Având în vedere prevederile Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicată, precum şi pe cele ale Legii nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Reţele de transport,în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) şi ale art. 2 pct. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: Articolul IAnexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 457/2011 pentru aprobarea Strategiei de transport intermodal în România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506 şi 506 bis din 18 iulie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La capitolul 2 secţiunea 2.3 subsecţiunea 2.3.2, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 7, cu următorul cuprins: 7. Zona Iaşi
– amplasată rutier şi feroviar pe reţeaua centrală TEN-T;
– conectare la viitoarea autostradă Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni;
– beneficiază de existenţa infrastructurii de transport pe cale ferată largă, facilitându-se astfel legătura feroviară cu Republica Moldova, Ucraina şi Rusia;
– crearea unui pol de creştere economică în zona Moldovei prin concentrarea de structuri de afaceri la Iaşi numită «Future Hub Iaşi».
– potenţial de conectare rutier/feroviar/aerian. 2. La capitolul 2 secţiunea 2.3 subsecţiunea 2.3.2 punctul IV, paragraful 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: În concluzie, zonele-cheie identificate pe baza analizei rutelor şi a fluxurilor de tranzit pentru construirea şi/sau modernizarea a cel puţin unui terminal intermodal, pe termen scurt, sunt: • zona Timişoara (se vor analiza două locaţii - Recaş şi Remetea Mare); • zona Iaşi; • zona municipiului Bucureşti; • zona Constanţa; • zona bazinului fluvial Giurgiu/Olteniţa; • zona Braşov; • zona Suceava. 3. La capitolul 3 secţiunea 3.2 subsecţiunea 3.2.2, punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: 2. Se propune construirea a cel puţin unui terminal care trebuie să corespundă uneia dintre cele 7 (şapte) locaţii principale, şi anume cele 3 porţi/hub-uri de intrare-ieşire a mărfurilor (zona Timişoara/zona Constanţa/zona Iaşi), conectate cu zona municipiului Bucureşti şi cu bazinul fluvial Giurgiu/Olteniţa, precum şi zonele de interes economic şi turistic Braşov şi Suceava. 4. La capitolul 8 anexa nr. 26a, poziţia 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
Nr. crt. |
ACTIVITATE |
SUBACTIVITATE |
Cost estimativ proiect (euro) |
Surse de finanţare |
„8. |
Dezvoltarea terminalelor intermodale 2011-2013 |
Construcţie terminal intermodal Timişoara |
22.000.000 |
POS-T 2007-2013 DM 3.11 |
Construcţie terminal intermodal Suceava2 |
|
POS-T 2007-2013 DM 3.1 |
Construcţie terminal intermodal Braşov3 |
|
POS-T 2007-2013 DM 3.1 |
Construcţie terminal intermodal Iaşi4 |
|
POS-T 2007-2013 DM 3.1 |
Asistenţă tehnică pentru extindere terminal Port Constanţa Sud |
500.000 |
Program TEN-T |
Asistenţă tehnică pentru municipiul Bucureşti (partea de vest) |
500.000 |
Program TEN-T |
Dezvoltare terminal Olteniţa/Giurgiu |
10.000.000 |
POS-T 2007-2013 DM 3.1 |
Buget estimativ 33.000.000“ |
|
5. La capitolul 8 anexa nr. 26a, la nota de subsol, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 4, cu următorul cuprins: 4 În prezent nu există o estimare a costurilor de construire şi/sau modernizare a unui terminal în zona Iaşi. Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Septimiu Buzaşu, secretar de stat