Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.162 din 26.11.2015

privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 919 din 11 decembrie 2015



SmartCity1

Având în vedere prevederile:art. 8 lit. g) şi art. 10 alin. (1) lit. q) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012;

art. 134 alin. (2) din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 33/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2012,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. - Se aprobă Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Operatorii de distribuţie vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar direcţiile din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al gazelor naturale şi a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 şi 27 bis din 16 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 octombrie 2016. Articolul 5Până la data de 1 noiembrie 2016, operatorii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale au obligaţia de a transmite la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei şi de a publica pe pagina proprie de internet situaţia privind indicatorii de performanţă aferenţi perioadei 1 ianuarie 2016-30 septembrie 2016, întocmită în conformitate cu prevederile legale existente până la data intrării în vigoare a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, aprobat prin prezentul ordin. Articolul 6De la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi până la data de 1 octombrie 2016, operatorii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale au obligaţia de a efectua configurările necesare sistemelor informatice şi ale bazelor proprii de date în vederea implementării prevederilor Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Niculae Havrileţ
STANDARD DE PERFORMANŢĂ pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
Capitolul IDispoziţii generale Secţiunea 1 Scop şi domeniul de aplicare Articolul 1Prezentul standard reglementează calitatea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale şi stabileşte indicatorii de performanţă. Articolul 2(1) Prezentul standard se aplică în relaţiile dintre operatorii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale, care prestează activitatea de serviciu public, şi:a)utilizatorii sistemului de distribuţie a gazelor naturale; b)persoanele fizice sau juridice care se adresează operatorului de distribuţie pentru acordarea accesului la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; c)persoanele fizice sau juridice care se adresează operatorului de distribuţie în vederea racordării la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; d)persoanele fizice sau juridice care solicită informaţii sau care adresează o sesizare/reclamaţie/solicitare referitoare la serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; e)Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei. (2) Prezentul standard stabileşte nivelul indicatorilor de performanţă pentru următoarele activităţi:a)înregistrarea şi soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor utilizatorilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; b)contractarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale; c)respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale; d)accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; e)racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; f)refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale; g)limitarea/întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale. Articolul 3Prevederile prezentului standard nu se aplică: a)în situaţii de urgenţă, declarate conform prevederilor legale; b)în caz de forţă majoră, declarată conform prevederilor legale; c)la apariţia unor restricţii tehnice parţiale sau totale ale sistemului aflat în amonte. Secţiunea a 2-a Definiţii şi abrevieri Articolul 4(1) Abrevierile şi termenii utilizaţi în prezentul standard se definesc după cum urmează:a)ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei; b)DTAC - documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire; c)IP - indicator de performanţă; d)OSD - operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale; e)SD - sistemul de distribuţie a gazelor naturale; f)an gazier - perioada de timp începând cu ora 06,00 din data de 1 octombrie a anului curent şi terminând cu ora 06,00 din data de 1 octombrie a anului următor; g)indicator de performanţă - parametru prin care se stabileşte nivelul de calitate pentru realizarea activităţilor prevăzute la art. 2 alin. (2); h)întrerupere neplanificată - întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale fără înştiinţarea în prealabil a utilizatorului SD; i)întrerupere planificată - întreruperea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale cu înştiinţarea prealabilă a utilizatorilor SD; j)serviciu de distribuţie şi de sistem - totalitatea activităţilor necesare pentru rezervarea de capacitate şi vehicularea gazelor naturale prin SD, pentru exploatarea şi dezvoltarea SD şi, după caz, interconectarea cu alte sisteme, precum şi pentru racordarea la SD a solicitanţilor; k)solicitant - orice persoană fizică sau juridică care depune/transmite o cerere scrisă la OSD; l)solicitare - orice cerere scrisă depusă/transmisă la OSD, alta decât pentru prestarea unei activităţi conexe celei de operare a SD; m)utilizator SD - orice persoană fizică sau juridică ce este deservită de SD şi/sau ale cărei obiective sunt racordate la acesta. (2) Abrevierile şi termenii prevăzuţi la alin. (1) se completează cu termenii definiţi în legislaţia aplicabilă în sectorul gazelor naturale. Capitolul IIIndicatori de performanţă Articolul 5Pentru activităţile prevăzute la art. 2 alin. (2) se stabilesc următorii indicatori generali de performanţă: a)IP0 - înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; b)IP1 - contractarea serviciului de distribuţie şi respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale; c)IP2 - accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; d)IP3 - racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale; e)IP4 - refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale; f)IP5 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; g)IP6 - notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; h)IP7 - soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard; i)IP8 - Tel Verde; j)IP9 - realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard.IP0 - Înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale Articolul 6(1) Pentru primirea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor OSD are obligaţia să înfiinţeze şi să menţină:a)un birou specializat de informare şi relaţii cu publicul, prevăzut cu registratură la nivelul fiecărei unităţi organizatorice aparţinând OSD; b)un serviciu permanent de voce şi date, respectiv telefon, fax, poştă electronică; c)o secţiune pe pagina proprie de internet pentru preluarea online a acestora. (2) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet numărul de telefon, numărul de fax, adresa de e-mail şi adresa de corespondenţă, pentru preluarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor.(3) În momentul primirii, OSD are obligaţia să înregistreze, cu număr unic, fiecare sesizare/reclamaţie/solicitare.(4) Sesizările/Reclamaţiile/Solicitările primite de către OSD după încheierea programului de lucru cu publicul se înregistrează în următoarea zi lucrătoare.(5) OSD are obligaţia să transmită solicitantului sau utilizatorului SD numărul de înregistrare prevăzut la alin. (3), astfel:a)pe loc, pentru cele depuse la biroul specializat; b)în termen de maximum 2 zile lucrătoare, pentru cele primite:

(i) online;
(ii) prin poştă electronică;
(iii) prin fax;
(iv) prin poştă.

(6) Numărul de înregistrare pentru sesizările/reclamaţiile/ solicitările prevăzute la alin. (5) lit. b) se transmite de către OSD prin una dintre următoarele modalităţi de comunicare:a)prin poşta electronică; b)prin fax; c)prin poştă. (7) În cazul în care solicitantul sau utilizatorul SD specifică o anumită modalitate de comunicare OSD are obligaţia să transmită numărul de înregistrare pe calea specificată.(8) Sesizările/Reclamaţiile/Solicitările anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale solicitantului sau ale utilizatorului SD se clasează fără ca OSD să emită răspuns.(9) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (5) se calculează cu formula: unde: NT0 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis conform prevederilor alin. (5) lit. a); NT2 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, al căror număr de înregistrare a fost transmis într-un interval de timp mai mic decât cel prevăzut la alin. (5) lit. b); Nînreg - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite şi înregistrate conform prevederilor alin. (3); Nclasate - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor primite, înregistrate şi clasate. (10) Indicatorul prevăzut la alin. (9) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP10 ≥ 90%.(11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (5) lit. b) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 10 lei; b)suplimentar, 1 leu pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 3-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei/solicitării prevăzute la alin. (3), dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.IP1 - Contractarea serviciului de distribuţie şi respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale Articolul 7Indicatorul general de performanţă se referă la următoarele: a)contractarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale; b)asigurarea presiunii gazelor naturale; c)asigurarea calităţii gazelor naturale; d)măsurarea gazelor naturale. Articolul 8(1) La cererea scrisă a oricărei persoane fizice sau juridice, care îndeplineşte condiţiile încheierii unui contract de distribuţie a gazelor naturale, OSD are obligaţia să transmită acesteia documentul în cauză, în vederea semnării; termenul pentru transmiterea contractului este de maximum 10 zile de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, prevăzută în Contractul-cadru de distribuţie a gazelor naturale, aprobat prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 183/2005, republicată, cu modificările ulterioare. (2) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: NCTR10 - numărul contractelor de distribuţie a gazelor naturale transmise într-un interval de timp mai mic de 10 zile de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, prevăzută de legislaţia aplicabilă în sectorul gazelor naturale; NTCTRSD - numărul total de solicitări primite de OSD în vederea contractării serviciului de distribuţie a gazelor naturale.
(3) Indicatorul prevăzut la alin. (2) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP11 ≥ 90%.(4) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 11-a zi de la data înregistrării cererii şi/sau a documentaţiei complete, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. Articolul 9(1) OSD are obligaţia să asigure utilizatorilor SD livrarea cantităţilor de gaze naturale, în punctele de predare-preluare comercială, la presiunea prevăzută în avizul tehnic de racordare şi/sau în contractul de distribuţie a gazelor naturale.(2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui utilizator SD, cu privire la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.(3) OSD are obligaţia să verifice la faţa locului presiunea gazelor naturale, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei.(4) OSD are obligaţia să notifice utilizatorul SD, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, cu privire la data, ora şi locul unde urmează să se efectueze verificarea prevăzută la alin. (3).(5) Utilizatorul SD poate participa la verificarea prevăzută la alin. (3); în cazul în care utilizatorul SD nu dă curs notificării prevăzute la alin. (4), OSD efectuează verificarea în lipsa acestuia.(6) Rezultatele verificării prevăzute la alin. (3) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OSD; în situaţia în care utilizatorul SD a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.(7) Atunci când valoarea măsurată a presiunii de livrare a gazelor naturale nu se înscrie în limitele precizate în avizul tehnic de racordare şi/sau în contractul de distribuţie, OSD procedează la restabilirea valorii acesteia.(8) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula: unde: NP15 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora; NPTR - numărul total de sesizări/reclamaţii referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale primite; NPclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la nerespectarea valorii presiunii gazelor naturale clasate. (9) Indicatorul prevăzut la alin. (8) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP21 ≥ 95%.(10) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. (11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (3) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 6-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere. (12) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (4) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 4-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere. Articolul 10(1) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale utilizatorilor SD, cu privire la calitatea gazelor naturale, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora. (2) Răspunsul OSD la sesizările/reclamaţiile cu privire la calitatea gazelor naturale se elaborează pe baza datelor primite de la operatorul sistemului din amonte, pentru zona respectivă de calitate, aferente perioadei de facturare.(3) OSD poate clasa sesizările/reclamaţiile cu privire strict la valoarea puterii calorifice superioare a gazelor naturale utilizată la facturare, primite după 60 de zile de la data emiterii facturii de gaze naturale.(4) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: NC15 - numărul reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora; NTCAL - numărul total al reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale primite; NCalClasat - numărul total al reclamaţiilor/sesizărilor referitoare la calitatea gazelor naturale clasate. (5) Indicatorul prevăzut la alin. (4) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP31 ≥ 95%.(6) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. Articolul 11(1) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui utilizator SD, cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale, în termen de maximum 15 zile de la înregistrarea acesteia.(2) În situaţia în care sesizarea/reclamaţia se referă la funcţionarea sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale, OSD are obligaţia să verifice la locul de consum funcţionarea acestuia, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei; la faţa locului se verifică, după caz, cel puţin următoarele: etanşeitatea îmbinărilor, existenţa şi integritatea sigiliilor OSD, funcţionarea sistemului/mijlocului de măsurare la debitul minim şi la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoşi.(3) OSD are obligaţia să notifice utilizatorul SD, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, cu privire la data şi ora când urmează să se efectueze verificarea prevăzută la alin. (2).(4) Utilizatorul SD poate participa la verificarea prevăzută la alin. (2); în cazul în care utilizatorul SD nu dă curs notificării prevăzute la alin. (3), OSD efectuează verificarea în lipsa acestuia.(5) Rezultatele verificării prevăzute la alin. (2) se înscriu în documentele specifice întocmite de către OSD; în situaţia în care utilizatorul SD a fost prezent la verificare, contrasemnează aceste documente.(6) În situaţia în care în urma verificării prevăzute la alin. (2) utilizatorul SD doreşte verificarea metrologică a sistemului/ mijlocului de măsurare, acesta depune o cerere la OSD, iar verificarea metrologică se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului de măsurare a cantităţilor de gaze naturale tranzacţionate în România, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 62/2008, cu modificările ulterioare.
(7) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: NM15 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora; NTM - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale primite; NMclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale clasate. (8) Indicatorul prevăzut la alin. (7) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP41 ≥ 95%.(9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. (10) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 6-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere. (11) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (3) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 5 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 4-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.IP2 - Accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
Articolul 12(1) La cererea scrisă a oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a răspunde în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia; răspunsul poate fi acordul sau refuzul de acces la SD.(2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la accesul la SD, în termen de maximum 15 zile de la data înregistrării acestora.(3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: Nacces - numărul acordurilor sau refuzurilor de acces la SD emise într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării cererilor de acces; NTSacces - numărul total al cererilor de acces la SD primite. (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP12 ≥ 95%.(5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula: unde NAcces15 - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor referitoare la accesul la SD, la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile de la data înregistrării acestora; NTRacces - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la accesul la SD; NTclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la accesul la SD. (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP22 ≥ 95%.(7) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii de acces, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. (8) Prevederile alin. (7) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte cu documente justificative că neîndeplinirea obligaţiilor sale se datorează transmiterii cu întârziere de către solicitant sau utilizator SD a documentelor necesare.(9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 10 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 16-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.IP3 - Racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale Articolul 13(1) La cererea scrisă a oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a răspunde în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia; răspunsul poate fi avizul tehnic de racordare sau refuzul privind racordarea la SD.(2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la racordare la SD, în termen de maximum 20 de zile de la data înregistrării acestora.(3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: NA - numărul avizelor tehnice de racordare şi al refuzurilor de racordare la SD, emise într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării cererilor de racordare; NTSracord - numărul total al cererilor de racordare la SD. (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP13 ≥ 95%.(5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula: unde: NRR20 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor privind racordarea la SD la care OSD a răspuns într-un interval de timp mai mic de 20 de zile de la data înregistrării acestora; NTRracord - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la racordarea la SD; NRclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la racordarea la SD. (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP23 ≥ 95%.(7) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (1) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii de racordare, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. (8) Prevederile alin. (7) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte cu documente justificative că neîndeplinirea obligaţiilor sale se datorează transmiterii cu întârziere de către solicitant sau utilizator SD a documentelor necesare.(9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 10 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 21-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere. Articolul 14(1) Pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea/reamplasarea uneia existente, OSD are următoarele obligaţii:a)să depună documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - DTAC - în termen de maximum 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare; b)să pună în funcţiune instalaţia de racordare, în termenul de realizare a lucrărilor prevăzut în contractul de racordare la SD. (2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare, în termen de maximum 20 de zile de la data înregistrării acestora.(3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (1) lit. a) se calculează cu formula: unde: N90 - numărul documentaţiilor DTAC depuse într-un interval de timp mai mic de 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare; NTDTAC - numărul total al documentaţiilor DTAC. (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP33 ≥ 95%.(5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) lit. b) se calculează cu formula: unde: Nir - numărul instalaţiilor de racordare puse în funcţiune, într-un interval de timp mai mic decât cel prevăzut în contractul de racordare; NTir - numărul total al instalaţiilor de racordare puse în funcţiune. (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP43 ≥ 95%.(7) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula: unde: NR20EX - numărul sesizărilor/reclamaţiilor cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 20 de zile de la data înregistrării acestora; NTREX - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare; NREXclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la proiectarea, execuţia, recepţia şi/sau punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare. (8) Indicatorul prevăzut la alin. (7) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP53 ≥ 95%(9) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 10 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 21-a zi de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.IP4 - Refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale Articolul 15(1) În situaţia în care, în exercitarea dreptului de uz şi de servitute pentru executarea lucrărilor necesare în vederea dezvoltării, reabilitării, modernizării, exploatării şi întreţinerii sistemelor de distribuţie a gazelor naturale sau a unei părţi componente a acestora, sunt afectate terenuri şi/sau bunuri proprietate publică sau proprietate privată a persoanelor fizice sau juridice, OSD are obligaţia de a readuce la starea iniţială terenurile şi/sau bunurile afectate.(2) OSD are obligaţia de a răspunde la sesizările/reclamaţiile oricărui solicitant sau utilizator SD, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora.(3) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (2) se calculează cu formula: unde: NL15 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acestora; NTRL - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor primite, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD; NLclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor clasate, cu privire la refacerea terenurilor şi/sau bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele SD. (4) Indicatorul prevăzut la alin. (3) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP14 ≥ 90%.(5) Pentru nerespectarea termenului prevăzut la alin. (2) OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 20 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 16-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere. Articolul 16(1) OSD are obligaţia să asigure continuitatea în alimentarea cu gaze naturale a utilizatorilor SD.(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situaţia în care OSD dovedeşte, cu documente justificative, că neîndeplinirea obligaţiei este rezultatul solicitărilor/acţiunilor unor terţi, indiferent dacă aceştia au sau nu relaţii contractuale cu OSD.(3) Pentru neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1), OSD are obligaţia să plătească solicitantului o compensaţie în valoare de 200 lei.IP5 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale Articolul 17(1) Atunci când prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă neplanificat, OSD are obligaţia de a notifica utilizatorii SD, în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 12 ore de la momentul limitării/întreruperii, cu privire la motivul limitării/întreruperii, data şi ora preconizată pentru reluarea prestării serviciului.(2) În situaţia în care nu este posibilă reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale la data şi ora comunicate iniţial, OSD are obligaţia să notifice utilizatorii SD, la expirarea fiecărei perioade consecutive de 12 ore de la informarea iniţială, asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricărei modificări a datei şi a orei preconizate pentru reluarea prestării serviciului.(3) În cazul în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mic de 100 de utilizatori SD, obligaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) se consideră îndeplinite prin lipirea de afişe la limita de proprietate a acestora.(4) Pentru situaţiile în care limitarea şi/sau întreruperea neplanificată a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale afectează un număr mai mare de 100 de utilizatori SD, OSD are obligaţia să efectueze notificările prevăzute la alin. (1) şi (2), prin anunţuri publice realizate prin intermediul mass-mediei.(5) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (1) se calculează cu formula: unde: NU12 - numărul utilizatorilor SD afectaţi, notificaţi într-un interval de timp mai mic de 12 ore; NUafectaţi - numărul total al utilizatorilor SD afectaţi. (6) Indicatorul prevăzut la alin. (5) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP15 ≥ 95%.(7) Pentru nerespectarea obligaţiei în termenele prevăzute la alin. (1) şi/sau alin. (2), OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 100 lei; b)suplimentar, 2 lei pentru fiecare oră de întârziere, începând cu a 13-a oră de la momentul limitării/întreruperii neplanificate prevăzute la alin. (1) şi/sau de la informarea iniţială, prevăzută la alin. (2).IP6 - Notificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale Articolul 18(1) OSD are dreptul să limiteze şi/sau să întrerupă prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale pentru timpul necesar executării lucrărilor de dezvoltare, reabilitare, reparaţie, modernizare, exploatare.(2) OSD publică pe pagina proprie de internet, folosind modelul din anexa nr. 1:a)limitările şi/sau întreruperile planificate a prestării serviciului de distribuţie şi de sistem, prevăzute la alin. (1), până cel târziu la data de 1 iulie a anului curent, pentru anul gazier următor; b)modificarea limitărilor şi/sau întreruperilor planificate prevăzute la lit. a), precum şi justificarea acesteia, cu cel puţin 30 de zile anterior modificării. (3) În cazul în care prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale este limitată şi/sau întreruptă planificat, OSD are obligaţia de a notifica utilizatorii SD afectaţi, cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de data începerii lucrărilor, cu privire la motivul, data şi ora limitării/întreruperii, precum şi cu data şi ora reluării prestării serviciului.(4) OSD are obligaţia să reia prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale la termenul specificat în notificarea prevăzută la alin. (3).(5) OSD îşi îndeplineşte obligaţia prevăzută la alin. (3) prin una dintre următoarele variante:a)afişează anunţul la limita de proprietate a utilizatorilor; b)transmite utilizatorului anunţul prin poştă, poştă electronică sau sms; c)transmite anunţul public prin intermediul mass-mediei. (6) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzute la alin. (3) se calculează cu formula: unde: NU2 - numărul utilizatorilor SD afectaţi, notificaţi într-un interval de timp mai mare de 2 zile lucrătoare înainte de începerea lucrărilor; NUafectaţi - numărul total al utilizatorilor SD afectaţi. (7) Indicatorul prevăzut la alin. (6) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP16 ≥ 98%(8) Pentru nerespectarea obligaţiilor în termenele prevăzute la alin. (3) şi/sau alin. (4), OSD are obligaţia să plătească solicitantului o compensaţie în valoare de 100 lei.(9) Compensaţiile prevăzute la alin. (8) nu se plătesc în cazul în care OSD prezintă documente justificative din care rezultă că respectarea obligaţiei prevăzute la alin. (4) nu a fost posibilă datorită unor acţiuni sau restricţii impuse de terţi.IP7 - Soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în cadrul prezentului standard Articolul 19(1) OSD are obligaţia de a răspunde oricărei sesizări/reclamaţii/solicitări cu privire la prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării acestora.(2) În categoria sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor prevăzute la alin. (1) sunt incluse şi cazurile în care, în cuprinsul aceleaşi sesizări/reclamaţii/solicitări, se face referire la două sau mai multe situaţii tratate distinct în prezentul standard.(3) Prevederile alin. (2) nu aduc atingere obligaţiilor OSD prevăzute la art. 9 alin. (2)-(7), art. 10 alin. (2), art. 11 alin. (2)-(5), art. 17 alin. (1)-(5), precum şi art. 18 alin. (2)-(4).(4) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (1) se calculează cu formula: unde: Nînreg30 - numărul sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor la care s-a răspuns într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării acestora; NTSprimite - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor primite, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard; NSclasat - numărul total al sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor clasate, altele decât cele tratate distinct în prezentul standard. (5) Indicatorul prevăzut la alin. (4) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP17 ≥ 80%.(6) Pentru nerespectarea obligaţiei în termenul prevăzut la alin. (1), OSD are obligaţia să plătească solicitantului următoarele compensaţii:a)o sumă fixă în valoare de 10 lei; b)suplimentar, 1 leu pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, începând cu a 31-a zi lucrătoare de la data înregistrării sesizării/reclamaţiei, dar nu mai mult de 60 de zile lucrătoare de întârziere.IP8 - Tel Verde Articolul 20(1) OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea unui serviciu telefonic de urgenţă, netaxabil, accesibil 24 de ore din 24 şi cu înregistrare vocală, denumit Tel Verde, pentru preluarea sesizărilor şi a reclamaţiilor referitoare la apariţia unor defecţiuni sau la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD.(2) OSD are obligaţia să păstreze, pentru fiecare an gazier, pe o perioadă de 3 ani calendaristici, următoarele informaţii:a)numărul total de apeluri primite la Tel Verde; b)numărul apelurilor cu privire la apariţia unor defecţiuni de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD, inclusiv cele referitoare la scăpările de gaze naturale; c)numărul apelurilor cu privire la acţiunile unor terţi de natură a pune în pericol integritatea şi funcţionarea în condiţii de siguranţă a SD; d)numărul apelurilor cu timp de aşteptare mai mic sau egal cu 60 de secunde. (3) În cazul apelurilor cu privire la scăpări de gaze naturale, OSD are obligaţia de a preciza perioada estimată în care urmează să sosească echipa de intervenţie la locul semnalat.(4) OSD are obligaţia să asigure deplasarea echipei de intervenţie, prevăzută la alin. (3), la locul semnalat, în cel mai scurt timp posibil de la momentul primirii apelului.(5) În cazul în care scăpările de gaze naturale sunt localizate după sistemul/mijlocul de măsurare, dar înainte de robinetul de la ieşirea din staţia de reglare-măsurare aparţinând OSD, acesta are obligaţia de a-i comunica, în cel mai scurt timp posibil, utilizatorului SD afectat apariţia defecţiunii, măsurile luate, precum şi durata estimată pentru remediere. Articolul 21
(1) Indicatorul specific de performanţe aferent obligaţiei prevăzută la art. 20 alin. (2) lit. d) se calculează cu formula: unde: NAtimp - numărul apelurilor cu timp de aşteptare mai mic sau egal cu 60 de secunde; NAtotal - numărul total de apeluri de urgenţă primite la Tel Verde. (2) Indicatorul prevăzut la alin. (1) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP18 ≥ 98%.IP9 - Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
Articolul 22(1) Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard se efectuează de către OSD la cererea îndreptăţită a solicitantului sau a utilizatorului SD.(2) Cererea scrisă privind plata compensaţiilor poate fi depusă în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OSD devin scadente.(3) OSD are obligaţia de a plăti compensaţiile datorate în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii, prevăzută la alin. (1).(4) Modalitatea de plată a compensaţiilor se stabileşte de comun acord între părţi.(5) Pe instrumentele de plată prin care se plătesc compensaţiile datorate se specifică expres „Contravaloare compensaţii conform indicatorului de performanţă...".(6) Plata de către OSD a compensaţiilor nu îl exonerează pe acesta de la plata altor daune stabilite de instanţa de judecată şi/sau de alte reglementări aplicabile.(7) În cazul în care OSD nu efectuează plata compensaţiilor în termenul prevăzut la alin. (3), acesta are obligaţia să plătească solicitantului:a)dublul compensaţiilor datorate, începând cu a 31-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la alin. (1); b)triplul compensaţiilor datorate, începând cu a 61-a zi de la data înregistrării cererii prevăzute la alin. (1). (8) Indicatorul specific de performanţă aferent obligaţiei prevăzută la alin. (3) se calculează cu formula: unde: Ncomp30 - numărul cererilor privind plata compensaţiilor care au fost achitate într-un interval de timp mai mic de 30 de zile de la data înregistrării acestora; NTcererecomp - numărul total al cererilor privind plata compensaţiilor. (9) Indicatorul prevăzut la alin. (8) se consideră performant dacă este îndeplinită condiţia IP19 ≥ 90%. Capitolul IIIModalităţi de comunicare Articolul 23(1) La sesizările/reclamaţiile/solicitările scrise ale oricărui solicitant sau utilizator SD, OSD are obligaţia de a analiza aspectele semnalate şi de a răspunde, în scris, cu privire la rezultatul analizei efectuate şi la măsurile dispuse.(2) Obligaţia OSD de a răspunde la sesizări/reclamaţii/ solicitări se consideră îndeplinită la data transmiterii răspunsului.(3) OSD are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) prin una dintre următoarele modalităţi de comunicare:a)prin poşta electronică; b)prin fax; c)prin poştă; d)prin predare sub semnătură, în situaţia în care răspunsul este ridicat personal de către solicitantul sau utilizatorul SD. (4) În cazul în care solicitantul sau utilizatorul SD specifică o anumită modalitate de comunicare, OSD are obligaţia să transmită răspunsul prevăzut la alin. (1) pe calea specificată.(5) Data la care OSD transmite răspunsul se consideră:a)data predării, dacă răspunsul este ridicat personal, sub semnătură de primire; b)data transmiterii prin poştă, cu confirmare de primire; c)data generării raportului afirmativ de primire a acestuia, în cazul expedierii prin fax sau prin poşta electronică. Articolul 24(1) Solicitantul sau utilizatorul SD are dreptul de a se adresa la ANRE cu sesizări/reclamaţii în legătură cu nerespectarea, de către OSD, a obligaţiilor care îi revin conform prevederilor prezentului standard.(2) Sesizările/Reclamaţiile menţionate la alin. (1) se depun în termen de maximum 60 de zile de la data la care obligaţiile OSD, prevăzute de prezentul standard, devin scadente. Articolul 25(1) În vederea îmbunătăţirii calităţii serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, OSD are obligaţia să desfăşoare activităţi de monitorizare anuală a gradului de satisfacţie a solicitanţilor şi a utilizatorilor SD, în conformitate cu familia de standarde ISO 9001, cel puţin cu privire la următoarele criterii:a)calitatea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, respectiv încrederea utilizatorilor SD în capacitatea OSD de a opera SD în condiţii de siguranţă; b)atitudinea şi competenţa personalului OSD cu care solicitantul sau utilizatorul SD vine în contact; c)accesibilitatea informaţiilor privind serviciul prestat de OSD; d)promptitudinea în soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/ solicitărilor; e)modul de soluţionare a sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor; f)satisfacerea cerinţelor solicitanţilor şi utilizatorilor SD. (2) În urma desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) OSD raportează anual la ANRE:a)numărul de respondenţi; b)criteriile avute în vedere; c)interpretarea rezultatelor; d)planul de măsuri necesare pentru acţiunile corective. Capitolul IVEvidenţe şi raportări Articolul 26(1) Pentru fiecare an gazier, OSD are obligaţia să ţină evidenţa:a)solicitărilor privind accesul, respectiv racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, întocmită conform anexei nr. 2; b)reclamaţiilor, sesizărilor şi a solicitărilor primite, precum şi a răspunsurilor transmise, defalcată pe fiecare indicator specific de performanţă a serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale; c)limitărilor şi/sau întreruperilor planificate şi întreruperilor neplanificate în prestarea serviciului de distribuţie şi sistem al gazelor naturale, întocmită conform anexei nr. 1. (2) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet şi să actualizeze trimestrial evidenţa prevăzută la alin. (1) lit. c), până la data de:a)3 ianuarie, pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie a anului gazier; b)3 aprilie, pentru perioada 1 ianuarie-31 martie a anului gazier; c)3 iulie, pentru perioada 1 aprilie-30 iunie a anului gazier; d)3 octombrie, pentru perioada 1 iulie–1 octombrie a anului gazier. Articolul 27(1) OSD are obligaţia de a transmite la ANRE, până la data de 1 decembrie a fiecărui an, pentru anul gazier anterior, următoarele:a)raportul privind indicatorii de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, întocmit conform anexei nr. 3; b)bilanţul compensaţiilor plătite, întocmit conform anexei nr. 4; c)numărul total al cererilor privind accesul, respectiv racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale şi durata medie de procesare a acestora; durata medie de procesare Tm, exprimată în zile, se calculează cu formula: unde: NSi - numărul cererilor procesate în intervalul de timp ti; ti - durata de procesare a cererii, exprimată în zile; NSt - numărul total de cereri primite; d)numărul total al reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor primite, defalcate pe fiecare indicator specific de performanţă a serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, şi durata medie de procesare a acestora; durata medie de procesare Tm, exprimată în zile, se calculează cu formula: unde: NRi - numărul reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor procesate în intervalul de timp ti; ti - durata de procesare a reclamaţiilor, sesizărilor şi a solicitărilor, exprimată în zile; NRt - numărul total al reclamaţiilor, sesizărilor şi al solicitărilor primite; e)informaţiile prevăzute la art. 25 alin. (2); f)evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. a); g)evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. c), în format fişier XML. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit la ANRE cu adresă de înaintare asumată de către reprezentantul legal al OSD sau de către persoana/persoanele împuternicită/ împuternicite să reprezinte legal OSD. (3) Documentele prevăzute la alin. (1) se semnează pe fiecare pagină în parte de către reprezentantul legal al OSD sau de către persoana/persoanele împuternicită/împuternicite să reprezinte legal OSD.(4) Documentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se transmit, în original, la ANRE; anexele prevăzute la alin. (1) se transmit şi în format editabil, prin e-mail, la adresa darag@anre.ro.(5) OSD are obligaţia să publice pe pagina proprie de internet, până la data de 1 decembrie a fiecărui an, raportul prevăzut la alin. (1) lit. a). Articolul 28OSD are obligaţia să menţină pe pagina proprie de internet evidenţa prevăzută la art. 26 alin. (1) lit. c) şi raportul prevăzut la art. 27 alin. (1) lit. a) pentru o perioadă de minimum 3 ani calendaristici. Articolul 29OSD are obligaţia să menţină datele care au stat la baza calculării indicatorilor specifici de performanţă din prezentul standard pentru o perioadă de minimum 3 ani gazieri. Articolul 30Costurile generate de plata compensaţiilor nu sunt considerate costuri justificate şi nu sunt luate în considerare la stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale. Capitolul VDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 31În cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului standard, OSD are obligaţia să publice conţinutul acestuia, însoţit de ordinul de aprobare, pe pagina proprie de internet. Articolul 32Nerespectarea prevederilor prezentului standard constituie contravenţie în conformitate cu prevederile
art. 194 pct. 16 din Legea energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare.Articolul 33Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul standard. ANEXA Nr. 1la standard Evidenţa limitărilor şi/sau întreruperilor în prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale

Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a evidenţei
Anul pentru care se realizează evidenţa
Nr. crt. Tip limitare/întrerupere Denumire lucrare/motiv limitare şi/sau întrerupere Locaţia limitării/întreruperii Modul de informare privind limitarea/ întreruperea Perioada planificată de execuţie a lucrării2 Data şi ora limitării/ întreruperii Data şi ora reluării prestării serviciului Observaţii
SIRUTA Localitate Judeţ Coordonate GPS1 început Coordonate GPS1 sfârşit Străzi afectate
Neplanificată Planificată X1 Y1 X2 Y2 Limitare Întrerupere Data Ora Data Ora

1 Coordonate GPS în sistem STEREO 70. 2 Se completează numai pentru limitările/întreruperile planificate. Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume): Semnătura ........ ......... ANEXA Nr. 2la standard Evidenţa solicitărilor privind accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale

Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului
Anul pentru care se realizează raportarea
Nr. crt. Solicitant SIRUTA Localitate aparţinătoare Judeţ Cerere acces Soluţionare acces
Număr Data Mod soluţionare acord/refuz Număr Data
1.
2.

Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume): Semnătura ........ ......... Evidenţa solicitărilor privind racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale

Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului
Anul pentru care se realizează raportarea
Nr. crt. Solicitant SIRUTA Localitate aparţinătoare Judeţ Cerere racordare Soluţionare racordare
Număr Data Mod soluţionare aviz tehnic/refuz Număr Data
1.
2.

Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume): Semnătura ........ ......... ANEXA Nr. 3la standard Raport privind indicatorii de performanţă pentru serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale

Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului
Anul pentru care se realizează raportarea
Nr. crt. Indicator general de performanţă Indicator specific de performanţă Condiţia pentru performanţa indicatorului - % - Abreviere termen utilizat pentru calculul indicatorului de performanţă Valoare termen Gradul de îndeplinire a condiţiei de performanţă - % -
0 1 2 3 4 5 6
1. IP0 IP10 90% NT0
NT2
Nînreg
2. IP1 IP11 90% NCTR10
NTCTRSD
IP21 95% NP15
NPTR
NPclasat
IP31 95% NC15
NTCAL
NCalClasat
IP41 95% NM15
NTM
NMclasat
3. IP2 IP12 95% Nacces
NTSacces
IP22 95% NAcces15
NTRacces
NTclasat
4. IP3 IP13 95% NA
NTSracord
IP23 95% NRR20
NTRracord
NRclasat
IP33 95% N90
NTDT AC
IP43 95% Nir
NTir
IP53 95% NR20EX
NTREX
NREXclasat
0 1 2 3 4 5 6
5. IP4 IP14 90% NL15
NTRL
NLclasat
6. IP5 IP15 95% NU12
NUafectaţi
NUafectaţi
7. IP6 IP16 98% NU2
NUafectaţi
NUafectaţi
8. IP7 IP17 80% Nînreg30
NTSprimite
NSclasat
9. IP8 IP18 98% NAtimp
NAtotal
10. IP9 IP19 90% Ncomp30
NTcererecomp

Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume): Semnătura ........ ......... ANEXA Nr. 4la standard Bilanţul compensaţiilor plătite

Operatorul sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul licenţei de operare a sistemului de distribuţie a gazelor naturale
Numărul şi data de înregistrare la OSD a adresei de înaintare a raportului
Anul pentru care se realizează raportarea

Nr. crt. Indicator general de performanţă Numărul cererilor privind plata compensaţiilor Cuantumul total al compensaţiilor achitate (lei)
0 1 2 3
1. IP0 - Înregistrarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind serviciul de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
2. IP1 - Contractarea serviciului de distribuţie şi respectarea condiţiilor de predare-preluare a gazelor naturale
3. IP2 - Accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
4. IP3 - Racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
5. IP4 - Refacerea terenurilor şi/sau a bunurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele sistemului de distribuţie a gazelor naturale
0 1 2 3
6. IP5 - Notificarea limitărilor sau întreruperilor neplanificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
7. IP6 - Notificarea limitărilor sau întreruperilor planificate şi reluarea prestării serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale
8. IP7 - Soluţionarea sesizărilor/reclamaţiilor/solicitărilor privind prestarea serviciului de distribuţie şi de sistem al gazelor naturale, altele decât cele tratate distinct în standardul de performanţă
9. IP9 - Realizarea obligaţiei de plată a compensaţiilor datorate în conformitate cu prezentul standard

Reprezentant legal al OSD (nume şi prenume): Semnătura ........ .........


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 162/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 162 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu