E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2315 din 22 decembrie 2004

privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.041/2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind siguranta navelor maritime de pasageri care nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-NPAS-2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 99 din 31 ianuarie 2005


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 69 si 70 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,
    in temeiul prevederilor art. 16 alin. (3) si ale art. 26 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicata, precum si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 1.041/2003 pentru aprobarea Normelor tehnice privind siguranta navelor maritime de pasageri care nu efectueaza voiaje internationale, cod MTCT.ANR-NPAS-2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 605 si nr. 605 bis din 26 august 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Dupa litera e) a articolului 3 se introduce o noua litera, litera e^1), cu urmatorul cuprins:
    "e^1) nava Ro-Ro pasager - o nava care transporta mai mult de 12 pasageri, cu incaperi de marfa ro-ro sau incaperi de categorie speciala, asa cum este ea definita in cap. II-2/A/2 din anexa nr. 1;".
    2. Dupa litera h) a articolului 3 se introduce o noua litera, litera h^1), cu urmatorul cuprins:
    "h^1) vechime - vechimea unei nave, calculata de la data livrarii ei, exprimata in ani;".
    3. Dupa litera w) a articolului 3 se introduce o noua litera, litera w^1), cu urmatorul cuprins:
    "w^1) persoane cu mobilitate redusa - orice persoana care are o dificultate particulara atunci cand foloseste transportul public, incluzand persoane in varsta, persoane cu handicap, persoane cu handicapuri senzoriale si cele utilizatoare de scaune cu rotile, femei gravide si persoane care insotesc copii mici;".
    4. Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Pe baza criteriilor de definire a claselor de nave stabilite la alin. (1), ANR va stabili si va actualiza, atunci cand este necesar, o lista cuprinzand zonele maritime aflate in jurisdictia Romaniei, delimitand zonele in care exploatarea navei se face pe toata perioada anului si, dupa caz, acele zone in care exploatarea unei nave este periodic restrictionata."
    5. Dupa alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) ANR va publica lista prevazuta la alin. (2) intr-o baza de date accesibila publicului, pe site-ul sau pe Internet."
    6. Dupa articolul 7 se introduc doua articole noi, articolele 7^1 si 7^2, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 7^1
    Cerinte de stabilitate si etapizare pentru navele Ro-Ro pasager
    (1) Toate navele Ro-Ro pasager din clasele A, B si C, a caror chila a fost pusa sau se afla intr-un stadiu similar de constructie la data de 1 octombrie 2004 sau dupa aceasta data, trebuie sa respecte prevederile art. 6, 8 si 9 din Normele tehnice privind stabilitatea navelor Ro-Ro pasager, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.316/2004.
    (2) Toate navele Ro-Ro pasager din clasele A si B, a caror chila a fost pusa sau se afla intr-un stadiu similar de constructie inainte de data de 1 octombrie 2004, trebuie sa respecte prevederile art. 6, 8 si 9 din Normele tehnice privind stabilitatea navelor Ro-Ro pasager, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.316/2004, la data de 1 octombrie 2010, in afara de cazul in care sunt retrase din exploatare la aceasta data sau la o data ulterioara cand ating vechimea de 30 de ani, dar nu mai tarziu de data de 1 octombrie 2015.
    Art. 7^2
    Cerinte de siguranta pentru persoane cu mobilitate redusa
    (1) ANR trebuie sa se asigure ca sunt luate masurile corespunzatoare, unde este posibil, conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 3 la prezentul ordin, pentru a se asigura accesul in siguranta al persoanelor cu mobilitate redusa la bordul tuturor navelor de pasageri din clasele A, B, C si D si la bordul navelor de pasageri de mare viteza, utilizate pentru transportul public, a caror chila a fost pusa sau care se afla intr-un stadiu similar de constructie la data de 1 octombrie 2004 sau dupa aceasta data.
    (2) ANR trebuie sa coopereze si sa se consulte cu organizatiile care reprezinta persoanele cu mobilitate redusa in ceea ce priveste implementarea instructiunilor prevazute in anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    (3) In sensul modificarii navelor de pasageri din clasele A, B, C si D si a navelor de pasageri de mare viteza, utilizate pentru transportul public, a caror chila a fost pusa sau care se afla intr-un stadiu similar de constructie inainte de data de 1 octombrie 2004, ANR va impune aplicarea instructiunilor prevazute in anexa nr. 3 la prezentul ordin, in masura in care este rezonabil si posibil din punct de vedere economic. ANR va intocmi un plan de masuri privind modul in care aceste instructiuni se vor aplica respectivelor nave."
    7. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin."
    8. Sectiunea 5-1 din capitolul III al anexei nr. 1 "Norme tehnice privind siguranta navelor maritime de pasageri care nu efectueaza voiaje internationale" va avea urmatorul cuprins:
    "5-1 Cerinte pentru navele Ro-Ro pasager (26)

    NAVE RO-RO PASAGER DIN CLASELE B, C SI D CONSTRUITE INAINTE DE 1 IANUARIE 2003:
    1. Navele Ro-Ro pasager construite inainte de 1 ianuarie 2003 trebuie sa corespunda cerintelor paragrafelor 6.2 - 6.4 si 7 - 9 nu mai tarziu de data primei inspectii periodice efectuate dupa data de 1 ianuarie 2006.
    Inainte de aceasta data, navele Ro-Ro pasager construite inainte de 1 ianuarie 2003 trebuie sa corespunda cerintelor paragrafelor 2 - 5.
    In afara celor de mai sus, cand pe aceste nave se schimba mijloacele de salvare sau amplasarea lor ori se efectueaza reparatii, transformari sau modificari importante care implica schimbarea sau orice modificare a mijloacelor de salvare existente ori a amplasarii lor, aceste mijloace de salvare sau amplasarea lor trebuie sa corespunda cerintelor paragrafelor 6 - 9.

    2. Plute de salvare
    1. Plutele de salvare ale navelor Ro-Ro pasager trebuie sa fie deservite de instalatii de evacuare la apa conform cerintelor regulii III/48.5 din Conventia SOLAS, in vigoare la 17 martie 1998, sau de instalatii de lansare la apa conform cerintelor regulii III/48.6 din Conventia SOLAS, in vigoare la 17 martie 1998, egal distribuite in fiecare bord al navei.
    Se va asigura un sistem de comunicatii intre postul de imbarcare si platforma.
    2. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie prevazuta cu dispozitive de arimare care permit plutirea libera conform cerintelor regulii III/23 din Conventia SOLAS, in vigoare la 17 martie 1998.
    3. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie de un tip prevazut cu o rampa de imbarcare conform cerintelor regulii III/39.4.1 sau regulii III/40.4.1 din Conventia SOLAS, in vigoare la 17 martie 1998, dupa caz.
    4. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie ori o pluta cu autoredresare ori o pluta de salvare reversibila cu tenda, care este stabila pe mare si poate fi folosita in siguranta pe oricare parte ar pluti. Pot fi permise plute de salvare reversibile deschise, daca ANR considera ca acestea sunt satisfacatoare, avand in vedere ca voiajul se efectueaza in ape adapostite si ca conditiile climatice sunt favorabile in zona in perioada de exploatare si cu conditia ca aceste plute de salvare sa indeplineasca in intregime cerintele din anexa nr. 10 a <<Codului pentru navele de mare viteza>>.
    Alternativ, nava trebuie sa aiba la bord, in plus fata de numarul normal de plute, plute de salvare cu autoredresare sau plute de salvare reversibile cu tenda, avand o capacitate totala suficienta pentru cel putin 50% din persoanele care nu pot fi imbarcate in barcile de salvare. Aceasta capacitate suplimentara a plutelor de salvare trebuie determinata pe baza diferentei dintre numarul total de persoane de la bord si numarul de persoane care pot fi imbarcate in barcile de salvare. Fiecare asemenea pluta de salvare trebuie sa fie aprobata de ANR tinand cont de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 809.

    3. Barci de urgenta rapide
    1. Cel putin una dintre barcile de urgenta de pe o nava Ro-Ro pasager trebuie sa fie o barca de urgenta rapida aprobata de ANR tinand seama de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 809.
    2. Fiecare barca de urgenta rapida trebuie sa fie deservita de o instalatie de lansare la apa corespunzatoare, aprobata de ANR. La aprobarea unei asemenea instalatii, ANR trebuie sa tina cont ca barca de urgenta rapida este destinata lansarii la apa si ridicarii la bord chiar si in conditii meteorologice foarte nefavorabile si, de asemenea, trebuie sa tina cont de recomandarile adoptate de IMO.
    3. Cel putin doua echipaje pentru fiecare barca de urgenta rapida trebuie sa fie pregatite si instruite in mod regulat tinand cont de sectiunea A-VI/2, tabelul A-VI/2-2 <<Descrierea standardului minim de competenta pe barcile de urgenta rapide>> din Codul STCW si de recomandarile adoptate de IMO prin Rezolutia A.771 (18), asa cum a fost amendata. Pregatirea si exercitiile trebuie sa includa toate aspectele legate de salvare, manipulare, manevrare, exploatare a acestor barci in diferite situatii si de redresare a lor dupa rasturnare.
    4. In cazul in care amenajarea sau marimea unei nave Ro-Ro pasager existenta este astfel incat nu este posibila instalarea barcii de urgenta rapide ceruta de paragraful 3.1, barca de urgenta rapida poate fi instalata in locul unei barci de salvare existente care este acceptata ca barca de urgenta sau barca destinata utilizarii in caz de urgenta, daca sunt indeplinite toate conditiile urmatoare:
    1. barca de urgenta rapida instalata este deservita de o instalatie de lansare la apa in conformitate cu prevederile paragrafului 3.2;
    2. reducerea capacitatii ambarcatiunilor de salvare cauzata de substituirea prevazuta mai sus este compensata prin instalarea de plute de salvare capabile sa transporte un numar de persoane cel putin egal cu cel al barcii de salvare inlocuite; si
    3. aceste plute de salvare sunt deservite de instalatii de lansare la apa sau de instalatii de evacuare la apa existente.

    4. Mijloace de recuperare
    1. Fiecare nava Ro-Ro pasager trebuie sa fie echipata cu mijloace eficace pentru recuperarea rapida a supravietuitorilor din apa si transferarea lor la bordul navei din unitatile de salvare sau din ambarcatiunile de salvare.
    2. Mijloacele de transfer al supravietuitorilor la bordul navei pot face parte fie din instalatia de evacuare la apa, fie dintr-o instalatie prevazuta pentru operatiile de salvare.
    Aceste mijloace trebuie sa fie aprobate de ANR tinand cont de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 810.
    3. Daca toboganul instalatiei de evacuare la apa este destinat sa serveasca ca mijloc de transfer al supravietuitorilor pe puntea navei, acesta trebuie sa fie echipat cu saule sau scari pentru a ajuta persoanele la urcare.

    5. Veste de salvare
    1. Fara a tine seama de cerintele regulilor III/7.2 si III/22.2 din Conventia SOLAS, un numar suficient de veste de salvare trebuie depozitat in vecinatatea posturilor de adunare astfel incat pasagerii sa nu fie obligati sa se intoarca in cabinele lor pentru a-si lua vestele de salvare.
    2. La navele Ro-Ro pasager, fiecare vesta de salvare trebuie sa fie prevazuta cu o lumina care sa corespunda cerintelor regulii III/32.2 din Conventia SOLAS, in vigoare la 17 martie 1998.

    NAVE RO-RO PASAGER DIN CLASELE B, C SI D CONSTRUITE DUPA 1 IANUARIE 2003:

    6. Plute de salvare
    1. Plutele de salvare ale navelor Ro-Ro pasager trebuie sa fie deservite de instalatii de evacuare la apa conform cerintelor sectiunii 6.2 din Codul LSA sau de instalatii de lansare la apa conform cerintelor paragrafului 6.1.5 din Codul LSA, egal distribuite in fiecare bord al navei.
    Se va asigura un sistem de comunicatii intre postul de imbarcare si platforma.
    2. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie prevazuta cu dispozitive de arimare care permit plutirea libera conform cerintelor regulii III/13.4 din Conventia SOLAS.
    3. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie de un tip prevazut cu o rampa de imbarcare conform cerintelor paragrafului 4.2.4.1 sau 4.3.4.1 din Codul LSA, dupa caz.
    4. Fiecare pluta de salvare de pe navele Ro-Ro pasager trebuie sa fie ori o pluta cu autoredresare ori o pluta de salvare reversibila cu tenda, care este stabila pe mare si poate fi folosita in siguranta pe oricare parte ar pluti. Pot fi permise plute de salvare reversibile deschise, daca ANR considera ca acestea sunt satisfacatoare, avand in vedere ca voiajul se efectueaza in ape adapostite si ca conditiile climatice sunt favorabile in zona in perioada de exploatare si daca aceste plute de salvare indeplinesc in intregime cerintele din anexa nr. 10 a <<Codului pentru navele de mare viteza>>.
    Alternativ, nava trebuie sa aiba la bord, in plus fata de numarul normal de plute, plute de salvare cu autoredresare sau plute de salvare reversibile cu tenda, avand o capacitate totala suficienta pentru cel putin 50% din persoanele care nu pot fi imbarcate in barcile de salvare. Aceasta capacitate suplimentara la bordul plutelor de salvare trebuie determinata pe baza diferentei dintre numarul total de persoane de la bord si numarul de persoane care pot fi imbarcate in barcile de salvare. Fiecare asemenea pluta de salvare trebuie sa fie aprobata de ANR tinand cont de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 809.

    7. Barci de urgenta rapide
    1. Cel putin una dintre barcile de urgenta de pe o nava Ro-Ro pasager trebuie sa fie o barca de urgenta rapida aprobata de ANR tinand seama de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 809.
    2. Fiecare barca de urgenta rapida trebuie sa fie deservita de o instalatie de lansare la apa corespunzatoare, aprobata de ANR. La aprobarea unor asemenea instalatii, ANR trebuie sa tina cont ca barca de urgenta rapida este destinata lansarii la apa si ridicarii la bord chiar si in conditii meteorologice foarte nefavorabile si, de asemenea, trebuie sa tina cont de recomandarile adoptate de IMO.
    3. Cel putin doua echipaje pentru fiecare barca de urgenta rapida trebuie sa fie pregatite si instruite in mod regulat tinand cont de sectiunea A-VI/2, tabelul A-VI/2-2 <<Descrierea standardului minim de competenta pe barcile de urgenta rapide>> din Codul STCW si de recomandarile adoptate de IMO prin Rezolutia A.771 (18), asa cum a fost amendata. Pregatirea si exercitiile trebuie sa includa toate aspectele legate de salvare, manipulare, manevrare, exploatare a acestor barci in diferite situatii si de redresare a lor dupa rasturnare.
    4. In cazul in care amenajarea sau marimea unei nave Ro-Ro pasager existenta este astfel incat nu este posibila instalarea barcii de urgenta rapide ceruta de paragraful 3.1, barca de urgenta rapida poate fi instalata in locul unei barci de salvare existente care este acceptata ca barca de urgenta sau barca destinata utilizarii in caz de urgenta, daca sunt indeplinite toate conditiile urmatoare:
    1. barca de urgenta rapida instalata este deservita de o instalatie de lansare la apa in conformitate cu prevederile paragrafului 3.2;
    2. reducerea capacitatii ambarcatiunilor de salvare cauzata de substituirea mentionata mai sus este compensata prin instalarea de plute de salvare capabile sa transporte un numar de persoane cel putin egal cu cel al barcii de salvare inlocuite; si
    3. aceste plute de salvare sunt deservite de instalatii de lansare la apa sau de instalatii de evacuare la apa existente.

    8. Mijloace de recuperare
    1. Fiecare nava Ro-Ro pasager trebuie sa fie echipata cu mijloace eficace pentru recuperarea rapida a supravietuitorilor din apa si transferarea lor la bordul navei din unitatile de salvare sau din ambarcatiunile de salvare.
    2. Mijloacele de transfer al supravietuitorilor la bordul navei pot face parte fie din instalatia de evacuare la apa, fie dintr-o instalatie prevazuta pentru operatii de salvare.
    Aceste mijloace trebuie sa fie aprobate de ANR tinand cont de recomandarile adoptate de IMO prin MSC/Circ. 810.
    3. Daca toboganul instalatiei de evacuare la apa este destinat sa serveasca ca mijloc de transfer al supravietuitorilor pe puntea navei, acesta trebuie sa fie echipat cu saule sau scari pentru a ajuta persoanele la urcare.

    9. Veste de salvare
    1. Fara a tine seama de cerintele regulilor III/7.2 si III/22.2 din Conventia SOLAS, un numar suficient de veste de salvare trebuie depozitat in vecinatatea posturilor de adunare astfel incat pasagerii sa nu fie obligati sa se intoarca in cabinele lor pentru a-si lua vestele de salvare.
    2. La navele Ro-Ro pasager, fiecare vesta de salvare trebuie sa fie prevazuta cu o lumina care sa corespunda cerintelor paragrafului 2.2.3 din Codul LSA."
    9. Dupa anexa nr. 2 se introduce anexa nr. 3, al carei continut este prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Autoritatea Navala Romana va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin transpune Directiva Parlamentului European si a Consiliului nr. 2003/24/CE din 14 aprilie 2003 care amendeaza Directiva Consiliului nr. 98/18/CE referitoare la reguli si standarde de siguranta pentru navele maritime de pasageri, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 123 din 17 mai 2003, precum si Directiva Comisiei nr. 2003/75/CE din 29 iulie 2003 care amendeaza anexa I la Directiva Consiliului nr. 98/18/CE referitoare la reguli si standarde de siguranta pentru navele maritime de pasageri, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 190 din 30 iulie 2003.
    Art. 4
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       p. Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                             Ileana Tureanu,
                            secretar de stat

    ANEXA 1
    (ANEXA Nr. 3
    la Ordinul nr. 1.041/2003)

                                INSTRUCTIUNI
privind cerintele de siguranta pentru navele de pasageri si navele de mare viteza pentru persoane cu mobilitate redusa

    La aplicarea instructiunilor prevazute in prezenta anexa se va respecta Circulara MSC/735 din 24 iunie 1996, intitulata "Recomandari privind proiectarea si exploatarea navelor de pasageri pentru a raspunde necesitatilor persoanelor in varsta si a celor cu handicap".

    1. Accesul la nava
    Navele vor fi construite si echipate astfel incat o persoana cu mobilitate redusa sa poata fi imbarcata si debarcata cu usurinta si in siguranta si sa poata fi asigurat accesul intre punti fie fara acordarea de ajutor, fie prin utilizarea rampelor, elevatoarelor sau a lifturilor. Directiile spre un astfel de acces vor fi afisate la celelalte accesuri ale navei si in alte locuri corespunzatoare de-a lungul navei.

    2. Semne
    Semnele prevazute pe o nava pentru indrumarea pasagerilor vor fi accesibile si usor de citit pentru persoanele cu mobilitate redusa, inclusiv persoanele cu handicap senzorial, si vor fi amplasate in punctele importante.

    3. Mijloace de comunicare a mesajelor
    Operatorul va avea la bordul navei mijloace vizuale si audio care sa asigure pentru persoanele cu diferite forme de mobilitate redusa efectuarea anunturilor, cum ar fi cele referitoare la intarzieri, modificari de program si servicii oferite la bordul navei.

    4. Alarma
    Instalatia de alarma si butoanele de alarma trebuie sa fie proiectate astfel incat sa fie accesibile tuturor pasagerilor cu mobilitate redusa si sa ii alarmeze pe toti acestia, inclusiv pe persoanele cu handicap acustic si pe persoanele cu handicap mental.

    5. Cerinte suplimentare pentru asigurarea mobilitatii in interiorul navei
    Balustradele, coridoarele si trecerile, casele scarii si usile vor facilita deplasarea unei persoane intr un scaun cu rotile. Elevatoarele, platformele pentru vehicule, saloanele pentru pasageri, camerele de locuit si baile vor fi proiectate astfel incat sa fie practic accesibile persoanelor cu mobilitate redusa si proportionale cu numarul acestora.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2315/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2315 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu