ORDIN Nr. 1952
din 25 octombrie 2010
privind modificarea si
completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici
nr. 13.601/2008 pentru aprobarea termenelor si a formatului standard de
transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare profesionala
si fondurile alocate în scopul instruirii functionarilor publici
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 840 din 15 decembrie 2010
Având în vedere prevederile:
- art. 53 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare;
- art. 44 din Hotarârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru
aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici,
în temeiul art. 21 alin. (2) si al art. 22 alin. (1)
lit. b) si d) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art. 5 lit. c) si d) si art. 12 alin. (6) din
Hotarârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, republicata,
presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici emite prezentul ordin.
Art. I. - Ordinul presedintelui Agentiei
Nationale a Functionarilor Publici nr. 13.601/2008 pentru aprobarea termenelor
si a formatului standard de transmitere a datelor si informatiilor privind
planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate în scopul
instruirii functionarilor publici, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 14 din 8 ianuarie 2009, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
„Art. 1. - (1) Se aproba formatul standard de
transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare
profesionala si fondurile alocate în scopul instruirii functionarilor publici,
denumit în continuare format standard, prevazut în anexa nr. 1, care
face parte integranta din prezentul ordin.
(2) Se aproba lista cuprinzând domeniile de
perfectionare profesionala si tematicile programelor de perfectionare
profesionala sistematizate, la nivelul Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici, pe baza propunerilor formulate de autoritatile si institutiile publice
centrale si locale, precum si codificarea regiunilor si a judetelor, prevazuta
în anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
(3) Se aproba instructiunile de completare si
transmitere a formatului standard de transmitere a datelor si informatiilor
privind planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate în
scopul instruirii functionarilor publici, prevazute în anexa nr. 3, care face
parte integranta din prezentul ordin."
2. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un
nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) In vederea asigurarii îndeplinirii obligatiilor
privitoare la completarea corecta si în termenele solicitate a formatului
standard, la solicitarea persoanelor interesate, Agentia poate acorda asistenta
de specialitate si coordonare metodologica."
3. La articolul 5, alineatul (1) se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Ordonatorii principali de credite din
administratia publica transmit datele si informatiile în format electronic,
într-un singur document atasat, la adresa de e-mail mentionata la alin. (3),
numai în format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fara diacritice,
fara sublinieri sau prescurtari."
4. Anexa se modifica si se înlocuieste cu anexa nr.
1, care face parte integranta din prezentul ordin.
5. Dupa anexa se introduc doua noi anexe, anexele nr.
2 si 3, având cuprinsul prevazut în anexele nr. 2 si 3, care fac parte
integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor
Publici,
Andras Zsolt Szakal
ANEXA Nr. 1*)
(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 13.601/2008)
FORMATUL STANDARD
de transmitere a datelor si informatiilor privind
planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate în scopul
instruirii functionarilor publici
Cod regiune:
|
|
|
Cod judet:
|
|
|
Institutia:
|
|
Mumele, prenumele si functia publica detinuta de persoana numita
în conditiile art. 15 din Hotarârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea
normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici:
|
|
Telefon:
|
|
E-mail:
|
|
Informatii privind avizul comisiei paritare:
|
|
Informatii privind includerea de masuri privind perfectionarea
profesionala a functionarilor publici în acordul colectiv:
|
|
|
|
Fonduri alocate:
|
1. De la bugetul autoritatii sau institutiei publice :
|
|
2. Alte surse :
|
|
Gradul de corelare dintre planificarea aprobata, masurile efectiv
implementate si rezultatele efectiv obtinute, conform prevederilor art. 21
alin. (1) lit. d) din Hotarârea Guvernului nr. 1066/2008 pentru aprobarea
normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici:
|
|
|
Propunerile de îmbunatatire a sistemului de formare profesionala a
functionarilor publici la nivelul autoritatii sau institutiei publice conform
prevederilor art. 21 alin. (1) lit. t) din HG 1066/2008 pentru aprobarea
normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici, daca este
cazul :
|
|
|
Domeniul de perfectionare profesionala
|
Art. 14 alin. (1) lit. a) din Hotarârea Guvernului nr.
1066/2008 pentru aprobarea normelor privind perfectionarea
profesionala a functionarilor publici
|
Functii publice
|
Numar functionari publici
|
1. Identificate în rapoartele de evaluare
|
Domeniul 1 :
|
înalti functionari publici
|
|
ARHITECTURA SI URBANISM
|
de conducere
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 1 este reprodusa în facsimil.
Coduri Tematici :
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 2 :
|
Inalti functionari
publici
|
|
COMUNICARE SI TRANSPARENTA DECIZIONALA
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 3:
|
înalti functionari
publici
|
|
DEZVOLTARE PERSONALA
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 4:
|
înalti functionari
publici
|
|
DEZVOLTARE REGIONALA DURABILA
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 5:
|
înalti functionari
publici
|
|
DREPT SI LEGISLATIE COMUNITARA
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 6:
|
înalti functionari
publici
|
|
GESTIONAREA FONDURILOR EXTERNE
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 7:
|
înalti functionari
publici
|
|
IT&C TEHNOLOGIA INFORMATIEI SI COMUNICATIILOR
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 8:
|
Inalti functionari
publici
|
|
MANAGEMENT
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 9:
|
Inalti functionari
publici
|
|
POLITICI SI AFACERI EUROPENE
|
de conducere
|
|
Coduri Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul 10:
|
Inalti functionari
publici
|
|
RESURSE SI SERVICII PUBLICE
|
de conducere
|
|
Codan Tematici:
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
2. Prioritare conform art. 11 din Hotarârea Guvernului nr.
1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a
functionarilor publici
|
Domeniul prioritar: MANAGEMENT
|
Inalti functionari
publici
|
|
de conducere
|
|
Management financiar si contabilitate bugetara
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul prioritar:
GESTIONAREA FONDURILOR EXTERNE
|
înalti functionari
publici
|
|
de conducere
|
|
Managementul proiectelor
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul prioritar: MANAGEMENT
|
Înalti functionari publici
|
|
de conducere
|
|
Managementul resurselor umane din entitatile publice
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul prioritar:
IT&C TEHNOLOGIA INFORMATIEI SI COMUNICATIILOR
|
Inalti functionari
publici
|
|
de conducere
|
|
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul prioritar:
COMUNICARE SI TRANSPARENTA
DECIZIONALA
|
înalti functionari publici
|
|
de conducere
|
|
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
Domeniul prioritar:
DREPT SI LEGISLATIE COMUNITARA
|
înalti functionari publici
|
|
de conducere
|
|
Drept administrativ si contencios administrativ
|
de executie
|
|
|
specifice
|
|
ANEXA Nr. 2*)
(Anexa nr. 2 1a Ordinul nr. 13.601/2008)
LISTA
cuprinzând domeniile de perfectionare profesionala si
tematicile programelor de perfectionare profesionala sistematizate, la nivelul
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pe baza propunerilor formulate de
autoritatile si institutiile publice centrale si locale, precum si codificarea
regiunilor si a judetelor
Domenii de perfectionare profesionala si tematici
COD
|
DENUMIRE DOMENIU
|
l.
|
Arhitectura si urbanism
|
2.
|
Comunicare si transparenta decizionala
|
|
Dezvoltare personala
|
4.
|
Dezvoltare regionala durabila
|
5.
|
Drept si legislatie comunitara
|
6.
|
Gestionarea fondurilor externe
|
7.
|
IT&C - Tehnologia Informatiei si Telecomunicatiilor
|
8.
|
Management
|
9.
|
Politici si afaceri europene
|
10.
|
Resurse si servicii publice
|
11.
|
|
Domeniul: 1. ARHITECTURA SI URBANISM
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
1.1.
|
Administrarea teritoriului
|
|
1.2.
|
Amenajarea teritoriului si urbanism
|
|
1.3.
|
Amenajarea si planificarea peisajului
|
|
1.4.
|
Arhitectura peisajului
|
|
1.5.
|
Autorizarea lucrarilor de constructii
|
|
1.6.
|
Conservare si restaurare arhitecturala
|
|
1.7.
|
Management urban
|
|
1.8.
|
Proiectare si planificare urbana
|
|
1.9.
|
Verificarea executiei lucrarilor de constructii, întretinere si
reparatii
|
|
1.10.
|
|
|
1.11.
|
|
|
1.12.
|
|
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusa în facsimil.
Domeniul: 2. COMUNICARE SI TRANSPARENTA
DECIZIONALA
|
COD TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
2.1.
|
Comunicare intra si interinstitutionala în entitatile publice
|
2.2.
|
Comunicare interpersonala în cadrul entitatilor publice
|
|
2.3.
|
Comunicare si relatii publice
|
|
2.4.
|
Comunicare în limbi straine pentru administratia publica
|
|
2.5.
|
Comunicare publica si mass-media
|
|
2.6.
|
Etica si integritate
|
|
2.7.
|
Gestionarea documentelor unei institutii publice
|
|
2.8.
|
Gestionarea informatiilor clasificate
|
|
2.9.
|
Imaginea si relatiile publice institutionale
|
|
2.10
|
Marketingul serviciilor publice
|
|
2.11
|
Medierea si negocierea în administratia publica
|
|
2.12
|
Relatii europene si internationale
|
|
2.13
|
Transparenta decizionala si liberul acces la informatii de interes
public
|
|
2.14
|
|
|
2.15
|
|
|
2.16
|
|
|
Domeniul : 3. DEZVOLTARE PERSONALA
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
3.1.
|
Coaching-ul - instrument al managementului public modern
|
|
3.2.
|
Comportament si conduita publica
|
|
3.3.
|
Dezvoltare abilitati si aptitudini
|
|
3.4.
|
Formare formatori
|
|
3.5.
|
Gândire pozitiva
|
|
3.6.
|
Inovatie si creativitate
|
|
3.7.
|
Inteligenta sociala si emotionala
|
|
3.8.
|
Managementul competentelor
|
|
3.9.
|
Managementul stresului
|
|
3.10.
|
Managementul timpului
|
|
3.11.
|
Mentoring ( asistenta profesionala în dezvoltarea carierei)
|
|
3.12.
|
Motivarea personalului
|
|
3.13.
|
Tehnici de motivare
|
|
3.14.
|
Tehnici si programe de dezvoltare personala
|
|
3.15.
|
Teleworking (lucrul de acasa precum si flexibilitatea orelor de
program si a desfasurarii activitatii într-o locatie prestabilita)
|
|
3.16.
|
|
|
3.17.
|
|
|
3.18.
|
|
|
Domeniul: 4. DEZVOLTARE REGIONALA
DURABILA
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
4.1.
|
Audit energetic
|
|
4.2.
|
Concesionarea, vânzarea sau închirierea bunurilor, concesionarea
de servicii ale unitatilor administrativ teritoriale - organizarea si
desfasurarea licitatiilor publice
|
|
4.3.
|
Gestionarea durabila a domeniului public sau privat al unitatilor
administrativ teritoriale
|
|
4.4.
|
Dezvoltarea durabila locala
|
|
4.5.
|
Dezvoltarea urbana
|
|
4.6.
|
Ecologia si protectia mediului
|
|
4.7.
|
Ingineria dezvoltarii durabile
|
|
4.8.
|
Ingineria valorificarii deseurilor
|
|
4.9.
|
Investitii si administrarea patrimoniului
|
|
4.10.
|
Managementul dezvoltarii durabile
|
|
4.11.
|
Managementul energetic
|
|
4.12.
|
Managementul mediului
|
|
4.13.
|
Protectia ecosistemelor
|
|
4.14.
|
Protectia mediului
|
|
4.15.
|
Reconstructia ecologica
|
|
4.16.
|
|
|
4.17.
|
|
|
4.18.
|
|
|
Domeniul: 5.DREPT SI LEGISLATIE
COMUNITARA
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
5.1.
|
Abordare tehnico - legislativa pentru elaborarea si publicarea
actelor normative
|
|
5.2.
|
Actiunea în revendicare - legile proprietatii si rolul acestora în
dezvoltarea comunitatii
|
|
5.3.
|
Cod fiscal, cod procedura fiscala
|
|
5.4.
|
Controlul legalitatii actelor administrative prin contenciosul
administrativ
|
|
5.5.
|
Drept administrativ si contencios administrativ
|
|
5.6.
|
Drept si drept comunitar
|
|
5.7.
|
Drepturile copilului în reglementarile interne si internationale
|
|
5.8.
|
Gestionarea drepturilor de autor si conexe în administratia
publica
|
|
5.9.
|
Legislatie cadastru
|
|
5. 10.
|
Legislatie privind regimul proprietatii
|
|
5.11.
|
Norme si proceduri de tehnica legislativa
|
|
5.12.
|
Proceduri de aplicare a legilor speciale în administratia publica
|
|
5.13.
|
Protectia juridica a drepturilor omului - jurisprudenta CEDO
|
|
5.14.
|
|
|
5.15.
|
|
|
5.16.
|
|
|
Domeniul: 6.GESTIONAREA FONDURILOR
EXTERNE
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
6.1.
|
Accesarea si utilizarea instrumentelor/ fondurilor structurale
|
|
6.2.
|
Auditul fondurilor structurale
|
|
6.3.
|
Certificarea cheltuielilor
|
|
6.4.
|
Elaborarea propunerilor de finantare pentru accesarea
instrumentelor/ fondurilor structurale
|
|
6.5.
|
Evaluarea si selectia proiectelor
|
|
6.6.
|
Evaluarea si selectia propunerilor de finantare
|
|
6.7.
|
Formare consilieri - manageri de proiecte pentru administratia
publica
|
|
6.8.
|
Implementare proiecte
|
|
6.9.
|
Implementarea proiectelor finantate din instrumente / fonduri
structurale
|
|
6.10.
|
Managementul instrumentelor structurale
|
|
6.11.
|
Managementul proiectelor
|
|
6.12.
|
S.M.I.S. -Sistem Unic Informatizat al Proiectelor
|
|
6.13.
|
|
|
6.14.
|
|
|
6.15.
|
|
|
Domeniul:7.1T&C TEHNOLOGIA INFORMATIEI SI COMUNICATIILOR
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
7.1.
|
Administrarea si utilizarea sistemului de operare LINUX
|
|
7.2.
|
Administrarea si dezvoltarea retelelor IT&C
|
|
7.3.
|
Atestare pentru obtinerea permisului ECDL start sau ECDL complet
|
|
7.4.
|
Baze de date Oracle
|
|
7.5.
|
Baze de date SQL
|
|
7.6.
|
ECDL - (ABC-ul calculatoarelor , MS Windows. Internet si e-mail)
|
|
7.7.
|
ECDL modulul III (MS Word)
|
|
7.8.
|
ECDL modulul IV (MS Excel)
|
|
7.9.
|
ECDL modulul V (MS Access)
|
|
7.10.
|
ECDL modulul VI (MS Powerpoint)
|
|
7.11.
|
E - government
|
|
7.12.
|
E - learning
|
|
7.13.
|
HTML Web Design
|
|
7.14.
|
MS - Office
|
|
7.15.
|
MS Project
|
|
7.16.
|
Securitatea informatiei conform Standardelor ISO 17799 si ISO
27001
|
|
7.17.
|
Windows - sistem de operare
|
|
7.18.
|
|
|
7.19.
|
|
|
7.20.
|
|
|
|
Domeniul: 8.MANAGEMENT
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
8.1.
|
Audit si control
|
|
8.2.
|
Managementul achizitiilor publice
|
|
8.3.
|
Managementul administratiei publice
|
|
8.4.
|
Managementul calitatii serviciilor publice
|
|
8.5.
|
Managementul contractelor de lucrari
|
|
8.6.
|
Managementul ciclului de proiect
|
|
8.7.
|
Management financiar si contabilitate bugetara
|
|
8.8.
|
Managementul functiei publice si al functionarilor publici
|
|
8.9.
|
Managementul impozitelor si taxelor locale - executare silita
|
|
8. 10.
|
Managementul proiectiei civile
|
|
8.11.
|
Managementul performantei în administratie
|
|
8.12.
|
Management public
|
|
8.13.
|
Managementul resurselor umane din entitatile publice
|
|
8.14.
|
Managementul serviciilor publice
|
|
8.15.
|
Managementul serviciilor sociale si de asistenta sociala
|
|
8.16.
|
Managementul situatiilor de urgenta
|
|
8.17.
|
Managementul strategic
|
|
8.18.
|
Politici publice
|
|
8.19.
|
S.E.A.P. (Sistemul Electronic de Achizitii Publice)
|
|
8.20.
|
|
|
8.21.
|
|
|
8.22.
|
|
|
Domeniul: 9. POLITICI SI AFACERI
EUROPENE
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
9.1.
|
Administratie si afaceri europene
|
|
9.2.
|
Coordonarea nationala postaderare a politicilor Uniunii Europene
|
|
9.3.
|
Integrarea europeana si consecintele ei pentru administratia
publica din România
|
|
9.4.
|
Institutii Europene
|
|
9.5.
|
Politici comunitare
|
|
9.6.
|
Politica de coeziune economica, sociala si teritoriala
|
|
9.7.
|
|
|
9.8.
|
|
|
9.9.
|
|
|
Domeniul: 10 RESURSE SI SERVICII
PUBLICE
|
COD
|
TEMATICI
|
Numar
functionari
publici
|
10.1.
|
Activitatea de autorizare: comert, productie, servicii si
alimentatie publica
|
10.2.
|
Administrare fond funciar
|
|
10.3.
|
Administrare fond locativ si utilitati
|
|
10.4.
|
Asistenta sociala
|
|
10.5.
|
Autoritate tutelara
|
|
10.6.
|
Cadastrul - abordari si reglementari în context european
|
|
10.7.
|
Evidenta persoane
|
|
10.8.
|
Ordine si siguranta publica
|
|
10.9.
|
Politie comunitara
|
|
10.10.
|
Protectia muncii, sanatate si securitatea muncii
|
|
10.11.
|
Protectia si drepturile copilului
|
|
10.12.
|
Stare civila
|
|
10.13.
|
Stingerea incendiilor
|
|
10.14.
|
|
|
10.15.
|
|
|
10.16.
|
|
|
NOTA:
Domeniile de perfectionare si tematicile programelor de
perfectionare profesionala prevazute în formatul standard de transmitere
cuprins în anexa nr. 1 la ordin si detaliate în prezenta lista nu sunt
limitative. Autoritatile si institutiile publice pot identifica si alte domenii
de perfectionare profesionala si pot propune si tematici pentru perfectionarea
profesionala a functionarilor publici, în raport cu necesitatile de instruire
identificate în cadrul procedurii de evaluare a performantelor profesionale
individuale, prin raportare la necesitatile de formare profesionala rezultate
din modificarile legislative în domeniile de competenta ale functionarului
public, precum si din eventualele modificari relevante ale fisei postului în
vederea includerii acestora în lista revizuita.
Codificare Regiuni
Cod
|
Denumire Regiune
|
1
|
Nord - Est
|
2
|
Sud - Est
|
3
|
Sud- Muntenia
|
4
|
Sud - Vest Oltenia
|
5
|
Vest
|
6
|
Nord - Vest
|
7
|
Centru
|
8
|
Bucuresti - Ilfov
|
Codificare Judete
Cod
judet
|
Denumire judet
|
1
|
Alba
|
2
|
Arad
|
3
|
Arges
|
4
|
Bacau
|
5
|
Bihor
|
6
|
Bistrita Nasaud
|
7
|
Botosani
|
8
|
Brasov
|
9
|
Braila
|
10
|
Buzau
|
11
|
Caras Severin
|
12
|
Cluj
|
13
|
Calarasi
|
14
|
Constanta
|
15
|
Covasna
|
|
16
|
Dâmbovita
|
|
17
|
Dolj
|
|
18
|
Galati
|
|
19
|
Gorj
|
|
20
|
Harghita
|
|
21
|
Hunedoara
|
|
22
|
Ialomita
|
|
23
|
Iasi
|
|
24
|
Ilfov
|
|
25
|
Giurgiu
|
|
26
|
Maramures
|
|
27
|
Mehedinti
|
|
28
|
Mures
|
|
29
|
Neamt
|
|
30
|
Olt
|
|
31
|
Prahova
|
|
32
|
Satu Mare
|
|
33
|
Salaj
|
|
34
|
Sibiu
|
|
35
|
Suceava
|
|
36
|
Teleorman
|
|
37
|
Timis
|
|
38
|
Tulcea
|
|
39
|
Vaslui
|
|
40
|
Vâlcea
|
|
41
|
Vrancea
|
|
42
|
Municipiul Bucuresti
|
|
ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 31a Ordinul nr. 13.601/2008)
INSTRUCTIUNI
de completare si transmitere a formatului standard de
transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare
profesionala si fondurile alocate în scopul instruirii functionarilor publici
SECTIUNEA 1
Scopul instructiunilor si responsabilitati ale
autoritatilor si institutiilor publice în implementarea acestora
Art. 1. - Scopul prezentelor instructiuni este de a
asigura, prin intermediul unei reglementari unitare aplicabile tuturor
autoritatilor si institutiilor publice, coordonarea metodologica necesara
pentru completarea si transmiterea formatului standard de transmitere a datelor
si informatiilor privind planul anual de perfectionare profesionala si
fondurile alocate în scopul instruirii functionarilor publici, denumit în
continuare format standard, prevazut în anexa nr. 1 la ordin.
Art. 2. - Conducatorii autoritatilor si institutiilor
publice implicate în procesul de raportare desemneaza persoana/persoanele
responsabila/responsabile de aplicarea prezentelor instructiuni, precum si de completarea
formatului standard si de transmitere a acestuia în conditiile si în termenele
prevazute în ordin.
Art. 3. - Completarea, transmiterea si actualizarea
formatului standard se fac cu respectarea prezentelor instructiuni, în
conditiile prevazute de Hotarârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea
normelor privind formarea profesionala a functionarilor publici.
Art. 4. - (1) Formatul standard se completeaza numai în
format Excel, conform modelului de raportare prevazut în anexa nr. 1 la ordin
si postat pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, la adresa
www.anfp.gov.ro, sectiunea „Materiale utile", subsectiunea „Formate de
raportare".
(2) Formatul standard contine un tabel (foaie de lucru)
care se completeaza cu respectarea conditiilor tehnice prestabilite, potrivit
alin. (3)-(5).
(3) Utilizatorii au acces numai la câmpurile de culoare
gri. Celelalte câmpuri sunt blocate si protejate.
(4) Fiecare câmp al tabelului afiseaza în momentul
selectarii un mesaj electronic care contine îndrumari metodologice de
completare si se refera la principalele dispozitii speciale despre modul de
completare a câmpului respectiv.
(5) Câmpurile evidentiate prin culoare gri se
completeaza cu cifre sau litere, dupa caz. Este obligatorie completarea
câmpurilor referitoare la numarul de functionari publici propusi a fi instruiti
pe un anumit domeniu de perfectionare profesionala si într-o tematica specifica
acestuia. In dreptul domeniului/tematicii de perfectionare pentru care exista optiuni
de instruire se înscrie numarul de functionari publici propusi a fi instruiti,
însa în dreptul domeniilor/tematicilor de perfectionare pentru care nu exista
optiuni formulate se va înscrie cifra 0. Inscrierea cifrei 0 este necesara
pentru a permite utilizarea formulelor si prelucrarea datelor pe baza
programelor informatice utilizate de Agentie.
Art. 5. - Transmiterea formatului standard completat se
face ca atasament al unui singur e-mail trimis de ordonatorii principali de
credite la adresa de e-mail (perfectionare@anfp.gov.ro).
SECTIUNEA a 2-a
Reguli de completare si transmitere a formatului
standard
Art. 6. - Datele si informatiile cuprinse în formatul
standard se refera la anul pentru care acesta se completeaza la nivelul
autoritatilor si institutiilor publice si se transmite Agentiei, în conditiile
stabilite în ordin.
Art. 7. - (1) Formatul standard contine un tabel (foaie
de lucru) identificabil pe baza titlului, denumit „Format standard de
transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare
profesionala si fondurile alocate în scopul instruirii functionarilor
publici", si alte 3 tabele identificabile pe baza denumirii, în foi de
lucru distincte: „Regiuni", „Judete", „Domenii de perfectionare
profesionala si tematici", prevazute în anexa nr. 2 la ordin. Titlul
fiecarui tabel reflecta în sinteza obiectul datelor si informatiilor la care se
refera.
(2) In tabelul „Domenii de perfectionare profesionala si
tematici" se va completa numarul functionarilor publici propusi a fi instruiti
în domeniile de perfectionare mentionate, defalcat pe fiecare tematica de
perfectionare prezentata în anexa nr. 2 la ordin. Pe baza unui calcul
matematic, care va avea în vedere numarul functionarilor publici care vor fi
instruiti în domeniile de perfectionare profesionala, defalcat pe tematici de
perfectionare, raportat la numarul functionarilor publici care vor fi instruiti
pe un anumit domeniu de perfectionare, se va obtine o pondere, care va
reprezenta ponderea optiunilor de instruire formulate, pe tipuri de tematici de
perfectionare profesionala, la nivelul autoritatilor administratiei publice
centrale si locale.
Art. 8. - In formatul standard se completeaza numai
câmpurile de culoare gri, dupa cum urmeaza:
a) câmpul „Cod regiune": se va specifica codul
regiunii, care se ia din tabelul (foaia de lucru) „Regiuni";
b) câmpul „Cod judet": se va specifica codul
judetului, care se ia din tabelul (foaia de lucru) „Judete";
c) câmpul „Institutia": se va preciza denumirea
institutiei sau a autoritatii publice;
d) câmpul „Numele, prenumele si functia detinuta de
persoana numita în conditiile art. 15 din Hotarârea Guvernului nr. 1.066/2008
pentru aprobarea normelor privind formarea profesionala a functionarilor
publici": se va (vor) mentiona persoana (persoanele) desemnata(e) în
vederea îndeplinirii atributiilor prevazute la art. 15 alin. (2) din Hotarârea
Guvernului nr. 1.066/2008;
e) câmpul „Telefon": se va completa cu numarul de
telefon al autoritatii sau institutiei publice raportoare;
f) câmpul „E-mail": se va completa cu adresa de
e-mail a autoritatii sau institutiei publice raportoare/a persoanei desemnate
în conditiile art. 15 din Hotarârea Guvernului nr. 1.066/2008;
g) câmpul „Informatii privind avizul comisiei
paritare": se va mentiona tipul avizului acordat de comisia paritara
conform prevederilor art. 13 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 833/2007
privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si
încheierea acordurilor colective, cu modificarile ulterioare;
h) câmpul „Informatii privind includerea de masuri
privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici în acordul
colectiv": se va mentiona „Nu este cazul" daca nu exista acord
colectiv sau daca acesta nu contine masuri privind perfectionarea profesionala
a functionarilor publici, iar în cazul în care exista prevederi privind
perfectionarea profesionala a functionarilor publici, se va (vor) detalia
clauza (clauzele) respectiva(e);
i) câmpul „Fonduri alocate": se vor completa pct. 1
si 2 cu cuantumul fondurilor alocate din bugetul autoritatii sau institutiei
publice si, respectiv, din alte surse, cu mentionarea surselor respective;
j) câmpul „Gradul de corelare dintre planificarea
aprobata, masurile efectiv implementate si rezultatele efectiv obtinute conform
art. 21 alin. (1) lit. d) din Hotarârea Guvernului nr. 1.066/2008: se va
completa cu o prezentare sintetica a informatiilor referitoare la actualizarea
semestriala, la rezultatele implementarii masurilor în primul semestru al
anului si la rezultatul final al implementarii masurilor la sfârsitul perioadei
raportate;
k) câmpul „Propunerile de îmbunatatire a sistemului de
formare profesionala a functionarilor publici la nivelul autoritatii sau
institutiei publice conform art. 21 alin. (1) lit. f) din Hotarârea Guvernului
nr. 1.066/2008, daca este cazul": se va completa cu o prezentare sintetica
a informatiilor, cu accent asupra problemelor întâmpinate, a efectelor
masurilor privind perfectionarea profesionala si a propunerilor de îmbunatatire
formulate;
l) câmpurile de la rubrica „Domeniul de perfectionare
profesionala", punctul 1 „Identificate în rapoartele de evaluare", se
vor completa astfel:
- la rubrica „Numar functionari publici": se va
detalia numarul de functionari publici care vor urma programe de formare profesionala
raportat la domeniile identificate, defalcat pe coduri tematici de
perfectionare si prin raportare la categoria din care fac parte;
- la rubrica „Coduri tematici": se vor completa
codurile tematicilor de la domeniul respectiv (daca exista mai multe tematici)
în ordinea ponderilor în total domeniu, pe baza numarului de functionari
publici propusi a fi instruiti pe un anumit domeniu de perfectionare
profesionala/o anumita tematica de perfectionare profesionala. Se vor trece
codurile tematicilor, separate prin virgula, în ordinea ponderilor din total
domeniu. Lista tematicilor de perfectionare propuse, precum si codurile
asociate acestora poate fi consultata în tabelul (foaia de lucru) „Domenii de
perfectionare profesionala si tematici" din anexa nr. 2 la ordin;
m) câmpurile de la rubrica „Domeniul de perfectionare
profesionala", punctul 2 „Prioritare conform art. 11 din Hotarârea
Guvernului nr. 1.066/2008", se vor completa astfel:
- la rubrica „Numar functionari publici" din
formatul standard: se va detalia numarul de functionari publici care vor urma
programe de perfectionare profesionala raportat la domeniile de perfectionare
prioritare identificate si la categoria din care fac parte.
Art. 9. -In tabelul „Domenii de perfectionare
profesionala si tematici" se completeaza numai câmpurile de culoare gri,
dupa cum urmeaza:
- la fiecare dintre cele 10 domenii se completeaza
câmpul „Numar functionari publici" cu numarul de functionari publici
propusi pentru a urma cursuri de perfectionare în tematicile de perfectionare
propuse, fara defalcarea acestora pe categorii de functionari publici.