Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1572 din 15.10.2014

pentru modificarea anexei nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 855/2014 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni pentru măsurile 211 „Sprijin pentru zona montană defavorizată“, 212 „Sprijin pentru zone defavorizate, altele decât zona montană“ şi 214 „Plăţi de agromediu“ din Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013, precum şi pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii în cadrul măsurilor 211, 212 şi 214 şi schemelor de sprijin pe suprafaţă aferente cererilor de plată depuse începând cu anul 2014
ACT EMIS DE: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 770 din 23 octombrie 2014



SmartCity1

În conformitate cu Referatul comun de aprobare nr. 33.345/29.09.2014 al Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA),în baza prevederilor:

Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013 (PNDR), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2008) 3.837 din 16 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului din 20 septembrie 2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), cu modificările şi completările ulterioare;

Regulamentului (UE) nr. 65/2011 al Comisiei din 27 ianuarie 2011 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.698/2005 al Consiliului în ceea ce priveşte punerea în aplicare a procedurilor de control şi a ecocondiţionalităţii în cazul măsurilor de sprijin pentru dezvoltare rurală;

Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului din 19 ianuarie 2009 de stabilire a unor norme comune pentru sistemele de ajutor direct pentru agricultori în cadrul politicii agricole comune şi de instituire a anumitor sisteme de ajutor pentru agricultori, de modificare a regulamentelor (CE) nr. 1.290/2005, (CE) nr. 247/2006, (CE) nr. 378/2007 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003;

Regulamentului (CE) nr. 1.122/2009 al Consiliului din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea, modularea şi sistemul integrat de administrare şi control în cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori prevăzute de regulamentul respectiv, precum şi de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte ecocondiţionalitatea în cadrul schemei de ajutoare prevăzute pentru sectorul vitivinicol;

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2014 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, prin reorganizarea Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, cu modificările ulterioare;

Legii nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;

Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 243/2006 privind stabilirea măsurilor finanţate din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, care vor fi implementate de către Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi, respectiv, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;

Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2.155/42/2011 pentru aprobarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor, în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori în România, cu modificările şi completările ulterioare;art. 1 din Acordul-cadru de delegare pentru implementarea măsurilor privind plăţile compensatorii cuprinse în axa II în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2007-2013, încheiat la data de 13 octombrie 2010 între Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 725/2010 privind reorganizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia, cu modificările şi completările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, emite prezentul ordin. Articolul I Anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, nr. 855/2014 privind aprobarea sistemelor de sancţiuni pentru măsurile 211 „Sprijin pentru zona montană defavorizată“, 212 „Sprijin pentru zone defavorizate, altele decât zona montană“ şi 214 „Plăţi de agromediu“ din Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013, precum şi pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii în cadrul măsurilor 211, 212 şi 214 şi schemelor de sprijin pe suprafaţă aferente cererilor de plată depuse începând cu anul 2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 10 iunie 2014, se modifică şi se înlocuieşte conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Dumitru Daniel Botănoiu, secretar de stat
ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 855/2014) SISTEMUL DE SANCŢIUNI pentru ecocondiţionalitate aplicabil măsurilor 211 „Sprijin pentru zona montană defavorizată“, 212 „Sprijin pentru zone defavorizate, altele decât zona montană“ şi 214 „Plăţi de agro-mediu“, precum şi schemelor de sprijin pe suprafaţă (schema de plată unică pe suprafaţă - SAPS, ajutoare naţionale tranzitorii - ANT pentru culturile amplasate în teren arabil, in pentru fibră, cânepă pentru fibră, hamei, tutun, sfeclă de zahăr, schema de plată separată pentru zahăr, precum şi schema de sprijin pentru orez din zone defavorizate, altele decât zona montană) Sistemul de sancţiuni pentru ecocondiţionalitate aplicabil cererilor de plată depuse de fermieri pentru campania 2014 se stabileşte ţinându-se cont de următoarele aspecte ale neconformităţilor constatate:

neglijenţa - presupune aplicarea unei reduceri din suma totală calculată fără penalităţi, chiar daca fermierului i-au fost stabilite/nu i-au fost stabilite alte sancţiuni, în cazul în care nerespectarea s-a datorat acţiunii neintenţionate a acestuia;

intenţia - presupune prevederea de către fermier a rezultatului faptei sale în condiţiile în care fie urmăreşte producerea lui prin intermediul faptei, fie, deşi nu îl urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii acestui rezultat;

repetiţia - presupune nerespectarea aceleiaşi norme, cerinţe sau obligaţii, în cazul în care aceasta se constată de mai multe ori în cursul unei perioade de 3 ani consecutivi, în condiţiile în care fermierul a fost informat despre cazul precedent de nerespectare şi a avut posibilitatea, după caz, să ia măsurile necesare pentru a remedia situaţia;

amploarea (extinderea) - presupune cazul de nerespectare care este determinat luându-se în calcul, în special, dacă aceasta are un efect răspândit în afara fermei respective sau dacă se limitează la ferma respectivă;

gravitatea - presupune cazul de nerespectare care depinde în special de importanţa consecinţelor acestuia, ţinându-se seama de obiectivele cerinţei sau normei respective;

persistenţa - presupune cazul de nerespectare care depinde în special de durata pe parcursul căreia se manifestă efectele acestuia sau de posibilitatea de a pune capăt acestor efecte prin mijloace rezonabile.În cazul măsurilor 211 şi 212, ecocondiţionalitatea cuprinde următoarele norme:

cerinţele legale în materie de gestionare privind mediul (SMR 1 - SMR 5), în domeniul „mediu“;

cerinţele legale în materie de gestionare privind identificarea şi înregistrarea animalelor (SMR 6-8), sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor (SMR 9-12) şi notificarea bolilor (SMR 13-15), în domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor“;

bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC-uri), în domeniul „bune condiţii agricole şi de mediu“.În cazul măsurii 214, ecocondiţionalitatea cuprinde următoarele norme:

cerinţele legale în materie de gestionare privind mediul (SMR 1 - SMR 5) şi cerinţele minime pentru utilizarea îngrăşămintelor, în domeniul „mediu“;

cerinţele legale în materie de gestionare privind identificarea şi înregistrarea animalelor (SMR 6-8), sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor (SMR 9-12) şi notificarea bolilor (SMR 13-15) şi cerinţele minime pentru utilizarea produselor de protecţie a plantelor, în domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“;

bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC-uri), în domeniul „bune condiţii agricole şi de mediu“.În cadrul schemelor de sprijin pe suprafaţă (schema de plată unică pe suprafaţă - SAPS, ajutoarelor naţionale tranzitorii - ANT pentru culturile amplasate în teren arabil, in pentru fibră, cânepă pentru fibră, hamei, tutun, sfeclă de zahăr, schema de plată separată pentru zahăr, precum şi schema de sprijin pentru orez din zone defavorizate, altele decât zona montană) ecocondiţionalitatea cuprinde următoarele norme:

cerinţele legale în materie de gestionare privind mediul (SMR 1 - SMR 5), în domeniul „mediu“;

cerinţele legale în materie de gestionare (SMR 6 - SMR 8), în domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor“;

cerinţele legale în materie de gestionare privind identificarea şi înregistrarea animalelor (SMR 6-8), sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor (SMR 9-12) şi notificarea bolilor (SMR 13-15), în domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor“;

bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC-uri), în domeniul „bune condiţii agricole şi de mediu“.În cazul în care cerinţele privind ecocondiţionalitatea nu sunt respectate oricând în cadrul unui an calendaristic stabilit şi dacă neconformitatea respectivă este rezultatul unei acţiuni ori a unei omiteri direct imputabile fermierului care a depus cererea de plată pentru schemele de sprijin pe suprafaţă în anul calendaristic vizat, suma totală a plăţilor efectuate sau care urmează să fie efectuate trebuie să fie redusă ori exclusă. În cazul neglijenţei sancţiunea aplicată nu trebuie să depăşească 5% din suma totală, iar în cazul primei repetiţii sancţiunea nu trebuie să depăşească 15% din suma totală. În cazurile de nerespectare intenţionată, reducerea procentului nu trebuie să fie mai mică de 20% din plată şi poate merge până la excluderea totală din măsura de sprijin pentru unul sau mai mulţi ani calendaristici. Valoarea sancţiunilor pentru un an calendaristic nu trebuie să depăşească suma totală cuvenită fermierului în cadrul măsurii. Toate cazurile de neconformitate sunt aduse la cunoştinţa fermierilor în scris. Nerespectarea datorată neglijenţei Dacă nerespectarea se datorează neglijenţei unui fermier, sancţiunea calculată la suma totală este de 3% din suma totală. Astfel, pe baza rezultatelor din raportul de control, se decide să se reducă acest procent la 1%, să se crească până la 5% din suma totală sau să nu se aplice nicio sancţiune în cazul în care este definită o toleranţă printr-o zonă-tampon stabilită şi aplicabilă perimetrului parcelei agricole. Cu toate acestea, toleranţa maximă pentru fiecare parcelă agricolă nu trebuie să depăşească 1 ha în valoare absolută. Dacă au fost stabilite nereguli repetate, cu excepţia celor considerate intenţionate, sancţiunea stabilită în cazul primei nerespectări repetate va fi multiplicată cu factorul 3. În cazul repetiţiilor viitoare ale aceleiaşi nereguli, factorul 3 de multiplicare va fi aplicat de fiecare dată la rezultatul sancţiunii stabilite pentru neregulile repetate anterioare. Sancţiunea maximă nu va depăşi 15% din suma totală. Nerespectarea intenţionată Dacă fermierul nu a respectat intenţionat o condiţie, sancţiunea aplicată va fi, ca regulă generală, de 20% din suma totală (conform tabelelor nr. 1 şi 3 pentru 211, 212, SAPS, ANT şi conform tabelelor nr. 1, 3 şi 6 pentru 214). Astfel, pe baza rezultatelor din raportul de control se decide să se reducă procentul în cauză până la maximum 15% sau, după caz, să se mărească până la 100% din suma totală (conform tabelelor nr. 1 şi 3 pentru 211, 212, SAPS, ANT şi conform tabelelor nr. 1, 3 şi 6 pentru 214). În cazul nerespectării intenţionate, fermierul este exclus de la măsură pentru anul calendaristic în cauză (conform tabelelor nr. 1 şi 3 pentru 211, 212, SAPS, ANT şi conform tabelelor nr. 1, 3 şi 6 pentru 214). Dacă amploarea, gravitatea şi/sau persistenţa nerespectării intenţionate sunt majore sau au fost detectate repetate nerespectări intenţionate, fermierul va fi exclus de la măsura respectivă şi în anul calendaristic următor. I. Sancţiuni pentru nerespectarea SMR-urilor Cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) sunt definite conform legislaţiei comunitare şi naţionale în vigoare. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi neglijenţă situaţia în care în rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani nu apare acea condiţie ca fiind neconformă. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi repetiţie situaţia în care în cel puţin unul dintre rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani apare acea condiţie ca fiind neconformă. Sancţiunile pentru nerespectarea SMR-urilor sunt prezentate în tabelul nr. 1. Tabelul nr. 1 - Sancţiunile pentru nerespectarea SMR-urilor

Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Neglijenţă*) Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă (rectificabilă) N/A N/A N/A N/A N/A
Nepermanentă 3% 9% 15% + Notificare 2 81% + Notificare 3 100%
Permanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% 100%
Medie Nepermanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% + Notificare 3 100%
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Medie Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Intenţie Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă 15% 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 20%
Medie Nepermanentă 20%
Permanentă 30%
Înaltă Nepermanentă 50%
Permanentă 100%
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 30%
Permanentă 40%
Medie Nepermanentă 40%
Permanentă 60%
Înaltă Nepermanentă 80%
Permanentă 100%

*) Notificări pentru nerespectare: Notificarea 2 reprezintă avertismentul către fermier cu privire la consecinţele care vor apărea în cazul nerespectării cerinţelor SMR şi în anul următor. Notificarea 3 reprezintă înştiinţarea fermierului cu privire la declararea ca intenţie a nerespectării cerinţelor SMR. **) Definirea acestor criterii se regăseşte în tabelul nr. 2. Tabelul nr. 2 - Criterii - nivel şi descriere

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate (în cazul SMR-urilor care se verifică la nivel de parcelă/fermă) Scăzută 0-30% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 3 (pentru elementele de control b-d), 4 (pentru elementele de control b, d-f), 5 (pentru elementul de control c)] 0-10% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Medie >30-50% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 3 (pentru elementele de control b-d), 4 (pentru elementele de control b, d-f), 5 (pentru elementul de control c)] >10-20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Înaltă >50% din suprafaţa determinată a fermei [SMR 3 (pentru elementele de control b-d), 4 (pentru elementele de control b, d-f), 5 (pentru elementul de control c)] >20% din numărul de animale din cadrul fermei (SMR 6-8)
Persistenţă Nepermanentă Condiţii nerespectate care pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul

În cazul SMR-urilor care se verifică la nivel de exploataţie, „Gravitatea“ este definită conform tabelului următor:

Nr. crt. SMR Elementul de control conform anexei privind cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori Nivel de gravitate
1. 1 a Înaltă
2. b Medie
3. c+e Înaltă
4. d Înaltă
5. 2 Devine GAEC 13
6. 3 a Scăzută
7. e Scăzută
8. f Scăzută
Nr. crt. SMR Elementul de control conform anexei privind cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori Nivel de gravitate
9. 4 a Înaltă
10. c Medie
11. g Înaltă
12. h Înaltă
13. i Înaltă
14. 5 a Înaltă
15. b Medie
16. d Înaltă
Nr. crt. SMR Elementul de control conform anexei privind cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori Nivel de gravitate
17. e+f Înaltă
18. 9 a Înaltă
19. b Medie
20. c Înaltă
21. d Înaltă
22. e Înaltă
23. f Înaltă
24. 10 a Înaltă
25. b Înaltă
26. c Înaltă
27. 11 a Înaltă
28. b Înaltă
29. c Înaltă
30. d Înaltă
31. e Înaltă
32. f Înaltă
33. g Înaltă
34. h Înaltă
35. i Înaltă
36. j Înaltă
37. k Înaltă
38. l Înaltă
39. m Înaltă
Nr. crt. SMR Elementul de control conform anexei privind cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori Nivel de gravitate
40. n Înaltă
41. o Înaltă
42. 12 a Înaltă
43. b Înaltă
44. c Înaltă
45. d Înaltă
46. e Înaltă
47. f Înaltă
48. g Înaltă
49. 13 a Medie
50. b Înaltă
51. c Înaltă
52. d Înaltă
53. e Înaltă
54. 14 a Medie
55. b Înaltă
56. c Înaltă
57. d Înaltă
58. e Înaltă
59. 15 a* Înaltă
60. b* Înaltă
61. c* Înaltă

* Elemente de control definite conform Raportului de control, în baza anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, al ministrului mediului şi pădurilor şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 187/2.155/42/2011 pentru aprobarea cerinţelor legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori în România, cu modificările şi completările ulterioare, privind Cerinţele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru agricultori. Observaţie SMR-urile 1-5 din domeniul „Mediul“ şi SMR-urile 6-8 din domeniul „Identificarea şi înregistrarea animalelor“ se aplică începând cu 1.01.2012. SMR-urile 9-12 din domeniul „Sănătatea publică, sănătatea animalelor şi a plantelor“ şi SMR-urile 13-15 din domeniul „Notificarea bolilor la animale“ se aplică începând cu 1.01.2014. SMR-urile 16-18 din domeniul „Bunăstarea animalelor“ se aplică începând cu 1.01.2016. Sancţiunea se aplică pentru fiecare SMR în parte, conform tabelului nr. 1, iar fermierului i se aplică cea mai mare sancţiune din cele aferente tuturor SMR-urilor nerespectate pentru domeniul respectiv. II. Sancţiuni pentru nerespectarea GAEC-urilor Bunele condiţii agricole şi de mediu (GAEC) sunt definite conform legislaţiei naţionale în vigoare. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi neglijenţă situaţia în care, în rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani, nu apare acea condiţie ca fiind neconformă. În cazul în care la controlul administrativ se constată o neconformitate în anul curent, este considerată a fi repetiţie situaţia în care, în cel puţin unul din rapoartele de control pe teren din ultimii 2 ani, apare acea condiţie ca fiind neconformă. Sancţiunile pentru nerespectarea GAEC-urilor şi a măsurilor privind menţinerea sau reconstituirea suprafeţelor de pajişti permanente sunt prezentate în tabelul nr. 3. Tabelul nr. 3 - Sancţiuni pentru nerespectarea GAEC-urilor Răspândire asupra altor ferme

Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Neglijenţă*) Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă (rectificabilă) 0% + Notificare 1 N/A N/A N/A N/A
Nepermanentă 3% 9% 15%+ Notificare 2 81% + Notificare 3 100%
Permanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% 100%
Medie Nepermanentă 4% 12% 15% + Notificare 2 100% + Notificare 3 100%
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Medie Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Înaltă Nepermanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) Persistenţa**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Intenţie Limitare la fermă Scăzută Nepermanentă 15% 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Permanentă 20%
Medie Nepermanentă 20%
Permanentă 30%
Înaltă Nepermanentă 50%
Permanentă 100%
Răspândire asupra altor ferme Scăzută Nepermanentă 30%
Permanentă 40%
Medie Nepermanentă 40%
Permanentă 60%
Înaltă Nepermanentă 80%
Permanentă 100%

*) Notificări pentru nerespectare: Notificarea 1 reprezintă avertismentul către fermier cu privire la problemele identificate şi care pot fi remediate până la data de 30 iunie a anului următor celui pentru care a solicitat sprijinul. Notificarea 2 reprezintă avertismentul către fermier cu privire la consecinţele care vor apărea în cazul nerespectării cerinţelor şi în anul următor. Notificarea 3 reprezintă înştiinţarea fermierului cu privire la declararea ca intenţie a nerespectării cerinţelor. **) Definirea acestor criterii se regăseşte în tabelul nr. 4. Tabelul nr. 4 - Criterii - nivel şi descriere

Criteriu Nivel Definiţie
Gravitate Scăzută 0-30% din suprafaţa determinată a fermei
Medie >30-50% din suprafaţa determinată a fermei
Înaltă >50% din suprafaţa determinată a fermei
Persistenţă Nepermanentă Condiţii nerespectate care pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul
Permanentă Condiţii nerespectate care nu pot fi rectificate pe parcursul anului pentru care a solicitat sprijinul

* În cazul în care fermierului i se transmite notificarea 1, acesta trebuie să înştiinţeze Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) cu privire la remedierea sau nu a problemelor semnalate de către APIA, dar nu mai târziu de data de 30 iunie a anului următor celui pentru care a solicitat sprijinul. În cazul în care fermierul nu înştiinţează APIA în termen/înştiinţează APIA că nu a remediat problemele semnalate, acesta va fi sancţionat. În cazul în care fermierul înştiinţează APIA în termen, cu privire la remedierea problemelor semnalate de către APIA, experţii APIA vor reface vizita în teren pentru confirmarea celor semnalate de către fermier. Observaţie Sancţiunea se aplică pentru fiecare GAEC în parte, conform tabelului nr. 3, iar fermierului i se aplică cea mai mare sancţiune din cele aferente tuturor GAEC-urilor nerespectate. III. Sancţiuni pentru nerespectarea cerinţelor minime Conform anexei 4B1 - Cerinţe minime relevante pentru măsurile de agromediu din Programul naţional de dezvoltare rurală 2007-2013, cerinţele minime sunt menţionate în tabelul nr. 5, astfel: Tabelul nr. 5

Codul cerinţei Cerinţa minimă
1 Este permisă utilizarea numai a acelor produse de protecţie a plantelor care au fost autorizate pentru vânzare şi numai în conformitate cu instrucţiunile de utilizare.
2 Persoanele care folosesc produsele de protecţie a plantelor trebuie să fie calificate (să aibă o atestare profesională).
3 Persoanele care folosesc produsele de protecţie a plantelor clasificate ca având „toxicitate ridicată“ sau ca „toxice“ trebuie să fie înregistrate la serviciul special din cadrul poliţiei judeţene din raza de activitate. De asemenea, trebuie să fie înregistrate la unitatea sanitar-veterinară sau la inspectoratul judeţean pentru siguranţa muncii.
Codul cerinţei Cerinţa minimă
4 Folosirea produselor de protecţie a plantelor poate fi realizată doar pentru scopul în care aceste produse au fost omologate şi numai conform instrucţiunilor de utilizare.
5 Tratamentele cu produse de protecţie a plantelor nu sunt permise în zonele de protecţie a apelor, în zonele protejate, în zonele de protecţie sanitară, zonele de protecţie ecologică, precum şi în alte zone protejate stabilite de autorităţile competente.
6 Îngrăşămintele naturale aplicate nu pot conţine mai mult de 170 kg de azot (N) ca ingredient pur pe 1 ha de teren agricol.
7 Fermierii trebuie să respecte perioadele în care aplicarea fertilizatorilor este interzisă.
8 Aplicarea îngrăşămintelor pe terenurile cu pante abrupte trebuie realizată prin încorporarea îngrăşămintelor în sol şi luarea în considerare a condiţiilor meteorologice.
9 Niciun tip de îngrăşământ nu poate fi aplicat pe terenuri acoperite de zăpadă, pe terenuri cu apă în exces sau pe terenuri îngheţate.
10 Nu vor fi folosiţi fertilizatori în apropierea resurselor de apă în conformitate cu următoarele indicaţii: - fertilizator solid - nu mai aproape de 6 m de apă; - fertilizator lichid - nu mai aproape de 30 m de apă. În apropierea staţiilor de captare a apei potabile nu va fi folosit niciun tip de fertilizator la o distanţă mai mică de 100 m faţă de staţia de captare a apei.
11 Fermierii trebuie să se asigure că îngrăşămintele sunt distribuite uniform.
12 Fermierii trebuie să urmeze un plan de fertilizare.
13 Interzicerea folosirii fertilizatorilor neautorizaţi pentru vânzare
14 Operatorii care produc produsele ecologice au obligaţia de a-şi înregistra această activitate la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin compartimentul de specialitate, şi de a se supune controlului unui organism de inspecţie şi certificare aprobat.
15 În vederea protejării speciilor de păsări migratoare este interzisă uciderea sau capturarea intenţionată, indiferent de metoda utilizată.

Sancţiunile pentru nerespectarea cerinţelor minime sunt prezentate în tabelul nr. 6: Tabelul nr. 6

Tipul sancţiunii Amploarea Gravitatea**) % Sancţiune Prima repetiţie A 2-a repetiţie A 3-a repetiţie A 4-a repetiţie
Neglijenţă*) Limitare la fermă Scăzută 1% 3% 9% 15% + Notificare 2 81% + Notificare 3
Medie 3% 9% 15% + Notificare 2 81% + Notificare 3 100%
Înaltă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Răspândire asupra altor ferme Înaltă 5% 15% + Notificare 2 45% + Notificare 3 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură
Intenţie 20% 100% şi excluderea de la măsură în anul următor Exclus de la măsură

*) Notificări pentru nerespectare: Notificarea 2 reprezintă avertismentul către fermier cu privire la consecinţele care vor apărea în cazul nerespectării cerinţelor şi în anul următor. Notificarea 3 reprezintă înştiinţarea fermierului cu privire la declararea ca intenţie a nerespectării cerinţelor. **) Definirea acestui criteriu se regăseşte în tabelul nr. 7. Pentru pachetele 1, 2 şi 3 se aplică cerinţele minime de la 1 la 13. Pentru pachetul 4 se aplică cerinţele minime de la 6 la 13. Pentru pachetul 5 se aplică cerinţele minime 1, 6, 7, 12, 13 şi 14. Pentru pachetul 6 se aplică cerinţele minime de la 1 la 13. Pentru pachetul 7 se aplică cerinţele minime de la 1 la 13 şi 15. Cerinţele minime privind utilizarea pesticidelor şi a fertilizanţilor chimici trebuie să fie îndeplinite pe întreaga suprafaţă a fermei. Gravitatea neregulilor se evaluează la nivelul întregii ferme pe baza numărului de cerinţe minime nerespectate, conform tabelului nr. 7. Tabelul nr. 7

Gravitate Tipul nerespectării
Neglijenţă Repetiţie
Mică 3% 9%
Medie 6%-12% > 9% şi < = 36%
Mare > = 15% > 36%

Sancţiunea se aplică pentru fiecare cerinţă minimă în parte, conform tabelului nr. 7, iar fermierului i se aplică cea mai mare sancţiune din cele aferente tuturor cerinţelor nerespectate pentru domeniul respectiv. IV. Pentru măsurile 211 şi 212, precum şi pentru SAPS şi ANT I+II. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii A. „Sancţiunea pe domeniu“ aferentă fermierului care a depus cererea de plată se calculează prin aplicarea celei mai mari sancţiuni din cele stabilite în cadrul fiecăruia dintre domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“. Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)pentru domeniul „mediu“ este cea mai mare sancţiune dintre cele aplicate pentru SMR-urile 1-5; b)pentru domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ este cea mai mare sancţiune dintre cele aplicate pentru SMR-urile 6-15; c)pentru domeniul „bune condiţii agricole şi de mediu“ este cea mai mare sancţiune din cele aplicate pentru GAEC-uri.B. „Sancţiunea calculată“ aferentă fermierului care a depus cererea de plată se calculează prin însumarea sancţiunilor finale pentru fiecare din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“. Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate neglijenţei, este:

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 5%;

5%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 5%; b)în cazul în care cel puţin o sancţiune finală stabilită pentru nerespectarea cerinţelor din unul din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ sau „bune condiţii agricole şi de mediu“ este datorată repetiţiei, este:* pentru prima repetiţie:

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 15%;

15%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 15%;* de la a doua repetiţie:

„sancţiunea calculată“, conform tabelelor nr. 1 şi 3, după notificarea fermierului; c)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate intenţiei, este:

20%, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 20%;

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este > 20%, dar nu mai mult de 100%.V. Pentru măsura 214 I+II+III. Sancţiuni pentru nerespectarea ecocondiţionalităţii A. „Sancţiunea pe domeniu“ aferentă fermierului care a depus cererea de plată se calculează prin aplicarea celei mai mari sancţiuni din cele stabilite în cadrul fiecăruia din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“. Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)pentru domeniul „mediu“ este cea mai mare sancţiune dintre cea aplicată pentru SMR-urile 1-5 şi cea aplicată pentru cerinţele minime pentru utilizarea îngrăşămintelor; b)pentru domeniul „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ este cea mai mare sancţiune dintre cea aplicată pentru SMR-urile 6-15 şi cea aplicată pentru cerinţele minime pentru utilizarea produselor de protecţie a plantelor; c)pentru domeniul „bune condiţii agricole şi de mediu“ este cea mai mare sancţiune din cele aplicate pentru GAEC-uri.B. „Sancţiunea calculată“ aferentă fermierului care a depus cererea de plată se calculează prin însumarea sancţiunilor finale pentru fiecare din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“. Sancţiunea aplicată“ fermierului: a)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate neglijenţei, este:

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 5%;

5%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 5%; b)în cazul în care cel puţin o sancţiune finală stabilită pentru nerespectarea cerinţelor din unul din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ sau „bune condiţii agricole şi de mediu“este datorată repetiţiei, este:* pentru prima repetiţie:

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 15%;

15%, dacă „sancţiunea calculată“ este > 15%;* de la a doua repetiţie:

„sancţiunea calculată“, conform tabelelor nr. 1 şi 3, după notificarea fermierului; c)în cazul în care sancţiunile finale stabilite pentru nerespectarea cerinţelor din domeniile „mediu“, „sănătatea publică, sănătatea animalelor şi sănătatea plantelor“ şi „bune condiţii agricole şi de mediu“ sunt datorate intenţiei, este:

20%, dacă „sancţiunea calculată“ este < = 20%;

„sancţiunea calculată“, dacă „sancţiunea calculată“ este > 20%, dar nu mai mult de 100%.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1572/2014

 
17.01.2015 21:21:56  Anonim  a scris :
Ce inseamna sanctiunile aplicate datorita nerespectarii ecoconditionalitat, domeniul sanatate publica, sanatatea animalelor si sanatatea plantelor in zona montana?
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1572/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu