E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 39 din 21 ianuarie 2003

privind prevenirea si combaterea criminalitatii organizate

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 50 din 29 ianuarie 2003




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta lege reglementeaza masuri specifice de prevenire si combatere a criminalitatii organizate la nivel national si international.
    Art. 2
    In prezenta lege termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
    a) grup infractional organizat - grupul structurat, format din trei sau mai multe persoane, care exista pentru o perioada si actioneaza in mod coordonat in scopul comiterii uneia sau mai multor infractiuni grave, pentru a obtine direct sau indirect un beneficiu financiar sau alt beneficiu material; nu constituie grup infractional organizat grupul format ocazional in scopul comiterii imediate a uneia sau mai multor infractiuni si care nu are continuitate sau o structura determinata ori roluri prestabilite pentru membrii sai in cadrul grupului;
    b) infractiune grava - infractiunea care face parte din una dintre urmatoarele categorii:
    1. omor, omor calificat, omor deosebit de grav;
    2. lipsire de libertate in mod ilegal;
    3. sclavie;
    4. santaj;
    5. infractiuni contra patrimoniului, care au produs consecinte deosebit de grave;
    6. infractiuni privitoare la nerespectarea regimului armelor si munitiilor, materiilor explozive, materialelor nucleare sau al altor materii radioactive;
    7. falsificare de monede sau de alte valori;
    8. divulgarea secretului economic, concurenta neloiala, nerespectarea dispozitiilor privind operatii de import sau export, deturnarea de fonduri, nerespectarea dispozitiilor privind importul de deseuri si reziduuri;
    9. proxenetismul;
    10. infractiuni privind jocurile de noroc;
    11. infractiuni privind traficul de droguri sau precursori;
    12. infractiuni privind traficul de persoane si infractiuni in legatura cu traficul de persoane;
    13. traficul de migranti;
    14. spalarea banilor;
    15. infractiuni de coruptie, infractiunile asimilate acestora, precum si infractiunile in legatura directa cu infractiunile de coruptie;
    16. contrabanda;
    17. bancruta frauduloasa;
    18. infractiuni savarsite prin intermediul sistemelor si retelelor informatice sau de comunicatii;
    19. traficul de tesuturi sau organe umane;
    20. orice alta infractiune pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii, al carei minim special este de cel putin 5 ani;
    c) infractiune cu caracter transnational - orice infractiune care, dupa caz:
    1. este savarsita atat pe teritoriul unui stat, cat si in afara teritoriului acestuia;
    2. este savarsita pe teritoriul unui stat, dar pregatirea, planificarea, conducerea sau controlul sau are loc, in tot sau in parte, pe teritoriul altui stat;
    3. este savarsita pe teritoriul unui stat de un grup infractional organizat care desfasoara activitati infractionale in doua sau mai multe state;
    4. este savarsita pe teritoriul unui stat, dar rezultatul acesteia se produce pe teritoriul altui stat;
    d) informator - persoana care are cunostinta despre un grup infractional organizat si furnizeaza organelor judiciare informatii sau date relevante pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea savarsirii unor infractiuni grave de unul sau mai multi membri ai acestui grup.

    CAP. 2
    Prevenirea criminalitatii organizate

    Art. 3
    Autoritatile si institutiile publice, organizatiile neguvernamentale, precum si alti reprezentanti ai societatii civile desfasoara, separat sau in cooperare, activitati sustinute de prevenire a criminalitatii organizate.
    Art. 4
    (1) Autoritatile si institutiile publice desfasoara activitatea de prevenire a criminalitatii organizate in cadrul Grupului central de analiza si coordonare a activitatilor de prevenire a criminalitatii, care face parte din Comitetul National de Prevenire a Criminalitatii, infiintat prin Hotararea Guvernului nr. 763/2001.
    (2) Grupul central de analiza si coordonare a activitatilor de prevenire a criminalitatii ia masurile necesare pentru elaborarea si actualizarea periodica a Planului national de actiune pentru prevenirea si combaterea criminalitatii organizate, care va fi aprobat prin hotarare a Guvernului.
    Art. 5
    Ministerul de Interne, Ministerul Justitiei si Ministerul Public efectueaza studii periodice in scopul identificarii cauzelor care determina si a conditiilor care favorizeaza criminalitatea organizata si initiaza campanii de informare privind acest fenomen.
    Art. 6
    (1) Ministerul de Interne, prin structurile sale specializate, realizeaza si mentine in actualitate baza de date privind criminalitatea organizata, monitorizeaza si evalueaza periodic acest fenomen, luand in considerare atat categoriile de persoane care fac parte din grupurile infractionale organizate sau care au legatura cu asemenea grupuri, cat si victimele criminalitatii organizate.
    (2) Publicarea informatiilor statistice si a rapoartelor de evaluare se face anual de catre Inspectoratul General al Politiei Romane, cu avizul ministrului de interne.

    CAP. 3
    Infractiuni

    Art. 7
    (1) Initierea sau constituirea unui grup infractional organizat ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a unui astfel de grup se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi.
    (2) Pedeapsa pentru faptele prevazute la alin. (1) nu poate fi mai mare decat sanctiunea prevazuta de lege pentru infractiunea cea mai grava care intra in scopul grupului infractional organizat.
    (3) Daca faptele prevazute la alin. (1) au fost urmate de savarsirea unei infractiuni grave, se aplica regulile de la concursul de infractiuni.
    Art. 8
    Initierea sau constituirea ori aderarea sau sprijinirea sub orice forma a unui grup, in vederea savarsirii de infractiuni, care nu este, potrivit prezentei legi, un grup infractional organizat, se pedepseste, dupa caz, potrivit art. 167 sau 323 din Codul penal.
    Art. 9
    (1) Nu se pedepseste persoana care, savarsind una dintre faptele prevazute la art. 7 alin. (1), denunta autoritatilor grupul infractional organizat mai inainte de a fi fost descoperit si de a se fi inceput savarsirea infractiunii grave care intra in scopul acestui grup.
    (2) Persoana care a savarsit una dintre faptele prevazute la art. 7 alin. (1) sau (3) si care, in cursul urmaririi penale sau al judecatii, denunta si faciliteaza identificarea si tragerea la raspundere penala a unuia sau mai multor membri ai unui grup infractional organizat beneficiaza de reducerea la jumatate a limitelor pedepsei prevazute de lege.
    Art. 10
    (1) Infractiunea de tainuire, prevazuta la art. 221 din Codul penal, daca bunul provine dintr-o infractiune grava savarsita de unul sau mai multi membri ai unui grup infractional organizat, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani, fara ca sanctiunea aplicata sa poata depasi pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea grava din care provine bunul tainuit.
    (2) Tainuirea savarsita de sot sau de o ruda apropiata nu se pedepseste.

    CAP. 4
    Dispozitii procedurale

    Art. 11
    Urmarirea penala pentru infractiunile prevazute la art. 7 se efectueaza in mod obligatoriu de procuror si se judeca in prima instanta de tribunal.
    Art. 12
    (1) Ministerul de Interne isi constituie structuri specializate pentru prevenirea si combaterea criminalitatii organizate, urmand sa asigure cadrul organizatoric necesar, precum si pregatirea si specializarea personalului in acest scop.
    (2) In cadrul structurilor specializate prevazute la alin. (1) se pot constitui, in conditiile legii, compartimente tehnice pentru desfasurarea activitatii de obtinere, prelucrare, verificare si stocare a informatiilor din acest domeniu.
    Art. 13
    (1) In cazul infractiunilor prevazute la art. 7 si 10 se aplica dispozitiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
    (2) Daca bunurile supuse confiscarii nu se gasesc, se confisca echivalentul lor in bani sau bunurile dobandite in locul acestora.
    (3) Veniturile sau alte beneficii materiale obtinute din bunurile prevazute la alin. (2) se confisca.
    (4) Daca bunurile supuse confiscarii nu pot fi individualizate fata de bunurile dobandite in mod legal, se confisca bunuri pana la concurenta valorii bunurilor supuse confiscarii.
    (5) Dispozitiile alin. (4) se aplica in mod corespunzator si veniturilor sau altor beneficii materiale obtinute din bunurile supuse confiscarii ce nu pot fi individualizate fata de bunurile dobandite in mod legal.
    (6) Pentru a garanta aducerea la indeplinire a confiscarii bunurilor se pot lua masurile asiguratorii prevazute de Codul de procedura penala.
    Art. 14
    In cazul infractiunilor prevazute la art. 7, secretul bancar si cel profesional, cu exceptia secretului profesional al avocatului, nu sunt opozabile procurorului, dupa inceperea urmaririi penale, si nici instantei de judecata. Datele si informatiile se solicita, in scris, in cursul urmaririi penale de procuror, pe baza autorizatiei motivate a procurorului anume desemnat de procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel, iar in cursul judecatii, de catre instanta.
    Art. 15
    (1) Cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea infractiunilor prevazute la art. 7, in scopul strangerii de probe sau al identificarii faptuitorilor, procurorul poate dispune, pe o durata de cel mult 30 de zile:
    a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora;
    b) punerea sub supraveghere a sistemelor de comunicatii;
    c) punerea sub supraveghere sau accesul la sisteme informationale.
    (2) Pentru motive temeinice masurile prevazute la alin. (1) pot fi prelungite de procuror prin ordonanta motivata, fiecare prelungire neputand depasi 30 de zile.
    (3) Dispozitiile art. 91^1 - 91^5 din Codul de procedura penala se aplica in mod corespunzator.
    (4) In conditiile prevazute la alin. (1) procurorul poate dispune sa i se transmita inscrisuri, documente bancare, financiare sau contabile.
    Art. 16
    (1) Procurorul desemnat de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie poate autoriza, la solicitarea institutiilor sau a organelor legal abilitate, efectuarea de livrari supravegheate, cu sau fara sustragerea sau substituirea totala ori partiala a bunurilor care fac obiectul livrarii.
    (2) Livrarea supravegheata este autorizata prin ordonanta motivata care trebuie sa cuprinda, pe langa mentiunile prevazute la art. 203 din Codul de procedura penala, urmatoarele:
    a) indiciile temeinice care justifica masura si motivele pentru care masura este necesara;
    b) detalii cu privire la bunurile care fac obiectul livrarii supravegheate si, dupa caz, la bunurile care urmeaza a fi sustrase ori substituite, precum si la bunurile care urmeaza a le inlocui pe acestea;
    c) timpul si locul efectuarii livrarii sau, dupa caz, itinerarul ce urmeaza a fi parcurs in vederea efectuarii livrarii, daca acestea sunt cunoscute;
    d) datele de identificare a persoanelor autorizate sa supravegheze livrarea.
    (3) Nu se poate autoriza efectuarea livrarilor supravegheate in cazul in care prin acestea s-ar pune in pericol siguranta nationala, ordinea sau sanatatea publica.
    Art. 17
    In cazul in care exista indicii temeinice ca s-a savarsit sau ca se pregateste savarsirea unei infractiuni grave de catre unul sau mai multi membri ai unui grup infractional organizat, care nu poate fi descoperita sau ai carei faptuitori nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, in vederea strangerii datelor privind savarsirea infractiunii si identificarea faptuitorilor, politisti sub acoperire din cadrul structurilor specializate ale Ministerului de Interne.
    Art. 18
    (1) Autorizarea pentru folosirea politistilor sub acoperire se da de catre procurorul desemnat de procurorul general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie sau, dupa caz, de procurorul general al parchetului de pe langa curtea de apel, prin ordonanta motivata, care trebuie sa cuprinda, pe langa mentiunile prevazute la art. 203 din Codul de procedura penala, urmatoarele:
    a) indiciile temeinice care justifica masura si motivele pentru care masura este necesara;
    b) identitatea sub care politistul sub acoperire urmeaza sa desfasoare activitatile autorizate;
    c) numele lucratorului din structura specializata, desemnat ca persoana de legatura a politistului sub acoperire;
    d) activitatile pe care le poate desfasura politistul sub acoperire;
    e) perioada desfasurarii activitatilor autorizate.
    (2) Persoana de legatura din cadrul structurii specializate din care face parte politistul sub acoperire are obligatia de a prezenta procurorului rapoarte periodice referitoare la activitatile desfasurate de politistul sub acoperire. Rapoartele periodice au caracter confidential, se intocmesc in forma scrisa pe baza informatiilor furnizate, in masura posibilului, de catre politistul sub acoperire si trebuie sa cuprinda detalii referitoare la toate activitatile desfasurate de acesta, datele si informatiile culese cu privire la infractiunile grave savarsite sau care urmeaza sa fie savarsite si la faptuitori, precum si orice alte date si informatii necesare pentru prevenirea infractiunilor grave.
    Art. 19
    (1) In cazuri temeinic justificate politistul sub acoperire poate solicita autorizarea desfasurarii si a altor activitati decat cele pentru care exista autorizarea, potrivit art. 18 alin. (1), procurorul urmand sa se pronunte de indata prin ordonanta motivata, in cazul aprobarii acestei solicitari.
    (2) In cazul in care politistul sub acoperire desfasoara alte activitati decat cele pentru care a primit autorizarea prevazuta la alin. (1) sau la art. 18 alin. (1), precum si daca intra in posesia unor informatii referitoare la posibilitatea survenirii unui pericol imediat, acesta informeaza de indata ce este posibil persoana de legatura, care are obligatia de a aduce neintarziat aceste informatii la cunostinta procurorului care a dat autorizarea. Procurorul se pronunta de indata prin ordonanta motivata, autorizand activitatile desfasurate de politistul sub acoperire sau, dupa caz, retragand autorizatia acordata in conditiile alin. (1) sau ale art. 18 alin. (1) si luand masurile care se impun, in conditiile legii.
    Art. 20
    Daca prin desfasurarea activitatilor autorizate politistul sub acoperire cauzeaza pagube materiale persoanelor fizice sau juridice care nu au legatura cu grupul infractional organizat si cu activitatile infractionale desfasurate de acesta, plata despagubirilor se asigura din fondurile prevazute la art. 32.
    Art. 21
    In situatii exceptionale, daca exista indicii temeinice ca s-a savarsit sau ca se pregateste savarsirea unei infractiuni grave de catre unul sau mai multi membri ai unui grup infractional organizat, care nu poate fi descoperita sau ai carei faptuitori nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi informatori in vederea strangerii datelor privind savarsirea infractiunii si identificarea faptuitorilor.
    Art. 22
    Informatorii pot beneficia de recompense financiare, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului de interne si al procurorului general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie.
    Art. 23
    Politistul sub acoperire, informatorul, precum si membrii de familie ai acestora pot beneficia de masuri specifice de protectie a martorilor, potrivit legii.

    CAP. 5
    Cooperarea internationala

    Art. 24
    (1) Ministerul de Interne, Ministerul Justitiei si Ministerul Public coopereaza in mod direct si nemijlocit, in conditiile legii si cu respectarea obligatiilor decurgand din instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, cu institutiile avand atributii similare din alte state, precum si cu organizatiile internationale specializate in domeniu.
    (2) Cooperarea care se organizeaza si se desfasoara, potrivit alin. (1), in scopul prevenirii si combaterii infractiunilor transnationale savarsite de grupuri infractionale organizate poate avea ca obiect, dupa caz, asistenta judiciara internationala in materie penala, extradarea, identificarea, blocarea, sechestrarea si confiscarea produselor si instrumentelor infractiunii, desfasurarea anchetelor comune, schimbul de informatii, asistenta tehnica sau de alta natura pentru culegerea si analiza informatiilor, formarea personalului de specialitate, precum si alte asemenea activitati.
    Art. 25
    (1) In cadrul cooperarii internationale in domeniul confiscarii autoritatile competente, potrivit legii, iau masuri pentru:
    a) primirea, transmiterea si executarea deciziilor de confiscare ale autoritatilor competente straine, la cererea acestora, formulate in conditiile legii;
    b) dispunerea confiscarii bunurilor, in conditiile prezentei legi, in cazul in care exista o solicitare in acest sens din partea unei autoritati competente straine.
    (2) Instanta poate dispune transmiterea bunurilor confiscate, conform prezentului articol, la autoritatea competenta straina care a formulat o cerere in conditiile alin. (1), daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) exista o solicitare formulata in acest sens de autoritatea competenta straina;
    b) bunurile care urmeaza sa fie transmise acestei autoritati sunt destinate sa fie restituite persoanelor vatamate sau sa serveasca la justa despagubire a acestora.
    Art. 26
    (1) La solicitarea autoritatilor competente romane sau ale altor state, pe teritoriul Romaniei se pot desfasura anchete comune, in vederea prevenirii si combaterii infractiunilor transnationale savarsite de grupuri infractionale organizate.
    (2) Anchetele comune prevazute la alin. (1) se desfasoara in baza tratatelor bilaterale sau multilaterale incheiate de autoritatile competente.
    (3) Reprezentantii autoritatilor competente romane pot participa la anchete comune desfasurate pe teritorii ale altor state, cu respectarea legislatiilor acestora.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 27
    Articolul 17 din Legea nr. 2/1998 privind prelevarea si transplantul de tesuturi si organe umane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 8 din 13 ianuarie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    "Art. 17
    (1) Organizarea sau efectuarea prelevarii ori transplantului de tesuturi sau organe umane, in scopul obtinerii vreunui profit din vanzarea acestora, constituie infractiunea de trafic de tesuturi sau organe umane si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 7 ani.
    (2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si cumpararea de tesuturi sau organe umane in scopul revanzarii in vederea obtinerii unui profit.
    (3) Tentativa se pedepseste."
    Art. 28
    Articolul 12 din Legea nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 362 din 3 august 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Daca faptele prevazute la art. 2, 6 - 8 si 11 au avut ca urmare moartea victimei, pedeapsa este inchisoarea de la 10 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi."
    Art. 29
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 352 din 30 iunie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 243/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. La articolul 70, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste."
    2. Articolul 71 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 71
    (1) Racolarea, indrumarea sau calauzirea uneia sau mai multor persoane in scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat, precum si organizarea acestor activitati constituie infractiunea de trafic de migranti si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.
    (2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) este de natura a pune in pericol viata sau securitatea migrantilor ori a-i supune pe acestia unui tratament inuman sau degradant, pedeapsa este inchisoarea de la 5 la 10 ani.
    (3) Daca fapta prevazuta la alin. (2) a avut ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este inchisoarea de la 10 la 20 de ani.
    (4) Tentativa faptelor prevazute la alin. (1) si (2) se pedepseste."
    3. Articolul 72 se abroga.
    Art. 30
    Alineatul (2) al articolului 17 din Legea nr. 678/2001 privind prevenirea si combaterea traficului de persoane, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 11 decembrie 2001, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca fapta prevazuta la alin. (1) se savarseste in mod repetat, maximul special al pedepsei se majoreaza cu 2 ani."
    Art. 31
    Pentru actiuni deosebite si dovezi de inalt profesionalism lucratorii din structurile specializate, constituite conform art. 12, pot fi recompensati.
    Art. 32
    Fondurile necesare pentru desfasurarea activitatilor de prevenire si combatere a criminalitatii organizate se asigura din bugetele Ministerului de Interne, Ministerului Justitiei si Ministerului Public, in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie.
    Art. 33
    Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 34
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga dispozitiile art. 14 si ale art. 18 alin. (3) din Legea nr. 678/2001, cu modificarile ulterioare, precum si ale art. 23 alin. (2) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 12 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 16 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                          OVIDIU CAMELIU PETRESCU



COMENTARII la Legea 39/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 39 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Bună ziua, Cautati o companie de împrumut privat reputație și acreditat care oferă împrumuturi pentru oportunitate de timp de viață. Noi oferim toate tipurile de împrumut într-un mod foarte rapid și ușor, credit de nevoi personale, credit auto, Acasă împrumut, student de împrumut, de afaceri de împrumut, împrumut de investiții, consolidarea datoriilor, și multe altele. Ați fost respinse de bănci și alte instituții financiare? Ai nevoie de un împrumut de consolidare sau un credit ipotecar? Căutarea nu mai mult ca noi suntem aici pentru a face toate necazurile tale financiare, un lucru din trecut. Oferim împrumut de la 5000 de euro la 50.000.000 de euro, la o rată a dobânzii extrem de împrumut de 2%. Contactati-ne azi prin e-mail nostru acum și vom fi bucuroși să vă problemele financiare și de domeniul trecutului. Nici o verificare de credit este necesar, 100% garantat. E-mail-ne pe: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Numele meu este MedCluj Ion Damian si sunt din România Vreau să folosesc acest timp pentru a spune toată lumea de pe internet despre cum am primit împrumutul meu după ce a fost scammed de 3 ori am aplicat pentru un împrumut de la compania de împrumut Patricia Kingsman ieri am văzut oameni depun mărturie despre lucrările sale bune și cu privire la modul în care ea a ajutat oamenii, așa că am decis să aplice și ea mi-a spus ce trebuia să fac m-am speriat, dar am făcut-o în această dimineață acum am primit doar o alertă de la banca mea acolo există bani în contul meu și am verificat suma și a fost împrumutul meu sunt atât de fericit. Așa că vreau să folosească acest timp și spune toată lumea de pe internet că această companie este real, dacă aveți nevoie de un împrumut de la această companie este compania dreptul de a aplica de la care nu te Scammed ca mine, deoarece există escroci acolo aplică de la această companie și tu vei fi fericit. mail există patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Buna ziua tuturor numele meu este Dorian Cezara Vasilache si sunt din România Vreau să folosesc această șansă am acum pentru a scrie acest mesaj la internet dacă cineva dintre voi este în căutarea pentru un împrumut real, aceasta este compania dreptul de a contacta eu sunt un femeie de afaceri și am aplicat pentru un împrumut într-o companie legit 2017 și numele companiei este compania de împrumut Patricia Kingsman au fost ajuta pe oameni începând cu 2016 și suntem în 2017 și acum am primit doar împrumutul meu de la ei, deci, dacă cineva dintre voi au nevoie de un du-te de împrumut și se aplică de la ei, deoarece acestea sunt reale eu doar vă rugați oameni care au nevoie de ajutor cu un împrumut nu te scammed, care este motivul pentru care eu sunt, folosind această șansă de a scrie acest mesaj pe internet, în cazul în care aveți nevoie de un împrumut legit împrumut se aplică de la această companie, astfel încât să obiceiul fiți înșelat atunci când se aplică de la compania greșită. mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. au o zi bună pentru toată lumea și mă rog că toate fericit ca eu sunt astăzi
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Numele meu este Sarah Alexandra Ionut Sunt din România tocmai am primit împrumutul meu de la o nouă companie de împrumut legit din 2017 și numele companiei care ma ajutat cu împrumut meu de astăzi este compania de împrumut Patricia Kingsman acestea sunt compania cea mai frumoasă împrumut i-au a venit vreodată peste cu am aplicat pentru un împrumut de la ei ieri și singurul lucru pe care am făcut a fost să plătească taxa de transfer care au spus că ar trebui să plătească și imediat am face plata în următorul timp de 12 ore, am fost cu împrumut meu rău că nu pot spun cât de mult m-au ajutat cu, dar este o sumă mare de bani, astfel încât toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, acest lucru este compania de împrumut dreptul de a contacta adresa de e-mail nu este patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Salutare tuturor Numele meu este Adina Iuliana Sunt din România i-au fost în căutarea unui împrumut on-line și tot ce primesc este escrocii, dar am găsit această companie de împrumut numit Patricia Kingsman companie de împrumut și am văzut oameni on-line depune mărturie despre există fapte bune, așa că am decis să încerc dacă voi fi fericit, încă o dată, așa că am aplicat pentru un împrumut de 350,000.00 euro și creditor de împrumut doamnei Patricia Kingsman ma asigurat că în 12 de ore de împrumut meu va fi în contul meu bancar, astfel încât astăzi ca am fost de lucru am văzut banca mea mi-a scris mesaj că există unele fonduri de 350,000.00 euro în contul meu și mulțumesc Patricia Kingsman pentru că ea este real, astfel încât, dacă aveți nevoie de împrumut online, vă rugăm să nu fi scammed ca mine aplică de la aceasta companie, deoarece ea este singura companie reală care oferă împrumut on-line. mail Există patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Numele meu este Alexandru Stefan Viorel Sunt din România am auzit de această companie pe care le dau credite și m-am dus să se aplice pentru un împrumut de la ei si am auzit oameni spunând despre înșelătorie, dar nu am mai fost scammed înainte de aceasta companie ma ajutat cu meu împrumut astfel încât oricine care au nevoie de un împrumut ar trebui să se aplice de la ei acolo împrumuturi este rapid și sigur acolo adresă de e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Buna ziua tuturor numele meu este Cristina Iulia Mihaela sunt din România Tocmai am primit împrumutul meu acum de la compania de împrumut doamnei Patricia Kingsman acestea sunt noi companie de împrumut legit din 2017 și nu a fost mult timp am primit împrumutul meu de la ei am primit împrumutul meu de la ei astăzi iar acum am posta acest mesaj eu sunt foarte fericit această companie este real mare, astfel încât oricine care au nevoie de un contact de împrumut de la această companie acestea sunt reale mare acolo e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Salutare tuturor Numele meu este Andreea Ioana si sunt din România vreau să vă spun tuturor solicitanților de împrumut că există doar o singură companie de împrumut real, care oferă împrumuturi și m-au ajutat cu împrumut meu numele companiei este compania de împrumut Macro și creditor de împrumut care ma ajutat cu împrumut meu numele ei este doamna Patricia Kingsman, deci, dacă aveți nevoie de un împrumut fără a fi scammed du-te la această companie acum și pentru a primi împrumut acolo împrumuturi este sigur și rapid acolo e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, astfel încât să doresc tot cele mai bune solicitanților de împrumut aceasta este compania reală care oferă împrumuturi. E-mail: Patriciakingsman.loans2016@gmail.com Ceea ce privește mea pentru tine toate
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    Numele meu este doamna Patricia Kingsman suntem un nou creditorii împrumut legit de 2017 și ne place să ajute orice organism care au nevoie de ajutor financiar le oferim ca de la euro 500,000.00 și euro 5,000,000.00 și mai sus, că, deci, dacă aveți nevoie de ajutor cu amabilitate ne trimiteti un e-mail la: patriciakingsman.loans2016@gmail.com, astfel încât tranzacția dvs. de împrumut poate avea loc acum va fi cu împrumut în următoarele 24 de ore, este un transfer rapid și este în siguranță, fără nici o întârziere. Deci, e-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com dacă este interesat E-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 2017 1997
    BUN VENIT Patriciei Kingsman patriciakingsman.loans2016@gmail.com obiectivele noastre este de a oferi servicii profesionale excelente. Ești un om de afaceri sau o femeie? Ești în orice mizerie financiară sau nu aveți nevoie de fonduri pentru a porni propria afacere? Ai nevoie de un împrumut pentru a începe o scară mică frumos și mediu de afaceri? Ai un scor redus de credit și tu le este greu pentru a obține împrumut de capital de la băncile locale și alte instituții financiare ?. creditele noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Scopul nostru principal este de a vă ajuta să obțineți serviciile pe care le merită, Programul nostru este cel mai rapid mod de a obține ceea ce ai nevoie într-o clipă. Reducerea plățile pentru a ușura presiunea asupra cheltuielilor lunare. Obținerea de flexibilitate cu care se poate folosi pentru orice scop - de la vacante, la educație, la achizițiile unice Va oferim o gama larga de servicii financiare care include: Credite personale, credite de consolidare a datoriei, Credite de afaceri, Educație Credite, ipotecare garantate de împrumut, împrumut fără garanții, ipotecare împrumuturi, payday off împrumuturi, student împrumuturi, împrumuturi comerciale, credite auto, Investiții Credite, Credite de dezvoltare, achiziție Credite, Credite de constructii, cu rată scăzută a dobânzii de la 2% pe anularea pentru persoane fizice, companii și organisme. Obține cele mai bune pentru familia ta și propria casa ta de vis la fel de bine cu schema noastră de împrumut general. Noi oferim toate tipurile de credite - se aplică pentru împrumuturi ieftine. Va rugam sa ne contactati pentru mai multe informații: patriciakingsman.loans2016@gmail.com Vă rugăm să ne scrieți înapoi cu informațiile de împrumut; INFORMAȚII IMPRUMUTAT 1) Nume complete: 2) Țara: 3) adresa: 4) Stat: 5) Sex: 6) Stare civilă: 7) Ocupatia: 8) Numărul de telefon: 9) Venit lunar: 10) Următoarea Kin: 11) Suma creditului necesare: 12) Durata de împrumut: 13) Scopul creditului: 14) Data specifice de care aveți nevoie de împrumut: Dacă sunteți interesat de a obține un împrumut, atunci vă rugăm să ne scrie cu cerința de împrumut. Va rugam sa ne contactati pentru mai multe informații: patriciakingsman.loans2016@gmail.com Cu stimă, D-na Patricia Kingsman patriciakingsman.loans2016@gmail.com Așteptăm cu nerăbdare să aud de la tine cat mai repede posibil Solicitanții interesați ar trebui să ne contactați prin e-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu