ORDIN Nr. 1330
din 30 aprilie 2008
privind numirea Comisiei de
atestare a operatorilor economici pentru exploatari forestiere, aprobarea
Regulamentului de functionare a Comisiei de atestare a operatorilor economici
pentru exploatari forestiere si a Criteriilor de atestare a operatorilor
economici in activitatea de exploatare forestiera
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 388 din 22 mai 2008
Văzând Referatul de aprobare nr. 96.222 din 19
februarie 2008 al Direcţiei politici, strategii şi reglementări forestiere din
cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
în temeiul art. II din
Hotărârea Guvernului nr. 1.174/2006 pentru modificarea şi completarea
Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de către deţinătorii de fond
forestier proprietate publică, către agenţii economici, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 85/2004,
în baza art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr.
385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale şi al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi
ministrul economiei şi finanţelor emit următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă componenţa Comisiei de atestare a
operatorilor economici pentru exploatări forestiere, prevăzută în anexa nr. I.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de funcţionare a
Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru exploatări forestiere,
prevăzut în anexa nr. II, precum
şi Criteriile de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de
exploatări forestiere, prevăzute în anexa nr. III.
Art. 3 - Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 1.126/2005 privind numirea Comisiei de atestare a
agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră, aprobarea Regulamentului de funcţionare a
Comisiei de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră
şi a Criteriilor de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare
forestieră, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 987 din 8 noiembrie 2005, cu
modificările ulterioare, se abrogă.
Art. 4. -Anexele nr. I-III fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. I
COMPONENŢA
Comisiei de atestare a operatorilor economici pentru
exploatări forestiere
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Instituţia
|
1.
|
Iacob Dănuţ
|
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
|
2.
|
Achim Dan
|
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
|
3.
|
Bîlea Ion Codruţ
|
Regia Naţională a Pădurilor- Romsilva
|
4.
|
Ciomag Dragoş
|
Regia Naţională a Pădurilor- Romsilva
|
5.
|
Alexa Vasile
|
Asociaţia Administratorilor de Păduri din România
|
6.
|
Constantinescu Gheorghe
|
Asociaţia Forestierilor din România -ASFOR
|
7.
|
Creţu Ovidiu
|
Asociaţia Forestierilor din România -ASFOR
|
8.
|
Ionaşcu Gheorghiţă
|
Asociaţia Forestierilor din România -ASFOR
|
9.
|
Sbera Ioan
|
Asociaţia Forestierilor din România -ASFOR
|
ANEXA Nr. II
REGULAMENT
de funcţionare a Comisiei de atestare a operatorilor
economici pentru exploatări forestiere
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentul regulament stabileşte modul de
organizare şi funcţionare a Comisiei de atestare a operatorilor economici
pentru exploatări forestiere, care au ca obiect de activitate exploatarea masei
lemnoase pe picior din fondul forestier proprietate publică, procedura şi
condiţiile de atestare conform unei metodologii unitare.
(2) Comisia de atestare a operatorilor economici pentru
exploatări forestiere, denumită în continuare comisie, este singura abilitată să
emită certificate de atestare pentru operatorii economici persoane juridice
care solicită atestarea în condiţiile prezentului regulament.
Art. 2. - Obţinerea certificatului de atestare emis de
către comisie este obligatorie pentru persoanele juridice care desfăşoară
activitatea de exploatare forestieră sau prestări de servicii de exploatare a
masei lemnoase pe picior.
Art. 3. -In sensul prezentului regulament, următorii
termeni se definesc astfel:
a) certificat de atestare/reatestare - documentul emis în condiţiile prevăzute de prezentul regulament,
care dă dreptul posesorului acestuia să desfăşoare activitatea de exploatare
forestieră sau activitatea de prestări de servicii de exploatare a masei
lemnoase pe picior;
b) atestare - obţinerea
certificatului de atestare în condiţiile prevăzute de prezentul regulament;
c) reatestare -
obţinerea certificatului de reatestare de către operatorul economic care
anterior obţinerii acestuia a fost atestat pentru activitatea de exploatare
forestieră.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea comisiei
Art. 4. - Membrii comisiei îşi păstrează calitatea de
angajaţi ai instituţiilor de la care provin.
Art. 5. - (1) Activitatea comisiei este condusă de un
preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret dintre membrii acesteia
la prima şedinţă de lucru, care va avea loc în maximum 10 zile de la data
intrării în vigoare a prezentului regulament.
(2) In caz de modificare a componenţei comisiei în
procent mai mare de 50%, la prima şedinţă de lucru se face realegerea
preşedintelui şi a vicepreşedintelui.
Art. 6. - (1) Secretariatul comisiei este asigurat din 4
persoane, astfel:
a) două persoane din partea Asociaţiei Forestierilor
din România -ASFOR, denumită în continuare ASFOR;
b) o persoană din partea
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
c) o persoana din partea Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva.
(2) ASFOR asigură, în condiţiile legii, susţinerea
financiară şi spaţiul pentru desfăşurarea activităţii comisiei.
(3) Documentele pentru atestare/reatestare se depun la
sediul ASFOR.
Art. 7. - (1) Comisia este formata din 9 membri.
(2) Comisia funcţionează regulamentar în prezenţa
preşedintelui sau a vicepreşedintelui şi a unui număr de minimum 5 membri.
(3) Hotărârile comisiei sunt legale dacă se iau prin
votul majorităţii simple a membrilor comisiei prevăzute la alin. (1).
Art. 8. -Atribuţiile comisiei sunt următoarele:
a) examinarea cererilor şi a documentelor prezentate
pentru atestare/reatestare şi adoptarea hotărârii cu privire la îndeplinirea
condiţiilor de atestare;
b) eliberarea certificatului de atestare/reatestare
pentru operatorii economici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul regulament;
c) respingerea cererilor de atestare/reatestare pentru
operatorii economici care nu îndeplinesc condiţiile
prevăzute de prezentul regulament, cu motivarea respingerii şi comunicarea
motivării solicitanţilor, prin secretariatul comisiei;
d) retragerea certificatelor de atestare/reatestare, în
condiţiile legii;
e) stabilirea nivelului maxim al volumului anual de lemn
pe picior posibil de exploatat, potrivit criteriilor cuprinse în anexa nr. III
la ordin;
f) informarea trimestrială a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură şi a autorităţii publice centrale sub a
cărei autoritate se desfăşoară exploatarea masei lemnoase despre modul de
desfăşurare a activităţii comisiei şi despre hotărârile adoptate.
Art. 9. -Atribuţiile preşedintelui comisiei sunt
următoarele:
a) aprobarea graficelor cu programarea şedinţelor comisiei, la propunerea secretariatului;
b) semnarea, în conformitate cu hotărârile comisiei, a
certificatelor de atestare/reatestare sau, după caz, a comunicărilor de respingere
a cererilor de atestare/reatestare, cu motivaţia aferentă;
c) formularea propunerii de
înlocuire a membrilor comisiei care nu îşi îndeplinesc atribuţiile prevăzute de
prezentul regulament la autorităţile care i-au desemnat;
d) semnarea tuturor documentelor care privesc
activitatea comisiei;
e) informarea trimestrială a autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură şi a autorităţii publice sub a cărei
autoritate se desfăşoară exploatarea masei lemnoase despre modul de desfăşurare
a activităţii comisiei şi despre hotărârile adoptate.
Art. 10. - (1) Vicepreşedintele comisiei coordonează
activitatea secretariatului şi răspunde de asigurarea condiţiilor normale de
desfăşurare a activităţilor curente.
(2) Vicepreşedintele comisiei exercită atribuţiile
preşedintelui, în lipsa acestuia.
(3) Vicepreşedintele analizează reclamaţiile făcute
de autorităţile publice, persoanele fizice şi juridice şi propune comisiei
adoptarea unor decizii referitoare la acestea.
Art. 11. - Atribuţiile secretariatului comisiei sunt
următoarele:
a) primirea documentaţiilor necesare
atestării/reatestării;
b) întocmirea graficului de şedinţe, pe care îl supune
spre aprobare preşedintelui comisiei;
c) pregătirea şedinţelor şi asigurarea logisticii necesare
desfăşurării acestora;
d) inventarierea documentelor din dosarele prezentate
pentru atestare/reatestare, completarea unei fişe
pentru fiecare dosar şi returnarea dosarelor incomplete care au fost respinse
de comisie;
e) redactarea certificatului de atestare/reatestare şi
prezentarea acestuia spre semnare preşedintelui comisiei, conform hotărârii
acesteia;
f) întocmirea comunicărilor către operatorii economici
cărora li s-au respins cererile de atestare/reatestare, precizarea motivelor de respingere şi prezentarea
acestora spre semnare preşedintelui comisiei;
g) ţinerea evidenţei dosarelor de atestare/reatestare
într-un registru special şi reactualizarea, după fiecare şedinţă, a listei
operatorilor economici atestaţi/reatestaţi, în ordine alfabetică, pe suport
electronic, precum şi a celor respinşi;
h) arhivarea dosarelor care au fost analizate de
comisie;
i) comunicarea către operatorii economici a hotărârii
comisiei privind retragerea certificatului de atestare/reatestare;
j) întocmirea procesului-verbal de şedinţă şi
consemnarea modului în care se desfăşoară lucrările comisiei;
k) redactarea hotărârilor comisiei şi a celorlalte
documente emise de aceasta;
l) comunicarea informaţiilor
privind întocmirea documentaţiilor aferente cererilor de atestare/reatestare
către operatorii economici interesaţi.
Art. 12. - Membrii comisiei au obligaţia să anunţe
conducerea comisiei, cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei de
lucru programate, despre neparticiparea la şedinţa de lucru, cu motivarea neparticipării.
CAPITOLUL III
Documentele necesare pentru atestare/reatestare
Art. 13. - (1) In vederea
obţinerii certificatului de atestare/reatestare, persoanele juridice au
obligaţia de a depune la secretariatul comisiei documentaţia care trebuie să cuprindă
următoarele:
a) cererea de atestare/reatestare, întocmită conform
modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) statutul sau actul constitutiv, din care să rezulte
că în obiectul de activitate este prevăzută activitatea de exploatare
forestieră, în copie;
c) actul de înregistrare a operatorului economic, în
copie: sentinţa sau încheierea judecătorului delegat de pe lângă oficiul
registrului comerţului;
d) certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului, în copie;
e) situaţia asigurării cu personal de specialitate
angajat pe durata de valabilitate a certificatului de atestare pentru
activitatea de exploatare a lemnului, semnată de conducătorul persoanei
juridice şi vizată de inspectoratul teritorial de muncă, conform modelului
prezentat în anexa nr. 2, sau copia contractului individual de muncă vizat de
inspectoratul teritorial de muncă;
f) copii de pe diplomele de
absolvire/licenţă ale personalului de specialitate cu studii medii şi
superioare, pentru un program normal de lucru sau parţial, dar nu mai puţin de
4 ore/zi, cu condiţia să nu fie angajat decât la două societăţi comerciale;
g) situaţia asigurării cu utilaje proprii specifice
activităţii de exploatare forestieră, şi anume: maşini multifuncţionale,
fierăstraie mecanice, tractoare articulate forestiere, tractoare universale,
funiculare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, însoţită de adeverinţa
eliberată de administraţia financiară sau de primărie, după caz, ori acte de
vânzare-cumpărare autentificate la notariat; operatorul economic trebuie să
facă dovada deţinerii de utilaje pentru exploatarea unui volum anual de minimum
5.000 m3;
h) situaţia contractării volumului de lemn pe picior în
perioada ultimei atestări/reatestări, dacă se solicită reatestarea, conform
modelului prezentat în anexa nr. 4;
i) calculul capacităţii anuale de exploatare
forestieră;
j) copia cazierului tehnic de exploatare
a masei lemnoase, completat la zi, numai pentru operatorii economici care
solicită reatestarea.
(2) Personalul de specialitate trebuie să fie: maistru
exploatare forestieră, tehnician, inginer în domeniul silviculturii.
(3) Operatorii economici la
care asociaţii au studii medii sau superioare de specialitate vor prezenta
numai diploma în copie.
Art. 14. - (1) Prezentarea incompletă a documentelor
prevăzute la art. 13 determină respingerea cererii de atestare/reatestare a
operatorului economic respectiv.
(2) Prezentarea de date false în documentele prevăzute
la art. 13 determină nulitatea certificatului de atestare, precum şi celelalte
forme de răspundere legală.
CAPITOLUL IV
Procedura de atestare/reatestare
Art. 15. - (1) Procedura de atestare/reatestare se desfăşoară în următoarele etape:
a) etapa I - inventarierea de
către secretariatul comisiei, cu minimum două zile lucrătoare înainte de data
programării şedinţei comisiei, a documentelor din dosarele prezentate de
operatorii economici în vederea atestării/reatestării, completarea unei fişe cu
documentele din fiecare dosar şi propunerea către comisie a analizării celor
corespunzătoare şi a respingerii dosarelor incomplete;
b) etapa a II-a - analiza de către comisie a
documentaţiilor înregistrate şi prezentate de secretariat, pentru operatorii
economici care solicită atestarea/reatestarea;
c) etapa a III-a - deliberarea comisiei privind
atestarea/reatestarea operatorilor economici sau respingerea cererilor, cu
precizarea motivelor care au condus la această
decizie;
d) etapa a IV-a - eliberarea certificatelor de atestare/
reatestare.
(2) Şedinţa de analiză a documentaţiilor nu se desfăşoară
în prezenţa reprezentanţilor operatorilor economici.
Art. 16. - (1) Hotărârile adoptate de comisie se
consemnează în procese-verbale de şedinţă, fiind semnate de către toţi membrii
prezenţi.
(2) Procesele-verbale şi alte date necesare privind
operatorii economici se înregistrează într-un registru special.
(3) Procesele-verbale şi registrele prevăzute la alin.
(2) se arhivează la secretariatul comisiei o perioadă de 2 ani de la data
expirării valabilităţii certificatelor de atestare emise în baza hotărârilor
comisiei consemnate în acestea.
Art. 17. - (1) Membrii comisiei poartă întreaga
răspundere pentru hotărârile luate.
(2) Hotărârile comisiei cu privire la
atestare/reatestare ori respingerea cererilor de atestare/reatestare sunt aduse
la cunoştinţa celor interesaţi de către secretariatul comisiei.
(3) Certificatele de atestare/reatestare se transmit
operatorilor economici prin poştă cu confirmare de
primire sau, după caz, prin delegat, prin grija secretariatului comisiei.
Art. 18. - (1) Certificatele de atestare/reatestare a
operatorilor economici se întocmesc conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
(2) Certificatele de
atestare/reatestare se eliberează pentru o perioadă de 2 ani, cu obligaţia
operatorului economic de a solicita reatestarea la schimbarea condiţiilor
pentru care a fost atestat iniţial.
(3) Neîndeplinirea de către operatorul economic a
obligaţiei prevăzute la alin. (2) determină retragerea certificatului de atesta
re/re atestare.
(4) In cazurile în care condiţiile şi criteriile de
atestare/reatestare au suferit modificări, cum ar fi mărirea capacităţii de
exploatare, modificarea personalului de specialitate, remedierea deficienţelor
care au determinat retragerea certificatului de atestare, operatorul economic
are obligaţia să solicite reatestarea, în termen de 20 de zile lucrătoare de la
schimbarea condiţiilor iniţiale, cu respectarea prevederilor prezentului regulament.
(5) In cazul în care operatorul economic nu îşi
îndeplineşte obligaţia prevăzută la alin. (4), comisia procedează la retragerea
atestatului.
(6) In urma sesizărilor primite sau din oficiu
comisia analizează îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de
atestare/reatestare de către operatorul economic respectiv, căruia îi solicită
documentele necesare, şi retrage, dacă este cazul, certificatul de
atestare/reatestare emis.
(7) Operatorul economic căruia i s-au solicitat
documente în condiţiile prevăzute la alin. (6) este obligat să le pună la
dispoziţia secretariatului comisiei în termen de cel mult 20 de zile de la data
primirii solicitării.
(8) Nepunerea la dispoziţia secretariatului comisiei
a documentelor în condiţiile prevăzute la alin. (7)
atrage retragerea certificatului de atestare/reatestare.
(9) In cazul pierderii/distrugerii/furtului
certificatului de atestare/reatestare, comisia eliberează un duplicat al
acestuia, după publicarea de către operatorul economic a unui anunţ în acest
sens într-un cotidian de circulaţie naţională.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 19. - Certificatele de atestare/reatestare
eliberate anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin sunt valabile
până la data expirării lor, dacă nu au fost retrase sau
anulate.
Art. 20. - Contestaţiile la hotărârile comisiei se
soluţionează conform legii.
Art. 21. - (1) Deţinătorii de fond forestier
proprietate publică sunt obligaţi să consemneze volumul de lemn contractat,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(2) Nerespectarea acestei dispoziţii atrage răspunderi
conform legislaţiei silvice.
Art. 22. - (1) Constatarea încălcărilor privind
îndeplinirea condiţiilor de atestare/reatestare prevăzute de prezentul
regulament se face de către personalul silvic cu atribuţii de control al
Direcţiei generale de control silvic şi cinegetic din cadrul Ministerului Agriculturii
şi Dezvoltării Rurale.
(2) Constatarea neîndeplinirii obligaţiilor ce revin
operatorilor economici privind respectarea prezentului regulament se face de
către personalul silvic cu atribuţii de control din cadrul inspectoratelor
teritoriale de regim silvic şi vânătoare, în raza lor de competenţă.
(3) Unităţile teritoriale ale Regiei Naţionale a
Pădurilor - Romsilva şi structurile silvice autorizate au obligaţia să
informeze inspectoratele teritoriale de regim silvic şi vânătoare cu privire la
eventualele încălcări ale prezentului regulament de către operatorii economici.
Art. 23. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Operatorul economic(denumire, telefon,
fax)................................................
Nr.....................................din.....................
CERERE DE ATESTARE/REATESTARE
Nr.............din.............
Subscrisa (denumirea
operatorului economic şi forma juridică)
.......................................................................................................................................,
cu sediul în(localitatea, judeţul, strada, nr. etc.) ......................................................................................................................................,
telefon......................................, înfiinţată
prin(tip, nr, data emiterii)
................................................................................................................şi înregistrată
la oficiul registrului comerţului ....................................la nr................, solicit
eliberarea certificatului de atestare pentru execuţia de lucrări de exploatări
forestiere.
In susţinerea prezentei cereri, declar pe propria
răspundere următoarele elemente cu privire la situaţia actuală a societăţii:
1. Date generale:
- actul constitutiv, statutul, contractul de asociere
- vechimea în activitatea de exploatare forestieră................ani
- codul fiscal..............................................................
- capitalul social
subscris............................................
-
banca......................................................................
2. Obiectul de activitate principal......................................,
secundar....................................
3. Volumul de lemn pe picior exploatat în
anul..............................................m3
4. Volumul de lemn pe picior de exploatat
anual...........................................m3
5. Numărul total de
salariaţi............................, din care:
a) personal de specialitate în domeniul silviculturii:
- ingineri................
- tehnicieni.............
- maiştri.................
b) alte categorii de personal.........................
6. Baza materială proprie (număr):
- maşini multifuncţionale
- fierăstraie
mecanice..................................
- tractoare articulate forestiere.....................
- tractoare universale..................................
- funiculare.................................................
Anexez la prezenta cerere documentele prevăzute de art.
13 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare a
operatorilor economici pentru exploatări forestiere, aprobat prin Ordinul
ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului economiei şi
finanţelor nr. 223/1.330/2008.
Semnătura autorizată şi ştampila
....................................................
ANEXA Nr. 2 la regulament
Operatorul economic........................
SITUAŢIA
asigurării cu personal de specialitate angajat pe
durata de valabilitate a certificatului de atestare pentru activitatea de exploatare a lemnului
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Data naşterii
|
Funcţia
|
Pregătirea de specialitate
|
Vechimea (ani)
|
în specialitate
|
în unitate
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data completării
.....................................................
Semnătura autorizată şi ştampila
.....................................................
ANEXA Nr. 3 la regulament
Operatorul
economic...............................................
SITUAŢIA
asigurării cu utilaje proprii specifice activităţii
de exploatare forestieră
Nr. crt.
|
Denumirea şi marca utilajului sau
atelajului
|
Anul de fabricaţie
|
Anul achiziţiei
|
Numărul de înmatriculare
(după caz)
|
Gradul de uzură %
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTA:
Data completării
.....................................................
Semnătura autorizată şi ştampila
.....................................................
ANEXA Nr. 4 la regulament
SITUAŢIA*)
contractării volumului de lemn pe picior în perioada
atestării/reatestării
Operatorul economic S.C....................................................................
Certificat de atestare:
seria...................nr......................din...................
Nr. crt.
|
Anul/ Parchetul
|
Contractul**)
Nr. ..........
din............
|
Volumul contractat (mii m3)
|
Viza deţinătorului
|
Total
|
Răşinoase
|
Fag
|
Cvercinee
|
Alte specii
|
Volum
cumulat în anul ***)
|
Organizatorul licitaţiei****)
|
Semnătura şi ştampila
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Insoţeşte certificatul de atestare a operatorului
economic şi se completează, la fiecare contractare de masă lemnoasă pe picior,
de către organizatorul licitaţiei/negocierii.
**) In coloana 2 se va menţiona tipul contractului şi
se va nota, după cum urmează:
- (A) Contract de achiziţie masă lemnoasă pe picior
- (PS) Contract prestări servicii de exploatare
forestieră
***) Rezultă prin cumulul volumului contractat pentru
anul în curs şi nu poate avea o valoare mai mare decât cea pentru care a fost emis certificatul de atestare.
****) Conform definiţiei din Hotărârea Guvernului nr.
85/2004 pentru aprobarea Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de către
deţinătorii de fond forestier proprietate publică, către agenţii economici, cu
modificările şi completările ulterioare.
Preşedintele comisiei de atestare,
.................................................................
ANEXA Nr. 5 la regulament
- faţă -
ROMÂNIA
COMISIA DE ATESTARE A OPERATORILOR ECONOMICI ÎN
ACTIVITATEA DE EXPLOATARE FORESTIERĂ
CERTIFICAT DE ATESTARE/REATESTARE
Seria................/Nr.............
Comisia de atestare a operatorilor economici pentru
exploatări forestiere, constituită în baza prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 1.174/2006 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de vânzare a
masei lemnoase de către deţinătorii de fond forestier proprietate publică,
către agenţii economici, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 85/2004,
în urma desfăşurării procedurii de atestare conform
prevederilor Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al
ministrului economiei şi finanţelor nr. 223/1.330/2008, emite prezentul
CERTIFICAT DE ATESTARE/REATESTARE
Operatorului economic(denumirea şi forma juridică)
.............................................................................................................................................,
cu sediul în(localitatea, judeţul, strada numărul
etc.) ...........................................................................................................................,
înfiinţat prin(numărul şi data emiterii acestuia)
........................................................................................................................................................................ ...............
şi înregistrat la oficiul registrului comerţului la
nr...........................................
se atestă, prin prezentul certificat, că are
capacitatea de a exploata anual un volum brut de..................mii m3 de lemn pe picior.
Prezentul certificat este valabil până la data
de.................................
Dosar............................
Preşedintele comisiei de atestare
......................................................
LS./S.S.
- verso -
Menţiuni cu ocazia revizuirii:
Anul revizuirii
|
Data revizuirii
|
Capacitatea de exploatare stabilită
la revizuire
[mii m3/an]
|
Semnătura şi ştampila preşedintelui
comisiei
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
ANEXA Nr. III
CRITERIILE DE ATESTARE
a operatorilor economici pentru activitatea de
exploatări forestiere
Hotărârea comisiei de atestare a operatorilor economici
pentru activitatea de exploatări forestiere se va lua pe baza următoarelor
criterii:
1. operatorul economic este persoana juridică cu obiect de activitate în domeniul exploatărilor forestiere;
2. operatorul economic are încadrat personal tehnic,
după cum urmează:
a) pentru un inginer silvic se stabileşte o capacitate
de exploatare de 30.000 m3/an;
b) pentru un maistru în exploatare
forestieră sau tehnician silvic se stabileşte o capacitate de exploatare de
10.000 m3/an;
3. operatorul economic are asigurată dotarea cu
utilaje specifice necesare realizării lucrărilor de exploatare forestieră,
pentru următoarele capacităţi:
a) un tractor articulat forestier - 6.000 m3;
b) un tractor universal - 5.000 m3;
c) un utilaj multifuncţional - potrivit datelor
tehnice;
d) un funicular - potrivit datelor tehnice;
4. pentru utilajele specifice, capacitatea se
calculează astfel:
a) în cazul utilajelor
conducătoare (tractoare articulate forestiere, tractoare universale, utilaje
multifuncţionale şi funiculare), la care gradul de uzură depăşeşte 50%,
capacitatea de exploatare care se atestă se stabileşte prin diminuarea cu 50% a
capacităţii prevăzute la pct. 3;
b) în cazul utilajelor conducătoare (tractoare
articulate forestiere, tractoare universale, utilaje multifuncţionale şi
funiculare), la care gradul de uzură este cuprins între 1 şi 50%, capacitatea
de exploatare care se atestă se stabileşte prin diminuarea cu procentul aferent
uzurii a capacităţii prevăzute la pct. 3;
5. capacitatea de exploatare se stabileşte ca valoarea
cea mai mică rezultată din îndeplinirea cumulativă a condiţiilor privind
personalul de specialitate şi dotarea cu utilaje
specifice.