Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 943 din 1 octombrie 2001

privind infiintarea Grupului Interministerial Roman pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat*)

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 669 din 3 august 2006



Art. 1. - In vederea îndeplinirii condiţiilor de aderare a României la Uniunea Europeană se înfiinţează Grupul Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat - GIRMIFS, denumit în continuare grup interministerial, organism consultativ fără personalitate juridică, care funcţionează pe lângă Ministerul Administraţiei şi Internelor, având sediul în municipiul Bucureşti, str. Mihai Vodă nr. 6, sectorul 5*), şi care îşi desfăşoară activitatea în subordinea Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.

*) Republicată în temeiul art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.865/2005 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 943/2001 privind înfiinţarea Grupului Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 13 ianuarie 2006, dându-se textelor o nouă numerotare.

Hotărârea Guvernului nr. 943/2001 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 1 octombrie 2001 şi a mai fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 194/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 171 din 11 martie 2002, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.248/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 961 din 31 octombrie 2005.

Art. 2. - (1) Misiunea grupului interministerial este de a eficientiza comunicarea şi colaborarea dintre Ministerul Administraţiei şi Internelor, pe de o parte, şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, pe de altă parte, precum şi de a contribui la fundamentarea ordinelor sau, după caz, a deciziilor acestora privind măsurile adoptate şi acţiunile corelate, ce urmează să fie întreprinse pentru securizarea frontierei de stat şi realizarea unui management performant al acesteia.

(2)  Grupul interministerial stabileşte concepţia de ansamblu şi asigură coordonarea unitară, pe baza Strategiei naţionale a managementului integrat al frontierei de stat a României, denumită în continuare Strategie naţională, a acţiunilor şi măsurilor pentru securizarea frontierei de stat, desfăşurate de autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 3, membre ale acestuia, şi cooperează cu organizaţiile neguvernamentale care au atribuţii şi/sau desfăşoară activităţi în domeniu.

(3)  Strategia managementului integrat al frontierei de stat va fi prezentată Guvernului spre aprobare de către Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(4)   Grupul interministerial identifică acţiunile prioritare ce se impun a fi desfăşurate în domeniul managementului frontierei de stat şi actualizează anual documentele de implementare - Planul de acţiune şi Planul multianual de investiţii. Documentele de implementare se prezintă spre avizare Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi, ulterior avizării, se difuzează tuturor autorităţilor şi instituţiilor din componenţa grupului interministerial prin grija secretariatului acestuia şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - (1) Grupul interministerial îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea şi sub conducerea directa a secretarului de stat pentru integrare europeană din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în calitate de preşedinte, iar în lipsa acestuia, sub cea a adjunctului şefului Departamentului ordine şi siguranţă publică, în calitate de vicepreşedinte.

(2)   Grupul interministerial este format din secretari de stat desemnaţi prin ordin de către conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale şi ai instituţiilor din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, abilitate să întreprindă activităţi în acest domeniu, conducători ai autorităţilor naţionale de control şi şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali, după cum urmează:

A.  secretari de stat desemnaţi prin ordin de către:

a)  ministrul justiţiei;

b)  ministrul afacerilor externe;

c)  ministrul apărării naţionale;

d)  ministrul finanţelor publice;

e)  ministrul sănătăţii publice;

f)  ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei;

g)  ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale;

h) ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului;

i) directorul Serviciului de Informaţii Externe;

j) directorul Serviciului Român de Informaţii;

B.  conducători ai autorităţilor naţionale de control:

a)  şeful Autorităţii Naţionale a Vămilor;

b)   preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;

c)  comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu;

d) preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;

C.   şefi ai structurilor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, cu atribuţii în materie, desemnaţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, în calitate de reprezentanţi ai utilizatorilor finali ai Sistemului integrat pentru securitatea frontierei, denumit în continuare SISF.

(3)  La lucrările grupului interministerial participă, în calitate de reprezentanţi ai structurilor de sprijin, persoane anume desemnate de: ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, ministrul integrării  europene,   ministrul  delegat  pentru   coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ministrul delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii.

(4)   In lipsa persoanelor prevăzute la alin. (2), grupul interministerial îşi desfăşoară activitatea în prezenţa locţiitorilor acestora, desemnaţi în condiţiile legii, sau, după caz, a directorilor însărcinaţi cu problematica SISF.

(5)  La lucrările grupului interministerial pot participa, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale sau ai organizaţiilor neguvernamentale, precum şi experţi independenţi din diverse sectoare de activitate.

Art. 4. - (1) Grupul interministerial se reuneşte în şedinţe ordinare lunare sau, ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare. Şedinţele ordinare se organizează, de regula, după şedinţa Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.

(2)   Convocarea membrilor grupului interministerial în şedinţe extraordinare se face de către preşedinte sau vicepreşedinte, după caz, la solicitarea oricărui membru sau pe baza deciziei Consiliului Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie.

(3)   Şedinţele grupului interministerial sunt pregătite de secretariatul acestuia, structură specializată, constituită în cadrul aparatului central al Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor. Şeful acestei structuri îndeplineşte atribuţiile de secretar al grupului interministerial.

(4)   Modul de organizare şi desfăşurare a şedinţelor grupului interministerial se stabileşte prin regulament propriu adoptat prin decizie a acestuia.

Art. 5. - (1) Grupul interministerial are următoarele atribuţii:

a)  soluţionează problemele specifice cu care se confruntă sau, după caz, sesizează Consiliul Interministerial pentru Afaceri Interne şi Justiţie şi propune adoptarea măsurilor ce se impun pentru soluţionarea acestora;

b)   adoptă decizii în vederea asigurării coerenţei în procesul de elaborare şi implementare de politici, strategii şi programe ale autorităţilor şi instituţiilor care au reprezentanţi desemnaţi în cadrul acestuia;

c)  avizează proiectul Strategiei naţionale, actualizat de UMP- SISF**), elaborat pe baza propunerilor formulate de autorităţile şi instituţiile prevăzute la art. 3, în vederea prezentării acestuia spre aprobare prin hotărâre a Guvernului;

d)  coordonează acţiunile pentru securitatea frontierei de stat ale instituţiilor şi autorităţilor membre, urmăreşte şi asigură prin intermediul acestora aplicarea procedurilor de supraveghere şi control la frontieră şi respectarea obligaţiilor şi angajamentelor României prevăzute in convenţiile internaţionale în domeniu;

e)   coordonează activităţile de realizare a SISF, precum şi armonizarea acestuia cu legislaţia ori cu practicile comunitare şi internaţionale;

f)  formulează, prin deciziile adoptate, recomandări pentru autorităţile şi instituţiile membre, cu privire la cadrul legislativ, instituţional şi de implementare a Strategiei naţionale;

g)   avizează activitatea de realizare a SISF, desfăşurată de UMP-SISF;

h) monitorizează activitatea grupurilor de lucru constituite în subordinea sa şi adoptă deciziile necesare sau, după caz, formulează propunerile ce se impun.

(2) Activităţile prevăzute la alin. (1) se vor desfăşura fără a se produce imixtiuni în competenţele şi activităţile specifice fiecărei instituţii.

Art. 6. - Secretariatul grupului interministerial are următoarele atribuţii principale:

a)  pregăteşte şedinţele grupului interministerial;

b)  întocmeşte şi distribuie materialele aferente fiecărei şedinţe a grupului interministerial autorităţilor şi instituţiilor membre ale acestuia, precum şi invitaţilor;

c)   monitorizează îndeplinirea obiectivelor stabilite în şedinţele grupului interministerial şi elaborează rapoarte şi informări asupra stadiului de îndeplinire a acestora, pe care le prezintă preşedintelui grupului interministerial;

*) Conform Hotărârii Guvernului nr. 995/2005, adresa actuală este Piaţa Revoluţiei nr. 1A, sectorul 1.

**) UMP-SISF - Unitatea de management al proiectului pentru Sistemul integrat pentru securitatea frontierei.

d)  ţine evidenţa deciziilor adoptate de grupul interministerial, pe care le transmite autorităţilor şi instituţiilor interesate, în vederea punerii în aplicare, precum şi a modului de îndeplinire a acestora;

e)    asigură comunicarea interministerială în domeniul managementului SISF, precum şi armonizarea punctelor de vedere în această problematică;

f)   reprezintă punctul de contact atât pentru autorităţile şi instituţiile române, cât şi pentru cele străine, care deţin, procesează şi furnizează, după caz, datele privind stadiul realizării SISF;

g)   monitorizează implementarea Strategiei naţionale, scop în care elaborează studii, analize şi sinteze pentru informarea conducerii Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 7. - UMP-SISF se organizează şi funcţionează în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi are următoarele atribuţii principale:

a)   planifică şi coordonează evaluările privind modalităţile de aplicare a măsurilor stabilite în cadrul Strategiei naţionale şi formulează propuneri pentru corelarea strategiilor în domeniu, adoptate la nivelul autorităţilor şi instituţiilor membre ale grupului interministerial;

b)  cooperează cu organismele Uniunii Europene specializate în domeniul managementului frontierei sau cu alte organizaţii şi organisme similare, după caz;

c)   formulează, pregăteşte şi contribuie la fundamentarea deciziilor necesare asigurării coerenţei în procesul de realizare şi actualizare a Strategiei naţionale, precum şi a documentelor de implementare, după caz;

d)  monitorizează achiziţiile publice de bunuri şi servicii pentru realizarea SISF, în sensul asigurării integrării acestora;

e)    elaborează proiecte de acte normative, asigurând construcţia legislativ-normativă pentru SISF, şi îşi asigură activitatea de asistenţă juridică;

f)  urmăreşte evoluţia şi formulează propuneri pentru implemen­tarea acquis-ului comunitar în legislaţia naţională, pentru SISF;

g)   urmăreşte asigurarea de către integratorul de sistem a suportului logistic integrat constând în pregătirea personalului, mentenanţă, garanţie, suport pentru utilizatori, materiale şi documentaţie, necesar pentru realizarea şi menţinerea funcţionalităţii SISF;

h) elaborează documentele de planificare şi raportare privind stadiul proiectului SISF;

i) coordonează realizarea SISF ca obiectiv principal pentru implementarea Strategiei naţionale, împreună cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 8. - (1) Conducătorii autorităţilor şi ai instituţiilor membre ale grupului interministerial dispun măsurile necesare pentru a asigura comunicarea la secretariatul acestuia a stadiului îndeplinirii angajamentelor asumate prin documentele de implementare, după cum urmează:

a)    lunar, pe data de întâi - stadiul îndeplinirii angajamentelor prevăzute în Planul de acţiuni;

b)   lunar, pe data de întâi - stadiul realizării acţiunilor prevăzute în Planul multianual de investiţii.

(2) Modul de comunicare a datelor prevăzute la alin. (1) de către structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, iar pentru celelalte instituţii şi autorităţi membre ale grupului interministerial, prin decizie a acestuia.

Art. 9. - (1) In structura grupului interministerial se constituie şi funcţionează grupuri de lucru formate din specialişti desemnaţi de conducătorii autorităţilor şi instituţiilor membre ale acestuia.

(2) Grupurile de lucru îşi desfăşoară lucrările în plen, la convocarea secretarului grupului interministerial, în funcţie de necesităţi.

(3)  Reprezentanţii instituţiilor şi autorităţilor în cadrul grupurilor de lucru se stabilesc prin ordin/decizie al/a conducătorilor acestora şi se comunică secretariatului grupului interministerial.

(4)   Grupurile de lucru şi domeniile pentru care acestea se constituie, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a grupului interministerial.

Art. 10. - Principalele competenţe ale instituţiilor abilitate, prin care se asigură realizarea obiectivului prevăzut la art. 2, se vor exercita pentru îndeplinirea corespunzătoare a următoarelor activităţi:

a)   punerea în practică a Strategiei naţionale, aprobată prin hotărâre a Guvernului;

b)   armonizarea legislaţiei naţionale cu acquis-ul comunitar în domeniul managementului integrat al frontierei;

c)  introducerea şi aplicarea adecvată a procedurilor de control la frontieră, potrivit cerinţelor acquis-ului comunitar;

d)  realizarea sistemelor informatice proprii, compatibile cu SISF;

e)   modernizarea echipamentelor tehnice şi a infrastructurii la frontieră prin realizarea SISF;

f)  cooperarea cu instituţiile similare ale statelor membre ale Uniunii Europene în lupta împotriva migraţiei ilegale şi crimei organizate transfrontaliere;

g)  cooperarea cu organizaţiile neguvernamentale în domenii de interes pentru managementul integrat al frontierei;

h) adoptarea de măsuri eficace şi eficiente pentru fluidizarea circulaţiei călătorilor şi mărfurilor la frontieră.

Art. 11. - (1) Persoanele care fac parte din grupurile de lucru îşi păstrează calitatea pe care o au la autorităţile şi instituţiile de la care provin, precum şi toate drepturile ce decurg din această calitate.

(2)   Sarcinile grupurilor de lucru se îndeplinesc de către membrii acestora în cadrul atribuţiilor legale de serviciu.

(3)   Cheltuielile materiale şi de capital necesare pentru desfăşurarea şedinţelor grupului interministerial se suportă din bugetul de venituri şi cheltuieli al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 12. - Deciziile grupului interministerial sunt acte administrative cu caracter intern pentru toţi membrii săi şi stau la baza propunerilor de acte normative şi a măsurilor adoptate de conducătorii autorităţilor şi ai instituţiilor implicate în exercitarea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege pe linia securităţii frontierei de stat.

Art. 13. - Raporturile grupului interministerial cu organele judiciare, precum şi cu celelalte autorităţi se stabilesc şi se desfăşoară în nume propriu, sub semnătura preşedintelui acestuia ori a vicepreşedintelui, sau prin intermediul persoanelor prevăzute ori desemnate conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2).

Art. 14. - Orice participant la reuniune poate prezenta materiale scrise conţinând studii, propuneri, proiecte de decizii ale grupului interministerial, care vor fi difuzate odată cu celelalte materiale pregătite de secretariat.

Art. 15. - (1) In cadrul şedinţelor de lucru secretarul va informa participanţii asupra stadiului de aplicare a deciziilor adoptate anterior de către grupul interministerial.

(2)   Deciziile sunt adoptate prin vot deschis, cu majoritate simplă, în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor grupului interministerial.

(3)    Dezbaterile din plenul grupului interministerial şi documentele adoptate se consemnează într-un proces-verbal sau pe suport magnetic, prin grija secretarului de şedinţă, gestionarea acestor informaţii asigurându-se de secretariatul grupului interministerial.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 943/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 943 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 943/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu