E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
OUG 105 2001 completat de OUG 20 2017
OUG 105 2001 modificat de Legea 255 2013
OUG 105 2001 modificat de Legea 187 2012
OUG 105 2001 completat de Legea 280 2011
OUG 105 2001 modificat de Legea 280 2011
OUG 105 2001 modificat de Legea 157 2011
OUG 105 2001 modificat de Legea 265 2010
OUG 105 2001 modificat de OUG 16 2010
OUG 105 2001 modificat de Legea 245 2009
OUG 105 2001 modificat de OUG 26 2009
OUG 105 2001 modificat de OUG 130 2008
Articolul 10 din actul OUG 105 2001 in legatura cu Ordin 511 2005
Articolul 10 din actul OUG 105 2001 in legatura cu Ordin 41 2005
Articolul 70 din actul OUG 105 2001 modificat de articolul 29 din actul Legea 39 2003
Articolul 71 din actul OUG 105 2001 modificat de articolul 29 din actul Legea 39 2003
Articolul 72 din actul OUG 105 2001 abrogat de articolul 29 din actul Legea 39 2003
OUG 105 2001 in legatura cu Hotărârea 445 2002
OUG 105 2001 aprobat de Legea 243 2002
Articolul 41 din actul OUG 105 2001 modificat de Legea 243 2002
Articolul 75 din actul OUG 105 2001 modificat de Legea 243 2002
Articolul 76 din actul OUG 105 2001 modificat de Legea 243 2002
Articolul 77 din actul OUG 105 2001 modificat de Legea 243 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 105 din 27 iunie 2001

privind frontiera de stat a Romaniei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 352 din 30 iunie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) frontiera de stat - linia reala sau imaginara care trece, in linie dreapta, de la un semn de frontiera la altul ori, acolo unde frontiera nu este marcata in teren cu semne de frontiera, de la un punct de coordonate la altul; la fluviul Dunarea si celelalte ape curgatoare frontiera de stat este cea stabilita prin acordurile, conventiile si intelegerile dintre Romania si statele vecine, cu luarea in considerare a faptului ca principiul general acceptat de dreptul international fluvial este acela ca frontiera trece pe mijlocul senalului navigabil principal, iar la apele curgatoare nenavigabile, pe la mijlocul panzei de apa; la Marea Neagra frontiera de stat trece pe la limita exterioara si limitele laterale ale marii teritoriale a Romaniei;
    b) culoar de frontiera - fasia de teren situata de o parte si de alta a frontierei de stat, stabilita in baza acordurilor si conventiilor de frontiera incheiate de Romania cu statele vecine in scopul evidentierii si protejarii semnelor de frontiera;
    c) fasie de protectie a frontierei de stat - fasia de teren constituita de-a lungul frontierei de stat in scopul protejarii semnelor de frontiera si asigurarii controlului accesului in apropierea liniei de frontiera;
    d) frontiere interne - frontierele comune terestre ale Romaniei cu fiecare dintre statele vecine cu care s-au incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controlului la frontiera comuna, precum si aeroporturile pentru zborurile externe, curse regulate si neregulate, porturile maritime si fluviale pentru liniile regulate de pasageri si marfuri care au ca punct de plecare sau ca destinatie exclusiva alte aeroporturi sau porturi de pe teritoriile statelor sau comunitatilor de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controalelor la frontiera, fara escale in aeroporturi sau porturi din afara teritoriului acestora;
    e) frontiere externe - frontiera terestra si maritima, precum si aeroporturile si porturile maritime si fluviale, daca acestea nu reprezinta frontiere interne;
    f) zbor intern - orice zbor care are ca punct de plecare sau ca destinatie teritoriul Romaniei, precum si orice zbor care are ca punct de plecare sau ca destinatie exclusiva teritoriile statelor sau comunitatilor de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controlului la frontiera, fara escala pe teritoriul unui stat tert;
    g) stat tert - orice alt stat decat statele cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controlului la frontiera;
    h) strain semnalat ca inadmisibil - persoana care nu indeplineste conditiile de intrare in tara prevazute de legislatia in vigoare privind regimul strainilor si persoana care nu indeplineste conditiile pentru acordarea unei forme de protectie, conform dispozitiilor referitoare la statutul si regimul refugiatilor;
    i) punct de trecere a frontierei - orice loc organizat si autorizat de Guvernul Romaniei pentru trecerea frontierei de stat;
    j) punct de mic trafic si punct destinat trecerilor simplificate - orice loc organizat si autorizat de Guvernul Romaniei pentru trecerea frontierei de stat a persoanelor din zona de frontiera, intr-o forma simplificata, convenita prin conventii si acorduri incheiate cu statele vecine;
    k) control la frontiera - activitatea desfasurata de personalul autoritatilor competente pentru asigurarea respectarii conditiilor prevazute de lege pentru trecerea frontierei de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si a altor bunuri;
    l) infractiune de frontiera - fapta prevazuta de lege ca infractiune, savarsita in scopul trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor sau altor bunuri;
    m) trecere ilegala a frontierei de stat - trecerea peste frontiera de stat in alte conditii decat cele prevazute de legea romana;
    n) transportator - orice persoana fizica sau juridica care asigura, cu titlu profesional, transportul de persoane si bunuri pe cale aeriana, navala sau terestra;
    o) regim de control al politiei de frontiera - totalitatea normelor prevazute de lege cu privire la verificarile desfasurate de politistii de frontiera asupra persoanelor, activitatilor sau imobilelor aflate in zonele de competenta ale politiei de frontiera, pentru constatarea si sanctionarea faptelor de incalcare a normelor prevazute de lege.

    CAP. 2
    Frontiera de stat a Romaniei

    Art. 2
    (1) Frontiera de stat a Romaniei delimiteaza teritoriul statului roman de teritoriul fiecaruia dintre statele vecine si marea teritoriala a Romaniei de zona contigua. In plan vertical frontiera de stat delimiteaza spatiul aerian si subsolul statului roman de spatiul aerian si subsolul fiecaruia dintre statele vecine.
    (2) Frontiera de stat se stabileste prin lege, in conformitate cu prevederile tratatelor internationale, conventiilor sau intelegerilor incheiate de statul roman cu statele vecine.
    (3) Frontiera de stat a Romaniei este marcata, de regula, in teren prin semne de frontiera, ale caror date topogeodezice sunt prevazute in documentele de demarcare bilaterale, incheiate de statul roman cu statele vecine.
    Art. 3
    (1) Pentru protectia frontierei de stat si a semnelor de frontiera se constituie culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat.
    (2) Culoarul de frontiera si latimea acestuia se convine de catre statul roman cu fiecare dintre statele vecine, astfel incat sa asigure vizibilitatea si protectia semnelor de frontiera.
    (3) Fasia de protectie a frontierei de stat se stabileste de la linia de frontiera catre interior si are o latime de 20 metri. La frontiera de apa sau in locurile din imediata apropiere a frontierei de stat, in care terenurile sunt mlastinoase, supuse erodarilor sau avalanselor, fasia de protectie a frontierei de stat se constituie mai in adancime. Fasia de protectie a frontierei de stat se constituie si se marcheaza prin grija administratiei publice locale in colaborare cu Politia de Frontiera Romana.
    (4) Nu se constituie fasie de protectie a frontierei de stat la frontierele interne, la tarmul Marii Negre, la Dunare, pe caile de comunicatie si in zonele cu lucrari hidrotehnice situate la frontiera.
    Art. 4
    (1) Pentru asigurarea executarii pazei si controlului trecerii frontierei de stat se constituie zona de frontiera.
    (2) Zona de frontiera cuprinde teritoriul aflat pe o adancime de 30 km fata de frontiera de stat si tarmul Marii Negre, catre interior.
    (3) In judetele din interiorul tarii unde functioneaza aeroporturi si porturi deschise traficului international suprafata aeroportului sau a portului cu platformele, imobilele si instalatiile aferente reprezinta zona supusa regimului de control al politiei de frontiera.
    (4) Fasiile de teren, situate pe o adancime de 10 km de o parte si de cealalta a malurilor Dunarii interioare, deschisa navigatiei internationale, sunt supuse regimului de control al politiei de frontiera.

    CAP. 3
    Regimul juridic al frontierei de stat

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale

    Art. 5
    (1) Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevazute de legislatia interna care privesc frontiera de stat si desfasurarea diferitelor activitati in zona de frontiera, in zona aeroporturilor si porturilor deschise traficului international.
    (2) Asigurarea respectarii regimului juridic al frontierei de stat revine autoritatilor care au atributii privind controlul la trecerea frontierei de stat si autoritatilor administratiei publice locale.
    Art. 6
    (1) Frontiera de stat a Romaniei poate avea regim de frontiera interna sau frontiera externa.
    (2) Regimul de frontiera interna se poate stabili pentru toate actiunile de trecere a frontierei de stat sau numai pentru o parte din ele.
    (3) In situatia in care Romania semneaza un document international privind eliminarea controlului la frontiera cu un stat sau cu o comunitate de state cu care nu are frontiere comune, se considera ca are frontiera interna cu acel stat sau cu acea comunitate de state prin frontierele aeroportuare sau portuare, dupa caz.
    Art. 7
    (1) Culoarul de frontiera si fasia de protectie a frontierei de stat fac parte din domeniul public al statului si se administreaza de catre autoritatile administratiei publice locale, in conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului.
    (2) Administratia publica locala asigura curatarea si intretinerea culoarului de frontiera, intretinerea si repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, inlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale incheiate cu statele vecine. Aceste activitati se desfasoara la termenele stabilite prin acordurile, conventiile sau intelegerile de frontiera incheiate cu statele vecine sau, ori de cate ori este nevoie, la cererea si sub supravegherea nemijlocita a Politiei de Frontiera Romane.
    (3) In fasia de protectie a frontierei de stat politistii de frontiera au dreptul sa instaleze mijloace de semnalare a trecerilor peste frontiera si de supraveghere a liniei de frontiera. Daca situatia o impune, pentru termene limitate, pana la disparitia starii care determina necesitatea, in fasia de protectie a frontierei de stat se pot face si alte lucrari necesare in vederea indeplinirii atributiilor de catre politistii de frontiera.
    (4) Suprafetele de teren cuprinse intre fasia de protectie a frontierei de stat si culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, se administreaza de catre persoanele fizice sau juridice carora le apartin, cu respectarea normelor prezentei ordonante de urgenta.
    (5) Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, este permis in baza documentelor de identitate, cu aprobarea administratiei publice locale si cu avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.
    (6) Accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, este permis numai prin locurile si in conditiile stabilite de administratia publica locala si cu avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera.
    (7) Accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera este permis numai dupa determinarea apartenentei acestora, pe baza intelegerilor incheiate intre statul roman si statul vecin.
    Art. 8
    (1) Trecerea frontierei de stat a Romaniei de catre persoane, mijloace de transport, marfuri si alte bunuri se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international, denumite in continuare puncte de trecere.
    (2) Trecerea frontierei de stat a Romaniei se poate face si prin alte locuri, in conditiile stabilite de comun acord prin documente bilaterale incheiate de Romania cu statele vecine.
    (3) Trecerea frontierei de stat de catre persoane se face cu respectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
    (4) Trecerea frontierei de stat a mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri se face cu respectarea legilor ce reglementeaza regimul vamal.
    Art. 9
    (1) Deschiderea de noi puncte de trecere sau inchiderea temporara ori definitiva a celor existente se face prin hotarare a Guvernului.
    (2) Guvernul Romaniei va da publicitatii lista cuprinzand punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului international, punctele de mic trafic si de treceri simplificate.
    (3) Denumirea punctului de trecere, suprafata pe care o cuprinde, specificul de activitate si orarul de functionare se afiseaza la loc vizibil, la intrarea in punctul de trecere.
    (4) Deschiderea ocazionala a unor puncte de trecere in vederea desfasurarii unor activitati cu caracter festiv sau religios si orarul lor de functionare se efectueaza cu aprobarea inspectorului general al politiei de frontiera.
    (5) Punctele de trecere, punctele de mic trafic si cele destinate trecerilor simplificate functioneaza in subordinea Ministerului de Interne.
    Art. 10
    (1) Administratorii aeroporturilor si porturilor in care functioneaza puncte de trecere, precum si cei ai punctelor de trecere rutiere care au doua sau mai multe fluxuri pe sens vor asigura in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta separarea fluxurilor de pasageri prin amenajarea unor puncte de control separate, individualizate astfel:
    a) pentru cetatenii romani sau apartinand statelor cu care Romania a incheiat documente bilaterale de eliminare a controlului la frontiera, punctul de control va fi individualizat cu drapelul Romaniei si al/ale statului/statelor parte la intelegerea internationala, urmate de denumirea in clar a acestora, in limba romana si in limbile de circulatie internationala;
    b) pentru cetatenii altor state punctul de control va fi individualizat cu inscriptia "ALTE STATE", in limba romana si in limbile de circulatie internationala.
    (2) Imobilele in care functioneaza punctele de trecere si terenurile aferente acestora, care constituie domeniu public al statului ori domeniu privat si se administreaza de catre una dintre autoritatile sau institutiile prevazute la art. 12 alin. (1) ori de alte persoane juridice, se pun in mod gratuit la dispozitie celorlalte autoritati cu competente de control la trecerea frontierei de stat.
    (3) In situatia in care trecerea frontierei se efectueaza temporar prin alte puncte de trecere care nu sunt deschise traficului international de persoane si marfuri, solicitantul asigura, dupa aprobarea deschiderii temporare a punctului de trecere, conditii corespunzatoare de efectuare a controlului pentru trecerea frontierei, respectiv: punerea la dispozitie a spatiilor de lucru si a utilitatilor, transportul personalului, spatii de cazare si indemnizatiile de deplasare, conform legii.
    Art. 11
    (1) In punctele de trecere se organizeaza si se efectueaza controlul de frontiera al persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si al altor bunuri atat la intrarea, cat si la iesirea din tara.
    (2) Controlul efectuat la trecerea frontierei de stat are ca scop verificarea si constatarea indeplinirii conditiilor prevazute de lege pentru intrarea si iesirea in/din tara a persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri.
    Art. 12
    (1) In punctele de trecere isi desfasoara activitatea personalul tuturor autoritatilor publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat.
    (2) Atributiile personalului prevazut la alin. (1) se stabilesc de autoritatile publice in structura carora acesta functioneaza, potrivit prevederilor legale.
    (3) Autoritatile publice prevazute la alin. (1) colaboreaza si raspund, in limita competentelor legale, de desfasurarea in bune conditii a traficului de calatori, mijloace de transport, marfuri si de alte bunuri.
    Art. 13
    (1) In baza documentelor bilaterale incheiate de statul roman cu statele vecine se pot organiza puncte de trecere comune pe teritoriul uneia dintre partile semnatare ale acestora.
    (2) Regulile de lucru ale personalului fiecareia dintre parti si modul de cooperare in punctul de trecere comun se stabilesc prin documentul de infiintare a acestora.
    (3) Functionarii romani care isi desfasoara activitatea in punctele de trecere comune aplica prevederile legii romane cu privire la controlul trecerii frontierei de stat.
    Art. 14
    (1) Seful punctului de trecere este politist de frontiera si coordoneaza intreaga activitate din punctul de trecere; acesta impreuna cu sefii unitatilor tuturor autoritatilor care au, potrivit legii, competente de control privind trecerea frontierei de stat organizeaza modul de desfasurare a activitatii echipelor de control.
    (2) Seful punctului de trecere verifica si ia masurile corespunzatoare pentru respectarea legalitatii, pe timpul indeplinirii atributiilor de serviciu, de catre personalul propriu si al celorlalte autoritati cu competente de control pentru trecerea frontierei care isi desfasoara activitatea in punctul de trecere.
    (3) Politistul de frontiera care isi desfasoara activitatea in punctul de trecere este obligat sa se sesizeze din oficiu asupra incalcarii prevederilor legale referitoare la trecerea frontierei de stat si la controlul trecerii frontierei de stat de catre participantii la traficul de frontiera si personalul prevazut la art. 12 alin. (1).
    (4) Seful punctului de trecere poate dispune efectuarea supracontrolului dupa incheierea controlului de frontiera, atat la intrarea, cat si la iesirea din tara.
    (5) Accesul persoanelor in punctul de trecere, altele decat persoanele apartinand autoritatilor publice care au, potrivit legii, competente de control privind trecerea frontierei de stat, se stabileste de seful acestuia.
    Art. 15
    Regulile de exploatare si intretinere privind podurile, caile ferate si rutiere, liniile de comunicatii si apele care intersecteaza linia frontierei de stat ori au ax comun cu aceasta sunt stabilite prin acorduri, conventii si intelegeri incheiate de statul roman cu statele vecine.
    Art. 16
    (1) Pentru solutionarea problemelor rezultate din intelegerile bilaterale de frontiera se numesc, prin hotarare a Guvernului, reprezentanti/imputerniciti de frontiera si loctiitori ai acestora, precum si delegati in comisiile mixte interguvernamentale, din randul functionarilor Politiei de Frontiera Romane, precum si al altor reprezentanti ai unor autoritati interesate.
    (2) Atributiile si modul de lucru ale functionarilor prevazuti la alin. (1) se stabilesc prin acordurile, conventiile si intelegerile de frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.

    SECTIUNEA a 2-a
    Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat

    Art. 17
    (1) Controlul pentru trecerea frontierei de stat romane se efectueaza, de regula, in echipa constituita din personalul autoritatilor prevazute la art. 12 alin. (1). Seful echipei de control este politist de frontiera.
    (2) In punctele de trecere portuare, din echipa de control face parte si reprezentantul capitaniei portului. O data cu echipa de control au acces pe navele de marfuri si reprezentantii agentiei de navlosire, precum si alte persoane autorizate, conform legii.
    (3) In punctele de trecere aeroportuare echipa de control va fi insotita de un reprezentant al companiei aeriene reprezentate pe aeroport.
    (4) In situatiile in care controlul nu se poate efectua in echipa constituita potrivit alin. (1), personalul autoritatii care trebuie sa isi desfasoare activitatea separat de restul echipei il va informa, la terminarea controlului, pe seful de tura al politiei de frontiera despre rezultatul controlului.
    Art. 18
    (1) Controlul pasapoartelor si al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat romane, eliberate de autoritatile romane, precum si al celor eliberate de autoritatile straine, recunoscute sau acceptate de statul roman, potrivit legii, se face de catre politistul de frontiera.
    (2) La controlul de frontiera cetatenii straini sau apatrizii care intra in Romania trebuie sa faca dovada ca indeplinesc conditiile si formalitatile de intrare si de sedere stabilite de statul roman.
    (3) In cazurile in care se constata ca documentele de calatorie prevazute la alin. (1) nu intrunesc conditiile prevazute de lege pentru a da dreptul titularului acestora sa intre ori sa iasa in/din tara sau exista suspiciuni cu privire la autenticitatea documentelor, seful punctului de trecere va dispune clarificarea situatiei si luarea masurilor prevazute de lege.
    (4) Seful punctului de trecere poate dispune intreruperea calatoriei unei persoane daca s-a constatat ca aceasta nu indeplineste cerintele prevazute de lege pentru trecerea frontierei de stat romane.
    Art. 19
    La trecerea frontierei de stat, dupa efectuarea controlului documentelor privind identitatea persoanelor autoritatea vamala efectueaza controlul vamal, potrivit reglementarilor vamale.
    Art. 20
    (1) In punctul de trecere a frontierei de stat controlul sanitar-uman, sanitar-veterinar, fitosanitar si cel privind protectia mediului se organizeaza si se executa potrivit normelor stabilite de legislatia in vigoare, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, inainte de efectuarea celorlalte tipuri de control.
    (2) Controlul pentru protectia sanitara a teritoriului Romaniei si cel privind protectia mediului se executa, potrivit legii, asupra persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si altor bunuri, indiferent de provenienta si destinatia lor. Persoanei care nu se supune controlului sanitar nu i se permite trecerea frontierei de stat.
    (3) Autoritatile publice centrale care raspund de administratia publica, agricultura, alimentatie si silvicultura, de transport si de protectia mediului stabilesc prin ordin comun al ministrilor punctele de trecere a frontierei de stat prin care se efectueaza importul, exportul si tranzitul de animale si produse animale, vegetale si produse vegetale, deseuri si substante chimice periculoase. Trecerea mijloacelor de transport destinate acestor transporturi prin alte puncte de trecere este interzisa.
    (4) In functie de volumul traficului, de situatia epizootiilor, epifitilor si de conventiile incheiate cu alte state, in punctul de trecere se pot executa numai controlul documentelor de trecere a frontierei, al documentelor insotitoare ale marfii si controlul fizic al mijloacelor care transporta animale sau produse animale, vegetale ori produse vegetale si deseuri sau substante chimice periculoase. Controlul sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului in detaliu se efectueaza la locul de destinatie al transportului, potrivit legii.
    (5) In situatia in care punctul de trecere este deschis si pentru trecerea persoanelor, a altor mijloace de transport, marfuri si bunuri, pentru efectuarea controlului sanitar-veterinar, fitosanitar si pentru protectia mediului se stabileste in perimetrul punctului de trecere un spatiu anume destinat. Acesta va fi situat in lateral sau separat de spatiul pentru controlul persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control.
    (6) In situatia in care animalele si produsele animale sau vegetalele si produsele vegetale, deseurile sau substantele chimice periculoase nu corespund standardelor prevazute pentru trecerea frontierei de stat, personalul specializat al Politiei Sanitare-Veterinare, al Politiei Fitosanitare sau al autoritatii de protectie a mediului va interzice trecerea acestora peste frontiera, informandu-i despre aceasta pe seful punctului de trecere si pe seful biroului vamal de control si vamuire la frontiera.
    (7) In cazul bolilor care impun instituirea carantinei, in situatii care nu sufera amanare, autoritatea publica centrala care raspunde de sanatate si/sau autoritatea publica centrala care raspunde de agricultura, alimentatie si silvicultura iau/ia primele masuri de prevenire si combatere a acestora, potrivit legii, pe care le comunica de indata celorlalte autoritati interesate. In aceste cazuri controlul sanitar de specialitate si masurile de preventie sanitara se efectueaza in detaliu asupra tuturor persoanelor, mijloacelor de transport, marfurilor si bunurilor. Cu sprijinul administratiei publice locale se stabilesc spatiile in care se aplica masurile de profilaxie sanitara, sanitara veterinara si fitosanitara.
    (8) In spatiul destinat controlului sanitar-veterinar se organizeaza si se aplica masurile de prevenire a raspandirii bolilor de la animale la om, stabilite de inspectorii sanitari veterinari, conform legii. In acest spatiu agentii economici autorizati sa efectueze serviciile prevazute de legea sanitara veterinara organizeaza si dispun instalatiile necesare.
    Art. 21
    (1) Trecerea peste frontiera de stat de catre persoane fizice a armelor de vanatoare, de tir si munitiilor aferente acestora, a armelor cu aer comprimat, precum si a armelor de panoplie este permisa numai daca acestea sunt inscrise in documentele de trecere a frontierei, de catre autoritatile care au eliberat aceste documente sau au acordat viza romana.
    (2) Persoanele care la intrarea in Romania au asupra lor arme si munitii, altele decat cele prevazute la alin. (1), au obligatia sa le depuna la politia de frontiera, urmand sa fie restituite proprietarului, potrivit legii.
    (3) Insotitorii delegatiilor straine la nivelul sefilor de stat ori la nivel guvernamental, precum si militarii pot avea asupra lor si pot introduce in tara arme de autoaparare si munitiile aferente, pe baza de reciprocitate, daca acestea sunt notificate prin Ministerul Afacerilor Externe si, respectiv, Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul de Interne.
    (4) La trecerea frontierei de stat militarii romani participanti la operatiuni in sprijinul pacii sau in scopuri umanitare, la exercitii militare comune cu unitati din alte state, precum si fortele militare straine care participa la activitati ce implica intrarea, stationarea sau tranzitarea teritoriului Romaniei conform tratatelor si intelegerilor internationale la care Romania este parte, pot avea asupra lor armamentul, tehnica de lupta si munitiile necesare, daca acestea sunt notificate prin Ministerul Apararii Nationale sau Ministerul de Interne.
    Art. 22
    (1) Armele de vanatoare, de tir, cu aer comprimat, munitiile pentru acestea, precum si armele de panoplie aflate asupra calatorilor in tranzit, pe care acestia le-au declarat, se sigileaza la intrarea in tara de catre personalul politiei de frontiera.
    (2) Pe timpul tranzitarii teritoriului Romaniei calatorilor le este interzis sa instraineze armele si munitiile sau sa rupa sigiliile aplicate. La iesirea din tara se verifica integritatea si autenticitatea sigiliilor si daca datele de identificare a armelor si munitiilor corespund cu cele inscrise in documentul de trecere a frontierei de stat. Daca sigiliile nu sunt intacte ori datele nu corespund cu cele inscrise in documentele de trecere a frontierei de stat sau armele si munitiile au fost instrainate integral ori in parte, calatorilor in cauza li se intrerupe calatoria pana la clarificarea situatiei de catre autoritatile competente.
    (3) Tranzitarea prin Romania a armelor de vanatoare sau de tir si a munitiilor corespunzatoare, apartinand unor persoane juridice straine, se face cu aprobarea prealabila a sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente.
    Art. 23
    (1) Armele si munitiile prevazute la art. 21 alin. (1) si (2), care nu au fost declarate, precum si alte arme si munitii descoperite cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat se retin in vederea confiscarii si se predau pe baza de proces-verbal autoritatilor competente.
    (2) Persoanele in cauza se retin si se predau autoritatilor competente in vederea clarificarii situatiei lor.
    Art. 24
    Dispozitiile art. 21 si 23 se aplica si in cazul substantelor explozive, al materialelor biologice cu potential de contaminare in masa, al substantelor stupefiante sau psihotrope si al medicamentelor care contin substante stupefiante sau psihotrope in cantitati mai mari decat cele necesare pentru tratamentul personal, precum si al dispozitivelor sau recipientelor incarcate cu substante toxice sau radioactive aflate asupra persoanelor sau, dupa caz, in mijloacele de transport rutiere, feroviare, navale ori aeriene care trec frontiera de stat romana.
    Art. 25
    (1) La autoturismele, autobuzele, autocarele, automarfarele si celelalte mijloace de transport rutiere care intra sau ies din tara controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in punctele de trecere rutiere.
    (2) In punctele de trecere, in cazul transporturilor multimodale, controlul mijloacelor prevazute la alin. (1) se efectueaza inainte de imbarcarea/debarcarea in/de pe mijlocul de transport naval, aerian sau feroviar.
    Art. 26
    Controlul pentru trecerea frontierei al trenurilor se efectueaza in statia de frontiera sau, pe parcurs, intre statia de frontiera si o statie interioara.
    Art. 27
    (1) La navele care intra sau ies din porturile romanesti in/din curse externe controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in punctele de trecere portuare.
    (2) La navele care urmeaza sa opreasca in porturile situate pe Dunare, in care nu functioneaza puncte de trecere, controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in primul port, situat in amonte sau in aval de acest port, in care functioneaza un punct de trecere. La iesirea din tara controlul se efectueaza in portul de unde pleaca nava in cursa externa, in situatia in care in acesta exista un punct de trecere; in caz contrar, navele respective sunt obligate sa opreasca pentru control in unul dintre porturile Galati, Sulina, Tulcea, Constanta-Sud sau Moldova Veche.
    (3) La navele sub pavilion strain care navigheaza in sectorul Dunarii de Jos, intre porturile Sulina si Braila, controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza la intrare in portul Sulina, iar la iesire, in unul dintre porturile Braila, Galati, Tulcea sau Sulina, daca din aceste porturi navele pleaca direct in cursele externe. Controlul navelor care navigheaza prin canalul Dunare - Marea Neagra se efectueaza la intrare in portul Constanta-Sud, iar la iesire, in ultimul port romanesc din care navele pleaca in cursa.
    (4) In portul Cernavoda se controleaza numai acele nave care sosesc sau pleaca in cursa externa din portul Basarabi, Poarta Alba, Medgidia sau Cernavoda.
    (5) Controlul pentru trecerea frontierei se efectueaza in portul Sulina asupra tuturor navelor care navigheaza prin acesta spre porturile Reni sau Ismail; in portul Sulina nu sunt supuse controlului navele romanesti si straine care vin din aceste porturi si nu se opresc intr-un port romanesc, precum si navele de marfuri si pasageri sub pavilion romanesc care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina, Galati si Braila, la intrarea si la iesirea din sectorul Dunarii de Jos.
    (6) Navele sub pavilion strain care navigheaza in aval pe Dunarea interioara si urmeaza sa o tranziteze cu oprire efectueaza controlul la intrarea in tara in portul Calarasi, iar pentru iesirea din tara, in ultimul port din care pleaca, daca este organizat punct de trecere a frontierei, sau in portul Galati. Pentru navigatia in amonte de acest sector al Dunarii controlul la intrarea in tara se efectueaza in portul Galati, iar pentru iesirea din tara, in ultimul port din care pleaca nava, daca este organizat punct de trecere a frontierei, sau in portul Calarasi.
    (7) Navele sub pavilion strain care navigheaza in tranzit fara oprire pe Dunarea interioara sau pe canalul Dunare - Marea Neagra sunt supuse controlului in portul Calarasi, respectiv in portul Galati.
    Art. 28
    (1) In cazul in care in rada portului a esuat o nava sau la bordul unei nave a izbucnit un incendiu, navele de salvare sau cele desemnate sa intervina pentru salvare pot sa iasa in rada pentru acordare de ajutor, fara a li se efectua controlul pentru trecerea frontierei. Aceste situatii se aduc la cunostinta sefului punctului de trecere, de indata, de catre capitania portului.
    (2) Cand in port a izbucnit un incendiu sau a aparut un pericol iminent care afecteaza siguranta navelor ori care pune in pericol siguranta navelor, acestora li se permite iesirea din port in rada, fara a li se efectua controlul pentru trecerea frontierei.
    Art. 29
    (1) Activitatea de cautare si salvare a vietii omenesti in marea teritoriala se organizeaza si se desfasoara pe baza acordurilor bilaterale dintre statele riverane Marii Negre, incheiate in conformitate cu prevederile Conventiei internationale (SAR) din 1979 privind cautarea si salvarea pe mare, adoptata la Hamburg la 27 aprilie 1979.
    (2) Delimitarea regiunilor de cautare/salvare intre statele riverane Marii Negre nu este legata de delimitarea liniei de frontiera.
    (3) Serviciile de cautare si salvare se desfasoara in conformitate cu principiul primului sosit la locul unde are loc activitatea de cautare si salvare, daca prin acordurile bilaterale ale Romaniei cu statele riverane Marii Negre nu se stabileste altfel. Salvatorul este obligat sa isi anunte prezenta si motivul acesteia in apele teritoriale ale Romaniei sau deasupra acestora, prin statia radiocoasta care va informa imediat capitania portului in a carei zona de jurisdictie se afla salvatorul si inspectoratul judetean al politiei de frontiera.
    (4) Pentru indeplinirea prevederilor alin. (1) si numai in scopul cautarii locului de producere a accidentelor maritime si al salvarii supravietuitorilor, cu exceptia cazurilor in care statele riverane Marii Negre convin altfel, se autorizeaza intrarea imediata in/deasupra marii teritoriale a Romaniei a unitatilor de salvare apartinand celorlalte state riverane.
    Art. 30
    (1) Controlul documentelor privind identitatea strainilor, membri ai echipajelor navelor care executa voiaje internationale, si a pasagerilor pentru trecerea frontierei se efectueaza cu respectarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere in aplicare a prevederilor Conventiei privind facilitarea traficului maritim international (FAL), adoptata la Londra la 9 aprilie 1965, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) La navele romanesti de transport de marfuri care, din motive justificate, sunt obligate sa stationeze in rada portului, accesul la uscat al membrilor echipajelor este permis cu aprobarea sefului punctului de trecere. In acest caz controlul navelor se executa dupa intrarea lor in port, iar controlul carnetelor de marinar se efectueaza la coborarea pe uscat.
    Art. 31
    (1) Membrilor echipajelor navelor aflate in rada portului, asupra carora la sosire nu s-a efectuat controlul pentru trecerea frontierei, li se poate acorda asistenta medicala cu accesul medicului la bord, la cererea comandantilor de nava si cu aprobarea sefului punctului de trecere.
    (2) In baza avizului organelor sanitare competente debarcarea marinarilor straini in vederea internarii in unul dintre spitalele orasului portuar se aproba de seful punctului de trecere, la cererea capitaniei portului.
    Art. 32
    (1) Marinarii ramasi pe teritoriul Romaniei dupa plecarea navei se vor prezenta la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia. Daca in localitatea portuara nu exista agentie de navigatie, seful punctului de trecere permite marinarilor plecarea din tara cu alta nava.
    (2) Marinarilor straini aflati pe nave in porturile romanesti, care urmeaza sa se deplaseze in interes de serviciu intr-un alt port sau intr-o alta localitate de pe teritoriul Romaniei, pentru a lua legatura cu misiunea diplomatica sau cu oficiul consular al statului ai carui cetateni sunt, li se acorda, la cerere, viza de intrare. Cererea de viza se rezolva prin agentia de navlosire sau prin agentia de navigatie a statului de care apartine nava ori de catre sefii punctelor de trecere. In cazul deplasarii marinarilor spre alte state li se acorda vize de tranzit.
    (3) Trecerea oricarui membru al echipajului unei nave straine in echipajul altei nave straine, aflata in unul dintre porturile romanesti, se face prin modificarea corespunzatoare de catre comandantii celor doua nave a listelor cuprinzand echipajul acestora, cu acordul agentilor navelor. Listele cuprinzand echipajele sunt prezentate la capitania portului, la seful punctului de trecere a frontierei la biroul vamal si la biroul directiei de sanatate publica din port de catre agentii navelor.
    Art. 33
    (1) La navele de pasageri sub pavilion romanesc sau sub pavilion strain, precum si la pasagerii aflati pe navele de marfuri care vin sau pleaca in/din Romania controlul documentelor la trecerea frontierei se efectueaza asupra persoanelor si bunurilor la debarcarea si, respectiv, imbarcarea la/de pe nave.
    (2) Accesul pasagerilor straini la uscat este permis numai dupa indeplinirea formalitatilor legale pentru trecerea frontierei de stat.
    Art. 34
    Sefii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, precum si sefii reprezentantelor organizatiilor internationale aflate pe teritoriul Romaniei, in limitele conventiilor la care statul roman este parte, au acces la bordul navelor de comert straine aflate in porturile sau apele teritoriale romanesti, in baza cartilor de identitate eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
    Art. 35
    Accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche se face pe baza pasapoartelor ori a altor documente de trecere a frontierei, la cererea comandantului navei si cu avizul sefului punctului de trecere.
    Art. 36
    (1) In aeroporturi controlul pentru trecerea frontierei se face la plecarea si la sosirea aeronavelor in/din curse internationale. Cand din cauze de forta majora o aeronava de transport international nu isi poate continua cursa si calatorii in tranzit nu au legaturi imediate, acestora li se permite, la cerere, accesul in localitate pana la imbarcarea in prima aeronava sau tranzitarea teritoriului Romaniei cu alte mijloace de transport, in baza vizei de tranzit acordate in punctul de trecere, potrivit legii.
    (2) In cazul in care aeronavele care efectueaza curse internationale aterizeaza din cauze de forta majora pe aeroporturi care nu sunt destinate traficului international, situate in afara zonei de frontiera, controlul pentru trecerea frontierei se asigura de catre unitatea de politie si autoritatea vamala cele mai apropiate.
    (3) Calatorilor in tranzit, cu escala in Romania, nu li se efectueaza controlul pasapoartelor daca nu parasesc aerogara, cu exceptia situatiilor deosebite ce reclama efectuarea acestui control.
    Art. 37
    Avioanele militare romanesti si straine si echipajele lor, atunci cand aterizeaza sau decoleaza de pe aeroporturi romanesti deschise traficului international, se supun regulilor prevazute la art. 36.

    SECTIUNEA a 3-a
    Accesul, circulatia si alte activitati ce se desfasoara in zona de frontiera si in punctele de trecere a frontierei de stat

    Art. 38
    (1) Zborurile aeronavelor civile care executa operatiuni aeriene in spatiul aferent zonei de frontiera vor fi comunicate Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre operatorii aerieni care efectueaza zborurile respective, cu cel putin o ora inainte de decolare, cu precizarea tipului si inmatricularii aeronavei, a itinerarului si a orarului de zbor.
    (2) Zborurile avand drept scop acordarea asistentei medicale sau a ajutorului umanitar de urgenta, efectuate in spatiul aerian aferent zonei de frontiera, se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre operatorii aerieni care executa zborurile respective, inainte de decolare, cu precizarea tipului si inmatricularii aeronavei, a itinerarului si a orarului de zbor.
    (3) Zborurile mentionate la alineatele precedente, pentru care, conform reglementarilor aeronautice in vigoare, este necesara obtinerea unei autorizatii de survol, se comunica Inspectoratului General al Politiei de Frontiera de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana in momentul emiterii autorizatiei respective.
    (4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul zborurilor efectuate pe caile aeriene alocate traficului aerian international.
    Art. 39
    In zona de frontiera, pe adancimea de 500 metri de la linia de frontiera catre interior, cu avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, se pot executa activitati cum sunt: mineritul, exploatarile de titei, de gaze, de ape minerale, de ape termale, exploatarile forestiere, balastiere sau de cariere, lucrarile de imbunatatiri funciare si irigatii, indiguirile, lucrarile sau constructiile pe cursurile de apa, lucrari de asigurare a conditiilor de navigatie, constructiile si amenajarile turistice, de agrement sau de alta natura, cercetarile sau prospectarile geologice.
    Art. 40
    Pescuitul industrial si sportiv in apele de frontiera, apele maritime interioare si in marea teritoriala se efectueaza, in conditiile legii, in locurile si sectoarele stabilite de autoritatile competente, cu avizul prealabil al sefului inspectoratului judetean al politiei de frontiera.
    Art. 41
    Barcile si ambarcatiunile inmatriculate potrivit legii, aflate in apele de frontiera si apele maritime interioare, se pastreaza in locurile stabilite de capitaniile de port sau, dupa caz, de autoritatile administratiei publice locale, cu avizul sefilor sectoarelor politiei de frontiera, luandu-se masuri de catre cei care le detin, pentru a se preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite.
    Art. 42
    (1) Activitatile de agrement si sportive in apele de frontiera se pot desfasura cu aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera.
    (2) In apele de frontiera, in marea interioara si in marea teritoriala navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatiune nu au voie sa acosteze decat in porturi sau in alte locuri special amenajate in acest scop. In caz de forta majora acostarea se poate face in orice punct de pe malul romanesc, anuntandu-se cea mai apropiata formatiune locala a politiei de frontiera sau, in lipsa acesteia, a politiei. Dispozitiile acestui alineat nu se aplica cetatenilor romani posesori de barci.
    (3) Avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente este obligatoriu pentru navele si ambarcatiunile straine care navigheaza pe Dunarea interioara, pe bratul Tulcea si bratul Sulina.
    Art. 43
    Pasunatul animalelor este permis in timpul zilei pana la fasia de protectie a frontierei de stat, la frontiera externa, sau pana la culoarul de frontiera, la frontiera interna, iar noaptea, pana la 500 metri fata de acestea, catre interior, in locurile stabilite de autoritatile administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera.
    Art. 44
    (1) Vanatoarea de-a lungul frontierei de stat pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat, la frontiera externa, sau de la culoarul de frontiera, la frontiera interna, catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa, este interzisa.
    (2) Vanatoarea organizata a animalelor de prada, pe adancimea prevazuta la alin. (1), este admisa numai ziua si numai de la fasia de protectie a frontierei de stat, la frontiera externa, sau de la culoarul de frontiera, la frontiera interna, catre interior, pe baza hotararilor consiliilor locale si cu avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera.
    Art. 45
    (1) Orice activitate in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, se poate desfasura numai dupa obtinerea prealabila a avizului din partea sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente sau a sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, a autoritatilor administratiei publice locale si a altor autoritati prevazute de lege, dupa caz.
    (2) Incalcarea conditiilor prevazute in avizul eliberat conform alin. (1) poate duce la retragerea avizului si la sanctionarea contraventionala a titularului acestuia.
    Art. 46
    (1) Persoanelor care se deplaseaza sau care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat le este interzis:
    a) sa traga cu arma peste frontiera de stat;
    b) sa deterioreze sau sa distruga semnele de frontiera, instalatiile sau mijloacele tehnice de paza ale politiei de frontiera;
    c) sa utilizeze focul deschis fara luarea masurilor pentru impiedicarea propagarii focului la vecinatati;
    d) sa fixeze pe banda magnetica, pe hartie sau alt suport imagini care sa redea portiuni din teritoriul statelor vecine;
    e) sa faca schimb de obiecte sau corespondenta peste frontiera de stat, in alte puncte decat cele destinate prin lege acestui scop;
    f) sa desfasoare activitati care pot polua apele, marea, aerul sau solul in zona de frontiera, precum si apele maritime aflate sub jurisdictia statului roman;
    g) sa poarte convorbiri neautorizate peste linia de frontiera;
    h) sa comita fapte, gesturi sau sa profereze expresii jignitoare la adresa statului vecin sau a cetatenilor acestuia.
    (2) Restrictiile prevazute la alin. (1) lit. d), e) si g) sunt aplicabile doar in situatia in care acestea sunt prevazute in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.
    Art. 47
    In situatii deosebite, pe timpul unor actiuni ale politiei de frontiera, se poate opri temporar accesul si desfasurarea unor activitati in apropierea frontierei de stat in afara localitatilor. Aceste masuri vor fi aduse la cunostinta autoritatilor administratiei publice locale si populatiei in timp util.

    CAP. 4
    Sistemul de Informare National privind circulatia persoanelor si bunurilor prin frontiera (SIF)

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii privind infiintarea, scopul functionarii si gestionarea SIF

    Art. 48
    Se infiinteaza Sistemul de Informare National privind circulatia persoanelor si bunurilor prin frontiera, denumit in continuare SIF, sistem unitar la nivel national, prin care se tine evidenta, se prelucreaza si se valorifica informatiile cu privire la criminalitatea transfrontaliera si infractiunile de frontiera, la persoane si bunuri.
    Art. 49
    (1) Scopul functionarii SIF consta in sprijinirea actiunilor de mentinere a ordinii publice si sigurantei nationale si aplicarea prevederilor legale cu privire la circulatia persoanelor si bunurilor pe teritoriul Romaniei.
    (2) Autoritatea publica centrala care gestioneaza si raspunde de SIF este Ministerul de Interne.
    Art. 50
    (1) SIF cuprinde acele categorii de date referitoare la persoane fizice si bunuri care sunt furnizate de autoritatile publice, denumite in continuare autoritati semnalante, necesare asigurarii respectarii regimului juridic al frontierei de stat, precum si altor interese legitime ale statului.
    (2) Autoritatile semnalante raspund de veridicitatea datelor introduse sau transmise pentru a fi introduse in SIF.
    Art. 51
    Utilizarea SIF se face cu respectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor, precum si protectia persoanei impotriva prelucrarii automate neautorizate a datelor referitoare la persoane.

    SECTIUNEA a 2-a
    Functionarea SIF

    Art. 52
    In SIF pot sa introduca date, sa le modifice, sa le stearga si sa le prelucreze autoritatile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, cele cu atributii in domeniul respectarii regimului juridic al frontierei de stat, precum si autoritatea judecatoreasca, potrivit competentelor legale, pe baza protocoalelor incheiate de Ministerul de Interne cu fiecare autoritate.
    Art. 53
    (1) Cu privire la persoane sunt introduse urmatoarele date:
    a) numele si prenumele, numele anterior, pseudonimele sau poreclele care au fost eventual inregistrate separat;
    b) semnele fizice particulare, obiective si inalterabile;
    c) prima litera a celui de-al doilea prenume;
    d) data si locul nasterii;
    e) sexul;
    f) cetatenia;
    g) mentiunea ca persoanele in cauza sunt inarmate, dupa caz;
    h) mentiunea ca persoanele in cauza sunt violente, dupa caz;
    i) motivul semnalarii;
    j) masura care trebuie luata.
    (2) Includerea altor date cu privire la persoane se face potrivit legii.
    Art. 54
    Datele privind strainii semnalati ca inadmisibili sunt introduse in SIF in temeiul unei comunicari facute de o autoritate administrativa sau judecatoreasca, potrivit legii.
    Art. 55
    (1) Datele privind persoanele cautate in vederea extradarii sau expulzarii se introduc sau se transmit de catre autoritatea care a dispus masura, potrivit legii.
    (2) In situatia in care motivul semnalarii este savarsirea unei infractiuni, autoritatea semnalanta comunica, o data cu semnalarea, documentele si urmatoarele informatii care privesc cazul:
    a) autoritatea care a emis cererea;
    b) inceperea urmaririi penale, existenta unui mandat de arestare, a unui mandat de aducere ori a unei hotarari judecatoresti executorii;
    c) natura si calificarea juridica a infractiunii;
    d) descrierea circumstantelor savarsirii infractiunii, inclusiv momentul, locul, gradul de participare la infractiuni a persoanei semnalate;
    e) consecintele infractiunii, in masura posibilitatilor.
    Art. 56
    (1) Datele privind persoanele disparute se introduc de organele abilitate ale Ministerului de Interne si ale Ministerului Justitiei.
    (2) In SIF pot fi introduse, de catre autoritatile autorizate sau la solicitarea autoritatilor interesate, si date referitoare la persoanele care necesita o forma de protectie, potrivit legii.
    Art. 57
    (1) Pentru a preveni savarsirea infractiunilor de frontiera si amenintarilor la ordinea publica in SIF pot fi introduse date provizorii referitoare la persoane sau bunuri, in scopul urmaririi lor si al controlului la frontiera, daca:
    a) exista indicii temeinice ca persoana in cauza intentioneaza sa comita sau comite infractiuni;
    b) aprecierea persoanei in cauza permite, in temeiul faptelor sanctionate de lege, comise pana in prezent, sa se presupuna ca aceasta va comite si in viitor alte asemenea fapte.
    (2) O semnalare poate fi introdusa in SIF de catre sau la cererea autoritatilor responsabile pentru siguranta nationala, daca permite sa se presupuna ca informatiile prevazute la alin. (4) sunt necesare pentru prevenirea unei amenintari grave din partea persoanei in cauza sau a altor amenintari grave pentru siguranta interna si externa a Romaniei.
    (3) In cadrul supravegherii sub acoperire urmatoarele informatii pot fi culese si introduse in SIF, in totul sau in parte, cu ocazia controlului la frontiera sau a altor controale politienesti si vamale efectuate in interiorul tarii:
    a) faptul ca persoana sau vehiculul semnalat a fost gasit;
    b) locul, momentul sau motivul verificarii;
    c) itinerarul si destinatia calatoriei;
    d) persoanele care insotesc persoana in cauza sau ocupantii vehiculului;
    e) vehiculul utilizat;
    f) obiectele transportate;
    g) circumstantele in care a fost gasita persoana sau vehiculul.
    (4) Cu ocazia culegerii informatiilor se iau masuri pentru a nu pune in pericol caracterul discret al supravegherii.
    (5) In cadrul controlului specific mentionat la alin. (1) persoanele, vehiculele si bunurile transportate pot fi perchezitionate, pentru realizarea scopului prevazut la alin. (2) si (3); daca controlul specific nu este autorizat, acesta se va transforma, in mod automat, in supraveghere.
    Art. 58
    (1) Datele privind bunurile cautate pentru a fi confiscate sau pentru a fi utilizate ca probe intr-un proces penal se introduc in SIF.
    (2) Daca in urma unei cautari se descopera existenta unei semnalari privind un bun gasit, politia de frontiera contacteaza autoritatea semnalata pentru a conveni asupra masurilor necesare; in acest scop pot fi transmise si date cu caracter personal, cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal.
    (3) In SIF se introduc date referitoare la urmatoarele categorii de bunuri:
    a) vehiculele cu motor cu o capacitate cilindrica mai mare de 50 cm^3, furate sau pierdute;
    b) remorcile si rulotele care au o masa neta mai mare de 750 kg, furate sau pierdute;
    c) armele de foc furate sau pierdute;
    d) formulare cu regim special, in alb, furate sau pierdute;
    e) documentele care atesta identitatea persoanei (documente de identitate, pasapoarte, permise de conducere), care au fost furate sau pierdute;
    f) bancnotele sau titlurile de valoare suspecte;
    g) alte bunuri cu regim special, potrivit legii, furate sau pierdute.
    Art. 59
    (1) In afara autoritatilor prevazute la art. 52 alin. (1) pot avea acces la datele introduse in SIF si alte autoritati publice, in baza protocolului incheiat cu Ministerul de Interne.
    (2) Autoritatile prevazute la alin. (1) si cele prevazute la art. 52 alin. (1), stabilite sa utilizeze baza de date a SIF, vor comunica Ministerului de Interne, pentru autorizare, structurile proprii desemnate sa utilizeze SIF. Autorizarea va cuprinde datele care se pot cauta si scopul pentru care poate fi efectuata cautarea.
    (3) Mijloacele tehnice si costurile necesare realizarii accesului se asigura de fiecare autoritate interesata, cu respectarea cerintelor de natura tehnica impuse de gestionarul SIF.

    SECTIUNEA a 3-a
    Controlul

    Art. 60
    (1) Orice autoritate dintre cele prevazute la art. 52 alin. (1) si la art. 59 alin. (1) poate reproduce date introduse in SIF de alta autoritate numai cu acordul acesteia si numai pentru indeplinirea atributiilor legale.
    (2) Semnalarile autoritatilor altor state, care au un sistem similar de informare, la care Politia de Frontiera Romana, Politia Romana sau Directia Generala a Vamilor are acces conform unui document bilateral, se utilizeaza in conformitate cu prevederile acelui document.
    Art. 61
    (1) Orice modificare a scopului utilizarii datelor din SIF se face cu acordul autoritatii romane sau straine semnalate si numai pentru a preveni o amenintare grava si iminenta pentru interesul public, ordinea publica si siguranta nationala ori savarsirea altor fapte grave.
    (2) Datele nu pot fi utilizate in scopuri administrative; fac exceptie datele privind strainii semnalati ca inadmisibili.
    Art. 62
    (1) Autoritatile prevazute la art. 52 alin. (1) si la art. 59 alin. (1) sunt responsabile pentru exactitatea, actualitatea si legalitatea introducerii datelor in SIF. Numai autoritatea in cauza are dreptul sa modifice, din proprie initiativa sau la solicitarea gestionarului SIF, sa adauge sau sa stearga datele pe care le-a introdus.
    (2) Daca o alta autoritate, un alt organ al administratiei de stat sau o alta persoana, alta decat cea semnalata, detine probe ca unele date introduse in SIF nu corespund starii de fapt, informeaza fara intarziere gestionarul SIF, care are obligatia sa ceara autoritatii semnalate corectarea sau stergerea datelor in cauza.
    Art. 63
    Fiecare autoritate prevazuta la art. 52 alin. (1) si la art. 59 alin. (1) desemneaza un organ de control insarcinat sa verifice corectitudinea introducerii datelor proprii in SIF sau daca prelucrarea si utilizarea acestor date nu incalca drepturile persoanei la care se refera. In acest scop organul de control are acces la sectiunea de date proprii introduse in SIF.
    Art. 64
    (1) Datele introduse in SIF, referitoare la persoanele prevazute la art. 56, se pastreaza numai pe durata necesara atingerii scopului pentru care au fost furnizate. Necesitatea pastrarii acestor date se examineaza periodic, la un interval de cel mult 3 ani de la introducerea lor, de catre autoritatea semnalata. Datele referitoare la bunuri si obiecte se examineaza periodic, la un interval de cel mult 1 an.
    (2) Organul de control poate stabili, dupa caz, termene de examinare mai scurte, daca imprejurarile sau faptele semnalate permit acest lucru.
    (3) Gestionarul SIF informeaza autoritatile prevazute la art. 52 alin. (1) si la art. 59 alin. (1) despre stergerile de date programate in sistem, acordand un preaviz de o luna.
    (4) Autoritatea semnalanta poate decide in termenul de examinare sa mentina semnalarea, daca mentinerea ei este necesara scopurilor pentru care a fost facuta. Orice prelungire facuta trebuie comunicata gestionarului SIF. Dispozitiile alin. (1) sunt aplicabile si pentru semnalarile care au fost prelungite.
    Art. 65
    (1) Celelalte date, altele decat cele prevazute la art. 64, sunt pastrate cel mult 10 ani, datele referitoare la documentele de identitate eliberate si la bancnotele inregistrate cel mult 5 ani, iar cele referitoare la vehiculele cu motor, remorci si rulote cel mult 3 ani.
    (2) Dupa intervalul de timp prevazut la alin. (1) datele respective se mai pastreaza timp de un an intr-o arhiva constituita la gestionarul SIF. Arhiva se va putea consulta numai in scopul verificarii ulterioare a exactitatii si legalitatii introducerii datelor in SIF. Dupa trecerea acestui interval datele vor fi distruse.
    Art. 66
    Fiecare autoritate prevazuta la art. 52 alin. (1) si la art. 59 alin. (1) raspunde pentru orice prejudiciu cauzat unei persoane prin utilizarea fisierului SIF.
    Art. 67
    (1) Fiecare autoritate prevazuta la art. 52 alin. (1) si art. 59 alin. (1) adopta, in ceea ce priveste domeniul sau de responsabilitate din cadrul SIF, masurile necesare pentru:
    a) a preveni accesul oricarei persoane neautorizate la instalatiile utilizate pentru prelucrarea datelor personale;
    b) a preveni citirea, copierea, modificarea sau eliminarea suporturilor de date de catre persoane neautorizate;
    c) a preveni introducerea neautorizata a unor date in fisier si orice consultare, modificare sau stergere neautorizata a unor date personale introduse in fisier;
    d) a preveni utilizarea sistemului de prelucrare automata a datelor de catre persoane neautorizate prin intermediul echipamentelor de transmitere a datelor;
    e) a garanta ca, in ceea ce priveste utilizarea unui sistem automat de prelucrare a datelor, persoanele autorizate au acces numai la datele pentru care sunt responsabile;
    f) a garanta ca se pot controla si stabili autoritatile carora li s-au transmis date personale prin echipamentul de transmitere a datelor;
    g) a garanta ca se poate controla si stabili, ulterior, care date personale au fost introduse in sistemul de prelucrare automata a datelor, precum si momentul si persoanele care le-au introdus;
    h) a preveni citirea, copierea, modificarea sau stergerea datelor personale in timpul transmiterii lor sau al transportului suporturilor de date.
    (2) Pentru prelucrarea datelor in sectiunea sa fiecare autoritate poate desemna numai persoane cu calificare speciala, supuse controalelor de securitate la accesul in spatiile de lucru si la instalatiile utilizate pentru prelucrarea datelor personale.

    CAP. 5
    Raspunderi si sanctiuni

    Art. 68
    Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta atrage, dupa caz, raspunderea penala, civila, contraventionala sau administrativa a persoanei vinovate.
    Art. 69
    Pentru faptele prevazute la art. 46 lit. f) politistii de frontiera si organele specializate ale administratiei publice centrale si locale aplica prevederile dispozitiilor legale privind protectia mediului.
    Art. 70
    (1) Intrarea sau iesirea din tara prin trecerea ilegala a frontierei de stat constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani.
    (2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) a fost savarsita in scopul sustragerii de la executarea unei pedepse, fapta se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
    Art. 71
    (1) Fapta persoanei care racoleaza, indruma sau calauzeste una sau mai multe persoane in scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum si a celei care organizeaza aceasta activitate constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.
    (2) Fapta de a se asocia sau a initia constituirea unei asocieri in scopul savarsirii faptei prevazute la alin. (1) ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a unei astfel de asocieri se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani.
    Art. 72
    Tentativa la infractiunile prevazute la art. 70 si 71 se pedepseste.
    Art. 73
    Bunurile si valorile care au servit sau care au fost destinate sa serveasca la savarsirea infractiunilor prevazute la art. 70 si 71 ori care au fost obtinute prin savarsirea acestor infractiuni, daca sunt ale infractorului, se confisca.
    Art. 74
    Orice utilizare a datelor din SIF care nu este conforma cu dispozitiile legii constituie abuz in serviciu contra intereselor persoanelor si se pedepseste conform Codului penal.
    Art. 75
    Sunt contraventii, daca potrivit legii penale nu sunt considerate infractiuni, urmatoarele fapte:
    a) tragerea cu arma peste frontiera de stat, deteriorarea ori distrugerea semnelor de frontiera, a instalatiilor sau mijloacelor tehnice de paza, supraveghere si control ale Politiei de Frontiera Romane, utilizarea focului deschis fara luarea masurilor pentru impiedicarea propagarii focului la vecinatati, in apropierea liniei de frontiera;
    b) aducerea in Romania de catre transportatorii aerieni, navali sau terestri a cetatenilor straini sau apatrizi fara documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, sau ascunsi in mijloacele de transport;
    c) refuzul sub orice forma de a permite autoritatilor de frontiera vizitarea aeronavelor, navelor, mijloacelor de transport rutiere sau feroviare, a magaziilor, hambarelor si a altor locuri ce prezinta interes pentru controlul de frontiera;
    d) refuzul unei persoane de a da relatii pentru stabilirea identitatii sale, de a se legitima cu actele de identitate ori de a prezenta la control bagajele sau mijloacele de transport, la cererea organelor politiei de frontiera sau ale politiei;
    e) accesul la uscat fara aprobarea sefului punctului de trecere al membrilor echipajelor navelor romanesti de transport de marfuri care din motive justificate sunt obligate sa stationeze in raza portului; neprezentarea dupa plecarea navei a marinarilor ramasi pe teritoriul Romaniei, la agentia companiei de navigatie de care apartine nava, pentru a li se rezolva situatia; accesul la bord al membrilor de familie ai marinarilor straini imbarcati pe navele aflate in porturile romanesti care navigheaza intre porturile Constanta, Sulina si Moldova Veche fara pasaport ori alte documente de trecere a frontierei sau fara avizul sefului punctului de trecere; desfasurarea oricarei activitati in punctele de trecere a frontierei de stat, alta decat efectuarea controlului de frontiera, fara avizul sefului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente, al sefului structurii de coordonare a punctelor de trecere aeroportuare, al administratiei publice locale sau al altei autoritati prevazute de lege, dupa caz;
    f) accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, fara documente de identitate sau fara aprobarea administratiei publice sau avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor pentru efectuarea unor activitati dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, in situatia in care aceasta se constituie mai in adancime, precum si in insulele si ostroavele apartinand statului roman, situate in apele de frontiera, prin alte locuri sau in alte conditii decat cele stabilite de administratia publica locala sau fara avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera; accesul persoanelor in insulele si ostroavele de formatiune noua din apele de frontiera inainte de determinarea apartenentei acestora; desfasurarea activitatilor prevazute la art. 39 fara avizul directiilor teritoriale ale politiei de frontiera; efectuarea pescuitului in apele de frontiera in alte locuri sau alte sectoare decat cele stabilite de autoritatile competente; pastrarea barcilor si ambarcatiunilor aflate in apele de frontiera sau in apele maritime interioare in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile competente sau neluarea de catre cei care le detin a masurilor necesare pentru a preveni folosirea acestora la trecerea ilegala a frontierei de stat, la practicarea contrabandei sau la alte activitati ilicite; desfasurarea activitatilor de agrement si sportive in apele de frontiera fara aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale sau fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera; acostarea fara drept a navelor ambarcatiunilor cu excursionisti in alte locuri decat porturile sau locurile special amenajate in acest scop sau lipsa avizului directiei teritoriale a politiei de frontiera competente in cazul navelor si ambarcatiunilor straine care navigheaza pe Dunarea interioara pe bratul Tulcea si bratul Sulina; pasunatul animalelor in timpul zilei dincolo de fasia de protectie a frontierei de stat, la frontiera externa sau dincolo de culoarul de frontiera, la frontiera interna; pasunatul animalelor in timpul noptii in alte locuri decat cele stabilite de autoritatile administratiei publice locale sau fara avizul sefului sectorului politiei de frontiera; vanatoarea de-a lungul frontierei de stat, pe adancimea de 500 metri de la fasia de protectie a frontierei de stat, la frontiera externa, sau de la culoarul de frontiera, la frontiera interna, catre interior, pentru frontiera de uscat, si de la limita terenului inundabil, pentru frontiera de apa; desfasurarea vanatorii, prevazuta la art. 44 alin. (2), fara avizul prealabil al sefului sectorului politiei de frontiera; fixarea pe banda magnetica, pe hartie sau pe alt suport a imaginilor care redau portiuni din teritoriul statelor vecine, de catre persoanele care se deplaseaza sau care desfasoara diferite activitati in apropierea frontierei de stat, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; purtarea de convorbiri neautorizate peste linia de frontiera, daca acest lucru este prevazut in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine; comiterea sau proferarea de catre persoanele care se deplaseaza sau desfasoara activitati in apropierea frontierei de stat de fapte, gesturi sau expresii jignitoare la adresa statului vecin sau a cetatenilor acestuia, daca acestea sunt prevazute in acordurile sau conventiile privitoare la frontiera incheiate de Romania cu statele vecine.
    Art. 76
    (1) Contraventiile prevazute la art. 75 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu inchisoare contraventionala de la 15 zile la 3 luni sau cu amenda de la 5.000.000 lei la 50.000.000 lei cele de la lit. a);
    b) cu amenda de la 30.000.000 lei la 150.000.000 lei cele de la lit. b);
    c) cu amenda de la 5.000.000 lei la 25.000.000 lei cele de la lit. e);
    d) cu amenda de la 3.000.000 lei la 15.000.000 lei cele de la lit. c) si d);
    e) cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei cele de la lit. f).
    (2) Sanctiunea prevazuta la alin. (1) lit. b) se aplica transportatorului pentru fiecare persoana transportata.
    (3) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor. Fac exceptie contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) si b), carora nu li se aplica dispozitiile art. 25 - 27.
    (4) Cuantumul amenzilor se actualizeaza prin hotarare a Guvernului.
    Art. 77
    (1) Contraventiile prevazute la art. 75 se constata si sanctiunile se aplica, potrivit legii, dupa caz, de catre personalul Politiei de Frontiera Romane, al Politiei Romane sau de catre imputernicitii autoritatilor administratiei publice locale.
    (2) In cazul sanctiunilor cu amenda contravenientul poate face plangere, in termen de 15 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei, la instanta de judecata, potrivit legii.
    (3) In cazul contraventiilor prevazute la art. 75 lit. a), daca agentul constatator apreciaza ca sanctiunea amenzii este indestulatoare, aplica amenda. In caz contrar procesul-verbal de constatare a contraventiei se trimite de indata judecatoriei in a carei raza teritoriala a fost savarsita contraventia. Impotriva hotararii pronuntate de instanta se poate face cerere de reexaminare, in termen de 24 de ore de la pronuntare, daca contravenientul a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, daca a lipsit de la dezbateri.
    (4) Sanctiunea inchisorii contraventionale poate fi aplicata minorilor numai daca au implinit varsta de 16 ani; in acest caz limitele sanctiunii prevazute in prezenta ordonanta de urgenta se reduc la jumatate.
    (5) In cazul minorilor care nu au implinit varsta de 16 ani se aplica prevederile legii privind regimul ocrotirii unor categorii de minori.
    Art. 78
    Din sumele rezultate din amenzile aplicate conform art. 76, precum si din valorificarea bunurilor de contrabanda sau a altor bunuri supuse confiscarii, conform legii, o cota de 50% va reveni Politiei de Frontiera Romane, Politiei Romane sau autoritatii publice locale din care face parte agentul constatator. Aceasta suma se retine integral ca venituri extrabugetare, cu titlu permanent, si va fi repartizata astfel: 20% pentru premierea persoanelor care au descoperit savarsirea faptei si au aplicat sanctiunea, iar 80% pentru finantarea cheltuielilor materiale si de capital; sumele ramase necheltuite la sfarsitul fiecarui an se reporteaza in anul urmator, avand aceeasi destinatie.
    Art. 79
    Amenzile aplicate persoanelor fizice sau juridice straine pot fi platite si in valuta liber convertibila, prin transformarea amenzilor din lei in valuta convertibila, la cursul valutar oficial in vigoare la data savarsirii contraventiei.

    CAP. 6
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 80
    Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu prevederile acordurilor, conventiilor si altor intelegeri internationale in materie, incheiate de Romania cu terte state, ratificate potrivit legii.
    Art. 81
    Ministerul de Interne va elabora normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta, pe care le va supune Guvernului spre adoptare in termen de 40 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    Art. 82
    La intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga Legea nr. 56/1992 privind frontiera de stat a Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 396 din 24 august 2000, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de interne,
                         Nicolae Berechet,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu



SmartCity5

COMENTARII la OUG 105/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 105 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Mulțumesc lui Patricia Kingsman că m-a ajutat cu împrumutul meu, după ce au fost escrocați de 6 ori de oameni falsi care clamează să fie creditori de împrumuturi. Numele meu este Viorica Waleis Viviana, sunt din România și locuiesc în orașul Constanța. În urmă cu o lună am căutat un împrumut online și am văzut diferite credite pe internet și cu câteva mărturii false și am aplicat de la ele și tot ce am primit a fost escroci am aplicat mai mult de 6 companii și am fost înșelat până la capăt. Așa că am renunțat la speranță până când am decis să verific din nou dacă voi găsi ajutor în timp ce căutam și m-am stabilit să caut o companie de împrumuturi legitime. Am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman. Am văzut o mulțime de mărturii despre care oamenii comentează. ea, dar pentru că am fost înșelată în mai multe rânduri, am crezut că este o înșelătorie, dar am făcut ceea ce mi s-a cerut să fac și am așteptat împrumutul meu, iar doamna Patricia Kingsman mi-a spus în mai puțin de 8 ore când sunteți cu împrumutul meu în siguranță, nu am crezut pentru că am crezut că este și o înșelătorie, așa că în acea zi era ora nopții în România și m-am culcat dimineața din cuib în timp ce m-am trezit am primit o alertă de la banca mea că există bani pe contul meu și imediat am sunat la banca pentru a confirma iar directorul bancar mi-a spus să vin imediat la bancă și m-am dus imediat banca s-a deschis în timp ce managerul bancar mi-a verificat contul, am văzut o sumă de 135.000,00 Euro și i-am explicat managerului meu că am solicitat un împrumut online și banca managerul a fost șocat dacă există st sunt o companie de împrumut real și legitim online, sunt atât de fericită, mulțumesc lui Patricia Kingsman, am decis să scriu pe internet pentru că am văzut alte persoane care o fac și mărturisesc despre această companie, de aceea postez acest mesaj online tuturor celor care au nevoie de împrumut, chiar dacă ați fost înșelat înainte de a aplica de la această companie și fiți sigur că această companie nu vă va da jos. Salutări pentru oricine care îmi citește mesajul și puteți contacta această companie prin e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, de asemenea, folosesc Whatsapp, numărul care este +1 (575) 655-0066. Din nou, mulțumesc tuturor celor care îmi citesc mesajul și vă rog să fiți fericiți, deoarece sunt astăzi cu această companie, deoarece aduc mai mulți oameni în această companie pentru a vă ajuta.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Cu respect tuturor, numele meu este Kojonka Moe și sunt din România am auzit despre oameni care mărturisesc despre această companie numită Patricia Kingsman și aceasta este prima dată când solicit un împrumut online, mi-a fost teamă să solicit un împrumut online din cauza escrocheriei pe care o văd pe internet, dar după ce am citit atât de multe mărturii despre această companie, am decis să încerc și să solicit un împrumut de la această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman, aveam nevoie de bani și aveam nevoie de un împrumut de 5.000,00 Euro. Așa că am aplicat și mi s-a spus ce să fac mi-a fost teamă, dar am oferit companiei o șansă să mă ajute și m-au asigurat că în mai puțin de 8 ore îmi voi primi împrumutul în cont. Nu am crezut niciodată, dar așteptam în mai puțin de 8 ore când am primit un apel de la banca mea că o sumă de 5.000,00 Euro era în contul meu și imediat banca m-a sunat am contactat compania și le-am anunțat că am primit împrumutul meu iar astăzi sunt fericit. Așadar, dacă ați dat mesajul meu și l-ați citit și aveți nevoie de un împrumut legitim să aplicați de la această companie și să fiți siguri că veți fi mulțumiți de această companie, cred că această companie este trimisă de Dumnezeu și vă rog să dureze și să continue să ajute oamenii . Contactati aceasta companie prin adresa de mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Bună ziua tuturor Numele meu este Abiezer Petit Homme Sunt din România Vreau să folosesc acest mic timp trebuie să citesc pe internet că dacă ai nevoie de un împrumut real și legitim Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la am fost înșelat de 2 companii pe care le-am aplicat pentru un împrumut de la și Patricia Kingsman a fost a treia companie din care am solicitat de la am primit împrumutul meu de la compania de împrumuturi Patricia Kingsman în mai puțin de 8 ore, în timp ce compania mi-a spus, așa că oricine are nevoie de un împrumut online, fără a fi înșelat, să solicite de la Patricia Kingsman fiți sigur că veți fi mulțumit de această companie. Puteți contacta această companie doar prin e-mail sau prin adresa de mail whatsapp este patriciakingsman.loans2016@gmail.com Whatsapp +1 (575) 655-0066. Salutări oricui citește acest mesaj în toată lumea.
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 105/2001
OUG 20 2017
Legea 255 2013
Legea 187 2012
Legea 280 2011
privind modificarea Legii nr. 265/2010 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române şi pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României
Legea 157 2011
pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România
Legea 265 2010
pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Române si pentru abrogarea art. 4 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României
OUG 16 2010
privind unele masuri de eficientizare a activitatii de întretinere a culoarului de frontiera, fasiei de protectie si a semnelor de frontiera
Legea 245 2009
privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 26/2009 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României
OUG 26 2009
pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei
OUG 130 2008
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea si functionarea Politiei de Frontiera Romane, precum si pentru abrogarea cap. IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei
Ordin 511 2005
privind separarea fluxurilor de pasageri in porturile din Romania, in conformitate cu recomandarile si cele mai bune practici cuprinse in catalogul Schengen
Ordin 41 2005
privind separarea fluxurilor de pasageri in porturile din Romania, in conformitate cu recomandarile si cele mai bune practici cuprinse in catalogul Schengen
Legea 39 2003
privind prevenirea si combaterea criminalitatii organizate
Hotărârea 445 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei
Legea 243 2002
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu