Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1623 din 29 noiembrie 2002

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea executiei bugetare a anului 2002

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 892 din 10 decembrie 2002


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 75 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, ale art. 56 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale, ale art. 33 alin. (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, precum si ale art. 14 din Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea executiei bugetare a anului 2002, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Directiile interesate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si unitatile lor subordonate vor lua masuri pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                      Ministrul finantelor publice,
                        Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                          NORME METODOLOGICE
         privind incheierea executiei bugetare a anului 2002

    In scopul incheierii in bune conditii a executiei bugetare a anului 2002 institutiile publice si agentii economici, indiferent de forma de proprietate, au obligatia sa efectueze operatiunile care privesc veniturile si cheltuielile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, bugetelor locale si bugetelor proprii ale institutiilor publice pe anul 2002, in conformitate cu prezentele norme metodologice si cu programul calendaristic pentru derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2002, prevazut in anexa nr. 1.

    CAP. 1
    Incasarea veniturilor bugetare

    1.1. Impozitele, taxele, contributiile si celelalte venituri datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale, bugetelor locale si bugetelor proprii ale institutiilor publice, cu termene de plata scadente pana la data de 24 decembrie 2002, se achita prin ordine de plata pentru trezoreria statului (OPHT) depuse de catre persoanele juridice, potrivit programului stabilit de bancile comerciale sau unitatile de trezorerie si contabilitate publica, dupa caz, la care au conturile deschise, astfel incat sumele respective sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana la data de 24 decembrie 2002 inclusiv.
    Bancile comerciale vor lua masuri pentru asigurarea decontarii tuturor ordinelor de plata pentru trezoreria statului (OPHT) reprezentand impozite, taxe si alte venituri bugetare, prezentate de catre clientii acestora, potrivit programului stabilit de Banca Nationala a Romaniei si de prezentele norme metodologice, astfel incat pana la data de 24 decembrie 2002 sumele respective sa fie incasate in contul curent general al trezoreriei statului.
    1.2. Casa de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. va stabili in cursul lunii decembrie 2002 programul unitatilor din subordine, astfel incat persoanele fizice sa aiba posibilitatea sa isi achite obligatiile catre bugetul de stat si bugetele locale, potrivit conventiei incheiate in acest scop cu unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice sau cu autoritatile administratiei publice locale, dupa caz.
    Conducerea Casei de Economii si Consemnatiuni C.E.C. - S.A. va dispune unitatilor din subordine masuri pentru ca veniturile bugetare care privesc anul 2002, incasate de catre acestea, sa fie virate si incasate in contul curent general al trezoreriei statului pana in ziua de 24 decembrie 2002.
    1.3. Institutiile publice care incaseaza in conturi de disponibilitati venituri pentru bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, au obligatia sa vireze veniturile respective la capitolele si subcapitolele de venituri ale bugetelor carora acestea li se cuvin, pana la data de 20 decembrie 2002.
    1.4. Sumele incasate in numerar de institutiile publice sau de agentii fiscali, reprezentand venituri bugetare sau extrabugetare, vor fi depuse cu "Foaie de varsamant-chitanta" in conturile de venituri ale bugetelor carora acestea li se cuvin, pana la data de 24 decembrie 2002 inclusiv.
    1.5. Eventualele sume in numerar ramase la unitatile de trezorerie si contabilitate publica care nu functioneaza cu casierii-tezaur se depun la finele zilei de 24 decembrie 2002 la unitatea bancara la care acestea au contul de disponibil, in genti de numerar, operatiune care se inregistreaza in debitul contului 13 "Casa tranzitorie".
    1.6. Veniturile bugetare incasate in numerar de catre unitatile vamale in perioada 25 decembrie 2002 - 5 ianuarie 2003 se depun la unitatile de trezorerie si contabilitate publica astfel:
    - la data de 30 decembrie 2002, sumele incasate in perioada 25 - 29 decembrie 2002, in genti sau saci sigilati, pe baza de proces-verbal de predare-primire;
    - la data de 6 ianuarie 2003, sumele incasate in perioada 30 decembrie 2002 - 5 ianuarie 2003, pe baza de foi de varsamant-chitanta intocmite distinct pentru perioadele 30 - 31 decembrie 2002 si, respectiv, 1 - 5 ianuarie 2003.
    La data de 6 ianuarie 2003, gentile sau sacii depusi in data de 30 decembrie 2002 se desigileaza in prezenta depunatorului, iar numerarul se depune la casieria trezoreriei statului, pe baza de foi de varsamant-chitanta.
    Sumele depuse in numerar pentru perioadele 25 - 29 decembrie 2002 si 30 - 31 decembrie 2002 se inregistreaza ca venituri bugetare ale anului 2002, cu data de 30 si, respectiv, 31 decembrie 2002, iar sumele depuse pentru perioada 1 - 5 ianuarie 2003 se inregistreaza cu data de 6 ianuarie 2003, ca venituri bugetare ale anului 2003.

    CAP. 2
    Incheierea executiei bugetare la institutiile publice

    2.1. Ordonatorii de credite bugetare si conducatorii compartimentelor financiar-contabile ale institutiilor publice raspund pentru asigurarea incheierii tuturor operatiunilor financiare privind incasarile si platile aferente exercitiului bugetar al anului 2002, la termenele prevazute de reglementarile legale in vigoare si de prezentele norme metodologice, si vor lua masuri pentru:
    a) utilizarea in conditiile legii a fondurilor aprobate, pana la finele anului 2002, in limita prevederilor si destinatiilor din bugetele de venituri si cheltuieli si a creditelor bugetare deschise si repartizate, numai pentru cheltuieli strict necesare legate de activitatea institutiilor;
    b) repartizarea si retragerea creditelor bugetare la termenele stabilite in prezentele norme metodologice si aprobarea virarilor de credite bugetare numai in cazuri bine justificate, inainte de angajarea cheltuielilor si cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
    c) acordarea de avansuri spre decontare in numerar numai pentru actiuni care se incheie si se deconteaza pana la finele anului.
    Eventualele avansuri spre decontare acordate pentru actiuni interne sau externe care se finalizeaza in anul 2003 se deconteaza la data incheierii actiunilor respective, iar sumele neutilizate vor fi virate ca venituri la bugetele din care acestea au fost primite, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti";
    d) verificarea zilnica a operatiunilor privind deschiderea, repartizarea sau retragerea de credite bugetare, precum si a platilor inregistrate in extrasele de cont emise de unitatile de trezorerie si contabilitate publica si luarea masurilor ce se impun pentru comunicarea si corectarea in urmatoarea zi lucratoare a eventualelor sume inregistrate eronat, in vederea asigurarii concordantei datelor din contabilitatea institutiilor publice cu cele din contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica.
    2.2. - (1) Ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat vor deschide, vor repartiza si, in cazuri justificate, vor retrage credite bugetare institutiilor din subordine, pana cel mai tarziu la data de 13 decembrie 2002 inclusiv, asigurandu-se astfel timpul necesar efectuarii cheltuielilor pana la finele anului. Dupa data de 13 decembrie 2002 pot fi deschise credite bugetare numai pentru operatiuni privind serviciul datoriei publice sau pentru alte actiuni urgente finantate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului sau din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pe baza de hotarari ale Guvernului aprobate ulterior acestei date.
    (2) Creditele bugetare deschise si repartizate, precum si cele care nu au fost deschise, ramase neutilizate la data de 31 decembrie 2002 in conturile ordonatorilor de credite, se anuleaza de drept conform prevederilor art. 76 alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice si ale art. 56 alin. (3) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale.
    2.3. Avansurile acordate de catre institutiile publice in anul 2002 pentru realizarea unor actiuni si categorii de cheltuieli finantate din fonduri publice, conform Hotararii Guvernului nr. 85/1997, modificata si completata prin hotararile Guvernului nr. 68/1998, nr. 587/1999, nr. 660/1999 si nr. 952/1999, si Ordonantei Guvernului nr. 100/1999, aprobata prin Legea nr. 131/2001, in baza contractelor incheiate cu furnizorii, vor fi decontate definitiv in cursul lunii decembrie a anului curent, astfel incat la finele anului 2002 sa se reflecte in bunuri achizitionate, lucrari executate si servicii prestate, iar sumele ramase neutilizate se vor restitui in conturile ordonatorilor de credite pana la data de 20 decembrie 2002, in scopul reconstituirii platilor de casa.
    Avansurile acordate din imprumuturi externe contractate potrivit legii se deconteaza conform conditiilor stabilite in acordurile de imprumut convenite intre partile contractante.
    In vederea indeplinirii conditiilor din acordurile de imprumuturi externe pentru achizitionarea de bunuri din import, precum si pentru realizarea angajamentelor care decurg din contractele externe incheiate in baza acordurilor si conventiilor interguvernamentale, avansurile acordate de ordonatorii de credite se justifica in conformitate cu clauzele prevazute in contractele respective.
    Sumele reprezentand plati in avans efectuate pentru actiunile si categoriile de cheltuieli prevazute de Hotararea Guvernului nr. 85/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Ordonanta Guvernului nr. 100/1999, in conditiile prevederilor contractuale, nejustificate prin prestatiile realizate pana la finele anului 2002, vor fi recuperate, in conditiile legii, in anul urmator, de catre institutiile publice care au acordat avansurile respective si vor fi virate la bugetul din care au fost avansate, in conturile de venituri bugetare 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale sau in conturile fondurilor speciale ori veniturilor extrabugetare din care acestea au fost acordate, dupa caz.
    Avansurile la contractele incheiate cu finantare mixta din imprumuturi externe si din fonduri locale, respectiv alocatii din bugetele locale si transferuri de la bugetul de stat acordate pentru realizarea obiectivelor de dezvoltare a utilitatilor municipale cu finantare partiala din imprumuturi externe, in baza acordurilor incheiate de Romania cu organismele financiare internationale, se justifica in conditiile prevazute in contractele respective, potrivit acordurilor incheiate.
    Decontarea avansului acordat pentru realizarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si a actiunilor cuprinse in Planul national si in programele-nucleu, finantate din surse bugetare, se face in conformitate cu prevederile art. 65 din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica.
    2.4. Operatiunile de mandat primite de la alte institutii sau agenti economici vor fi lichidate pana cel mai tarziu la data de 20 decembrie 2002 inclusiv, iar sumele ramase neutilizate vor fi restituite unitatilor de la care au fost primite. In contul "Sume de mandat si sume in depozit" nu pot fi mentinute sume la finele anului 2002, cu exceptia cazurilor prevazute in anexa nr. 2.
    2.5. - (1) Institutiile publice, indiferent de subordonare si modul de finantare, vor efectua pana la data de 23 decembrie 2002 plata drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2002, cu termene scadente de plata pana la data de 5 ianuarie 2003 inclusiv, in limita prevederilor bugetelor aprobate pe anul 2002 si a creditelor bugetare deschise si repartizate cu aceasta destinatie sau a disponibilitatilor de fonduri, dupa caz.
    O data cu ridicarea numerarului sau cu virarea salariilor pe card, dupa caz, institutiile publice vor prezenta si ordinele de plata pentru achitarea impozitelor si contributiilor datorate potrivit legii.
    Unitatile de trezorerie si contabilitate publica si unitatile bancare, dupa caz, pe baza cererilor prezentate de catre institutiile publice, vor stabili graficele de esalonare la plata a salariilor si vor asigura, impreuna cu unitatile Bancii Nationale a Romaniei, sumele in numerar necesare achitarii drepturilor salariale.
    (2) Drepturile salariale aferente anului 2002, neplatite pana la finele anului, se achita in anul urmator din fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetele aprobate pe anul 2003.
    (3) In scopul efectuarii in bune conditii a cheltuielilor bugetare ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat si bugetului asigurarilor sociale de stat pot prezenta Ministerului Finantelor Publice cererile pentru deschiderea de credite bugetare aferente lunii ianuarie 2003 incepand cu data de 20 decembrie 2002.
    Ordonatorii principali de credite care nu au aprobat pana la finele anului 2002 bugetele de venituri si cheltuieli ale ordonatorilor de credite subordonati pot deschide si repartiza credite bugetare aferente lunii ianuarie 2003 numai pentru cheltuieli de personal, drepturi cu caracter social si rambursari de credite externe, plati de dobanzi si comisioane la credite.
    2.6. Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, precum si institutiile subordonate acestora au obligatia de a analiza componenta sumelor aflate in soldul conturilor 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala" deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, avand in vedere ca in aceste conturi pot ramane la finele anului numai sume pentru care reportarea in anul urmator este prevazuta de legislatia in vigoare.
    In situatia in care in aceste conturi au fost incasate sume de la bugetul de stat sau bugetele locale, care au ramas neutilizate, acestea se restituie pana la data de 20 decembrie 2002 in conturile de cheltuieli ale bugetelor din care au fost incasate, daca legea nu prevede altfel.
    Pana la data de 23 decembrie 2002 institutiile publice vor prezenta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au deschise conturile 50.01 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.02 "Disponibil din fonduri cu destinatie speciala ale institutiilor publice de subordonare locala", dupa caz, componenta sumelor aflate in sold si temeiul legal in baza caruia acestea se pot reporta in anul urmator. Sumele incasate in baza unor acte normative in vigoare pentru care nu se prevede reportarea, precum si cele care nu se reporteaza din oficiu vor fi virate de catre institutiile respective la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in conturile 20.22.01.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.30 "Incasari din alte surse" pentru bugetele locale, pana la data de 24 decembrie 2002.
    2.7. Se reporteaza din oficiu disponibilitatile institutiilor publice provenite din contravaloarea in lei a ajutoarelor externe, fondurile nerambursabile externe pentru finantarea unor obiective, donatiile, sponsorizarile, precum si disponibilitatile din fondurile publice destinate cofinantarii contributiei financiare a Comunitatii Europene ramase la finele exercitiului bugetar al anului 2002, in conturile structurilor de implementare.
    2.8. Soldurile conturilor 50.72 "Disponibil din fondul national pentru dezvoltare regionala" si 50.73 "Disponibil din fondul pentru dezvoltare regionala" ramase la finele anului 2002 se reporteaza in anul urmator.
    2.9. Unitatile pe seama carora au fost deschise conturile 50.14 "Disponibil pentru finantarea unitatilor Ministerului Apararii Nationale" si 50.15 "Disponibil al institutiilor care nu au calitatea de ordonatori de credite" au obligatia sa vireze sumele aflate in soldul acestor conturi, pana la data de 20 decembrie 2002, in conturile ordonatorilor de credite de la care au primite fondurile respective, in scopul reconstituirii platilor de casa efectuate de catre acestia.
    2.10. Institutiile publice, indiferent de subordonare si modul de finantare, au obligatia ca pana la data de 24 decembrie 2002 sa depuna in conturile corespunzatoare deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica sumele in numerar aflate in casieria proprie.
    2.11. Institutiile publice vor lua masurile necesare pentru restituirea in conturile din care au fost acordate acreditivele in lei deschise pentru procurari de bunuri, ramase neutilizate pana la finele anului 2002, pana la data de 20 decembrie 2002. Cu sumele restituite vor fi reconstituite platile de casa, la subdiviziunile de cheltuieli bugetare de la care acestea au fost constituite.
    Acreditivele in valuta deschise de catre institutiile publice pentru decontarea importurilor in curs de derulare si comisioanele in valuta aferente acestora se mentin in continuare pana la lichidarea contractelor incheiate. Sumele in valuta ramase nefolosite dupa terminarea contractelor se vireaza la rezerva valutara a statului in termen de 5 zile de la incheierea importurilor, iar contravaloarea in lei se restituie la bugetele din care acestea s-au constituit, la subcapitolul "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    2.12. - (1) Valuta procurata de catre institutiile publice finantate integral sau partial de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale si bugetele locale, ramasa neutilizata la finele anului, se cedeaza la rezerva valutara a statului pana la data de 20 decembrie 2002, iar cu contravaloarea in lei a acesteia se reconstituie platile de casa, la subdiviziunile corespunzatoare de cheltuieli ale bugetelor din care aceasta a fost procurata. Pana la acelasi termen aceste institutii publice vor ceda la rezerva valutara a statului si sumele reprezentand venituri bugetare incasate in valuta, iar contravaloarea in lei a sumelor respective se va vira in conturile bugetelor carora li se cuvin, deschise la trezoreria statului.
    (2) Institutiile publice prevazute la alin. (1) pot pastra la finele anului in conturile deschise la banci comerciale numai valuta procurata in scopul rambursarii la extern a ratelor la imprumuturi externe guvernamentale si platii dobanzilor sau comisioanelor aferente acestora, cu termene scadente pana la data de 15 ianuarie 2003.
    (3) Din fondurile speciale care, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, incepand cu 1 ianuarie 2003 se introduc in bugetul de stat nu poate fi procurata si retinuta valuta pentru obligatii de plata cu termene scadente in anul 2003. Eventualele sume in valuta procurate din aceste fonduri se cedeaza integral la rezerva valutara a statului pana la data de 20 decembrie 2002, iar contravaloarea in lei se vireaza in conturile fondurilor speciale din care a fost procurata valuta respectiva.
    2.13. Institutiile publice finantate integral din venituri extrabugetare pot pastra la finele anului in conturi deschise la banci comerciale numai valuta incasata din contravaloarea bunurilor livrate, serviciilor prestate sau lucrarilor executate, precum si valuta cumparata pentru achitarea unor obligatii de plata in valuta.
    2.14. Garantiile in valuta depuse la unitatile vamale, aflate in conturi deschise la banci comerciale, se reporteaza in anul urmator pentru a fi utilizate in scopul pentru care au fost constituite.
    2.15. - (1) Disponibilitatile in valuta procurate din credite bugetare ramase la finele anului 2002 in conturile reprezentantelor diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate se reporteaza in anul urmator si se regularizeaza cu bugetul de stat de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere care finanteaza cheltuielile de aceasta natura, astfel:
    - in termen de 45 de zile, pentru reprezentantele din Europa;
    - in termen de 60 de zile, pentru reprezentantele de pe celelalte continente.
    Contravaloarea in lei a sumelor in valuta existente la data de 31 decembrie 2002, calculate la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru data efectuarii operatiunii de regularizare, se vireaza de catre Ministerul Afacerilor Externe si de catre celelalte ministere, din creditele bugetare aprobate pentru anul 2003, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    (2) Taxele consulare incasate in valuta pentru serviciile prestate in strainatate de misiunile diplomatice si oficiile consulare, ramase neutilizate la finele anului 2002, se vireaza pana la data de 15 ianuarie 2003 in contul de valuta deschis pe seama Ministerului Afacerilor Externe la banca comerciala. In termen de 5 zile lucratoare de la incasare Ministerul Afacerilor Externe va dispune cedarea la rezerva valutara a statului a taxelor consulare, iar echivalentul in lei al acestora se vireaza la bugetul de stat in contul 20.21.01.04 "Taxe consulare".
    (3) Sumele in valuta transferate de Ministerul Finantelor Publice in contul Misiunii Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, rezultate din punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 38/2000 privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne, aprobata prin Legea nr. 315/2001, destinate lucrarilor de amenajare a cladirii achizitionate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2002 privind cumpararea unui imobil pentru sediul Misiunii Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, ramase neutilizate la finele anului 2002, se reporteaza in anul 2003 cu aceeasi destinatie.
    (4) Reprezentantele diplomatice si comerciale ale Romaniei din strainatate aplica prevederile prezentelor norme metodologice cu privire la plata salariilor, incasarea sumelor de la debitori, plata obligatiilor pentru procurari de bunuri si servicii.
    2.16. Disponibilitatile institutiilor publice finantate integral din venituri extrabugetare, ramase la finele anului 2002 in soldul conturilor 50.03 "Disponibil din venituri extrabugetare ale ministerelor si institutiilor subordonate" si 50.04 "Disponibil din venituri extrabugetare ale institutiilor de subordonare locala", se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    Consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot hotari preluarea la bugetul local a sumelor ramase la finele anului 2002 in soldul contului 50.04 "Disponibil din venituri extrabugetare ale institutiilor de subordonare locala" deschis pe seama institutiilor si serviciilor publice subordonate, in conditiile art. 39 alin. (3) din Legea nr. 189/1998.
    2.17. - (1) Institutiile publice finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, care au gestionat venituri in sistem extrabugetar, retinute sub diverse forme si denumiri, au obligatia sa vireze sumele aflate in soldul conturilor prin care au fost gestionate veniturile respective in contul de venituri ale bugetului de stat nr. 20.21.01.12 "Varsaminte din disponibilitatile institutiilor publice si activitatilor autofinantate" deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica in raza carora acestea isi au domiciliul fiscal, pana la data de 23 decembrie 2002.
    (2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) urmatoarele venituri:
    a) sumele aferente fondurilor de stimulare a personalului, constituite in conditiile legii;
    b) sumele aferente activitatilor finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutii publice pe baza de hotarari ale Guvernului, cu conditia ca acestea sa fie cuprinse in anexele la bugetele ordonatorilor principali de credite aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 sau prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, dupa caz.
    (3) Pana la data de 17 decembrie 2002 ordonatorii principali de credite vor comunica institutiilor din subordine finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale natura veniturilor care pot fi retinute la dispozitia acestora la finele anului 2002 in conditiile alin. (2).
    2.18. Excedentele rezultate din executia bugetelor institutiilor publice finantate din venituri extrabugetare si in completare din alocatii acordate de la bugetul de stat sau bugetul local, dupa caz, se regularizeaza la finele anului 2002 cu bugetele respective, in limita sumelor primite de la aceste bugete, daca legea nu prevede altfel, dupa cum urmeaza:
    - transferurile sau subventiile care au fost acordate direct de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat se restituie in conturile acestora deschise la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea de virare se efectueaza pana la data de 20 decembrie 2002;
    - transferurile sau subventiile care au fost acordate de ordonatorii secundari de credite se restituie in conturile acestora deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, pana la data de 23 decembrie 2002.
    In acelasi termen se vireaza si sumele catre bugetele locale, in cazul in care transferurile si subventiile au fost alocate de la aceste bugete.
    Disponibilitatile ramase in cont dupa regularizare se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
    2.19. Sumele ramase neutilizate in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" deschis pe seama unitatilor sanitare, determinate ca diferente intre transferurile primite de la bugetul de stat si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor nationale de sanatate si pentru actiuni de sanatate si dotarea cu aparatura de mare performanta, se regularizeaza cu bugetul de stat, astfel:
    - unitatile sanitare direct subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei vireaza sumele respective in contul acestuia deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pana la data de 20 decembrie 2002;
    - unitatile sanitare care au primit transferuri prin directiile de sanatate publica judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti vireaza sumele respective in conturile acestora deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, pana la data de 23 decembrie 2002;
    - unitatile sanitare din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si cele din sistemul de transporturi vireaza sumele respective in conturile institutiilor publice de la care acestea au fost primite, pana la data de 20 decembrie 2002.
    Dupa efectuarea operatiunilor de virare contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" deschis pe seama unitatilor sanitare nu va prezenta sold.
    2.20. Directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti, care au incasat sume de la bugetul de stat in contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" pentru finantarea Programului actiunilor strategice de supraveghere, profilaxie si combatere a bolilor la animale, vor vira pana la data de 20 decembrie 2002 sumele ramase neutilizate in contul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, din care sumele respective au fost incasate.
    La finele anului 2002 contul 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" deschis pe seama directiilor sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti nu va prezenta sold.
    2.21. Soldul contului 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997" se reporteaza in anul urmator.
    In cazul in care unitatile sanitare au primit transferuri de la bugetul de stat in contul 50.41 "Disponibil din activitatea sanitara conform Legii nr. 145/1997", acestea au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferurile primite, potrivit precizarilor pct. 2.19.
    2.22. Institutiile de invatamant superior de stat aflate in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, finantate in conditiile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reporteaza in anul urmator disponibilitatile ramase in conturile 50.46 "Disponibil pentru finantarea activitatii de baza a institutiilor de invatamant superior" si, respectiv, 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala", reprezentand sume alocate de la bugetul de stat pentru burse, alte forme de protectie sociala si pentru realizarea unor obiective de investitii.
    Celelalte alocatii de la bugetul de stat ramase neutilizate la finele anului 2002 in soldul contului 50.47 "Disponibil din alocatii bugetare cu destinatie speciala" se restituie de fiecare institutie de invatamant superior, pana cel mai tarziu la data de 15 ianuarie 2003, la bugetul de stat pe anul 2003, in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Institutiile de invatamant superior publica, potrivit legii, indicatorii sintetici ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2002 potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
    2.23. Disponibilitatile aflate in conturile Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar si ale unitatilor din subordinea acesteia, ramase neutilizate la finele anului 2002, se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, in conditiile prevederilor Hotararii Guvernului nr. 86/1999 privind infiintarea Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar din Romania.
    2.24. Institutiile publice de cultura restituie pana la data de 20 decembrie 2002 alocatiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, aferente obligatiilor ori programelor minimale stabilite prin contracte si nerealizate, potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1996 privind imbunatatirea sistemului de finantare a institutiilor publice de cultura finantate din venituri extrabugetare si alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste institutii, precum si imbunatatirea salarizarii personalului din institutiile si activitatile cu profil cultural, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 86/1996.
    Cu sumele restituite ordonatorii principali si secundari de credite, dupa caz, vor reconstitui platile de casa pe anul 2002 in conturile din care au fost acordate alocatiile respective.
    2.25. Structurile sportive de drept privat fara scop lucrativ au obligatia sa restituie sumele ramase neutilizate din transferurile primite de la bugetul de stat, prin virarea acestor sume in contul Ministerului Tineretului si Sportului, deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, din care sumele respective au fost incasate. Aceasta operatiune se realizeaza pana la data de 20 decembrie 2002.
    Sumele de restituit se stabilesc ca diferente intre transferurile primite si totalul platilor de casa efectuate pentru finantarea programelor sportive de utilitate publica, potrivit contractelor privind finantarea programelor sportive aprobate pe anul 2002, incheiate in conformitate cu prevederile art. 69 din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000.
    2.26. Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si celelalte ministere de resort care incaseaza venituri din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale si din dividende, precum si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare intocmesc si anexeaza la bilantul contabil pe anul 2002 "Contul de executie a veniturilor incasate din privatizare si din dividende/valorificarea activelor bancare neperformante si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2002", conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
    2.27. Disponibilitatile din taxe de autorizare platite de furnizorii de formare profesionala potrivit art. 26 din Ordonanta Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, se vireaza de catre Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor, la data de 23 decembrie 2002, in contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.17.01.03 "Taxe si licente pentru eliberarea de licente si autorizatii de functionare".
    2.28. Institutiile publice au obligatia de a lua masurile necesare pentru lichidarea pana la finele anului a imobilizarilor de fonduri in debitori, clienti si alte creante, si de a reconstitui cu sumele recuperate platile de casa efectuate. Eventualele sume care nu pot fi recuperate pana la finele anului vor fi virate in anul 2003 in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale sau in conturile de disponibilitati din care acestea au fost suportate, dupa caz.
    2.29. - (1) Institutiile publice au obligatia ca in primele 5 zile lucratoare ale lunii ianuarie a anului 2003 sa confirme unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise soldurile conturilor de credite bugetare deschise si repartizate, de cheltuieli bugetare si de disponibilitati. Eventualele diferente intre soldurile conturilor din contabilitatea institutiilor publice si cea a unitatilor de trezorerie si contabilitate publica vor fi clarificate operativ, fiind interzisa incheierea executiei bugetare la finele anului 2002 cu diferente.
    (2) Institutiile publice au obligatia de a prezenta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise bilanturile contabile incheiate la data de 31 decembrie 2002 si conturile de executie bugetara pe anul 2002, pentru obtinerea vizei privind exactitatea platilor de casa efectuate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele locale, precum si a soldurilor conturilor de disponibilitati, dupa caz, care trebuie sa coincida cu cele din conturile corespunzatoare deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica.
    Ordonatorii principali si secundari de credite vor centraliza datele din bilanturile contabile anuale si conturile de executie bugetara pe anul 2002, primite de la institutiile publice din subordine, numai daca acestea sunt vizate de unitatile de trezorerie si contabilitate publica.
    In cazul in care din centralizarea datelor se constata existenta unor facturi neachitate la scadenta pentru bunuri si servicii achizitionate, ordonatorii principali de credite vor dispune, prin compartimentele de audit, controlul asupra modului de respectare a dispozitiilor legale in vigoare la incheierea contractelor respective, avand obligatia de a prezenta in raportul la bilantul contabil masurile luate.

    CAP. 3
    Regularizari financiare cu bugetul de stat si bugetele locale de catre regiile autonome, societatile sau companiile nationale si societatile comerciale

    3.1. - (1) Regiile autonome, societatile sau companiile nationale si societatile comerciale care au beneficiat in anul 2002 de subventii ori transferuri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, au obligatia de a verifica pe baza deconturilor definitive daca alocatiile bugetare primite sunt justificate, iar in cazul in care se constata ca s-au primit sume in plus acestea vor fi restituite bugetului de stat sau bugetelor locale pe anul 2003, dupa caz, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetul de stat si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" pentru bugetele locale, pana la data de 31 ianuarie 2003, daca legea nu prevede altfel.
    (2) Regiile autonome, societatile comerciale, serviciile publice de interes local si agentii economici care au beneficiat de subventii pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif pentru energia termica livrata populatiei, acordate in avans in temeiul art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/1999 privind instituirea pretului national de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate, precum si pentru acordarea de ajutoare banesti pentru categoriile defavorizate ale populatiei, aprobata si modificata prin Legea nr. 328/2002, restituie la bugetul local eventualele sume incasate in plus, determinate pe baza deconturilor justificative pe luna decembrie 2002, pana la data de 15 ianuarie 2003, in conditiile legii. Sumele incasate in plus se restituie in contul de venituri al bugetului local 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti".
    In termen de 3 zile lucratoare de la incasarea sumelor in contul 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor restitui la bugetul de stat in contul 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" eventualele sume defalcate din impozitul pe venit pentru energia termica livrata populatiei, incasate peste proportia de 45% cuvenita in conditiile legii.
    (3) Pana la data de 31 ianuarie 2003 vor fi determinate si virate in contul de venituri al bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", inclusiv subventiile sau transferurile incasate in plus de catre urmatorii agenti economici:
    a) companiile, societatile nationale si societatile comerciale aflate sub autoritatea sau in coordonarea Ministerului Industriei si Resurselor, care au primit sume de la bugetul de stat in baza Hotararii Guvernului nr. 1.334/2001, cu modificarile ulterioare;
    b) agentii economici de sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei care aplica prevederile Normelor comune ale Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor nr. 90.957/DTR/1.903/1999 si 869/TB/1.003/1999 privind fundamentarea, acordarea si justificarea sumelor primite de la bugetul de stat pentru unele activitati desfasurate de agentii economici de sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
    (4) Ordonatorii principali de credite din bugetele carora s-au acordat in anul 2002 alocatii de la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz, precum si celelalte organe de control abilitate de lege au obligatia sa verifice pana la data de 31 ianuarie 2003, pe baza deconturilor anuale definitive, daca subventiile pentru acoperirea diferentelor de pret si tarif, subventiile pe produse si activitati sau transferurile primite de catre regiile autonome, societatile sau companiile nationale si societatile comerciale sunt justificate si sa dispuna restituirea eventualelor sume incasate in plus in conturile de venituri bugetare prevazute la alin. (1), in termen de 2 zile lucratoare de la constatare.
    3.2. - (1) Agentii economici inregistrati la organele fiscale ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, care au primit in anul 2002 alocatii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, destinate realizarii obiectivelor proprii de investitii, isi exercita dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate, in conditiile legii.
    Sumele deduse in anul 2002 si rambursate in conditiile legii de catre organele fiscale se inregistreaza ca reconstituiri de plati in conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, deschise la unitatile de trezorerie si contabilitate publica si se utilizeaza numai pentru platile aferente aceluiasi obiectiv de investitii, pana la finele anului 2002.
    (2) Sumele deduse reprezentand taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor si serviciilor achizitionate in luna decembrie 2002, pentru investitii proprii finantate din sume de la bugetul de stat sau bugetele locale, si care se ramburseaza de catre organele fiscale in anul 2003, inclusiv taxa pe valoarea adaugata rambursata de organele fiscale in anul 2003 pentru perioadele anterioare lunii decembrie 2002, se vireaza de catre agentii economici respectivi la bugetul de stat sau la bugetele locale, dupa caz, in conturile 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" si, respectiv, 21.22.02.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti", in termen de 3 zile lucratoare de la incasare.
    3.3. Regiile autonome si societatile comerciale sau companiile nationale carora li s-au preluat credite neperformante pentru investitii in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante au obligatia sa ramburseze creditele respective din resursele financiare destinate finantarii investitiilor ramase disponibile la finele anului 2002.
    Rambursarea sumelor cuvenite statului se efectueaza in contul 50.18 "Disponibil din sumele incasate din reactivarea si rambursarea obligatiilor rezultate din aplicarea Legii nr. 7/1992", deschis la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet pe seama Ministerului Finantelor Publice.
    Bancile comerciale in a caror evidenta sunt inregistrate credite neperformante, precum si organele de control ale Ministerului Finantelor Publice vor verifica la fiecare agent economic, in termen de 20 de zile de la data incheierii si depunerii bilantului contabil pe anul 2002, posibilitatile de reactivare a debitelor prin identificarea si preluarea unor noi surse disponibile in contul creditelor neperformante.

    CAP. 4
    Incheierea executiei bugetelor locale

    4.1. Primariile sectoarelor municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru virarea, pana la data de 23 decembrie 2002, a soldului contului 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in contul de venituri al bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), in care pe verso se inscriu sursele de venituri.
    4.1.1. Trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vor inchide cu data de 31 decembrie 2002 contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" prin creditul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei". Pentru aceasta operatiune se va transmite Directiei trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti un exemplar din nota contabila impreuna cu Situatia veniturilor incasate in contul 27 "Venituri incasate pentru bugetul Capitalei" in perioada 23 - 24 decembrie 2002, cu desfasurare pe capitole si subcapitole de venituri, situatie care va fi semnata de persoanele autorizate ale primariilor de sector si avizata de unitatile trezoreriei statului.
    4.1.2. Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pe baza notelor contabile transmise de trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si a situatiilor anexate, inregistreaza cu data de 31 decembrie 2002 in executia bugetului Consiliului General al Municipiului Bucuresti veniturile respective, creditand contul 21 "Veniturile bugetului local" (pe subdiviziunile clasificatiei bugetare) sau 28 "Venituri cu destinatie speciala ale bugetului local", dupa caz (pe subdiviziunile clasificatiei bugetare) prin debitul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei".
    4.1.3. Pana la data de 7 ianuarie 2003 trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti vireaza cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT) soldul contului 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" in contul deschis la BNR - SMB pe seama Directiei trezoreriei si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. La primirea sumelor Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti crediteaza contul 63 "Decontari privind executia bugetului Capitalei" prin debitul contului 60 "Cont curent al trezoreriei la Banca Nationala a Romaniei".
    4.2. Institutiile publice care au incasat in anul 2002 sume din bugetul consiliului judetean sau al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in contul 50.26 "Disponibil din bugetul consiliului judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti" vor restitui cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT) sumele ramase disponibile la finele anului in conturile din care acestea au fost primite, pana la data de 23 decembrie 2002.
    4.3. Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale care au primit in cursul anului 2002 subventii de la bugetul de stat sau de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, dupa caz, restituie pana la data de 20 decembrie 2002 sumele ramase neutilizate la finele anului, in contul ordonatorului principal de credite al bugetului de stat sau al fondului special de la care acestea au fost incasate.
    Sumele care se restituie se determina ca diferenta intre subventiile primite, inregistrate la subcapitole de venituri: 37.02.02 "Subventii primite de bugetele locale pentru retehnologizarea centralelor termice si electrice de termoficare", 37.02.03 "Subventii primite de bugetele locale pentru investitii finantate partial din imprumuturi externe", 37.02.05 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea studiilor de fezabilitate aferente proiectelor SAPARD", 37.02.11 "Subventii primite de bugetele locale pentru finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale si a regulamentelor locale de urbanism", 37.02.12 "Subventii primite de bugetele locale pentru aeroporturi de interes local" si 39.02.05 "Subventii primite de la bugetul fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic" si platile de casa efectuate din acestea.
    In acest scop ordonatorii principali de credite care administreaza bugetele respective prezinta unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care au conturile deschise ordine de plata pentru trezoreria statului (OPHT) intocmite distinct pentru restituirea catre bugetul de stat sau catre bugetul fondului special, dupa caz, a fiecarui tip de subventie primita, la care se anexeaza contul de executie pe anul 2002 a cheltuielilor suportate din subventiile primite, pe baza caruia are loc operatiunea de regularizare cu bugetele respective.
    4.4. Sumele primite de catre consiliile judetene si locale pentru realizarea programelor finantate din Fondul special al drumurilor publice, ramase neutilizate la finele anului, se restituie pana la data de 20 decembrie 2002 in contul 301813633330 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice" deschis pe seama Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti. Sumele de restituit se determina ca diferenta intre veniturile inregistrate la subcapitolul de venituri cu destinatie speciala 31.02.03 "Venituri din fondul pentru drumurile publice" (inclusiv eventualele disponibilitati ramase din anii precedenti in soldul contului 83.02.98.02.03 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala din fondul pentru drumurile publice") si platile de casa efectuate la subcapitolul de cheltuieli cu destinatie speciala 96.02.02 "Cheltuieli din fondul pentru drumurile publice".
    Restituirea se efectueaza din conturile 28.31.02.03 "Venituri din fondul pentru drumurile publice" si, respectiv, 83.02.98.02.03 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala din fondul pentru drumurile publice", dupa caz, astfel incat la finele anului 2002, contul 83.02.98.02.03 "Disponibil din venituri cu destinatie speciala din fondul special al drumurilor publice" sa nu prezinte sold.
    4.5. Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale incasate de bugetele locale in anul 2002 peste nivelul platilor de casa efectuate, potrivit legii, pentru asigurarea ajutorului social si ajutorului pentru incalzirea locuintei, precum si pentru finantarea institutiilor de cultura si plata contributiilor pentru personalul neclerical angajat in unitatile de cult din tara se restituie la bugetul de stat in contul 20.07.01.02 "Sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", pe baza de ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), pana la data de 24 decembrie 2002.
    La ordinul de plata pentru trezoreria statului (OPHT) autoritatile administratiei publice locale anexeaza contul de executie al cheltuielilor suportate, potrivit legii, din sume defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2002.
    In cazul in care efectuarea operatiunilor de mai sus determina gol de casa al bugetului local, unitatile de trezorerie si contabilitate publica, pe baza ordinelor de plata pentru trezoreria statului (OPHT) intocmite de autoritatile administratiei publice locale, vor rezerva suma corespunzatoare golului de casa astfel creat, in creditul contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", debitand corespunzator contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    4.6. - (1) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei vor fi alocate pana la data de 20 decembrie 2002, in limita prevederilor aprobate si cu incadrarea in proportia de 45% prevazuta la art. 2 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 84/2002, fara a se solicita prezentarea de catre autoritatile administratiei publice locale a documentelor care atesta plata efectuata din bugetele acestora.
    (2) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei, acordate bugetelor locale peste cota de 45% prevazuta de lege, altele decat cele care se restituie in conditiile pct. 3.1 alin. (2) din prezentele norme metodologice, urmeaza a fi virate in contul de venituri al bugetului de stat 20.22.01.05 "Restituiri de fonduri din finantarea bugetara a anilor precedenti" din sumele prevazute in bugetele locale pe anul 2003 cu aceasta destinatie, pana la data de 31 ianuarie 2003.
    4.7. Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, incasate in bugetele locale in anul 2002 peste nivelul platilor de casa efectuate potrivit legii din acestea, se restituie la bugetul de stat in contul 20.13.01.03 "Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale", pe baza de ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), pana la data de 24 decembrie 2002. La ordinul de plata pentru trezoreria statului (OPHT) autoritatile administratiei publice locale vor anexa contul de executie al cheltuielilor suportate, potrivit legii, din sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2002.
    4.8. Consiliile judetene vor analiza disponibilitatile existente in soldul contului 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", avand obligatia ca pana la data de 20 decembrie 2002 sa defalcheze integral sumele cuvenite bugetelor locale sau bugetului propriu, pe baza criteriilor aprobate prin lege.
    La finele anului 2002 contul 30.24 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" nu poate prezenta sold.
    4.9. Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare prevazute la pct. 4.2 - 4.8 autoritatile administratiei publice locale impreuna cu unitatile de trezorerie si contabilitate publica vor stabili rezultatul executiei curente a bugetelor locale in data de 24 decembrie 2002, potrivit urmatorului mecanism:
    4.9.1. Stabilirea rezultatului executiei curente a bugetului local (pe baza veniturilor si cheltuielilor curente)
    4.9.1.1. In situatia in care veniturile curente sunt mai mari decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Reintregirea fondului de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului 2002 pentru finantarea unor investitii de competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii si pentru acoperirea golurilor de casa ale bugetului local. Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), intocmit de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din fondul = 84.98.02.04 "Disponibil din fondul
      de rulment destinat finantarii       de rulment propriu al unitatii
        unor investitii sau pentru           administrativ-teritoriale"
         dezvoltarea serviciilor
             publice locale"

    84.98.02.17 "Disponibil din fondul = 84.98.02.04 "Disponibil din fondul
      de rulment destinat acoperirii       de rulment propriu al unitatii
        golului temporar de casa"            administrativ-teritoriale"

    b) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local prin contul de excedent:

    21 "Venituri curente ale bugetului = 82.98.02.01 "Excedent"
            local" (analitice pe
        subdiviziunile clasificatiei
               bugetare)

    82.98.02.01 "Excedent"             = 24 "Cheltuieli curente ale bugetului
                                            local" (analitice pe subdiviziunile
                                                 clasificatiei bugetare)

    c) Utilizarea cu prioritate a excedentului din exercitiul curent al bugetului local pentru rambursarea imprumuturilor restante, a dobanzilor si comisioanelor aferente acestora.
    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT) prezentat de autoritatile administratiei publice locale pana la data de 23 decembrie 2002, in limita soldului creditor al contului 82.98.02.01 "Excedent", si se evidentiaza de catre unitatile de trezorerie si contabilitate publica astfel:

    82.98.02.01 "Excedent"             = 61 "Cont corespondent al trezoreriei"

    d) Excedentul din exercitiul curent al bugetului local ramas dupa efectuarea operatiunii prevazute la lit. c) se utilizeaza pentru constituirea fondului de rulment propriu, scop in care ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor vira suma respectiva din contul 82.98.02.01 "Excedent" in contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale".
    4.9.1.2. In situatia in care veniturile curente sunt mai mici decat cheltuielile curente ale bugetului local:
    a) Inchiderea conturilor de venituri curente si cheltuieli curente ale bugetului local, prin contul de deficit:

    21 "Venituri curente ale bugetului = 82.99.02.02 "Deficit acoperit din
            local" (analitice pe            fondul de rulment propriu al
        subdiviziunile clasificatiei     unitatilor administrativ-teritoriale"
               bugetare)

    82.99.02.02 "Deficit acoperit din  = 24 "Cheltuieli curente ale bugetului
       fondul de rulment propriu al         local" (analitice pe subdiviziunile
               unitatilor                        clasificatiei bugetare)
       administrativ-teritoriale"

    b) Diminuarea deficitului curent al bugetului local cu sumele repartizate din fondul de rulment pe baza de hotarari ale consiliilor locale, consiliilor judetene si Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru finantarea unor investitii de competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii.
    Operatiunea se efectueaza pe baza de ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), intocmit de ordonatorii principali de credite, la nivelul sumelor efectiv utilizate, in limita soldului creditor al contului 84.98.02.19 "Disponibil din fondul de rulment destinat finantarii unor investitii sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale", astfel:

    84.98.02.19 "Disponibil din fondul = 82.99.02.02 "Deficit acoperit din
      de rulment destinat finantarii     fondul de rulment propriu al unitatilor
        unor investitii sau pentru            administrativ-teritoriale"
         dezvoltarea serviciilor
            publice locale"

    NOTA:
    In cazul in care prin hotarari ale consiliilor locale au fost repartizate sume din fondul de rulment pentru finantarea unor investitii, care nu s-au utilizat, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligatia ca pana la data de 24 decembrie 2002 sa restituie sumele neutilizate la fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale.
    La finele anului 2002 contul 84.98.02.19 nu poate prezenta sold.

    c) Deficitul rezultat din executia curenta a bugetului local, la nivelul stabilit dupa efectuarea operatiunilor prevazute la lit. a) si b), se acopera definitiv din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale, scop in care se procedeaza astfel:
    c.1. Pana la data de 8 ianuarie 2003 consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a aproba acoperirea definitiva din fondul de rulment a deficitului bugetului propriu pe anul 2002.
    c.2. Pe baza hotararii consiliilor locale, consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale respective intocmesc ordine de plata pentru trezoreria statului (OPHT) pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetului local din fondul de rulment, astfel:
    - suma utilizata temporar din fondul de rulment pentru acoperirea golurilor de casa inregistrate in cursul anului 2002, reflectata la finele anului in soldul creditor al contului 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa", se vireaza in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale", diminuandu-se astfel deficitul;
    - diferenta intre deficitul curent total inregistrat de bugetul local, determinat la lit. a) si b), si suma acoperita din contul 84.98.02.17 se vireaza din contul 84.98.02.04 "Disponibil din fondul de rulment propriu al unitatii administrativ-teritoriale" in contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale".
    Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la pct. c.2. contul 84.98.02.17 "Disponibil din fondul de rulment destinat acoperirii golului temporar de casa" si contul 82.99.02.02 "Deficit acoperit din fondul de rulment propriu al unitatilor administrativ-teritoriale" nu mai prezinta sold.
    Operatiunile prevazute la lit. c.2. se efectueaza in primele 5 zile lucratoare ale anului 2003 si se inregistreaza in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica si a autoritatilor administrativ-teritoriale ca operatiuni ale anului 2002.
    4.9.2. Stabilirea rezultatului executiei veniturilor si cheltuielilor cu destinatie speciala
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala se efectueaza de unitatile de trezorerie si contabilitate publica distinct, intre fiecare subcapitol de venit si subcapitol de cheltuiala cu destinatie speciala aferenta acestuia, prin debitul/creditul conturilor "Excedent" sau "Deficit", dupa caz.
    4.9.2.1. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mari decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

         28 "Venituri cu destinatie    = 82.98.02.01 "Excedent"
       speciala ale bugetului local"
      (analitice pe fiecare subcapitol
                de venit)

          82.98.02.01 "Excedent"       = 26 "Cheltuieli cu destinatie speciala
                                          ale bugetului local" (analitice pe
                                           fiecare subcapitol de cheltuiala)

    b) Preluarea excedentelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, in conturile de disponibilitati cu destinatie speciala ale bugetului local:

          82.98.02.01 "Excedent"       = 83.98.02 "Disponibil din venituri cu
                                         destinatie speciala" (analitice conform
                                                clasificatiei bugetare)

    4.9.2.2. In situatia in care veniturile cu destinatie speciala sunt mai mici decat cheltuielile cu destinatie speciala aferente acestora:
    a) Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli cu destinatie speciala:

    28 "Venituri cu destinatie         = 82.99.02.03 "Deficit acoperit din
       speciala ale bugetului local"        venituri cu destinatie speciala
     (analitice pe fiecare subcapitol    ramase disponibile din anii precedenti"
                de venit)

    82.99.02.03 "Deficit acoperit din  = 26 "Cheltuieli cu destinatie speciala
     venituri cu destinatie speciala      ale bugetului local" (analitice pe
     ramase disponibile din anii           fiecare subcapitol de cheltuiala)
             precedenti"

    b) Acoperirea deficitelor inregistrate in exercitiul curent, determinate ca diferenta intre veniturile si cheltuielile cu destinatie speciala aferente, din disponibilitatile cu destinatie speciala ale bugetului local:

    83.98.02 "Disponibil din venituri  = 82.99.02.03 "Deficit acoperit
    cu destinatie speciala" (analitice   din venituri cu destinatie speciala
    conform clasificatiei bugetare)      ramase disponibile din anii precedenti"

    Dupa efectuarea operatiunilor de mai sus conturile 82.98.02.01 "Excedent" si 82.99.02.03 "Deficit acoperit din venituri cu destinatie speciala ramase disponibile din anii precedenti" nu vor mai prezenta sold.
    4.10. Operatiunile de incheiere a executiei bugetelor locale se efectueaza in primele 5 zile lucratoare din luna ianuarie 2003, cu data de 31 decembrie 2002.

    CAP. 5
    Incheierea executiei bugetului asigurarilor sociale de stat

    5.1. Operatiunile de incheiere a executiei bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza astfel:
    5.1.1. In cazul in care la nivelul unitatilor de trezorerie si contabilitate publica din cadrul administratiilor finantelor publice ale oraselor si municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) a functionat contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat", unitatile pe seama carora acesta a fost deschis transfera pana la data de 20 decembrie 2002 platile de casa inregistrate in acest cont, cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), in contul 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama casei judetene de pensii. La ordinul de plata pentru trezoreria statului (OPHT) se anexeaza contul de executie bugetara pe subdiviziunile clasificatiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe baza caruia se vor inregistra platile de casa in contabilitatea casei judetene de pensii.
    5.1.2. Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat
    Unitatile de trezorerie si contabilitate publica din municipiile resedinta de judet, trezoreriile sectoarelor municipiului Bucuresti si Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti incheie in contabilitatea proprie, la data de 31 decembrie 2002, executia bugetului asigurarilor sociale de stat reflectata in conturile 22 "Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat" si 25 "Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat".
    Inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat se efectueaza prin debitul/creditul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", dupa caz, care se deschide pe seama caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti, Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, precum si a Oficiului Muncii, dupa caz, si se codifica astfel: simbol cont sintetic 81; cod capitol 98.04 pentru excedent si, respectiv, 99.04 pentru deficit.
    a) Inchiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurarilor sociale de stat

         22 "Veniturile bugetului      = 81 "Excedent/Deficit al bugetului
       asigurarilor sociale de stat"         asigurarilor sociale de stat"

    b) Inchiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurarilor sociale de stat

    81 "Excedent/Deficit al bugetului  = 25 "Cheltuielile bugetului
       asigurarilor sociale de stat"        asigurarilor sociale de stat"

    Soldul contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama unitatilor mentionate mai sus ramane la finele anului 2002 in contabilitatea unitatilor de trezorerie si contabilitate publica la care acestea au conturile deschise.
    Pentru operatiunile inregistrate in contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" unitatile de trezorerie si contabilitate publica elibereaza caselor judetene de pensii, Casei de Pensii a Municipiului Bucuresti si Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, precum si Oficiului Muncii extrase de cont impreuna cu documentele justificative.
    5.1.3. Transferarea rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale
    Pana la data de 10 ianuarie 2003 casele judetene de pensii si Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti transfera in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale rezultatul executiei bugetului asigurarilor sociale de stat inregistrat la finele anului 2002.
    NOTA: Simbolul contului deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, in care se transfera excedentul/deficitul bugetului asigurarilor sociale de stat, este 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002".
    5.1.3.1. Transferarea de catre casele judetene de pensii a rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, la data de 10 ianuarie 2003, se efectueaza astfel:
    - soldul creditor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se vireaza de catre casele judetene de pensii cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT) in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002" deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti;
    - soldul debitor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" se preia de catre casele judetene de pensii cu dispozitie de incasare din contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002" deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    5.1.3.2. Transferarea de catre Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti si Oficiul Muncii a rezultatului executiei bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 in contul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se efectueaza astfel:
    a) Pana la data de 9 ianuarie 2003 Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti vireaza/incaseaza soldurile conturilor 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", deschise la sectoarele municipiului Bucuresti, in/din contul propriu deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    b) Oficiul Muncii vireaza, pana la data de 10 ianuarie 2003, cu ordin de plata pentru trezoreria statului (OPHT), soldul creditor al contului 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat", deschis la Trezoreria Statului Sector 1, in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002", deschis pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Pana la aceeasi data Oficiul Muncii are obligatia de a vira in contul 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, contravaloarea in lei a eventualelor sume in valuta cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat, incasate in perioada 30 - 31 decembrie 2002.
    Contravaloarea in lei a sumelor in valuta incasate de Oficiul Muncii pana la data de 20 decembrie 2002 se vireaza de catre acesta in contul de venituri al bugetului asigurarilor sociale de stat corespunzator, la data de 20 decembrie 2002.
    5.1.3.3. La data de 15 ianuarie 2003 Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale transfera soldul contului 81.0000 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002" in/din contul propriu 81.99.04 "Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat".
    5.2. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale centralizeaza in perioada 6 - 10 ianuarie 2003 soldul executiei de casa a bugetului asigurarilor sociale de stat, inregistrat la unitatile de trezorerie si contabilitate publica, iar in cazul in care se inregistreaza excedent, acesta se regularizeaza cu bugetul de stat in limita subventiilor primite in anul 2002 de la bugetul de stat. Operatiunea se efectueaza de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu ordin de plata pentru trezorerie (OPHT), prin virarea sumei corespunzatoare din contul 81 "Excedent/Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" in contul 23.85.01.04 "Transferuri din bugetul de stat catre bugetul asigurarilor sociale de stat" care functioneaza la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.

    CAP. 6
    Incheierea executiei fondurilor speciale

    6.1. - (1) Institutiile publice si celelalte unitati pe seama carora sunt deschise conturi de cheltuieli din fonduri speciale au obligatia sa restituie in conturile fondurilor speciale din care au fost primite, pana la data de 20 decembrie 2002, disponibilitatile ramase neutilizate in soldul urmatoarelor conturi: 50.01.02 "Disponibil din sume virate din Fondul special al drumurilor publice pentru restituirea cotei unice aferenta carburantilor utilizati in domeniul agriculturii"; 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice pentru efectuarea de cheltuieli"; 50.28 "Disponibil din fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru efectuarea cheltuielilor de investitii".
    (2) In soldul contului 50.27 "Disponibil din fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" deschis pe seama unitatilor descentralizate ale Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale pot fi pastrate la finele anului 2002 sumele aferente indemnizatiilor de somaj, precum si sumele aferente veniturilor lunare de completare prevazute la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 170/2001, cu modificarile ulterioare, care au termene de plata in perioada 7 - 17 ianuarie 2003, inclusiv comisioanele postale aferente acestor sume.
    (3) Sumele aflate in soldul contului 50.27 "Disponibil din fondul de somaj pentru efectuarea de cheltuieli" peste cele aferente platii obligatiilor prevazute la alin. (2), precum si sumele aflate in soldul contului 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj" se vireaza de catre unitatile descentralizate ale Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale in contul Fondului pentru plata ajutorului de somaj deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti.
    Eventualele sume incasate de unitatile descentralizate ale Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale in contul 30.04 "Disponibil din fondul pentru plata ajutorului de somaj", in perioada 20 decembrie - 24 decembrie 2002, raman si se inregistreaza in contabilitatea proprie de catre unitatile in contul carora au fost incasate. Aceste sume vor fi raportate in contul de executie care se prezinta Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale pentru a fi cuprinse in contul anual de executie al bugetului asigurarilor pentru somaj.
    6.2. - (1) Disponibilitatile Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic si ale Fondului special al drumurilor publice, existente la data de 31 decembrie 2002 in soldul conturilor 30.13 "Disponibil din Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic" si, respectiv, 30.18 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice" se vireaza de catre ordonatorii principali de credite care au gestionat aceste fonduri in contul de deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat 81.99.04 "Deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat" deschis pe seama Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, pana la data de 25 ianuarie 2003.
    (2) Ordonatorii principali de credite care au gestionat fondurile speciale prevazute la alin. (1) vor lua masuri pentru recuperarea in contul fondurilor a eventualelor sume ramase la finele anului 2002 in soldul conturilor de cheltuieli aferente acestora (50.01.02 "Disponibil din sume virate din Fondul special al drumurilor publice pentru restituirea cotei unice aferenta carburantilor utilizati in domeniul agriculturii", 50.25 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice pentru efectuarea de cheltuieli" si 50.28 "Disponibil din fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic pentru efectuarea cheltuielilor de investitii"), inclusiv a sumelor alocate din Fondul special al drumurilor publice ramase neutilizate la finele anului in contul bugetelor locale, si pentru virarea acestor disponibilitati in contul de deficit al bugetului asigurarilor sociale de stat pana la data de 25 ianuarie 2003.
    6.3. - (1) Disponibilitatile Fondului de asigurari sociale de sanatate, ramase la finele anului 2002 in contul 30.15 "Disponibil din Fondul de asigurari sociale de sanatate" deschis pe seama caselor de asigurari sociale de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si a Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, se vireaza de catre acestea, la data de 20 decembrie 2002, in contul 30.15 "Disponibil din Fondul de asigurari sociale de sanatate" deschis pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti, conform prevederilor art. 59 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate.
    Pana la aceeasi data se vireaza in contul 50.49 "Disponibil din fondul de rezerva constituit conform Legii nr. 145/1997", deschis la Directia trezorerie si contabilitate publica a municipiului Bucuresti pe seama Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, si disponibilitatile ramase la finele anului 2002 in conturile caselor de asigurari sociale de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
    (2) Eventualele sume incasate in perioada 23 - 24 decembrie 2002 de casele de asigurari sociale de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti se vireaza in conturile Casei Nationale de Asigurari de Sanatate prevazute la alin. (1), dupa caz, pana la data de 7 ianuarie 2003.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    7.1. Banca Nationala a Romaniei si centralele bancilor comerciale vor stabili programul de lucru pentru luna decembrie 2002, astfel incat unitatile din subordine sa efectueze operatiunile de incasari si plati in/si din contul curent general al trezoreriei statului la termenele si in conditiile stabilite de prezentele norme metodologice.
    7.2. Unitatile de trezorerie si contabilitate publica vor elibera institutiilor publice cu conturi deschise la acestea extrase de cont cu operatiunile efectuate pana la data de 24 decembrie 2002 inclusiv si vor solicita acestora confirmarea scrisa a concordantei soldurilor conturilor cu cele din evidenta proprie, pana la data de 10 ianuarie 2003. In cazul in care nu se respecta acest termen, unitatile de trezorerie si contabilitate publica nu vor efectua plati din conturile institutiilor respective.
    Unitatile de trezorerie si contabilitate publica la care institutiile publice au deschise conturile vor verifica si vor viza, pentru exactitate, soldurile conturilor de disponibilitati, precum si pe cele privind platile de casa raportate in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie 2002.
    7.3. Soldul contului 12 "Disponibil al trezoreriei la banca pentru efectuarea de plati in numerar" deschis la unitatile bancare se vireaza de catre unitatile de trezorerie si contabilitate publica in contul curent general al trezoreriei statului deschis la sucursalele judetene ale Bancii Nationale a Romaniei, la data de 23 decembrie 2002.
    7.4. Nerespectarea prevederilor prezentelor norme metodologice, in cazul in care nu au caracter de infractiune, se sanctioneaza cu amenda contraventionala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare, care se aplica de organele abilitate in acest scop.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

                           PROGRAM CALENDARISTIC
pentru derularea principalelor operatiuni de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2002
________________________________________________________________________________
Nr.                       Denumirea                            Data limita
crt.                    operatiunilor                          pentru efectuarea
                                                               operatiunilor
________________________________________________________________________________
     I. Operatiuni in numerar
  1. Ridicarea sumelor in numerar din conturile deschise la    esalonat pana la
     trezoreria statului pentru plata salariilor si a altor    23 decembrie 2002
     drepturi de personal
  2. Ridicarea de sume in numerar din conturi pentru plati de  esalonat pana la
     volum redus, urgente si necesare functionarii activitatii 23 decembrie 2002
     institutiilor publice
  3. Depunerea in conturile deschise la trezoreriile statului
     a soldurilor aflate in casieriile institutiilor publice
     respective                                                24 decembrie 2002
  4. Depunerea incasarilor in numerar ale unitatilor vamale:
     - din perioada 24 - 29 decembrie 2002                     30 decembrie 2002
     - din perioada 30 decembrie 2002 - 5 ianuarie 2003         6 ianuarie 2003

     II. Operatiuni de incasari si plati prin virament
  1. Prezentarea la trezoreria statului a documentelor de
     plata pentru unitatile beneficiare care au conturile
     deschise la banci comerciale sau unitatile de trezorerie  20 decembrie 2002
     si contabilitate publica din alte judete                  ora 10,00
  2. Idem pentru unitatile beneficiare care au conturile la
     bancile comerciale si unitatile de trezorerie si          23 decembrie 2002
     contabilitate publica din acelasi judet                   ora 12,00
  3. Prezentarea de catre agentii economici a documentelor de
     virare a veniturilor bugetare reprezentand impozite,
     taxe, contributii si alte venituri la unitatea bancara    20 - 23
     la care au contul deschis                                 decembrie 2002
  4. Prezentarea de catre agentii economici a documentelor de
     virare a veniturilor bugetare reprezentand impozite,
     taxe, contributii si alte venituri la unitatea
     trezoreriei statului la care au contul deschis            24 decembrie 2002

     III. Deschiderea, repartizarea si retragerea creditelor
          bugetare
  1. Ordonatorii principali                                    13 decembrie 2002
  2. Ordonatorii secundari                                     17 decembrie 2002
  3. Retragerile de credite bugetare                           13 decembrie 2002
  4. Virarea disponibilitatilor ramase in                      20 decembrie 2002
     conturile 50.14 si 50.15                                  ora 10,00
  5. Lichidarea operatiunilor de mandat                        20 decembrie 2002
                                                               ora 10,00
  6. Recuperarea sumelor virate pentru procurarea valutei
     ramase disponibile                                        20 decembrie 2002
  7. Cedarea la rezerva valutara a statului a valutei incasate
     reprezentand venituri bugetare si virarea contravalorii
     acesteia la bugetul de stat                               20 decembrie 2002
  8. Restituirea subventiilor si transferurilor primite de la  20 - 24
     bugetul de stat, ramase nefolosite                        decembrie 2002

     IV. Incheierea executiei bugetelor locale
  1. Regularizarea subventiilor primite de bugetele locale de  20 decembrie 2002
     la bugetul de stat si de la bugetele fondurilor speciale  ora 10,00
  2. Stabilirea si repartizarea excedentelor bugetelor locale  in primele 5 zile
     si acoperirea eventualelor deficite ale acestora          lucratoare din
                                                               anul 2003
  3. Defalcarea sumelor existente in contul 30.24 "Disponibil
     din cote defalcate din impozitul pe venit pentru
     echilibrarea bugetelor locale" la bugetele locale sau
     la bugetul propriu, dupa caz                              20 decembrie 2002

     V. Incheierea executiei bugetului asigurarilor
        sociale de stat
  1. Stabilirea de catre unitatile de trezorerie si
     contabilitate publica a rezultatului executiei bugetului
     asigurarilor sociale de stat                              24 decembrie 2002
  2. Regularizarea de catre Casa Nationala de Pensii si Alte
     Drepturi de Asigurari Sociale a transferurilor primite de
     la bugetul de stat                                         10 ianuarie 2003

     VI. Incheierea executiei fondurilor speciale
  1. Virarea disponibilitatilor aflate in conturile fondurilor
     speciale ale institutiilor publice in contul
     corespunzator al fondului special deschis pe seama        20 decembrie 2002
     ordonatorului principal de credite                        ora 10,00
  2. Restituirea sumelor primite din fondurile speciale pentru 20 decembrie 2002
     efectuarea de cheltuieli                                  ora 10,00
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                                    LISTA
cuprinzand operatiunile pentru care unele institutii publice pot pastra sume la finele anului 2002 in contul 50.05 "Sume de mandat si sume in depozit" deschis la Trezoreria statului
________________________________________________________________________________
Nr.                       Denumirea                          Institutiile care
crt.                    operatiunilor                        efectueaza
                                                             operatiunile
________________________________________________________________________________
  1. Garantiile vamale, inclusiv a drepturilor vamale        unitatile vamale
     achitate in avans, precum si sumele consemnate de
     persoanele fizice la unitatile vamale
  2. Cotizatii pentru sport retinute de la personalul        unitatile militare
     militar si civil, contributii ale cadrelor pentru       din sistemul de
     hrana si actiuni social-culturale, sponsorizari         aparare nationala,
     si donatii in lei                                       ordine publica si
                                                             siguranta nationala
  3. Drepturi banesti ale persoanelor lipsite de libertate,  penitenciare
     pastrate de penitenciare
  4. Drepturi de personal, burse si pensii, alocatii,        institutii publice
     indemnizatii si alte ajutoare ordonantate, dar
     neridicate in cursul anului de catre persoanele
     beneficiare
  5. Sume depuse in numerar de angajati, reprezentand        ordonatorii
     contributia pentru asigurari sociale de stat si         principali de
     contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj si     credite
     contributia de asigurari sociale de sanatate pentru
     personalul aflat in misiune permanenta in strainatate
  6. Garantii depuse de agentii economici la institutiile    institutii publice
     publice pentru participarea la licitatii, inclusiv taxa
     de participare si contravaloarea caietelor de sarcini
  7. Operatiuni de mandat efectuate din sumele puse la       institutii publice
     dispozitie de catre agentii economici, care nu pot fi
     restituite pana la finele anului
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    Institutia ...........................
    ......................................

                              CONTUL DE EXECUTIE
a veniturilor incasate din privatizare si din dividende/valorificarea activelor bancare neperformante si a cheltuielilor efectuate din acestea, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2002
________________________________________________________________________________
 Denumirea indicatorilor         Cod indicator  Prevederi definitive  Realizari
________________________________________________________________________________
 I. Venituri
 (cu desfasurare pe surse
 de venituri)
 -
 -
 -
 II. Cheltuieli*)
 (cu desfasurare pe destinatii)
 -
 -
 -
 -
 III. Sold la 31 decembrie 2002
________________________________________________________________________________
    *) Sumele virate in contul Ministerului Finantelor Publice vor fi raportate distinct.

       Conducatorul institutiei,          Conducatorul compartimentului
                                               financiar-contabil,

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Institutia de invatamant superior ...............................

                            INDICATORI SINTETICI
ai executiei bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2002
________________________________________________________________________________
1. Venituri totale,                                                 milioane lei
din care:
- venituri incasate pe baza de contract institutional si contract
  complementar incheiate cu Ministerul Educatiei si Cercetarii      milioane lei

2. Cheltuieli totale,                                               milioane lei
din care:
a) cheltuieli curente,                                              milioane lei
din care:
   - cheltuieli de personal                                         milioane lei
b) cheltuieli de capital                                            milioane lei

3. Ponderea sumelor incasate din contractele incheiate cu
   Ministerul Educatiei si Cercetarii, in venituri totale

4. Gradul de acoperire a cheltuielilor din alte surse decat cele
   provenite pe baza de contract incheiat cu Ministerul Educatiei
   si Cercetarii                                                         %

5. Costul mediu pe student echivalent = cheltuieli pentru           mii
   activitatea de baza/numarul de studenti echivalenti              lei/student
                                                                    echivalent
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1623/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1623 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1623/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu