ORDIN Nr. 134
din 11 iunie 2010
pentru modificarea Ordinului
viceprim-ministrului, ministrul administratiei si internelor, interimar, nr.
317/2009 privind activitatea de informare-documentare în Ministerul
Administratiei si Internelor si aprobarea Normelor metodologice privind
alimentarea cu date si utilizarea paginii de intranet a aparatului central al
Ministerului Administratiei si Internelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 400 din 16 iunie 2010
Având în vedere dinamica organizatorică şi
instituţională la nivelul Ministerului Administraţiei şi
Internelor şi necesitatea interconectării tuturor structurilor
subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor la pagina de
intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi
Internelor,
în scopul asigurării premiselor necesare
descentralizării activităţii de diseminare şi gestionare a
informaţiilor, ce urmează a fi postate pe propria pagină de
intranet a structurilor ce intră în compunerea aparatului central, precum
şi a celor subordonate Ministerului Administraţiei şi
Internelor,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin:
Art. I. - Anexa la
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor,
interimar, nr. 317/2009 privind activitatea de informare-documentare în
Ministerul Administraţiei şi Internelor şi aprobarea Normelor
metodologice privind alimentarea cu date şi utilizarea paginii de intranet
a aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 4 ianuarie 2010,
se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei si internelor,
Vasile Blaga
ANEXĂ (Anexa la Ordinul nr. 317/2009)
NORME METODOLOGICE
privind alimentarea cu date şi utilizarea
paginii de intranet a aparatului central al Ministerului Administraţiei
şi Internelor
Art. 1. - Intranetul aparatului central al Ministerului
Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare intranetul
aparatului central, este o reţea concepută în scopul
prelucrării informaţiilor din interiorul instituţiei şi
reprezintă un instrument modern de lucru pus la dispoziţia
utilizatorilor pentru a le facilita comunicarea în timp real şi la
distanţă, pentru a le permite accesul permanent la informaţiile
privind activitatea instituţiei, în vederea realizării cu
operativitate a atribuţiilor legale.
Art. 2. - Condiţiile tehnice şi de securitate
privind utilizarea intranetului aparatului central se stabilesc prin
dispoziţia secretarului general al Ministerului Administraţiei
şi Internelor.
Art. 3. - Intranetul aparatului central
funcţionează ca un centru de informare şi coordonare, care
leagă între ele structurile, procesele şi funcţiile.
Art. 4. - Principalul scop al intranetului aparatului
central este de a oferi personalului din Ministerul Administraţiei şi
Internelor, denumit în continuare MAI, următoarele instrumente:
a) coordonarea activităţii prin transmiterea
de ordine, regulamente, instrucţiuni, dispoziţii, planuri de
acţiune, ordine de zi etc;
b) comunicarea unor anunţuri de grup, statistici,
rapoarte etc;
c) informarea şi documentarea personalului MAI,
prin materiale documentare, buletine de informare şi documentare, sinteze
documentare realizate de Serviciul informare-documentare;
d) sprijin al activităţii, prin consultarea
bazelor de date ce cuprind informaţii utile despre structurile MAI.
Art. 5. - Organizarea paginii de intranet a aparatului
central va fi următoarea:
a) secţiunea cu paginile proprii de intranet ale
structurilor MAI, ce cuprinde, în principal: denumirea, organizarea, numere de
telefon, adrese poştale şi de e-mail, acte normative ce
reglementează activitatea;
b) secţiunea „informaţii de interes
imediat";
c) secţiunea „biblioteca virtuală" a
Serviciului informare-documentare, ce cuprinde buletine de informare şi
documentare, sinteze documentare, publicaţii şi altele asemenea;
d) secţiunea de aplicaţii informatice;
e) link-uri utile;
f) alte secţiuni care pot servi scopului
intranetului aparatului central.
Art. 6. -In vederea bunei organizări a
intranetului aparatului central, se stabilesc următoarele
responsabilităţi:
a) pentru Serviciul informare-documentare din cadrul
Secretariatului general - de a selecta, prelucra, valida şi sistematiza,
după caz, informaţiile proprii sau primite de la structurile MAI,
respectiv de a furniza Direcţiei generale pentru comunicaţii şi
tehnologia informaţiei datele şi informaţiile care se
postează pe pagina de intranet a aparatului central;
b) pentru Direcţia generală pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei - de a asigura suportul
tehnic necesar funcţionării intranetului aparatului central, de a
actualiza conţinutul paginii de intranet a aparatului central, în timpul
programului normal de lucru, cu datele şi informaţiile primite de la
Serviciul informare-documentare şi de a aduce îmbunătăţiri
intranetului aparatului central, conform nevoilor utilizatorilor şi
tehnologiilor existente;
c) pentru structurile MAI, prin persoanele desemnate de
acestea - de a furniza Serviciului informare-documentare datele şi
informaţiile care se postează pe pagina de intranet a aparatului
central, respectiv de a gestiona şi actualiza periodic cu date şi
informaţii pagina proprie de intranet;
d) pentru structurile şi persoanele care
furnizează date şi informaţii - de a răspunde pentru
corectitudinea, acurateţea şi efectele postării datelor şi
informaţiilor pe pagina de intranet şi, după caz, pe pagina
proprie de intranet din cadrul intranetului aparatului central.
Art. 7. - (1) Informaţiile publicate pe intranetul
aparatului central trebuie să fie în concordanţă cu nivelul de
clasificare pentru care este acreditat sistemul informatic care permite
actualizarea, menţinerea şi publicarea informaţiilor.
(2) Accesul utilizatorilor în secţiunea de
aplicaţii informatice se face conform atribuţiilor legale şi
principiului necesităţii de a cunoaşte şi se acordă de
către deţinătorii bazelor de date.
Art. 8. - Personalul de conducere are obligaţia de
a lua toate măsurile necesare pentru consultarea paginii de intranet a
aparatului central - secţiunea „informaţii de interes imediat",
în vederea informării la timp cu privire la comunicările ce îi sunt
adresate.
Art. 9. - (1) Personalul de conducere din aparatul
central al MAI are obligaţia de a lua măsurile necesare pentru
utilizarea, cu precădere, a intranetului aparatului central în schimbul de
corespondenţă şi informaţii al structurii proprii cu
celelalte structuri ale MAI.
(2) In situaţia aplicării procedurii
prevăzute la alin. (1), transmiterea informaţiilor în format
tipărit nu mai este obligatorie.