Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

MOTIUNE Nr

MOTIUNE   Nr. 1 din 13 februarie 2007

Minciuna-Adevarul Justitiei Macovei

ACT EMIS DE: SENATUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 116 din 15 februarie 2007



Senatul adoptă prezenta moţiune simplă.

Voi face tot ce-mi stă în putere să facem o strategie de reformă corectă, bună, realistă şi care, în final, să ducă la un alt sistem de justiţie".

Aceasta declară doamna Monica Luisa Macovei la începutul învestiturii sale ca ministru al justiţiei. Şi, într-adevăr, aceasta era esenţa mandatului său, esenţa desăvârşirii statului de drept, esenţa aşteptărilor societăţii româneşti şi a exigenţelor legate de integrare.

Declaraţia a rămas unică şi uitată. Au trecut mai mult de 2 ani şi Ministerul Justiţiei nu a prezentat niciuneia dintre instituţiile fundamentale ale statului, nici societăţii civile, nici populaţiei un minimum de program coerent, corect - cum spunea -, realist, care să schiţeze măcar o idee fundamentală despre reforma sistemului justiţiei.

După numai 5 luni de la învestire, în ziua de 9 mai 2005, doamna Monica Luisa Macovei capitula fără luptă, declarând la Cluj-Napoca, în fieful domnului Boc: „Accept ca reforma să fie făcută de Consiliul Superior al Magistraturii."

Cu alte cuvinte, ministrul Guvernului Alianţei D.A., în al cărei program de guvernare un loc important revenea reformei justiţiei, renunţa, în nume propriu, cu de la sine putere, de la împlinirea principalei îndatoriri pe care o avea. Era primul semn vizibil de autoizolare a ministrului Macovei în guvernul din care făcea parte, de distanţare de la programul acestuia, de „privatizare", dacă se poate spune aşa, a politicii guvernamentale.

Mai grav însă decât abandonarea misiunii sale şi chiar decât nesocotirea aşteptărilor populaţiei era caracterul profund neconstituţional al anunţului făcut şi al „strategiei" personale ce avea să fie urmată. Acest transfer de răspundere către Consiliul Superior al Magistraturii contravenea încă, din intenţia sa, Constituţiei României. Conform art. 133 din Legea fundamentală a statului, rolul Consiliului Superior al Magistraturii este doar acela de a fi „garantul independenţei justiţiei". In structura şi atribuţiile prevăzute prin Constituţie, Consiliului Superior al Magistraturii nu îi revine nicidecum prefigurarea sau adoptarea unor măsuri legislative ori executive care să reformeze justiţia; acestea reprezintă, tot în conformitate cu Legea fundamentală, atributele celorlalte două puteri ale statului, separate şi aflate în echilibru cu autoritatea judecătorească. Politicile sunt stabilite şi îndeplinite de clasa politică, în numele voinţei populare care o legitimează prin alegeri libere. Autoritatea judecătorească, independentă politic, nu face politici, ea aplică legile, inclusiv legile reformatoare, păstrându-şi independenţa garantată de C.S.M.

Transferul grav, neconstituţional, de prerogative şi de responsabilitate către C.S.M. nu a avut drept scop şi urmări numai dorinţa ministrului Macovei de a scăpa de sarcina grea şi imperativă a reformării justiţiei. El s-a asociat cu un plan demonic de subminare a prestigiului şi credibilităţii C.S.M., iar prin aceasta, al autorităţii judecătoreşti în ansamblu. Raporturile ministrului justiţiei cu C.S.M. au fost programate a fi tensionate până la paroxism. Acest trist şi grav adevăr este confirmat de o a treia declaraţie a doamnei ministru, făcută presei. Referindu-se la stilul „colaborării" sale cu C.S.M., organism colegial şi eligibil, în care ministrul este un simplu membru şi se supune votului majoritar, doamna Macovei anunţa: „Dacă nu se rezolvă, ţip."

Şi, într-adevăr, aceşti ani de „colaborare" cu C.S.M. au fost marcaţi de un şir necontenit de ţipete, acuze, jigniri, discreditări. Chiar dacă nu formează tema prezentei moţiuni, nu putem să nu observăm că strategia contradictorie a ministrului justiţiei, pe de o parte, de a abandona răspunderea reformei şi a o transfera - neconstituţional - la C.S.M., iar pe de altă parte, de a culpabiliza din start şi apoi continuu, C.S.M., de a-l demoniza şi discredita, coincide cu un proces mai amplu de destabilizare a echilibrului puterilor în stat, de subminare a încrederii în instituţiile fundamentale ale democraţiei petrecute în aceşti ultimi ani.

Aşadar, ca o primă concluzie generică despre stilul şi activitatea ministrului justiţiei trebuie să observăm că, prin eschivarea de la răspunderea înfăptuirii reformei în justiţie, urmată de acuzaţia, premeditată, că C.S.M. nu înfăptuieşte această reformă, care, constituţional, nu îi revine, doamna Monica Luisa Macovei înregistrează o primă mare minciună. Domnia sa a reuşit ca, în ochii unor cercuri ale puterii, în ochii unei părţi a presei, iar prin aceasta, în ochii unei părţi a populaţiei, să apară ca un promotor neînţeles şi obstrucţionat al reformei, când, în realitate, nu avea niciun program de reformă reală.

Au existat unele proiecte de legi, susţinute cu zgomot şi, adesea, capricios, dar acestea au fost în majoritate reşapări ale legislaţiei existente, ascunzând câteodată prevederi autarhice sau contrare statului de drept, promovate într-un stil ce transformau analiza de către Guvern sau Parlament într-o procedură pripită, formală, generatoare de greşeli. Dar nu lipsa de iniţiative legislative mici şi mijlocii o reproşăm ministrului, ci lipsa totală a unei strategii, a unui proiect de reformă, mergând până la abandonarea declarată a acestei îndatoriri, însoţită de acuzele nesincere că e victima nu a propriei delăsări sau neputinţe, ci a sabotajului magistraţilor. Din nefericire, în mod grav pentru ţară, autoaureolarea cu merite şi culpabilizarea celorlalţi au constituit singura strategie a ministrului, şi anume strategia unei false imagini în ochii unor cercuri europene, imagine întărită prin contrast la fel de fals, acela al discreditării, inclusiv în străinătate, a magistraţilor din România.

Nu acredităm prin această moţiune ideea că justiţia nu are carenţe. Dimpotrivă, are lipsuri foarte, foarte mari. Problema este că defectele justiţiei nu se îndreaptă de la sine şi, cu atât mai puţin, prin abordări demagogice sau demonizări în bloc. Crearea unui sistem judiciar performant, corect şi credibil presupune reformă, presupune concepţie, presupune coduri, presupune o confirmare în timp, presupune corelări strategice în toată sfera ordinii de drept şi colaborare cu toate organismele răspunzătoare de ordinea de drept. Ori, înspre acest larg orizont nu s-a schiţat nimic.

Evocând nevoia colaborării în spaţiul ordinii de drept, remarcăm încă o diversiune. După cum se ştie, capitolul respectiv al Programului de integrare se numeşte „Justiţie şi Afaceri Interne". Nu întâmplător. Intre aceste domenii există o foarte strânsă legătură. Doamna ministru Macovei şi protectorii domniei sale au acţionat astfel încât toate neîmplinirile din sectorul J.A.I. să fie atribuite justiţiei.

Exemplul cel mai elocvent îl constituie campania anticorupţie. Pe de o parte, lupta împotriva corupţiei s-a redus la vânătoarea de cazuri spectaculare, la „peştii cei mari", cum s-a spus. Are şi această vânătoare de rechini importanţa ei, iar doamnei Macovei îi revine meritul de a fi demolat mitul infailibilităţii demnitarilor şi potentaţilor. Ultimele semnale sunt că şi în această privinţă s-a acţionat partizan, dar urmează ca viitorul să aducă lumină. Problema este că, fie şi în domeniul marii corupţii, rezultatele sunt sub aşteptări. Iar când cazurile trimise în instanţe au trenat ori au fost infirmate, vina a fost întotdeauna atribuită justiţiei. Dar justiţia lucrează, cum s-ar spune, „cu materialul clientului". In domeniul penal, calitatea şi rezultatele actului de justiţie depind, în foarte mare măsură, de calitatea urmăririi penale, începând cu soliditatea şi calitatea investigaţiilor prealabile. Nu cunoaştem să fi intenţionat măcar o analiză a originii rateurilor penale în sfera parchetului, poliţiei, serviciilor de informaţii. Totdeauna, vinovată, coruptă apare justiţia.

Ordinea de drept este grav compromisă. Pe străzi şi în locurile publice se afirmă dreptul pumnului şi conştiinţa impunităţii. Numărul crimelor grave, în stil mafiot, cu autori nedescoperiţi, întăreşte conştiinţa impunităţii în concepţia celor înclinaţi spre fărădelege. Comportamentul violent mărunt - în familie, între vecini, în traficul rutier, pe stadioane - este ignorat, chiar dacă stă la baza lanţului trofic ce are în vârf marea violenţă. Inmulţindu-se, această zonă neagră, neexplorată, a criminalităţii fie alimentează dispreţul faţă de lege al unora şi resemnarea altora, fie aglomerează instanţele copleşite de dosare şi sufocate în proceduri greoaie.

Ce a întreprins doamna ministru Monica Luisa Macovei, în afara retoricii, împotriva criminalităţii? Domnia sa are două „mari realizări", pentru care merită chiar să intre în istorie:

1.   a blocat aplicarea noului Cod penal, elaborat de specialişti, adoptat de Parlament, promulgat de Preşedintele României;

2.  a desfiinţat Institutul de Criminologie.

Noul Cod penal trebuia să intre în vigoare la data de 30 iunie 2005. Menţionăm că acest termen era prevăzut prin lege, acordându-se o perioadă de un an de zile pentru asimilarea reglementărilor noului cod de către justiţie, populaţie, specialiştii dreptului. Un asemenea interval a fost absolut necesar pentru ca toată lumea să afle de reglementări, iar specialiştii să le aprofundeze pentru interpretarea şi aplicarea cât mai unitară.

Preluându-şi învestitura, doamna ministru Macovei a minţit Guvernul din care face parte, susţinând că noul Cod penal nu satisface exigenţele Uniunii Europene, în special în două privinţe: nu ar prevedea răspunderea penală a persoanei juridice şi nu ar prevedea posibilitatea confiscării averii membrilor de familie, în cazul anumitor infracţiuni. Cu această motivare a determinat adoptarea unei serii de ordonanţe de urgenţă pentru amânarea intrării în vigoare a noului Cod penal. Consecinţa a fost derutarea magistraţilor, specialiştilor şi a justiţiabililor, nesiguranţa defavorabilă ordinii de drept, confuzie totală în formarea viitoarelor generaţii de jurişti, aflaţi în perioada de formare, mediul academic nemaiştiind ce să predea.

După un timp, doamna ministru a anunţat că „rezolvă restanţele integrării" („restanţe" care, în această privinţă, existau numai prin zicerile domniei sale şi prin intoxicarea de către domnia sa a oficialilor europeni), modificând vechiul Cod penal - Codul penal ceauşist. Modificările au constat, în principal, în includerea în Codul penal vechi, ceauşist, exact a reglementărilor în privinţa răspunderii persoanei juridice şi a confiscării de la membrii familiei, reglementări care existau - în parte ad litteram - în noul Cod penal a cărui aplicare o bloca. O altă categorie de modificări a constat fie în dezincriminarea unor fapte, în scop populist, contrar ordinii de drept şi constituţionale, fie în modificarea unor reglementări care vizau stilul de lucru infracţional al ministrului, adaptându-le astfel încât faptele domniei sale să fie dezincriminate.

Ne referim chiar la exemplul dat, constând în dezinformarea, în scris, sub semnătură, a Guvernului şi a organismelor europene, privind pretinsele lacune ale Codului penal. Impreună cu alte dezinformări şi pârâciuni colportate în cercurile Uniunii Europene, doamna Macovei s-a făcut susceptibilă de inculpare pentru comunicarea de informaţii false „de natură să aducă atingere (...) relaţiilor internaţionale ale României". Prin modificările operate în vechiul Cod penal (art. 1681) şi prin blocarea aplicării noului Cod penal (art. 278), cetăţeanul Macovei scapă de sub incidenţa legii penale pentru minciunile proferate.

Dezordinea totală în materia legislaţiei penale a dus la situaţia, unică prin ridicol în istoria dreptului universal, ca România să aibă, la un moment dat, în vigoare, două coduri penale, în vreme ce Ministerul Justiţiei anunţa că elaborează şi un al treilea.

Multă energie a consumat ministrul justiţiei pentru reformarea Ministerului Public, dar nu în conformitate cu cerinţele statului de drept, ci cu interesele aservirii politice. Mărturie stau obstinaţia cu care se opune propunerii numirii procurorului general de către C.S.M., conform Constituţiei, şi diversiunea că propunerile legislative în acest sens ar urmări schimbarea conducerilor care „merg bine". Fără îndoială că aducerea legilor în concordanţă cu Constituţia nu atrage schimbarea persoanelor (de altfel, numirile se fac de Preşedintele României), dar cea care a schimbat procurorul general, după o pregătire perfidă, constând în denaturarea bilanţului Parchetului General, a fost doamna ministru Macovei.

Reformarea Ministerului Public presupunea o lege coerentă, unitară, bine documentată, pe care doamna ministru s-a angajat că o va propune. In locul ei a promovat nu mai puţin de 7 modificări ale legii existente (Legea nr. 508/2004), cârpeli cu petice de tablă tăioasă, pentru că mai întotdeauna a introdus reglementări care au scandalizat specialiştii şi societatea civilă. Ultima dintre ele a fost făcută prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 131/2006, elaborată în stilul Macovei, adică în pripă şi sub presiune. Şi acest episod a fost marcat de nesinceritate, vizibilă pentru oricine compară expunerea de motive cu modificările propuse, precum şi de absenţa juxtapunerii reglementărilor aflate în dezbatere, aşa cum este practica de legiferare.

In niciun domeniu al dreptului Ministerul Justiţiei, sub conducerea doamnei Monica Luisa Macovei, nu şi-a îndeplinit misiunea esenţială de a fi principalul laborator de legi al Guvernului. El nu a elaborat decât proiecte sporadice ori spectaculare şi diversioniste, cum este Legea A.N.I. Acest proiect escamotează vina ministerului de a nu fi făcut decât un extrem de redus număr (circa 30) de sesizări la instituţiile existente şi competente să verifice corectitudinea declaraţiilor de avere sau de interese. In loc să propună reglementări care să potenţeze cadrul instituţional existent, doamna ministru a procedat în stilul său ceauşist, creând structuri noi, care să acopere ineficienta structurilor în funcţiune. Făcând abstracţie de gălăgioasa mediatizare şi de cohorta de procese de intenţii cu care a încercat să-şi impună propria versiune, este de reţinut, în contextul acestei moţiuni, încă o minciună a ministrului justiţiei: pretenţia că A.N.I. este cerută de UE, cu toate că un asemenea organism nu există în statele europene. In realitate, oficialii europeni preluau un angajament al doamnei Macovei înseşi. Prinsă cu minciuna, doamna ministru a oferit o scuză lipsită de demnitate şi, în mare măsură, nesinceră: aceea că România are probleme specifice. Corupţie există peste tot în lume, iar dacă România are o extindere mai mare a plăgii, aceasta se datorează, după mai mult de 2 ani de funcţionare, în primul rând doamnei Macovei, care, exceptând acuzele, insinuările, ieşirile spectaculoase, răfuielile individuale, nu a promovat sau iniţiat nicio măsură care să vizeze cauzele fenomenului, începând cu baza de masă a coruptibilităţii. Şi în acest domeniu ministrul şi-a canalizat discursul, ipocrit şi distructiv, contra autorităţii judecătoreşti, lansând şi întreţinând psihoza că întreaga justiţie este coruptă. Concluzia pentru popor? Intreaga justiţie trebuie blamată, sfidată, ignorată. Nu pretindem că nu există corupţie în justiţie, cum există, din păcate, în toate domeniile, dar până la ponderea de 70% judecători corupţi pe care a colportat-o ministrul Macovei cu iresponsabilitate este cale lungă. Şi, oricum, în afară de acuzaţii dublate de pârâciuni şi de perversul număr de telefon afişat pe uşile instanţelor, n-a întreprins nimic. Şi cum să întreprindă dacă dialogul cu specialiştii dreptului şi criminologiei este inexistent!?

Cel mai dăunător şi păgubos exemplu al inactivităţii Ministerului de Justiţie ca laborator de legi priveşte importanţa problematică a restituirilor imobiliare. Se ştie că la Curtea Europeană a Drepturilor Omului România deţine nefericitul loc doi în ceea ce priveşte numărul de sesizări. Ne întrece doar Rusia, dar numai datorită populaţiei mult mai numeroase. Cea mai mare parte din sesizările admise vizează regimul restituirilor de proprietăţi. Şi pentru această stare s-a dat vina pe magistraţi, pe practica lor contradictorie, deşi contradicţiile practicii judiciare urmează contradicţiile şi sinuozităţile legislaţiei. In loc să se promoveze clarificarea, o dată pentru totdeauna, a legislaţiei restituirilor, ministrul justiţiei a cedat iniţiativa, în mod stupefiant, Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Mai mult, a acceptat promovarea unor modificări - care exprimă mai mult interesele zonale ale fostului ministru al agriculturii, prin asumarea răspunderii de către Guvern. Şi, absolut straniu şi descalificant pentru un ministru al justiţiei, aţi urcat în vagonul asumării răspunderii şi modificări proprii la legislaţia din domeniul exclusiv al justiţiei, fără legătură cu retrocedările. Rezultatul? Reglementări ce nu au rezolvat, ci au încâlcit şi mai mult raporturile juridice. In loc de răspundere personală, aţi dat din nou vina pe autoritatea judecătorească, propunând, spre stupefacţia organizaţiilor internaţionale ale magistraţilor, sancţiuni pecuniare pentru hotărârile judecătoreşti, cu motivaţia numărului mare de hotărâri C.E.D.O. de condamnare a Guvernului român. Dar vine vremea, doamnă ministru, a unui nou val de hotărâri C.E.D.O. defavorabile României, de data aceasta în favoarea noilor proprietari, năpăstuiţi, laolaltă cu vechii proprietari, prin legislaţia ambiguă pe care aţi perpetuat-o. Şi, ca un bonus diabolic, vă atragem atenţia că legislaţia ambiguă perpetuată în domeniul retrocedărilor a consolidat mafia retrocedărilor şi a turnat apă vie la rădăcina corupţiei în administraţia locală şi în structurile aferente acestei probleme.

La începutul învestiturii, Ministerul Justiţiei s-a angajat public că, până în luna martie 2005, va avea un plan pentru reducerea supraîncărcării cu dosare a instanţelor. Exceptând o modificare a Codului de procedură civilă, prin care s-a remediat, cu preţul unui al doilea val de destabilizare a rolurilor instanţelor, o aberaţie a ministeriatului Valeriu Stoica şi s-a degrevat, parţial, Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, nu s-a întreprins nimic. Rolurile instanţelor sunt în continuare extrem de încărcate, în dauna activităţii de judecată, a intereselor cetăţenilor şi a relaţiilor justiţie-justiţiabili. Tensiunilor create de această încărcare specifică României li se adaugă tensiunile create prin demonizarea sistematică şi suspiciunea, întreţinută diabolic, asupra corpului magistraţilor, de către ministrul de resort şi lipsa oricărei preocupări de asigurare a drepturilor solicitanţilor.

Inacţiunea absolută în materie procedurală şi de organizare a instanţelor este dublată de o politică a resurselor umane catastrofală. Rezultatele ei sunt, succint, următoarele: renunţarea la un număr considerabil de magistraţi cu experienţă, chiar dacă aceştia nu erau compromişi în perioada pre-revoluţionară şi, mai ales, că mulţi dintre ei îşi începuseră cariera după decembrie 1989, vârsta medie în activitatea de magistrat fiind sub 17 ani. In vidul de resurse creat, s-a grăbit, fără suport, în experienţa profesională, accesul nemotivat al unor judecători şi preşedinţi la instanţele superioare, cu efect negativ asupra calităţii actului de justiţie. Totodată, se menţine un număr foarte mare de posturi vacante de judecători şi procurori (peste 600), în vreme ce Ministerul Justiţiei şi-a umflat aparatul la peste 350 de posturi, iar pentru A.N.I. se preconizează alte 200.

Ce aştepta populaţia, ce aştepta România, ce aştepta Uniunea Europeană de la ministeriatul Macovei şi nu li s-au oferit decât dezinformări, pârâciuni, arătatul cu degetul spre ţapul ispăşitor abreviat C.S.M.?

-  o justiţie mai performantă, sub aspectul întemeierii verdictelor;

-  o justiţie mai diligentă, sub aspectul celerităţii;

-  o justiţie mai eficientă, sub aspectul aplicării hotărârilor;

-  o justiţie mai convingătoare, sub aspectul rezonanţei civice. Ministeriatul Macovei nu a oferit nimic. Dimpotrivă:

-  nu s-a conturat niciun sistem sau mecanism de autoreglare profesională;

-  procesele sunt în continuare tergiversate ori, dacă, în anumite situaţii, cunosc o accelerare a ritmului de melc, ea se face prin măsuri administrative, în dauna drepturilor procesuale, pentru că nu s-a reformat sistemul;

-  executarea hotărârilor este în continuare copleşită de interese străine actului de justiţie;

-  dezideratul ca actul de justiţie să fie nu numai drept, corect, legal, ci şi convingător pentru părţi, nu este nici măcar formulat. Sistemul perseverează în ermetism, caracter scolastic, indiferenţă faţă de propria-i imagine publică. Contrar dezideratului credibilităţii inerente respectului civic faţă de autoritatea judecătorească, doamna ministru Monica Luisa Macovei a întreţinut defăimarea şi discreditarea acestei puteri a statului.

In pofida numărului mare de specialişti din schema Ministerului Justiţiei, a cheltuit sume uriaşe pentru audit şi expertize. Singurul rezultat este cointeresarea faţă de politica personală a ministrului a câtorva organizaţii neguvernamentale şi retribuirea câtorva arhitecţi de imagine în presa străină. Dar cheltuielile bugetare nu se regăsesc în niciun rezultat cât de cât concludent în politica legislativă sau în strategia reformei.

Chiar dacă experţii scump plătiţi din banii contribuabililor, pentru a propune soluţii, ar fi prezentat totuşi idei reformatoare, efortul lor ar fi fost neavenit, deoarece doamna ministru Macovei avea alte preocupări decât reforma reală a justiţiei. In consens cu alte tendinţe ale politicii româneşti din această perioadă, domnia sa a urmărit aservirea politică a autorităţii judecătoreşti, prin subminarea metodică a credibilităţii acesteia.

Minciuna a stat cu ministrul justiţiei la masă. A fost minţită presa, a fost minţită populaţia, a fost minţit Parlamentul, a fost minţit Guvernul, a fost minţit Consiliul Europei. Pe lângă minciună, dezinformări, adevăruri ascunse, principala trăsătură de stil a ministeriatului Macovei o constituie promovarea şi întreţinerea cu obstinaţie a relaţiilor conflictuale: cu C.S.M., cu Parlamentul, cu instanţele, cu Asociaţia Magistraţilor din România, cu generaţiile de judecători, iar în ultima perioadă, făţiş şi cu Guvernul.

Minciuna preferată - culpabilizarea C.S.M., declara doamna Macovei într-o emisiune televizată din noiembrie 2006 despre C.S.M.: „Au o ţintă: Vor să nu schimbe nimic!". Dar ce schimbare a propus Ministerul Justiţiei Consiliului Superior al Magistraturii, în afara răfuielilor personale? Niciuna, pentru că s-a derobat, de la bun început, de misiunea înfăptuirii reformei.

Este normal să ne întrebăm: iubeşte doamna ministru Macovei dreptatea? Iubeşte, pe cât declară, corectitudinea?

Răspunsul îl aflăm fie şi numai în două episoade: procesul casei naţionalizate subdobândite de părinţii domniei sale şi dispariţia din ţară a lui Omar Hayssam, cu concursul structurilor de care răspundea direct: penitenciarele (cabinetul medical) şi Parchetul.

Textul prezentei moţiuni inserează în introducerea sa declaraţii publice ale doamnei ministru Macovei. Vom încheia tot cu o declaraţie, făcută recent, în ziua de 17 ianuarie 2007, în care anunţă doamna ministru Macovei perspectiva finală a învestiturii sale: In doi ani, justiţia va sta mai prost decât până în prezent."

Parlamentul României şi Guvernul României nu pot accepta o asemenea ţintă, un asemenea program.

Domnule preşedinte al Senatului României, doamnelor şi domnilor senatori,

Având în vedere motivaţia expusă care demonstrează carenţele grave din activitatea ministrului justiţiei Monica Macovei, ca şi disfuncţionalităţile din sistemul justiţiei imputabile acesteia, privind:

1.   nepromovarea sau promovarea cu întârziere a unor acte normative care trebuiau elaborate în vederea îndeplinirii angajamentelor asumate de România cu ocazia încheierii Tratatului de aderare la Uniunea Europeană;

2.  amânarea nejustificată a reformării legislative a sistemului judiciar privind Codul de procedură civilă, Codul de procedură penală, Codul comercial, activităţile de loby etc;

3.   amânarea succesivă, respectiv blocarea intrării în vigoare a Codului penal, adoptat încă în anul 2004, până la sfârşitul anului 2008, deşi capitole importante reprezentau angajamente ale statului român negociate în cadrul capitolului 24 - justiţie şi afaceri interne - prin aderarea României la Uniunea Europeană;

4.  dezinteresul vădit faţă de finalizarea lucrărilor de investiţii la diferite instanţe, parchete, penitenciare şi alte instituţii, precum şi faţă de dotarea corespunzătoare a acestora;

5.  declanşarea şi susţinerea unor conflicte sau tensiuni în relaţiile cu C.S.M., Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Curtea Constituţională sau Asociaţia Magistraţilor, de natură a afecta grav buna funcţionare a acestora, poziţia lor constituţională şi credibilitatea în societate sau în faţa cetăţenilor;

6.   încălcarea repetată a independenţei judecătorilor şi procurorilor prin declaraţii cu rol de indicaţii, referitor la anchetele penale în curs;

7.   favorizarea, prin incompetenţă şi superficialitate, a punerii în libertate şi a sustragerii de la răspunderea penală a inculpatului Ommar Haysam, precum şi avizarea favorabilă a graţierii unor traficanţi de droguri condamnaţi la pedepse privative de libertate de peste 10 ani închisoare, de către Preşedintele României, prin contestarea deciziei instanţelor de judecată;

8.  atacarea constantă a Parlamentului şi discreditarea activităţii legislative desfăşurate atât în ţară, cât şi în străinătate;

9.  ignorarea repetată a îndatoririi de a participa şi susţine, în comisii şi în plenul Senatului României, iniţiativele promovate.

Senatorii semnatari ai prezentei moţiuni simple, formulată în conformitate cu dispoziţiile art. 153-157 din Regulamentul Senatului, solicităm Guvernului:

1.  promovarea urgentă a proiectelor de lege necesare procesului de integrare a României în Uniunea Europeană;

2.   promovarea proiectului de lege asumat după întâlnirea cu Preşedintele României privind numirea procurorului general, precum şi a şefului DNA, la propunerea C.S.M. şi nu a ministrului justiţiei, care să asigure depolitizarea Ministerului Public şi independenţa procurorilor;

3.  demiterea ministrului justiţiei, Monica Macovei.

Această moţiune simplă a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 februarie 2007, cu respectarea prevederilor art. 67 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 157 alin. (1) din Regulamentul Senatului.

PREŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU


SmartCity5

COMENTARII la Motiune 1/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Motiune 1 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Motiune 1/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu