E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1041 din  7 iulie 2003

pentru aprobarea Normelor tehnice privind siguranta navelor maritime de pasageri care nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR - NPAS - 2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 605 din 26 august 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 69 si 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, ale Directivei Consiliului Uniunii Europene nr. 98/18/CE din 17 martie 1998 referitoare la reguli si standarde de siguranta pentru navele maritime de pasageri, astfel cum a fost amendata prin Directiva Comisiei Uniunii Europene nr. 2002/25/CE din 5 martie 2002,
    in temeiul dispozitiilor art. 2^2 alin. (3), art. 10^1 alin. (1) si ale art. 10^2 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 412/2002, ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele tehnice privind siguranta navelor maritime de pasageri care nu efectueaza voiaje internationale, prevazute in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    Art. 2
    Scopul
    Scopul prezentelor norme tehnice este de a introduce un nivel uniform de siguranta a vietii umane si a bunurilor la bordul navelor maritime noi si existente de pasageri, precum si al navelor de pasageri de mare viteza, cand aceste categorii de nave efectueaza numai voiaje interne sau in ape internationale, dar fara a efectua voiaje internationale.
    Art. 3
    Definitii
    In intelesul prezentelor norme tehnice, termenii utilizati se definesc dupa cum urmeaza:
    a) conventii internationale - Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS 1974), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, si Conventia internationala din 1966 asupra liniilor de incarcare (LL), la care Romania a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1971, impreuna cu codurile de aplicare, protocoalele si amendamentele la acestea;
    b) Codul privind stabilitatea intacta - Codul privind stabilitatea intacta pentru toate tipurile de nave care fac obiectul reglementarilor IMO - Codul IS, adoptat de Organizatia Maritima Internationala (IMO) prin Rezolutia A.749(18) din 4 noiembrie 1993, astfel cum a fost amendat prin Rezolutia Comitetului Securitatii Maritime MSC.75(69) din 14 mai 1998;
    c) Codul pentru navele de mare viteza - Codul international pentru siguranta navelor de mare viteza - Codul HSC 1994, adoptat de IMO prin Rezolutia MSC 36(63), astfel cum a fost amendat, aplicabil navelor construite pana la 1 iulie 2002, precum si Codul HSC 2000, adoptat de IMO prin Rezolutia MSC 97(73), aplicabil navelor construite dupa 1 iulie 2002;
    d) GMDSS - Sistemul mondial pentru caz de sinistru si siguranta navigatiei pe mare, asa cum este prevazut in cap. IV al Conventiei SOLAS 1974, astfel cum a fost amendat;
    e) nava de pasageri - o nava care transporta mai mult de 12 pasageri;
    f) nava de pasageri de mare viteza - o nava de mare viteza, asa cum este ea definita in regula 1 din cap. X al Conventiei SOLAS 1974, astfel cum a fost amendat, nava care transporta mai mult de 12 pasageri. Navele de pasageri care efectueaza voiaje interne in zone maritime de clasele B, C si D nu vor fi considerate nave de pasageri de mare viteza, cand:
    1. deplasamentul lor corespunzator liniei de plutire de proiectare este mai mic de 500 mc; si
    2. viteza lor maxima, asa cum este ea definita in paragraful 1.4.30 din Codul HSC 1994, si, respectiv, in paragraful 1.4.37 din Codul HSC 2000, este mai mica de 20 de noduri;
    g) nava noua - o nava cu chila pusa sau care se afla intr-un stadiu similar de constructie la data de 1 iulie 1998. Prin stadiu similar de constructie se intelege:
    1. constructia inceputa are caracteristicile unui tip specific de nava; sau
    2. asamblarea navei respective a inceput, cuprinzand cel putin 50 de tone sau 1% din greutatea totala estimata a corpului, luandu-se in considerare valoarea care este mai mica;
    h) nava existenta - o nava care nu este noua;
    i) pasager - orice persoana, in afara de:
    1. comandantul si membrii echipajului sau alte persoane angajate in orice calitate la bordul unei nave, legata de activitatea navei respective;
    2. un copil cu varsta mai mica de un an;
    j) lungimea navei - 96% din lungimea totala a liniei de plutire situata la 85% din inaltimea teoretica de constructie minima, masurata de deasupra chilei, sau distanta dintre muchia prova a etravei si axul penei carmei la linia de plutire respectiva, daca aceasta lungime este mai mare, in cazul in care nu se prevede in mod expres altfel. La navele care au chila inclinata, linia de plutire pe care se masoara lungimea va fi paralela cu linia de plutire de proiectare;
    k) inaltimea etravei - asa cum este ea definita in regula 39 din Conventia LL, ca distanta verticala la perpendiculara prova intre linia de plutire corespunzatoare bordului liber de vara atribuit, cu asieta de proiectare, si fata superioara a puntii expuse in bord;
    l) nava cu punte continua - o nava prevazuta cu o punte continua, expusa intemperiilor si apei marii, care dispune de mijloace permanente de inchidere a tuturor spatiilor deschise ale sectorului expus intemperiilor si sub care toate deschiderile din bordurile navei sunt prevazute cu mijloace permanente de inchidere pentru protectie cel putin impotriva intemperiilor. O punte completa poate fi o punte etansa sau o structura echivalenta constand dintr-o punte neetansa complet acoperita de o structura etansa de o rezistenta corespunzatoare pentru a mentine integritatea etanseitatii si prevazuta cu mijloace de inchidere impotriva intemperiilor;
    m) voiaj international - un voiaj pe mare dintr-un port romanesc spre/dinspre un port din alt stat;
    n) voiaj intern - un voiaj dintre doua porturi romanesti sau dintr-un port romanesc in largul marii numai in limitele marii teritoriale romanesti si revenire intr-un port romanesc;
    o) zona maritima - o zona stabilita conform prevederilor art. 5 alin. (2); cu toate acestea, in scopul aplicarii prevederilor referitoare la radiocomunicatii, definitiile zonelor maritime vor fi cele prevazute in regula 2 din cap. IV al Conventiei SOLAS 1974;
    p) zona portuara - o zona, alta decat o zona maritima si care se extinde pana la constructiile portuare aflate cel mai departe in larg sau pana la limitele geografice naturale, care protejeaza un estuar ori o zona adapostita similara;
    q) zona de refugiu - orice zona adapostita natural sau artificial, care poate fi utilizata de catre o nava ori o ambarcatiune aflata in conditii care ii pot afecta siguranta;
    r) administratia statului pavilionului - Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru navele care arboreaza pavilion roman sau autoritatea competenta a statului care acorda navei dreptul sa arboreze pavilionul acestuia;
    s) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, caruia i se deleaga competentele privind aplicarea prevederilor prezentelor norme tehnice, denumit in continuare ANR;
    t) stat gazda - Romania sau un stat membru al Uniunii Europene, spre sau dinspre al carui port o nava care arboreaza un pavilion tert efectueaza voiaje interne;
    u) organizatie recunoscuta - o societate de clasificare recunoscuta conform criteriilor stabilite de legislatia Uniunii Europene;
    v) 1 mila - 1.852 m;
    w) inaltime semnificativa de val - inaltimea medie calculata prin luarea in considerare a unei treimi din valurile cu inaltimea cea mai mare, observate in cursul unei perioade date;
    x) Codul privind pregatirea navigatorilor, brevetarea/atestarea si efectuarea serviciului de cart (Codul STCW), acceptat de Romania prin Ordonanta Guvernului nr. 122/2000, aprobata prin Legea nr. 20/2001.
    Art. 4
    Aplicabilitate
    (1) Prezentele norme tehnice se aplica navelor care arboreaza pavilion roman sau al unui stat membru al Uniunii Europene, care sunt implicate numai in voiaje interne sau in ape internationale, dar fara a efectua voiaje internationale, si care sunt:
    a) nave maritime de pasageri noi;
    b) nave maritime de pasageri existente, cu lungimea de 24 m sau mai mare;
    c) nave de pasageri de mare viteza.
    (2) In cazul in care o nava care arboreaza un pavilion tert doreste sa efectueze voiaje interne, ANR trebuie sa verifice daca nava indeplineste prezentele norme tehnice inainte de a-i acorda acesteia dreptul sa efectueze voiaje interne.
    (3) Sunt exceptate de la aplicarea prezentelor norme tehnice:
    a) navele de pasageri care sunt:
    (i) nave de razboi sau nave de transport trupe;
    (ii) nave care nu sunt propulsate mecanic;
    (iii) nave construite din alte materiale decat otelul sau similare acestuia si care nu se incadreaza in standardele referitoare la nave de mare viteza [conform Rezolutiei IMO-MSC 36 (63)] sau nave cu sustentatie dinamica [Conform Rezolutiei IMO A.373 (X)];
    (iv) nave din lemn de constructie simpla;
    (v) nave de pasageri de epoca sau copii ale acestora, construite inainte de 1965 si in special cu materiale originale;
    (vi) nave de agrement cu sau fara echipaj si care nu transporta mai mult de 12 pasageri in scopuri comerciale;
    (vii) nave implicate exclusiv in operatiuni in zone portuare;
    b) navele de pasageri de mare viteza, care sunt:
    (i) nave de razboi si nave de transport trupe;
    (ii) nave de agrement cu sau fara echipaj si care nu transporta mai mult de 12 pasageri in scopuri comerciale; si
    (iii) nave implicate exclusiv in operatiuni in zone portuare.
    Art. 5
    Clasele de nave de pasageri
    (1) Navele de pasageri se impart in urmatoarele clase, in conformitate cu zona maritima in care opereaza:
    - clasa "A" inseamna o nava de pasageri angajata in voiaje interne, altele decat voiajele acoperite de clasele B, C si D;
    - clasa "B" inseamna o nava de pasageri angajata in voiaje interne pe parcursul carora nu se depasesc 20 mile de la linia de coasta pe care, corespunzator inaltimii medii a mareei, persoanele aflate pe navele avariate pot debarca;
    - clasa "C" inseamna o nava de pasageri angajata in voiaje interne in zone maritime unde probabilitatea de depasire a inaltimii semnificative a valului de 2,5 m este mai mica de 10% pe o perioada de 1 an sau pe o perioada restransa in cazul operarii exclusive in acea perioada (de exemplu, perioada de operare de vara), pe parcursul carora nu se depasesc 15 mile de la un loc de refugiu, nici 5 mile de la linia de coasta pe care, corespunzator inaltimii medii a mareei, persoanele de pe navele avariate pot debarca;
    - clasa "D" inseamna o nava de pasageri angajata in voiaje interne unde probabilitatea de depasire a inaltimii semnificative a valului de 1,5 m este mai mica de 10% pe o perioada de 1 an sau pe o perioada restransa a anului pentru operare exclusiv in acea perioada (de exemplu, perioada de operare de vara), pe parcursul carora nu se depasesc 6 mile de la locul de refugiu, nici mai mult de 3 mile de la linia de coasta pe care, corespunzator inaltimii medii a mareei, persoanele de pe navele avariate pot debarca.
    (2) Pe baza criteriilor de definire a claselor de nave mentionate la alin. (1), ANR va delimita marea teritoriala pe zone maritime, stabilind perioade de operare pentru tot cursul anului sau, dupa caz, cu restrictii.
    (3) Navele de pasageri de mare viteza se clasifica conform categoriilor definite in cap. 1 pct. 1.4.10 si 1.4.11 din Codul HSC 1994, respectiv pct. 1.4.12 si 1.4.13 din Codul HSC 2000.
    Art. 6
    Domeniu de aplicare
    (1) Navele maritime de pasageri noi si existente si navele de pasageri de mare viteza, indiferent de pavilionul pe care il arboreaza, cand efectueaza voiaje interne, trebuie sa indeplineasca prezentele norme tehnice.
    (2) ANR nu va opri din operare navele de pasageri sau navele de pasageri de mare viteza care arboreaza pavilionul unui stat membru al Uniunii Europene si efectueaza voiaje interne, daca aceste nave indeplinesc cerinte suplimentare prezentelor norme tehnice, impuse de statul de pavilion.
    (3) ANR va recunoaste Certificatul de siguranta pentru nava de mare viteza si Permisul de operare eliberat de un stat membru al Uniunii Europene pentru o nava de mare viteza, cand este angajata in voiaje interne, sau Certificatul de siguranta pentru nava de pasageri, eliberat de un stat membru al Uniunii Europene pentru o nava de pasageri, cand este angajata in voiaje interne si la care se face referire in art. 11.
    (4) Inspectiile efectuate de ANR pentru verificarea conformitatii unei nave de pasageri sau a unei nave de pasageri de mare viteza, care arboreaza pavilionul unui stat tert si care efectueaza voiaje interne, cu prevederile prezentelor norme tehnice, nu sunt asimilate cu inspectiile controlului statului portului - PSC.
    (5) Echipamentul maritim mentionat in anexa nr. 1 la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 582/2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind aprobarea de tip a echipamentelor si produselor pentru nave maritime, prevazute de conventiile internationale la care Romania este parte, cod MLPTL.ANR - EM - 2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 400 din 9 iunie 2003, si care corespunde cerintelor respectivului ordin, in situatia in care este amplasat la bordul unei nave de pasageri pentru indeplinirea cerintelor prezentelor norme tehnice, va fi implicit considerat ca indeplineste prezentele norme tehnice si ANR nu va solicita aprobari sau teste suplimentare pentru respectivul echipament.
    Art. 7
    Cerinte de siguranta
    (1) Referitor la navele de pasageri noi si existente din clasele A, B, C si D, se vor avea in vedere urmatoarele:
    a) constructia si intretinerea corpului navei, a motoarelor principale si auxiliare, a echipamentelor electrice si de automatizare trebuie sa fie conforme cu regulile unei organizatii recunoscute. Pentru navele cu lungimea mai mica de 24 m, se aplica prevederile Normelor tehnice privind clasificarea si constructia navelor maritime, cod MLPTL.ANR - NM - 2002, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.901/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 888 din 9 decembrie 2002;
    b) se aplica prevederile cap. IV, inclusiv amendamentele din 1988 referitoare la GMDSS, si ale cap. V si VI din Conventia SOLAS 1974;
    c) se aplica prevederile referitoare la echipamentul de navigatie de la bordul navei, cuprinse in cap. V al Conventiei SOLAS 1974. Echipamentul maritim mentionat in anexa nr. 1 la Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 582/2003 si care corespunde cerintelor respectivului ordin, in situatia in care este amplasat la bordul unei nave de pasageri pentru indeplinirea cerintelor prezentelor norme tehnice, va fi implicit considerat in conformitate cu cerintele de aprobare de tip ale regulilor 18.1 - 18.8 [fosta 12(r)] din cap. V al Conventiei SOLAS 1974.
    (2) Referitor la navele de pasageri noi se vor avea in vedere urmatoarele:
    a) cerinte generale:
    (i) navele de pasageri noi din clasa A trebuie sa respecte in totalitate cerintele Conventiei SOLAS 1974 si cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice. In cazul in care interpretarea unor reglementari din Conventia SOLAS 1974 este la latitudinea administratiei statului pavilionului, ANR va aplica cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice;
    (ii) navele de pasageri noi din clasele B, C si D trebuie sa respecte cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice;
    (iii) navele de pasageri noi din clasele B, C si D cu lungimea mai mica de 24 m trebuie sa respecte prevederile regulii 1, partea B, paragrafele 2 - 8 si paragraful 10 din cap. II din anexa nr. 1 la prezentul ordin;
    b) cerinte pentru linii de incarcare:
    (i) toate navele de pasageri noi cu lungimea de 24 m sau mai mare trebuie sa respecte prevederile Conventiei LL:
    (ii) pentru navele de pasageri noi cu lungimea mai mica de 24 m trebuie aplicate criterii cu un nivel de siguranta echivalent cu cele prevazute in Conventia LL, tinandu-se seama de lungime si de clasa, precum si cerintele aplicabile prevazute in Normele tehnice privind liniile de incarcare ale navelor maritime care nu efectueaza voiaje internationale, cod MLPTL.ANR - LI - 2002, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 1.901/2002;
    (iii) fara a se tine seama de paragrafele (i) si (ii), navele de pasageri noi din clasa D sunt scutite de la cerintele referitoare la inaltimea etravei, prevazute in Conventia LL;
    (iv) navele de pasageri noi din clasele A, B, C si D trebuie sa aiba o punte continua.
    (3) Referitor la navele de pasageri existente:
    a) navele de pasageri existente din clasa A trebuie sa respecte cerintele Conventiei SOLAS 1974 si cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice. In cazul in care interpretarea unor reglementari din Conventia SOLAS 1974 este la latitudinea administratiei statului pavilionului, ANR va aplica cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice;
    b) navele de pasageri existente din clasa B trebuie sa respecte cerintele specifice aplicabile din prezentele norme tehnice;
    c) navele de pasageri existente din clasele C si D trebuie sa respecte cerintele tehnice aplicabile prevazute in cap. III din anexa nr. 1 la prezentul ordin. Nu este obligatorie respectarea prevederilor cap. II-1 si II-2 din susmentionata anexa de catre aceste nave. Totusi, ANR poate stabili cerinte aplicabile, astfel incat sa se asigure un nivel echivalent de siguranta, tinandu-se cont de conditiile specifice de operare locale din zonele in care vor opera aceste nave. Inainte ca navele existente de pasageri din clasele C si D, care arboreaza pavilion roman, sa fie angajate in voiaje interne regulate intr-un stat gazda, ANR va informa autoritatea competenta a statului gazda asupra cerintelor stabilite in vederea obtinerii acordului respectivei autoritati;
    d) navele existente care se supun unor reparatii, modificari si transformari importante si dotarile aferente acestora trebuie sa respecte cerintele referitoare la nave noi prevazute la alin. (2) lit. a). Transformarile efectuate asupra unei nave existente, care sunt menite sa asigure un grad mai mare de supravietuire a navei, nu vor fi considerate transformari importante;
    e) prevederile lit. a), in cazul in care Conventia SOLAS 1974 nu prevede altfel, si prevederile lit. b) si c), in cazul in care in prezentele norme tehnice nu se prevede altfel, nu se aplica navelor in functie de data la care chila a fost pusa sau care s-au aflat intr-un stadiu similar de constructie pana la o data, asa cum se prevede in tabelul urmator:
______________________________________________________________________
                                                 Data pana la care
   Data la care a fost pusa chila sau nava s-a   prevederile lit. a),
   aflat intr-un stadiu similar de constructie   b) si c) nu se aplica
______________________________________________________________________
  (i) inainte de 1 ianuarie 1940                     1 iulie 2006
 (ii) la 1 ianuarie 1940 sau dupa aceasta
      data, dar inainte de 31 decembrie 1962         1 iulie 2007
(iii) la 1 ianuarie 1963 sau dupa aceasta
      data, dar inainte de 31 decembrie 1974         1 iulie 2008
 (iv) la 1 ianuarie 1975 sau dupa aceasta
      data, dar inainte de 31 decembrie 1984         1 iulie 2009
  (v) la 1 ianuarie 1985 sau dupa aceasta
      data, dar inainte de 1 iulie 1998              1 iulie 2010
______________________________________________________________________

    (4) Referitor la navele de pasageri de mare viteza:
    a) navele de pasageri de mare viteza construite sau supuse unor reparatii, modificari ori transformari importante, la 1 ianuarie 1996 sau dupa aceasta data, trebuie sa respecte cerintele din regula X/3 din Conventia SOLAS 1974, in afara de cazul in care:
    (i) chila lor a fost pusa sau au fost intr-un stadiu similar de constructie inainte de 5 iunie 1998; si
    (ii) livrarea si intrarea in exploatare a avut loc inainte de 5 decembrie 1998; si
    (iii) acestea respecta pe deplin cerintele Codului de siguranta pentru navele cu sustentatie dinamica - Codul DSC, adoptat de IMO prin Rezolutia A.373(X) din 14 noiembrie 1977, astfel cum a fost amendat prin Rezolutia MSC 37(63) din 19 mai 1994;
    b) navele de mare viteza construite inainte de 1 ianuarie 1996 si care nu indeplinesc cerintele din Codul HSC 1994 nu pot fi angajate in voiaje interne decat daca la data 5 decembrie 1998 efectuau voiaje interne, caz in care li se poate permite sa-si continue operarea, cu conditia respectarii cerintelor din Codul DSC, astfel cum a fost amendat;
    c) constructia si intretinerea navelor de pasageri de mare viteza si a echipamentelor lor trebuie sa indeplineasca regulile unei organizatii recunoscute.
    Art. 8
    Cerinte suplimentare de siguranta, echivalente, exceptari si masuri de protectie
    1. Cerinte suplimentare de siguranta:
    Prezentele norme tehnice pot fi amendate in cazul in care in anumite zone maritime, datorita unor circumstante de natura locala, ANR considera ca sunt necesare cerinte suplimentare de siguranta fata de cele prevazute la art. 7.
    2. Echivalente:
    In situatia in care prezentele norme tehnice prevad ca un anumit tip de instalatie, material, dispozitiv sau aparat sa fie instalat, ANR poate permite instalarea oricaror alte tipuri de instalatii, materiale, dispozitive sau aparate diferite fata de dispozitiile prezentelor norme tehnice, daca se convinge, in urma probelor sau in alt mod, ca solutiile adoptate sunt echivalente, fiind cel putin la fel de eficiente cu cele avute in vedere in prezentele norme tehnice.
    3. Exceptari:
    Cu conditia sa nu existe nici o diminuare a nivelului de siguranta, ANR poate scuti anumite nave de la unele cerinte specifice din prezentele norme tehnice cand acestea efectueaza voiaje interne: in zone protejate de spatiul maritim deschis, in anumite conditii de exploatare, cum ar fi: valuri semnificative cu inaltimi mici, perioade de restrictie, voiaje desfasurate numai in timpul zile sau in conditii climatice ori meteorologice favorabile, au durate de voiaj restranse sau opereaza in apropierea bazelor de salvare.
    4. Oricare dintre cerintele suplimentare de siguranta, echivalentele si exceptarile adoptate vor fi aplicate tuturor navelor de pasageri din aceeasi clasa care opereaza in aceleasi conditii, numai pe perioada cat opereaza in conditiile date, fara discriminare in ceea ce priveste pavilionul, nationalitatea sau tara de domiciliu a operatorului.
    5. Masuri de protectie:
    a) Daca ANR considera ca o nava de pasageri sau o nava de pasageri de mare viteza, care arboreaza un alt pavilion decat cel roman si efectueaza voiaje interne, care respecta prevederile prezentelor norme tehnice, creeaza riscul unui grav pericol pentru siguranta vietii omenesti sau pentru nava si bunurile transportate ori pentru infrastructura sau mediul inconjurator, operarea navei poate fi interzisa sau pot fi impuse masuri suplimentare de siguranta, pana cand un astfel de pericol este inlaturat.
    b) In situatia prevazuta la lit. a), ANR va informa fara intarziere administratia statului pavilionului asupra deciziei luate, prezentand si motivele care au stat la baza acesteia.
    Art. 9
    Amendarea
    In vederea armonizarii cu cerintele adoptate la nivel international, in special de catre IMO, in cazul in care sunt amendate definitiile prevazute la art. 3 lit. a), b), c), d), si u), procedurile si principiile pentru inspectii prevazute la art. 10, prezentul ordin va fi modificat si completat si prezentele norme tehnice vor fi amendate.
    Art. 10
    Inspectarea de catre ANR a navelor de pasageri si a navelor de pasageri de mare viteza care arboreaza pavilion roman
    (1) Fiecare nava de pasageri noua se supune urmatoarelor inspectii:
    a) unei inspectii, inainte de intrarea navei in exploatare;
    b) unei inspectii periodice, la fiecare 12 luni;
    c) unor inspectii suplimentare, daca este cazul.
    (2) Fiecare nava de pasageri existenta se supune inspectiilor specificate mai jos, astfel:
    a) unei inspectii initiale inainte ca nava sa fie data in exploatare pentru voiaje interne;
    b) unei inspectii periodice la fiecare 12 luni;
    c) unor inspectii suplimentare, daca este cazul.
    (3) Navele de pasageri de mare viteza care trebuie sa respecte, conform prevederilor art. 7 alin. (4), prevederile Codului HSC 1994, astfel cum a fost amendat, sau ale Codului HSC 2000, dupa caz, se supun inspectiilor prevazute in aceste coduri.
    (4) Navele de pasageri de mare viteza, care trebuie sa respecte, conform prevederilor art. 7 alin. (4), cerintele Codului DSC, astfel cum a fost amendat, se supun inspectiilor prevazute in acest cod.
    (5) Inspectiile care se efectueaza in vederea acordarii Certificatului de siguranta pentru nava de pasageri trebuie sa se desfasoare in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 291/2000 pentru aprobarea Instructiunilor de inspectie privind Sistemul armonizat de inspectare si certificare, cod MT.RNR - I/SAIC - 2000 aplicabile navelor comerciale maritime sub pavilion roman, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 347 din 25 iulie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (6) Inspectiile mentionate la alin. (1), (2) si (3) pot fi efectuate si de inspectori ai unei organizatii recunoscute care actioneaza in numele Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu scopul de a se asigura conformitatea cu prezentele norme tehnice.
    Art. 11
    Certificate
    (1) Conformitatea unei nave de pasageri noi sau existente, care arboreaza pavilion roman, cu cerintele prezentelor norme tehnice, se atesta prin Certificatul de siguranta pentru nava de pasageri emis de catre ANR in baza inspectiei initiale, mentionata la art. 10 alin. (1) lit. a) sau alin. (2) lit. a), dupa caz, si efectuata de inspectori ai ANR ori ai unei organizatii recunoscute. Forma si continutul acestui certificat sunt prezentate in anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    (2) Certificatul de siguranta pentru nava de pasageri trebuie sa fie emis pentru o perioada care nu va depasi 12 luni. Perioada de valabilitate a certificatului poate fi prelungita de catre ANR cu o perioada de gratie de pana la o luna de la data inscrisa pe certificat. Noua perioada de valabilitate a certificatului nu modifica datele la care se efectueaza inspectiile periodice care sunt in functie de data inscrisa pe certificat de dinainte de prelungirea sa.
    (3) Reinnoirea Certificatului de siguranta pentru nava de pasageri poate fi acordata dupa ce a fost efectuata o inspectie periodica, in conformitate cu art. 10 alin. (1) lit. b) sau alin. (2) lit. b), dupa caz.
    (4) Pentru navele de pasageri de mare viteza care se supun prevederilor Codului HSC 1994, astfel cum a fost amendat, sau ale Codului HSC 2000, dupa caz, ANR emite Certificatul de siguranta pentru nava de mare viteza si Permisul de operare, in conformitate cu prevederile din aceste coduri.
    (5) Pentru navele de pasageri de mare viteza care se supun prevederilor Codului DSC, astfel cum a fost amendat, ANR emite Certificatul de siguranta a constructiei pentru nava cu sustentatie dinamica si Certificatul pentru echipament, precum si Permisul de operare, in conformitate cu prevederile acestui cod.
    (6) Inainte de a emite un permis de operare pentru o nava de pasageri de mare viteza in voiaje interne intr-un stat gazda, ANR va colabora cu autoritatea competenta a statului gazda asupra oricaror conditii operationale asociate operarii navei in acel stat. Oricare dintre aceste conditii vor fi mentionate de catre ANR in permisul de operare.
    (7) Exceptarile acordate navelor de pasageri sau navelor de pasageri de mare viteza in conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3) vor fi mentionate in certificatul navei de pasageri sau navei de pasageri de mare viteza.
    Art. 12
    ANR va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 13
    Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexele nr. 1 si 2 se publica ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 605 bis in afara abonamentului, si se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucuresti, sos. Panduri nr. 1.

    Art. 14
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 15
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului transporturilor nr. 305/1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind siguranta navelor de pasageri - cod MT.RNR - NP - 99, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 15 iulie 1999.

                         p. Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                              Sergiu Sechelariu,
                              secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1041/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1041 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu