E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 184 din 17 august 2009

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, al ministrului internelor si reformei administrative si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 742/303/2.720/2007 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza în interiorul Comunitatii si ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileste modalitatile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza în interiorul Comunitatii, în domeniul prestatiilor familiale

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 707 din 21 octombrie 2009



Având în vedere prevederile:

- art.12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare;

- art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;

- art. 7 lit. w)din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 90/2008, cu modificările ulterioare;

- art. 5 pct. 1 lit. d), pct. 2 lit. g), pct. 3 lit. g) şi pct. 5 lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, şi ministrul educaţiei, cercetării şi inovării emit următorul ordin:

Art. I. - Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, al ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 742/303/2.720/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, în domeniul prestaţiilor familiale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 şi 42 bis din 18 ianuarie 2008, denumit în continuare ordin, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) In vederea aplicării prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale reprezintă autoritatea competentă responsabilă de toate regimurile de securitate socială, cu excepţia celor din domeniul sănătăţii.

(2) In calitate de autoritate competentă, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale coordonează la nivel central aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare şi elaborează cadrul legislativ pentru implementarea prevederilor acestor regulamente comunitare, în domeniul prestaţiilor famililale.

(3)  Incepând cu data de 1 martie 2009, organismul de legătură pentru domeniul prestaţiilor sociale este Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale.

(4)  Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării au competenţe în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare, în domeniul prestaţiilor familiale.

(5) Instituţiile competente la nivel teritorial în ceea ce priveşte plata pe teritoriul României a prestaţiilor familiale sunt agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale."

2. După articolul 2 se introduc două noi articole, articolele (21) şi (22), cu următorul cuprins:

„Art. 21. - (1) In calitate de organism de legătură pentru domeniul prestaţiilor familiale, Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale are următoarele atribuţii principale în aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare:

a) asigurarea corespondenţei poştale sau electronice cu autorităţile şi instituţiile competente din alte state membre:

(i) primirea formularelor europene din alte state membre şi transmiterea acestora către instituţiile responsabile, după caz;

(ii) solicitarea de date şi informaţii cu privire la prestaţiile familiale care se acordă în aceste state membre şi, după caz, informaţii referitoare la persoanele beneficiare de prestaţii familiale din alte state membre;

(iii) comunicarea unor date şi informaţii instituţiilor competente cu plata prestaţiilor familiale din alte state membre, cu privire la prestaţiile familiale care se acordă în România, precum şi informaţii referitoare la persoanele beneficiare de prestaţii familiale în România;

(iv) în situaţii speciale, primirea formularelor europene completate de instituţiile competente din România şi transmiterea acestora la instituţiile competente sau la organismele de legătură din alte state membre, după caz;

b)   comunicarea cu instituţiile din România care au responsabilităţi în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;

c) informarea persoanelor interesate cu privire la drepturile la prestaţii familiale în baza Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;

d)   realizarea evidenţei financiar-contabile a drepturilor acordate lucrătorilor migranţi, pentru următoarele situaţii:

(i) recuperarea sumelor acordate cu titlul de prestaţii familiale de la instituţiile competente din alte state membre, ca urmare a efectuării unor plăţi necuvenite de către agenţiile teritoriale;

(ii) rambursarea către instituţiile competente din alte state membre a sumelor reprezentând plăţi necuvenite efectuate de acestea;

(iii) efectuarea plăţii prestaţiilor familiale sau, după caz, a complementului diferenţial, în contul bancar din străinătate indicat de instituţia din alt stat membru, în situaţia prevăzută la art. 75 paragraful 2 din Regulament;

e)    participarea la reuniunile şi grupurile de lucru interinstituţionale pentru aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

f) elaborarea răspunsurilor la petiţiile adresate de persoane fizice sau juridice, din ţară sau străinătate, privind criteriile de acordare a drepturilor la prestaţii familiale în România, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

g)   administrarea aplicaţiei MERCUR care gestionează solicitările de prestaţii şi cererile de prestaţii conform prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

h) proiectarea şi implementarea punctului de acces pentru efectuarea schimbului electronic de date, pentru domeniul prestaţiilor familiale;

i) monitorizarea la nivel teritorial a aplicării prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

j) orice alte atribuţii care decurg din aplicarea prezentului ordin, a Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare.

(2) In aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, agenţiile teritoriale au următoarele atribuţii:

a) informează persoanele interesate cu privire la drepturile la prestaţii familiale în baza Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare şi pun la dispoziţia acestora formularele necesare;

b) solicită informaţii, prin intermediul formularelor europene sau prin adrese, de la instituţiile competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre;

c)  comunică, direct sau prin intermediul organismului de legătură, cu instituţiile competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre, prevăzute în anexa nr. 2 la Regulamentul de aplicare;

d)  completează formularele europene în partea B, pentru lucrătorii migranţi care îşi desfăşoară activitatea în alte state membre, la solicitarea instituţiilor competente din alte state membre sau la solicitarea directă a lucrătorilor migranţi;

e) transmit informaţii prin intermediul formularelor europene sau prin adrese, la solicitarea persoanelor sau a instituţiilor competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre;

f)   comunică Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale sumele care trebuie recuperate de la instituţiile competente din alte state membre care ar fi trebuit să plătească prestaţiile familiale pentru o anumită perioadă;

g)  primesc solicitări din partea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale în vederea reţinerii de la beneficiari, conform procedurilor legale în vigoare, a sumelor datorate instituţiilor competente din alte state membre care au efectuat plata pentru o anumită perioadă;

h) primesc cererile de prestaţii ale lucrătorilor migranţi care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Regulament şi de Regulamentul de aplicare;

i) stabilesc dreptul la prestaţii familiale, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare şi în baza prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;

j) efectuează plata prestaţiilor familiale, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare;

k) solicită şi primesc informaţii de la structurile de evidenţă a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, de la Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale şi de la casele judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti sau, după caz, de la inspectoratele teritoriale de muncă, de la direcţiile de asistenţă socială teritoriale, precum şi de la alte instituţii care au responsabilităţi în completarea formularelor europene, conform specificaţiilor prevăzute în anexa nr. 3 la instrucţiuni;

l) realizează evidenţa financiar-contabilă la nivel teritorial a drepturilor stabilite pentru lucrătorii migranţi, precum şi a plăţilor efectuate;

m) orice alte atribuţii care decurg din aplicarea prezentului ordin, a Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare.

(3) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale pot fi organizate un compartiment de specialitate la nivel central, precum şi compartimente specializate la nivelul agenţiilor teritoriale, în funcţie de necesităţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor pentru implementarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, în domeniul prestaţiilor familiale.

Art. 22. - (1) In domeniul prestaţiilor familiale, prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare se aplică salariaţilor sau persoanelor care desfăşoară activităţi independente care se află ori s-au aflat sub incidenţa legislaţiei din unul sau mai multe state membre şi care sunt cetăţeni ai unuia din statele membre sau sunt persoane apatride sau refugiaţi cu reşedinţa pe teritoriul unuia din statele membre, precum şi membrilor familiilor acestora.

(2) In baza prevederilor Regulamentului, ale Regulamentului de aplicare şi ale legislaţiei române, persoanele prevăzute la alin. (1) pot beneficia de următoarele prestaţii familiale:

a) alocaţia de stat pentru copii;

b)  indemnizaţia pentru creşterea copilului sau, după caz, stimulentul lunar;

c) indemnizaţiile lunare pentru creşterea copilului cu handicap."

3. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - In aplicarea prevederilor art. 21 alin. (1) lit. d) pct. (iii), se desemnează o unitate bancară, conform prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice."

4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, prin agenţiile teritoriale, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, prin unităţile şcolare, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile teritoriale şi structurile de evidenţă a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, precum şi direcţiile de asistenţă socială teritoriale şi primarii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

Art. II. -Anexa la ordin se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  La articolul 3, alineatele (1)-(3) se abrogă.

2. La articolul 3, alineatele (4), (5), (7) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(4) In aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, direcţiile de asistenţă socială teritoriale completează partea B a formularului E 407, la solicitarea agenţiilor teritoriale sau la solicitarea directă a persoanei, în situaţia lucrătorilor migranţi care îşi desfăşoară activitatea în alte state membre, sau desemnează organismul responsabil de completarea acestui formular.

(5) In aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, unităţile şcolare completează partea B a formularului E 402, la solicitarea agenţiilor teritoriale sau la solicitarea directă a persoanei, în situaţia lucrătorilor migranţi care îşi desfăşoară activitatea în alte state membre.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(7) In situaţia în care datele transmise de alte state membre cu privire la lucrătorii migranţi şi la membrii familiilor acestora sunt incomplete şi nu permit identificarea persoanelor, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile sale competente, pune la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale informaţiile necesare.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(9) In vederea completării formularelor E 405 şi E 411, agenţiile teritoriale solicită date şi informaţii de la casele judeţene de pensii, respectiv Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, inspectoratele teritoriale de muncă şi, după caz, de la inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, aceste instituţii având obligaţia transmiterii, într-un termen de maximum 30 de zile de la data primirii solicitării, a datelor şi informaţiilor solicitate. In cazuri deosebite, pentru completarea formularelor menţionate agenţiile teritoriale pot solicita şi sprijinul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale. Certificarea de către casele judeţene de pensii, respectiv Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, a perioadelor de asigurare realizate anterior datei de 1 aprilie 2001 se va realiza pe baza documentelor şi informaţiilor prezentate de persoanele în cauză, şi anume: documente privind vechimea în muncă, respectiv carnetul de muncă şi/sau adeverinţe de vechime în muncă eliberate, în condiţiile legii, de foştii angajatori sau deţinătorii de fonduri arhivistice."

3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - (1) Orice lucrător migrant, cetăţean român sau cetăţean străin, care desfăşoară o activitate salarială sau independentă în România, conform prevederilor legale în vigoare, are dreptul la prestaţii familiale în România, indiferent de locul de reşedinţă al membrilor săi de familie.

(2) Prestaţiile familiale pentru lucrătorii migranţi care desfăşoară o activitate profesională în România, precum şi pentru lucrătorii migranţi aflaţi în şomaj pe teritoriul României sunt acordate de către agenţiile teritoriale, în condiţiile stabilite de legislaţia română în vigoare şi în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare."

4.  La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) Pentru a beneficia de prestaţiile familiale prevăzute la art. 22 alin. (1) din ordin, lucrătorii migranţi prevăzuţi la art. 4 depun cererea de prestaţii la primăria în a cărei rază teritorială au domiciliul sau, după caz, reşedinţa, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare şi ale art. 86 paragraful 1 şi art. 88 din Regulamentul de aplicare."

5.  La articolul 5, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu următorul cuprins:

„(4) In cazul cetăţenilor români care şi-au stabilit reşedinţa în altă ţară, împreună cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, şi care solicită acordarea alocaţiei de stat pentru copii în România, cererea completată şi semnată de reprezentantul legal al copilului, împreună cu actele doveditoare, poate fi depusă la primărie şi de către mandatar, persoană împuternicită prin procură specială.

(5) Procura specială prevăzută la alin. (4) este autentificată, după caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilă 6 luni şi trebuie să conţină următoarele elemente:

a)  numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale reprezentantului legal;

b)   numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;

c)    obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);

d)   precizarea că mandatarul are obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe cea de a anunţa agenţia teritorială, în termenul prevăzut la art. 21, despre orice schimbare intervenită în situaţia reprezentantului legal de natură să suspende sau să înceteze acordarea drepturilor".

6.  La articolul 9 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,b) perioadele de asigurare, de activitate salarială sau independentă realizate într-un alt stat membru, sunt, după caz, totalizate şi sunt luate în considerare la stabilirea dreptului la prestaţii familiale în România, în situaţia în care lucrătorul migrant se supune legislaţiei române."

7.  La articolul 9, alineatul (2) se abrogă.

8.  La articolul 9, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Agenţiile teritoriale întocmesc dosarul lucrătorilor migranţi care solicită prestaţii familiale. Dacă din analiza dosarului agenţia teritorială constată lipsa unor date ori documente necesare pentru stabilirea dreptului şi/sau punerea în plată, aceasta cere solicitantului ori instituţiilor/autorităţilor/angajatorilor români sau, după caz, instituţiilor competente din alte state membre informaţii suplimentare, folosind formularele europene sau alte documente."

9.  La articolul 20, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 20. - (1) Pentru persoanele prevăzute la art. 4, prestaţiile familiale sunt plătite direct de către agenţiile teritoriale, conform procedurilor legale în vigoare.

(2)   In aplicarea prevederilor art. 75 paragraful 2 din Regulament, prestaţiile familiale pot fi plătite direct persoanei care are efectiv în grijă membrii familiei lucrătorului migrant, la cererea şi prin intermediul instituţiilor de la locul de reşedinţă al acestora, prevăzute în anexa nr. 4 la Regulamentul de aplicare, denumite în continuare instituţii de reşedinţă.

(3) In situaţia prevăzută la alin. (2) plata prestaţiilor familiale către lucrătorul migrant se suspendă, iar plata prestaţiilor familiale se va face conform procedurilor indicate de către instituţia din statul de reşedinţă al membrilor de familie ai lucrătorului migrant, inclusiv pentru perioada suspendării."

10. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 28. - Prestaţiile familiale pentru titularii de pensie sunt plătite direct persoanelor care solicită dreptul de către agenţiile teritoriale, conform procedurilor legale în vigoare."

11. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - (1) In cazul în care o persoană a beneficiat de prestaţii pe teritoriul unui stat membru pe parcursul unei perioade în care avea dreptul la prestaţii în baza legislaţiei altui stat membru, instituţia competentă cu plata prestaţiilor familiale poate solicita prestaţiile datorate persoanei respective, dacă are dreptul legal, şi poate cere instituţiei oricărui alt stat membru debitoare de prestaţii în favoarea acestei persoane să reţină suma plătită cu titlu de prestaţie din sumele pe care aceasta le plăteşte persoanei menţionate.

(2)  Conform art. 111 alin. (2) şi (3) din Regulamentul de aplicare, în cazul în care instituţiile competente din România au plătit unui beneficiar o sumă în plus faţă de cea la care are dreptul, acestea pot solicita instituţiei competente cu plata prestaţiilor din alt stat membru reţinerea sumelor necuvenite.

(3)   Solicitarea de recuperare a sumelor plătite cu titlu necuvenit de către agenţiile teritoriale se face prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale. La solicitarea acesteia, instituţia competentă cu plata prestaţiilor din alt stat membru reţine sumele plătite în plus, ca şi cum ar fi fost sume plătite de ea însăşi, şi transferă suma solicitată în contul bancar indicat de Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale.

(4)  După recuperarea sumelor de către Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, aceasta le virează agenţiilor teritoriale care au efectuat plăţile necuvenite.

(5)  Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale poate emite instrucţiuni, aprobate prin ordin, în care sunt detaliate procedurile de recuperare a sumelor plătite cu titlu necuvenit."

12. Articolul 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 35. - (1) In situaţia în care instituţia competentă din alt stat membru constată că a efectuat plăţi necuvenite, poate notifica şi solicita Agenţiei Naţională pentru Prestaţii Sociale rambursarea acestor sume.

(2)  Ca urmare a notificării prevăzute la alin. (1), Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale solicită agenţiei teritoriale debitoare de prestaţii în favoarea unei persoane să verifice situaţia lucrătorului migrant şi să procedeze la recuperarea debitului în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(3) Agenţia teritorială emite decizia de constatare a debitului, care se comunică lucrătorului migrant.

(4)   Sumele recuperate de agenţiile teritoriale conform prevederilor alin. (1) şi (2) se virează în contul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale.

(5)  Sumele recuperate integral prin agenţiile teritoriale se rambursează trimestrial de către Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale instituţiilor competente din statul membru care Ie-a solicitat.

(6)  Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale poate emite instrucţiuni, aprobate prin ordin, în care sunt detaliate procedurile de rambursare a sumelor plătite cu titlu necuvenit."

13.  La articolul 36, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) Perioadele de activitate salarială sau independentă realizate de persoanele prevăzute la alin. (1) în acele state membre se iau în considerare, după caz, la stabilirea dreptului la prestaţii familiale pe teritoriul României, în situaţia în care aceste persoane se supun legislaţiei române în vigoare.

(4) Persoanele care au domiciliul sau reşedinţa în România, care au desfăşurat activităţi salariale sau independente în alte state membre, dar care îşi încheie activitatea şi îşi restabilesc reşedinţa pe teritoriul României, fac obiectul legislaţiei române în vigoare şi depun cererile de prestaţii conform prevederilor acestei legislaţii."

14.  La articolul 37, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(5) In cazul în care persoanele prevăzute la art. 36 alin. (1) nu prezintă formularele europene completate la partea B, instituţiile competente din statele membre în care acestea îşi desfăşoară activitatea pot solicita instituţiilor din România, direct sau prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, completarea formularelor europene pentru aceste persoane."

15.  La articolul 37, alineatul (7) se abrogă.

Art. III. - In cuprinsul ordinului, al anexei la ordin şi al anexelor la instrucţiuni, sintagma „direcţia de muncă şi protecţie socială judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti" se înlocuieşte cu sintagma „agenţia judeţeană pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti", iar sintagma „autorităţile administraţiei publice locale, prin oficiile de stare civilă sau compartimentele de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor" se înlocuieşte cu sintagma „structurile de evidenţă a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor".

Art. IV. - Ordinul ministrului, muncii, familiei şi egalităţii de şanse, al ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 742/303/2.720/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, în domeniul prestaţiilor familiale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 şi 42 bis din 18 ianuarie 2008, se republică cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, dându-se textelor o nouă numerotare.

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Marian Sârbu

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,

Dan Nica

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 184/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 184 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 184/2009
Ordin 2720 2007
pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii si ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileste modalitatile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii, in domeniul prestatiilor familiale
Ordin 303 2007
pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii si ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileste modalitatile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii, in domeniul prestatiilor familiale
Ordin 742 2007
pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii si ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileste modalitatile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii, in domeniul prestatiilor familiale
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu