ORDIN Nr. 1496
din 22 septembrie 2009
pentru aprobarea formatului
standard, a termenelor si modalitatii de transmitere a datelor privind
comisiile paritare si acordurile colective
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 655 din 2 octombrie 2009
Având în vedere:
- prevederile art. 72 şi art. 73 alin. (1) şi (2) din
Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 36 alin. (2) din Hotărârea
Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a
comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, cu modificările
ulterioare,
în temeiul art. 21 alin. (2) şi al art. 22 alin. (1)
lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al art. 7 lit. d) şi art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici, cu modificările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Prin prezentul ordin se asigură un cadru
unitar privind stabilirea metodelor de completare, transmitere şi colectare periodică
a datelor şi informaţiilor privind comisiile paritare şi acordurile colective
din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
(2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea
condiţiilor necesare îmbunătăţirii procesului de colectare a informaţiilor
privind constituirea şi modificarea componenţei comisiilor paritare şi
implementarea acordurilor colective.
Art. 2. - Se aprobă formatul standard de transmitere a
datelor privind comisiile paritare şi acordurile colective, denumit în
continuare format standard şi prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice au
obligaţia de raportare către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici,
denumită în continuare Agenţia, a datelor privind comisiile paritare şi
acordurile colective.
(2) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice
răspund de corectitudinea datelor şi informaţiilor completate în anexă.
(3) Autorităţile şi instituţiile publice îndeplinesc
obligaţiile prevăzute de prezentul ordin prin persoana sau persoanele desemnate
în condiţiile art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de
organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor
colective, cu modificările ulterioare.
Art. 4. - Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor
publice transmit Agenţiei datele şi informaţiile solicitate, după cum urmează:
a) formatul standard, până cel târziu la data de 1
februarie a fiecărui an;
b) o copie a acordului colectiv, în termen de cel mult
10 zile de la data încheierii;
c) o copie a actului adiţional la acordul colectiv, în
termen de cel mult 15 zile de la data încheierii, în situaţia existenţei
acestuia.
Art. 5. - (1) Conducătorii autorităţilor şi
instituţiilor publice transmit formatul standard în format electronic, într-un
singur document ataşat, la adresa de e-mail menţionată la alin. (3), în format
Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fără
sublinieri sau prescurtări.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmit Agenţiei
datele şi informaţiile în format electronic este format din „acronimul
autorităţii sau instituţiei publice" raportare „anul" (de exemplu:
ANFP raportare 2009).
(3) Transmiterea datelor şi informaţiilor în format
electronic se face prin comunicare electronică, la adresa de email comisiiparitare@anfp.gov.ro
(4) Documentele prevăzute la art. 4 lit. b) şi c) se
transmit pe suport hârtie prin depunere directă, la sediul Agenţiei, sau poştă
militară, poştă civilă, fax.
Art. 6. - Agenţia recomandă prefecturilor şi
consiliilor judeţene să acorde, la cererea acestora, sprijinul necesar
primăriilor comunelor care nu au acces la mijloacele de comunicare informatică,
în vederea transmiterii în format electronic a datelor şi informaţiilor din
formatele de raportare, în condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (1)-(3).
Art. 7. - (1) Agenţia centralizează datele şi
informaţiile transmise în condiţiile prevăzute la art. 5, pe baza cărora
elaborează raportul anual privind comisiile paritare şi acordurile colective.
(2) Agenţia poate prezenta în cuprinsul rapoartelor
prevăzute la alin. (1) şi lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu
au transmis de două ori consecutiv formatele standard de raportare completate
în condiţiile şi termenele prevăzute în prezentul ordin.
(3) Raportul anual privind comisiile paritare şi
acordurile colective constituie parte integrantă din raportul anual privind
managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici.
Art. 8. - Pentru anul 2009, informaţiile cuprinse în
formatul standard se transmit în termen de 45 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentului ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Andras Zsolt Szakal
ANEXĂ
FORMAT STANDARD
de transmitere a datelor privind comisiile paritare
şi acordurile colective
Denumirea instituţiei care transmite datele
|
|
Datele de contact ale persoanei responsabile cu
transmiterea datelor referitoare la comisiile paritare şi acordurile
colective
|
Nume si
prenume:......................................................................................................................................................................
Funcţia
deţinută:........................................................................................................................................................................
Telefon:........................................................................................................................................................................ .............
Fax:........................................................................................................................................................................ ..................
E-mail:........................................................................................................................................................................ ..............
|
|
|
Perioada la care se referă datele transmise
|
De
la:......................................................................................................
La:...........................................................................................................
|
I.
|
Date generale privind constituirea şi componenţa comisiei
paritare
|
1.1.
|
In cadrul autorităţii sau instituţiei publice a fost constituită
şi funcţionează o comisie paritară?
|
|_| DA 1
Data constituirii comisiei
paritare:................................................
|_| NU 2,
deoarece....................................................................
|
1.2.
|
In perioada la care se referă datele transmise au intervenit
modificări ale actului administrativ de constituire a comisiei paritare?
|
|_| DA 3
Data modificării actului administrativ de constituire a comisiei
paritare:....................................
- Motivul/Motivele modificării actului administrativ de
constituire a comisiei paritare4:
|_| NU
|
1.3.
1.4.
|
Numărul membrilor titulari ai comisiei paritare, conform actului
de constituire:
Secretarul desemnat al comisiei paritare este:
|
|_| 2, dintre care:
- ... funcţionari publici de conducere;
- ... funcţionari publici de execuţie;
- ... alte categorii de funcţionari publici, respectiv:
..........................................................................................................................................
|_| 4, dintre care:
- ... funcţionari publici de conducere;
- ... funcţionari publici de execuţie;
- ... alte categorii de funcţionari publici, respectiv:
..........................................................................................................................................
|_| 6, dintre care:
- ... funcţionari publici de conducere;
- ... funcţionari publici de execuţie;
- ... alte categorii de funcţionari publici, respectiv:
.............................................................................
|
|_| funcţionar public:
|_| secretarul titular
|_| secretarul supleant
|_| persoană angajată cu contract individual de muncă:
|_| secretarul titular
|_| secretarul supleant
|
II.
|
Date specifice privind constituirea şi componenţa comisiei
paritare
|
2.1.
|
Membrii comisiei paritare reprezentanţi ai funcţionarilor publici
au fost desemnaţi:
|
|_| de către organizaţia sindicală reprezentativă a
funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice
|_| prin acord între organizaţiile sindicale reprezentative ale
funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice
|_| prin vot, de către funcţionarii publici
|
2.2.
|
Au fost înregistrate contestaţii cu privire la parcurgerea
procedurilor de constituire a comisiei paritare?
|
|_| DA
|_| NU
|
|
|
|
|
1 In situaţia în
care răspunsul este afirmativ, se va completa în mod corespunzător data
emiterii actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi
restul formularului.
2 In situaţia în
care răspunsul este negativ, se vor detalia motivele pentru care nu a fost
constituită comisia paritară, fără a se completa restul formularului.
3 In situaţia în
care răspunsul este afirmativ, se va completa în mod corespunzător data
modificării actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi
restul formularului; în situaţia înregistrării mai multor modificări în perioada
la care se referă datele transmise, se vor completa datele corespunzătoare
fiecărei modificări în parte.
4 Se va completa cu
articolul/articolele din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de
organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor
colective, cu modificările ulterioare, aşa cum apare acesta/apar acestea
scris/scrise în preambulul actului administrativ de modificare.
2.3.
|
Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având ca obiect
nerespectarea procedurilor de constituire a comisiei paritare?
|
|_| DA
|_| NU
|
2.4.
|
Persoanele desemnate ca membri în comisia paritară au beneficiat
sau urmează a beneficia de instruire în domeniile în care urmează a analiza
documentele supuse spre avizare comisiei paritare?
|
|_| DA, au beneficiat sau urmează a beneficia de:
|_| instruire special destinată membrilor comisiilor
paritare
|_| instruire în domeniul evaluării şi ameliorării condiţiilor
de muncă
|_| instruire în domeniul asigurării sănătăţii şi securităţii în
muncă
|_| instruire în domeniul asigurării perfecţionării
profesionale a funcţionarilor publici
|_| instruire în domeniul drepturilor şi obligaţiilor
funcţionarilor publici (inclusiv pe subiecte precum stabilirea programului
de lucru şi protecţia personalului în situaţii specifice)
|_|NU
|
III.
|
Date generale privind activitatea comisiei paritare în perioada
la care se referă datele transmise
|
3.1.
|
Număr şedinţe ale comisiei paritare organizate şi
desfăşurate în perioada la care se referă datele transmise:
|
.................., dintre care:
- .............. întrunite la solicitarea conducătorului
autorităţii sau instituţiei publice;
- ............... întrunite la solicitarea preşedintelui
comisiei paritare;
- ............... întrunite la solicitarea sindicatului
reprezentativ/ reprezentanţilor funcţionarilor publici;
- ............... întrunite la solicitarea majorităţii
funcţionarilor publici.
|
3.2.
|
Număr de avize emise de comisia paritară în perioada la care se
referă datele transmise:
|
..................., dintre care:
-............avize favorabile;
-............avize favorabile cu obiectiuni;
-............avize nefavorabile.
|
IV.
|
Date specifice privind activitatea comisiei paritare în perioada
la care se referă datele transmise
|
4.1.
|
In cadrul şedinţelor comisiei paritare, conform ordinii de zi a
fiecărei şedinţe, au făcut obiectul discuţiilor:
|
|_| propunerile membrilor comisiei paritare de măsuri destinate
îmbunătăţirii activităţii sau instituţiei publice, discutate într-un număr
de şedinţe
|_| măsurile privind pregătirea profesională a funcţionarilor
publici, discutate într-un număr de şedinţe
|_| propunerile privind flexibilizarea programului de lucru al
funcţionarilor publici, discutate într-un număr de şedinţe
|_| propunerile privind încheierea de acorduri colective,
discutate într-un număr de şedinţe
|_| rezultatele urmăririi realizării acordurilor colective,
discutate într-un număr de şedinţe
|_| aprobarea rapoartelor cu privire la respectarea
acordurilor colective încheiate în condiţiile legii, discutate într-un număr
de şedinţe
|_| alte subiecte decât cele menţionate anterior, discutate
într-un număr de şedinţe, dintre care:
- solicitări/sesizări ale conducerii autorităţii sau
instituţiei publice, discutate într-un număr de şedinţe;
- solicitări/sesizări individuale ale funcţionarilor publici,
discutate într-un număr de şedinţe;
- solicitări/sesizări ale membrilor comisiei paritare, discutate
într-un număr de şedinţe.
|
4.2.
|
Au fost înregistrate contestaţii cu privire la avizele emise sau
alte documente rezultate din activitatea comisiei paritare?
|
|_| DA
|_| NU
|
4.3.
|
Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având ca obiect
documente aprobate/neaprobate în baza avizului comisiei paritare?
|
|_| DA
|_| NU
|
4.4.
|
In general, care a fost durata media a unei şedinţe a comisiei
paritare în perioada la care se referă datele transmise?
|
|_| mai puţin de o oră
|_| 1-2 ore
|_| 2-3 ore
|_| mai mult de 3 ore
|
4.5.
|
In general, care a fost numărul mediu de subiecte discutate în
cadrul unei şedinţe a comisiei paritare în perioada la care se referă datele
transmise?
|
|_| un subiect
|_| 1-3 subiecte
|_| 3-5 subiecte
|_| mai mult de 5 subiecte
|
V.
|
Date generale privind încheierea de acorduri colective şi
aplicarea prevederilor acestora5
|
5.1.
|
In cadrul autorităţii sau instituţiei publice a fost semnat
şi/sau se aplică prevederile unui acord colectiv?
|
|_| DA 6
Data semnării acordului colectiv:...................
Perioada pentru care a fost semnat acordul colectiv:
de la................până la................
|_| NU
|
5.2.
|
In perioada la care se referă datele transmise au intervenit
modificări ale clauzelor acordului colectiv?
|
|_| DA 7
Data semnării actului adiţional la acordul colectiv:
|
|_| NU
|
5.3.
|
Acordul colectiv aplicat în cadrul autorităţii sau instituţiei
publice conţine prevederi referitoare la:
|
|_| constituirea şi folosirea fondurilor destinate îmbunătăţirii
condiţiilor de muncă, ca urmare a rezultatului negocierilor:
|_| la semnarea acordului colectiv iniţial
|_| la semnarea unui act adiţional ulterior
|_| sănătatea şi securitatea în muncă, ca urmare a
rezultatului negocierilor:
|_| la semnarea acordului colectiv iniţial
|_| la semnarea unui act adiţional ulterior
|_| programul zilnic de lucru,' ca urmare a rezultatului
negocierilor:
|_| la semnarea acordului colectiv iniţial
|_| la semnarea unui act adiţional ulterior
|_| perfecţionarea profesionala, ca urmare a rezultatului
negocierilor:
|_| la semnarea acordului colectiv iniţial
|_| la semnarea unui act adiţional ulterior
|_| protecţia persoanelor alese în organele de conducere ale
organizaţiilor sindicale sau desemnate ca reprezentanţi ai funcţionarilor
publici, ca urmare a rezultatului negocierilor:
|_| la semnarea acordului colectiv iniţial
|_| la semnarea unui act adiţional ulterior
|_| alte subiecte decât cele menţionate anterior
|
5.4.
|
Semnatarii acordului colectiv din partea funcţionarilor publici
au fost desemnaţi:
|
|_| de către organizaţia sindicală reprezentativă a
funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice
|_| prin acord între organizaţiile sindicale reprezentative ale
funcţionarilor publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice
|_| prin vot, de către funcţionarii publici
|
5.5.
|
Au fost înregistrate solicitări de constatare a nulităţii
acordului colectiv?
|
|_| DA
|_| NU
|
5.6.
|
Au fost înregistrate sentinţe judecătoreşti având ca obiect
constatarea nulităţii acordului colectiv? '
|
|_| DA
|_| NU
|
5.7.
|
Au fost sesizate situaţii de neexecutare a acordului
colectiv/de neîndeplinire a obligaţiilor asumate de către părţile semnatare?
|
|_| DA, sesizările venind din partea:
|_| autorităţii sau instituţiei publice, în calitate de parte
semnatară a acordului colectiv
|_| reprezentanţilor funcţionarilor publici, în calitate de
parte semnatară a acordului colectiv
|_| funcţionarilor publici, în calitate de beneficiari de
drepturi si deţinători de obligaţii în aplicarea acordului colectiv
|_| NU
|
5 Secţiunea V se va
completa doar în situaţia în care în cadrul autorităţii sau instituţiei publice
a fost semnat şi/sau se aplică prevederile unui acord colectiv, indiferent dacă
respectivul acord colectiv a fost încheiat în perioada la care se referă datele
transmise sau se aplică ca urmare a încheierii la o dată anterioară.
6 In situaţia
semnării, în perioada la care se referă datele transmise, a mai mult de un
acord colectiv, se vor completa datele corespunzătoare fiecărui document în
parte. La completarea datelor nu se vor include modificări ale clauzelor
acordului colectiv înregistrate sub forma actelor adiţionale.
7 In situaţia în
care răspunsul este afirmativ, se vor completa în mod corespunzător data
modificării actului administrativ de constituire a comisiei paritare, precum şi
restul formularului; în situaţia înregistrării mai multor modificări în
perioada la care se referă datele transmise, se vor completa datele
corespunzătoare fiecărei modificări în parte.