Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 5 din 18 februarie 2004

privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Regatul Maroc pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 2 iulie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 161 din 24 februarie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia*) dintre Romania si Regatul Maroc pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 2 iulie 2003.
------------
    *) A se vedea si Decretul nr. 821/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 886 din 12 decembrie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

                                CONVENTIE
intre Romania si Regatul Maroc pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Romania si Regatul Maroc,
    dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice prin incheierea unei conventii pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
    au convenit prevederile urmatoare:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unui stat contractant sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe capital percepute in contul fiecaruia dintre statele contractante, al colectivitatilor lor locale ori al unitatilor lor administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele percepute pe venitul total, pe capitalul total sau pe elemente ale venitului ori ale capitalului, inclusiv impozitele pe castigurile provenind din instrainarea bunurilor mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele pe cresterea valorii acestor bunuri.
    3. Impozitele existente carora li se aplica prezenta conventie sunt:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende;
    (vi) impozitul pe veniturile obtinute de nerezidenti si provenind din Romania;
    (denumite in continuare impozit roman);
    b) in cazul Regatului Maroc:
    (i) impozitul pe societati;
    (ii) impozitul general pe venit;
    (iii) taxa pe veniturile din actiuni, din parti sociale si din venituri asimilate acestora;
    (iv) taxa pe profiturile imobiliare;
    (v) taxa pe veniturile din plasamente cu venit fix;
    (vi) taxa pe profiturile din cesiunea actiunilor si a partilor sociale;
    (vii) participarea la solidaritatea nationala;
    (denumite in continuare impozit marocan).
    4. Prezenta conventie se va aplica, de asemenea, impozitelor de natura identica sau similara care vor fi stabilite dupa data semnarii acestei conventii si care se vor adauga sau care vor inlocui impozitele actuale la care se face referire in paragraful 3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna, dupa cum cere contextul, Romania sau Regatul Maroc;
    b) termenul Romania inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii sale teritoriale asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua, platoul continental si zona economica exclusiva asupra carora Romania isi exercita, in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international, drepturile suverane, inclusiv jurisdictia;
    c) termenul Maroc inseamna Regatul Maroc si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Regatului Maroc si zonele adiacente apelor teritoriale ale Marocului, inclusiv marea teritoriala si dincolo de aceasta, zona economica exclusiva si zonele asupra carora, in conformitate cu legislatia nationala si cu dreptul international, Regatul Maroc isi exercita jurisdictia sau drepturile sale suverane cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale ale fundului marilor, ale subsolului acestora si ale apelor adiacente (platou continental);
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit marocan, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana cuprinde o persoana fizica, o societate si orice alte asocieri de persoane, legal constituite in fiecare dintre statele contractante;
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) termenul national inseamna:
    (i) orice persoana fizica care are cetatenia Romaniei sau nationalitatea Marocului;
    (ii) orice persoana juridica, asociere de persoane sau orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    i) expresia trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava, o aeronava sau un vehicul rutier exploatat de o intreprindere care are sediul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului in care un astfel de transport este efectuat intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei: ministrul finantelor publice sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Regatului Maroc: ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. Pentru aplicarea prevederilor conventiei la un moment dat de catre un stat contractant, orice termen sau expresie care nu este definita are, in afara cazului in care contextul cere o interpretare diferita, intelesul pe care il atribuie in acel moment legislatia acestui stat cu privire la impozitele la care se aplica prezenta conventie, sensul atribuit termenului sau expresiei de catre legislatia fiscala a acestui stat, prevaland fata de sensul care i se atribuie de catre celelalte ramuri ale dreptului acestui stat.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, in virtutea legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara si se aplica atat acestui stat, cat si tuturor colectivitatilor sale locale ori unitatilor sale administrativ-teritoriale. Totusi aceasta expresie nu include o persoana care nu este supusa impozitarii in acest stat decat pentru venituri din surse situate in acest stat sau pentru capital situat acolo.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este un rezident al ambelor state contractante, situatia sa se solutioneaza in modul urmator:
    a) aceasta persoana este considerata a fi un rezident numai al statului in care dispune de o locuinta permanenta; daca aceasta dispune de o locuinta permanenta in ambele state, ea este considerata a fi un rezident al statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta in nici unul dintre state, ea este considerata a fi un rezident al statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, ea este considerata a fi un rezident al statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana are nationalitatea ambelor state sau nu are nationalitatea nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este un rezident al ambelor state contractante, ea va fi considerata a fi un rezident al statului in care este situat locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri, prin intermediul caruia o intreprindere isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un magazin;
    f) un atelier; si
    g) o mina, un put petrolier ori de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau de montaj nu constituie un sediu permanent decat daca durata acestuia depaseste 6 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, se considera ca nu exista sediu permanent daca:
    a) se folosesc instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) produsele sau marfurile apartinand intreprinderii sunt pastrate numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) produsele sau marfurile apartinand intreprinderii sunt pastrate numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) esantioanele de marfuri apartinand unei intreprinderi, folosite numai pentru a fi expuse in cadrul unui targ comercial sau al unei expozitii temporare ori ocazionale, sunt vandute de aceasta intreprindere in cursul sau la inchiderea targului ori a expozitiei mentionate;
    e) un loc fix de afaceri este folosit numai in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori in scopul colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) un loc fix de afaceri este folosit numai in scopul desfasurarii, pentru intreprindere, a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) un loc fix de afaceri este folosit numai pentru exercitarea cumulata a activitatilor mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri, ce rezulta din aceasta cumulare, sa pastreze un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 7, actioneaza in contul unei intreprinderi si dispune intr-un stat contractant de puteri pe care le exercita in mod obisnuit, permitandu-i sa incheie contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere este considerata ca avand un sediu permanent in acel stat pentru toate activitatile pe care acea persoana le exercita pentru intreprindere, cu conditia ca activitatile acelei persoane sa nu fie limitate la cele care sunt mentionate la paragraful 4, care, daca ar fi exercitate prin intermediul unui loc fix de afaceri, nu ar permite considerarea acelui loc fix de afaceri drept un sediu permanent potrivit prevederilor acestui paragraf.
    6. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, o intreprindere de asigurari a unui stat contractant este considerata ca avand un sediu permanent in celalalt stat contractant, cu exceptia reasigurarilor, daca intreprinderea incaseaza prime de asigurare pe teritoriul celuilalt stat sau asigura riscuri situate acolo prin intermediul unei persoane, alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 7.
    7. O intreprindere nu este considerata ca avand un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul obisnuit al activitatii lor.
    8. Faptul ca o societate care este un rezident al unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este un rezident al celuilalt stat contractant ori care isi exercita activitatea sa de afaceri (prin intermediul unui sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din exploatari agricole sau forestiere) situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul pe care i-l atribuie dreptul statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, echipamentul si inventarul viu al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile ori fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele si vehiculele rutiere nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor ce provin din exploatarea directa, din inchirierea sau din arendarea, precum si din orice alta forma de exploatare a proprietatilor imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi, precum si veniturilor obtinute din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    5. Prevederile acestui articol se aplica, de asemenea, actiunilor si partilor sociale, in cazul societatilor de persoane, care reprezinta proprietati imobiliare sau venituri provenind din utilizarea ori din dreptul de utilizare a proprietatilor imobiliare care, conform legislatiei fiscale a statului contractant in care sunt situate proprietatile respective, sunt asimilate veniturilor din proprietati imobiliare.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea isi exercita activitatea in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea isi exercita activitatea in acest mod, profiturile intreprinderii sunt impozabile in celalalt stat contractant, dar numai in masura in care acestea sunt atribuibile acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, atunci cand o intreprindere a unui stat contractant isi exercita activitatea in celalalt stat contractant prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca acesta ar fi constituit o intreprindere distincta care sa exercite activitati identice ori similare, in conditii identice sau similare, si care sa trateze cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise ca deductibile cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acel sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, efectuate fie in statul in care este situat acel sediu permanent, fie in alta parte. Totusi nici o deducere nu va fi acordata pentru platile care ar fi facute de sediul permanent catre sediul intreprinderii sau catre una dintre sucursalele sale, in special sub forma de onorarii, comisioane, redevente sau dobanzi platite in legatura cu sumele avansate ori imprumutate sediului permanent. In cazul societatilor bancare, prevederile mentionate mai sus referitoare la dobanzi nu se aplica.
    4. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    5. Atunci cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    6. Atunci cand o societate care este un rezident al Marocului are un sediu permanent in Romania, profitul acelui sediu permanent poate fi impozitat in Romania, conform legislatiei sale interne, cu o cota ce nu poate depasi 6,2% din profitul sediului permanent, inainte de aplicarea impozitului pe profit asupra profitului realizat de acel sediu permanent.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor sau a vehiculelor rutiere nu sunt impozabile decat in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Profiturile la care se refera paragraful 1 nu includ profiturile obtinute din exploatarea hoteliera sau dintr-o activitate de transport distincta de exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor si a vehiculelor rutiere.
    3. Daca sediul conducerii efective al unei intreprinderi de navigatie maritima se afla la bordul unei nave, acel sediu este considerat a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port de inregistrare, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la un organism international de exploatare.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Atunci cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, la controlul ori la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul ori la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si cand, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost realizate de catre una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi realizate de fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Atunci cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat si impune, in consecinta, profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in celalalt stat si cand profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi fost realizate de intreprinderea primului stat, daca conditiile convenite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, celalalt stat contractant va proceda la ajustarea pe care el o considera corespunzatoare a sumei impozitului perceput asupra acelor profituri. La efectuarea acestei ajustari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta si potrivit legislatiei acelui stat, dar daca persoana care primeste dividendele este beneficiarul efectiv al acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dividendelor.
    Prezentul paragraf nu afecteaza impozitarea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol indica veniturile provenind din actiuni sau din alte drepturi, cu exceptia creantelor. El indica, in acelasi timp, veniturile din participarea la profituri, precum si veniturile provenind din alte parti sociale, supuse aceluiasi regim fiscal ca veniturile din actiuni, de catre legislatia fiscala a statului al carui rezident este societatea distribuitoare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta printr-o baza fixa situata acolo si cand detinerea drepturilor generatoare de dividende este efectiv legata de acestea. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Atunci cand o societate care este rezidenta a unui stat contractant obtine profituri sau venituri din celalalt stat contractant, celalalt stat nu poate percepe nici un impozit pe dividendele platite de acea societate, cu exceptia situatiei in care acele dividende sunt platite unui rezident al celuilalt stat sau in situatia in care detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent ori de o baza fixa situate in celalalt stat, si nici nu poate percepe vreun impozit, cu titlu de impozit pe profiturile nedistribuite, asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite constau in intregime ori in parte din profituri sau venituri provenind din celalalt stat contractant.
    6. Atunci cand o societate care este rezidenta a Romaniei are un sediu permanent in Regatul Maroc, acesta poate fi supus unui impozit cu retinere la sursa in conformitate cu legislatia fiscala marocana, dar acest impozit nu poate depasi 10% din suma profiturilor sediului permanent dupa aplicarea impozitului pe societati aferent profiturilor sediului permanent.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar, daca persoana care primeste dobanzile este beneficiarul efectiv al acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile sunt scutite de impozit in statul contractant din care provin, in cazul in care sunt obtinute efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, de una dintre colectivitatile sale locale sau de una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale, atunci cand creantele unui rezident al celuilalt stat contractant sunt garantate sau finantate direct de o institutie financiara apartinand in intregime guvernului celuilalt stat contractant.
    4. Termenul dobanzi folosit in acest articol indica veniturile din creante de orice natura, insotite sau neinsotite de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul acestui articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al dobanzilor, rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant din care provin dobanzile fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta printr-o baza fixa situata acolo si cand creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de acestea. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    6. Dobanzile sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant atunci cand debitorul este insusi acel stat, una dintre colectivitatile sale locale, una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale ori un rezident al acelui stat. Totusi, atunci cand platitorul dobanzilor, indiferent daca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta care genereaza obligatia de plata a dobanzilor si care suporta aceste dobanzi, acestea sunt considerate ca provenind din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Atunci cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre debitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol nu se aplica decat la aceasta ultima suma. In aceasta situatie partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant si tinand cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat. Insa impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane folosit in prezentul articol inseamna remuneratiile platite unui broker, unui agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate acestora de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin platile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al comisioanelor, rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant din care provin comisioanele fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta printr-o baza fixa situata acolo si cand activitatea pentru care se platesc comisioanele este efectiv legata de acestea. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Comisioanele sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant atunci cand debitorul este insusi acel stat, una dintre colectivitatile sale locale, una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale ori un rezident al acelui stat. Totusi, atunci cand platitorul comisioanelor, indiferent daca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata obligatia de plata a comisioanelor si care suporta comisioanele respective, acestea sunt considerate ca provenind din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Atunci cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre debitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol nu se aplica decat la aceasta ultima suma. In aceasta situatie partea excedentara a comisioanelor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant si tinand cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca persoana care primeste redeventele este beneficiarul efectiv al acestora, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna remuneratiile de orice natura platite pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui drept de autor asupra unei opere literare, artistice ori stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf, precum si filmelor si inregistrarilor folosite pentru transmisiunile radiofonice si televizate, sau asupra transmisiunilor prin satelit, cablu, fibre optice ori tehnologii similare utilizate pentru transmisiunile destinate publicului, a unui brevet, marci de fabrica sau de comert, desen ori model, plan, formula sau procedeu secret, precum si pentru folosirea ori concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific si pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific. De asemenea, sunt considerate redevente platile facute pentru asistenta tehnica, pentru activitatea de intermediere in scopul de a pune forta de munca la dispozitia unei intreprinderi rezidente a celuilalt stat contractant, precum si platile facute pentru elaborarea de studii.
    Termenul redevente include, de asemenea, castigurile provenind din instrainarea acelor bunuri sau drepturi, in masura in care ele sunt legate de productia, de productivitatea, de utilizarea sau de dispunerea de acele bunuri.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica atunci cand beneficiarul efectiv al redeventelor, rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant din care provin redeventele fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta printr-o baza fixa situata acolo si cand dreptul sau bunul pentru care se platesc redeventele este efectiv legat de acestea. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Redeventele sunt considerate ca provenind dintr-un stat contractant atunci cand debitorul este insusi acel stat, una dintre colectivitatile sale locale, una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale sau un rezident al acelui stat. Totusi, atunci cand platitorul redeventelor, indiferent daca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost incheiat contractul care genereaza obligatia de plata a redeventelor si care suporta aceste redevente, acestea sunt considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Atunci cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinand seama de prestatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre debitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol nu se aplica decat la aceasta ultima suma. In aceasta situatie partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant si tinand cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castigurile de capital
    1. Castigurile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din instrainarea proprietatilor imobiliare la care se face referire in art. 6 si care sunt situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in statul contractant in care sunt situate acele proprietati imobiliare.
    2. Castigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea actiunilor sau a altor participari la capitalul unei societati ale carei active sunt constituite in intregime ori in principal din proprietati imobiliare situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea proprietatilor mobiliare care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatilor mobiliare care apartin unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea acelui sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) ori a acelei baze fixe, sunt impozabile in celalalt stat.
    4. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor rutiere exploatate in trafic international, precum si a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport nu sunt impozabile decat in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricaror bunuri, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1 - 4, nu sunt impozabile decat in statul contractant al carui rezident este cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din exercitarea unei profesii libere sau a altor activitati cu caracter independent nu sunt impozabile decat in acel stat, cu conditia ca acel rezident sa nu dispuna in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru desfasurarea activitatilor sale. Daca el dispune de o astfel de baza fixa, veniturile sunt impozabile in celalalt stat, dar numai in masura in care acestea sunt atribuibile acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii libere cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si activitatile independente ale doctorilor, avocatilor, inginerilor, arhitectilor, medicilor stomatologi si contabililor.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le obtine pentru o activitate remunerata nu sunt impozabile decat in acel stat, cu conditia ca activitatea remunerata sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea remunerata este astfel exercitata, remuneratiile primite pentru aceasta activitate remunerata sunt impozabile in celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate remunerata desfasurata in celalalt stat contractant nu sunt impozabile decat in primul stat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice interval de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul fiscal vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile primite de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate remunerata desfasurata la bordul unei nave, aeronave sau al unui vehicul rutier exploatat in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Tantieme
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte plati similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile pe care un rezident al unui stat contractant le obtine din activitatile sale personale desfasurate in celalalt stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum este artistul de teatru, de cinema, de radio sau de televiziune, ori ca interpret muzical sau ca sportiv sunt impozabile in statul contractant in care sunt desfasurate acele activitati.
    2. Atunci cand veniturile din activitatile pe care un artist de spectacol sau un sportiv le desfasoara personal si in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri sunt impozabile, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, in statul contractant in care sunt desfasurate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile mentionate la paragraful 1 in cadrul unui program de schimburi culturale sau sportive, aprobat de guvernele celor doua state contractante, si care nu sunt desfasurate in scopul de a obtine profituri sunt scutite de impozite in statul contractant in care sunt desfasurate activitatile.
    Art. 19
    Pensii, anuitati si plati similare
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile, anuitatile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca remunerata desfasurata in trecut nu sunt impozabile decat in acel stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, pensiile si alte plati similare facute in conformitate cu legislatia interna a unui stat contractant din fonduri publice nu sunt impozabile decat in acel stat.
    3. Termenul anuitate inseamna o remuneratie platibila in mod periodic la scadente fixe, in timpul vietii sau in timpul unei perioade determinate, in virtutea prevederilor contractuale.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Salariile, indemnizatiile si alte remuneratii similare, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, de una dintre colectivitatile sale locale sau de una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, acelei colectivitati locale ori acelei unitati administrativ-teritoriale, nu sunt impozabile decat in acel stat.
    b) Totusi aceste salarii, indemnizatii si alte remuneratii similare nu sunt impozabile decat in celalalt stat contractant daca serviciile sunt prestate in acel stat si daca persoana fizica este rezidenta a acelui stat, si:
    (i) are nationalitatea acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de un stat contractant, de una dintre colectivitatile sale locale sau de una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale, fie direct, fie prin prelevari din fonduri constituite de acestea, unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, acelei colectivitati locale sau acelei unitati administrativ-teritoriale nu sunt impozabile decat in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii nu sunt impozabile decat in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta a acelui stat si are nationalitatea acelui stat.
    3. Prevederile art. 16, 17, 18 si 19 se aplica salariilor, indemnizatiilor si altor remuneratii similare, precum si pensiilor, platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate industriala sau comerciala desfasurata de un stat contractant, de una dintre colectivitatile sale locale ori de una dintre unitatile sale administrativ-teritoriale.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Un rezident al unui stat contractant care este prezent temporar in celalalt stat contractant ca student sau ca practicant care obtine o calificare tehnica ori profesionala nu este impozabil in celalalt stat contractant pentru sumele primite din strainatate pentru acoperirea cheltuielilor sale de intretinere, pentru studii sau pentru instruirea sa ori sub forma de bursa pentru continuarea studiilor, pentru o perioada de 7 ani.
    2. Remuneratiile platite studentului sau practicantului, dupa caz, pentru serviciile prestate in celalalt stat contractant nu sunt impozabile in celalalt stat pentru o perioada de 3 ani, cu conditia ca astfel de servicii sa fie legate de studiile, de acoperirea cheltuielilor de intretinere sau de instruirea practica a acestuia.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. Remuneratiile primite pentru predare sau cercetare de o persoana fizica care este sau care a fost imediat inainte de a sosi intr-un stat contractant rezidenta a celuilalt stat contractant si care locuieste temporar pentru o perioada care nu depaseste 2 ani in primul stat, in unicul scop de a preda sau de a desfasura activitati de cercetare intr-o universitate, institutie de invatamant superior ori alta institutie de invatamant recunoscuta in mod oficial, nu sunt impozabile in primul stat, cu conditia ca remuneratiile sa provina din surse situate in afara acelui stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica venitului provenind din cercetare, in cazul in care acea cercetare nu este efectuata in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt tratate in articolele precedente ale prezentei conventii, nu sunt impozabile decat in acel stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietati imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, atunci cand beneficiarul unor astfel de venituri, rezident al unui stat contractant, desfasoara in celalalt stat contractant fie o activitate industriala sau comerciala prin intermediul unui sediu permanent situat acolo, fie o profesie independenta printr-o baza fixa situata acolo si cand dreptul sau proprietatea in legatura cu care sunt platite veniturile este efectiv legata de acestea. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    Art. 24
    Capital
    1. Capitalul constituit din proprietati imobiliare la care se face referire in art. 6, care sunt detinute de un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, este impozabil in celalalt stat.
    2. Capitalul constituit din proprietati mobiliare care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau din proprietati mobiliare care apartin unei baze fixe de care un rezident al unui stat contractant dispune in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente este impozabil in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Capitalul constituit din nave, aeronave sau vehicule rutiere exploatate in trafic international, precum si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea acelor mijloace de transport nu este impozabil decat in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant nu sunt impozabile decat in acel stat.
    Art. 25
    Metode de eliminare a dublei impuneri
    Atunci cand un rezident al unui stat contractant realizeaza venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, sunt impozabile in celalalt stat contractant, primul stat acorda:
    a) din impozitul pe care il percepe asupra veniturilor acelui rezident o deducere intr-o suma egala cu impozitul pe venit platit in celalalt stat;
    b) din impozitul pe care il percepe asupra capitalului acelui rezident o deducere intr-o suma egala cu impozitul pe capital platit in celalalt stat.
    Totusi aceasta deducere nu poate sa depaseasca, in nici unul dintre cele doua cazuri, partea din impozitul pe venit sau din impozitul pe capital, calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, corespunzatoare, dupa caz, veniturilor sau capitalului impozabil in celalalt stat.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat cea la care sunt ori ar putea fi supusi nationalii celuilalt stat contractant aflati in aceeasi situatie, in special in ceea ce priveste rezidenta. Aceasta prevedere se aplica, de asemenea, independent de prevederile art. 1, persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in celalalt stat in conditii mai putin favorabile decat impunerea intreprinderilor celuilalt stat care desfasoara aceeasi activitate. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant deduceri personale, inlesniri sau reduceri in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale, pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. In masura in care prevederile paragrafului 1 al art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 si 13 nu sunt aplicabile, dobanzile, comisioanele, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale acelei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost platite unui rezident al primului stat.
    In mod similar, datoriile unei intreprinderi ale unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant sunt deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acelei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este in intregime sau in parte, direct ori indirect, detinut sau controlat de unul ori mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant unei impozitari sau unei obligatii legate de aceasta care sa fie diferita ori mai impovaratoare decat cea la care sunt sau ar putea fi supuse celelalte intreprinderi similare ale primului stat.
    5. Nici o prevedere a acestui articol nu poate fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde persoanelor fizice care nu sunt rezidente ale acelui stat toate deducerile personale, inlesnirile sau reducerile care sunt acordate persoanelor fizice rezidente.
    6. Prevederile prezentului articol se aplica, independent de prevederile art. 2, impozitelor de orice natura sau denumire.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Atunci cand o persoana care este rezidenta a unui stat contractant considera ca datorita masurilor luate de autoritatile competente ale unuia sau ale ambelor state contractante rezulta ori va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acelor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant a carui rezidenta este ori, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26, celei a statului contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in 4 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere contrara prevederilor prezentei conventii.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezenta conventie. Intelegerea realizata se aplica indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui, pe calea unei intelegeri amiabile, sa rezolve dificultatile sau sa elimine dubiile rezultate ca urmare a interpretarii ori a aplicarii prezentei conventii. De asemenea, ele se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezenta conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, inclusiv prin intermediul unei comisii mixte formate din acele autoritati sau din reprezentantii lor, pentru a se ajunge la o intelegere asa cum este indicat in paragrafele precedente.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii si ale legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de prezenta conventie, in masura in care impozitarea la care se refera are ca scop prevenirea fraudei si a evaziunii fiscale in legatura cu acele impozite.
    Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea, urmarirea impozitelor sau cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul prezentei conventii. Acele persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in astfel de scopuri. Ele pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor putea in nici un caz sa fie interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare legislatiei sale si practicii sale administrative ori contrare celor ale celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu vor putea fi obtinute pe baza legislatiei sale ori in cadrul practicii sale administrative normale sau pe baza celei a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentei conventii nu afecteaza privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea fie a regulilor generale ale dreptului international, fie a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si va intra in vigoare in a 30-a zi de la data ultimei notificari prin care partile isi comunica indeplinirea procedurilor legale interne necesare in fiecare tara pentru intrarea in vigoare a acesteia.
    Prezenta conventie se aplica:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa pe venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care prezenta conventie a intrat in vigoare; si
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit sau pe capital realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care prezenta conventie a intrat in vigoare.
    2. Incepand cu prima luna ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care prezenta conventie a intrat in vigoare, prevederile Conventiei dintre Guvernul Regatului Maroc si Guvernul Republicii Socialiste Romania pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 11 septembrie 1981, vor inceta sa mai fie aplicabile.
    Art. 31
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare pe o perioada nedeterminata.
    2. Fiecare dintre statele contractante va putea sa remita celuilalt stat contractant, pe cale diplomatica, o nota de denuntare scrisa in sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care prezenta conventie a intrat in vigoare. In cazul unei astfel de denuntari, prezenta conventie va inceta sa mai fie aplicabila:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa pe venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit sau pe capital realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
    Semnata la Bucuresti la 2 iulie 2003, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, araba si franceza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretarea prevederilor prezentei conventii, textul in limba franceza va prevala.

                  Pentru Romania,
                  Mihai Nicolae Tanasescu,
                  ministrul finantelor publice

                  Pentru Regatul Maroc,
                  Mohamed Benaissa,
                  ministrul afacerilor externe
                  si al cooperarii



SmartCity5

COMENTARII la Legea 5/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 5 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu