E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA URGENTA Nr

ORDONANTA URGENTA   Nr. 12 din 9 februarie 2011

pentru reorganizarea unor institutii aflate în subordinea Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si pentru reducerea unor cheltuieli

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 114 din 15 februarie 2011



In vederea stabilirii măsurilor care să permită desfăşurarea în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activităţii unor structuri din subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional,

având în vedere actuala situaţie financiară care reclamă constrângeri de ordin bugetar şi în mod imperios o reducere a cheltuielilor publice,

considerând necesară crearea condiţiilor legale pentru protejarea patrimoniului cultural naţional, ca pilon al dezvoltării durabile,

pentru a asigura o reală protecţie a patrimoniului cultural naţional, văzut ca factor determinant al identităţii noastre culturale a României, prin întărirea capacităţii instituţionale a Institutului Naţional al Patrimoniului,

pentru unificarea prevederilor legale care reglementează cuantumul indemnizaţiei primite de membrii comisiilor de specialitate din domeniul culturii şi patrimoniului naţional,

ţinând cont de faptul că aplicarea în continuare a prevederilor invocate în aceste acte normative poate conduce la un blocaj financiar din cauza bugetului restrâns şi, implicit, activitatea comisiilor respective va fi afectată,

ţinând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanţă de urgenţă, ar conduce la dificultăţi în ceea ce priveşte o funcţionare optimă a unor instituţii din subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. I. - Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 30, alineatul (3) va avea următorul cuprins: „(3) Comisia Naţională a Monumentelor Istorice este formată din 21 de membri, personalităţi, specialişti şi experţi atestaţi în domeniul protejării monumentelor istorice, numiţi prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional pentru un mandat de 2 ani."

2. La articolul 31, alineatele (3) şi (4) vor avea următorul cuprins:

„(3) Comisia Naţională a Monumentelor Istorice se constituie din 4 secţiuni pe domenii, conduse fiecare de un preşedinte ales din rândul membrilor acestora pentru un mandat de 2 ani; preşedinţii de secţiuni devin vicepreşedinţi ai Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice.

(4) Preşedintele Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice este numit prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional pentru un mandat de 2 ani."

3. La articolul 33, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Pentru activitatea prestată membrii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice şi ai comisiilor zonale primesc o indemnizaţie lunară stabilită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei. Indemnizaţia lunară se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat."

Art. II. -Alineatul (2) al articolului 61 din Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Indemnizaţia preşedintelui şi a membrilor Comisiei se stabileşte prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat şi se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc."

Art. III. - Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 9 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 53, alineatele (1), (2) şi (6) vor avea următorul cuprins:

„Art. 53. - (1) Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor este organismul ştiinţific consultativ şi de avizare în domeniu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi este condusă de un preşedinte numit prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional dintre specialiştii cu autoritate recunoscută în domeniu, pentru un mandat de 2 ani.

(2) Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor este alcătuită din 21 de specialişti, numiţi prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, pe o perioadă de 2 ani, propuşi de:

a) preşedintele comisiei - 6 membri;

b) instituţiile publice specializate şi colecţionarii de bunuri culturale mobile - 7 membri;

c) cultele, Academia Română şi instituţiile publice de învăţământ superior de profil - 7 membri.

................................................................................................

(6) Cheltuielile de finanţare a Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor se efectuează din bugetul Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional. Pentru activitatea prestată membrii Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor primesc o indemnizaţie lunară stabilită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei. Indemnizaţia lunară se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat."

2. La articolul 54, alineatul (5) va avea următorul cuprins:

„(5) Indemnizaţia lunară a membrilor comisiei zonale, pentru lunile în care Comisia lucrează, se stabileşte prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei."

Art. IV. - Ordonanţa Guvernului nr. 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unorsituri arheologice ca zone de interes naţional, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 24 noiembrie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 15, alineatele (2) şi (3) vor avea următorul cuprins:

„(2) Membrii Comisiei Naţionale de Arheologie au un mandat de 2 ani, care poate fi reînnoit consecutiv o singură dată, şi sunt propuşi conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, de către:

a) Comisia Naţională de Arheologie;

b) Academia Română, prin institutele sale de specialitate;

c) facultăţile şi institutele de cercetare de specialitate din domeniul învăţământului;

d) Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional;

e) muzeele şi asociaţiile profesionale în domeniu, conform metodologiei stabilite prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional.

(3) Preşedintele Comisiei Naţionale de Arheologie este numit prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional pentru un mandat de 2 ani."

2. La articolul 17 alineatul (2), sintagma „Centrul de Pregătire Profesională în Cultură" se înlocuieşte cu sintagma „Institutul Naţional al Patrimoniului".

Art. V. - Legea monumentelor de for public nr. 120/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 403 din 10 mai 2006, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 6, alineatele (4) şi (9) vor avea următorul cuprins:

„(4) Numirea membrilor Comisiei Naţionale pentru Monumentele de For Public se face la propunerea Academiei Române, a asociaţiilor profesionale de specialitate, a instituţiilor de învăţământ superior de specialitate şi a instituţiilor publice de specialitate, prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, pentru un mandat de 2 ani, care poate fi reînnoit, consecutiv, o singură dată.

..............................................................................

(9) Pentru activitatea prestată membrii Comisiei Naţionale pentru Monumente de For Public primesc o indemnizaţie lunară stabilită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei. Indemnizaţia lunară se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat."

2. La articolul 7, alineatele (5) şi (8) vor avea următorul cuprins:

„(5) Membrii comisiilor zonale sunt numiţi prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional pentru un mandat de 2 ani, ce poate fi reînnoit, consecutiv, o singură dată.

.......................................................................................

(8) Membrii comisiilor zonale pentru monumentele de for public primesc o indemnizaţie lunară, pentru lunile în care comisia se întruneşte, care nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările comisiei."

Art. VI. - Alineatul (3) al articolului 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2001 privind unele măsuri în domeniile culturii şi artei, cultelor, cinematografiei şi dreptului de autor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 19 ianuarie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 574/2001, cu modificările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Indemnizaţia lunară cuvenită fiecărui membru al comisiilor de specialitate este stabilită prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, se acordă pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc şi nu poate depăşi 10% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat."

Art. VII. - (1) Până la data de 31 decembrie 2011, membrii comisiilor de specialitate prevăzute la art. I, II, III, V şi VI beneficiază de o indemnizaţie lunară de 1% din indemnizaţia lunară a unui secretar de stat, la care se adaugă decontarea cheltuielilor de participare la lucrările Comisiei, acordată pentru activitatea prestată în lunile în care comisiile se întrunesc.

(2) Modificarea duratei mandatelor membrilor comisiilor de specialitate prevăzute la art. I-VI nu afectează mandatele în curs.

Art. VIII. - (1) Institutul de Memorie Culturală - CIMEC, organizat în prezent ca filială cu personalitate juridică a Centrului de Pregătire Profesională în Cultură, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, se comasează prin absorbţie cu Institutul Naţional al Patrimoniului.

(2) Institutul Naţional al Patrimoniului preia obiectul de activitate al Institutului de Memorie Culturală - CIMEC, care priveşte domeniul patrimoniului cultural mobil şi imobil.

(3) Atribuţiile corespunzătoare obiectului de activitate preluat de către Institutul Naţional al Patrimoniului vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, elaborată de Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatorică a Institutului Naţional al Patrimoniului se aprobă prin ordin al ministrului culturii şi patrimoniului naţional, la propunerea directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii prevăzute la alin. (3).

(5) Personalul Institutului de Memorie Culturală - CIMEC va fi preluat de Institutul Naţional al Patrimoniului, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul instituţiei publice.

(6) Pentru asigurarea preluării personalului prevăzut la alin. (5) se suplimentează numărul maxim de posturi al Institutului Naţional al Patrimoniului cu 10 posturi, cu încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut în nota de la anexa nr. 2 pct. II „Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, cu modificările ulterioare.

(7) Incadrarea personalului în numărul de posturi aprobat şi pe noile funcţii din instituţia care îl preia, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizează în termenele legale după intrarea în vigoare a hotărârii prevăzute la alin. (3), cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de funcţii.

(8) Institutul Naţional al Patrimoniului preia patrimoniul Institutului de Memorie Culturală - CIMEC pe baza bilanţului contabil de închidere al acestuia, însoţit de balanţa de verificare sintetică, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la finele anului, împreună cu protocolul de predare-primire, încheiate în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Art. IX. - In cuprinsul Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 9 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, sintagma „Centrul de Pregătire Profesională în Cultură" se înlocuieşte cu sintagma „Institutul Naţional al Patrimoniului".

Art. X. - (1) Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România „Elie Wiesel", instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, se reorganizează prin modalitatea schimbării regimului de finanţare, fiind finanţat din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.

(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă poziţia nr. 43 din anexa nr. 2 „Lista instituţiilor şi autorităţilor publice înfiinţate prin hotărâre a Guvernului, supuse reorganizării" la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 761 din 9 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. XI. - (1) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările ce decurg din aplicarea prevederilor art. X în structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional pe anul 2011.

(2) Se autorizează Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional să detalieze modificările prevăzute la alin. (1) şi să introducă modificările corespunzătoare în anexele la bugetul propriu.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,

Kelemen Hunor

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Ioan Nelu Botiş

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu


SmartCity5

COMENTARII la OUG 12/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 12 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 12/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu