Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 14 din 22 iunie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea de ultima optiune a energiei electrice

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 434 din 28 iunie 2007



In temeiul art. 9 alin. (8) şi (9) şi al art. 11 alin. (2) lit. a) şi v) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007,

având în vedere referatul de aprobare prezentat de Departamentul piaţă de energie electrică,

în conformitate cu prevederile procesului-verbal al şedinţei Comitetului de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei din data de 22 iunie 2007,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind furnizarea de ultimă opţiune a energiei electrice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Titularii de licenţă de furnizare a energiei electrice şi consumatorii de energie electrică de pe teritoriul României vor duce la îndeplinire prevederile regulamentului aprobat prin prezentul ordin.

Art. 3. - Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin contractele de furnizare a energiei electrice care se vor încheia vor conţine clauze privind acceptul sau refuzul consumatorilor de energie electrică de a fi preluaţi de către furnizorii de ultimă opţiune activaţi de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei în condiţiile prevăzute în regulamentul aprobat prin prezentul ordin.

Art. 4. - In contractele de furnizare a energiei electrice aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, în termen de 9 luni de la această dată se vor întocmi acte adiţionale privind acceptul sau refuzul consumatorilor de energie electrică de a fi preluaţi de furnizorii de ultimă opţiune activaţi de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei în condiţiile prevăzute în regulamentul aprobat prin prezentul ordin.

Art. 5. - Departamentele şi direcţiile de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor prezentului ordin.

Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 iulie 2007, cu excepţia art. 29, 30 şi 31 din regulamentul aprobat prin prezentul ordin, care intră în vigoare la data de 1 iulie 2008.

p. Preşedintele Autoritaţii Naţionale de Reglementare in Domeniul Energiei,

Carmen Filipescu

ANEXĂ

REGULAMENT

privind furnizarea de ultimă optiune a energiei electrice

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Scop

Art. 1. - Scopul prezentului regulament este stabilirea:

a)   cadrului de acţiune al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) în cazul în care un furnizor de energie electrică ajunge în situaţia de a-i fi suspendată/retrasă licenţa de furnizare, astfel încât să nu fie prejudiciată alimentarea cu energie electrică a clienţilor finali;

b)   responsabilităţilor furnizorului de energie electrică, căruia i s-a declanşat procedura de retragere/suspendare a licenţei, în legătură cu predarea portofoliului său de clienţi finali către furnizorii de ultimă opţiune;

c)   modului în care ANRE desemnează furnizorii de ultimă opţiune;

d)  responsabilităţilor furnizorilor de ultimă opţiune.

Art. 2. - Prezentul regulament este elaborat în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (2) lit. a), d) şi v),art. 50 şi 51, art. 74 lit. d) şi art. 79 alin. (6) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Furnizorul de ultimă opţiune are obligaţia de a furniza energie electrică consumatorilor repartizaţi ca urmare a activării sale de către ANRE.

Domeniu de aplicare

Art. 4. - Prevederile prezentului regulament sunt aplicabile titularilor de licenţă de furnizare a energiei electrice şi consumatorilor de energie electrică de pe teritoriul României care şi-au dat acceptul de a fi preluaţi de furnizorii de ultimă opţiune, în condiţiile prezentului regulament.

Definiţii

Art. 5. - In scopul prezentului regulament se definesc următorii termeni:

1. ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;

2.   consumator casnic - consumatorul care cumpără energie electrică pentru consumul propriu în gospodărie, excluzând consumul aferent activităţilor comerciale sau profesionale;

3.   consumator necasnic mic - orice consumator cu putere maximă aprobată prin avizul tehnic de racordare de până la 100 kVA inclusiv şi care nu utilizează energia electrică în scopuri casnice;

4.   consumator necasnic mare - orice consumator cu putere maximă aprobată prin avizul tehnic de racordare cuprinsă între 100 kVA şi 1 MVA inclusiv şi care nu utilizează energia electrică în scopuri casnice;

5.   consumator necasnic foarte mare - orice consumator cu putere maximă aprobată prin avizul tehnic de racordare de peste 1 MVA;

6.   consumator rău-platnic - consumatorul de energie electrică care a fost deconectat (sau care se află în situaţia de a fi deconectat) din cauza neîndeplinirii obligaţiilor sale de plată;

7.  contract de furnizare de ultimă opţiune - contractul de furnizare a energiei electrice care are la bază contractul-cadru de furnizare de ultimă opţiune reglementat de ANRE şi care produce în mod automat efecte legale începând cu data activării furnizorului de ultimă optiune prin decizie a ANRE;

8.  cota de piaţă a unui furnizor într-o perioadă de referinţă - raportul dintre consumul de energie electrică al tuturor clienţilor finali ai unui furnizor într-o perioadă de referinţă şi suma consumurilor de energie electrică ale clienţilor finali ai tuturor furnizorilor de energie electrică din România în aceeaşi perioadă de referinţă;

9.  furnizor implicit - furnizorul care are obligaţia furnizării energiei electrice către consumatorii captivi situaţi în zona precizată în licenţa de furnizare sau succesorul legal care va desfăşura activitatea de furnizare pentru aceşti consumatori;

10.   furnizor curent - furnizorul aflat în procedura de suspendare sau de retragere a licenţei sale de furnizare a energiei electrice;

11.   portofoliu de clienţi al unui furnizor - totalitatea clienţilor finali pentru care un furnizor prestează serviciul de furnizare a energiei electrice la un moment dat;

12.   preţ de referinţă al energiei electrice pentru categoria consumatorilor necasnici foarte mari - preţul orei pe piaţă pentru ziua următoare de energie electrică;

13.   serviciu de furnizare de ultimă opţiune - serviciul prestat de către un furnizor de ultimă opţiune în raport cu clienţii finali pe care îi preia în această calitate, la tarifele/preţurile de furnizare de ultimă opţiune.

CAPITOLUL II

Documente de referinţă

Art. 6. - La redactarea prezentului regulament au fost luate în considerare prevederile următoarelor acte normative:

a)   Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

b)    ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de aprobare a Metodologiei de stabilire a tarifelor la consumatorii captivi de energie electrică;

c)    ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de aprobare a Procedurii de schimbare a furnizorului de energie electrică;

d)   condiţiile asociate licenţelor pentru furnizarea de energie electrică.

CAPITOLUL III

Desemnarea furnizorilor de ultimă opţiune

Art. 7. - (1) In situaţia în care unul sau mai mulţi consumatori rămân fără acces la serviciile furnizorului ales, cu care au încheiat contract de furnizare, pentru că acestuia i-a fost declanşată procedura de suspendare/retragere a licenţei de furnizare, ANRE repartizează portofoliul de consumatori al furnizorului în cauză, după caz, către unul sau mai mulţi furnizori, denumiţi în continuare furnizori de ultimă opţiune (FUO).

(2)  In scopul menţionat la alin. (1), ANRE va desemna furnizorii de energie electrică ce pot fi activaţi ca FUO, cu respectarea art. 8 şi 9.

(3)   Odată activat de ANRE ca FUO, un furnizor de energie electrică trebuie să presteze serviciul de furnizare la consumatorii preluaţi în condiţiile prezentului regulament.

Art. 8. - La data de 1 iulie a fiecărui an, ANRE desemnează FUO de energie electrică.

Art. 9. - Pentru a putea fi desemnat de către ANRE drept FUO de energie electrică, un furnizor trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:

a)   să aibă o cotă de piaţă în ultimul an calendaristic încheiat cel puţin egală cu cota minimă de piaţă înregistrată de furnizorii impliciţi în aceeaşi perioadă;

b)   să aibă o cifră de afaceri în anul calendaristic încheiat care să îi permită să presteze suplimentar serviciul de furnizare de ultimă opţiune de energie electrică.

Art. 10. - ANRE face publică lista cu FUO desemnaţi pe pagina web a ANRE şi în Monitorul Oficial al României, Partea I.

CAPITOLUL IV

Contractul de furnizare de ultimă opţiune

Art. 11. - (1) Un FUO furnizează energia electrică pe baza contractului de furnizare de ultimă opţiune.

(2)   Contractul de furnizare de ultimă opţiune intră automat în vigoare începând cu ora zero a zilei activării FUO, menţionate în decizia ANRE de activare a FUO.

(3)  Contractul de furnizare de ultimă opţiune trebuie să respecte textul contractului-cadru aprobat de ANRE, fiind interzisă adăugarea sau eliminarea de clauze.

Art. 12. - Contractul de furnizare de ultimă opţiune nu necesită semnăturile părţilor, furnizarea de ultimă opţiune intrând sub incidenţa art. 48 alin. (3) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 13. - Toţi furnizorii au obligaţia să publice pe pagina web proprie, precum şi la centrele de relaţii cu clienţii contractul-cadru de furnizare de ultimă opţiune a energiei electrice.

Art. 14. - Durata maximă a contractului de furnizare de ultimă opţiune este de 6 luni.

Art. 15. - Prestarea serviciului de FUO nu poate prevala asupra obligaţiilor contractuale curente ale furnizorului.

Art. 16. - Pe lângă obligaţiile generale de furnizare, FUO de energie electrică vor asigura şi:

a)   informarea consumatorilor în decurs de 5 zile lucrătoare de la preluare despre schimbarea de furnizor, în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul regulament;

b)   informarea consumatorilor, în decurs de 5 zile lucrătoare de la preluarea acestora, asupra clauzelor contractului de furnizare de ultimă opţiune şi a preţului/tarifului aplicat;

c)   facturarea energiei electrice consumate pe baza tarifelor/preţurilor de furnizare de ultimă opţiune;

d)  afişarea şi punerea la dispoziţia oricărui consumator, la solicitarea acestuia, a listei furnizorilor activi de energie electrică din România;

Art. 17. - Obligaţiile de plată ale consumatorilor pentru serviciul de FUO se calculează pe bază de tarife/preţuri calculate astfel:

(1)   Tariful aplicat de FUO consumatorilor casnici este egal cu tariful CR.

(2)  Tariful aplicat de FUO consumatorilor necasnici mici este cu 10% mai mare decât tariful reglementat D aferent nivelului de tensiune al locului de consum.

(3)  Tariful aplicat de FUO consumatorilor necasnici mari este cu 15% mai mare decât tariful reglementat D aferent nivelului de tensiune al locului de consum.

(4)   Preţul aplicat de FUO consumatorilor necasnici foarte mari este cu 2,5% mai mare decât preţul de referinţă pentru această categorie de consumatori. La preţul rezultat se adaugă şi tarifele pentru serviciile de reţea, serviciile de sistem, operare piaţă şi costurile unitare de furnizare. Furnizorul va considera aceleaşi costuri unitare de furnizare a energiei electrice ca şi pentru consumatorii captivi.

(5)   In situaţia menţionată la alin. (4), în vederea recuperării costurilor cu dezechilibrele, FUO va aplica consumatorilor preluaţi o procedură de penalizare similară cu Procedura privind modul în care consumatorii cu tarife reglementate, cu putere maximă contractată mai mare sau egală cu 3MW, asigură furnizorilor datele necesare la elaborarea prognozei energiei electrice, aprobată de ANRE.

(6)   Preţul pentru energia electrică reactivă aplicat de FUO consumatorilor necasnici cu factor de putere mediu lunar mai mic de 0,92 este cel din ordinul ANRE de stabilire a tarifelor reglementate pentru consumatorii captivi de energie electrică.

(7)   La tarifele/preţurile rezultate după aplicarea regulilor menţionate la alin. (1) -(4) şi (6) se vor adăuga accizele şi taxa pe valoarea adăugată.

Art. 18. - (1) Energia electrica activă consumată, precum şi energia reactivă, inclusiv eventualele penalităţi, din momentul preluării sale de FUO şi până în momentul transferării sale la un alt furnizor sau al încheierii unui alt tip de contract de furnizare, se datorează FUO şi se plătesc de către consumator la preţurile/tarifele specificate ia art. 17, chiar dacă contractul de FUO nu este semnat.

(2) Obligaţiile de plată pentru energia reactivă se calculează pe baza prevederilor Procedurii privind asigurarea energiei electrice reactive şi modul de plată a acesteia, emisă de ANRE.

Art. 19. - Venitul realizat de FUO din această activitate acoperă costurile de achiziţie pentru energia electrică destinată consumatorilor preluaţi în regim de FUO, inclusiv tarifele pentru servicii de reţea, servicii de sistem, de operare piaţă, costurile de furnizare şi un profit rezonabil.

CAPITOLUL V

Incetarea contractului de furnizare de ultimă opţiune

Art. 20. - Contractul de furnizare de ultimă opţiune de energie electrică încetează în una dintre următoarele situaţii:

a) în momentul în care intră în vigoare contractul semnat cu un alt furnizor, cu respectarea procedurii de schimbare a furnizorului;

b)  în momentul în care intră în vigoare un nou contract semnat cu FUO;

c)   la împlinirea duratei de 6 luni calendaristice de prestare a serviciului de furnizare de ultimă opţiune.

CAPITOLUL VI

Obligaţii ale furnizorului de ultimă opţiune

Art. 21. - (1) In primele 7 zile de la data la care a fost notificat cu privire la preluarea sa de către FUO, consumatorul poate opta pentru un alt furnizor, noua schimbare de furnizor efectuându-se cu notificarea FUO, prin derogare de la prevederile Procedurii de schimbare a furnizorului de energie electrică.

(2)   După expirarea celor 7 zile menţionate la alin. (1), în intervalul de derulare a serviciului de furnizare de ultimă opţiune consumatorul poate opta pentru un alt furnizor, cu respectarea Procedurii de schimbare a furnizorului de energie electrică.

(3)    Dacă consumatorul nu notifică FUO asupra schimbării furnizorului în intervalul de derulare a serviciului de furnizare de ultimă opţiune, se consideră că acesta este de acord cu prestarea serviciului de furnizare de către FUO, conform acceptului anterior dat prin contractul de furnizare/actul adiţional la contractul de furnizare cu furnizorul curent.

(4)  In prima săptămână a lunii a patra a serviciului de furnizare de ultimă opţiune, FUO are obligaţia să notifice fiecărui consumator care a rămas în portofoliul său de clienţi care este data la care încetează serviciul de FUO, să transmită acestuia o ofertă de contract de furnizare a energiei electrice şi să informeze care sunt opţiunile consumatorului în acel moment:

a)   pentru consumatorii casnici şi necasnici mici, încheierea cu furnizorul care l-a deservit în regim de FUO a unui contract reglementat în conformitate cu contractele cadru de furnizare de energie electrice aprobate de ANRE pentru aceste categorii de consumatori;

b)  încheierea unui contract negociat cu furnizorul care l-a deservit în regim de FUO;

c)  încheierea unui contract de furnizare cu un alt titular de licenţă de furnizare.

(5)   Neexprimarea niciunei opţiuni de către consumatorii casnici şi necasnici mici până în prima zi lucrătoare a lunii a cincea a serviciului de FUO şi nici a notificării de schimbare de furnizor constituie accept tacit pentru ca furnizorul să încheie, la sfârşitul celor 6 luni, a unui contract de furnizare la tarife reglementate în conformitate cu contractele cadru emise de ANRE, în regim de furnizor implicit, la un tarif egal cu tariful de referinţă pentru fiecare dintre cele două categorii de consumatori.

(6)   Neexprimarea niciunei opţiuni de către consumatorii necasnici mari şi foarte mari până în prima zi lucrătoare a lunii a cincea a serviciului de FUO şi nici a notificării de schimbare de furnizor constituie accept tacit pentru ca furnizorul să întrerupă alimentarea cu energie electrică.

(7)   Până la expirarea perioadei serviciului de furnizare de ultimă opţiune, furnizorul are obligaţia să semneze cu fiecare consumator casnic sau mic necasnic care a rămas în portofoliul său de clienţi şi care nu şi-a manifestat altă opţiune până la momentul respectiv un contract de furnizare conform contractelor-cadru de furnizare la tarife reglementate.

Art. 22. - In decurs de 7 zile de la preluarea parţială sau integrală a portofoliului de consumatori, în funcţie de decizia ANRE, FUO va notifica operatorii de reţea din zonele în care se găsesc locurile de consum preluate că a fost activat ca FUO şi, totodată, va transmite lista consumatorilor preluaţi şi datele de identificare ale acestora.

Art. 23. - FUO publică prin mijloace proprii şi va transmite la ANRE pentru publicare lista consumatorilor pe care îi deserveşte în regim de FUO.

CAPITOLUL VII

Activarea furnizorilor de ultimă opţiune

Art. 24. - (1) ANRE poate activa unul sau mai mulţi furnizori din lista menţionată la cap. III pentru a presta serviciul de furnizare de ultimă opţiune, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Activarea furnizorului/furnizorilor de ultimă opţiune se face prin decizie a preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei.

Art. 25. - Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei prin care a fost/au fost activat/activaţi furnizorul/furnizorii de ultimă opţiune de energie electrică se transmite de către ANRE:

a)  titularului de licenţă de furnizare care trebuie înlocuit;

b)   fiecărui furnizor de ultimă opţiune care va prelua parţial sau integral portofoliul de consumatori.

Art. 26. - FUO activat nu va deservi consumatorii care la momentul preluării au sistată pentru neplată alimentarea cu energie electrică, până la achitarea integrală a obligaţiilor de plată.

CAPITOLUL VIII

Repartizarea consumatorilor de către ANRE

Etapa 1

Recepţia listei consumatorilor afectaţi

Art. 27. - (1) In momentul declanşării procedurii de retragere/suspendare a licenţei de furnizare a energiei electrice, furnizorul este obligat să transmită ANRE lista consumatorilor săi în format electronic prelucrabil, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament, grupaţi pe categorii (consumatori casnici, necasnici mici, necasnici mari şi necasnici foarte mari) şi ordonaţi astfel:

a)   pentru consumatorii necasnici foarte mari, în ordine descrescătoare a consumurilor înregistrate în ultimul an calendaristic;

b)   pentru consumatorii casnici, necasnici mici şi necasnici mari, pe operatori de distribuţie.

(2) Această listă include şi consumatorii care în momentul respectiv sunt înregistraţi în evidenţe ca fiind deconectaţi pentru neplată.

Etapa 2

Intocmirea listei furnizorilor de ultimă opţiune activaţi

Art. 28. - ANRE analizează volumul şi structura portofoliului de consumatori de la art. 27 şi în funcţie de aceste caracteristici întocmeşte lista furnizorilor de ultimă opţiune care urmează a fi activaţi. Aceasta listă poate cuprinde unul, mai mulţi sau toţi furnizorii de ultimă opţiune desemnaţi conform listei menţionate la art. 8

Etapa 3

Modul de repartizare a consumatorilor necasnici foarte mari

Art. 29. - In decurs de 24 de ore de la momentul în care a primit de la furnizorul curent portofoliul său de consumatori, ANRE repartizează în ordinea descrescătoare a consumurilor câte un consumator necasnic foarte mare din lista consumatorilor fiecărui furnizor din lista FUO activaţi, ordonaţi descrescător în funcţie de cota de piaţă, reluând lista furnizorilor de câte ori este necesar până la terminarea listei de consumatori.

Etapa 4

Modul de repartizare a consumatorilor casnici, necasnici mici şi necasnici mari

Art. 30. - (1) In cazul în care furnizorul curent este un furnizor care nu este şi furnizor implicit, ANRE repartizează consumatorii casnici, necasnici mici şi necasnici mari furnizorilor impliciţi aferenţi locurilor de consum respective.

(2) Furnizorul implicit căruia i se repartizează consumatori în conformitate cu alin. (1) va deservi aceşti consumatori în regim de FUO, la tarifele de FUO specificate la art. 17.

Art. 31. - In situaţia în care furnizorul curent este un furnizor implicit, consumatorii casnici, necasnici mici şi necasnici mari vor fi repartizaţi altui furnizor implicit/altor furnizori impliciţi pe baza unei proceduri emise de ANRE. Această procedură va fi realizată în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.

Etapa 5

Transmiterea deciziei şi a coordonatelor consumatorilor

Art. 32. - In decurs de 48 de ore de la primirea listei consumatorilor de la furnizorul curent, ANRE transmite fiecărui furnizor activat ca FUO şi furnizorului curent decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de activare, care include:

a)  data şi ora începerii serviciului de furnizare de ultimă opţiune;

b)   lista consumatorilor necasnici foarte mari care vor fi preluaţi de către fiecare furnizor de ultimă opţiune activat, cu specificarea datelor de identificare a consumatorilor;

c)  obligaţia furnizorului curent de a transmite, în decurs de maximum 4 ore de la primirea deciziei ANRE, către furnizorul de ultimă opţiune activat/furnizorii de ultimă opţiune activaţi informaţiile din baza sa de date referitoare la toţi consumatorii care vor fi preluaţi.

CAPITOLUL IX

Achiziţia energiei electrice de către FUO

Art. 33. - Furnizorul curent poate transfera integral sau parţial către FUO activaţi contractele sale de achiziţie a energiei electrice aflate în derulare, cu acceptul celorlalte părţi contractante şi cu notificarea ANRE.

CAPITOLUL X

Monitorizarea activităţii FUO

Art. 34. - Furnizorii de ultimă opţiune trebuie să actualizeze zilnic cel puţin următoarele date şi evidenţe:

a)   consumatorii preluaţi în regim de FUO şi data preluării acestora;

b)  consumatorii care au notificat trecerea la alt furnizor;

c)  data rezilierii contractului de prestare a serviciului de FUO;

d)  consumatorii reconectaţi în urma efectuării plăţii;

e)  consumatorii preluaţi care se încadrează la categoria consumatorilor vulnerabili;

f)  tarifele/preţurile aplicate pentru fiecare consumator;

g)  modul de achiziţie a energiei electrice;

h) gestiunea contabilă a costurilor şi veniturilor rezultate din activitatea FUO.

Art. 35. - Furnizorii care derulează contracte de furnizare de ultimă opţiune raportează lunar către ANRE următoarele informaţii:

a) numărul şi consumul de energie electrică ale consumatorilor care au trecut către FUO;

b)   numărul şi consumul de energie electrică ale consumatorilor care au trecut de la FUO către un alt furnizor;

c)   numărul şi consumul de energie electrică ale consumatorilor deconectaţi pentru neplată;

d)   numărul şi consumul de energie electrică ale consumatorilor reconectaţi în urma efectuării plăţii;

e)  valoarea creanţelor din serviciul de FUO;

f)   numărul consumatorilor care se încadrează la categoria consumatorilor vulnerabili;

g)  preţurile medii zilnice şi lunare aplicate pentru fiecare tip de consumator mare în perioada de asigurare a serviciului de furnizare de ultimă opţiune;

h) machetele de monitorizare privind situaţia costurilor şi veniturilor realizate, pe modelul machetelor pentru consumatorii captivi.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 36. - Prezentul regulament intră în vigoare la data de 1 iulie 2007, cu excepţia art. 29, 30 şi 31, care intră în vigoare la data de 1 iulie 2008.

Art. 37. - (1) Pentru perioada 1 iulie 2007-30 iunie 2008, furnizorii impliciţi au obligaţia de a îndeplini şi sarcina de furnizor de ultimă opţiune pentru consumatorii din zona de distribuţie a energiei electrice pentru care îndeplinesc sarcina de furnizor pentru consumatorii captivi.

(2) Obligaţia de la alin. (1) este valabilă şi pentru succesorii legali care vor prelua activitatea de furnizare a energiei electrice după separarea legală a activităţilor de distribuţie şi furnizare.

Art. 38 - In perioada 1 iulie 2007-30 iunie 2008 modul de repartizare a consumatorilor foarte mari este identic cu modul de repartizare a consumatorilor casnici, necasnici mici şi necasnici mari, precizat la art. 30 şi 31, respectând criteriul teritorial.

Art. 39. - (1) Operatorii de reţea au obligaţia să încheie contracte de distribuţie/transport de energie electrică cu FUO pentru consumatorii transferaţi acestuia, în termen de 5 zile de la primirea notificării FUO.

(2) Contractele de distribuţie/transport de energie electrică vor conţine clauze de denunţare unilaterală prin care FUO să poată solicita încetarea acestora, în cazul în care încetează şi contractele de furnizare de ultimă opţiune cu consumatorii săi.

Art. 40. - In cazul în care unui FUO i se declanşează procedura de suspendare/retragere a licenţei sale de furnizare, ANRE va elimina din lista de FUO respectivul furnizor.

Art. 41. - Un furnizor de energie electrică are obligaţia de a notifica ANRE şi fiecare operator de distribuţie din zonele în care se găsesc locurile de consum ale clienţilor săi finali expirarea contractelor de furnizare, cu 7 zile înainte de încetarea acestora.

Art. 42. - Incepând cu data intrării în vigoare a prezentului regulament, contractele de furnizare a energiei electrice care se vor încheia vor conţine clauze privind acceptul sau refuzul consumatorilor de energie electrică de a fi preluaţi de către furnizorii de ultimă opţiune activaţi de ANRE în condiţiile prevăzute în prezentul regulament.

Art. 43. - In contractele de furnizare a energiei electrice aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentului ordin, în termen de 9 luni de la această dată se vor întocmi acte adiţionale privind acceptul sau refuzul consumatorilor de energie electrică de a fi preluaţi de furnizorii de ultimă opţiune activaţi de ANRE în condiţiile prevăzute în prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1la regulament

DATE   MINIMALE

pe care furnizorul de ultimă opţiune activat le va include în scrisoarea de notificare pe care o va transmite consumatorilor preluati

1.   Informaţii privind schimbarea furnizorului (data începerii contractului de furnizare de ultimă opţiune, datele de identificare ale FUO activat, perioada maximă a contractului de FUO, informaţii privind tarifele/preţurile de FUO aplicabile consumatorului preluat).

2.  Numărul ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de aprobare a regulamentului de furnizare de ultimă opţiune, numărul ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de desemnare a FUO şi numărul deciziei preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei de activare a furnizorului de ultimă opţiune.

3.    Adresa centrului de relaţii cu clienţii (pentru consumatorii fără acces la internet) unde sunt afişate lista furnizorilor de energie electrică activi din România şi contractul-cadru de furnizare de ultimă opţiune, precum şi modul de accesare a acestor informaţii pentru consumatorii cu acces la internet.

4.   Menţiunea că FUO activat a intrat în posesia informaţiilor referitoare la consumatorul preluat din baza de date a furnizorului precedent.

5.   Informaţii privind drepturile consumatorului preluat de a încheia alte tipuri de contracte de furnizare a energiei electrice înainte şi după expirarea perioadei maxime a contractului de FUO.

ANEXA Nr. 2 la regulament

MODEL

de întocmire a listelor de transfer pentru consumatorii care şi-au dat acceptul pentru a fi transferaţi la FUO

Denumirea furnizorului...............................................

Lista nr.......................

Operator de distribuţie..............................................

Categoria consumatorilor..........................................

Nr. crt.

Denumire consumator

Adresa loc de consum

Cod de identificare loc de consum

Cod de identificare punct de măsurare

Nr. de facturi restante

Stare (D = Deconectat pentru neplată)

Observaţii

NOTĂ:

1.  Listele se completează în format electronic.

2.  Listele se completează pe operatori de distribuţie, completându-se tabele separate pentru fiecare categorie de consumatori.

3.   Pentru consumatorii necasnici foarte mari, tabelul se completează în ordinea descrescătoare a consumului lunar înregistrat în ultimul an calendaristic.

4.  Fiecare furnizor va avea în orice moment disponibile informaţiile conţinute în această anexă.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 14/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 14 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 14/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu