Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 186 din 27 aprilie 2002

pentru aprobarea Cerintelor de inspectie si masurilor de precautie din cadrul programului de inspectie si inregistrarea operatorilor pe piata produselor agroalimentare ecologice

ACT EMIS DE:                MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 430 din 20 iunie 2002


SmartCity3


    Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
    vazand Referatul de aprobare al Directiei generale strategii si politici in agricultura si produse derivate nr. 132.372 din 20 aprilie 2002,
    avand in vedere prevederile art. 8 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobata prin Legea nr. 38/2001,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, modificata prin Hotararea Guvernului nr. 440/2001,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Cerintele de inspectie si masurile de precautie din cadrul programului de inspectie si inregistrarea operatorilor pe piata produselor agroalimentare ecologice, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directia generala strategii si politici in agricultura si produse derivate va aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii lui.

              Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                                 Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                CERINTELE DE INSPECTIE SI MASURILE DE PRECAUTIE
din cadrul programului de inspectie si inregistrarea operatorilor pe piata produselor agroalimentare ecologice

    CAP. 1
    Inregistrarea operatorilor

    Art. 1
    (1) Masurile prevazute in prezentul ordin au scopul sa ofere consumatorilor garantii ca produsele mentionate la art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobata prin Legea nr. 38/2001, denumita in continuare O.U.G. nr. 34/2000, au fost obtinute in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica.
    (2) Operatorii care produc, prepara, transporta, comercializeaza sau importa produsele mentionate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 in scopul comercializarii lor au urmatoarele obligatii:
    a) sa isi inregistreze activitatea la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, respectiv la Autoritatea Nationala a Produselor Ecologice, denumita in continuare A.N.P.E., in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2000;
    b) sa se supuna controlului unui organism de inspectie si certificare acreditat, conform art. 8 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000.
    Art. 2
    (1) Persoanele fizice sau juridice care intentioneaza sa practice o agricultura ecologica, precum si cele care desfasoara o activitate dupa modul de productie ecologic sunt obligate, conform prevederilor art. 1 alin. (2) lit. a), sa isi inregistreze activitatea in fiecare an, pana la data de 30 aprilie, la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, respectiv la A.N.P.E. Pentru anul 2002 termenul de inregistrare se stabileste pana la 30 iunie.
    (2) Inregistrarea activitatii se face prin completarea fiselor de inregistrare a practicarii unei agriculturi ecologice, denumite in continuare fise de inregistrare, prezentate in anexele nr. 1 - 3, care fac parte integranta din prezentele cerinte de inspectie.
    (3) Fisele de inregistrare se completeaza in doua exemplare: un exemplar se trimite la A.N.P.E., iar celalalt exemplar, organismului de inspectie si certificare ales de producator dintre cele autorizate de A.N.P.E.
    (4) In situatia in care un producator administreaza mai multe ferme, solicitantul va completa cate un set de fise de inregistrare pentru fiecare ferma ecologica.
    (5) In scopul verificarii informatiilor cuprinse in fisele de inregistrare, solicitantul furnizeaza A.N.P.E. si alte documente solicitate de aceasta.
    (6) In situatia in care fisele de inregistrare nu sunt complete sau contin informatii neclare, A.N.P.E. va acorda solicitantului o perioada de 30 de zile pentru refacerea acestora. Daca aceste nereguli nu sunt remediate in termenul legal, procedura de inregistrare va fi anulata.
    (7) A.N.P.E. pune la dispozitie celor interesati lista actualizata cuprinzand numele si adresele operatorilor supusi sistemului de inspectie si certificare.
    Art. 3
    (1) Organismele de inspectie si certificare care au un sistem realizat dupa reglementarile Uniunii Europene si care desfasoara o activitate de control si certificare pe teritoriul Romaniei au obligatia de a-si inregistra aceasta activitate la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, respectiv la A.N.P.E., prin prezentarea unui dosar de autorizare. Acest dosar cuprinde urmatoarele documente:
    a) cerere de inregistrare;
    b) programul de inspectie si certificare in conformitate cu Norma europeana EN 45011;
    c) procedurile de inspectie si certificare pentru implementarea reglementarilor Uniunii Europene.
    (2) Autorizarea provizorie se considera acceptata in urma avizarii dosarului. Acreditarea finala pentru desfasurarea activitatii de control si certificare pe teritoriul Romaniei se face prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor si se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (3) Organismele de inspectie si certificare aproba cererea de inscriere a operatorilor pentru efectuarea controlului la unitatile/fermele lor, numai daca acestia sunt inregistrati la A.N.P.E.

    CAP. 2
    Cerinte generale privind acreditarea organismelor de inspectie si certificare

    Art. 4
    (1) Inspectia si certificarea operatorilor care produc, prelucreaza si/sau comercializeaza produse agricole si alimentare ecologice se fac de catre persoane juridice din sectorul public sau privat acreditate, denumite in continuare organisme de inspectie si certificare.
    (2) Acreditarea si monitorizarea organismelor de inspectie si certificare se fac de catre A.N.P.E., in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (3) lit. f) si g) din O.U.G. nr. 34/2000.
    (3) Organismele de inspectie si certificare mentionate la alin. (1) au obligatia sa se conformeze cerintelor de inspectie si masurilor de precautie din cadrul programului de inspectie, prevazute la cap. III.
    (4) La acreditarea organismelor de inspectie si certificare se vor avea in vedere urmatoarele elemente:
    a) planul de inspectie al organismului de inspectie si certificare, care sa cuprinda o descriere detaliata a masurilor de control, pe care acest organism se angajeaza sa il impuna operatorilor pe care ii controleaza;
    b) sanctiunile pe care organismul de inspectie si certificare urmeaza sa le aplice in cazul nerespectarii prevederilor legale privind agricultura ecologica;
    c) personal calificat, spatii, echipamente administrative si tehnice, experienta in domeniul agriculturii ecologice, precum si experienta in domeniul inspectiei si fiabilitate;
    d) obiectivitatea organismului de inspectie si certificare fata de operatorii care fac obiectul inspectiei sale.
    (5) Organismele de inspectie si certificare acreditate mentionate la alin. (1) au urmatoarele obligatii:
    a) sa se asigure ca cel putin cerintele de inspectie si masurile de precautie din cadrul programului de control, prezentate la cap. III, sunt puse in aplicare in unitatile/fermele care fac obiectul inspectiei lor;
    b) sa nu divulge informatiile si datele pe care le obtin in cursul activitatii de inspectie altor persoane decat responsabililor exploatatiei sau A.N.P.E.;
    c) sa ofere A.N.P.E., in scopul inspectiei, acces la birourile si facilitatile lor, precum si tot sprijinul necesar pentru ca autoritatea responsabila sa isi poata indeplini obligatiile care ii revin;
    d) sa transmita la A.N.P.E. pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an o lista cuprinzand operatorii supusi inspectiei lor la data de 31 decembrie a anului anterior, insotita de un raport anual privind activitatea desfasurata;
    e) la constatarea de nereguli privind aplicarea prevederilor art. 4, 6, 7 si 8 din O.U.G. nr. 34/2000 si ale prezentului ordin sau privind neaplicarea masurilor cuprinse la cap. III sa dispuna eliminarea mentiunilor prevazute la art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 34/2000, referitoare la metoda de productie ecologica de pe intregul lot sau de pe o parte a lotului unde s-a produs neregula;
    f) la constatarea de abateri repetate sa interzica operatorului in cauza comercializarea produselor cu indicatiile referitoare la metoda de productie ecologica pe o perioada convenita de comun acord cu A.N.P.E.
    (6) Fara a incalca prevederile alin. (4) si (5), organismele de inspectie si certificare acreditate sunt obligate sa satisfaca exigentele stabilite de standardul romanesc prin care s-a adoptat standardul european, respectiv SR EN 45011 "Criterii generale pentru organismele de certificare care efectueaza inspectia".
    (7) In scopul urmaririi provenientei produsului final se vor avea in vedere urmatoarele:
    a) pentru productia de carne din unitatile/fermele de crestere a animalelor, fara a incalca dispozitiile cap. III sectiunea a 3-a, controalele se fac in toate stadiile de productie, abatorizare, transare sau alte procesari si pana la vanzarea catre consumator, pentru a garanta, in masura in care tehnica permite, provenienta produselor animaliere pe parcursul intregului lant de productie, transformare si preparare, de la unitatea/ferma de crestere a animalelor si pana la unitatea de conditionat final si etichetat;
    b) pentru produsele animaliere, altele decat carnea, alte dispozitii care permit urmarirea provenientei produselor, in masura in care tehnica permite, sunt prevazute la cap. III sectiunea a 3-a.
    (8) A.N.P.E., conform prevederilor art. 2 alin. (3) lit. g) din O.U.G. nr. 34/2000, isi exercita atributia de control si supraveghere a activitatii organismelor de inspectie si certificare acreditate, astfel:
    a) asigura obiectivitatea controlului efectuat de organismele de inspectie si certificare;
    b) verifica eficacitatea controlului;
    c) ia cunostinta de orice nereguli si/sau incalcari constatate si de sanctiunile aplicate;
    d) retrage acreditarea organismului de inspectie si certificare in cazul in care acesta nu respecta cerintele prevazute la lit. a) si b) si nu indeplineste conditiile prevazute la alin. (4), (5) si (6).
    (9) A.N.P.E. va atribui fiecarui organism de inspectie si certificare acreditat un numar de cod in conformitate cu dispozitiile prezentului ordin.
    Art. 5
    A.N.P.E. adopta toate masurile necesare pentru a se asigura ca un operator care respecta prevederile legale privind agricultura ecologica si care achita contributia sa la cheltuielile de inspectie si certificare are acces la sistemul de inspectie si certificare.

    CAP. 3
    Cerintele de inspectie si masurile de precautie din cadrul programului de inspectie

    SECTIUNEA 1
    Cerintele generale de inspectie

    Cerintele minime de control
    Art. 6
    Exigentele de control prevazute in prezentul capitol se aplica in scopul urmaririi provenientei produselor mentionate la art. 4 alin. (7) pe tot parcursul lantului de productie, in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica.
    Controlul initial
    Art. 7
    (1) Cand inspectia are loc pentru prima data operatorul responsabil din unitatea/ferma respectiva elaboreaza urmatoarele documente:
    a) o descriere completa a unitatii/fermei si/sau a spatiilor si/sau a activitatii desfasurate;
    b) masurile concrete luate in unitate/ferma si/sau in spatiile si/sau in activitatea desfasurata pentru a se asigura respectarea prevederilor prezentului capitol si a dispozitiilor legale privind agricultura ecologica.
    (2) Descrierea si masurile respective se consemneaza intr-o declaratie semnata de operatorul responsabil.
    (3) Declaratia va fi insotita si de angajamentul operatorului in ceea ce priveste:
    a) efectuarea operatiunilor in conformitate cu prevederile art. 4 si 5 din O.U.G. nr. 34/2000;
    b) acceptarea ca in caz de neindeplinire a acestor obligatii sa i se aplice sanctiunile prevazute la art. 10 si 11 din O.U.G. nr. 34/2000;
    c) acceptarea de a informa in scris cumparatorii produsului, inainte ca referinta privind modul de productie ecologica sa fie retrasa.
    (4) Documentele mentionate la alin. (3) se verifica de organismul de inspectie si certificare care intocmeste un raport in care se va consemna orice abatere sau incalcare constatata fata de dispozitiile legale privind agricultura ecologica. Operatorul contrasemneaza acest raport si intreprinde masurile corective necesare.
    Comunicare
    Art. 8
    Operatorul responsabil comunica in timp util organismului de inspectie si certificare orice schimbare in descrierea sau masurile concrete specificate la art. 2, precum si alte modificari privind dispozitiile de control initial prevazute in sectiunile a 2-a, a 3-a si a 4-a.
    Vizitele de control
    Art. 9
    (1) Organismul de inspectie si certificare face cel putin o data pe an un control fizic complet al unitatii de productie si/sau de preparare si al altor spatii. Cu ocazia acestui control se pot preleva probe pentru a se determina daca sunt utilizate produse sau tehnici de productie care nu sunt autorizate in conformitate cu prevederile anexelor nr. 1, 2 si 3 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001. Probele se preleveaza si pentru a se determina eventualele contaminari cu produse neautorizate. Aceste prelevari sunt obligatorii atunci cand se presupune utilizarea de produse neautorizate. Organismul de inspectie si certificare intocmeste un raport dupa fiecare control, contrasemnat de responsabilul unitatii/fermei respective.
    (2) Organismul de inspectie si certificare efectueaza vizite de control prin sondaj, inopinate sau nu. Aceste controale se fac indeosebi in unitatile/fermele sau in situatiile in care este posibil ca produsele provenite din agricultura ecologica sa fie schimbate cu alte produse.
    Evidenta contabila
    Art. 10
    (1) Unitatea/ferma va pune la dispozitie organismului de inspectie si certificare evidenta financiar-contabila, astfel incat operatorul si organismul de inspectie si certificare sa obtina urmatoarele informatii:
    a) furnizorul si, daca sunt diferiti, vanzatorul sau exportatorul produselor;
    b) natura si cantitatea produselor agricole specificate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000, care au fost livrate unitatii/fermei, si, dupa caz, natura si cantitatea tuturor materiilor cumparate, precum si utilizarea acestora;
    c) natura produselor, cantitatea, destinatarii si, daca sunt diferiti, cumparatorii produselor specificate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000, care au iesit din unitate, din spatiile sau din depozitele primului destinatar;
    d) alte informatii solicitate de organismul de inspectie si certificare.
    (2) Datele cuprinse in documentele financiar-contabile trebuie sa fie sustinute de justificari potrivite.
    Ambalarea si transportul produselor in alte unitati sau spatii de productie si/sau de preparare
    Art. 11
    Produsele specificate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 nu se transporta catre alte unitati, inclusiv la angrosisti si detailisti, decat in ambalaje, containere sau vehicule adecvate, inchise si sigilate, astfel incat acestea sa nu poata fi deschise fara deteriorarea sigiliului; acestea trebuie sa fie prevazute cu o eticheta in care sa se precizeze, in concordanta cu prevederile legale privind etichetarea, urmatoarele:
    a) numele si adresa operatorului si, daca sunt diferiti, numele si adresa proprietarului sau ale vanzatorului produsului;
    b) denumirea produsului, insotita de mentiunea referitoare la modul de productie ecologic, in conformitate cu prevederile art. 8 alin. (4) din O.U.G. nr. 34/2000;
    c) numele si numarul de cod ale organismului de inspectie si certificare la care operatorul este inscris;
    d) in anumite situatii, marca de identificare a lotului, aplicata conform unui sistem de marcaj agreat la nivel national sau convenit cu organismul de inspectie si certificare, care sa permita confruntarea intre lot si documentele financiar-contabile specificate la art. 10.
    Depozitarea produselor
    Art. 12
    Spatiile de stocare a produselor trebuie sa fie alese astfel incat sa asigure identificarea loturilor si sa se evite orice amestec sau contaminare cu produse sau substante care nu sunt realizate in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica.
    Produse suspecte de a nu fi conforme dispozitiilor legale privind agricultura ecologica
    Art. 13
    (1) Daca un operator considera sau suspecteaza ca produsul pe care il fabrica, prepara, importa sau il primeste de la un alt operator nu corespunde dispozitiilor legale privind agricultura ecologica, el poate fie sa retraga de pe produs referinta la modul de productie ecologic, fie sa il separe si sa il identifice. El va proceda la transformarea, ambalarea sau comercializarea produsului, dar fara referinta la modul de productie ecologic. Daca dubiul persista operatorul informeaza imediat organismul de inspectie si certificare. Organismul de inspectie si certificare va aproba ca produsul sa fie comercializat cu referinta la modul de productie ecologic numai dupa ce se va asigura, cu ajutorul informatiilor primite de la operator sau din alte surse, ca dubiul a fost inlaturat.
    (2) Daca organismul de inspectie si certificare are argumente de a suspecta ca un operator are intentia de a comercializa pe piata un produs care nu este produs in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica, dar care cuprinde o referinta la modul de productie ecologic, el interzice operatorului respectiv, cu titlu provizoriu, sa comercializeze produsul cu aceasta referinta. Aceasta decizie este completata de obligatia operatorului de a retrage de pe produsul respectiv referinta la modul de productie ecologic. Daca suspiciunea nu se confirma, decizia de mai sus este anulata intr-un termen stabilit de organismul de inspectie si certificare. Toate aceste decizii se iau in scris si se comunica persoanelor interesate de catre organismul de inspectie si certificare. Operatorul va asigura o buna colaborare cu organismul de inspectie si certificare, in scopul inlaturarii acestor suspiciuni.
    Accesul la instalatii si la alte spatii
    Art. 14
    (1) Operatorul permite organismului de inspectie si certificare accesul in scopul controlului la toate partile unitatii/fermei sale, la instalatii si la alte spatii utilizate de acesta. El pune la dispozitie organismului de inspectie si certificare evidenta financiar-contabila a acestora, precum si alte documente solicitate de acesta.
    (2) La cererea organismului de inspectie si certificare operatorul prezinta acestuia rapoartele de control si probele prelevate din propria initiativa.
    (3) Importatorul si primul destinatar, la solicitarea organismului de inspectie si certificare, prezinta acestuia autorizatiile de import, precum si certificatele de control privind importurile din terte tari.

    SECTIUNEA a 2-a
    Cerintele de inspectie pentru productia de plante vegetale, produse vegetale, animale si/sau produse animaliere

    Domeniul de aplicare
    Art. 15
    (1) Prezenta sectiune se refera la toate unitatile/fermele care intervin, in nume propriu sau in numele unei terte parti, in productie, astfel cum este definita la art. 3 lit. a) din O.U.G. nr. 34/2000, pentru produsele mentionate la art. 2 alin. (1) din aceeasi ordonanta de urgenta.
    (2) Productia trebuie sa se realizeze intr-o unitate/ferma de productie ale carei locuri de productie, parcele, pasuni, spatii de exercitiu in aer liber, parcursuri exterioare, adaposturi de crestere a animalelor si, dupa caz, spatii de depozitare pentru produsele vegetale si animaliere, pentru materiile prime si pentru produsele intrate sunt clar separate de cele ale altei unitati care nu produce in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica.
    (3) Transformarea, ambalarea si comercializarea pot fi efectuate in unitatea de productie atat timp cat aceste activitati nu se refera la produsele iesite din unitate/ferma.
    (4) Cantitatile vandute direct catre consumatorul final sunt contabilizate zilnic.
    (5) Depozitarea in unitate/ferma a produselor care nu sunt autorizate conform dispozitiilor art. 3 alin. (2) lit. b) si c) din normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001 este interzisa.
    (6) La receptia produselor specificate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 operatorul verifica inchiderea ambalajelor sau a containerelor si evidenta financiar-contabila, conform prevederilor art. 10 si 11.
    Controlul initial
    Art. 16
    Atunci cand activitatea operatorului se limiteaza la colectarea de plante din flora spontana, descrierea unitatii/fermei mentionate la art. 2 se va completa cu urmatoarele documente:
    a) o prezentare a locurilor de depozitare si productie, a parcelelor si/sau a zonelor de colectare a plantelor din flora spontana si, acolo unde este cazul, a spatiilor in care au loc operatiunile de transformare si/sau de ambalare a acestora;
    b) o specificare a datei ultimei aplicari, pe parcelele si/sau zonele de colectare a plantelor din flora spontana, a produselor a caror utilizare nu este compatibila cu dispozitiile art. 3 alin. (2) lit. b) din normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001;
    c) in cazul recoltarii plantelor din flora spontana, garantiile acordate de parti terte producatorului, care sa dovedeasca faptul ca acesta respecta prevederile art. 4 din anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001.
    Comunicari
    Art. 17
    In fiecare an, inainte de data stabilita de organismul de inspectie si certificare producatorul transmite acestuia programul de productie al produselor vegetale, defalcat pe fiecare parcela.
    Exploatarea mai multor unitati de productie de catre acelasi operator
    Art. 18
    (1) In cazurile in care un operator exploateaza mai multe unitati de productie in aceeasi zona, unitatile/fermele producatoare de plante vegetale sau de produse vegetale care nu sunt cuprinse la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000, precum si locurile de depozitare a materiilor prime intrate in unitate (ingrasaminte, produse fitofarmaceutice si seminte) se supun cerintelor generale de inspectie prevazute la art. 6 - 8 si la art. 10.
    (2) Aceleasi varietati ca cele produse in unitatile specificate la art. 15 alin. (2) nu pot fi produse in aceste unitati.
    (3) Fac exceptie de la regula stabilita la alin. (2) produsele obtinute de la culturi perene (arboricultura, cultura vitei de vie si a hameiului), daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) productia respectiva se inscrie in cadrul unui plan de conversie pentru care producatorul se angajeaza, de la inceputul conversiei ultimei parti a suprafetelor in cauza, sa il parcurga in cel mai scurt timp posibil, dar care sa nu depaseasca maximum 5 ani;
    b) au fost luate toate masurile corespunzatoare pentru a se asigura separarea permanenta a produselor obtinute in fiecare unitate implicata;
    c) organismul de inspectie si certificare este informat despre inceperea recoltarii fiecarui produs, cu cel putin 48 de ore inainte;
    d) imediat dupa incheierea recoltarii producatorul comunica organismului de inspectie si certificare cantitatile exacte recoltate in unitatile respective, precum si alte informatii ce permit identificarea productiei; el confirma faptul ca masurile luate in vederea separarii produselor au fost aplicate;
    e) planul de conversie si masurile mentionate la lit. a) - c) au fost aprobate de organismul de inspectie si certificare. Aceasta aprobare se confirma in fiecare an dupa demararea planului de conversie.
    (4) De asemenea, se excepteaza de la prevederile alin. (2) urmatoarele:
    a) suprafetele destinate cercetarii agricole, stabilite de comun acord cu A.N.P.E., daca sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (3) lit. b), c), d) si e);
    b) suprafetele destinate producerii de seminte, de material de reproducere vegetativ si de rasaduri, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (3) lit. b), c), d) si e);
    c) pasunile destinate hranirii animalelor cu masa verde.

    SECTIUNEA a 3-a
    Cerintele de inspectie pentru animale si produsele animaliere provenite din cresterea animalelor

    Controlul initial
    Art. 19
    Cand inspectia are loc pentru prima oara, operatorul completeaza descrierea unitatii/fermei mentionate la art. 7 cu urmatoarele documente:
    a) o descriere completa a adaposturilor de crestere a animalelor, a pasunilor, a suprafetelor de exercitiu in aer liber, a traseelor exterioare etc. si, acolo unde este cazul, a spatiilor de depozitare, ambalare si transformare a animalelor si a produselor animaliere, a materiilor prime si a inputurilor;
    b) o descriere completa a instalatiilor de depozitare a gunoiului de grajd provenit din cresterea animalelor;
    c) un plan de imprastiere a gunoiului de grajd, stabilit de comun acord cu organismul de inspectie si certificare, si o descriere completa a suprafetelor destinate productiei vegetale;
    d) dupa caz, contractele incheiate cu alti agricultori pentru distribuirea gunoiului de grajd provenit din cresterea animalelor;
    e) un plan de productie pentru unitatea de crestere ecologica a animalelor.
    Identificarea animalelor
    Art. 20
    Animalele se identifica in permanenta prin tehnici adaptate fiecarei specii, individual pentru mamifere mari si individual sau pe lot pentru pasari si mamifere mici.
    Registrele de crestere a animalelor
    Art. 21
    (1) Inregistrarea animalelor se face in registrul de crestere a animalelor care ramane la dispozitia organismelor de inspectie si certificare in orice moment, la sediul unitatii/fermei.
    (2) Registrele de crestere a animalelor contin o descriere completa a sistemului de management al septelului si cuprind urmatoarele informatii:
    a) evidenta, pe specii, cu privire la intrarea animalelor: originea, data intrarii, perioada de conversie, marca de identificare si antecedentele veterinare;
    b) evidenta, pe specii, cu privire la iesirea animalelor: varsta, numarul, greutatea la taiere, marca de identificare si destinatia;
    c) evidenta animalelor pierdute si motivele pierderii acestora;
    d) evidenta in ceea ce priveste furajarea: tipul furajului, inclusiv suplimentele furajere, proportia diferitelor componente ale ratiei, perioadele de acces la suprafetele de exercitiu in aer liber, perioadele de transhumanta, daca exista restrictii la acestea;
    e) evidenta cu privire la prevenirea bolilor, tratamentul si la asistenta veterinara: data tratamentului, diagnosticul, tipul produsului administrat, modalitatile de tratament si reteta eliberata de medicul responsabil cu asistenta veterinara, o data cu prezentarea motivelor si a termenului de asteptare impus inainte de comercializarea produselor animaliere.
    Exploatarea mai multor unitati de productie de catre acelasi operator
    Art. 22
    (1) Atunci cand un producator administreaza mai multe unitati/ferme de productie, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (6) si ale art. 21 alin. (3) din anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001, unitatile care cresc animale sau fabrica produse animaliere care nu sunt specificate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 se supun, de asemenea, prevederilor art. 19, precum si dispozitiilor privind programul de crestere a animalelor, registrelor de crestere si principiilor de depozitare a produselor utilizate pentru cresterea animalelor.
    (2) Organismul de inspectie si certificare, cu acordul A.N.P.E., acorda exploatatiilor, in scopul activitatii de cercetare din domeniul agricol, derogari de la obligatiile privind prezenta mai multor specii diferite, prevazuta la art. 6 alin. (6) din anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001, numai in urmatoarele conditii:
    a) daca au fost luate masuri, de comun acord cu organismul de inspectie si certificare, pentru a garanta separarea permanenta a animalelor, produselor animaliere si a gunoiului de grajd din fiecare unitate;
    b) daca producatorul informeaza, in prealabil, organismul de inspectie si certificare despre vanzarea animalelor sau a produselor animaliere;
    c) daca operatorul informeaza organismul de inspectie si certificare despre cantitatile exacte produse in unitatea sa, precum si despre toate caracteristicile care permit identificarea produselor si daca confirma ca masurile luate pentru separarea produselor au fost aplicate.
    Alte precizari
    Art. 23
    Prin derogare de la prevederile prezentului ordin, depozitarea medicamentelor de uz veterinar alopatice si a antibioticelor este permisa in unitati/ferme, daca ele sunt prescrise de un medic veterinar in cadrul unor tratamente specificate in anexa nr. 1 la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 917/2001, sunt depozitate in locuri supravegheate si sunt inregistrate in registrul unitatii/fermei.

    SECTIUNEA a 4-a
    Cerintele de inspectie pentru unitatile de transformare a produselor vegetale si animaliere si a alimentelor compuse din produse vegetale si animaliere

    Domeniul de aplicare
    Art. 24
    Prezenta sectiune se aplica tuturor unitatilor care intervin, in nume propriu sau in numele unei terte parti, in activitatea de preparare, astfel cum este definita la art. 3 lit. b) din O.U.G. nr. 34/2000, pentru produsele specificate la art. 2 alin. (1) din aceeasi ordonanta de urgenta si cuprind in special urmatoarele unitati:
    a) unitatile de ambalare si/sau de reambalare a produselor;
    b) unitatile pentru etichetarea si/sau reetichetarea produselor.
    Controlul initial
    Art. 25
    Descrierea completa a unitatii mentionata la art. 7 va fi completata de o prezentare a instalatiilor utilizate pentru receptia, transformarea, ambalarea, etichetarea si depozitarea produselor agricole si a masurilor luate pentru transportul produselor.
    Evidenta contabila
    Art. 26
    Documentele financiar-contabile specificate la art. 10 trebuie sa aiba mentiunea verificarilor prevazute la art. 29.
    Unitatile de preparare care proceseaza produse provenite din agricultura ecologica si produse care nu provin din aceasta
    Art. 27
    Atunci cand in aceeasi unitate sunt preparate, ambalate sau depozitate produsele mentionate la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000, precum si produse care nu provin din agricultura ecologica, se vor avea in vedere urmatoarele:
    a) unitatea sa dispuna de spatii complet separate pentru depozitarea produselor cuprinse la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000, inainte si dupa operatiuni;
    b) operatiunile se efectueaza in mod continuu pana cand este completata seria de productie, separata in timp si in spatiu de operatiunile similare aferente produselor care nu sunt cuprinse la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000;
    c) daca astfel de operatiuni nu sunt efectuate frecvent sau intr-o zi stabilita, unitatea/ferma respectiva anunta in prealabil organismul de inspectie si certificare intr-un termen fixat de comun acord cu acesta;
    d) se vor lua toate masurile necesare pentru a se asigura identificarea cu usurinta a loturilor si pentru a se evita orice amestec cu produse care nu provin din agricultura ecologica;
    e) inainte ca produsele cuprinse la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 sa fie preparate, echipamentele de productie vor fi bine spalate. Eficacitatea masurilor privind spalarea este controlata si face obiectul unei note de constatare.
    Ambalarea si transportul produselor in unitatile de preparare
    Art. 28
    Laptele, ouale si produsele din oua, care provin din agricultura ecologica, se colecteaza separat de produsele care nu sunt obtinute din agricultura ecologica. Sub rezerva aprobarii prealabile a organismului de inspectie si certificare, colectarea nu poate fi facuta simultan decat daca sunt luate toate masurile pentru prevenirea amestecului sau a schimbului cu produse care nu sunt obtinute in conformitate cu dispozitiile legale privind agricultura ecologica si pentru a permite identificarea cu usurinta a produselor obtinute din agricultura ecologica. Operatorul va tine o evidenta stricta a recoltarilor pe zile, ore, circuit de colectare, precum si a datelor si orelor de receptie a produselor, pe care o prezinta organismului de inspectie si certificare.
    Receptia produselor din alte unitati
    Art. 29
    La primirea in unitate/ferma a unui produs specificat la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2000 operatorul verifica inchiderea ambalajului sau a containerului si prezenta pe eticheta a indicatiilor specificate la art. 11. Operatorul confrunta datele de pe eticheta cu datele din documentele care insotesc produsul. Rezultatul acestei verificari se consemneaza conform prevederilor art. 10.

    ANEXA 1
    la cerintele de inspectie

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    Directia generala strategii si politici in agricultura si produse derivate
    Autoritatea Nationala a Produselor Ecologice

 ______________________________________________________________________________
|                             FISA DE INREGISTRARE                             |
|           a producatorilor in agricultura ecologica - anul 2002              |
|______________________________________________________________________________|
                   Se aproba                               Vizat
                  ___________                           ___________
                    A.N.P.E.                             D.G.A.I.A.

          Nr. ...... din ............         Nr. ...... din ...........

    1. Producator (persoana fizica/juridica) ..................................
    Actul de identitate: seria ............... nr. ............................
    Domiciliul/sediul: localitatea .................., judetul ..............., str. ...................... nr. ....., telefon ..............................., fax ............................, e-mail ......................................
    Responsabil cu agricultura ecologica:
    Numele si prenumele .......................................................
    Localitatea de domiciliu ..................., judetul ...................., str. ..................... nr. ......, telefon ..............................., fax .............................., e-mail ....................................
    2. Angajament
    Solicit inregistrarea si ma angajez sa respect ansamblul dispozitiilor nationale si comunitare privind productia ecologica, prepararea, comercializarea si etichetarea produselor agricole si a alimentelor in general. Aceste dispozitii sunt:
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobata prin Legea nr. 38/2001;
    - Hotararea Guvernului nr. 917/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice;
    - Hotararea Guvernului nr. 677/2001 privind infiintarea Institutului de Bioresurse Alimentare;
    - Reglementarea Consiliului Europei (CEE) nr. 2092/91 (consolidata) privind modul de productie ecologica a produselor agricole si prezentarea sa pe produsele agricole si alimente;
    - alte acte normative din domeniu.
    3. Alegerea organismului de control autorizat*)
    Numele organismului de control ales .......................................
    Codul organismului de control .............................................
    4. Productia vegetala (se va completa cu datele din formularul cuprins in anexa nr. 2 "Registrul parcelar")
    Suprafata agricola exploatata:
    - suprafata in agricultura ecologica ......................................
    - suprafata in conversie: conversie anul I   ..............................
                              conversie anul II  ..............................
                              conversie anul III ..............................
    - suprafata in agricultura conventionala ..................................

                      Data                          Semnatura
             ....................            ........................
------------
    *) Numai organismele de control autorizate de A.N.P.E.

    5. Productia animaliera
    Numele producatorului .....................................................
 ______________________________________________________________________________
|                        |           |         |        Mod de productie       |
|      Productia         |Rasa/Specia| Efective|_______________________________|
|                        |           |         |Ecologic|   In    |Conventional|
|                        |           |         |        |conversie|            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Productia de bovine                                                           |
|______________________________________________________________________________|
|  Vaci de lapte         |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Juninci rasa de lapte |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Vaci gestante         |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Juninci gestante      |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Bovine masculi peste  |           |         |        |         |            |
|  2 ani                 |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Bovine masculi intre  |           |         |        |         |            |
|  1 - 2 ani             |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Bovine masculi intre  |           |         |        |         |            |
|  6 luni - 1 an         |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Vitei sub 6 luni      |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Productia de ovine                                                            |
|______________________________________________________________________________|
|  Oi mame               |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Mioare                |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Berbeci               |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Alte ovine            |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Productia de caprine                                                          |
|______________________________________________________________________________|
|  Capre de lapte        |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Tapi de reproducere   |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Alte capre            |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Productia de porcine                                                          |
|______________________________________________________________________________|
|  Scroafe de reproducere|           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Vieri                 |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Purcei sugari         |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Alti porci            |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Pasari                                                                        |
|______________________________________________________________________________|
|  Gaini ouatoare        |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Pui de carne          |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Rate                  |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Bibilici              |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Curcani               |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Ecvine                                                                        |
|______________________________________________________________________________|
|  Cai si iepe           |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|  Alte ecvine           |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Apicultura                                                                    |
|______________________________________________________________________________|
|  Numar de stupi        |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|
|Altele                                                                        |
|______________________________________________________________________________|
|                        |           |         |        |         |            |
|________________________|___________|_________|________|_________|____________|

               Data                           Semnatura
       ....................             ......................

    ANEXA 2
    la cerintele de inspectie

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    Directia generala strategii si politici in agricultura si produse derivate
    Autoritatea Nationala a Produselor Ecologice

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Cultura
    B - Suprafata
    C - Conversie anul I
    D - Conversie anul II
    E - Conversie anul III
    F - Certificat ecologic
 ______________________________________________________________________________
|                          Registrul parcelar - 2002                           |
|______________________________________________________________________________|
 ______________________________________________________________________________
|          |         |          |            |             |    Suprafata in   |
|          |         |          |            |             |     agricultura   |
|    Nr.   |Denumirea| Suprafata| Suprafata  |Suprafata in |      ecologica    |
| parcelei |parcelei |cadastrala|  agricola  | agricultura |___________________|
|cadastrale|         |          |exploatata*)|conventionala| A| B|  din care:  |
|          |         |          |            |             |  |  |_____________|
|          |         |          |            |             |  |  | C | D| E | F|
|          |         |__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|          |         |  ha  mp  |     ha     |       ha    |  |ha| ha|ha| ha|ha|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
|__________|_________|__________|____________|_____________|__|__|___|__|___|__|
    *) In cazul in care nu se exploateaza in totalitate parcela cadastrala, indicati suprafata exploatata.

    ANEXA 3
    la cerintele de inspectie

    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
    Directia generala strategii si politici in agricultura si produse derivate
    Autoritatea Nationala a Produselor Ecologice

                             FISA DE INREGISTRARE
 ______________________________________________________________________________
|            a procesatorilor in agricultura ecologica - anul 2002             |
|   (operatiuni de conditionare si/sau de transformare a produselor agricole)  |
|______________________________________________________________________________|
                   Se aproba                               Vizat
                  ___________                           ___________
                    A.N.P.E.                             D.G.A.I.A.

        Nr. ......... din ............         Nr. ......... din ............

    1. Procesator (persoana fizica/juridica) ..................................
    Actul de identitate: seria ............... nr. ............................
    Domiciliul/sediul: localitatea .................., judetul ..............., str. ...................... nr. ....., telefon ..............................., fax ............................, e-mail ......................................
    Responsabil cu agricultura ecologica:
    Numele si prenumele .......................................................
    Localitatea de domiciliu ..................., judetul ...................., str. ..................... nr. ......, telefon ..............................., fax .............................., e-mail ....................................
    2. Angajament
    Solicit inregistrarea si ma angajez sa respect ansamblul dispozitiilor nationale si comunitare privind productia ecologica, prepararea, comercializarea si etichetarea produselor agricole si a alimentelor in general. Aceste dispozitii sunt:
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobata prin Legea nr. 38/2001;
    - Hotararea Guvernului nr. 917/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice;
    - Hotararea Guvernului nr. 677/2001 privind infiintarea Institutului de Bioresurse Alimentare;
    - Reglementarea Consiliului Europei (CEE) nr. 2092/91 (consolidata) privind modul de productie ecologica a produselor agricole si prezentarea sa pe produsele agricole si alimente;
    - alte acte normative din domeniu.
    3. Alegerea organismului de control autorizat*)
    Numele organismului de control ales .......................................
    Codul organismului de control .............................................
    4. Specificarea locurilor de transformare si/sau de conditionare si/sau de depozitare si natura operatiunilor si a produselor, prin precizarea locului de procesare
    Numele procesatorului .....................................................
 ______________________________________________________________________________
| Produsul finit*) |   Locul de   |   Cantitatea estimata   |      Natura      |
|                  | transformare |          in 2002        | operatiunilor*) |
|                  |              |      (kg sau litri)     |                  |
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
|__________________|______________|_________________________|__________________|
    *) Produsul care iese din unitate (de exemplu: paine, branza de oaie, faina de grau).
    *) Operatiuni privind:
    - conditionarea fara transformare (se va nota cu CFT);
    - transformarea cu conditionare (se va nota cu TCC);
    - transformarea fara conditionare (se va nota cu TFC).

               Data                           Semnatura
       ....................             ......................

           
    *) Numai organismele de control autorizate de A.N.P.E.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 186/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 186 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu