii
autorizaţi/consiliile locale sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti,
după caz, în situaţiile în care intervin schimbări majore în structura
costurilor, care conduc la recalcularea tarifelor existente, creşterea acestora
fiind mai mare decât evoluţia indicelui preţurilor de consum faţă de perioada
anterioară;
d) taxi- autovehiculul
din categoria autoturisme cu până la maximum 5 locuri, inclusiv locul
conducătorului auto, sau autovehiculul de transport de mărfuri cu o masă maximă
totală autorizată care nu depăşeşte 3,5 tone, care, pe baza autorizaţiei taxi,
poate executa transport de persoane, de mărfuri sau de bunuri în regim de taxi;
e) taximetru - dispozitivul, parte a aparatului
de taxat, cuplat la un generator de semnale de
distanţă împreună cu care constituie un mijloc de măsurare. Taximetrul măsoară
durata deplasării şi staţionării, calculează distanţa parcursă, pe baza unui
semnal produs de generatorul de semnale de distanţă, calculează şi afişează
preţul de plată pentru o călătorie, pe baza distanţei calculate şi/sau a
duratei măsurate a călătoriei, asigurând afişarea acestuia pe afişajul client
în timpul desfăşurării cursei;
f) taximetrist -
conducătorul auto atestat profesional să efectueze transport în regim de taxi;
g) transportator-
persoană fizică, asociaţia familială sau persoană juridică înregistrată la
registrul comerţului pentru a desfăşura activităţi de transport cu vehicule
rutiere;
h) transportator autorizat - transportatorul care deţine autorizaţie de transport privind
transportul în regim de taxi, eliberată de autoritatea de autorizare, în
condiţiile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim
de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare;
i) tarifele pornire -
tariful exprimat în lei, înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei,
care apare pe afişajul client odată cu activarea dispozitivului de control din
poziţia de operare „Liber" în poziţia de operare „Ocupat";
j) tarif de
staţionare - tariful orar, exprimat în lei/oră,
aplicat de taximetru pentru perioada cât taxiul a staţionat la dispoziţia
clientului, la cererea acestuia, precum şi pentru perioadele în care taxiul
aflat în cursă s-a deplasat sub viteza de comutare;
k) tarif de distanţă - tariful exprimat în lei/km, care se stabileşte în funcţie de
caracteristicile tehnice şi de capacitatea de transport maximă autorizată ale
autovehiculelor respective, In cazul taxiurilor pentru transportul persoanelor
se va ţine seama şi de nivelul confortului oferit. Tariful de distanţă, lei/km,
poate fi stabilit pentru timp de zi şi pentru timp de noapte. Tariful de
distanţă pe timp de noapte nu poate fi mai mic decât tariful de distanţă pe
timp de zi şi nu va fi mai mare decât cu până la 50% din tariful de zi;
l) tarif pentru
încărcare/descărcare - tariful pentru operaţiunile
de încărcare/descărcare, mecanice sau manuale, şi operaţiunile de manipulare a
bunurilor de către taximetristi sau de către manipulanţi, angajaţi ai
transportatorului autorizat;
m) viteză de comutare - viteza limită cu care se deplasează taxiul, sub care aparatul de
taxat comută automat tarifarea distanţei parcurse cu tarifarea timpului
consumat sau invers, după caz;
n) dotări - staţie radio de emisie-recepţie şi dispozitiv GPS de monitorizare;
o) autoritatea
administraţiei publice locale - consiliul local
sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
p) autoritatea de
reglementare competentă - Autoritatea Naţională de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice-A.N.R.S.C;
q) P.M.Z. - parcursul
mediu zilnic, exprimat în kilometri/zi, al autoturismului/autovehiculului
stabilit de transportatorul autorizat/autoritatea administraţiei publice locale
implicate, după caz;
r) R.A.R. - Registrul Auto Român, organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor ca
autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere,
protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii generale
Art. 7. - Prezentele norme
metodologice au la bază următoarele acte normative de referinţă:
a) Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice
nr. 51/2006;
b) Legea serviciilor de transport public local nr.
92/2007;
c) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind obligaţia
operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale nr.
28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de
taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 8. - (1) Tarifele utilizate de către transportatorii
autorizaţi în executarea serviciilor de transport public local de persoane,
bunuri sau mărfuri în regim de taxi se stabilesc, se ajustează sau se modifică
cu respectarea prezentelor norme metodologice.
(2) In cazul transportului public local de persoane în
regim de taxi, se utilizează tariful simplu, respectiv următoarele tarife, după
caz:
a) tariful de pornire (lei);
b) tariful de distanţă (lei/km);
c) tariful orar (lei/oră).
(3) In cazul transportului
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, se utilizează tariful
simplu, respectiv următoarele tarife:
a) tariful de pornire (lei);
b) tariful de distanţă (lei/km);
c) tariful orar (lei/oră);
d) tariful suplimentar (lei).
(4) In cazul transportului
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi cu autovehicule a căror
masă maximă autorizată depăşeşte o tonă, dacă s-a convenit în prealabil cu
clientul că timpul de staţionare a autovehiculului, la dispoziţia sa, va fi de
cel puţin de două ori mai mare decât timpul în circulaţie, se pot utiliza
următoarele tarife:
a) tariful dublu, tariful de distanţă şi tariful orar
aplicate simultan (lei/oră-km);
b) tariful suplimentar (lei).
(5) Tariful suplimentar este tariful perceput pentru întreaga prestaţie de încărcare-descărcare mecanică sau manuală
şi operaţiunile de manipulare a bunurilor sau mărfurilor, dacă aceasta s-a
efectuat de către transportatorul autorizat prin taximetrist sau alte persoane
angajate.
Art. 9. - (1) In cazul transportului
de persoane în regim de taxi, orice tarif de distanţă utilizat de către
transportatorii autorizaţi nu poate depăşi tariful de distanţă maximal.
(2) Tariful de distanţă maximal se aprobă prin hotărâre
a consiliului local sau a Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după
caz, pe baza propunerii fundamentate de către transportatorii autorizaţi, în
urma consultării asociaţiilor profesionale reprezentative existente.
Art. 10. - Tariful de distanţă maximal aferent se
fundamentează, cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, pe
baza fişei de fundamentare pe elementele de cheltuieli prezentate în anexa nr.
1.
Art. 11. - (1) Tariful de distanţă maximal se
stabileşte, se ajustează sau se modifică la cererea unor transportatori
autorizaţi sau a unei asociaţii profesionale reprezentative adresată
autorităţilor administraţiei publice locale implicate, pe baza următoarelor
documente:
a) cererea de stabilire, ajustare sau modificare, care
conţine, după caz: tarifele în vigoare, în cazul ajustării sau modificării, şi
tarifele solicitate, inclusiv TVA; justificarea propunerii de stabilire,
ajustare sau modificare se face pe baza unui memoriu tehnico-economic, care
prezintă oportunitatea fundamentării tarifelor datorată creşterii principalelor
elemente de cheltuieli;
b) fişele de fundamentare pentru stabilirea, ajustarea
sau modificarea tarifelor;
c) alte date şi informaţii necesare fundamentării
tarifelor propuse.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale
implicate pot solicita de la transportatorii autorizaţi sau de la asociaţiile
profesionale reprezentative informaţii pentru clarificarea unor aspecte din
propunerile de stabilire, ajustare sau modificare a tarifului de distanţă
maximal.
(3) Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri se stabilesc, se ajustează ori se
modifică cu respectarea alin. (1) şi (2), în baza fişelor de fundamentare pe
elementele de cheltuieli prezentate în anexele nr. 2 şi 3, după caz.
CAPITOLUL V
Tarifele pentru serviciile de transport public local
de persoane în regim de taxi
SECŢIUNEA 1
Criteriile de determinare a tarifelor pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi
Art. 12. - Tarifele pentru serviciile de transport
public local de persoane în regim de taxi sunt
următoarele:
a) tariful de distanţă, (lei/km), se stabileşte în
funcţie de caracteristicile tehnice ale autovehiculului respectiv şi de nivelul
confortului oferit;
b) tariful de distanţă, (lei/km), poate fi stabilit
pentru timp de zi şi pentru timp de noapte, în condiţiile prevăzute la art. 41
lit. e) din Legea nr. 38/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Tariful de noapte nu va fi mai mic decât tariful de zi, dar nu va fi mai mare
decât cu până la 50% din tariful de zi;
c) tariful transportului nu
este condiţionat de numărul persoanelor transportate;
d) în cazul transportului de persoane în regim de taxi,
nivelul tarifelor de distanţă nu poate depăşi tarifele maximale de distanţă
stabilite;
e) la determinarea tarifului orar pentru fiecare taxi se va respecta ca raportul dintre tariful orar, exprimat
în lei/oră, şi tariful de distanţă, exprimat în lei/km, să fie egal cu 10, care
este valoarea limită a vitezei de comutare, exprimată în km/oră;
f) tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanţă aplicat;
g) procedura de stabilire a tarifelor pentru prestarea
transportului public local de persoane în regim de taxi se precizează în
contractele de atribuire a gestiunii delegate şi trebuie să ţină seama de
următoarele reguli:
1. tarifele încasate, respectiv
tarifele de distanţă, împreună cu tarifele orare, precum şi cu tarifele de
staţionare trebuie să acopere sumele investite şi cheltuielile curente
realizate pentru prestarea serviciului, precum şi o cotă de profit rezonabilă;
2. tarifele se ajustează sau se
modifică prin indexare cu indicele de creştere a preţurilor de consum,
respectiv cu creşterea luată în calcul ce depăşeşte acest indice, în baza
tarifului de distanţă maximal stabilit prin hotărâre a consiliului local sau a
Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
h) respectarea nivelului tarifelor de distanţă maximale
pentru transportul public local de persoane în regim de taxi constituie unul
dintre criteriile de atribuire a gestiunii delegate a serviciului.
Art. 13. - (1) Autorităţile
administraţiei publice locale implicate au competenţa de a stabili un nivel de
tarif de distanţă maximal unic.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), nivelul
maximal al tarifului pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se poate stabili diferenţiat în funcţie de
capacitatea cilindrică a autoturismelor, după cum urmează:
a) până la 1.200 cm3;
b) între 1.201-2.000 cm3;
c) peste 2.000 cm3.
Art. 14. - La determinarea contravalorii prestaţiei
transportului public local de persoane în regim de taxi se aplică modul de
calcul normal „S" - aplicarea tarifului simplu prin utilizarea tarifului
orar (lei/oră), la rularea sub viteza de comutare, şi a tarifului de distanţă
(lei/km), la rularea cu o viteză mai mare decât viteza
de comutare
Art. 15. - (1) La fundamentarea tarifelor maximale de
distanţă, potrivit art. 13 alin. (2), care vor fi practicate de către un
transportator autorizat pentru serviciile de transport public local de
persoane, se va ţine cont de dotările standard şi de cele opţionale, de tipul
autoturismului agreat de R.A.R., precum şi de nivelul confortului oferit.
(2) Tarifele pentru serviciile de transport public
local de persoane în regim de taxi se fundamentează fără includerea T.V.A. în
cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor
rezultate plus cota de profit rezonabilă.
SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor
de distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi
Art. 16. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se stabilesc
pe baza unei fundamentări realizate de către transportatorii autorizaţi, cu
consultarea asociaţiilor profesionale reprezentative, fiind aprobate prin
hotărâri ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al Municipiului
Bucureşti.
(2) Fundamentarea tarifelor de distanţă maximale pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se face, pe
baza consumurilor normate de combustibili, de lubrifianţi, a cheltuielilor de
întreţinere-reparaţii şi cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie,
precum şi pe baza celorlalte elemente de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 17. - (1) Stabilirea tarifelor pentru serviciile de
transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit
formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu Tsimplu
(lei), prin modul de calcul normal „S":
T simplu =T p +(Td
xP)+(Tstat/ora x t s ),unde:
Tp - tariful
de pornire (lei);
Td-tariful de
distanţă (lei/km);
P- parcursul în kilometri pentru transportul respectiv
(km);
Tstat/ora -
tariful de staţionare (orar) - (lei/oră);
Tstat/ora = 10 x Td
ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului;
b) tariful de pornire este egal
cu tariful de distanţă Tp (lei); Tp
= Td, unde:
Tp - tariful
de pornire (lei);
c) tariful de staţionare Tstat/ora
(lei/ora): Tstat/ora = 10xTd, unde:
Td-tariful de
distanţă (lei/km);
d) tariful de distanţă maximal pe timp de zi Tdzimax (lei/km):
T dzi max = Vd ,
unde:
P.M.Z.
Tdzi max - tariful
de distanţă maximal pe timp de zi - (lei/km);
Vd - valoarea
programată a activităţii de deplasare pentru efectuarea serviciului de
transport public local de persoane în regim de taxi pe zi (lei/zi), care
include şi media profitului rezonabil;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - ( km);
e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte (Tdnoapte max) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi, în
condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la 50% din tariful
de distanţă maximal de zi, dar nu inferior acestuia, conform relaţiei:
T dzi max <T dnoapte max <=
1,5 x T dzi max
(2) Stabilirea tarifelor de distanţă maximale la
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină
avându-se în vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile normate standard;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină
avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de
achiziţie;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte
taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 18. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se pot ajusta
periodic pe baza cererilor primite de la transportatorii autorizaţi sau de la
asociaţiile profesionale reprezentative, prin hotărâri ale consiliilor locale
sau ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în baza
creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data
precedentei ajustări.
(2) Nivelul tarifului de distanţă maximal pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină
pe baza analizei situaţiei economico-financiare a transportatorilor autorizaţi,
precum şi a influenţelor reale primite în costuri, determinate de evoluţia
preţurilor pe economie.
(3) Ajustarea tarifelor de distanţă maximale pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se
fundamentează potrivit anexei nr. 1.
Art. 19. - (1) Ajustarea tarifelor pentru serviciile de
transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit
formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu ajustat Tsimplu1
(lei), prin modul de calcul normal «S»:
T simplu =Tp1+ (Td1
x P)+ (T stat/ora1 x ts ),unde:
Tp1 - tariful
de pornire ajustat (lei);
Td1 - tariful de distantă ajustat (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
T stat/ora1 -
tariful de staţionare (orar) ajustat - (lei/oră);
T stat / ora1
= 10 x Td1
t - timpul consumat în
staţionare la dispoziţia clientului.
b) tariful de pornire ajustat
este egal cu tariful de distanţă ajustat Tp1
(lei);
T p1 = Td1 unde:
Tp1 - tariful
de pornire ajustat (lei).
c) tariful de staţionare ajustat:
Tstat/ora1 (lei/ora):
T stat/ora1 =
10 x Td1 , unde:
Td1 - tariful
de distanţă ajustat - (lei/km).
d) tariful de distantă maximal pe timp de zi ajustat Tdzi max1 (lei/km):
Tdzi max1 = Tdzi max0 + t
dzi max , unde:
Tdzi max1 -
tariful de distanţă maximal pe timp de zi ajustat - lei/km;
Tdzi max0 -
tariful de distantă maximal pe timp de zi actual -
lei/km;
t dzi max - creşterea tarifului de distanţă maximal determinată de influenţele reale primite în costuri:
t
dzi max = (ct
+ ct x r%) ,
unde:
PM.Z.
ct
- creşterea cheltuielilor totale determinate de
influenţele reale primite în costuri;
r% - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - (km), în cazul ajustării P.M.Z. este egal cu cel
luat în calcul la determinarea tarifului în vigoare;
e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte
ajustat (Tdnoapte max ) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi
ajustat, în condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la 50%
din tariful de distanţă maximal de zi ajustat, dar nu inferior acestuia,
conform relaţiei:
Tdzi max1 < Tdnoapte max1
<= Tdzi max1
(2) Ajustarea tarifelor de distanţă maximale la
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină
avându-se în vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la ultima avizare;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină
avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de
achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum de la
ultima avizare;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte
taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 20. - (1) Tarifele de distanţă maximale pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se pot
modifica prin hotărâri ale consiliilor locale sau ale Consiliului General al
Municipiului Bucureşti, după caz, pe baza cererilor primite de la
transportatorii autorizaţi sau de la asociaţiile profesionale reprezentative,
în cazurile care conduc la modificarea majoră a costurilor ori condiţiilor de
exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o influenţă mai mare
decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de consum, pe o
perioadă de 3 luni consecutive.
(2) Modificarea tarifelor de
distanţă maximale pentru serviciile de transport public local de persoane în
regim de taxi se fundamentează potrivit anexei nr. 1.
Art. 21. - (1) Modificarea tarifelor pentru serviciile
de transport public local de persoane în regim de taxi se face potrivit
formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu modificat Tsimplu
1 (lei), prin modul de calcul normal „S":
T simplu1 =T p1 +(Td1
x P) + (Tstat/ora1 x ts
),unde:
Tp1 -
tariful de pornire modificat (lei);
Td1 - tariful de distantă modificat (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
Tstat/ora1 -
tariful de staţionare (orar) modificat - (lei/oră);
Tstat/ora1 = 10 x Td1 ;
ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului;
b) tariful de pornire modificat
este egal cu tariful de distanţă modificat TP1
(lei);
T p1 = Td1 , unde:
T p1 - tariful
de pornire modificat (lei).
c) tariful de staţionare modificat Tstat/ora1 (lei/ora):
T stat /ora =
10 x Td1 , unde:
Td1 - tariful
de distanţă modificat - (lei/km).
d) tariful de distantă maximal pe timp de zi modificat Tdzi max1 (lei/km):
Tazi max1 = Tazi max0 + t dzi
max , unde:
Tdzi max1 -
tariful de distanţă maximal pe timp de zi modificat - (lei/km);
Tdzi max0 -
tariful de distanţă maximal pe timp de zi actual - (lei/km);
t dzi max - creşterea tarifului de distanţă
maximal determinată de influentele reale primite în costuri;
dzi max = [(CM+TIA +CMV) + (CM+TIA +CMV) x r%]
P.M.Z
cm
- creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a
influenţelor reale primite în costuri;
TIA -
creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe;
cmv -
creşterea cheltuielilor cu munca vie;
r% - cota de profit rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - (km), calculaţi pentru perioada trecută de la
ultima modificare;
e) tariful de distanţă maximal pe timp de noapte
modificat (Tdnoapte max1 ) se determină în corelare cu tariful de distanţă maximal de zi
modificat, în condiţiile în care acesta nu poate fi mai mare decât cu până la
50% din tariful de distanţă maximal de zi modificat, dar nu inferior acestuia,
conform relaţiei:
Tazi max1 < Tdnoapte max1 <= 1,5 x Tazi max1
(2) Modificarea tarifelor de distanţă maximale la
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi se determină
avându-se în vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai
mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni
consecutive;
b) cheltuielile cu amortizarea
se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină
avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a
indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe se determină potrivit prevederilor legale
în vigoare.
CAPITOLUL VI
Tarifele pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, pentru lucrările de încărcare/descărcare, mecanice
ori manuale, şi
pentru operaţiunile manuale aferente, efectuate de către transportatorii autorizaţi
SECŢIUNEA 1
Criteriile de determinare a tarifelor pentru
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi, a
tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, şi a celor pentru
operaţiunile manuale aferente
Art. 22. - Tarifele pentru serviciile de transport
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi sunt următoarele:
a) tariful de distanţă, lei/km, se stabileşte în
funcţie de caracteristicile tehnice şi de capacitatea de transport maximă
autorizată ale autovehiculelor respective;
b) la determinarea tarifului orar se va respecta ca
raportul dintre tariful orar, exprimat în lei/oră, şi tariful de distanţă,
exprimat în lei/km, să fie egal cu 10, care este valoarea limită a vitezei de
comutare, exprimată în km/oră;
c) tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanţă
aplicat;
d) procedura de stabilire a tarifelor pentru
prestarea serviciului de transport public local de bunuri sau mărfuri se precizează în contractele de
atribuire a gestiunii delegate şi trebuie să ţină seama de următoarele reguli:
1. tarifele încasate trebuie să acopere cel puţin
sumele investite şi cheltuielile curente realizate pentru prestarea
serviciului, precum şi o cotă de profit rezonabilă;
2. tarifele se ajustează sau se modifică prin indexare
cu indicele de creştere a preţurilor de consum, respectiv cu creşterea luată în
calcul ce depăşeşte acest indice.
Art. 23. - (1) Tariful pentru încărcare/descărcare este
compus din tariful pentru operaţiunile de încărcare/descărcare, mecanice sau
manuale, a bunurilor de către taximetrişti ori de către manipulanţi, angajaţi
ai transportatorului autorizat.
(2) Lucrările mecanizate de încărcare/descărcare
trebuie să aibă un tarif prestabilit pe operaţiune, iar tariful pentru
operaţiunile manuale se convine înainte de executare cu clientul, pe baza unui
tarif orar prestabilit. Intregul preţ al încărcării/descărcării şi manipulării
bunurilor, dacă acestea sunt executate de către angajaţii operatorului de
transport, se regăseşte în bonul client pe care acesta îl plăteşte la
închiderea prestaţiei.
(3) Pentru lucrările de încărcare/descărcare, mecanice
sau manuale, care durează sub o oră, respectiv mai mult ori mai puţin de 30 de
minute, facturarea contravalorii lucrărilor se va face prin aplicarea unui
tarif determinat în funcţie de fracţiunile de timp lucrate.
Art. 24. - La determinarea contravalorii prestaţiei
transportului public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se aplică de
regulă modul de calcul normal „S" - aplicarea tarifului simplu prin
utilizarea tarifului orar (lei/oră), la rularea sub viteza de comutare, şi a
tarifului de distanţă (lei/km), la rularea cu o viteză mai mare decât viteza de
comutare.
Art. 25. - La determinarea
contravalorii prestaţiei transportului public local de bunuri sau mărfuri în
regim de taxi se poate aplica opţional modul de calcul normal „D" -
aplicarea tarifului dublu prin utilizarea simultană a tarifului orar şi a
tarifului de distanţă pentru autovehicule cu sarcină utilă maximă autorizată
care depăşeşte o tonă, pe tot parcursul călătoriei, numai cu acordul în
prealabil al beneficiarului.
Art. 26. - La fundamentarea tarifelor pentru serviciile
de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi şi a tarifelor
de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, se va ţine cont de dotările
existente, de tipul autoturismului/ autovehiculului agreat de R.A.R., precum şi
de nivelul siguranţei transportului.
Art. 27. - Tarifele pentru serviciile
de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta urmând să
fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit rezonabilă.
SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea,
ajustarea sau modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local
de bunuri ori mărfuri în regim de taxi
Art. 28. - (1) Tarifele pentru serviciile de transport
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se stabilesc de către
transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale
implicate, după caz.
(2) Fundamentarea tarifelor de distanţă pentru serviciile
de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face de
către transportatorii autorizaţi, pe baza consumurilor normate de combustibili,
de lubrifianţi, a cheltuielilor de întreţinere-reparaţii şi cu piesele de
schimb, a cheltuielilor cu munca vie, precum şi pe baza celorlalte elemente de
cheltuieli prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 29. - (1) Stabilirea
tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în
regim de taxi se face potrivit formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu Tsimplu
(lei), prin modul de calcul normal „S":
Tsimplu = Tp + (Td x
P ) + (Tstat/ora x ts ),unde:
Tp - tariful
de pornire (lei); Td - tariful de
distanţă (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
T stat/ora
- tariful de staţionare (orar) - (lei/oră);
T stat/ora =10xTd ;
ts - timpul
consumat în staţionarea la dispoziţia clientului;
b) aplicarea tarifului dublu Tdubiu (lei),
prin modul de calcul normal „D", conform
relaţiilor prezentate la lit. b1) şi bl), cu respectarea cumulativă a condiţiilor:
- tariful dublu se aplică numai când se convine cu
clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de
două ori mai mare decât timpul de circulaţie tc,
pentru autovehiculele a căror masă maximă
autorizată este mai mare de o tonă;
- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de
distanţă şi tariful de staţionare (orar) pentru timpul cât autovehiculul se
află în mişcare, la care se adaugă tariful orar pentru perioada cât
autovehiculul este în staţionare, şi tariful de pornire Tp;
b1) T dublu =Tp +( Td
x P ) + [ T stat/ora x(tc + ts )]
(lei), unde:
Tp - tariful
de pornire (lei):
Td, - tariful
de distanţă (lei/km);
P - parcursul în kilometri
pentru transportul respectiv (km);
T stat/ora , - tariful de staţionare (orar) - (lei/oră):
T stat/ora= 10 x Td
tc - timpul
în care este realizat parcursul P,
Ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului.
b2) Tdublu = Tsimplu+ (Tstat/ora
x t c ) (lei), unde:
Tsimplu - tariful
simplu (lei); simplu
Tsimplu =Tp +( T d xP ) + ( Tstat/ara x ts
) simplu
c) tariful de staţionare Tstat/ora
(lei/ora);
T = 10 xTd
unde:
Td - tariful
de distanţă - (lei/km);
d) tariful de pornire este egal cu tariful de distanţă Tp (lei);
Tp = T d, , unde:
T p - tariful
de pornire (lei).
e) tariful de distanţă Td (lei/km):
T = Vd unde:
P.M.Z.
Td - tariful
de distanţă pe timp de zi - (lei/km);
Vd - valoarea
programată a activităţii de deplasare pentru efectuarea serviciului de
transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi pe zi (lei/zi), care include şi media
profitului rezonabil;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - (km).
(2) Stabilirea tarifelor la serviciile de transport
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină avându-se în
vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile - piesele
de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se determină
avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de
achiziţie;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte
taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 30. - (1) Tarifele pentru
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
pot ajusta periodic de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale implicate, după caz, în baza creşterii indicelui
preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei ajustări.
(2) Nivelurile de tarife pentru serviciile de
transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se determină pe
baza analizei situaţiei economico-financiare a transportatorilor autorizaţi,
precum şi a influenţelor reale primite în costuri, determinate de evoluţia
preţurilor pe economie.
(3) Tarifele de distanţă pentru serviciile de transport
public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează de către
transportatorii autorizaţi, potrivit anexei nr. 2.
Art. 31. - (1) Ajustarea tarifelor pentru serviciile de
transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se face potrivit
formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu ajustat Tsimplu
(lei), prin modul de calcul normal „S":
Tsimplu1 =Tp1
+ (Td1 x P) + (Tstat/ora1 x ts ),unde:
T P1 - tariful
de pornire ajustat (lei);
Td1 - tariful
de distanţă ajustat (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
Tstat/ora1-
tariful de staţionare ajustat (orar) - (lei/oră);
Tstat/ora1 = 10 x Td1
ts -timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului.
b) aplicarea tarifului dublu ajustat Tdublu 1
(lei), prin modul de calcul normal „D", conform
relaţiilor prezentate la lit. b1) şi b2), cu respectarea cumulativă a condiţiilor:
- tariful dublu ajustat se aplică numai când se convine
cu clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de
două ori mai mare decât timpul de circulaţie tc,
pentru autovehiculele a căror masă maximă
autorizată este mai mare de o tonă;
- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de
distanţă ajustat şi tariful de staţionare (orar) ajustat, pentru timpul cât
autovehiculul se află în mişcare, la care se adaugă tariful orar ajustat,
pentru perioada cât autovehiculul este în staţionare, şi tariful de pornire
ajustat Tp1 ;
b1) Tdublu1 = T p1
+ ( Td1 x P ) + [Tstat/ora1 x(tc+ts)]
(iei), unde:
Tp1 - tariful de pornire ajustat (lei);
Td1 - tariful
de distanţă ajustat (lei/km);
P - parcursul în kilometri
pentru transportul respectiv (km);
Tstat /ora1 -
tariful de staţionare ajustat (orar) - (lei/oră);
Tstat /ora1 = 10 x Td1
;
tc - timpul
în care este realizat parcursul P;
ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului.
b2) Tdublu1 = Tsimplu1
+(Tstat / ora1 x tc) (lei) , unde:
T simplu1 - tariful simplu ajustat (lei);
Tsimplu1 = Tp1
+ (Td1 x P ) + (Tstat/ora1 x ts
)
c) tariful de staţionare ajustat T stat /ora1 (lei/ora):
T stat / ora1 = 10 x Td1, unde:
Td1 - tariful
de distanţă ajustat - (lei/km);
d) tariful de pornire ajustat este egal cu tariful de
distanţă ajustat Tp1 (lei):
T p1 = T d1 unde:
T p1 - tariful
de pornire ajustat (lei).
e) tariful de distanţă ajustat:
Td1 = Td0
+ d ,
unde:
Td1 - tariful de distantă ajustat -
(lei/km);
Td0 - tariful
de distantă actual - (lei/km;)
td - creşterea tarifului de distantă
determinată de influentele reale primite în costuri.
td = (ct
+ct xr%)
,unde:
P.M.Z.
ct- creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale
primite în costuri;
r% - cota de profit
rezonabilă propusă de transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei
publice locale implicate, după caz;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - (km), în cazul ajustării P.M.Z. este egal cu cel luat în calcul
la determinarea tarifului în vigoare.
(2) Ajustarea tarifelor la
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţi se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum
de la ultima avizare;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se
determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi
preţuri de achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de
consum de la ultima avizare;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte
taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 32. - (1) Tarifele pentru
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
pot modifica de către transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei
publice locale implicate, după caz, în situaţiile care conduc la modificarea majoră a costurilor ori a
condiţiilor de exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o
influenţă mai mare decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de
consum, pe o perioada de 3 luni consecutive.
(2) Tarifele de distanţă pentru
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
fundamentează de către transportatorii autorizaţi, potrivit anexei nr. 2.
Art. 33. - (1) Modificarea tarifelor pentru serviciile
de transport public local de bunuri sau mărfuri în
regim de taxi se face potrivit formulelor:
a) aplicarea tarifului simplu modificat Tsjmplu1
(lei), prin modul de calcul normal „S":
Tsimplu1 = Tp1 + (Td1
x P ) + (Tstat/ora1 x ts) , unde:
Tp1 - tariful
de pornire modificat (lei);
Td1 - tariful
de distanţă modificat (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
Tstat/ora1 -
tariful de staţionare modificat (orar) - (lei/oră);
Tstat/ora1 =
10 x Td1 ;
ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului.
b) aplicarea tarifului dublu modificat Tdublu 1
(lei), prin modul de calcul normal „D",
conform relaţiilor prezentate la lit. b1) şi b2), cu respectarea cumulativă a
condiţiilor:
- tariful dublu modificat se aplică numai când se
convine cu clientul că timpul de staţionare la dispoziţia acestuia ts va fi de cel puţin de două ori mai
mare decât timpul de circulaţie tc, pentru autovehiculele a căror masă maximă autorizată este mai mare
de o tonă;
- în tarifarea dublă se aplică simultan tariful de
distanţă modificat şi tariful de staţionare (orar) modificat pentru timpul cât
autovehiculul se află în mişcare, la care se adaugă tariful orar modificat
pentru perioada cât autovehiculul este în staţionare şi tariful de pornire
modificat Tp 1 ;
b1) Tdublu = T p1 + (Td1
x P)+[T stat/ora1 x (tc + t s )]
(lei),unde:
T p1 - tariful
de pornire modificat (lei);
Td1 - tariful
de distanţă modificat (lei/km);
P - parcursul în
kilometri pentru transportul respectiv (km);
T stat /ora1
- tariful de staţionare modificat (orar) - (lei/oră);
Tstat /ora1 =10 x Td1 ;
tc - timpul
în care este realizat parcursul P;
ts - timpul
consumat în staţionare la dispoziţia clientului.
b2) T dublu1 =Tsimplu1
+ (Tstat/ora1 x tc ) (lei),unde:
Tsimplu1 -
tariful simplu ajustat (lei);
Tsimplu1 = T
p1 +(Td1 x P) + (Tstat /
ora1 x ts)
c) tariful de staţionare modificat Tstat /ora1 (lei/ora):
Tstat /ora1 =10 x Td1 , unde:
Td1 - tariful
de distantă modificat - ( lei/km);
d) tariful de pornire modificat este egal cu tariful de
distanţă modificat T (lei):
Tp1 = Td1 , unde:
Tp1 - tariful
de pornire modificat (lei).
e) tariful de distanţă modificat:
Td1 = Td0 + td , unde:
Td1 - tariful
de distanţă modificat - (lei/km);
Td0 - tariful
de distantă actual - (lei/km);
td - creşterea tarifului de
distantă determinată de influentele reale primite în costuri.
td
= [(CM
+ TIA + CMV) + (CM + TIA + CMV) x r % ]
, unde:
P.M.Z.
CM - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale
primite în costuri;
TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile si alte taxe;
CMV - creşterea cheltuielilor cu munca vie;
r % - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale
implicate, după caz;
P.M.Z. - kilometri
efectuaţi în medie într-o zi - (km), calculaţi pentru perioada trecută de la
ultima modificare.
(2) Modificarea tarifelor la
serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi se
determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai
mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioada de 3 luni
consecutive;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se
determină avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare
decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioada de 3 luni consecutive;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele, autorizaţiile şi alte
taxe se determină potrivit prevederilor legale în
vigoare.
SECŢIUNEA a 3-a
Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau
manuală, aferente serviciilor de
transport public local de bunuri ori mărfuri
în regim de taxi
Art. 34. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se stabilesc de către transportatorii
autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz.
(2) Fundamentarea tarifelor de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se face de către transportatorii autorizaţi pe
baza consumurilor normate de combustibili, de lubrifianţi, a cheltuielilor de
întreţinere-reparaţii şi cu piesele de schimb, a cheltuielilor cu munca vie,
precum şi a celorlalte elemente de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 3,
cheltuieli care au fost realizate direct pentru efectuarea operaţiunilor de încărcare/descărcare.
Art. 35. - (1) Stabilirea
tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor
de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face
potrivit formulelor:
a) tariful de încărcare/descărcare mecanică:
T î/d mecanica = V î/d
mecanica , unde:
T ore/zi
Tî/d
mecanica -
tariful de încărcare/descărcare mecanică (tariful orar) - (lei/oră);
Vî/d mecanica - valoarea programată a activităţii de încărcare/descărcare
mecanică de bunuri sau mărfuri, aferentă serviciului de transport public local
în regim de taxi pe zi - (lei/zi);
T ore/zi -
timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore);
b) tariful de încărcare/descărcare manuală:
Tî/d manuala = V î/d manuala , unde:
T ore/zi
T î/dmanuala -
tariful de încărcare/descărcare manuală (tariful orar) - (lei/oră);
Vî/dmanuala -
valoarea programată a activităţii de încărcare/descărcare manuală de bunuri sau
mărfuri, aferentă serviciului de transport public local în regim de taxi pe zi
- (lei/zi);
T ore/zi -
timpul mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore);
(2) Stabilirea tarifelor de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora
şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard;
b) cheltuielile cu amortizarea
se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale,
realizate cu instalaţiile de încărcare-descărcare, se determină avându-se în
vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi preţuri de achiziţie;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele şi
alte taxe se determină potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 36. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se pot ajusta de către transportatorii
autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, în
baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data
precedentei ajustări.
(2) Nivelurile de tarife de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se determină pe baza analizei situaţiei economico-financiare a
transportatorilor autorizaţi, precum şi a influenţelor reale primite în
costuri, determinate de evoluţia preţurilor pe economie.
(3) Tarifele de încărcare/descărcare, mecanică sau
manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri
în regim de taxi, se fundamentează de către transportatorii
autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz,
potrivit anexei nr. 3.
Art. 37. - (1) Ajustarea tarifelor de
încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport
public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face potrivit
formulelor:
a) tariful de
încărcare/descărcare mecanică (orar):
Ti/d mecanică1 = Ti/d mecanică0 + i/d mecanică , unde:
Ti/d mecanică1 - tariful de
încărcare/descărcare mecanică ajustat - (lei/oră);
Ti/d mecanică0 - tariful de încărcare/descărcare mecanică actual - (lei/oră);
i/d
mecanică - creşterea tarifului de încărcare/descărcare mecanică.
i/d mecanică = ( ct + ct x r
%) ,unde:
Tore/zi
ct -creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele
reale primite în costuri;
r% - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale
implicate, după caz;
T ore/zi - timpul
mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), în cazul ajustării T ore/zi este egal cu cel luat
în calcul la determinarea tarifului în vigoare.
b) tariful de încărcare/descărcare manuală:
Ti/d manuală1 = Ti/d manuală0 + i/d manuală , unde:
Ti/d manuală1 - tariful de încărcare/descărcare manuală ajustat - (lei/oră);
Ti/d manuală0 - tariful de încărcare/descărcare
manuală actual - (lei/oră);
i/d
manuală -creşterea tarifului de încărcare/descărcare manuală.
i/d
manuală = ( ct
+ ct x
r %) ,unde:
Tore/zi
ct
-creşterea cheltuielilor totale determinate de
influenţele reale primite în costuri;
r % - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale
implicate, după caz;
T ore/zi - timpul
mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), în cazul
ajustării T ore/zi este egal cu cel luat în calcul la determinarea tarifului în
vigoare.
(2) Ajustarea tarifelor de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora
şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de consum
de la ultima avizare;
b) cheltuielile cu amortizarea se determină
respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli materiale se
determină avându-se în vedere cele mai mici costuri de contractare servicii şi
preţuri de achiziţie, luându-se în calcul influenţa indicelui preţurilor de
consum de la ultima avizare;
d) cheltuielile cu munca vie se
fundamentează în funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul
eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele şi alte taxe se determină
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 38. - (1) Tarifele de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se pot modifica de către transportatorii
autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale implicate, după caz, în
situaţiile care conduc la modificarea majoră a costurilor ori a condiţiilor de
exploatare, care determină modificarea cheltuielilor cu o influenţă mai mare
decât cea determinată de influenţa indicelui preţurilor de consum, pe o
perioadă de 3 luni consecutive.
(2) Modificarea tarifelor de
încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport
public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se fundamentează de către
transportatorii autorizaţi/autorităţile administraţiei publice locale
implicate, după caz, potrivit anexei nr. 3.
Art. 39. - (1) Modificarea tarifelor de
încărcare/descărcare, mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport
public local de bunuri ori mărfuri în regim de taxi, se face potrivit
formulelor:
a) tariful de încărcare/descărcare mecanică:
Ti/d mecanică1 = Ti/d mecanică0 + i/d mecanică , unde:
Ti/d mecanică1 - tariful
de încărcare/descărcare mecanică modificat - (lei/oră);
Ti/d mecanică0 - tariful
de încărcare/descărcare mecanică actual - (lei/oră);
i/d
mecanică - creşterea tarifului de încărcare/descărcare mecanică.
i/d mecanică = [( CM + TIA + CMV)+ (CM + TIA + CMV ) x r %]
, unde:
Tore/zi
CM - creşterea cheltuielilor materiale ca urmare a influenţelor reale
primite în costuri;
TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe;
CMV - creşterea cheltuielilor cu
munca vie;
r % - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale implicate, după caz;
Tore/zi - timpul
mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), calculat pentru perioada trecută de la
ultima modificare.
b) tariful de încărcare/descărcare manuală:
Ti/d manuală1 = Ti/d manuală0 + i/d
manuală , unde:
Ti/d manuală1 - tariful de încărcare/descărcare manuală modificat - lei/oră;
Ti/d manuală0 - tariful de încărcare/descărcare
manuală actual - lei/oră;
i/d
manuală - creşterea tarifului de încărcare/descărcare manuală.
i/d manuală = [( CM + TIA + CMV)+ (CM + TIA + CMV ) x r %]
, unde:
Tore/zi
CM
- creşterea cheltuielilor materiale ca
urmare a influenţelor reale primite în costuri;
TIA - creşterea cheltuielilor cu impozitele, autorizaţiile şi alte taxe; CMV - creşterea cheltuielilor cu munca vie.
r % - cota de profit
rezonabilă propusă de către transportatorii autorizaţi/autorităţile
administraţiei publice locale implicate, după caz;
T ore/zi - timpul
mediu efectiv lucrat într-o zi - (ore), calculat pentru perioada trecută de la
ultima modificare.
(2) Modificarea tarifelor de încărcare/descărcare,
mecanică sau manuală, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
ori mărfuri în regim de taxi, se face diferenţiat în funcţie de felul acestora
şi se determină avându-se în vedere următoarele cheltuieli, după caz:
a) cheltuielile cu combustibilii şi lubrifianţii se
determină avându-se în vedere preţurile de achiziţie în vigoare şi consumurile
normate standard, luându-se în calcul modificarea acestora cu o influenţă mai
mare decât cea a indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni
consecutive;
b) cheltuielile cu amortizarea
se determină respectându-se reglementările legale în vigoare;
c) cheltuielile cu întreţinerea - reparaţiile -
piesele de schimb, anvelopele, acumulatori şi alte cheltuieli se determină
avându-se în vedere modificarea acestora cu o influenţă mai mare decât cea a
indicelui preţurilor de consum pe o perioadă de 3 luni consecutive;
d) cheltuielile cu munca vie se fundamentează în
funcţie de legislaţia în vigoare, corelată cu principiul eficienţei economice;
e) cheltuielile cu impozitele şi alte taxe se determină
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 40. - (1) Tarifele pentru operaţiunile manuale de
încărcare/descărcare, aferente serviciilor de transport public local de bunuri
sau mărfuri în regim de taxi, se convin înainte de executare cu clientul, pe
baza nivelului tarifului orar prestabilit pentru operaţiunile respective.
(2) Intregul tarif al încărcării/descărcării bunurilor
sau mărfurilor, dacă acestea sunt executate de către angajaţii operatorului de transport, se regăseşte
în bonul client pe care acesta îl plăteşte la închiderea prestaţiei.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 41. - (1) In cadrul atribuţiilor de coordonare a
activităţilor privind transportul în regim de taxi, autorităţile administraţiei
publice locale implicate emit reglementări referitoare la nivelul tarifelor de
distanţă maximale, conform art. 13 lit. b) din Legea nr. 38/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Autorităţile administraţiei publice locale
implicate pot stabili tarife de distanţă maximale pentru transportul public
local de persoane în regim de taxi şi pe baza unei analize de piaţă realizate
luând în calcul cheltuielile efective înregistrate de mai mulţi operatori.
Art. 42. - Nivelul tarifului de distanţă utilizat de
către un transportator autorizat care efectuează transport public local de
persoane în regim de taxi nu poate fi mai mic decât totalul cheltuielilor
realizate în medie în ultimul an de activitate, fundamentate pe baza anexei nr.
1, şi o cotă de profit rezonabilă.
Art. 43. - Orice tarif privind
transportul public local de persoane în regim de taxi se poate stabili, ajusta
sau modifica de către autorităţile administraţiei publice locale implicate,
potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.
Art. 44. - Anexele nr. 1-3 fac
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
STRUCTURA
pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea/ajustarea
sau modificarea tarifului de distanţă (pornire) pentru serviciul de transport
public local de persoane în regim de taxi
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
I.
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
Carburanţi
|
|
|
|
|
Amortizare
|
|
|
|
|
Service auto (întreţinere-reparaţii)
|
|
|
|
|
Schimb de ulei la autoturism/autovehicul si de filtru
|
|
|
|
|
Piese de schimb
|
|
|
|
|
Amortizare anvelope
|
|
|
|
|
Amortizare acumulatori
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
|
Alte cheltuieli materiale, din care:
|
|
|
|
|
- casă fiscală de marcat
|
|
|
|
|
- casetă taxi
|
|
|
|
|
- staţie emisie-recepţie
|
|
|
|
|
- cheltuieli cu dispeceratul
|
|
|
|
|
- formulare fiscale
|
|
|
|
|
- instalaţie de gaz
|
|
|
|
|
- hârtie termică
|
|
|
|
|
- colante pentru taxi
|
|
|
|
|
- cheltuieli de întreţinere a aspectului interior/exterior al
autoturismului/ autovehiculului
|
|
|
|
|
- cheltuieli aferente schimbării culorii
autoturismului/autovehiculului
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
II.
|
Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
|
Inspecţia tehnică periodică
|
|
|
|
|
Asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (sub efectul legii)
|
|
|
|
|
Asigurare casco pentru taxi
|
|
|
|
|
Asigurare pentru călători şi bagaje
|
|
|
|
|
Verificare metrologică şi buletin de instalare
|
|
|
|
|
Autorizaţie de transport
|
|
|
|
|
Autorizaţie de taxi
|
|
|
|
|
Agreare R.A.R.
|
|
|
|
|
Impozit autoturism/autovehicul
|
|
|
|
|
Impozit pe terenuri pentru parcare
|
|
|
|
|
Impozit pe clădiri
|
|
|
|
|
Taxă de mediu
|
|
|
|
|
Rovinietă
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
III.
|
Cheltuieli cu munca vie
|
|
|
|
|
- Salarii
|
|
|
|
|
- CAS.
|
|
|
|
|
- Fond de şomaj
|
|
|
|
|
- F.N.A.S.
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
|
- Fond de accidente şi boli profesionale
|
|
|
|
|
- C.C.I.A.S.S.
|
|
|
|
|
- Fond de garantare a creanţelor salariale
|
|
|
|
|
- Tichete de masă
|
|
|
|
|
- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:
|
|
|
|
|
- şcolarizare
|
|
|
|
|
- atestat
|
|
|
|
|
- contabilitate
|
|
|
|
|
- viză medicina muncii
|
|
|
|
|
- viză persoană desemnată
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
IV.
|
Total cheltuieli (I+II+III)
|
|
|
|
V.
|
Profit
|
|
|
|
VI.
|
Venituri obţinute din activitatea
de transport în regim de taxi, aferente
tarifului de distanţă (pornire) (IV+V)
|
|
|
|
VII.
|
Km/zi
|
|
|
|
VIII.
|
Tarif de distantă (pornire) - lei/km (VI/VII)
|
Tdzi max=Vd
P.M.Z.
|
Tdzi max1 =
Tdzi max0 + t dzi max
|
Tdzi max1 =
Tdzi max0 + t dzi max
|
IX.
|
TVA 19%
|
|
|
|
X.
|
Tarif de distantă (pornire) -
lei/km, inclusiv TVA (VIII+IX)
|
|
|
|
NOTĂ: Structura va fi adaptată pe elementele de
cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.
Tariful pentru serviciile de transport public local de
persoane în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile
materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate
plus cota de profit rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care transportatorul
autorizat nu este plătitor de TVA.
P.M.Z. - parcurs mediu
zilnic exprimat în km/zi.
Pentru ajustarea sau modificarea tarifelor pentru
serviciile de transport public local de persoane în regim de taxi, în fişa de
fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a cheltuielilor şi a
veniturilor, creşterile acestora (A) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor
propuse.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
STRUCTURA
pe elemente de cheltuieli pentru
stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de distanţă (pornire) pentru
serviciul de transport
public local de bunuri ori mărfuri în regim de
taxi
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
I.
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
Carburanţi
|
|
|
|
|
Amortizare
|
|
|
|
|
Service auto (întreţinere-reparaţii)
|
|
|
|
|
Schimb de ulei la autoturism/autovehicul şi de filtru
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
|
Piese de schimb
|
|
|
|
|
Amortizare anvelope
|
|
|
|
|
Amortizare acumulatori
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli materiale, din care:
|
|
|
|
|
- casă fiscală de marcat
|
|
|
|
|
- casetă taxi
|
|
|
|
|
- staţie emisie recepţie
|
|
|
|
|
- cheltuieli cu dispeceratul
|
|
|
|
|
- formulare fiscale
|
|
|
|
|
- instalaţie de gaz
|
|
|
|
|
- hârtie termică
|
|
|
|
|
- colante pentru taxi
|
|
|
|
|
- cheltuieli de întreţinere a aspectului interior/exterior al
autoturismului/ autovehiculului
|
|
|
|
|
- cheltuieli aferente schimbării culorii
autoturismului/autovehiculului
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
II.
|
Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
|
Inspecţia tehnică periodică
|
|
|
|
|
Asigurare de răspundere civilă auto obligatorie (sub efectul legii)
|
|
|
|
|
Asigurare casco pentru taxi
|
|
|
|
|
Asigurare pentru călători şi bagaje
|
|
|
|
|
Verificare metrologică şi buletin de instalare
|
|
|
|
|
Autorizaţie de transport
|
|
|
|
|
Autorizaţie de taxi
|
|
|
|
|
Agreare R.A.R.
|
|
|
|
|
Impozit pe autoturism/autovehicul
|
|
|
|
|
Impozit pe terenuri pentru parcare
|
|
|
|
|
Impozit pe clădiri
|
|
|
|
|
Taxă de mediu
|
|
|
|
|
Rovinietă
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
III.
|
Cheltuieli cu munca vie
|
|
|
|
|
- Salarii
|
|
|
|
|
- CAS.
|
|
|
|
|
- Fond de şomaj
|
|
|
|
|
- F.N.A.S.
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
|
- Fond de accidente şi boli profesionale
|
|
|
|
|
- C.C.I.A.S.S.
|
|
|
|
|
- Fond de garantare a creanţelor salariale
|
|
|
|
|
- Tichete de masă
|
|
|
|
|
- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:
|
|
|
|
|
- şcolarizare
|
|
|
|
|
- atestat
|
|
|
|
|
- contabilitate
|
|
|
|
|
- viză medicina muncii
|
|
|
|
|
- viză persoană desemnată
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
IV.
|
Total cheltuieli (I+II+III)
|
|
|
|
V.
|
Profit
|
|
|
|
VI.
|
Venituri obţinute din activitatea
de transport în regim de taxi, aferente
tarifului de distanţă ( pornire ) (IV+V)
|
|
|
|
VII.
|
Km/zi
|
|
|
|
VIII.
|
Tarif de distantă (pornire) - lei/km (VI/VII)
|
Td = Vd
P.M.Z.
|
Td1 =
Td0 + td
|
Td1 =
Td0 + td
|
IX.
|
TVA 19%
|
|
|
|
X.
|
Tarif de distantă (pornire) - lei/km (inclusiv TVA) (VIII+IX)
|
|
|
|
NOTA: Structura va fi adaptată
pe elementele de cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.
Tariful pentru serviciile de transport public local de
bunuri sau mărfuri în regim de taxi se fundamentează fără includerea TVA în
cheltuielile materiale, aceasta urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor
rezultate plus cota de profit rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care
transportatorul autorizat nu este plătitor de TVA.
P.M.Z. - parcurs mediu
zilnic exprimat în km/zi.
Pentru ajustarea sau modificarea
tarifelor pentru serviciile de transport public local de bunuri ori mărfuri în
regim de taxi, în fişa de fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a
cheltuielilor şi a veniturilor, creşterile acestora (?) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor propuse.
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
STRUCTURA
pe elemente de cheltuieli pentru
stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de încărcare/descărcare (orar),
mecanică ori
manuală, pentru serviciile de transport public local de bunuri sau mărfuri în
regim de taxi
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
I.
|
Cheltuieli materiale
|
|
|
|
|
Carburanţi
|
|
|
|
|
Amortizare
|
|
|
|
|
Service utilaj (întreţinere-reparaţii)
|
|
|
|
|
Schimb de ulei şi de filtru la utilaj
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
|
Piese de schimb
|
|
|
|
|
Amortizare anvelope
|
|
|
|
|
Amortizare acumulatori
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli materiale, din care:
|
|
|
|
|
- materiale
|
|
|
|
|
- instalaţie de gaz
|
|
|
|
|
- colante pentru taxi
|
|
|
|
|
- cheltuieli de întreţinere a utilajului
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
II.
|
Cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
|
Inspecţia tehnică periodică utilaj
|
|
|
|
|
Verificare metrologică
|
|
|
|
|
Autorizaţie pentru utilaj
|
|
|
|
|
Impozit pe utilaj
|
|
|
|
|
Taxă de mediu
|
|
|
|
|
Alte cheltuieli cu taxe/impozite şi autorizaţii
|
|
|
|
III.
|
Cheltuieli cu munca vie
|
|
|
|
|
- Salarii
|
|
|
|
|
- CAS.
|
|
|
|
|
- Fond de şomaj
|
|
|
|
|
- F.N.A.S.
|
|
|
|
|
- Fond de accidente şi boli profesionale
|
|
|
|
|
- C.C.IAS.S.
|
|
|
|
|
- Fond de garantare a creanţelor
salariale
|
|
|
|
|
- Tichete de masă
|
|
|
|
|
- Alte cheltuieli cu munca vie, din care:
|
|
|
|
|
- şcolarizare
|
|
|
|
|
- atestat
|
|
|
|
|
- contabilitate
|
|
|
|
|
- viză medicina muncii
|
|
|
|
|
- cheltuieli aferente personalului manipulant
|
|
|
|
|
- alte cheltuieli
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Elemente de cheltuieli
|
Valori
- lei -
|
Stabilire
|
Ajustare
|
Modificare
|
IV.
|
Total cheltuieli pentru activitatea de transport în regim de
taxi, aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) mecanică (I+II+III)
|
|
|
|
V.
|
Total cheltuieli pentru
activitatea de transport în regim de taxi, aferente tarifului de
încărcare/descărcare (orar) manuală (III)
|
|
|
|
VI.
|
Profit
|
|
|
|
VII.
|
Venituri obţinute din activitatea de transport în regim de taxi,
aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) mecanică (IV+VI)
|
|
|
|
VIII.
|
Venituri obţinute din activitatea de transport în regim de taxi,
aferente tarifului de încărcare/descărcare (orar) manuală (V+VI)
|
|
|
|
IX.
|
Ore/zi
|
|
|
|
X.
|
Tarif de încărcare/descărcare mecanică (orar) - lei/oră (VII/IX)
|
Ti/d mecanică =
Vi/d mecanică
Tore/zi
|
Ti/d mecanică1 =
Ti/d mecanică0 +
i/d mecanică
|
Ti/d mecanică1 =
Ti/d mecanică0 +
i/d mecanică
|
XI.
|
Tarif de încărcare/descărcare manuală (orar) - lei/oră (VIII/IX)
|
Ti/d manuală =
Vi/d manuală
Tore/zi
|
Ti/d manuală1 =
Ti/d manuală0 +
i/d manuală
|
Ti/d manuală1 =
Ti/d manuală0 +
i/d manuală
|
XII.
|
TVA 19%
|
|
|
|
XIII.
|
Tarif de încărcare/descărcare mecanică (orar) - lei/oră, inclusiv
TVA (X+XII)
|
|
|
|
XIV.
|
Tarif de încărcare/descărcare manuală (orar) - lei/oră, inclusiv
TVA (XI+XII)
|
|
|
|
NOTA: Structura va fi adaptată
pe elementele de cheltuieli specifice fiecărui transportator autorizat.
In tariful de încărcare/descărcare manuală nu se vor
include cheltuielile materiale şi cheltuielile cu taxele, impozitele şi
autorizaţiile, cu excepţia cheltuielilor cu munca vie.
Tariful de încărcare/descărcare, mecanică sau manuală,
aferent serviciilor de transport public local de bunuri ori mărfuri în regim de
taxi se fundamentează fără includerea TVA în cheltuielile materiale, aceasta
urmând să fie aplicată la totalul cheltuielilor rezultate plus cota de profit
rezonabilă, cu excepţia situaţiilor în care transportatorul autorizat nu este
plătitor de TVA.
P.M.Z. - parcurs mediu
zilnic exprimat în km/zi.
Pentru ajustarea sau modificarea tarifelor de încărcare/descărcare, mecanică ori manuală, aferente
serviciilor de transport public local de bunuri sau mărfuri în regim de taxi,
în fişa de fundamentare se vor prezenta: situaţia actuală a cheltuielilor şi a
veniturilor, creşterile acestora (A) şi situaţia cheltuielilor şi a veniturilor propuse.