Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.122 din 26.11.2021

cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2021 şi la instituirea cadrului legal pentru acordarea unui împrumut subordonat de către statul român, prin Ministerul Finanţelor, în calitate de acţionar, către CEC Bank - S.A.
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 1141 din 26 noiembrie 2021



SmartCity1

Având în vedere:a)analiza execuţiei bugetare derulate pe parcursul primelor zece luni ale anului 2021;b)corelarea planificării bugetare cu evoluţia prognozată a indicatorilor macroeconomici şi cu execuţia bugetară pe primele zece luni ale anului;c)asigurarea fondurilor necesare unor ordonatori principali de credite în vederea desfăşurării normale a activităţii acestora până la finele anului;d)asigurarea fondurilor necesare pentru derularea programelor naţionale de sănătate, precum şi pentru implementarea măsurilor de combatere a pandemiei şi stimulare a vaccinării anti COVID-19;e)asigurarea fondurilor pentru plata despăgubirilor acordate proprietarilor ale căror animale au fost afectate în contextul evoluţiei pestei porcine africane şi a scrapiei;f)asigurarea fondurilor necesare pentru achiziţionarea de stocuri de urgenţă medicală de strictă necesitate, constând în teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din proba de salivă, în scopul monitorizării permanente şi eficiente a riscului epidemiologic la nivelul unităţilor de învăţământ;g)asigurarea fondurilor pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din contractele de achiziţii de materiale, active fixe, servicii, lucrări pentru efectuarea de reparaţii curente şi reparaţii capitale la tehnica de luptă şi echipamente militare, precum şi pentru finalizarea unor achiziţii de echipamente militare;h)asigurarea fondurilor pentru plata drepturilor salariale restante stabilite prin hotărâri judecătoreşti şi acte administrative şi a dobânzilor legale aferente titlurilor executorii;i)asigurarea continuării achitării plăţilor restante înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, la data de 31 octombrie 2021, rezultate din relaţii cu furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, respectiv a obligaţiilor înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale faţă de furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, precum şi a stingerii unor obligaţii de plată ale operatorilor economici/unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;j)asigurarea de sume pentru acordarea subvenţiei reprezentând ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, precum şi pentru acordarea ajutorului de stat în domeniul creşterii animalelor;k)alocarea de fonduri suplimentare pentru asigurarea cu prioritate a cheltuielilor obligatorii;l)asigurarea fondurilor pentru desfăşurarea activităţii unităţilor administrativ-teritoriale;m)asigurarea fondurilor în vederea desfăşurării normale a activităţii unor ordonatori principali de credite până la finele anului;n)asigurarea cadrului legal pentru efectuarea de redistribuiri de credite în cadrul anumitor naturi de cheltuieli în vederea bunei desfăşurări a activităţii ordonatorilor principali de credite;o)prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora legile bugetare anuale pot fi modificate în cursul exerciţiului bugetar prin legi de rectificare,ţinând seama de faptul că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ ar avea drept consecinţe negative următoarele: a)riscul unui impact negativ determinat de imposibilitatea desfăşurării corespunzătoare a activităţii ordonatorilor principali de credite, care nu îşi vor putea îndeplini rolul, atribuţiile şi responsabilităţile stabilite prin actele normative de organizare şi funcţionare;b)riscul necorelării planificării bugetare cu evoluţia prognozată a indicatorilor macroeconomici şi cu execuţia bugetară pe primele zece luni ale anului;c)riscul neasigurării fondurilor necesare pentru derularea programelor naţionale de sănătate, precum şi pentru implementarea măsurilor de combatere a pandemiei şi stimulare a vaccinării anti COVID-19;d)riscul neasigurării fondurilor pentru plata despăgubirilor acordate proprietarilor ale căror animale au fost afectate în contextul evoluţiei pestei porcine africane şi a scrapiei;e)riscul neasigurării fondurilor necesare pentru achiziţionarea de stocuri de urgenţă medicală de strictă necesitate, constând în teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din proba de salivă, în scopul monitorizării permanente şi eficiente a riscului epidemiologic la nivelul unităţilor de învăţământ;f)riscul neasigurării fondurilor pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din contractele de achiziţii de materiale, active fixe, servicii, lucrări pentru efectuarea de reparaţii curente şi reparaţii capitale la tehnica de luptă şi echipamente militare, precum şi pentru finalizarea unor achiziţii de echipamente militare;g)riscul neasigurării fondurilor pentru plata drepturilor salariale restante stabilite prin hotărâri judecătoreşti şi acte administrative şi a dobânzilor legale aferente titlurilor executorii;h)riscul neachitării plăţilor restante înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, la data de 31 octombrie 2021, rezultate din relaţii cu furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, respectiv a obligaţiilor înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale faţă de furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, precum şi a stingerii unor obligaţii de plată ale operatorilor economici/unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;i)riscul neasigurării de sume pentru acordarea subvenţiei reprezentând ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, precum şi pentru acordarea ajutorului de stat în domeniul creşterii animalelor;j)riscul nealocării fondurilor pentru asigurarea cu prioritate a cheltuielilor obligatorii;k)riscul diminuării capacităţii de finanţare a cheltuielilor de către unităţile administrativ-teritoriale;l)riscul imposibilităţii efectuării de redistribuiri de credite în cadrul anumitor naturi de cheltuieli în vederea bunei desfăşurări a activităţii ordonatorilor principali de credite.Având în vedere nevoile de dezvoltare şi de diversificare a produselor şi serviciilor oferite de către CEC Bank - S.A. populaţiei, acţionarul unic al Băncii, respectiv statul român prin Ministerul Finanţelor, a finalizat la data de 1 noiembrie 2019 proiectul de recapitalizare a CEC Bank - S.A. cu suma de 940.000 mii lei, reprezentând aport de capital al statului român la capitalul social al CEC Bank - S.A., sumă prevăzută prin Legea nr. 50/2019 privind bugetul de stat pe anul 2019. Ca urmare a demersurilor acţionarului unic, Comisia Europeană a analizat notificarea şi documentele transmise, emiţând scrisoarea de decizie „C (2019) 7731 - State Aid SA. 53869 - Romania - Market Conform recapitalization of CEC Bank SA", din care reiese faptul că investiţia statului român în recapitalizarea CEC Bank - S.A. nu se încadrează în categoria măsurilor de ajutor de stat, fiind făcută din postura investitorului privat prudent, conform testului investitorului privat prudent efectuat şi planului de afaceri aferent care au însoţit notificarea proiectului de recapitalizare. În concordanţă cu majorarea capitalului social s-au stabilit principalele obiective de activitate pentru perioada 2020-2023; astfel, Banca a procedat la revizuirea şi extinderea corespunzătoare a Strategiei de dezvoltare a CEC. În cadrul demersului de capitalizare prezentat către DG Competion a fost analizată şi agreată modalitatea prin care Banca se va alinia la noile cerinţe de capital şi pasive eligibile impuse de cadrul european de rezoluţie bancară, respectiv cerinţa minimă de fonduri proprii (capital) şi pasive (datorii) eligibile - conceptul MREL (Minimum Requirement for own funds and Eligible Liabilities). Astfel, soluţia evaluată şi inclusă în Planul de afaceri agreat de DG Competion, din cadrul Testului investitorului privat prudent efectuat la CEC Bank - S.A., ca bază de fundamentare a procesului de capitalizare, este cea a acordării de împrumut subordonat de către acţionarul unic, cu o maturitate de cel puţin 10 ani, în condiţii de piaţă şi cu respectarea cerinţelor legale privind emiterea unui împrumut subordonat către instituţii de credit, care să acopere în întregime cerinţa MREL stabilită de către Banca Naţională a României prin Direcţia de Rezoluţie Bancară. Conceptul MREL a apărut ca o premisă pentru ca instituţiile de credit să dispună de suficiente pasive care să poată fi folosite la absorbţia pierderilor şi la recapitalizare. Prin urmare, instituţiile de credit trebuie să constituie un stoc minim de fonduri proprii şi datorii eligibile pentru absorbţia pierderilor şi acoperirea necesarului de recapitalizare, care să fie poziţionate corespunzător în ierarhia creanţelor, să aibă scadenţe suficient de lungi, să confere certitudine juridică în contextul aplicării instrumentului de recapitalizare internă şi să nu inducă efecte de contagiune în sistemul financiar şi în economie în ansamblul său. Banca Naţională a României (BNR), în calitate de autoritate de rezoluţie (AR), stabileşte o cerinţă minimă de fonduri proprii şi datorii eligibile pentru fiecare instituţie de credit (IC) aflată în responsabilitatea sa, la nivel individual şi (sub) consolidat, în conformitate cu legislaţia naţională (Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările ulterioare) şi având în vedere actele delegate şi de punere în aplicare adoptate de Comisia Europeană prin care sunt reglementate aspecte care fac obiectul MREL [Regulamentul delegat (UE) 2016/1.450]. Instrumentele de capital şi împrumuturile subordonate se califică drept instrumente de fonduri proprii de nivel 2 dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii prevăzute la art. 63 din Regulamentul nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, pentru aducerea la îndeplinire a obiectivelor de acoperire a cerinţelor MREL, CEC Bank - S.A. trebuie să adopte măsurile necesare astfel încât, treptat, în perioada 2021-2023 Banca să se alinieze la noile cerinţe de capital şi pasive eligibile impuse. Aceste fonduri sunt esenţiale pentru ca Banca să îşi poată atinge obiectivele propuse şi să îşi desfăşoare activitatea cu respectarea cerinţelor prudenţiale, inclusiv cerinţa MREL. Pentru îndeplinirea cerinţei minime MREL, conform Planului de afaceri 2019-2023 aprobat de Comisia Europeană, acţionarul unic trebuie să acorde Băncii un împrumut subordonat în sumă de 1,4 miliarde lei în anul 2021. Banca nu deţine alte pasive eligibile pentru acoperirea cerinţei MREL, fiind astfel necesară adoptarea de măsuri urgente pentru conservarea capitalului. Neîndeplinirea cerinţei minime MREL potrivit calendarului comunicat de Banca Naţională a României implică impunerea de către BNR de măsuri de restricţionare a activităţii de creditare, cu impact nefavorabil asupra profitabilităţii şi întregii activităţi a Băncii, respectiv nerespectarea planului de afaceri în baza căruia Comisia Europeană a aprobat majorarea de capital a Băncii. Neîndeplinirea „obiectivelor şi cerinţelor" incluse în Planul de afaceri 2019-2023, inclusiv neacordarea de către acţionarul unic a împrumutului subordonat către Bancă, poate determina Comisia Europeană să reanalizeze condiţiile în care a aprobat, la finalul lunii octombrie 2019, majorarea de capital. Neadoptarea în regim de urgenţă a prezentei ordonanţe de urgenţă ar determina nerealizarea măsurilor prevăzute în planul de afaceri agreat cu Comisia Europeană şi neasigurarea surselor pentru constituirea capitalurilor proprii, existând riscul ca CEC Bank - S.A. să fie obligată la aplicarea unor măsuri restrictive privind desfăşurarea activităţii, care ar putea fi impuse de către Banca Naţională a României, în dubla sa calitate, de autoritate de supraveghere şi de autoritate de rezoluţie, care ar putea afecta activitatea de creditare a băncii şi implicit nerealizarea planului de afaceri care a stat la baza deciziei Comisiei Europene privind neîncadrarea măsurii de recapitalizare a CEC Bank - S.A. ca ajutor de stat. În considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Bugetul de stat pe anul 2021, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2021 nr. 15/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 şi 236 bis din 9 martie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 2
(1) Influenţele asupra veniturilor bugetului de stat pe anul 2021, detaliate pe capitole şi subcapitole, sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(2) Detalierea influenţelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2021 pe capitole, titluri de cheltuieli şi pe ordonatori principali de credite, este prevăzută în anexa nr. 2.
(3) Bugetul de stat pe anul 2021 se majorează la venituri cu suma de 1.893,1 milioane lei, iar la cheltuieli se majorează cu suma de 910,9 milioane lei credite de angajament şi se majorează cu suma de 8.124,1 milioane lei credite bugetare, iar deficitul se majorează cu suma de 6.231,1 milioane lei.
Articolul 3Se autorizează Secretariatul General al Guvernului, în anexa nr. 3/13/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, să diminueze cu suma de 108.019 mii lei capitolul 39.10 „Venituri din valorificarea unor bunuri", subcapitolul 39.10.02 „Venituri din valorificarea stocurilor de rezerve de stat şi de mobilizare". Articolul 4
(1) Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în anexa nr. 3/15/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", să majoreze veniturile proprii cu suma de 78.235 mii lei la capitolul 36.10 „Diverse venituri", subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri".
(2) Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de Autoritate de management pentru Programul operaţional Regional 2014-2020 în anexa nr. 3/15/25 „Fişa finanţării programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricolă şi de Pescuit, altor programe finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum şi a altor facilităţi şi instrumente postaderare" să diminueze la componenta „0101 Finanţarea din FEN postaderare" creditele de angajament cu suma de 1.075.000 mii lei.
(3) Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în calitate de Autoritate de management pentru Programul operaţional comun România-Moldova 2014-2020 în anexa nr. 3/15/25 „Fişa finanţării programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricolă şi de Pescuit, altor programe finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum şi a altor facilităţi şi instrumente postaderare" să diminueze la componenta „0101 Finanţarea din FEN postaderare" creditele bugetare cu suma de 25.000 mii lei.
(4) Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în calitate de Autoritate de management pentru Programul INTERREG IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia 2014-2020 în anexa nr. 3/15/25 „Fişa finanţării programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., a programelor aferente Politicilor Comune Agricolă şi de Pescuit, altor programe finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum şi a altor facilităţi şi instrumente postaderare" să diminueze la componenta „0202 Cofinanţare publică pentru alţi beneficiari decât cei finanţaţi integral din bugetele publice centrale" creditele bugetare cu suma de 1.420 mii lei.
(5) Se autorizează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei să introducă în anexa nr. 3/15/27 „Fişa programului", la capitolul 70.01 „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", cu încadrare în creditele de angajament şi creditele bugetare aprobate pe anul 2021 la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", următoarele programe noi:a)„Programul privind Elaborarea şi/sau actualizarea Planurilor Urbanistice Generale şi a Regulamentelor Locale de Urbanism"; b)„Programul de cofinanţare a hărţilor de risc pentru cutremure şi alunecări de teren conform Hotărârii Guvernului nr. 932/2007"; c)„Programul multianual de finanţare a investiţiilor pentru modernizarea, reabilitarea, retehnologizarea şi extinderea sau înfiinţarea sistemelor de alimentare centralizată cu energie termică a localităţilor conform O.U.G. nr. 53/2019"; d)„Finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă, conform O.G. nr. 20/1994".
Articolul 5Se autorizează Ministerul Finanţelor, în anexa nr. 3/16/27 „Fişa Programului", la Programul cod 1950 „Modernizarea sistemului informatic" să majoreze creditele de angajament pe anul 2021 cu suma de 97 mii lei, la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe", titlul 20 „Bunuri şi servicii", şi să diminueze creditele de angajament pe anul 2021 cu aceeaşi sumă de la Programul cod 541 „Administrarea finanţelor publice", capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe", titlul 20 „Bunuri şi servicii". Articolul 6Se autorizează Ministerul Justiţiei să introducă în anexa nr. 3/17/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, următoarele modificări: a)să majoreze capitolul 16.10 „Taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfăşurarea de activităţi", subcapitolul 16.10.03 „Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", cu suma de 450 mii lei; b)să diminueze capitolul 30.10 „Venituri din proprietate", subcapitolul 30.10.05 „Venituri din concesiuni şi închirieri" - paragraful 30.10.05.30 „Alte venituri din concesiuni şi închirieri de către instituţii publice", cu suma de 64 mii lei; c)la capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi", să diminueze subcapitolul 33.10.05 „Taxe şi alte venituri din învăţământ" cu suma de 249 mii lei, subcapitolul 33.10.06 „Venituri din expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară" cu suma de 400 mii lei şi subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi" cu suma de 5 mii lei. Articolul 7
(1) Se autorizează Ministerul Apărării Naţionale să efectueze în anexa nr. 3/18/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)" la partea de venituri următoarele modificări:a)să diminueze capitolul 30.10 „Venituri din proprietate", subcapitolul 30.10.05 „Venituri din concesiuni şi închirieri", cu suma de 14 mii lei; b)la capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi", subcapitolul 33.10.05 „Taxe şi alte venituri în învăţământ" se majorează cu 145 mii lei, subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestări de servicii" se majorează cu suma de 102 mii lei, subcapitolul 33.10.20 „Venituri din cercetare" se majorează cu suma de 5 mii lei, subcapitolul 33.10.21 „Venituri din contractele încheiate cu casele de asigurări sociale de sănătate" se majorează cu suma de 18.888 mii lei, subcapitolul 33.10.30 „Venituri din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică din sume alocate de la bugetul de stat" se majorează cu suma de 610 mii lei şi subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi" se diminuează cu suma de 942 mii lei; c)să diminueze capitolul 39.10 „Venituri din valorificarea unor bunuri", subcapitolul 39.10.01 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice", cu suma de 1.000 mii lei; d)la capitolul 42.10 „Subvenţii de la bugetul de stat", subcapitolul 42.10.11 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale" se diminuează cu suma de 26.964 mii lei, subcapitolul 42.10.38 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru instituţii şi servicii publice sau activităţi finanţate integral din venituri proprii" se diminuează cu suma de 1.523 mii lei şi subcapitolul 42.10.68 „Subvenţii de la bugetul de stat pentru instituţii şi servicii publice sau activităţi finanţate integral din venituri proprii pentru finanţarea investiţiilor" se diminuează cu suma de 7.623 mii lei; e)la capitolul 43.10 „Subvenţii de la alte administraţii", subcapitolul 43.10.14 „Subvenţii din bugetele locale pentru finanţarea cheltuielilor de capital din domeniul sănătăţii" se diminuează cu suma de 662 mii lei şi subcapitolul 43.10.33 „Subvenţii din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru acoperirea creşterilor salariale" se majorează cu suma de 1.240 mii lei; f)se majorează capitolul 48.10 „Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări aferente cadrului financiar 2014-2020", subcapitolul 48.10.01 „Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR)", cu suma de 659 mii lei.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (3), (4) şi (13) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. e) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, în anul 2021, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează Ministerul Apărării Naţionale, până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare între celelalte subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare, din prevederile capitolului bugetar, aprobate prin legea bugetară anuală, precum şi între capitole bugetare, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate, pentru finanţarea unor cheltuieli aferente obligaţiilor ce derivă din contractele de achiziţii de materiale, active fixe, servicii, lucrări pentru efectuarea de reparaţii curente şi reparaţii capitale la tehnica de luptă şi echipamente militare, precum şi pentru finalizarea unor achiziţii de echipamente militare.
(3) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se autorizează Ministerul Apărării Naţionale, până la sfârşitul exerciţiului bugetar, să încheie contracte multianuale, în limita creditelor de angajament aprobate la titlul 20 „Bunuri şi servicii", pentru asigurare service aparatură, lucrări pentru efectuarea de reparaţii curente, încheierea de contracte prestări servicii, utilităţi, precum şi cele aferente hrănirii, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.
Articolul 8
(1) În cadrul influenţei prevăzute în anexa nr. 2, în bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administraţiei", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", sunt cuprinse următoarele sume reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare:a)– 142.415 mii lei la alineatul 51.01.07 „Transferuri din bugetul de stat către bugetul asigurărilor sociale de stat"; b)– 49.417 mii lei la alineatul 51.01.08 „Transferuri din bugetul de stat către bugetul asigurărilor pentru şomaj"; c)+82.000 mii lei la alineatul 51.01.78 „Transferuri din bugetul de stat către Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale".
(2) Suma prevăzută la alin. (1) lit. c) se alocă pentru aplicarea prevederilor art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 278/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor şi altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.
Articolul 9Se autorizează Ministerul Tineretului şi Sportului să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare în cadrul anexei nr. 3/21/02a „Sume pentru Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi categoriile de cheltuieli finanţate din acestea pe anul 2021", inclusiv la şi de la cheltuieli de personal şi cheltuieli de capital, cu încadrarea în prevederile aprobate la titlul 55 „Alte transferuri", articolul 55.01 „Transferuri interne", alineatul 55.01.02 „Sprijin financiar pentru activitatea Comitetului Olimpic şi Sportiv Român". Articolul 10
(1) Se autorizează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să suplimenteze în anexa nr. 3/22/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)" veniturile proprii cu suma de 11.730 mii lei la capitolul 34.10 „Venituri din taxe administrative, eliberări permise", subcapitolul 34.10.50 „Alte venituri din taxe administrative, eliberări permise".
(2) Se autorizează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să utilizeze, inclusiv prin virări de credite bugetare în condiţiile Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, creditele de angajament şi creditele bugetare prevăzute la art. 32 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 15/2021, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinse în cadrul capitolului 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" şi neutilizate în activităţile de realizare a Recensământului general agricol.
(3) Se autorizează Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale să introducă la o poziţie distinctă de cheltuieli în anexa nr. 3/22/02 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate din bugetul de stat)", capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare", titlul 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020", sumele reprezentând resursele financiare suplimentare puse la dispoziţie României din instrumentul de redresare al Uniunii Europene (EURI), în temeiul Regulamentului (UE) 2020/2.094 al Consiliului din 14 decembrie 2020 de instituire a unui instrument de redresare al Uniunii Europene pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de COVID-19 şi al art. 7 pct. 12 din Regulamentul (UE) 2020/2.220 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 decembrie 2020 de stabilire a anumitor dispoziţii tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi din Fondul European de Garantare Agricolă în anii 2021 şi 2022 şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013, UE nr. 1.306/2013 şi UE nr. 1.307/2013 în ceea ce priveşte resursele şi aplicarea regulamentelor respective în anii 2021 şi 2022 şi a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 în ceea ce priveşte resursele şi repartizarea unui astfel de sprijin pentru anii 2021 şi 2022, concomitent cu introducerea unei poziţii distincte de venituri la capitolul 48.10 „Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări aferente cadrului financiar 2014-2020" şi, respectiv, cheltuieli la capitolul 83.10 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare", titlul 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020", în cadrul anexei nr. 3/22/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii pe anii 2021-2024", în baza indicatorilor clasificaţiei economice comunicaţi de către Ministerul Finanţelor.
Articolul 11Se autorizează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, în anexa nr. 3/23/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, să efectueze următoarele modificări: a)să diminueze capitolul 36.10 „Diverse venituri", subcapitolul 36.10.50 „Alte venituri", cu suma de 17.600 mii lei; b)să diminueze capitolul 43.10 „Subvenţii de la alte administraţii", subcapitolul 43.10.34 „Sume alocate din bugetul ANCPI pentru finanţarea lucrărilor de înregistrare sistematică din cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară" cu suma de 16.499 mii lei. Articolul 12În bugetul Ministerului Sănătăţi, din influenţa prevăzută în anexa nr. 2, la capitolul 56.01 „Transferuri cu caracter general între diferite nivele ale administraţiei", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", în sumă de 2.508.352 mii lei, reprezentând atât credite bugetare, cât şi credite de angajament, suma de 2.357.766 mii lei este aferentă alineatului 51.01.11 „Transferuri din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate" şi suma de 150.586 mii lei este aferentă alineatului 51.01.69 „Transferuri de la bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru acoperirea deficitului rezultat din aplicarea prevederilor legale referitoare la concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate". Articolul 13
(1) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/27/27 „Fişa Programului", să diminueze creditele de angajament aferente Programului cod 128 „Restaurarea monumentelor istorice" cu suma de 13.125 mii lei, la capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice, alineatul 51.01.01 „Transferuri către instituţii publice", sumă ce va fi utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de personal de către instituţiile subordonate Ministerului Culturii finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/27/27 „Fişa Programului", să diminueze creditele de angajament cu suma de 37.496 mii lei şi creditele bugetare cu suma de 50.621 mii lei aferente Programului cod 2091 „Timişoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2021", la capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", alineatul 51.02.31 „Transferuri din bugetul de stat către bugetele locale pentru finanţarea investiţiilor în cadrul programelor de interes naţional", sume ce vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de personal de către instituţiile subordonate Ministerului Culturii finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(3) Se autorizează Ministerul Culturii, în anexa nr. 3/27/27 „Fişa Programului", să diminueze creditele de angajament şi creditele bugetare aferente Programului cod 786 „Programul Naţional pentru finanţarea realizării monumentelor de for public" cu suma de 365 mii lei, sumă ce va fi redistribuită în cadrul capitolul 67.01 „Cultură, recreere şi religie", titlul 71 „Active nefinanciare", pentru achiziţionarea de aparatură birotică pentru Administraţia Centrală.
Articolul 14Se autorizează Serviciul Român de Informaţii, în anexa nr. 3/31/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, la capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi", să diminueze subcapitolul 33.10.16 „Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă" cu 1.625 mii lei şi subcapitolul 33.10.20 „Venituri din cercetare" cu suma de 31 mii lei şi să majoreze subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi" cu suma de 411 mii lei. Articolul 15Se autorizează Serviciul de Protecţie şi Pază, în anexa nr. 3/33/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, la capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi", să majoreze subcapitolul 33.10.08 „Venituri din prestări de servicii" cu suma de 6 mii lei şi să diminueze subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi" cu suma de 23 mii lei. Articolul 16Se autorizează Academia Română să introducă în anexa nr. 3/37/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 - sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii", la partea de venituri, următoarele modificări: a)la capitolul 30.10 „Venituri din proprietate" să suplimenteze subcapitolul 30.10.05 „Venituri din concesiuni şi închirieri" cu suma de 25 mii lei şi să diminueze subcapitolul 30.10.50 „Alte venituri din proprietate" cu suma de 860 mii lei; b)la capitolul 33.10 „Venituri din prestări şi servicii şi alte activităţi" să suplimenteze subcapitolul 33.10.20 „Venituri din cercetare" cu suma de 835 mii lei. Articolul 17
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 23, influenţa de 151.837 mii lei, reprezentând credite bugetare şi credite de angajament, prevăzută în anexa nr. 2 pentru bugetul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare", titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", se detaliază în anexa nr. 3/38/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii pe anii 2021-2024" pe partea de cheltuieli la titlul 58 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020".
(2) Se autorizează Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, în anexa nr. 3/38/15 „Sinteza bugetelor centralizate ale instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii pe anii 2021-2024", să majoreze, la partea de cheltuieli, titlul 20 „Bunuri şi servicii", creditele de angajament cu suma de 18.929 mii lei.
(3) Se autorizează Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor să introducă modificări în volumul şi structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 ale instituţiilor publice subordonate finanţate parţial din venituri proprii, inclusiv prin introducerea de subdiviziuni noi ale clasificaţiei bugetare pe partea de venituri şi titluri noi pe partea de cheltuieli, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal şi cheltuieli de capital, şi între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", şi să le comunice Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Articolul 18Se autorizează Consiliul Superior al Magistraturii, în anexa nr. 3/47/13 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii)", la partea de venituri, să majoreze cu suma de 74 mii lei capitolul 33.10 „Venituri din prestări de servicii şi alte activităţi", subcapitolul 33.10.50 „Alte venituri din prestări de servicii şi alte activităţi". Articolul 19
(1) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pe anul 2021 pentru finanţarea cheltuielilor bugetelor locale se majorează cu suma de 138.668 mii lei, după cum urmează:a)se diminuează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judeţelor cu suma de 1.741 mii lei, potrivit anexei nr. 3, astfel:a1) se diminuează cu suma de 31 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor stabilite de Legea nr. 248/2015 privind stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, republicată; a2) se diminuează cu suma de 3.051 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale care frecventează învăţământul special, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 564/2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şcolarizaţi în sistemul de învăţământ preuniversitar, cu modificările ulterioare, în conformitate cu prevederile lit. A din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 904/2014 pentru stabilirea limitelor minime de cheltuieli aferente drepturilor prevăzute de art. 129 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului; a3) se majorează cu suma de 1.341 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării burselor acordate elevilor care frecventează învăţământul special, potrivit prevederilor art. 82 şi 105 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; b)se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi municipiului Bucureşti, cu suma de 135.817 mii lei, potrivit anexei nr. 4, astfel:b1) se diminuează cu suma de 1.039 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru categoriile de cheltuieli prevăzute la art. 104 alin. (2) lit. b)-d) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; b2) se majorează cu suma de 144.532 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate potrivit art. 42 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în limita prevăzută la art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare; b3) se diminuează cu suma de 7.509 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor copiilor cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 564/2017, cu modificările ulterioare, în conformitate cu prevederile lit. A din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 904/2014; b4) se diminuează cu suma de 22.938 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2021 privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preşcolarii şi elevii din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat; b5) se diminuează cu suma de 63.698 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri pentru beneficiarii de ajutor social; b6) se diminuează cu suma de 21.767 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării drepturilor stabilite de Legea nr. 248/2015, republicată; b7) se majorează cu suma de 108.236 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată destinate finanţării cheltuielilor cu bursele acordate elevilor din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor, potrivit prevederilor art. 82 şi 105 din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; c)se majorează sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor învăţământului particular şi celui confesional, acreditate, cu suma de 4.592 mii lei, potrivit anexei nr. 5.
(2) Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată prevăzute la alin. (1) lit. b1)-b7) pe comune, oraşe, municipii, sectoare şi municipiul Bucureşti sau retragerea acestor sume, după caz, se face prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, potrivit datelor de fundamentare transmise de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, iar pentru finanţarea cheltuielilor cu bursele acordate elevilor din învăţământul de masă, prevăzute la alin. (1) lit. b7), în baza actului administrativ emis de inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu privire la repartizarea sumelor pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, precum şi pe unităţi de învăţământ.
(3) Repartizarea pe comune, oraşe, municipii, sectoare şi municipiul Bucureşti, după caz, a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea unităţilor de învăţământ particular şi confesional, acreditate, prevăzute la alin. (1) lit. c), se face prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, în baza actului administrativ emis de inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, cu privire la repartizarea sumelor pe unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, precum şi pe unităţi de învăţământ.
Articolul 20Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, alocate potrivit anexei nr. 7/03 la Legea bugetului de stat pe anul 2021 nr. 15/2021, cu modificările ulterioare, rămase neutilizate la sfârşitul anului 2021, se restituie de către unităţile administrativ-teritoriale la bugetul de stat. Articolul 21
(1) Suma de 784.777 mii lei reprezentând sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. d2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2021 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2021, rămasă nerepartizată, se alocă pe judeţe şi municipiul Bucureşti, în scopul achitării:a)plăţilor restante înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, raportate potrivit legii, rezultate din relaţii cu furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări; b)sumelor certe şi exigibile datorate de unităţile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat pe baza deconturilor justificative, înregistrate în contabilitate la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, pentru acoperirea diferenţei dintre preţul reglementat al energiei termice livrate populaţiei şi preţul de facturare al energiei termice livrate populaţiei, diminuate cu plăţile efectuate la data cererii; c)plăţilor restante, precum şi obligaţiilor fiscale care reprezintă condiţie de achitare pentru înlesnirea la plată acordată, potrivit legii, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, raportate potrivit legii, după caz.
(2) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, plăţile restante şi datoriile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c), înregistrate în contabilitatea instituţiilor publice finanţate parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, sunt numai cele aferente cheltuielilor care pot fi finanţate din bugetele locale.
(3) Prin derogare de la prevederile art. 33 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, repartizarea pe judeţe şi municipiul Bucureşti a sumelor alocate în condiţiile alin. (1) se face în scopul achitării plăţilor restante şi datoriilor prevăzute la respectivul alineat, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, înregistrate în contabilitatea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, reprezentând:a)obligaţii de plată rezultate din relaţiile cu furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări; b)sume certe şi exigibile neachitate de unităţile/ subdiviziunile administrativ-teritoriale furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat pe baza deconturilor justificative, înregistrate în contabilitate la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, pentru acoperirea diferenţei dintre preţul local al energiei termice facturate populaţiei şi preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei, diminuate cu plăţile efectuate la data cererii; c)obligaţii de plată faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
(4) Suma repartizată potrivit alin. (1) va fi utilizată exclusiv pentru:a)stingerea obligaţiilor fiscale restante, precum şi a celor care reprezintă condiţie de achitare pentru înlesnirea la plată acordată/planul de reorganizare aprobat, potrivit legii, cuprinse în certificatul de atestare fiscală, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări ai unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale; b)stingerea obligaţiilor fiscale restante, precum şi a celor care reprezintă condiţie de achitare pentru înlesnirea la plată acordată/planul de reorganizare aprobat, potrivit legii, cuprinse în certificatul de atestare fiscală, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale furnizorilor care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat; c)stingerea obligaţiilor fiscale restante, precum şi a celor care reprezintă condiţie de achitare pentru înlesnirea la plată acordată/planul de reorganizare aprobat, potrivit legii, cuprinse în certificatul de atestare fiscală, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări care au de încasat sume restante de la furnizorii care prestează serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat; d)stingerea obligaţiilor fiscale restante, precum şi a celor care reprezintă condiţie de achitare pentru înlesnirea la plată acordată, potrivit legii, cuprinse în certificatul de atestare fiscală, la data de 31 octombrie 2021 inclusiv, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi ale instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale.
(5) Prevederile alin. (4) se aplică în mod corespunzător şi pentru contribuabilii care se află sub incidenţa Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, cu autorizarea judecătorului-sindic sau avizul administratorului judiciar.
(6) În scopul alocării sumelor în condiţiile alin. (1) unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot depune, până la data de 7 decembrie 2021 inclusiv, la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice, cereri scrise însoţite de documentele prevăzute la art. 20 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2021.
(7) Sumele rămase neutilizate din cele repartizate potrivit prevederilor prezentului articol se comunică Ministerului Finanţelor de către direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice până la data de 24 decembrie 2021 inclusiv, în vederea retragerii lor.
(8) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale răspund de realitatea şi exactitatea sumelor înscrise în documentele prevăzute la art. 20 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2021, de corespondenţa acestora cu sumele înregistrate în contabilitate la data de 31 octombrie 2021, precum şi de conformitatea datelor înscrise în aceste documente cu cele din documentele justificative care au stat la baza întocmirii lor.
(9) Răspunderea pentru stabilirea sumelor solicitate care fac obiectul cererilor depuse, precum şi pentru utilizarea acestora în conformitate cu prevederile prezentului articol revine ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale.
(10) Repartizarea pe judeţe şi municipiul Bucureşti, alocarea şi utilizarea sumelor prevăzute la alin. (1) se efectuează conform mecanismului stabilit la art. 20 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2021 şi Normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.171/2021, denumirea conturilor de venituri bugetare şi de disponibilităţi modificânduse în mod corespunzător de Ministerul Finanţelor.
Articolul 22Influenţe asupra bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sunt prevăzute în anexa nr. 6.
Capitolul IIDispoziţii finale Articolul 23
(1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să introducă modificări în volumul şi structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 ale instituţiilor publice subordonate finanţate parţial din venituri proprii, inclusiv prin introducerea de subdiviziuni noi ale clasificaţiei bugetare pe partea de venituri şi titluri noi pe partea de cheltuieli, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă şi cheltuieli de capital, şi între bugetele acestora, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", şi să le comunice Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1) nu se pot efectua virări de credite de angajament şi credite bugetare de la alineatul „Finanţare externă nerambursabilă".
Articolul 24
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul exerciţiului bugetar se autorizează instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională să introducă modificări în volumul şi în structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 ale instituţiilor de învăţământ superior militar subordonate, finanţate integral din venituri proprii, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă şi cheltuieli de capital, cu încadrarea în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul 51.01 „Transferuri curente", alineatul 51.01.59 „Transferuri de la bugetul de stat către instituţii de învăţământ superior militar, ordine publică şi securitate naţională" şi în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul 51.02 „Transferuri de capital", alineatul 51.02.44 „Transferuri de la bugetul de stat către instituţii de învăţământ superior militar, ordine publică şi securitate naţională pentru finanţarea investiţiilor".
(2) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul exerciţiului bugetar se autorizează instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională să introducă modificări în volumul şi în structura bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 ale unităţilor din reţeaua sanitară proprie, finanţate integral din venituri proprii, inclusiv la şi de la cheltuieli de personal, proiecte cu finanţare externă nerambursabilă şi cheltuieli de capital, cu încadrare în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul 51.01 „Transferuri curente", alineatul 51.01.03 „Acţiuni de sănătate" şi în prevederile aprobate la titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul 51.02 „Transferuri de capital", alineatul 51.02.12 „Transferuri pentru finanţarea investiţiilor la spitale".
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) nu se pot efectua virări de credite de angajament şi credite bugetare de la alineatul „Finanţare externă nerambursabilă".
Articolul 25Se autorizează ordonatorii principali de credite să efectueze şi să aprobe virări de credite bugetare şi/sau de credite de angajament neutilizate de la „Obiective/proiecte de investiţii în continuare" şi „Obiective/proiecte de investiţii noi" la poziţia „Alte cheltuieli de investiţii", cuprinse în programul de investiţii publice, anexă la bugetul acestora, în limita prevederilor bugetare aprobate. Articolul 26
(1) Se autorizează ordonatorii principali de credite să modifice în anexele nr. 3/XX/21 „Fişa proiectului cu finanţare din fonduri externe nerambursabile de preaderare, postaderare, alţi donatori şi din alte facilităţi postaderare" şi nr. 3/XX/23 „Fişa proiectului finanţat/propus la finanţare în cadrul programelor aferente Politicii de Coeziune a U.E., Politicilor Comune Agricolă şi de Pescuit şi altor facilităţi şi instrumente postaderare" creditele de angajament şi creditele bugetare aferente anilor anteriori pentru proiectele cu finanţare externă nerambursabilă, cu încadrarea în valoarea totală a contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare.
(2) Se autorizează ordonatorii principali de credite să modifice în anexa nr. 3/XX/29 „Fişa obiectivului/proiectului/ categoriei de investiţii" creditele de angajament şi creditele bugetare aferente anilor anteriori, cu încadrarea în valoarea totală a obiectivului/proiectului/categoriei de investiţii, corespunzător prevederilor alin. (1).
(3) Modificările prevăzute la alin. (1) şi (2) se efectuează şi se comunică Ministerului Finanţelor în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Articolul 27Se autorizează ordonatorii principali de credite să detalieze influenţele aprobate prin prezenta ordonanţă de urgenţă în bugetele lor şi în anexele la acestea pe anul 2021, să efectueze virări de credite de angajament şi credite bugetare între articolele şi alineatele titlurilor de cheltuieli pentru care sunt aprobate influenţe în anexele nr. 2 şi 6, să introducă proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile noi şi să comunice Ministerului Finanţelor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, detalierea modificărilor aprobate conform acesteia. Articolul 28
(1) Prin derogare de la prevederile art. 47 alin. (8) şi (9) şi art. 471 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în anul 2021, se autorizează ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate să efectueze virări de credite bugetare şi credite de angajament neutilizate, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale aprobate.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi de la prevederile art. 265 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2021, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului se pot aloca, pe bază de hotărâri ale Guvernului, sume pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(3) Se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat, în volumul şi structura bugetului Ministerului Sănătăţii şi în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în vederea majorării cu sumele alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, potrivit alin. (2).
(4) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2021, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prin hotărâre a Guvernului, pot fi alocate sume ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat şi pentru finanţarea unor cheltuieli curente şi de capital aferente obligaţiilor de plată care nu pot fi asigurate din bugetul aprobat.
(5) Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) şi c), art. 17 alin. (2), art. 24 şi art. 26 alin. (5) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, ale art. 3 alin. (5) din Legea nr. 14/2021 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2021 şi ale art. 31 lit. a) din prezenta ordonanţă de urgenţă, plafonul nominal al cheltuielilor, exclusiv asistenţa financiară din partea Uniunii Europene şi a altor donatori pentru bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, se majorează cu sumele alocate potrivit alin. (2).
Articolul 29Legea bugetului de stat pe anul 2021 nr. 15/2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 şi 236 bis din 9 martie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 6, alineatul (11) va avea următorul cuprins:
(11) Sumele încasate până la data de 31 august 2021, aferente cotei prevăzute la alin. (1) lit. e), se repartizează prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, potrivit solicitărilor transmise acestei instituţii până la data de 20 septembrie 2021 de către unităţile administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcţionează instituţii publice de spectacole, respectiv teatre, opere şi filarmonici. Tot până la aceeaşi dată, Ministerul Finanţelor, prin direcţia de specialitate cu atribuţii în solicitarea de date deţinute de unităţile de trezorerie ale statului din cadrul direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice, va comunica Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei soldul la data de 31 august 2021, pe judeţe, al conturilor distincte, deschise cu această destinaţie pe seama direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice.Sumele încasate ulterior datei de 31 august 2021, inclusiv sumele rămase nerepartizate aferente perioadei 1 ianuarie 2021-31 august 2021, existente în soldul contului 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale" la data de 29 noiembrie 2021, se transferă până la data de 3 decembrie 2021 de către direcţia generală regională a finanţelor publice/administraţia judeţeană a finanţelor publice, pe seama căreia acesta este deschis, în contul 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale", care se deschide pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a municipiului Bucureşti. Sumele încasate în contul 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale", deschis pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, se repartizează unităţilor administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcţionează instituţii publice de spectacole, respectiv teatre, opere şi filarmonici, prin hotărâre a Guvernului iniţiată de această instituţie până la data de 14 decembrie 2021. Cererile unităţilor administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcţionează instituţii publice de spectacole, respectiv teatre, opere şi filarmonici, se transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei până la data de 10 decembrie 2021. Cu sumele aprobate prin hotărâre a Guvernului, se rectifică bugetele locale. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei virează sumele aprobate din contul 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale", deschis pe numele său, în conturile de venituri ale unităţilor administrativ-teritoriale 21.A.04.06.00 „Sume repartizate pentru finanţarea instituţiilor de spectacole şi concerte", codificate cu codurile de identificare fiscală ale acestora, până la data de 22 decembrie 2021, în scopul alocării acestora către instituţiile publice de spectacole pentru care au fost solicitate. Sumele rămase neutilizate la finele anului în contul 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale", deschis pe numele Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, se virează la bugetul de stat în contul 20.A.04.01.00 „Venituri ale bugetului de stat-cote defalcate din impozitul pe venit", codificat cu codul de identificare fiscală al acestuia. Sumele încasate în luna decembrie 2021, rămase neutilizate la finele anului în contul 50.75.08 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea instituţiilor publice de spectacole din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale", deschis pe numele direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, se restituie la bugetul de stat, în contul corespunzător subdiviziunii de clasificaţie bugetară din care au fost încasate, codificat cu codul de identificare fiscală al acestora, la aceeaşi unitate a Trezoreriei Statului cu rol de municipiu reşedinţă de judeţ la care este deschis şi contul de disponibil. 2. La articolul 9, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
(2) În anul 2021 se autorizează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate să negocieze şi să încheie contracte costvolum/ cost-volum-rezultat în limita sumei de 4.380.000 mii lei. 3. Articolul 26 va avea următorul cuprins: Articolul 26În bugetul Secretariatului General al Guvernului, în anexa nr. 3/13/02 „Bugetul pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri de cheltuieli, articole şi alineate pe anii 2021-2024 (sume alocate din bugetul de stat)", la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe" este cuprinsă şi suma de 42.130 mii lei, reprezentând atât credite de angajament, cât şi credite bugetare, destinată realizării Recensământului populaţiei şi locuinţelor, din care: a)la titlul 10 „Cheltuieli de personal" suma de 18.561 mii lei; b)la titlul 20 „Bunuri şi servicii" suma de 11.666 mii lei; c)la titlul 71 „Active nefinanciare" suma de 11.903 mii lei. 4. La articolul 31, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
(2) În bugetul Ministerului Afacerilor Interne este cuprinsă şi suma de 225 mii lei la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe" titlul 20 „Bunuri şi servicii", din care suma de 2 mii lei cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea Recensământului populaţiei şi locuinţelor şi suma de 223 mii lei cheltuieli necesare efectuării Recensământului general agricol. 5. La articolul 34 alineatul (5), literele c) şi d) vor avea următorul cuprins: c)la Spitalul Judeţean Satu Mare, judeţul Satu Mare - 12.785 mii lei; d)la Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc, judeţul Harghita - 9.620 mii lei;
Articolul 30Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) şi art. 26 alin. (5) din Legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicată, precum şi ale art. 3 alin. (7) din Legea nr. 14/2021, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de – 66.605,1 milioane lei. Articolul 31Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) şi c), art. 17 alin. (2), art. 24 şi art. 26 alin. (5) din Legea nr. 69/2010, republicată, precum şi ale art. 3 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 14/2021: a)pentru anul 2021, plafonul nominal al cheltuielilor totale, exclusiv asistenţa financiară din partea Uniunii Europene şi a altor donatori, pentru bugetul general consolidat este de 426.338,2 milioane lei, pentru bugetul de stat este de 243.845,3 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale este de 93.494,7 milioane lei, pentru bugetul fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate este de 49.909,1 milioane lei, pentru bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii este de 34.619,5 milioane lei; b)pentru anul 2021, plafonul nominal al cheltuielilor de personal din bugetul general consolidat este de 112.429,5 milioane lei, pentru bugetul de stat este de 56.766,6 milioane lei, pentru bugetul general centralizat al unităţilor administrativ-teritoriale este de 35.116,0 milioane lei şi pentru bugetul instituţiilor/activităţilor finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii este de 19.043,5 milioane lei; c)pentru anul 2021, plafonul nominal al soldului bugetului general consolidat este de – 84.905,1 milioane lei şi al soldului bugetului de stat este de – 97.184,4 milioane lei. Articolul 32
(1) Se autorizează Ministerul Finanţelor să acorde un împrumut subordonat către CEC Bank - S.A., denumit în continuare beneficiar, în valoare de 1.400.000.000 lei, pe o perioadă de 10 ani, din bugetul de stat pe anul 2021, prin bugetul Ministerului Finanţelor, de la o poziţie distinctă de cheltuieli din cadrul titlului 80 „Împrumuturi", în limita creditelor bugetare aprobate în bugetul de stat cu această destinaţie.
(2) Împrumutul subordonat se acordă în scopul majorării fondurilor proprii de nivel 2 ale beneficiarului, în conformitate cu prevederile art. 62 lit. a) din Regulamentul nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 63, 77 şi 78 din cadrul aceluiaşi regulament.
Articolul 33
(1) Împrumutul subordonat prevăzut la art. 32 se va acorda şi derula în baza unui acord de împrumut încheiat între Ministerul Finanţelor şi beneficiar în cursul anului 2021.
(2) Termenii financiari ai împrumutului sunt:a)împrumutul va fi pus la dispoziţia împrumutatului de Ministerul Finanţelor pe parcursul anului 2021; b)rata dobânzii este compusă din rata de referinţă ROBOR la 3 luni plus o marjă, stabilită în condiţii de piaţă la momentul acordării împrumutului, care se menţine fixă pe toată durata de derulare a împrumutului. Stabilirea ratei de dobândă în condiţii de piaţă se realizează cu consultarea Comisiei Europene; c)împrumutul subordonat se acordă pe o perioadă de 10 ani, cu rambursare într-o singură tranşă, fără posibilitatea rambursării anticipate, parţial sau integral, cu excepţia cazului de insolvenţă sau de lichidare; d)plăţile de dobânzi se efectuează de beneficiar cu o frecvenţă trimestrială; e)împrumutul subordonat nu face obiectul unor acorduri de compensare sau de compensare reciprocă care ar afecta capacitatea beneficiarului de a absorbi pierderile.
Articolul 34Sumele rezultate din rambursarea împrumutului şi a dobânzilor aferente, inclusiv a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, reprezintă venit la bugetul de stat. Articolul 35
(1) Creanţele rezultate din gestionarea împrumutului reprezintă creanţe subordonate potrivit art. 234 pct. 9 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Pentru neplata împrumutului şi dobânzilor aferente acestuia se calculează şi se înregistrează dobânzi şi penalităţi de întârziere la nivelul celor prevăzute în acordul de împrumut, în conformitate cu prevederile art. 1.489 şi 1.535 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, aprobată prin Legea nr. 43/2012, cu completările ulterioare, până la data stingerii integrale a obligaţiei.
(3) Creanţele rezultate din gestionarea împrumutului, inclusiv dobânzile şi penalităţile de întârziere, se recuperează de către Ministerul Finanţelor, cu respectarea prevederilor alin. (1). În cazul în care instanţele judecătoreşti s-au pronunţat asupra acestor sume, executarea silită se efectuează în temeiul hotărârii judecătoreşti definitive care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.
(4) Pentru neplata la scadenţă a împrumutului şi a dobânzilor aferente acestuia, prin derogare de la prevederile art. 2.517 din Legea nr. 287/2009, cu modificările ulterioare, termenul de prescripţie a dreptului de recuperare a acestora este de 5 ani şi acesta începe să curgă de la data scadentă a obligaţiei de rambursare a împrumutului.
Articolul 36Beneficiarul este responsabil privind utilizarea împrumutului conform scopului şi destinaţiei acestuia prevăzute la art. 32. Articolul 37 Anexele nr. 1-6*) fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. *) Anexele nr. 1-6 sunt reproduse în facsimil. PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ Contrasemnează: Ministrul finanţelor, Adrian Câciu p. Secretarul general al Guvernului, Mircea Abrudean, secretarul general adjunct al Guvernului Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila-Zoltán Bucureşti, 26 noiembrie 2021. Nr. 122.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 122/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 122 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 122/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu