HOTARARE Nr. 775 din 6 septembrie 1996
pentru aprobarea structurii organizatorice si de personal a Oficiului
Concurentei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 224 din 19 septembrie 1996
In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei, ale art. 34
alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Oficiul Concurentei, infiintat potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din
Legea concurentei nr. 21/1996, ca organ de specialitate in subordinea
Guvernului, aplica strategia si politica acestuia in domeniul concurentei.
Art. 2
(1) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 37 din Legea nr.
21/1996, Oficiul Concurentei:
a) dispune masuri obligatorii, ca urmare a controlului sau a
investigatiilor efectuate, pentru respectarea legii de catre agentii economici;
b) aplica sanctiunile prevazute de lege si urmareste executarea acestora;
c) stabileste orice alte masuri, in conditiile prevazute de lege, pentru
aplicarea riguroasa a dispozitiilor acesteia.
(2) Avizele emise de Oficiul Concurentei potrivit prevederilor art. 4 si
art. 37 lit. b) din Legea nr. 21/1996 sunt obligatorii pentru cei care trebuie
sa le solicite potrivit legii.
Art. 3
(1) Seful Oficiului Concurentei conduce intreaga activitate a acestuia,
avand calitatea de ordonator principal de credite bugetare, reprezinta
institutia in raporturile cu autoritatile judiciare si administrative, cu alte
institutii romane, cu autoritatile straine si cu organismele internationale,
precum si cu alte persoane juridice.
(2) Pe langa seful Oficiului Concurentei functioneaza Colegiul Oficiului
Concurentei, organ consultativ, a carui componenta se aproba de catre
conducatorul oficiului.
(3) In exercitarea atributiilor sale de conducere, seful Oficiului
Concurentei emite avize, decizii si ordine.
(4) In exercitarea prerogativelor cu privire la obiectul de activitate a
institutiei, Oficiul Concurentei adopta norme si instructiuni care sunt puse in
aplicare prin ordin al sefului acestuia.
(5) Actele care se refera la problemele concurentei din sfera competentelor
Oficiului Concurentei se dau publicitatii, in conditiile legii.
Art. 4
(1) Oficiul Concurentei are structura organizatorica prevazuta in anexa nr.
1. In cadrul acesteia, prin ordin al sefului Oficiului Concurentei, se pot
organiza servicii si birouri, precum si colective temporare in conditiile
prevazute de art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicata.
(2) Oficiul Concurentei are in cadrul Directiei generale de sinteza, studii
si metodologie un colectiv redactional care va edita publicatia periodica
"Revista concurentei". Veniturile realizate din vanzarea revistei se
varsa la bugetul de stat.
Art. 5
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile aparatului propriu al Oficiului
Concurentei se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare,
aprobat prin ordin al sefului oficiului.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
Oficiului Concurentei se stabilesc prin fisa postului, intocmita pe baza
Regulamentului de organizare si functionare, semnata de seful ierarhic si de
titular.
(3) Seful Oficiului Concurentei participa la sedintele Guvernului ori de
cate ori pe ordinea de zi a acestuia figureaza probleme de concurenta si
preturi.
Art. 6
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul central al Oficiului
Concurentei este de 250, exclusiv demnitarii.
(2) Numarul maxim de posturi pentru inspectoratele de concurenta judetene
si al municipiului Bucuresti din subordinea Oficiului Concurentei este de 650.
(3) Infiintarea si desfiintarea inspectoratelor de concurenta din
subordine, obiectul de activitate, atributiile acestora si structurile lor
organizatorice, cu incadrarea in numarul maxim de posturi prevazut la alin.
(2), se aproba prin ordin al sefului Oficiului Concurentei.
Art. 7
(1) Oficiul Concurentei poate detine, pentru transportul persoanelor din
aparatul propriu, un numar de 4 autoturisme, potrivit prevederilor legale.
(2) Inspectoratele de concurenta judetene si al municipiului Bucuresti din
subordinea Oficiului Concurentei pot detine pentru activitati specifice de
control cate un autoturism, cu un consum lunar de carburanti de 350 litri pe
autoturism.
Art. 8
(1) Personalul cu atributii privind preturile si protectia concurentei din
cadrul Ministerului Finantelor, atat cel din aparatul central, cat si cel din
reteaua teritoriala se preia de catre Oficiul Concurentei prin transfer in
interesul serviciului, conform prevederilor art. 72 alin. (3) din Legea nr.
21/1996, de la data de 1 octombrie 1996.
(2) In anul 1996, cresterea de personal admisa fata de personalul prevazut
a fi transferat conform prevederilor alineatului precedent este de 15% din
numarul maxim de personal prevazut la art. 6 din prezenta hotarare.
Art. 9
Oficiul Concurentei administreaza programele de asistenta si formare a
personalului de specialitate in domeniul concurentei si al preturilor.
Art. 10
(1) Pe baza dispozitiilor art. 72 alin. (2) din Legea nr. 21/1996,
personalul din aparatul central al Oficiului Concurentei se salarizeaza cu
salarii de baza mai mari cu 30% fata de cele prevazute in anexa nr. 8 la Legea
nr. 40/1991, republicata.
(2) Personalul din inspectoratele teritoriale de concurenta se salarizeaza
potrivit anexei nr. 8 din Legea nr. 40/1991, republicata.
Art. 11
Pana la intrarea in vigoare a tuturor reglementarilor din Legea nr.
21/1996, Oficiul Concurentei indeplineste atributiile Ministerului Finantelor
in domeniul preturilor, prevazute de actele normative in vigoare.
Art. 12
(1) Se atribuie in administrarea Oficiului Concurentei suprafetele ocupate
in prezent, precum si bunurile folosite de personalul preluat din Ministerul
Finantelor.
(2) Predarea-preluarea bunurilor se face pe baza de protocol incheiat intre
Ministerul Finantelor si Oficiul Concurentei.
(3) Sediul Oficiului Concurentei este in Bucuresti, str. Libertatii nr. 12.
Art. 13
(1) Ministerul Finantelor va defalca din bugetul propriu pe anul 1996
sumele corespunzatoare atributiilor din domeniul preturilor care se preiau de
Oficiul Concurentei, potrivit Legii nr. 72/1996 privind finantele publice.
(2) Pentru finantarea cheltuielilor suplimentare necesare Oficiului
Concurentei, se aloca de la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului
suma de 0,950 miliarde lei, potrivit anexei nr. 2.
(3) Ministerul Finantelor va introduce modificarile ce decurg din aplicarea
prevederilor prezentei hotarari in bugetul de stat pe anul 1996.
Art. 14
In aplicarea prevederilor art. 66 alin. (1) din Legea nr. 21/1996,
ministerele si celelalte organe centrale vor lua masuri de reducere a
personalului cu atributii in domeniul preturilor, in raport cu volumul
activitatii desfasurate, si de eliminare a compartimentelor de concurenta.
Art. 15
Anexele nr. 1, 2, 3 si 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
(1) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se modifica
corespunzator prevederile art. 3 alin. (11) si art. 9 alin. (1) [in sensul
reducerii nivelului maxim de posturi aprobat de Ministerul Finantelor la 1.520
(exclusiv demnitarii)], din Hotararea Guvernului nr. 449/1994, republicata, iar
anexele nr. 1 si 2 la aceasta se inlocuiesc cu anexele nr. 3 si 4 la prezenta
hotarare.
(2) Pe aceeasi data se modifica corespunzator Hotararea Guvernului nr.
119/1993 privind transmiterea unor imobile din patrimoniul Regiei Autonome
"Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" in administrarea
institutiilor publice care le folosesc, modificata prin Hotararea Guvernului
nr. 337/1996.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Secretariatul General
al Guvernului,
secretar general adjunct,
Mihai Unghianu
Ministru de stat, ministrul
muncii si protectiei sociale,
Dan Mircea Popescu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
ANEXA 1
- Numar maxim de posturi
in aparatul central
(exclusiv demnitarii): 250
- Numar maxim de posturi
in teritoriu: 650
OFICIUL CONCURENTEI
____________
| CONSILIERI | -----------------
|____________|-----------------| SEFUL OFICIULUI |
_________________ | |__________
| CORP DE CONTROL |------------| CONCURENTEI | |
| AL ACTIVITATII | |_________________| |
| INTERNE | | __________|_________
|_________________| __________________| | ADJUNCT SEF OFICIU |
| |____________________|
| _______________|______________
_______________|_____________ _____|_____ ______|_____ _____|____
____|______ | _______|______ | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| DIRECTIA | | | DIRECTIA | | | GENERALA | | GENERALA | | GENERALA |
|GENERALA DE| | | GENERALA | | | DE | | DE | | DE |
| SINTEZA, | | | JURIDICA, | | |CONCURENTA | | CONCURENTA | |CONCURENTA|
| STUDII SI | | | CONTENCIOS | | | PENTRU | | PENTRU | | PENTRU |
|METODOLOGIE| | | SI PENTRU | | | INDUSTRIA | | BUNURI | | SERVICII |
|___________| | | RELATII CU | | |EXTRACTIVA,| | ALIMENTARE | |(INCLUSIV |
| | ORGANISME | | |ENERGETICA | | SI | |FINANCIARE)
| |INTERNATIONALE| | | SI | |NEALIMENTARE| |__________|
| |______________| | |PRELUCRAREA| |_____________
______|_____ ________|__ | METALELOR |
|DIRECTIA | | DIRECTIA ||___________|
|GENERALA DE | |GENERALA DE|
|CONTROL SI | |ORGANIZARE,|
|COORDONARE A| | RESURSE |
|ACTIVITATII | | UMANE SI |
|IN TERITORIU| | SERVICII |
|____________| | GENERALE |
| |___________|
__________|__________
| INSPECTORATELE DE |
| CONCURENTA JUDETENE |
| SI AL MUNICIPIULUI |
| BUCURESTI |
|_____________________|
ANEXA 2
CHELTUIELILE
ce se suporta din sumele alocate din Fondul
de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului
- in anul 1996 -
- mii lei -
-------
TOTAL CHELTUIELI 950.000
CHELTUIELI CURENTE:
- Cheltuieli de personal 215.000
- Cheltuieli materiale si servicii 60.000
CHELTUIELI DE CAPITAL 675.000
ANEXA 3
MINISTERUL FINANTELOR Numarul maxim de posturi: 1520
--------------
| |
___________________| MINISTRU |___________________
| | | |
| -------------- |
------------ | -------------------------------
| CONSILIERI | | | COMITETUL INTERMINISTERIAL DE |
------------ | | GARANTIE SI CREDITE DE COMERT |
| | EXTERIOR |
| | ----------------------------- |
| | PRESEDINTE*) |
| -------------------------------
____________________|__________________________________________
| | | |
__________|_______ __________|_______ __________|_______ |
| SECRETAR DE STAT | | SECRETAR DE STAT | | SECRETAR DE STAT | |
------------------ ------------------ ------------------ |
___________|_______________________ | | |
| | | | | | | | | |
__|_ __|_ __|_ __|_ __|_ __|_ __|_ | | |
| 1 || 2 || 3 || 4 || 5 || 6 || 7 | | ___________|___________ |
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- | | | | | | |
| __|_ __|_ __|_ __|_ __|_ |
| | 14 || 15 || 16 || 17 || 18 | |
| ---- ---- ---- ---- ---- |
| |
________________|____________ |
| | | | | | |
__|_ __|_ __|_ _|__ __|_ __|_ |
| 8 || 9 || 10 || 11 || 12 || 13 | __________|
---- ---- ---- ---- ---- ---- |
|
________________________________|________
| | | | | | | |
__|_ __|_ __|_ __|_ __|_ __|_ __|_ __|_
| 19 || 20 || 21 || 22 || 23 || 24 || 25 || 26 |
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----
SEMNIFICATIA COLOANELOR DIN ANEXA 3 ESTE URMATOAREA:
----------------------------------------------------
NR. COLOANA SEMNIFICATIE
----------- ------------
1 DIRECTIA GENERALA A BUGETULUI DE STAT
2 DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR INSTITUTIILOR PUBLICE SI
DREPTURI SALARIALE
3 DIRECTIA GENERALA DE EVALUAREA FINANTARII ACTIVITATILOR
ECONOMICE
4 DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR APARARII NATIONALE SI
ORDINII PUBLICE
5 DIRECTIA GENERALA PROGRAME INVESTITII PUBLICE SI
EXPERTIZAREA INVESTITIILOR PUBLICE
6 DIRECTIA GENERALA CREANTE SI ANGAJAMENTE INTERNE SI
EXTERNE ALE STATULUI
7 DIRECTIA GENERALA A TREZORERIEI
8 DIRECTIA GENERALA IMPOZITE DIRECTE
9 DIRECTIA GENERALA IMPOZITE INDIRECTE
10 DIRECTIA DE POLITICI FISCALE SI INFORMATIZAREA
ADMINISTRATIEI FISCALE
11 DIRECTIA DE PROCEDURI SI METODOLOGII FISCALE
12 DIRECTIA GENERALA DE EVALUARE SI EXECUTARE SILITA A
VENITURILOR STATULUI
13 DIRECTIA GENERALA A CONTABILITATII
14 DIRECTIA GENERALA A CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
15 DIRECTIA GENERALA A REGIILOR AUTONOME SI PARTICIPATIILOR
STATULUI
16 DIRECTIA GENERALA A RELATIILOR FINANCIARE CU ORGANISME
INTERNATIONALE
17 DIRECTIA GENERALA A REGIMULUI VALUTAR
18 OFICIUL DE SUPRAVEGHERE A ACTIVITATII DE ASIGURARE SI
REASIGURARE*)
19 DIRECTIA GENERALA A VAMILOR*)
20 GARDA FINANCIARA
21 INSPECTIA GENERALA PENTRU ACTIVITATEA INTERNA*)
22 DIRECTIA GENERALA ORGANIZARE, RESURSE UMANE SI SERVICII
GENERALE
23 DIRECTIA GENERALA JURIDICA
24 DIRECTIA GENERALA DE STUDII ECONOMICO-FINANCIARE SI
INFORMATICA
25 DIRECTIA PRESA, RELATII CU PUBLICUL, PROTOCOL SI
ADMINISTRATIV
26 DIRECTIA GENERALA DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR
--------------------
*) Cu rang de secretar de stat.
*) Se organizeaza ca directie generala.
*) Functioneaza in structura aprobata prin Hotararea Guvernului nr.
147/1996.
ANEXA 4
UNITATILE
subordonate Ministerului Finantelor
Numarul maxim de
posturi de
specialitate
I. Institutii publice finantate de la
bugetul de stat
1. Directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de
stat din judete si din municipiul
Bucuresti - servicii publice
descentralizate
In subordinea directiilor generale
ale finantelor publice si controlului
financiar de stat functioneaza:
administratiile financiare municipale,
ale sectoarelor municipiului Bucuresti,
circumscriptiile financiare orasenesti
si perceptiile rurale 25.668
2. Unitatile vamale teritoriale,
coordonate de Directia generala a
vamilor 6.098
3. Centrul de Tehnologie a Informatiei
Financiare, coordonat de Directia
generala de studii economico-financiare
si informatica 227
4. Cabinetul medical. 6
II. Regii autonome
1. Regia Autonoma "Imprimeria Nationala",
infiintata prin Hotararea Guvernului
nr. 596/1992
2. Regia Autonoma "Loteria Nationala",
infiintata prin Hotararea Guvernului
nr. 816/1994.
-----------------
NOTA:
a) In numarul de posturi de la pct. I nu sunt incluse:
- posturile aferente activitatii de control financiar de stat si a Garzii
financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aproba de ministrul
finantelor;
- posturile de agent fiscal si operator de rol de la municipii, orase,
comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministru de stat, ministrul
finantelor, in functie de numarul de localitati (sate, comune, orase),
dispersia geografica a acestora si numarul pozitiilor de rol.
b) In numarul de posturi de specialitate prevazut in prezenta anexa nu sunt
cuprinse posturile de dactilograf si stenodactilograf, secretar dactilograf,
functionar, sef depozit, magaziner, arhivar, portar, paznic, ingrijitor,
bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor si altele asemenea, care pot fi
de cel mult 15% din numarul de posturi de specialitate, care se repartizeaza pe
unitati cu aprobarea ministrului de stat, ministrul finantelor.
c) Acelasi procent de 15% se aplica si asupra numarului de posturi care se
aproba de ministru de stat, ministrul finantelor, in conditiile prevazute la
lit. a) din nota la prezenta anexa.