E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 129 din 22 decembrie 2009

privind conducerea unitatilor sanitare cu paturi din reteaua sanitara a Ministerului Apararii Nationale

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII NATIONALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 4 din 5 ianuarie 2010



Având în vedere Avizul Ministerului Sănătăţii nr. 56.640 din 20 noiembrie 2009,

pentru aplicarea prevederilor cap. III „Conducerea spitalelor" al titlului VII „Spitalele" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,

ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.

Art. 1. - (1) In sensul prezentului titlu, prin unităţi sanitare cu paturi se înţelege: spitalele militare, Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare al Armatei, denumit în continuare CCUBCVA, şi Sanatoriul de Balneofizioterapie şi Recuperare Medicală „Dr. Dimitrie Cantemir" Bălţăteşti, denumit în continuare SBRM.

(2)  Unităţile sanitare cu paturi prevăzute la alin. (1) sunt conduse de un comandant, numit prin ordin al ministrului apărării naţionale, la propunerea şefului Direcţiei medicale.

(3)    Persoana numită potrivit alin. (2) trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:

a) să fie cadru militar în activitate;

b) să fie absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior în domeniul medical;

c) să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar pentru funcţiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcţiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Naţional de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică;

d)  să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar;

e)   să nu se regăsească în unul dintre cazurile de incompatibilitate reglementate de legislaţia în vigoare;

f)  să deţină dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimele 6 luni nu a fost sancţionat de conducerea unităţilor militare în care şi-a desfăşurat activitatea pentru abateri de la disciplina militară, conform reglementărilor proprii ale Ministerului Apărării Naţionale, precum şi faptul că în ultimii 5 ani nu a primit sancţiuni de la Colegiul Medicilor din România;

g)  pentru spitalele clinice, universitare sau de urgenţă, comandantul trebuie să fie cadru universitar - conferenţiar sau profesor - ori medic primar şi să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar.

(4) Funcţia de comandant al SBRM poate fi ocupată şi de o persoană cu diplomă de licenţă absolventă a unei instituţii de învăţământ superior în domeniul economic sau juridic.

Art. 2. - Pentru ocuparea funcţiei de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea, de către Direcţia medicală, a posturilor vacante în Buletinul Informativ al Armatei şi evaluarea iniţială a candidatului/candidaţilor în comisiile de selecţie, în baza tabelului cu cerinţele de personal, potrivit reglementărilor din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naţionale.

Art. 3. - (1) Comandantul unităţilor sanitare cu paturi se încadrează prin numire, în cazul avizării de către comisia de selecţie a unui singur candidat, precum şi în urma promovării de către acesta a examenului organizat în acest scop.

(2)  In situaţia avizării de către comisia de selecţie a mai multor candidaţi, comandantul se încadrează prin numire numai după promovarea concursului organizat în acest scop.

(3)     Normele privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcţiei de comandant pentru unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale sunt prevăzute în anexa nr. 1.

Art. 4. - (1) După numirea în funcţie, comandantul unităţilor sanitare cu paturi încheie un contract de management cu Ministerul Apărării Naţionale, pe o perioadă de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluării anuale, efectuate de o comisie constituită la nivelul Direcţiei medicale, pe baza indicatorilor de performanţă prevăzuţi în contract, precum şi a celor specifici stabiliţi prin ordin al ministrului apărării naţionale.

(2)  Comisia de evaluare prevăzută la alin. (1) este stabilită prin ordin al şefului Direcţiei medicale.

(3)  La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.

(4)  In situaţia încetării mandatului, înainte de terminarea perioadei pentru care a fost încheiat, ministrul apărării naţionale împuterniceşte prin ordin, la propunerea şefului Direcţiei medicale, un comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.

(5)    Comandantul interimar nu încheie contract de management, în condiţiile prevăzute la alin. (1), pentru perioada cât asigură temporar comanda unităţii sanitare cu paturi.

(6)  Nivelul indicatorilor de performanţă a activităţii, precum şi al celor specifici se stabileşte anual prin ordin al ministrului apărării naţionale.

Art. 5. - (1) In situaţia în care comandantul, numit prin ordin al ministrului apărării naţionale, se află în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori conflict de interese, în termen de 30 de zile de la apariţia acestora, conform prevederilor legale în vigoare.

(2) In cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la alin. (1), şeful Direcţiei medicale va prezenta ministrului apărării naţionale propunerea de eliberare din funcţie a comandantului unităţii sanitare cu paturi, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale.

Art. 6. - (1) Atribuţiile comandantului sunt stabilite prin contractul de management, precum şi prin fişa postului, aprobată de şeful Direcţiei medicale.

(2)   In domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice, comandantul unităţii sanitare cu paturi are, în principal, următoarele atribuţii:

a) aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante de personal civil contractual, în condiţiile legii;

b) acordă recompense şi aplică sancţiuni personalului militar şi civil din subordine, în conformitate cu actele normative incidente în materie;

c) numeşte şi eliberează din funcţie personalul civil contractual al unităţii, în baza legislaţiei în vigoare;

d) aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal;

e) propune şefului Direcţiei medicale structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către ministrul apărării naţionale.

(3) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizează la nivelul unităţii sanitare cu paturi.

Art. 7. - (1) In cadrul unităţilor sanitare cu paturi se organizează şi funcţionează un comitet director format din:

a) comandantul unităţii sanitare cu paturi;

b) locţiitorul comandantului, care îndeplineşte şi atribuţiile de director medical;

c) directorul de cercetare-dezvoltare pentru spitalele universitare şi clinice;

d) directorul financiar-contabil;

e) directorul administrativ;

f) directorul de îngrijiri, după caz.

(2) In spitalele universitare şi clinice, locţiitorul comandantului este un cadru didactic universitar medical sau medic primar.

Art. 8. - Persoanele care fac parte din comitetul director sunt cadre militare în activitate.

Art. 9. - (1) Atribuţiile comitetului director sunt stabilite de comandantul unităţilor sanitare cu paturi, conform legislaţiei incidente în domeniu şi cu avizul Direcţiei medicale.

(2) Atribuţiile membrilor comitetului director sunt stabilite prin contractul de administrare, precum şi prin fişa postului, aprobată de comandantul unităţilor sanitare cu paturi.

Art. 10. - (1) Pentru ocuparea funcţiilor din comitetul director se vor respecta reglementările din domeniul managementului resurselor umane specifice Ministerului Apărării Naţionale.

(2)  Numirea într-o funcţie din comitetul director se face în urma avizării candidatului de comisia de selecţie şi a promovării unui examen organizat în acest scop.

(3) In situaţia în care sunt avizaţi mai mulţi candidaţi pentru aceeaşi funcţie din comitetul director, numirea în funcţie se face după promovarea unui concurs organizat în acest scop.

(4)  Examenul/Concursul prevăzut la alin. (2) şi (3) este organizat la nivelul unităţii sanitare cu paturi, în prezenţa unei comisii aprobate de şeful Direcţiei medicale, la propunerea comandantului.

(5)  Numirea în funcţie a membrilor comitetului director se face pe o perioadă de maximum 3 ani.

(6)  Membrii comitetului director încheie cu comandantul unităţii sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi atât indicatorii specifici de performanţă, cât şi normele legale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor.

(7) Indicatorii specifici de performanţă prevăzuţi în contractul de administrare se stabilesc de către comandantul unităţii sanitare cu paturi şi se aprobă de şeful Direcţiei medicale.

(8) Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadă de 3 luni, maximum de două ori, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevăzute în acesta şi a atribuţiilor stabilite prin fişa postului.

(9) La încetarea contractului, înainte de terminarea perioadei pentru care a fost încheiat, şeful Direcţiei medicale împuterniceşte prin ordin, la propunerea comandantului unităţii sanitare cu paturi, un membru interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului.

(10) Membrul interimar nu încheie contract de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcţia din comitetul director.

Art. 11. - Membrii comitetului director nu mai pot ocupa nicio altă funcţie de conducere prin cumul de funcţii.

Art. 12. - (1) Membrii comitetului director pot fi menţinuţi sau revocaţi din funcţie, la propunerea comandantului unităţii sanitare cu paturi, cu aprobarea şefului Direcţiei medicale, în urma evaluării efectuate pe baza indicatorilor prevăzuţi în contractul de administrare.

(2) In condiţiile prevăzute la alin. (1), evaluarea se efectuează anual sau ori de câte ori situaţia o impune de către o comisie propusă de comandant şi aprobată de şeful Direcţiei medicale.

Art. 13. -Inainte de împlinirea celor 3 ani, comandantul unităţii sanitare cu paturi poate propune şefului Direcţiei medicale eliberarea din funcţie a persoanelor care îndeplinesc atribuţii în cadrul comitetului director, în cazul nerealizării indicatorilor specifici de performanţă prevăzuţi în contractul de administrare, timp de minimum un an, din motive imputabile acestora, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor acestora.

Art. 14. - La revocarea din funcţie sau trecerea în rezervă a unuia dintre membrii comitetului director, comandantul propune şefului Direcţiei medicale o persoană care să exercite atribuţiile funcţiei vacante din comitetul director, pe o perioadă de cel mult 6 luni, timp în care se iniţiază demersurile pentru ocuparea postului conform prevederilor prezentului ordin.

Art. 15. - (1) Dispoziţiile prevăzute la art. 5 alin. (1)se aplică şi persoanelor care ocupă funcţii specifice comitetului director.

(2) In cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1), comandantul are obligaţia de a propune şefului Direcţiei medicale eliberarea din funcţie a persoanei/persoanelor în cauză potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale.

Art. 16. - Personalul militar medico-sanitar care ocupă funcţii specifice comitetului director poate desfăşura activitate medicală în unitatea sanitară respectivă în baza unui program de lucru stabilit de comun acord cu comandantul.

Art. 17. - Membrii comitetului director revocaţi din funcţie se pun la dispoziţia Direcţiei medicale pe o perioadă de 3 luni, în vederea încadrării, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade cu încă 3 luni, cu aprobarea ministrului apărării naţionale.

Art. 18. - (1) In cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliul etic format din 5 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componenţă:

a) un medic militar, ofiţer superior, din unitatea sanitară sau, după caz, un medic militar/civil cu cel mai mare grad didactic din spitalele clinice/universitare;

b) consilierul juridic al unităţii sanitare cu paturi;

c)  directorul de îngrijiri sau, după caz, asistenta-şefă din secţia cu cel mai mare număr de paturi;

d) un reprezentant al Direcţiei medicale;

e) un secretar, fără drept de vot.

(2) Desemnarea nominală a membrilor consiliului etic se face de către comitetul director al unităţii sanitare cu paturi, iar numirea membrilor consiliului etic este efectuată cu aprobarea şefului Direcţiei medicale, la propunerea comandantului.

(3) Consiliul etic este condus de persoana prevăzută la alin. (1)lit. a).

Art. 19. -Atribuţiile consiliului etic sunt stabilite conform legislaţiei incidente în domeniu şi avizate de şeful Direcţiei medicale.

Art. 20. - (1) Consiliul etic se întruneşte lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sesizarea unui pacient/aparţinător al acestuia, a unui cadru medical sau a oricărei persoane căreia i-au fost încălcate drepturile recunoscute de lege în domeniul acordării asistenţei medicale.

(2) Aspectele semnalate se analizează pentru fiecare caz în parte şi se consemnează într-un proces-verbal care cuprinde sesizările, precum şi măsurile propuse a fi luate de către comandantul unităţii sanitare cu paturi pentru remedierea acestora.

(3) Procesul-verbal prevăzut la alin. (2) se întocmeşte numai după ce consiliul etic a efectuat o cercetare a cazului, cu ascultarea părţilor implicate, inclusiv a unor terţe persoane, după caz, care pot aduce lămuriri suplimentare asupra situaţiei. Ascultarea părţilor trebuie consemnată în scris şi semnată de către acestea.

(4)   Procesul-verbal va fi înaintat comandantului unităţii sanitare cu paturi în vederea luării măsurilor ce se impun în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(5)  Trimestrial se comunică Direcţiei medicale cazurile dezbătute în consiliul etic, precum şi măsurile întreprinse pentru rezolvarea acestora.

Art. 21. -In cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliu medical, al cărui preşedinte este locţiitorul comandantului.

Art. 22. - Consiliul medical este alcătuit din şefii de secţii, de servicii, de laboratoare, farmacistul-şef şi un asistent-şef desemnat de locţiitorul comandantului unităţii sanitare cu paturi.

Art. 23. - Principalele atribuţii ale consiliului medical sunt stabilite de legislaţia incidenţă în domeniu şi avizate de şeful Direcţiei medicale.

Art. 24. - (1) In spitalele militare clinice/universitare şi CCUBCVA funcţionează un consiliu ştiinţific, al cărui preşedinte este directorul ştiinţific.

(2) Componenţa şi atribuţiile consiliului ştiinţific sunt stabilite conform legislaţiei incidente în domeniu şi avizate de şeful Direcţiei medicale.

Art. 25. - (1) In cadrul unităţilor sanitare cu paturi funcţionează un consiliu consultativ, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, organizare şi funcţionare a unităţii sanitare cu paturi şi de a face recomandări comandantului acesteia.

(2) Consiliul consultativ este format din comandantul unităţii sanitare şi 4-6 membri, reprezentând domeniile medical, financiar, operativ, managerial şi, după caz, universitar.

(3)  Numirea membrilor consiliilor consultative se face prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale.

Art. 26. - Consiliul consultativ se întruneşte în şedinţă ordinară cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este nevoie în şedinţe extraordinare. Deciziile consiliului se iau în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi, cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi.

Art. 27. - (1) Secţiile, laboratoarele, serviciile medicale şi, după caz, ambulatoriul de specialitate al spitalului sunt conduse de un şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu sau, după caz, şef de ambulatoriu. Aceste funcţii se ocupă prin concurs sau examen, după caz, în condiţiile legii.

(2) In spitalele militare funcţiile militare de şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu, şef de ambulatoriu de specialitate, farmacist-şef şi, după caz, de asistent medical-şef sunt funcţii de conducere şi pot fi ocupate numai de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti sau, după caz, asistenţi medicali, cadre militare în activitate, care îndeplinesc condiţiile impuse de managementul resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale, precum şi normele prevăzute în anexa nr. 2.

(3)  Funcţiile civile, similare funcţiilor prevăzute la alin. (2), sunt funcţii de conducere şi pot fi ocupate numai de medici, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti sau, după caz, asistenţi medicali cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea respectivă, conform normelor stabilite prin ordinul ministrului sănătăţii.

(4) Şefii de secţie/serviciu/laborator/ambulatoriu de specialitate au ca atribuţii coordonarea şi realizarea activităţii de acordare a îngrijirilor medicale în cadrul structurii pe care o conduc şi răspund de calitatea actului medical desfăşurat în aceasta, precum şi cele stabilite prin fişa postului.

(5)  Numirea în funcţie a şefilor de secţie/laborator/serviciu medical se face pe o perioadă de maximum 3 ani.

(6) Şefii de secţie/laborator/serviciu medical care au ocupat postul prin concurs încheie cu comandantul unităţii sanitare cu paturi un contract de administrare, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi atât indicatorii specifici de performanţă, cât şi normele legale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor.

(7) Indicatorii specifici de performanţă prevăzuţi în contractul de administrare sunt stabiliţi de comandant şi aprobaţi de şeful Direcţiei medicale.

(8)   Contractul de administrare poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanţă şi a atribuţiilor stabilite prin fişa postului.

(9) La încetarea contractului de administrare, la propunerea comandantului unităţii sanitare cu paturi, şeful Direcţiei medicale împuterniceşte/deleagă, după caz, prin ordin un şef de secţie/laborator/serviciu medical interimar, pe o perioadă de cel mult 6 luni, după cum urmează:

a)   aceeaşi persoană căreia i-a expirat contractul de administrare;

b)  altă persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute de reglementările din domeniul managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naţionale.

(10)  In perioada prevăzută la alin. (9) se organizează concursul de ocupare a funcţiei.

(11)  Şefii de secţie/laborator/serviciu medical interimari nu încheie contracte de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6), pentru perioada cât asigură temporar funcţia respectivă.

(12)  In unităţile sanitare cu paturi, şefii ambulatoriilor de specialitate, ai compartimentelor şi microstructurilor sau structurilor medicale aflate în subordinea unor secţii medicale/chirurgicale, precum şi şefii structurilor care desfăşoară activităţi conexe actului medical nu încheie contract de administrare, în condiţiile prevăzute la alin. (6).

(13)  Şeful de secţie/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate care a promovat concursul sau examenul, după caz, aflat în stare de incompatibilitate sau în conflict de interese este obligat să o/îl înlăture în termen de maximum 30 de zile, sub sancţiunea eliberării acestuia din funcţie.

(14) In secţiile/laboratoarele/serviciile medicale clinice în care funcţia de şef de clinică este civilă, aceasta poate fi ocupată de persoana desemnată de senatul instituţiei de învăţământ superior medical şi are atribuţii exclusiv didactice şi de cercetare ştiinţifică medicală.

(15) Atribuţiile şefului de clinică prevăzute la alin. (14) nu se suprapun cu cele ale şefului de secţie/laborator/serviciu medical, care sunt în principal atribuţii manageriale.

Art. 28. - La demiterea/revocarea din funcţie, trecerea în rezervă/pensionarea persoanei care ocupă funcţia de şef secţie/laborator/serviciu medical/ambulatoriu de specialitate, comandantul unităţii sanitare cu paturi propune şefului Direcţiei medicale o persoană care să îndeplinească atribuţiile funcţiei vacante până la ocuparea postului, conform prevederilor prezentului ordin.

Art. 29. - (1) Comandanţii unităţilor sanitare cu paturi, la numirea în funcţie, au obligaţia de a depune la Direcţia medicală o declaraţie de interese, o declaraţie cu privire la incompatibilităţile prevăzute de lege, precum şi o declaraţie de avere.

(2) Membrii comitetului director, şefii de secţie, de laborator, de serviciu sau de ambulatoriu de specialitate al spitalului, precum şi membrii consiliului consultativ depun declaraţiile prevăzute la alin. (1) la sediul unităţilor militare angajatoare.

Art. 30. - Regulamentele de organizare şi funcţionare ale unităţilor sanitare cu paturi prevăzute la art. 1 alin. (1) se elaborează de conducerea acestora şi se aprobă de către şeful Direcţiei medicale.

Art. 31. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 32. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă:

a) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.53/2009 privind conducerea spitalelor din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 20 mai 2009;

b)   Ordinul ministrului apărării nr. M.46/2007*) pentru aprobarea „Normelor privind încadrarea funcţiei de comandant/director general şi condiţiile de participare la concurs a ofiţerilor medici şi farmacişti în vederea încadrării funcţiei de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu medical din spitalele aparţinând ministerului apărării".

Art. 33. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul apărării naţionale,

Aurel Ionel Lascu,

secretar de stat

*) Ordinul nr. M.46/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXA Nr. 1

NORME

privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului în vederea încadrării funcţiei de comandant pentru unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale

I. Organizarea concursului/examenului

1. Comandantul unităţii sanitare cu paturi se încadrează prin numire numai după promovarea unui concurs/examen.

2.  Ofiţerii care îndeplinesc cerinţele de personal înaintează ierarhic, în termen de 30 de zile de la publicarea postului în Buletinul Informativ al Armatei, rapoarte Direcţiei medicale, prin care solicită să fie evaluaţi în comisia de selecţie pentru promovarea în funcţie şi care se trimit apoi comisiei competente.

3.  Comisia de selecţie evaluează candidaţii pentru funcţia respectivă şi comunică Direcţiei medicale hotărârea privind îndeplinirea de către aceştia a criteriilor de promovare în funcţie stabilite prin Ghidul carierei militare.

4.  In cazul în care în urma evaluării de către comisia de selecţie se selectează un singur candidat, şeful Direcţiei medicale propune ministrului apărării naţionale numirea acestuia în funcţia de comandant al unităţii sanitare cu paturi, numai după promovarea unui examen organizat în acest scop.

5. In situaţia avizării de către comisia de selecţie a mai multor candidaţi, aceştia vor depune la Direcţia medicală dosarul de concurs cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.

6.  Concursul/Examenul se desfăşoară la sediul Direcţiei medicale în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecţie.

7.    Dosarul de concurs/examen trebuie să conţină următoarele documente:

a) cererea de înscriere;

b) fişa cu principalele date;

c) copia actului de identitate;

d) copia diplomei de licenţă;

e) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar sau, după caz, copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Naţional de Apărare;

f) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecţionare în management sau management sanitar;

g)  copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestă efectuarea unor specializări, titluri universitare, competenţe/ atestate, cursuri etc;

h) fişa medicală din care să rezulte că este apt medical;

i) curriculum vitae.

8.  Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică de către structura de resurse umane a Direcţiei medicale.

9.   Bibliografia de concurs/examen, aprobată de şeful Direcţiei medicale, se comunică candidaţilor cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea concursului/examenului.

10. Concursul/Examenul constă în:

a) testul-grilă de verificare a cunoştinţelor - eliminatoriu;

b) interviul de selecţie;

c) planul de management;

d)  analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.

11.   Ierarhizarea candidaţilor se efectuează în ordinea descrescătoare a mediilor finale obţinute pentru fiecare funcţie scoasă la concurs şi cu nominalizarea candidatului declarat reuşit sau, după caz, doar cu nominalizarea candidatului, în condiţiile obţinerii punctajului de promovare.

12.  Pentru promovarea concursului/examenului candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin nota 8,00, iar la fiecare probă minimum nota 7,00.

13.  Concursul pentru încadrarea funcţiei de comandant se organizează de către o comisie constituită la nivelul Direcţiei medicale.

14.  Comisia este formată din membri desemnaţi de şeful Direcţiei medicale.

15.  Preşedintele comisiei de concurs este şeful Direcţiei medicale sau locţiitorul acestuia, după caz.

16. Din comisia de concurs nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informaţii certe că au rude în rândul candidaţilor.

17.  Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de 1-2 persoane din cadrul Direcţiei medicale.

18.  După constituire, comisia de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi destinate special, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor.

19.  Persoanele care încalcă deontologia profesională cu privire la securitatea informaţiilor privind conţinutul probelor de concurs şi înregistrare a datelor sunt sancţionate potrivit reglementărilor în vigoare.

20.    Preşedintele comisiei de concurs/examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului/examenului, asigurarea legalităţii evaluării candidaţilor şi asigurarea de şanse egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de concurs şi a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului şi/sau a ierarhizării candidaţilor.

21. Comisia de concurs asigură:

a)  luarea în evidenţă a candidaţilor ale căror dosare au fost declarate „ADMIS" de către comisia de selecţie;

b)  instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării concursului/examenului;

c) organizarea şi desfăşurarea probelor de concurs/examen;

d)  elaborarea variantelor de întrebări/itemi pentru testul de verificare a cunoştinţelor;

e) elaborarea documentelor organizatorice pentru derularea operativă a probelor şi pentru finalizarea concursului/ examenului.

22.  Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din preşedinte şi 2 membri, personal de specialitate, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de concurs, numiţi de şeful Direcţiei medicale cu cel puţin 10 zile înainte de data începerii concursului/examenului.

23.   Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură:

a) pregătirea comisiei;

b) înregistrarea contestaţiilor;

c) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;

d) comunicarea hotărârii de soluţionare a contestaţiilor.

24.  Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivă.

II. Desfăşurarea concursului/examenului

25. Preşedintele comisiei de concurs/examen are următoarele atribuţii:

a)   verifică sala de concurs/examen, îndepărtând toate materialele care pot influenţa candidaţii în rezolvarea testului;

b) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor/candidatului şi o consemnează în documentele de evidenţă;

c)  distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru începerea probei, testul-grilă;

d)  precizează şi verifică modul de identificare a fiecărei lucrări şi ia măsuri de secretizare a acestora, aplicând pe fiecare test, până la finalizarea probei, ştampila;

e) verifică existenţa unor semne distinctive pe teste, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne, prin înscrierea pe lucrare „ANULAT" cu semnătura proprie, şi asigură un nou test candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. Se procedează în mod similar în cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie testul-grilă, fără să depăşească timpul afectat probei.

26.  Candidaţii au acces în sala de susţinere a probei scrise cu 30 de minute înainte de deschiderea plicurilor cu teste, pe baza tabelului aflat la secretarul comisiei.

27. Candidaţii care nu se află în sala de susţinere a probei de evaluare în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă, pierd dreptul de a participa la concurs/examen.

28.  In sala de concurs/examen nu se admite accesul cu telefoane mobile.

29.  Proba scrisă constă într-un test-grilă de verificare a cunoştinţelor elaborat de comisia de concurs/examen.

30. Proba prevăzută la pct. 29 are caracter eliminatoriu şi se desfăşoară pe durata a două ore.

31. Testul-grilă conţine un număr de 50 de întrebări/itemi, din care 40% din domeniul legislaţiei specifice activităţii unităţii sanitare şi 60% din domeniul managementului sanitar.

32.  Cele 50 de întrebări prevăzute la pct. 30 sunt de două tipuri, astfel:

a)  40% din total sunt itemi tip complement simplu, cu un singur răspuns corect din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,2 puncte;

b)  60% din total sunt itemi tip complement multiplu, cu 2 răspunsuri corecte din 4. Fiecare răspuns corect se notează cu 0,1 puncte.

33.  Pentru elaborarea testului-grilă membrii comisiei se întrunesc cu cel mult 12 ore înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate, care să asigure confidenţialitatea activităţii, în condiţii optime de lucru.

34.  La elaborarea întrebărilor se au în vedere următoarele:

a) conţinutul să fie clar exprimat, fără ambiguităţi;

b)  formularea să fie în strictă concordanţă cu bibliografia stabilită pentru concurs;

c)  să aibă o cuprindere echilibrată a bibliografiei stabilite pentru concurs şi să poată fi rezolvate în timpul stabilit.

35. Testul-grilă se elaborează în două variante, se multiplică într-un singur exemplar şi se introduce fiecare într-un plic care se sigilează.

36. Testul-grilă este desemnat prin tragere la sorţi, din cele două variante, de către candidat sau, după caz, de către un candidat desemnat pentru această activitate.

37. Din momentul deschiderii plicului cu teste, candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai după predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de concurs/examen numai însoţiţi de 2 membri ai comisiei, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.

38.  Pe timpul desfăşurării probei, membrii comisiei nu dau indicaţii privind rezolvarea itemilor şi nu permit intrarea în sală a altor persoane.

39.  După expirarea timpului, lucrările candidaţilor se preiau de către secretarul comisiei şi se evaluează de fiecare membru al comisiei.

40.  Rezultatul testului-grilă se comunică prin afişare, în termen de cel mult 24 de ore, la sediul Direcţiei medicale.

41. Candidatul care a obţinut notă mai mică de 7,00 sau un număr de puncte echivalent cu aceasta este declarat „RESPINS" şi eliminat din concurs/examen.

42.  Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen să constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilă susţinut anterior, dacă respectivul candidat îşi va putea îndeplini atribuţiile în noua funcţie.

43. Interviul de selecţie se desfăşoară pe durata a maximum 15 minute, în plenul comisiei de concurs/examen.

44. In cadrul interviului de selecţie se pot adresa candidaţilor următoarele categorii de întrebări:

a)  întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: „Ce puteţi să spuneţi despre.....?");

b)  întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: „Aţi condus un colectiv de muncă/echipă vreodată?");

c)  întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente ipotetice (de exemplu: „In cazul în care sunteţi numit, cum aţi proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal?");

d) întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: „Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că...?")

45.  Nu se adresează candidaţilor întrebări referitoare la opiniile lor politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială şi originea socială.

46.  Fiecare membru al comisiei de concurs/examen, după finalizarea interviului, întocmeşte „Fişa interviului de selecţie", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.

47.  Nota finală, cu două zecimale, este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs/examen.

48.  Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă (testul-grilă), interviul de selecţie, planul de management şi punctajul obţinut din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice, care se consemnează apoi în „Fişa cu rezultatele concursului", al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.

49.  In baza mediilor finale ale candidaţilor, se întocmesc pentru fiecare funcţie scoasă la concurs, în ordine descrescătoare, listele finale ale concursului/examenului.

50.  La medii egale, departajarea candidaţilor se face după media obţinută la testul-grilă, iar la menţinerea egalităţii, după nota obţinută din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice.

51.  Comunicarea rezultatelor finale se face prin afişare la sediul instituţiei organizatoare, în termen de 24 de ore de la finalizarea concursului/examenului.

52.  Mediile finale obţinute de candidaţi sunt valabile pentru stabilirea ordinii de clasificare numai la funcţia pentru care aceştia au candidat.

53. Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul obţinut după fiecare probă, în termen de 24 de ore din momentul comunicării/afişării acesteia.

54. Contestaţia se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii.

55.    In termen de 48 de ore de la finalizarea concursului/examenului şi rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei prezintă şefului Direcţiei medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului/examenului şi nominalizările pentru fiecare post de comandant scos la concurs, în vederea validării acestuia.

56.  Şeful Direcţiei medicale, după verificarea documentelor primite de la comisia de concurs/examen, propune ministrului apărării naţionale numirea în funcţie a candidatului declarat reuşit.

57.   Lucrările candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea concursului/ examenului se păstrează în arhiva instituţiei organizatoare.

ANEXA Nr. 2

NORME

privind organizarea şi desfăşurarea concursului în vederea încadrării funcţiei de şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu medical, farmacist-şef sau, după caz, de şef ambulatoriu de specialitate în unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale

1. Funcţiile vacante de şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu medical, farmacist-şef sau, după caz, de şef ambulatoriu de specialitate, prevăzute în statul de organizare a unităţilor sanitare cu paturi ca funcţii militare, se transmit Direcţiei medicale pentru a fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei, împreună cu fişele cuprinzând cerinţele de personal ale acestora.

2.  Funcţiile prevăzute la pct. 1 se ocupă prin concurs sau examen, organizat şi desfăşurat cu respectarea prevederilor ordinului ministrului sănătăţii specific acestor activităţi.

3. In termen de 15 zile de la publicarea funcţiei în Buletinul Informativ al Armatei, candidaţii depun la unitatea sanitară care are funcţia în statul de organizare, raportul şi dosarul de înscriere la concurs/examen.

4.  Concursul/examenul se organizează în maximum 60 de zile de la data comunicării hotărârii comisiei de selecţie.

5.    La concursul/examenul pentru ocuparea funcţiilor prevăzute la pct. 1 se pot înscrie medicii şi farmaciştii care îndeplinesc următoarele condiţii:

a) să fie cadru militar în activitate;

b) să fie absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior medical;

c) să fie confirmat în specialitatea militară a funcţiei;

d) să deţină grad egal sau mai mic cu cel mult o treaptă decât gradul funcţiei pentru care candidează;

e)  să fi absolvit cursul de carieră, menţionat în statul de organizare, conform Ghidului carierei militare;

f) dovada/adeverinţa din care să rezulte că în ultimele 6 luni nu a fost sancţionat de conducerea unităţilor în care şi-a desfăşurat activitatea pentru abateri de la disciplina militară, conform reglemetărilor proprii Ministerului Apărării Naţionale, precum şi faptul că în ultimii 5 ani nu a primit sancţiuni de la Colegiul Medicilor/Farmaciştilor din România;

g)   să nu se regăsească în unul dintre cazurile de incompatibilitate reglementate de legislaţia în vigoare;

h) după caz, pentru secţiile clinice, documente care atestă deţinerea titlului universitar eliberat de senatul sau consiliul profesoral al instituţiei de învăţământ medical superior unde are norma de predare.

ANEXA Nr. 3

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE DIRECŢIA MEDICALĂ

Comisia de concurs

- Model -

FIŞA analizei şi evaluării activităţii profesionale şi ştiinţifice

Candidat................................................................................

Postul....................................................................................

Data examinării......................................................................

Nr. crt.

Activitatea analizată şi evaluată

Punctaj

1.

Profesor universitar

10 puncte

2.

Conferenţiar universitar

7 puncte

3.

Şef de lucrări

5 puncte

4.

Deţinerea titlului de medic specialist

10 puncte

5.

Gradul de medic primar

10 puncte

6.

Doctorat

10 puncte

7.

Masterat

5 puncte

8.

Doctorand la data concursului (atestat de rectoratul Universităţii de Medicină şi Farmacie sau de Academia de Ştiinţe Medicale)

5 puncte

9.

A doua specialitate confirmată prin ordin al ministrului sănătăţii

2 puncte

10.

Fiecare atestat obţinut

1 punct

11.

Activitatea ştiinţifică dovedită:

- numărul de lucrări publicate ca prim autor

- numărul de lucrări susţinute ca prim autor la congrese/conferinţe naţionale

- numărul de lucrări susţinute ca prim autor la congrese/conferinţe internaţionale

- numărul de cărţi publicate

0,5 puncte/lucrare

1  punct/lucrare

2 puncte/lucrare

5 puncte/carte

12.

Activitatea de organizare (minimum 1 an):

- comandant de spital sau de alte unităţi sanitare

- direcţie medicală

- comisii de specialitate din Ministerul Sănătăţii

- medic şef ambulatoriu de specialitate

- şef de secţie, şef de laborator, şef de serviciu

- atestat în managementul serviciilor de sănătate

10 puncte

7 puncte

5 puncte

5 puncte

3 puncte

5 puncte acordate în plus faţă de cele prevăzute la nr. crt. 10

PUNCTAJ FINAL OBŢINUT:

Preşedintele comisiei de concurs

Gradul:............................................................................

Numele şi prenumele:......................................................

Membri:

Secretar,

ANEXA Nr. 4

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE DIRECŢIA MEDICALĂ

Comisia de concurs

- Model -

FIŞA interviului de selecţie

Candidat...............................................................................

Postul...................................................................................

Data interviului......................................................................

Aptitudini

Calificative/Note

Media obţinută

1. Aptitudini de comunicare

Excelente

10-9,50

Foarte bune

9,49-9,00

Bune

8,99-7,00

Corespunzătoare

6,99-5,00

Necorespunzătoare

4,99-1,00

2. Aptitudini şi cunoştinţe manageriale

Excelente, capabil să-şi asume postul fără o pregătire prealabilă

10-9,50

Foarte bune, este necesară puţină pregătire

9,49-9,00

Bune, are cunoştinţe elementare, dar este capabil să înveţe

8,99-7,00

Corespunzătoare, necesită mai multă pregătire

6,99-5,00

Necorespunzătoare, nu are aptitudini manageriale

4,99-1,00

3. Ambiţii profesionale

Fixează obiective foarte ambiţioase

10-9,50

Scopuri de nivel înalt

9,49-9,00

Obiective de nivel mediu

8,99-7,00

Obiective limitate, nu este foarte ambiţios

6,99-5,00

Se bazează pe alţii prea des, obiective minime

4,99-1,00

4. Motivare

Motivare excelentă, dorinţă puternică de a munci

10-9,50

Foarte interesat de post, pune multe întrebări

9,49-9,00

Dorinţă de a munci

8,99-7,00

Puţin interesat de post

6,99-5,00

Nu este interesat de post, impasibil

4,99-1,00

5. Potrivire pe post

Excelent pentru acest post

10-9,50

Foarte bun pentru acest post

9,49-9,00

Bun pentru acest post

8,99-7,00

Corespunzător pentru acest post

6,99-5,00

Necorespunzător pentru acest post

4,99-1,00

6. Autocontrol

Are o excelentă abilitate de a se autocontrola

10-9,50

Siguranţă de sine, încredere în capacitatea sa de a rezolva problemele

9,49-9,00

Autocontrol mediu

8,99-7,00

Pare solicitat, nervos

6,99-5,00

Greoi, prea preocupat, îngrijorat

4,99-1,00

7. Aspect fizic

Curat şi deosebit de plăcut

10-9,50

Aspect fizic foarte plăcut

9,49-9,00

Aspect fizic plăcut

8,99-7,00

Infăţişare neglijentă

6,99-5,00

Foarte neîngrijit

4,99-1,00

Aptitudini

Calificative/Note

Media obţinută

8. Impresie generală

Excelentă

10-9,50

Foarte bună

9,49-9,00

Bună

8,99-7,00

Corespunzătoare

6,99-5,00

Necorespunzătoare

4,99-1,00

MEDIA GENERALĂ:

Solicitantul este un candidat*)

- FOARTE POTRIVIT (10-9,50)

- POTRIVIT (9,49-9,00)

- DESTUL DE POTRIVIT (8,99-7,00)

- POSIBIL, DAR PENTRU ALT POST (6,99-5,00)

- NEPOTRIVIT (4,99-1,00)

Preşedintele comisiei de concurs

Gradul:.....................................................................

Numele şi prenumele:................................................

* Se trece nota finală a interviului de selecţie, calculată, cu două zecimale, ca media aritmetică a notelor la fiecare dintre cei 8 indicatori.

ANEXA Nr. 5

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE DIRECŢIA MEDICALĂ

Comisia de concurs

- Model -

FIŞA cu rezultatele concursului

Denumirea postului..................................................................................................

..............................................................................................................................

Data................................................................

Nr. crt.

Gradul, numele şi prenumele

candidatului

Rezultatele obţinute la probele de concurs

Media

Clasificare

Test-grilă

Interviul de selecţie

Planul de management

Punctajul obţinut din

analiza şi evaluarea

activităţii profesionale

şi ştiinţifice

1.

2.

3.

4.

Preşedintele comisiei de concurs

Gradul:............................................................................

Numele şi prenumele:......................................................

Membri:

....................................................................................

....................................................................................

....................................................................................

....................................................................................

Secretar,


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 129/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 129 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu