ORDIN Nr. 1856
din 19 iulie 2010
pentru modificarea anexei
nr. 3 la Ordinul ministrului economiei si finantelor si al ministrului
justitiei nr. 1.706/1.889/C/2008 privind aprobarea procedurilor de stabilire,
plata si rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare
din patrimoniul personal si a modelului si continutului unor formulare
prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 533 din 30 iulie 2010
In baza prevederilor art. 771 alin. (8) din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor
Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi
al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul finanţelor publice şi ministrul justiţiei emit următorul ordin:
Art. I. - Procedura
privind declararea şi plata impozitului pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, prevăzută în anexa nr. 3 la
Ordinul ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului justiţiei nr.
1.706/1.889/C/2008 privind aprobarea procedurilor de stabilire, plată şi
rectificare a impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal şi a modelului şi conţinutului unor
formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 533 din 15 iulie 2008, se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
p. Ministrul justiţiei,
Lidia Barac,
secretar de stat
ANEXA (Anexa nr. 3 la Ordinul nr.
1.706/1.889/C/2008)
PROCEDURĂ
privind declararea şi plata impozitului pe
veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
1. (1) Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal se declară de către notarii
publici integral ca venit la bugetul de stat, lunar, până la data de 25
inclusiv a lunii următoare celei în care a fost calculat şi încasat, conform
legii.
(2) Declararea impozitului pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal se face prin completarea
formularului 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de
stat", aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 101/2008 privind aprobarea modelului şi conţinutului
formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor
cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă, cu modificările
şi completările ulterioare.
(3) Declaraţia 100 „Declaraţie privind obligaţiile de
plată la bugetul de stat" este depusă la organul fiscal competent de către
notarii publici împreună cu Borderoul privind distribuirea către unităţile
administrativ-teritoriale a sumelor reprezentând impozit pe venitul din
transferurile proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, al cărui
model este prevăzut în anexa nr. 1.
2. (1) Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal se virează până la data de
25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut, în contul de
venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat -
Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal" deschis la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul
organelor fiscale în a căror rază teritorială sunt luate în evidenţa fiscală
birourile notarilor publici, In cazul birourilor notarilor publici care sunt
luate în evidenţa fiscală în judeţul Ilfov, plata se efectuează în contul de venituri
ale bugetului de stat 20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat - Impozitul pe
veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul
personal", care se deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate
Publică a Judeţului Ilfov.
(2) Contul 20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat -
Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal" se deschide la unităţile Trezoreriei Statului, pe
codul de identificare fiscală al biroului notarului public.
(3) Codurile IBAN aferente contului 20.03.01.18
„Veniturile bugetului de stat - Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" sunt publicate pe
pagina de web a Ministerului Finanţelor Publice, la adresa: www.mfinante.ro/ANAF/Asistenţa
contribuabili/Coduri IBAN.
3.(1) Unităţile Trezoreriei Statului transmit organelor
fiscale, zilnic, în sistem informatic, încasările din contul 20.03.01.18
„Veniturile bugetului de stat - Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal".
(2) Stingerea obligaţiilor fiscale declarate de notarii
publici prin formularul 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul
de stat", aprobat prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală nr. 101/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se va realiza
luându-se în considerare sumele achitate de către aceştia în contul de venituri
ale bugetului de stat 20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat - Impozitul pe
veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul
personal".
(3) După prelucrarea în sistem centralizat a datelor
şi informaţiilor din Borderoul privind distribuirea către unităţile
administrativ-teritoriale a sumelor reprezentând impozit pe venitul din
transferurile proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal depus de
notarii publici şi după verificarea încasării efective a sumelor declarate cu
titlu de impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal, organele fiscale vor întocmi Situaţia centralizată a
sumelor care urmează a fi virate unităţilor administrativ-teritoriale în contul
21.03.02.18 „Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2, şi o vor transmite, cel târziu în a 5-a zi
lucrătoare a lunii următoare încasării, unităţii Trezoreriei Statului la care
sunt arondate.
(4) Situaţia centralizată prevăzută la alin. (3),
întocmită şi transmisă unităţii Trezoreriei Statului, va cuprinde numai sumele
declarate de notarii publici şi achitate integral până la această dată.
(5) Sumele declarate şi neachitate integral până la
data întocmirii situaţiei centralizate prevăzute la alin. (3) vor putea fi
comunicate unităţii Trezoreriei Statului, în vederea distribuirii către fiecare
unitate administrativ-teritorială destinatară, după achitarea lor integrală,
urmând a fi cuprinse în situaţia centralizată imediat următoare.
4. (1) Cel târziu în prima zi lucrătoare de la primirea
de la organele fiscale a situaţiei centralizate prevăzute la pct. 3 alin. (3),
unităţile Trezoreriei Statului vor proceda la întocmirea ordinelor de plată
pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care virează suma cuvenită fiecărei
unităţi administrativ-teritoriale în contul de venituri ale bugetului local
21.03.02.18 „Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" deschis la
unităţile Trezoreriei Statului, pe codul de identificare fiscală al unităţilor
administrativ-teritoriale.
(2) Pentru proprietăţile imobiliare din patrimoniul
personal situate pe teritoriul municipiului Bucureşti, unităţile teritoriale
ale Trezoreriei Statului efectuează viramentul cotei cuvenite bugetului local,
în contul de venituri ale bugetului local al municipiului Bucureşti 21.03.02.18
„Veniturile bugetului local - Impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" deschis la Activitatea
de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
(3) Plata impozitului pe venituri din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal către unităţile
administrativ-teritoriale se va efectua de către unităţile Trezoreriei Statului
din contul de venituri ale bugetului de stat 20.03.01.18 „Veniturile bugetului
de stat - Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal", codificat cu codul de identificare fiscală atribuit
Trezoreriei Statului (8609468).
5. (1) Plata impozitului pe venituri din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal realizat prin altă procedură
decât cea notarială sau în cazul rectificării impozitului ca urmare a unor
erori ori omisiuni în calcularea şi încasarea sa de către notarii publici se
efectuează, pe baza deciziilor de impunere emise de organele fiscale, în contul
20.03.01.18 „Veniturile bugetului de stat - Impozitul pe veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", deschis la
unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale care întocmesc
decizia de impunere, pe codul de identificare fiscală al plătitorului.
(2) Situaţia cu unităţile administrativ-teritoriale
beneficiare şi sumele ce urmează a se distribui fiecăreia se întocmeşte de
către compartimentul cu atribuţii în stabilirea impozitului pe venit din cadrul
organului fiscal competent şi se transmite compartimentului cu atribuţii de
evidenţă pe plătitori, la data comunicării deciziilor de impunere către contribuabili.
(3) După luarea în evidenţă a debitului instituit prin
decizie de impunere şi stingerea integrală a acestuia, compartimentul cu
atribuţii de evidenţă pe plătitori va prelua şi datele referitoare la acest tip
de operaţiuni în situaţia centralizată prevăzută la pct. 3 alin. (3).
(4) Cel mai târziu în prima zi lucrătoare de la
primirea de la organul fiscal a situaţiei centralizate prevăzute la pct. 3
alin. (3), unităţile Trezoreriei Statului vor proceda la virarea sumelor
cuvenite unităţilor administrativ-teritoriale.
6. Codurile de identificare fiscală ale unităţilor
administrativ-teritoriale se publică pe website-ul Ministerului Finanţelor
Publice la adresa de internetwww.mfinante.gov.ro.
7. Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta
procedură.
ANEXA Nr. 1 la procedură
- Model -
Biroul notarului
public......................................................
Localitatea............................,
judeţul/sectorul..................
Adresa
..............................................................................
CIF...................................................................................
Telefon..............................................................................
BORDEROU
privind distribuirea către unităţile
administrativ-teritoriale a sumei
de.............................................., reprezentând impozit pe
venitul din transferurile proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
aferent lunii..........................................
nr..................../data.......................
- lei -
Nr. crt.
|
Denumirea judeţului
|
Denumirea unităţii administrativ-
teritoriale
|
Codul de identificare fiscală al
unităţii administrativ- teritoriale
|
Impozitul total
|
Cota de 50% cuvenită bugetului
local
|
|
Judeţul 1
|
Localitatea 1
|
|
|
|
Localitatea 2
|
|
|
|
etc.
|
|
|
|
|
Total judeţ 1
|
|
|
|
|
|
Judeţul 2
|
Localitatea 3
|
|
|
|
Localitatea 4
|
|
|
|
etc.
|
|
|
|
|
Total judeţ 2
|
|
|
|
|
|
etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general
|
|
|
|
|
L.S. Notar public
NOTĂ:
Prezentul borderou se depune la organul fiscal împreună
cu
Declaraţia 100 „Declaraţie privind obligaţiile de plată
la bugetul de stat"
ANEXA Nr. 2 la procedură
- Model -
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE
Localitatea........................,
judeţul/sectorul...................
SITUAŢIA CENTRALIZATĂ
a sumelor care urmează a fi virate unităţilor
administrativ-teritoriale în contul 21.03.02.18 „Veniturile bugetului local -
Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal”
nr......................./data........................
- lei -
Nr. crt.
|
Denumirea judeţului
|
Denumirea unităţii administrativ-
teritoriale
|
Codul de identificare fiscală al
unităţii administrativ-teritoriale
|
Cota de 50% cuvenită bugetului
local
|
|
Judeţul 1
|
Localitatea 1
|
|
|
Localitatea 2
|
|
|
etc.
|
|
|
|
Total judeţ 1
|
|
|
|
|
Judeţul 2
|
Localitatea 3
|
|
|
Localitatea 4
|
|
|
etc.
|
|
|
|
Total judeţ 2
|
|
|
|
|
etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general
|
|
|
|
Şef administraţie,
........................................
Intocmit
........................................