Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 181 din 2 iunie 2006

privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare - START

ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 543 din 23 iunie 2006



Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/18 la Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005, cu modificările ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 4 alin. (1) pct. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie emite prezentul ordin.

Articol unic. - (1) Se aprobă Procedura de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

(2) Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicării.

Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie,

Eugen Ovidiu Chirovici 

ANEXĂ

PROCEDURA

de implementare a Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START

1. Obiectivul Programului

Obiectivul Programului pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învăţământ şi piaţa forţei de muncă, precum şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private.

Programul urmăreşte:

- dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoaşterea şi gestionarea optimă a resurselor, în vederea adaptării rapide la rigorile determinate de globalizarea pieţelor şi integrarea României în Uniunea Europeană;

-  sprijinirea demarării şi dezvoltării firmelor nou-înfiinţate (start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finanţare;

-    stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), precum şi îmbunătăţirea performanţelor economice a celor existente, prin creşterea gradului de pregătire a personalului acestora;

-  creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare.

2.  Bugetul Programului

2.1.   Programul se va derula în două etape, respectiv:

a)  etapa I - organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului;

b)  etapa a II-a - finanţarea celor mai bune planuri de afaceri prin alocaţie financiară nerambursabilă în limita bugetului prevăzut la subpunctul 2.2 lit. b) şi prin credite acordate de banca selectată.

2.2.   Pentru realizarea Programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2006 suma de 1.350.000 lei (RON), defalcată astfel:

a)  300.000 lei (RON) - pentru promovarea şi finanţarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile aferente desfăşurării acestora);

b)   1.000.000 lei (RON) - pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile pentru cofinanţarea câştigătorilor - autori ai planurilor de afaceri eligibile selectaţi dintre beneficiarii Programului;

c)   50.000 lei (RON) - la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (AN/MMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului, pentru organizarea procedurii de licitaţie deschisă, inclusiv comisionul de administrare al băncii.

2.3.  In cadrul etapei a II-a a Programului se vor finanţa cele mai bune planuri de afaceri selectate dintre cele întocmite de beneficiarii Programului, participanţi la prima etapă conform subpunctului 2.1 lit. a).

3.  Beneficiarii Programului

3.1.  (1) Pot beneficia de prevederile Programului:

a)  persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a II-a etapă acestea trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la subpunctul 8.7;

b)   persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale;

c)  persoanele juridice.

(2) Beneficiarii potenţiali prevăzuţi la alin. (1) lit. a), b) şi c) trebuie să îndeplinească, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, criteriile de eligibilitate prevăzute la subpunctele 3.2-3.5.

3.2.  Pentru persoanele fizice:

a)  sunt cetăţeni români;

b)  au vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi;

c)  au studii medii sau superioare definitivate;

d)  au obţinut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.

3.3.   Pentru persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale:

a)   persoana fizică autorizată sau membrul asociaţiei familiale să aibă vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur membru al asociaţiei familiale poate beneficia de acest curs;

b)   persoana fizică autorizată, respectiv membrul asociaţiei familiale participant la Program este cetăţean român;

c)   au cel mult un an de la autorizare/înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.

3.4.   Pentru persoanele juridice:

a)  sunt microîntreprinderi, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  au capital social integral privat;

c)   asociatul ori acţionarul solicitant să aibă vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani neîmpliniţi; numai un singur asociat/acţionar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs; în situaţia în care solicitantul nu este asociat majoritar este obligatoriu să fie administratorul numit al societăţii. Este permisă asocierea cu persoane care au mai mult de 35 de ani, dacă procentul acţiunilor deţinut de acestea nu este decisiv în luarea deciziilor în cadrul societăţii;

d)   asociatul, acţionarul majoritar este cetăţean român;

e)   au cel mult 2 ani de la înfiinţare la data depunerii formularului de înscriere şi la data depunerii planului de afaceri corespunzătoare celei de-a II-a etape a Programului;

f)   au ca obiect de activitate producţia de bunuri materiale şi/sau prestarea de servicii.

3.5.   (1) Nu beneficiază de prevederile Programului: societăţile bancare, societăţile de asigurare şi reasigurare, societăţile de administrare a fondurilor financiare de investiţii, societăţile de valori mobiliare, agenţii economici cu activitate principală de comerţ, activităţi de intermedieri financiare, activităţi auxiliare intermedierilor financiare, activităţi juridice, de contabilitate şi revizie contabilă, consultanţă în domeniul fiscal, selecţie şi plasare a forţei de muncă, precum şi furnizorii de instruire, de servicii de consultanţă de orice gen, servicii de publicitate şi servicii IT, activităţile de închiriere (maşini, biciclete etc), sectorul alimentar - servicii de catering, fast-food, organizarea de evenimente, agricultura. De asemenea sunt excluse serviciile oferite de agenţiile imobiliare, serviciile de transport şi activităţile de export, precum şi activităţile care prezintă risc pentru societate (alcool, tutun, arme).

(2)   Nu beneficiază de alocaţii financiare nerambursabile acele întreprinderi care au beneficiat de ajutor de stat în valoare de peste 400.000 lei (RON) cumulat în ultimii 3 ani sau care vor atinge acest prag în urma obţinerii alocaţiei financiare nerambursabile prin acest Program.

(3)  Activităţile neeligibile prevăzute la alin. (1) şi (2) vor fi incluse în contractul de intermediere financiară încheiat între ANIMMC şi banca selectată.

4. Tipurile de ajutor financiar

4.1. Prin Program se organizează şi finanţează în etapa I cursuri de pregătire destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoştinţelor teoretice şi cu aplicabilitate practică, necesare începerii şi dezvoltării unei afaceri, conform tematicii prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură.

4.2.    In vederea implementării primei etape a Programului, ANIMMC va încheia parteneriate cu instituţii publice şi/sau private şi va contracta furnizori specializaţi pentru prestarea serviciilor de instruire specifice Programului.

4.3.   (1) In etapa a II-a a Programului se acordă sprijin financiar sub formă de credit bancar în limita maximă a 10.000 euro sau echivalent în lei de către banca desemnată câştigătoare în urma achiziţiei publice, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004, şi ajutor financiar nerambursabil (AFN) în limita a 20.000 lei (RON) de către ANIMMC, pentru finanţarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregătire antreprenorială.

(2)   Planurile de afaceri vor fi selectate de către o comisie de evaluare constituită din specialişti din cadrul băncii selectate, ai ANIMMC şi Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Inteprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), care are ca scop evaluarea primară a planurilor de afaceri depuse în cadrul programului.

(3)   Evaluarea primară a planurilor de afaceri reprezintă evaluarea din punct de vedere al criteriilor de eligibilitate specifice stabilite de banca selectată, ANIMMC şi FNGCIMM.

5. Procedura de înscriere la cursurile de pregătire antreprenorială

5.1.   Fiecare solicitant trebuie să completeze integral formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.

5.2.  In cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a)    copie a buletinului/cărţii de identitate al/a solicitantului;

b)   copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;

c)   declaraţie pe propria răspundere referitoare la existenţa beneficiului de ajutor de stat, anterior participării la Program (anexa nr. 3 la prezenta procedură).

5.3.  In cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociaţii familiale, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a)   copia autorizaţiei eliberate de primarii unităţilor administrativ-teritoriale pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul solicitanţii;

b)   copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;

c)   copia certificatului de înmatriculare şi a certificatului de înregistrare fiscală;

d)   copia buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei fizice autorizate sau a membrului asociaţiei familiale;

e)  declaraţia anuală de impunere a venitului înregistrată la administraţia financiară, în original, pe anul anterior.

5.4.   In cazul beneficiarilor persoane juridice, formularul de înscriere va fi însoţit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:

a)   certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea, în care să se menţioneze reprezentanţii legali ai societăţii, precum şi domeniile de activitate principale şi secundare ale societăţii solicitante;

b)   copie a buletinului/cărţii de identitate a asociatului unic/asociatului/acţionarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;

c)   copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare ale asociatului/acţionarului/administratorului;

d)  declaraţie privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii (anexa nr. 4 la prezenta procedură);

e)   certificate privind îndeplinirea obligaţiilor eligibile de plată către bugetul general consolidat şi către bugetele locale;

f)   declaraţie pe propria răspundere referitoare la existenţa beneficiului de ajutor de stat, anterior participării la Program (anexa nr. 3 la prezenta procedură).

5.5.  (1) Formularul de înscriere, completat corespunzător, însoţit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poştă, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) - START, din cadrul ANIMMC, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod 040263, Bucureşti. Nu se înregistrează dosare incomplete.

(2)   Formularul de înscriere va fi disponibil pe site-ul ANIMMC: www.animmc.ro.

(3)  Planul de afaceri, însoţit de documentele justificative, se depune la adresa menţionată la alin. (1).

5.6.  Perioada de înscriere şi depunere a formularului de înscriere, însoţit de documentele justificative, va fi anunţată pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, şi în presă.

6. Procedura de înregistrare, evaluare şi selecţie a beneficiarilor cursurilor de pregătire antreprenorială

6.1.   In vederea implementării corespunzătoare a Programului se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP)-START, în cadrul ANIMMC. Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile UIP-START vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.

6.2.   Formularul de înscriere completat, însoţit de documentele justificative, va fi înregistrat în Registrul special al Programului, menţionându-se data, ora şi numărul de înregistrare.

6.3.   (1) Formularele de înscriere vor fi evaluate, în ordinea datei şi orei înregistrării în Registrul special al Programului, ţinându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.

(2) Punctajul obţinut, necesar pentru participarea la cea de a II-a etapă a Programului, trebuie să fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibil.

6.4.   (1) Lista beneficiarilor eligibili admişi pentru participarea la Program va fi făcută publică prin afişare pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, în termen de 15 zile de la expirarea perioadei de înscriere.

(2) Grila de evaluare a formularelor de înscriere va fi afişată pe site-ul ANIMMC în termen de o zi de la încheierea perioadei de înscriere.

7.   Organizarea cursurilor de pregătire antreprenorială

7.1.   (1) Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfăşura în Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj, laşi, Timişoara.

(2) Cursurile de pregătire antreprenorială vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind cea prezentată în anexa nr. 1 la prezenta procedură.

7.2.   La sfârşitul cursurilor de pregătire antreprenorială corespunzătoare primei etape a Programului fiecare beneficiar eligibil, care a participat la aceste cursuri, având o frecvenţă de cel puţin 2/3 din timpul acordat, poate elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a II-a etapă a Programului.

7.3.   Structura planului de afaceri şi modelul cererii de acordare a alocaţiei financiare nerambursabile vor fi stabilite în cadrul contractului de intermediere financiară dintre ANIMMC şi banca selectată.

8.  Evaluarea şi selectarea planurilor de afaceri

8.1.   (1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de către o comisie de evaluare constituită din specialişti din cadrul băncii selectate, ANIMMC şi FNGCIMM.

(2) Componenţa comisiei de evaluare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui ANIMMC.

8.2.   Evaluarea primară a planurilor de afaceri de către specialiştii ANIMMC din comisia de evaluare va fi făcută pe baza criteriilor de eligibilitate (existenţa şi valabilitatea documentelor depuse) din prezenta procedură.

8.3.   Evaluarea finală a planurilor de afaceri care vor beneficia de finanţare va fi realizată de departamentul de specialitate din cadrul băncii implementatoare în funcţie de criteriile specifice prevăzute în normele de creditare ale băncii şi în normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi prezentate şi explicate cursanţilor în cadrul perioadei de pregătire aferente primei etape a Programului şi vor fi afişate pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro.

8.4.   Eventualele contestaţii privind rezultatele evaluării primare a planurilor de afaceri se pot depune la sediul ANIMMC, în scris, în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor la sediul ANIMMC şi pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro.

8.5.   (1) In urma centralizării punctajului general obţinut şi în limita fondurilor prevăzute la pct. 2.2 lit. b), vor fi selectate cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finanţate. Autorii lor vor beneficia de un sprijin financiar pentru punerea în aplicare a planului de afaceri, astfel:

a)   alocaţie financiară nerambursabilă în cuantum de maximum 40% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 20.000 lei (RON) pe plan de afaceri eligibil;

b)   credit în cuantum de maximum 45% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 10.000 EURO sau echivalent în lei pe plan de afaceri eligibil;

c)   contribuţie personală, în natură sau numerar, în cuantum de minimum 15% din valoarea estimată a investiţiei, fără TVA.

(2)   Creditul prevăzut la lit. b) poate avea un cuantum mai mic de 45% în condiţiile creşterii contribuţiei proprii prevăzute la lit. c), însă fără a se putea renunţa în totalitate la componenta de credit corespunzătoare.

(3)   Sumele alocate conform alin. (1) pot fi utilizate pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale de tipul: maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport mărfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstrucţia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii propus prin planul de afaceri selectat pentru a fi finanţat.

(4)   Se pot finanţa numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mărfuri care sunt noi (nu second-hand).

(5)  Nu se va finanţa achiziţionarea de autoturisme.

(6)    Atât AFN, cât şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.

8.6.  Acordarea AFN şi a creditului bancar se va face în baza unui contract corespunzător încheiat între banca selectată şi beneficiar.

8.7.   Persoanele fizice ale căror planuri de afaceri au fost selectate beneficiază de creditare în condiţiile autorizării în condiţiile legii ca persoană fizică autorizată sau, după caz, societate comercială.

8.8.    Documentele justificative care demonstrează autorizarea în condiţiile legii sunt în mod corespunzător cele precizate la pct. 5.3 sau 5.4, după caz, şi trebuie depuse, personal sau prin poştă, atât la sediul ANIMMC, cât şi la bancă.

8.9.  (1) ANIMMC va încheia un contract de intermediere financiară cu banca comercială desemnată câştigătoare în urma procesului de achiziţie publică, în vederea creditării planurilor de afaceri corespunzătoare Programului, în următoarele condiţii minimale:

a)   termenul de creditare este de 1,5 - 3 ani, cu o perioadă de graţie de până la un an;

b)   garanţii asigurate de către FNGCIMM şi/sau prin investiţia propriu-zisă a beneficiarului, în condiţiile în care investiţia are ca obiect şi un bun corporal;

c)  dobânda practicată va fi cu două puncte procentuale sub nivelul dobânzii la creditele în lei şi cu un punct procentual sub nivelul dobânzii la creditele în valută.

(2) Banca va negocia contractul cu fiecare beneficiar în parte, stabilind eventuale facilităţi (scutiri la plata comisioanelor, plata unei dobânzi mai mici etc), şi va garanta condiţiile minimale prevăzute la lit. a) şi c).

8.10.   Pentru obţinerea finanţării planurilor de afaceri întocmite în cadrul Programului, beneficiarii pot accesa numai o singură dată Programul.

9. Dispoziţii finale

9.1.   ANIMMC poate prelungi data limită a înscrierii în Program, data limită a depunerii planurilor de afaceri, precum şi orice alte termene precizate în prezenta procedură şi care au ca obiect etapa I a Programului.

9.2.    Data demarării Programului şi a etapelor desfăşurării acestuia va fi stabilită după anunţarea băncii declarate câştigătoare pentru implementarea Programului.

ANEXA Nr. 1*)la procedură

TEMATICA ORIENTATIVĂ A CURSURILOR

1.    ASPECTE LEGISLATIVE PRIVIND ÎNFIINŢAREA UNEI FIRME

Tema I. Formalităţi de înregistrare a societăţilor comerciale

Tema II. Legislaţie fiscală şi comercială

2.    MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE

Tema I. Mediul extern şi funcţia de personal a firmei

Tema II. Managementul resurselor umane: esenţa, scop, componente

Tema III. Managementul grupurilor

Tema IV. Managementul comunicaţiilor

Tema V. Managementul relaţiilor industriale

Tema VI. Salarizarea personalului

Tema VII. Prognoza şi planificarea resurselor umane

3.    MANAGEMENTUL MICILOR AFACERI

Tema   I. Mediul de afaceri al firmei (1)

Tema   II. Mediul de afaceri al firmei ( 2 )

Tema   III. Afaceri: conştientizarea ocaziei favorabile de pe piaţă

Tema   IV. Parteneri şi clienţi într-o afacere

Tema  V. Planificarea în afaceri

Tema  VI. Organizarea firmelor pentru afaceri

Tema  VII. Decizia în afaceri

Tema  VIII. Conducerea afacerilor ( 1 )

Tema   IX. Conducerea afacerilor ( 2 )

Tema  X. Strategii în afaceri

Tema  XI. Antreprenoriatul - noua tehnologie managerială

Tema  XII. Antreprenoriatul şi inovaţia economică şi socială

Tema  XIII. Strategii antreprenoriale (1 )

Tema  XIV. Strategii antreprenoriale ( 2 )

4.   MANAGEMENT FINANCIAR

Tema I. Managementul financiar. Definiţie. Obiective.

Tema II. Mediul decizional al managementului financiar

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

Tema III. Analiza financiara - baza managementului financiar

Tema IV. Concepte financiare de baza

Tema V. Decizii financiare în condiţii de certitudine

Tema VI. Decizii financiare în condiţii de risc si incertitudine

Tema VII. Riscul si valoarea firmei

Tema VIII. Strategii financiare pe termen scurt, managementul ciclului de exploatare

Tema IX. Strategii financiare pe termen lung

Tema X. Strategii dinamice pentru creşterea valorii firmei

Tema XI. Managementul sistemului bancar în România

Tema XII. Activitatea băncilor - parte a sistemului economic si de afaceri din România

Tema XIII. Managementul operaţiunilor bancare

Tema XIV. Riscul bancar si managementul operaţiunilor bancare

5.   ACCESAREA SURSELOR DE FINANŢARE

Tema I. Surse de finanţare disponibile IMM-urilor

Tema II.  Fundamentare deciziei de investiţie - modele decizionale şi indicatori de eficienţă economică a investiţiei

Tema III. Modele decizionale privind alegerea sursei de finanţare Tema IV. Intocmirea unei documentaţii de finanţare

6. MARKETING

Tema I. Definirea marketingului. Evoluţie şi specializare

Tema II. Mediul de marketing

Tema III. Segmentarea pieţelor. Poziţionarea produselor

Tema IV. Politica de produs

Tema V. Politica de preţ

7. TEHNICI DE NEGOCIERE Tema I. Negocieri interne

Tema II. Contextul organizaţional

Tema III. Pregătirea negocierilor

Tema IV. Desfăşurarea negocierilor

Tema V. Negocierile individuale

Tema VI. Comunicarea în negocieri

Tema VII. Momente cheie şi impasuri în negocieri

Tema VIII. Factorul timp

Tema IX. încheierea negocierilor

Tema X. Post negocierea

Tema XI. Personalitatea negociatorului

8.   ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA PLANULUI DE AFACERE

Tema I. Oportunităţi de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacere, legate de activităţile de consultanţă şi training

Tema II. Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înfiinţării unei firme

Tema III. Necesitatea consultanţei şi trainingului managerial

Tema IV. Studiul pieţei interne a serviciilor de consultanţă şi training managerial

Tema V. Planificarea activităţii firmei

V.I.     Planificarea structurii organizatorice

V.II.    Planificarea activităţii Tema VI. Intocmirea documentaţiei necesare înfiinţării unei firme

Tema VII. Intocmirea unui plan de afaceri pentru obţinerea finanţării în vederea demarării activităţii firmei

Tema VIII. Stabilirea tarifelor pentru serviciile prestate

Tema IX. Calculul cifrei de afaceri critice

ANEXA Nr. 2*) la procedură

Formular de înscriere la Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor - START

DATE PERSOANLE

Nume, Prenume: ________________________________________________

Sex:           |_| Masculin                           |_|   Feminin

Adresă domiciliu:_________________________________________________

Telefon: _______________________________

E-mail:   _______________________________

Data naşterii:__________________________

Stare civilă:         |_| Necăsătorit/ă            |_| Căsătorit/ă

Locul unde doriţi să participaţi la cursuri (Bucureşti, Braşov, Cluj, Constanţa, Iaşi, Timişoara):

__________________________________

ÎNTREBĂRI

1.   Nivelul educaţiei:

|_|   Studii liceale

|_|   Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitate de învăţământ, specializare):

_____________________________________________________________________

|_|   Studii universitare absolvite (perioada, unitate de învăţământ, specializare):

_____________________________________________________________________

|_|  Studii postuniversitare (perioada, unitate de învăţământ, specializare):

_____________________________________________________________________

2.   V-aţi implicat în activităţi de voluntariat?

|_|  Da           |_| Nu

Dacă „Da" în ce domeniu?

_____________________________________________________________________

3.   Câţi din oamenii pe care îi cunoaşteţi au propria lor afacere?   ________________

4.   Ce înţelegeţi prin activitate antreprenorială?______________________________

5.   Care sunt, după opinia dvs., principalele calităţi necesare unui antreprenor? Detaliaţi.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

6. Vă rugăm să completaţi în tabelul următor datele referitoare la experienţa dvs. profesională:

Angajator

Funcţie

Perioada

7.   Aţi încercat vreodată să începeţi o afacere proprie?                                                          |_| Da     |_| Nu

Ce tip de activitate?   ___________________________________________________

Ce s-a întâmplat cu această afacere?________________________________________

8.   Aveţi o afacere în prezent?                                                                                               |_| Da     |_| Nu

Ce tip de afacere? ________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9.   Dacă intenţionaţi să începeţi o afacere sau să o extindeţi pe cea existentă, ce tip de afacere începe/extinde?   (Vă rugăm să daţi detalii).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10.   De cât capital credeţi că aveţi nevoie să începeţi sau să extindeţi o afacere? Detaliaţi.

11.  Estimaţi suma de bani din fiecare din sursele menţionate mai jos pe   care o puteţi folosi în demarar extinderea afacerii dumneavoastră?

Bani personali: ________________________________________________________

Imprumuturi sau bani oferiţi de familie: ____________________________________

Imprumuturi sau bani oferiţi de prieteni: ____________________________________

Alte surse:__________________________

Specificaţi: ___________________________________________

12.  Aveţi casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal?

|_| Da                |_| Nu

Dacă „Da", care au fost sursele de finanţare?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13.  Daţi următorilor factori note cuprinse între 1-5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, în opinia dumneavoastră, cel mai important în succesul unei afaceri.

|_|  Banii                  |_| Educaţia                        |_| Prietenii                  |_| Motivaţia                |_|  Altele

14.  Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns)

|_|     Nu ştiu                    |_|    Medie                       |_|   Destul de puternica                    |_|   Foarte puternica

15.   Cum aţi auzit de acest program?

            |_|   Internet           |_| Presa               |_| Radio               |_|  TV                    |_| Altele       (prieteni, la serviciu etc)

16.  La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială aţi mai participat?

Cursul

Perioada

17.  In ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o transformi într-o afacere?

|_| Nu am început să lucrez la un plan de afaceri

|_|  Am început documentarea (colectare de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri

|_|  Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri

|_|  Am elaborat un plan de afaceri

18. De ce sprijin credeţi că aveţi nevoie pentru a începe sau extinde o afacere proprie?

|_|  Instruire generală în domeniul afacerilor

|_|  Consultanţă juridică

|_|  Consultanţă financiar-contabilă

|_|  Consultanţă în marketing

|_|  Consultanţă în management

|_|  Alt gen de sprijin (specificaţi):___________________________________

19. Până în prezent, aţi solicitat o finanţare sau un credit?

|_| Da, care a fost rezultatul solicitării_________________________________

|_| Nu

20.  Cunoaşteţi paşii ce trebuie urmaţi pentru obţinerea unui credit? Detaliaţi.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

21.  Cunoaşteţi ce garanţii trebuie să depuneţi pentru obţinerea unui credit? Detaliaţi.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

22.  Ce v-aţi propus să obţineţi în urma înscrierii în acest program? ( Marcaţi un singur răspuns).

|_|   Mai multe informaţii

|_|   Acces la finanţare

|_|    Punerea în practică a ideii de afaceri

Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 Cod penal cu privire la falsul în declaraţii, că nu am mai beneficiat de finanţare în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC

Semnătura aplicantului:

Localitate:

Data:

ANEXA Nr. 3**)la procedură

Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul/Subsemnata........................................., identificat/identificată cu actul de identitate seria    ............,    nr..................,    eliberat    de    .........................    la    data    de    .................., CNP....................................    cu    domiciliul    în    localitatea    .................................,    str. ................................................. nr............ bl........., sc.........., ap.........., sectorul/judeţul ..............................., în calitate de reprezentant legal al organizaţiei ..............................., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

Inţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii.

Declar pe propria răspundere că activităţile pentru care solicit finanţarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finanţare de la bugetul de stat.

De asemenea declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani:

|_|         nu am beneficiat de ajutor de stat;

|_|         am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr. Crt.

Anul acordării

ajutorului de

stat

Forma

ajutorului de stat

Instituţia finanţatoare

Programul prin

care a beneficiat

de finanţare

Cuantumul

ajutorului de stat

acordat

In   conformitate   cu  prevederile   Legii   143/1999   privind   ajutorul   de   stat,   cu   modificările   şi completările ulterioare.

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*                                                           

Funcţia:

Data semnării:

* Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal societatea

**) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 4*) la procedură

Formularul A

DECLARAŢIE privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii

I.  Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii:

_____________________________________________________________________

Adresa sediului social:

_____________________________________________________________________

Cod unic de înregistrare:

_____________________________________________________________________

Numele şi funcţia:

_____________________________________________________________________

(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)

II.  Tipul întreprinderii

Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:

|_|  Intreprindere autonomă In acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără formularul B

|_|   Intreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie

|_|  Intreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie

III.  Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii

Exerciţiul financiar de referinţă2

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă

(mii RON/mii €)

Active totale

(mii RON/mii €)

Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro-întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare).

|_|          Nu

|_|           Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar anterior)

Semnătura ____________________________________________________

                         (numele şi funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)

Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.

Data întocmirii...........................

Semnătura.................................

1  Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa 27/2006

2  Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul Întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.

Formularul B

CALCULUL pentru întreprinderile partenere sau legate

Secţiunile care trebuie incluse, după caz:

- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);

- secţiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii €)

Total active

(mii RON/mii €)

1.Datele întreprinderii solicitante   sau   din   situaţiile financiare   anuale   consolidate (se   vor   introduce   datele   din tabelul Bl din secţiunea B2)

2.   Datele   cumulate1   în   mod proporţional ale      tuturor întreprinderilor partenere, dacă este   cazul   (se   vor   introduce datele din secţiunea A)

3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor    legate1    (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1    din   acest   tabel    (se    vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B)

TOTAL

Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A

1 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.

2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.

Secţiunea A

Intreprinderi partenere

Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

1.   Date de identificare şi date financiare preliminare

Tabelul A.1

Intreprinderea parteneră - Date de identificare

Numărul

mediu

anual de

salariaţi

Cifra de afaceri

anuală netă (mii RON/mii €)

Active totale (mii RON/mii €)

Numele sau

denumirea

întreprinderii

Adresa

sediului

social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director general sau echivalent

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Total

NOTĂ:

Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.

Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).

Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre  întreprinderi"  pentru întreprinderile  care nu  au fost deja incluse  în situaţiile financiare anuale consolidate.

FIŞA DE PARTENERIAT

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii:

________________________________________________________________________

Adresa sediului social:

________________________________________________________________________

Codul unic de înregistrare:

________________________________________________________________________

Numele, prenumele şi funcţia:

________________________________________________________________________

preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent

2.   Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi3

Cifra de afaceri

anuală netă

(mii RON/mii €)

Active totale

(mii RON/mii €)

Total

NOTA:

Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere . Dacă este necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.

3. Calculul proporţional

a)  Indicaţi exact proporţia deţinută de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

b)  Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Tabelul de parteneriat -A.2

Procent

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii €)

Active totale5 (mii RON/mii €)

Valoare rezultată în urma aplicării   celui   mai   mare procent la datele introduse în tabelul de la pct. 1.

Aceste date se vor introduce în Tabelul A. 1.

3 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

4  Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră

5 Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans

Secţiunea B

ÎNTREPRINDERI LEGATE

1.  Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:

|_| Cazul 1: Intreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul Bl).

|_| Cazul 2: Intreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/ întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare6.

2.  Metode de calcul pentru flecare caz

Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul Bl de mai jos.

Tabelul Bl

Numărul mediu anual de salariaţi7

Cifra de afaceri anuală

netă

(mii RON/mii €)

Active totale

(mii RON/mii €)

Total

Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul

„Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare

Intreprinderea legată (denumire/date de identificare)

Adresa sediului social

Cod unic de înregistrare

Numele şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie, director general sau echivalent

A.

B.

C.

D.

E.

NOTĂ:

Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.

6 Definiţia întreprinderii legate din prezenta lege

7 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.

Tabelul B2

Intreprinderea numărul:

Numărul mediu anual de salariaţi

Cifra de afaceri anuală

netă

(mii RON/mii €)

Active totale

(mii RON/mii €)

1.*)

2.*)

3.*)

4.*)

5.*)

Total

NOTĂ

Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul

„Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate)

*) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.

FIŞA privind legătura dintre întreprinderi nr...............din tabelul B2, secţiunea B

(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)

1. Date de identificare a întreprinderii

Denumirea întreprinderii

________________________________________________________________________

Adresa sediului social

________________________________________________________________________

Codul unic de înregistrare

________________________________________________________________________

Numele, prenumele şi funcţia

________________________________________________________________________

preşedintelui consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent

2. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referinţă

Numărul mediu anual de salariaţi8

Cifra de afaceri anuală

netă

(mii RON/mii €)

Active totale (mii RON/mii €)

Total

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.

NOTĂ:

Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.

Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.

8 In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

 


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 181/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 181 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 181/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu