Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1309 din 14.08.2012

pentru aprobarea Regulilor generale pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe liniile ferate industriale
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 603 din 22 august 2012





În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) punctul (ii) din anexa nr. 1 - „Regulament de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR“ la anexa nr. 1 - „Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Feroviare Române - AFER“, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 4 alin. (1) pct. 1 şi 12 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă Regulile generale pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe liniile ferate industriale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2(1) Operatorii economici care exploatează locomotive telecomandate pentru manevra vehiculelor au obligaţia să întocmească reglementări specifice proprii pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe liniile ferate industriale.(2) Reglementările specifice prevăzute la alin. (1) vor face parte din dosarul care stă la baza acordării de către Autoritatea Feroviară Română - AFER a autorizaţiei de exploatare a liniei ferate industriale. Articolul 3Prevederile prezentului ordin se aplică operatorilor economici care deţin linii ferate industriale şi exploatează locomotive telecomandate pentru manevra vehiculelor. Articolul 4Autoritatea Feroviară Română - AFER şi operatorii economici care deţin linii ferate industriale şi exploatează locomotive telecomandate pentru manevra vehiculelor vor duce la îndeplinire prezentul ordin. Articolul 5Prezentul ordin intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Septimiu Buzaşu, secretar de stat
ANEXĂREGULI GENERALE pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe liniile ferate industriale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezentele reguli generale pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe liniile ferate industriale, denumite în continuare reguli generale, stabilesc principiile valabile pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată, în condiţii de siguranţă feroviară, pe liniile ferate industriale ale operatorului economic. Articolul 2În înţelesul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie: a)locomotivă telecomandată - locomotivă pentru care Autoritatea Feroviară Română - AFER a eliberat un certificat de omologare tehnică feroviară şi care poate fi acţionată de la distanţă de către personalul de locomotivă telecomandată, cu ajutorul unui echipament de comandă de la distanţă, prin intermediul unei legături radio predefinite. Locomotiva poate fi condusă atât de la postul de conducere din cabină, cât şi acţionată din afara cabinei, în sistem telecomandat. Atunci când locomotiva este utilizată pentru remorcarea trenurilor, conducerea acesteia se face din cabina de conducere, fiind interzisă conducerea locomotivei în sistem telecomandat; b)conducere locomotivă telecomandată - acţionare efectivă a comenzilor locomotivei în vederea pornirii, deplasării şi opririi locomotivei telecomandate, a manevrării vehiculelor şi, după caz, a remorcării convoiului de manevră/trenului la care aceasta este legată; c)deservire locomotivă telecomandată - efectuare a tuturor operaţiunilor de exploatare şi supraveghere a funcţionării locomotivei telecomandate în timpul manevrării vehiculelor, remorcării convoaielor de manevră/trenurilor şi deplasării izolate a locomotivei; d)acţionare de la distanţă a locomotivei telecomandate - acţionarea efectivă a comenzilor locomotivei prin intermediul instalaţiei de telecomandă, în vederea pornirii, deplasării şi opririi locomotivei, a manevrării vehiculelor şi, după caz, a remorcării convoiului de manevră la care aceasta este legată; e)personal de locomotivă telecomandată - mecanicul de locomotivă-automotor care deţine permis de conducere pentru tipul de locomotivă pe care o conduce/deserveşte sau o acţionează de la distanţă şi este autorizat pentru activităţile pe care le efectuează în cadrul manevrei cu locomotiva telecomandată, conform reglementărilor specifice în vigoare; f)vehicul - un vehicul feroviar care circulă pe propriile roţi pe liniile de cale ferată, cu sau fără tracţiune; g)manevra vehiculelor - operaţia de mişcare a vehiculelor pe aceeaşi linie sau de pe o linie pe alta; h)linie ferată industrială - linie pe care se desfăşoară operaţiuni de transport feroviar, precum şi servicii conexe sau adiacente acestora şi care nu sunt administrate de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 402/2004. Articolul 3(1) Prezentele reguli generale se aplică pentru manevra vehiculelor pe liniile ferate industriale ale operatorului economic, denumite în continuare LFI, realizată cu locomotive telecomandate şi stabilesc principii pentru:a)activitatea personalului de locomotivă care conduce/deserveşte şi efectuează manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată; b)modul de efectuare a manevrei vehiculelor pe LFI cu locomotiva telecomandată; c)modul în care se face legarea/dezlegarea vehiculelor cu care se manevrează; d)modul de procedare când se manevrează peste trecerile la nivel din incinta LFI; e)modul de menţinere a competenţelor profesionale şi de verificare periodică a acestora pentru personalul care conduce/deserveşte şi efectuează manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată; f)condiţii tehnice generale pentru echipamentul de comandă la distanţă ce echipează locomotiva telecomandată. (2) Prezentele reguli generale, aşa cum au fost enunţate, se completează cu prevederile regulamentelor şi instrucţiunilor care, conform prevederilor Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviară, cu modificările şi completările ulterioare, constituie norme naţionale de siguranţă, precum şi cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 402/2004, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 2.299/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. Articolul 4(1) Reglementările specifice proprii pentru efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată pe LFI, denumite în continuare reglementări specifice proprii, întocmite conform prevederilor art. 2 alin. (1) din ordin, de către operatorul economic care exploatează locomotive telecomandate, vor detalia modul de lucru, în funcţie de tipul locomotivei telecomandate, al instalaţiei de telecomandă, al dispozitivului de linii pe care se efectuează manevra vehiculelor, precum şi alte particularităţi menţionate în instrucţiunile pentru funcţionarea şi exploatarea locomotivei telecomandate, întocmite de către fabricant/furnizor.(2) Reglementările specifice proprii trebuie să includă precizări cu privire la:a)obligaţiile şi responsabilităţile pentru personalul de locomotivă telecomandată; b)prezentarea activităţilor de manevră ce se realizează cu locomotiva telecomandată; c)prezentarea amănunţită a tehnologiei de lucru şi a operaţiunilor de manevră efectuate privind:

solicitările de efectuare a manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată, întocmirea şi transmiterea planului de manevră;

transmiterea comunicărilor referitoare la executarea manevrei prin radiotelefon sau prin alte instalaţii de telecomunicaţii;

efectuarea şi verificarea parcursului de manevră;

executarea manevrei peste trecerile la nivel;

legarea/dezlegarea vehiculelor cu care se manevrează;

asigurarea procentului de masă frânată minim necesar la manevră şi a procentului de masă frânată minim necesar pentru menţinere pe loc;

manevra vehiculelor încărcate cu mărfuri periculoase;

rechizitele şi staţia radio necesare pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor;

asigurarea vehiculelor contra fugirii; d)definirea zonelor de lucru cu locomotiva telecomandată, în cadrul dispozitivului LFI; e)sarcinile privind urmărirea în exploatare a locomotivei telecomandate; f)modul de asigurare a menţinerii competenţelor profesionale şi a verificării periodice pentru personalul care conduce/deserveşte şi efectuează manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată. (3) Reglementările specifice proprii trebuie să conţină date tehnice ale LFI referitoare la: tonajul maxim admis la manevră pe LFI, viteza maxim admisă, procentul de masă frânată minim necesar la manevră şi procentul de masă frânată minim necesar pentru menţinere pe loc şi modul de asigurare a vehiculelor contra fugirii. Aceste date tehnice sunt specificate în regulamentul tehnic de exploatare a LFI.(4) Personalul de locomotivă telecomandată este obligat să cunoască şi să respecte reglementările specifice proprii. Articolul 5Reglementările specifice proprii, aprobate de conducerea operatorului economic, vor fi prezentate la Autoritatea Feroviară Română - AFER, în cadrul dosarului cu documentaţia pentru obţinerea/modificarea autorizaţiei de exploatare a LFI. Articolul 6Manevra vehiculelor atunci când locomotiva telecomandată este acţionată de la distanţă se efectuează numai pe dispozitivul de LFI, fără a depăşi limita de proprietate a acestora. Articolul 7În cazul în care locomotiva telecomandată este condusă/deservită din postul de conducere, manevra vehiculelor se efectuează în conformitate cu prevederile prevăzute în normele naţionale de siguranţă. Capitolul IICondiţii pentru personalul de locomotivă telecomandată Articolul 8Pentru a putea conduce/deservi sau acţiona de la distanţă o locomotivă telecomandată, personalul de locomotivă telecomandată trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)să deţină, în mod obligatoriu, următoarele documente specifice:

permis de conducere pentru tipul de locomotivă pe care o conduce/deserveşte sau o acţionează de la distanţă şi autorizaţie pentru activitatea de manevră în sistem simplificat;

autorizaţie pentru exercitarea funcţiei de manevrant vagoane sau autorizaţie pentru efectuarea operaţiunilor la manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată; b)să deţină, după caz, şi alte autorizaţii necesare efectuării activităţilor pe care le desfăşoară şi/sau pentru manipularea instalaţiilor de siguranţa circulaţiei pe care le utilizează în timpul serviciului, cuprinse în reglementările specifice proprii; c)să obţină certificarea periodică a competenţelor profesionale; d)să deţină aviz de aptitudine medicală cu menţiunea „APT MEDICAL“ şi aviz de aptitudine psihologică cu menţiunea „APT PSIHOLOGIC“ - în perioada de valabilitate, corespunzătoare exercitării funcţiilor de mecanic de locomotivă-automotor şi de manevrant vagoane. Articolul 9În vederea autorizării pentru efectuarea operaţiunilor de manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată, personalul desemnat trebuie să urmeze un curs de perfecţionare pentru dobândirea competenţelor profesionale necesare exercitării atribuţiilor privind efectuarea operaţiunilor de manevră care nu sunt specifice funcţiei mecanic de locomotivă-automotor la Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară - CENAFER. Articolul 10Personalul de locomotivă telecomandată trebuie să cunoască LFI pe care execută manevrarea vehiculelor. Prin cunoaşterea LFI se înţelege observarea şi memorarea particularităţilor LFI unde îşi desfăşoară activitatea şi a instalaţiilor aferente acestora, precum şi fixarea reperelor necesare efectuării manevrei în condiţii de siguranţa circulaţiei. Articolul 11(1) Pentru personalul de locomotivă telecomandată, modul de efectuare a verificării competenţelor profesionale şi a examinării medicale şi psihologice, precum şi periodicitatea acestora sunt cele stabilite în reglementările specifice în vigoare.(2) Pentru personalul de locomotivă telecomandată, competenţele profesionale specifice funcţiei mecanic de locomotivă-automotor se completează cu competenţele profesionale dobândite conform art. 9.(3) Autorizarea personalului de locomotivă telecomandată se efectuează conform prevederilor reglementărilor specifice în vigoare. Articolul 12Pe perioada exercitării atribuţiilor de serviciu, personalul de locomotivă telecomandată trebuie să poarte obligatoriu echipament de protecţie şi să aibă asupra sa rechizitele şi staţia radio necesare pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor conform reglementărilor specifice proprii. Capitolul IIIEfectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată Articolul 13La efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată, un mecanic de locomotivă-automotor va conduce/deservi sau acţiona de la distanţă numai o singură locomotivă telecomandată. Articolul 14Manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată trebuie să se execute conform procesului tehnologic stabilit şi să asigure securitatea personalului, siguranţa circulaţiei, integritatea vehiculelor, instalaţiilor, liniilor şi construcţiilor feroviare, precum şi a bunurilor încredinţate la transport. Articolul 15(1) Operaţiunile de manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată sunt executate de către personalul de locomotivă telecomandată, fără participarea unei partide de manevră.(2) Operaţiunile de manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată sunt conduse de către personalul de locomotivă telecomandată, care preia şi atribuţiile agenţilor din partida de manevră prevăzute în Regulamentul pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 16Manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată se execută după un plan de manevră care trebuie să cuprindă pe lângă operaţiile de manevră şi eventualele condiţii speciale pentru executarea lor. Articolul 17(1) Liniile care compun dispozitivul LFI se împart în zone de manevră, în funcţie de situaţia locală.(2) Într-o zonă de manevră se utilizează o singură locomotivă telecomandată.(3) Trecerea locomotivei telecomandate dintr-o zonă de manevră în alta se stabileşte prin reglementările specifice proprii. Articolul 18Legarea-dezlegarea vehiculelor din compunerea convoiului de manevră se face de către personalul de locomotivă telecomandată numai în cazul în care echipamentul de telecomandă aflat asupra sa permite atât încadrarea acestuia în spaţiul dintre vehicule definit de fişa UIC 521, cât şi efectuarea operaţiunilor de legare-dezlegare în condiţii de siguranţă. În caz contrar se interzice intrarea între vehicule a personalului de locomotivă telecomandată, iar operatorul economic trebuie să asigure un agent autorizat la legare-dezlegare. Articolul 19(1) Atunci când acţionează de la distanţă locomotiva telecomandată, personalul de locomotivă telecomandată trebuie să fie postat pe convoiul de manevră sau la sol.(2) În cazul acţionării de pe convoiul de manevră, personalul de locomotivă telecomandată se postează numai astfel:a)pe platforma primului vagon din convoi, în cazul în care manevra se efectuează prin împingere; b)pe platforma din faţă a locomotivei telecomandate, în cazul în care manevra se efectuează prin tragere. (3) În cazul acţionării de la sol a locomotivei, personalul de locomotivă telecomandată se va deplasa în afara gabaritului, respectiv înaintea, pe lângă sau în urma convoiului de manevră. Pe perioada în care convoiul de manevră este în mişcare, personalul de locomotivă telecomandată se va posta într-un loc fix cu vizibilitate suficientă pentru a supraveghea întreaga zonă de manevră şi se va deplasa cu deosebită atenţie, numai după ce convoiul de manevră este oprit.(4) Acţionarea locomotivei telecomandate de la distanţă se face numai atunci când deplasarea în siguranţă a personalului de locomotivă telecomandată nu este afectată de condiţii meteorologice nefavorabile (frig extrem, precipitaţii deosebit de intense, ploi cu fulgere, grindină, furtună puternică, căderi de zăpadă cu viscol puternic, ceaţă). Articolul 20(1) Manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată se face prin tragere, împingere ori triere pe plan înclinat sau pe cocoaşă de triere.(2) La efectuarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată prin triere pe plan înclinat sau cocoaşă de triere personalul de locomotivă telecomandată acţionează numai comenzile locomotivei, celelalte operaţii se efectuează de alt personal autorizat, conform prevederilor reglementărilor specifice în vigoare.(3) Se interzice efectuarea manevrei prin îmbrâncire cu locomotiva telecomandată. Articolul 21(1) Viteza maxim admisă la manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată este de:a)maximum 25 km/h, atunci când locomotiva este acţionată din postul de comandă locală din cabina acesteia; b)maximum 10 km/h, atunci când locomotiva este acţionată de la distanţă. (2) Viteza maximă cu care se efectuează manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată poate fi limitată din cauza condiţiilor impuse de aparatele de cale, linie, pantă, intemperii, vizibilitatea semnalelor, spaţiul rezervat manevrei, precum şi alte cauze locale, prevăzute în reglementările specifice în vigoare sau dispuse prin ordin de circulaţie.(3) Viteza reală cu care se efectuează manevra vehiculelor cu locomotiva telecomandată trebuie reglată de către personalul de locomotivă telecomandată astfel încât să se poată asigura oprirea vehiculelor la locul stabilit, fără a se produce deteriorarea acestora sau degradarea şi deplasarea încărcăturii.(4) Vitezele de triere a vagoanelor cu locomotiva telecomandată, modul de executare a manevrelor cu locomotiva acţionată de la distanţă peste planul înclinat sau cocoaşa de triere, precum şi condiţiile de trecere şi vitezele de circulaţie peste basculele pod ori cântarele automate se prevăd în reglementările specifice proprii. Articolul 22(1) Oprirea convoiului de manevră la locul stabilit se efectuează, de regulă, cu frâna locomotivei telecomandate şi, atunci când este necesar, cu frâna automată a convoiului de manevră.(2) În cazul în care se foloseşte frânarea automată, înainte de începerea operaţiunilor de manevră, personalul de locomotivă telecomandată trebuie să verifice funcţionarea frânelor automate ale vagoanelor cu care se realizează procentul de masă frânată. Articolul 23La executarea manevrei vehiculelor cu locomotiva telecomandată peste trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere - tip IR, personalul de locomotivă telecomandată este obligat să oprească convoiul de manevră înaintea fiecărei treceri la nivel, să ia măsuri de oprire a circulaţiei rutiere şi numai după ce s-a convins că circulaţia rutieră este oprită poate pune în mişcare convoiul de manevră. Capitolul IVCondiţii tehnice generale pentru echipamentul de comandă la distanţă ce echipează locomotivele telecomandate Articolul 24(1) Echipamentul de comandă la distanţă care echipează locomotivele telecomandate trebuie să îndeplinească următoarele condiţii tehnice generale:a)să fie prevăzut cu protecţie corespunzătoare pentru a împiedica utilizarea neautorizată; b)să nu permită producerea interferenţei între două sau mai multe transmiţătoare care funcţionează simultan; c)să comande frânarea vehiculelor în cazul în care personalul de locomotivă telecomandată intră în incapacitate de a acţiona locomotiva prin telecomandă; d)nivelul emisiei radiaţiei electromagnetice de la transmiţătoarele de telecomandă trebuie să corespundă standardelor şi normativelor tehnice în vigoare; e)să fie conceput ergonomic, astfel încât să nu creeze disconfort după o utilizare îndelungată. (2) Echipamentul de comandă la distanţă trebuie inspectat/testat/verificat la intervalele menţionate în instrucţiunile de exploatare elaborate de către fabricant/furnizor, pentru a se asigura menţinerea siguranţei în funcţionare a acestuia. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 25Exploatarea şi întreţinerea echipamentului de telecomandă a locomotivei trebuie efectuate în conformitate cu prevederile specificaţiilor tehnice ale fabricantului/furnizorului. Articolul 26Operatorul economic va întocmi proceduri specifice privind verificarea funcţionării, întreţinerea, reviziile şi reparaţiile locomotivei telecomandate, periodicitatea acestora şi personalul care le execută, urmărirea problemelor apărute în funcţionare şi documentele care se întocmesc, în conformitate cu instrucţiunile de exploatare elaborate de către fabricant/furnizor. Articolul 27Operatorul economic va întocmi instrucţiuni specifice privind securitatea şi sănătatea în muncă, primul ajutor şi apărarea împotriva incendiilor, pentru personalul de locomotivă telecomandată, în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice în vigoare.


COMENTARII la Ordinul 1309/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1309 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 549 2004
    Max toată lumea de aici. Ceea ce a spus Christine Coleman este foarte adevărat, deși s-ar putea Nu o cunosc. Am experimentat-o prima mana, de asemenea. Acesta a fost această organizație numit lindaparkerloancompany că într-adevăr m-au ajutat să plătească medical meu facturi, atunci când am fost îndrăznesc nevoie de bani pentru că eu sunt o văduvă. Un prieten de-al mea, de asemenea, ma îndreptat către ei. atunci când am fost pe cale să facă o operație majoră și am avut nici bani, la acel moment, au venit în ajutorul meu și în mai puțin de 48 de ore, am primit împrumut mea. Dar a spune adevărul, am fost nervos și speriat la în primul rând pentru că i-au fost scammed de două ori. Dar când am chemat sus curaj și să urmeze politicile lor de creditare, împreună cu sfatul meu de prieteni, la sfârșitul m-am trezit zâmbind. Dacă nu pentru ei, poate că i-ar fi fost mort până acum. Am luat chiar și un alt împrumut de la ei începe afacerea mea după recuperarea mea pe care i-am, de asemenea, plata înapoi acum. Singurul meu sfat acum este ca orice organism care este cu adevărat nevoie de împrumut ar trebui să le contacteze cu e-mail lor prin: lindaparkerloancompany@gmail.com și a obține un împrumut de la ei. Mulțumiri. (Paulo)
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 335 2014
    posed permis categoria a din 1979 conduc un moped microcar politistul spune ca permisul este necorespuzator iar legislatia spune ca este bun carei adevarul pe cine dau in judecata pe politist pe minister sau pe cei ce au scris legislatia moped greutate 349kg viteza 45 km la ora 5 cp 4kw vreti sa se vada dina afara ca respectati legile iar in realitate le incalcatii ce faceti tel 0720175140.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Ordin 825 2014
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice o, reputație, legitimă și un creditor certificate bani acreditat. Am împrumuta bani de la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am oferi asistență beneficiar de încredere ca vom fi bucuroși să vă ofere un împrumut. CONTACT EMAIL: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Decretul 687 2013
    Sveiki, aš esu ponia Anita Grava, privati ​​paskola skolintojas, kuris suteikia RESURSAS galimybių paskolas. Ar jums reikia paskolos skubiai sumokėti savo skolų ar jums reikia paskolą padidinti savo verslą? Jūs buvote atmetė bankų ir kitų finansų institucijų? Ar jums reikia konsolidavimo paskolą arba hipoteką? ieško daugiau, nes mes esame čia, kad visi jūsų finansinių problemų praeityje. Mes skolinti fiziniams asmenims, kuriems reikalinga finansinė pagalba, kad yra bloga kredito ar reikia pinigų apmokėti sąskaitas, investuoti į verslą, esant 2% norma. Noriu naudoti šią laikmeną Jums pranešti, kad mes teikiame patikimas ir gavėjo pagalbą, ir bus pasirengę pasiūlyti paskolą. Taigi, susisiekite su mumis šiandien elektroniniu paštu: (anitagrava@live.co.uk)
ANONIM a comentat Ordin 2401 2013
    Sunt as. medical si as dori sa intreb cateva lucruri: -cum e posibil sa fiu incadrat cu salariu de femeie de serviciu adica salariul minim. -unde imi este sporul de vechime dupa 16 ani de munca lucrati inafara sistemului de sanatate. -de ce nu se platesc orele suplimentare dupa 1 luna in care nu ti se acorda zile libere.Am 70 de ore suplimentare de anul trecut dar nu beneficiez nici de zile libere dar nici de ore platite,dar le am pe hartie,tare...nu. -perioada de as.medical debutant aici e de cat timp vrea conducerea nu de cat specifica legea. -aici nimeni nu respecta mai nimic,daca ai curajul sa intrebi ceva despre drepturiile salariale te alegi doar cu urlete si indiferenta si daca insisti s-ar putea sa ramai si fara loc de munca. CONCLUZIE:nu puneti intrebari.
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1309/2012
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu