ORDIN Nr. 1058
din 19 octombrie 2007
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind activitatea de control al respectarii perioadelor de
conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al
utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora
ACT EMIS DE: MINISTERUL
TRANSPORTURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 721 din 25 octombrie 2007
Având în vedere prevederile Regulamentului
Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de armonizare a
anumitor dispoziţii din domeniul social privind transportul rutier şi amendare
a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi Regulamentului Consiliului
(CE) nr. 2.135/98 şi abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85
sau operaţiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind
activitatea echipajelor vehiculelor care efectuează transporturi rutiere
internaţionale (A.E.T.R.), inclusiv la anexele acestuia, încheiat la Geneva la
1 iulie 1970, la care România a aderat prin Legea nr. 101/1994, Directivei
2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 martie 2006 privind
condiţiile minime pentru punerea în aplicare a regulamentelor (CEE) nr.
3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislaţia socială
referitoare la activităţile de transport rutier şi de abrogare a Directivei
88/599/CEE a Consiliului,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) lit. b) şi f),
ale art. 5 alin. (3) lit. e) si ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 11 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007
privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de
conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi
utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, precum şi ale
art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor şi
perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de
înregistrare a activităţii acestora, prevăzute în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -Autoritatea Rutieră Română -A.R.R. va duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin transpune prevederile art. 4
alin. (1)-(5), art. 5, art. 6 alin. (1)-(5), art. 9
alin. (1) şi (2), art. 11 alin. (2) şi (4) şi ale anexelor nr. I, II şi III la Directiva 2006/22/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului din 15 martie 2006 privind condiţiile
minime pentru punerea în aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr.
3.820/85 şi a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind legislaţia socială referitoare la activităţile de
transport rutier şi de abrogare a Directivei 88/599/CEE a Consiliului,
publicată în Jurnalul Oficial L nr. 102 din 11 aprilie
2006, p. 35-44.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi
turismului nr. 1.061/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
activitatea de control al respectării perioadelor de conducere şi a perioadelor
de odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 51 din 21 ianuarie 2004.
Art. 5. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind activitatea de control al respectării
perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al
utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Dispoziţiile
prezentelor norme metodologice se aplică pentru controlul respectării
perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor
auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora,
denumite tahografe sau tahografe
digitale, care efectuează operaţiuni de transport rutier cu autovehicule care au
masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone sau capacitate de peste 9
locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto.
(2) Activitatea de control al respectării perioadelor
de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al
utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora are ca obiectiv
prioritar verificarea condiţiilor de muncă ale acestora, precum şi creşterea
siguranţei rutiere şi respectarea principiilor concurenţei loiale între întreprinderi/operatorii de
transport rutier.
CAPITOLUL II
Activitatea de control al respectării perioadelor de conducere,
pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii
acestora
Art. 2. - (1) Controlul respectării prevederilor
Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de
armonizare a anumitor dispoziţii din domeniul social privind transportul rutier
şi amendare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 2.135/98 şi abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE)
nr. 3.820/85, ale Acordului european privind activitatea echipajelor
vehiculelor care efectuează transporturi rutiere internaţionale (AETR), denumit
in continuare Acordul AETR, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea
cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi
perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de
înregistrare a activităţii acestora se va desfăşura atât în trafic, cât şi la
sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport
rutier.
(2) Controlul în trafic se
efectuează de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Autorităţii
Rutiere Române - A.R.R. şi/sau de către poliţişti rutieri, potrivit
competenţelor legale.
(3) Controlul la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier se efectuează de către
personalul cu atribuţii de control din cadrul Autorităţii Rutiere Române-A.R.R.
şi/sau de către personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii
- I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, potrivit
competenţelor legale.
(4) La controalele efectuate în trafic, privind
respectarea perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale
conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii
acestora, va putea participa şi personalul specializat, cu atribuţii de
inspecţie şi control al Regiei Autonome „Registrul Auto Roman", care va
verifica starea tehnică şi funcţionarea tahografelor, în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
(5) In cursul exercitării
atribuţiilor, personalul cu atribuţii de control are dreptul:
a) să pătrundă în orice vehicul care face obiectul
prezentei ordonanţe şi să inspecteze orice parte a vehiculului şi a
tahografului, putând sa verifice, să reţină şi/sau să copieze orice document
ori înregistrare relevantă pentru activitatea de control;
b) să solicite conducătorului
auto sau întreprinderii/ operatorului de transport rutier să prezinte de îndată
vehiculul spre a fi inspectat într-o locaţie dotată corespunzător pentru
evaluări tehnice amănunţite, dacă există indicii privind intervenţii
neautorizate asupra tahografului sau privind existenţa unor mijloace ilegale de
manipulare a tahografului care nu pot fi verificate corespunzător în trafic;
c) să pătrundă, în vederea efectuării controlului şi în
timpul programului normal de lucru, în orice spaţiu în care îşi desfăşoară
activitatea întreprinderea/operatorul de transport rutier, unde pot exista
informaţii relevante pentru activitatea de control al respectării regulilor privind perioadele de conducere,
pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto.
Art. 3. - Coordonatorul naţional al activităţilor de
control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului
European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR şi ale
Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutieră Română
-A.R.R., denumită în continuare Coordonator naţional.
Art. 4. - Coordonatorul naţional are următoarele
atribuţii principale:
a) coordonează activitatea de
control, astfel încât:
(i) să fie verificat anual cel puţin 1% din totalul
zilelor lucrate în cursul anului de conducătorii auto care fac obiectul
prezentei ordonanţe. Incepând cu 1 ianuarie 2008, vor fi verificate anual cel
puţin 2% din totalul zilelor lucrate în cursul anului de conducătorii auto, iar
începând cu 1 ianuarie 2010, vor fi verificate anual cel puţin 3% din totalul
zilelor lucrate în cursul anului de conducătorii auto;
(ii) să fie verificate în trafic cel puţin 15% din
totalul zilelor de lucru ale conducătorilor auto verificate anual şi cel puţin
25% din numărul acestora să fie verificate la sediile întreprinderilor de
transport rutier. Incepând cu 1 ianuarie 2008, cel puţin 30% din totalul
zilelor de lucru ale conducătorilor auto verificate anual vor fi verificate în
trafic şi cel puţin 50% din numărul acestora vor fi verificate la sediul
întreprinderilor de transport rutier;
b) colaborează cu organismele
similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene în vederea organizării
unor activităţi comune de control;
c) transmite la fiecare 2 ani
Comisiei Europene raportări statistice cu privire la activitatea de control,
conform prevederilor art. 17 din Regulamentul Parlamentului European şi al
Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Deciziei Comisiei
nr. 93/173/CEE;
d) colaborează cu organismele
similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene în vederea depistării
şi sancţionării unor eventuale încălcări ale prevederilor Regulamentului
Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, Regulamentului
Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi/sau Acordului AETR, acolo unde există indicii
în acest sens;
e) transmite informaţiile
prevăzute la art. 22 alin. (2) din Regulamentul Parlamentului European şi al
Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi, respectiv, la art. 19 alin. (3) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 organismelor similare din celelalte
state membre ale Uniunii Europene, la fiecare 6 luni şi ori de câte ori sunt
solicitate astfel de informaţii cu privire la anumite
cazuri particulare.
Art. 5. - (1) Controalele efectuate în trafic se vor
desfăşura în locuri şi ore diferite, acoperind o suprafaţă extinsă a reţelei de
drumuri, astfel încât să fie dificilă evitarea punctelor de control.
(2) Controalele vor fi efectuate
fără discriminare. Personalul cu atribuţii de control al Coordonatorului
naţional şi/sau poliţiştii rutieri nu vor face discriminări pe baza niciunul
motiv, cum ar fi:
a) ţara în care a fost înmatriculat vehiculul;
b) ţara de reşedinţă a conducătorului auto;
c) ţara în care îşi are sediul întreprinderea;
d) punctul de plecare şi punctul de sosire ale
călătoriei;
e) tipul tahografului: analogic sau digital.
Art. 6. - La controalele în trafic se vor verifica, în
general, următoarele:
a) respectarea perioadelor de
conducere zilnică şi săptămânală, a pauzelor şi perioadelor de repaus zilnic şi
săptămânal;
b) foile de înregistrare pentru zilele precedente, care
trebuie deţinute la bordul vehiculului în conformitate cu art. 15 alin. (7) din
Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
c) datele înregistrate pentru
aceeaşi perioadă pe cardul conducătorului auto şi/sau în memoria aparatului de
înregistrare, în conformitate cu anexa II la Directiva 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului
şi/sau pe foile imprimate;
d) cazurile de depăşire a vitezei permise a vehiculului
pentru perioada menţionată în art. 15 alin. (7) din Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 3.821/85, definite ca perioade de peste un minut în care viteza
vehiculului este mai mare de 90 km/h, pentru vehiculele din categoria N3, sau
de 100 km/h, pentru vehiculele din categoria M3, categoriile N3 şi M3 fiind
definite în anexa II partea A
la Directiva 70/156/CEE a Consiliului din 6 februarie 1970 privind apropierea
legislaţiilor statelor membre referitoare la omologarea de tip a
autovehiculelor şi a remorcilor acestora;
e) funcţionarea corectă a aparatului de înregistrare,
respectiv identificarea unui posibil abuz asupra aparaturii şi/sau a cardului
conducătorului auto şi/sau a foilor de înregistrare ori, dacă este cazul,
prezenţa documentelor prevăzute la art. 15 alin. (7) din Regulamentul
Consiliului (CEE) nr. 3.820/85.
Art. 7. - (1) Conducătorul auto care conduce un vehicul
echipat cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I la Regulamentul Consiliului (CEE) nr.
3.821/85 trebuie să prezinte, la cererea personalului cu atribuţii de control,
următoarele:
a) foile de înregistrare din săptămâna în curs şi cele
pe care Ie-a utilizat pe parcursul celor 15 zile precedente;
b) cardul conducătorului auto,
în cazul în care este titularul unui asemenea card;
c) orice informaţie introdusă manual şi orice imprimat
scos în timpul săptămânii în curs şi în timpul celor 15 zile precedente, în
conformitate cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
d) formularul pentru atestarea activităţilor în
conformitate cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.
561/2006 sau Acordul AETR, după caz.
(2) Conducătorul auto care conduce un vehicul echipat
cu un aparat de înregistrare în conformitate cu anexa I
B la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85
trebuie să prezinte, la cererea personalului cu atribuţii de control:
a) cardul conducătorului auto al cărui titular este;
b) orice informaţie introdusă manual şi orice imprimat
scos în timpul săptămânii în curs şi în timpul celor 15 zile precedente, în
conformitate cu prezentele norme metodologice şi cu Regulamentul Parlamentului
European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
c) foile de înregistrare corespunzătoare perioadei
prevăzute la lit. b), în cazul în care acesta ar fi condus, pe parcursul
acestei perioade, un vehicul echipat cu un aparat de înregistrare în
conformitate cu anexa I la Regulamentul Consiliului
(CEE) nr. 3.821/85;
d) formular pentru atestarea activităţilor în
conformitate cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr.
561/2006 sau Acordul AETR, după caz.
Art. 8. - Pentru efectuarea verificărilor în trafic
personalul cu atribuţii de control va dispune de echipamente pentru descărcarea
datelor din unitatea montată pe vehicul şi de pe cardul conducătorului auto, de
citirea datelor, analizarea datelor şi/sau transmiterea rezultatelor către o
bază de date spre analiză, precum şi de echipamente pentru
verificarea diagramelor-tahograf.
Art. 9. - (1) Constatarea nerespectării prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 în trafic se va evidenţia şi se va consemna
de către personalul cu atribuţii de control al Autorităţii Rutiere Române
-A.R.R. într-un formular-tip, înseriat şi numerotat, denumit „Formular de
control în trafic". Modelul acestuia este prezentat în anexa nr. 1 la
prezentele norme metodologice.
(2) Formularul de control în
trafic va fi compus din două exemplare autocopiante, dintre care un exemplar se
înmânează sub semnătură conducătorului auto.
(3) In cazul în care acesta refuză să îl semneze sau să
îl preia, agentul constatator va face această menţiune la rubrica „Semnătura
conducătorului auto".
Art. 10. - (1) Verificările efectuate la sediile
întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier vor viza, în plus faţă de
aspectele prevăzute la art. 6, următoarele:
a) respectarea perioadelor
săptămânale de repaus şi, respectiv, a perioadelor de conducere a vehiculului
dintre aceste perioade de odihnă;
b) respectarea limitării la
două săptămâni a duratei de conducere a vehiculului;
c) foile de înregistrare, datele şi imprimările
provenind de la unitatea montată pe vehicul şi de pe cardul conducătorului
auto.
(2) Verificările vor fi
efectuate în prezenţa persoanei desemnate să conducă permanent şi efectiv
activitatea de transport rutier, care va pune la dispoziţia personalului de
control toate înregistrările solicitate.
(3) La prelevarea
înregistrărilor se completează un proces-verbal de prelevare, al cărui model
este prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, care va fi
înregistrat la întreprinderea/operatorul de transport rutier, în care se vor
înscrie în coloana 1 numele conducătorilor auto în cazul prelevării de diagrame
şi/sau date din cardurile conducătorilor auto ori numărul de înmatriculare al
vehiculului în cazul prelevării de date copiate din memoria tahografelor
digitale. In coloana 2 se vor înscrie perioadele de timp pentru care s-au
prelevat înregistrările.
(4) In cazul prelevării de
diagrame-tahograf, se va verifica continuitatea dintre diagrame prin citirea
kilometrilor înscrişi de conducătorul auto în zona centrală a diagramei
completate, dacă este cazul, cu verificarea continuităţii la înregistrările distanţei parcurse. Din aceste verificări
se determină lipsa înregistrărilor.
(5) Pentru fiecare conducător auto supus verificărilor
se vor preleva înregistrări care să acopere minimum 28 de zile, astfel încât să
se poată verifica şi respectarea condiţiilor referitoare la perioadele
săptămânale de conducere şi de odihnă, cele referitoare la timpul total de
conducere pentru două săptămâni consecutive, precum şi recuperarea timpului de
odihnă săptămânală.
(6) Dacă la prelevare se constată lipsa unor
înregistrări sau nerespectarea obligaţiei de a descărca periodic datele din
cardurile de conducător auto sau din memoria tahografelor digitale, aceste
fapte se vor consemna în rubrica „Menţiuni" a procesului-verbal de
prelevare.
(7) Analiza înregistrărilor prelevate de la sediul
operatorilor de transport rutier se face la sediul agenţiilor teritoriale ale
ARR/Inspectoratului rutier prin utilizarea echipamentelor specifice aflate în
dotare.
(8) Controlul documentelor şi
datelor furnizate de către întreprinderi la cererea personalului cu atribuţii
de control al agenţiilor teritoriale ale ARR/Inspectoratului rutier se
consideră ca fiind control efectuat la sediile întreprinderilor/operatorilor de
transport rutier.
(9) Verificările efectuate la sediul operatorilor de
transport rutier privind respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.
37/2007 se vor evidenţia în formularul-tip „Fişa de contravenţii", care,
după completare, se va comunica întreprinderii/ operatorului de transport
rutier. Modelul fişei de contravenţii este prezentat în
anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
Art. 11. - (1) Controalele la sediile întreprinderilor/
operatorilor de transport rutier se vor organiza şi atunci când cu ocazia
controalelor efectuate în trafic s-au constatat încălcări grave ale
regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85.
(2) Personalul cu atribuţii de control va ţine seama de
toate informaţiile furnizate de organismul de legătură desemnat al unui alt
stat membru, în conformitate cu art. 7 alin. (1) din Directiva 2006/22/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului, referitoare la
întreprinderea/operatorul de transport rutier respectiv, în timpul controalelor
efectuate.
Art. 12. - (1) Coordonatorul naţional va întreprinde,
de cel puţin 6 ori pe an, controale concertate în trafic - controale efectuate
în acelaşi timp de către autorităţile de control a două sau mai multe state
membre, fiecare acţionând pe propriul teritoriu -, având ca tematică domeniul
de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 şi a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85.
(2) Coordonatorul naţional va participa împreună cu
organismele echivalente din statele membre ale Uniunii Europene la organizarea
unor programe de formare privind cele mai bune practici în domeniul de aplicare
a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 şi a Regulamentului Consiliului
(CEE) nr. 3.821/85 cel puţin o dată pe an şi va facilita schimbul de informaţii
şi experienţă la nivelul angajaţilor din cadrul
organismelor echivalente ale celorlalte state membre cel
puţin o dată pe an.
Art. 13. - Coordonatorul naţional va elabora proceduri
proprii de control pentru îndeplinirea prevederilor prezentului ordin.
Art. 14. - (1) Pentru verificarea respectării
perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto
care efectuează transporturi rutiere, a tahografelor şi a datelor înscrise pe
foile de înregistrare utilizate, personalul cu atribuţii de inspecţie şi
control al Coordonatorului naţional va fi pregătit profesional pentru
desfăşurarea acestei activităţi.
(2) Pregătirea profesională va fi efectuată astfel
încât să se asigure personalului şcolarizat cunoştinţele necesare despre
tahografe şi foile de înregistrare, precum şi cunoştinţele necesare referitoare
la reglementările în vigoare privind perioadele de conducere şi perioadele de
odihnă ale conducătorilor auto care efectuează transporturi rutiere.
CAPITOLUL III
Sistemul de evaluare a întreprinderilor/operatorilor
de transport rutier
Art. 15. - Coordonatorul naţional va introduce un
sistem de evaluare pentru întreprinderi/operatori de transport rutier pe baza
numărului şi a gravităţii încălcărilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr.
3.820/85 sau ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, comise de
fiecare întreprindere/operator de transport rutier.
Art. 16. - Intreprinderile/operatorii de transport
rutier evaluaţi ca prezentând un grad de risc ridicat vor face obiectul unor
controale mai riguroase şi mai frecvente.
Art. 17. - Criteriile şi normele de punere în aplicare
a unui astfel de sistem de evaluare vor fi elaborate de către Coordonatorul
naţional prin instrucţiuni proprii.
CAPITOLUL IV
Sancţiuni
Art. 18. - (1) Nerespectarea prevederilor referitoare
la perioadele de conducere şi perioadele de odihnă de către conducătorii auto
care efectuează transporturi rutiere se sancţionează conform prevederilor
Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007.
(2) In măsura în care contravenţiile la care se face
referire la art. 8 pct. 26-35 şi 37-48 din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007
sunt depistate în trafic, precum şi în toate celelalte situaţii în care
conducătorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime
de odihnă prevăzute de legislaţia în vigoare, suplimentar faţă de sancţiunea cu
amenda prevăzută la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007 se va
aplica şi sancţiunea imobilizării vehiculului până la îndeplinirea condiţiilor
de legalitate pentru continuarea transportului.
(3) Imobilizarea vehiculului rutier se face astfel
încât să nu fie afectată siguranţa rutieră.
ANEXA Nr. 1*) la normele metodologice
Seria AETR nr...................
ARR
|
Autoritatea Rutiera Română -ARR Agenţia/Inspectoratul Rutier
Adresa
Tel.
|
Formular de control în trafic
Timpii de conducere şi odihnă
Reglementările UE 561/2006 - 3821/85
Acordul AETR
|
11. Rezultatul controlului
|_| Alte verificări
|_| Amenda
|_| Avertisment
|_| Imobilizare
|_| Fără abateri
|
Locul controlului
|
13. Cod poştal al zonei autorităjii de control
|
13. Agent de control
|
1. Locul
controlului
|
2. Data:
/ /
|
3. Ora:
:
|
Categoria drumului
|_|Autostrada |_| Drum Naţional |_| Alta categorie
|
Vehicul
|
4. Număr înmatriculare al autovehiculului
|
6. Tipul de vehicul:
|
Masa totala maxima
|
8. Tara
|
5. Număr înmatriculare remorca
|
6. Tip remorca
|
Masa totala maxima
|
Tara
|
Conducător auto şi întreprinderea/operatorul de transport rutier
|
7. Numele operatorului de transport rutier:
|
Tara:
|
Adresa:
|
|
|
Telefon :
|
|
9. Numele conducătorului auto :
|
Data naşterii:
|
Tara :
|
Adresa:
|
|
|
|
Seria de
card a conducătorului auto:
|
|
Telefon :
|
|
Angajator - daca este altul decât cel de la rubrica 7:
|
Tara:
|
Adresa, numărul de telefon :
|
Tipul de transport
|
|_| Naţional
|_|Internaţional
|
|_| De mărfuri
|_| De persoane
|
|_| Tahograf digital
|_|Tahograf analogic
|
|_| Pe teritoriul UE
|_| Pe teritoriul tarilor AETR
|_| Naţional/Altele
|
Perioada pentru care au fost analizate înregistrările
|
De la data
|
Ora
|
La data
|
Ora
|
Nr. de zile verificate
|
Citirea kilometrajului
|
/ /
|
:
|
/ /
|
:
|
|
|
Contravenţii - art. 8 din OG nr. 37/2007
|
Cod UE
|
Punctul:
|
Valoare amenda conform art. 9 alin. 1 litera:
|
Data si ora de început şi sfârşit
|
Cod UE
|
Data şi ora de început şi sfârşit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Imobilizarea se aplica până la :
|
Ora
:
|
Data / / Sau
|
|_| Nu se aplica imobilizarea
|
12. Comentarii:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
|
|
Date descărcate sau diagrame luate de la conducător auto şi/sau
vehicul
|
|
Document eliberat pentru :
|
|_| Diagrame tahograf
Numărul
|
|_ |Raport tipărit
Numărul
|
|_| Date digitale din memoria tahografului
|
|_ |Date digitale din
cardul conducătorului auto
|
|_| Altele
(Specificaţi mai sus)
|
13. Semnătura agentului de control:
|
Semnătura conducătorului auto :
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
AUTORITATEA RUTIERA ROMÂNĂ - ARR
AGENŢIA TERITORIALĂ
AARR/INSPECTORATUL RUTIER............................................
PROCES-VERBAL DE PRELEVARE A ÎNREGISTRĂRILOR
Operator transport rutier/întreprindere
|
Cod fiscal
|
Adresa
|
Nr. de vehicule utilizate
|
Tip/tipuri de transport
|
Nr. de conducători auto angajaţi
|
1. Conducători auto sau numere
înmatriculare
|
2. Perioada prelevată
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
de la
|
până la
|
|
|
|
|
Menţiuni:
Primit,
Inspectorul/Inspectorii care a/au efectuat prelevarea
.................................................................................
(numele şi semnătura)
Predat,
Reprezentantul operatorului de transport rutier
...............................................................................
(numele, semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
AUTORITATEA RUTIERA ROMÂNĂ - ARR
AGENŢIA TERITORIALĂ A
ARR............................................
FIŞA DE CONTRAVENŢII
Prevăzute de Ordonanţa Guvernului
nr. 37/2007
|
Operator transport/întreprindere:
..............................................................
Sediul social:
.......................
|
Tipul de transport
.....................................
Data controlului
................................
|
Numărul de conducători auto controlaţi
...................................................................
Numărul de vehicule utilizate
....................................................
|
Clasificarea abaterii
|
Incadrarea faptei
|
Proces-verbal de contravenţie: seria,
numărul, valoarea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit.
........................................................
Şeful Agenţiei teritoriale a ARR,
........................................................