Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 735 din 28 august 1996

privind aprobarea Regulamentului de acordare a granturilor pentru cercetare stiintifica

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 208 din  3 septembrie 1996


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 26 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Regulamentul de acordare a granturilor pentru cercetare stiintifica, elaborat de catre Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, Academia Romana, Ministerul Invatamantului si Ministerul Finantelor, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                PRIM-MINISTRU
              NICOLAE VACAROIU

                   Contrasemneaza:
                   p. Ministrul cercetarii si tehnologiei,
                   Florin Tanasescu
                   secretar de stat

                   p. Ministrul invatamantului,
                   Ecaterina Andronescu,
                   secretar de stat

                   Ministru de stat,
                   ministrul finantelor,
                   Florin Georgescu

    ANEXA 1

                           REGULAMENT
de acordare a granturilor pentru cercetare stiintifica

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Grantul este o forma specifica de finantare, pe baze competitive, a temelor de cercetare stiintifica de interes national, cu un pronuntat caracter de originalitate.
    (2) Finantarea prin granturi se utilizeaza cu scopul de promovare a descoperirilor stiintifice, de formare si de dezvoltare a carierelor stiintifice si de stimulare a integrarii cercetarii romanesti in circuitele stiintifice internationale.
    Art. 2
    Acordarea de granturi pentru temele de cercetare are loc anual, prin evaluare si finantare in sistem competitiv, pe baza prezentului regulament.
    Art. 3
    (1) Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, Academia Romana si Ministerul Invatamantului vor stabili, fiecare in parte, in cadrul alocatiilor bugetare aprobate pentru activitatea de cercetare stiintifica, sumele destinate finantarii temelor de cercetare in sistem competitiv, sub forma de granturi.
    (2) In intelesul prezentului regulament, prin ordonatorii principali de credite cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii se intelege: Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, Academia Romana si Ministerul Invatamantului, denumite in continuare organisme centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii.
    (3) Comisia pentru granturi a Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, aprobata prin ordin al ministrului, Consiliul pentru granturi al Academiei Romane si Consiliul National al Cercetarii Stiintifice Universitare (consiliu-consultativ) vor fi denumite in continuare organisme pentru granturi.
    (4) Sistemul competitiv este deschis tuturor categoriilor prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996.
    (5) Organismele centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii vor stabili, fiecare in parte, la propunerea organismelor corespunzatoare pentru granturi, nivelul sumelor ce se vor aloca sub forma de granturi, care se vor repartiza pentru urmatoarele destinatii generale:
    a) teme de cercetare in domenii de varf;
    b) proiecte majore de cercetare;
    c) teme de cercetare propuse de tinerii cercetatori sau care pot conduce la obtinerea de titluri stiintifice (doctorat, postdoctorat) ori de brevete;
    d) teme de cercetare incluse in proiecte de cercetare internationale;
    e) teme de cercetare care conduc la cresterea calitatii si la dezvoltarea invatamantului superior.
    (6) Temele de cercetare pentru care se solicita granturi se propun la libera initiativa a solicitantilor si pot intra sub incidenta tematica a programelor si subprogramelor din cadrul Programului national de cercetare-dezvoltare.
    Art. 4
    (1) Organismele centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii vor stabili, fiecare in parte, la propunerea organismelor corespunzatoare pentru granturi, un program anual propriu pentru acordarea de granturi, care va fi mediatizat.
    (2) Programul anual poate cuprinde una sau mai multe sesiuni de evaluare a cererilor de granturi.
    (3) Calendarul actiunilor desfasurate in cadrul fiecarei sesiuni de evaluare va fi alcatuit si mediatizat de catre organismele pentru granturi.
    Art. 5
    (1) Propunerile de teme de cercetare si de actiuni in sprijinul acestora, pentru care se solicita finantare in regim de granturi, se fac la nivel de colectiv de cercetare sau individual.
    (2) Cererea pentru grant se face in numele solicitantului, care se incadreaza in una dintre categoriile prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996.
    (3) In cazul utilizarii lucrarilor de cercetare elaborate pe baza de grant pentru obtinerea titlurilor stiintifice, solicitantul isi va declara aceasta intentie in momentul contractarii si va incheia contractul de grant prin intermediul unitatii la care a fost inscris pentru obtinerea titlului stiintific, in calitate de colaborator, in cazul in care nu este salariat al acestei unitati.
    (4) Cercetatorii de origine etnica romana din afara frontierelor Romaniei pot participa la competitia de acordare de granturi in colective mixte care efectueaza activitati de cercetare stiintifica, pe baza unor acorduri de colaborare tehnico-stiintifica.
    Art. 6
    Evaluarea in sistem competitiv a cererilor pentru granturi, precum si evaluarea si avizarea lucrarilor se fac in conformitate cu criteriile generale de evaluare prevazute la art. 9 si cu procesul de evaluare prevazut la art. 11 din prezentul regulament.
    Art. 7
    (1) In vederea evaluarii in sistem competitiv a cererilor de granturi, organismele pentru granturi organizeaza comisii de evaluare specializate in domeniile sau ariile tematice pentru care se solicita granturi.
    (2) In vederea evaluarii, pe parcurs si finale, a lucrarilor derulate in cadrul temelor de cercetare pentru care s-au acordat granturi, organismele pentru granturi organizeaza comisii de avizare, care pot avea aceeasi componenta cu comisiile de evaluare a cererilor de granturi.
    (3) Organismele pentru granturi planifica etapele procesului de evaluare a cererilor de granturi si asigura derularea acestora, conform prevederilor art. 11 din prezentul regulament.
    (4) La nivelul ordonatorilor principali de credite cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii, in cadrul numarului mediu de personal aprobat, pot functiona compartimente pentru granturi (in cazul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei aceasta functie va fi indeplinita de secretariatul permanent al Comisiei pentru granturi, iar in cazul Ministerului Invatamantului si Academiei Romane, aceasta functie va fi indeplinita de secretariatele permanente ale Consiliului National al Cercetarii Stiintifice Universitare si, respectiv, Consiliul pentru granturi al Academiei Romane), care au urmatoarele atributii:
    a) difuzarea formularelor de cerere de grant, primirea propunerilor de teme de cercetare pentru care se solicita granturi si transmiterea lor catre comisiile de evaluare organizate de organismele pentru granturi;
    b) sprijinirea activitatii organismelor pentru granturi si a comisiilor de evaluare a cererilor de granturi;
    c) asigurarea evidentei acordarii granturilor;
    d) sprijinirea activitatii comisiilor de avizare.
    Art. 8
    (1) Prin granturile competitive de cercetare pot fi acoperite cheltuielile necesare realizarii temelor de cercetare propuse: salarii, cheltuieli pentru procurarea unor materiale si obiecte de inventar necesare realizarii temei, cheltuieli indirecte, amortismente pentru mijloacele fixe proprii utilizate de catre agentii economici, cheltuieli de informare-documentare, cheltuieli pentru organizarea in tara sau in strainatate a unor actiuni, in vederea realizarii temei de cercetare sau valorificarii rezultatelor.
    (2) De asemenea, prin granturile de cercetare stiintifica se pot efectua cheltuieli pentru procurarea unor echipamente, aparatura de laborator, tehnica de calcul, pachete de programe necesare. Contravaloarea acestor dotari care pot fi acoperite din granturile de cercetare stiintifica nu poate depasi 50% din valoarea totala a grantului. Agentii economici nu calculeaza amortizarea pentru mijloacele fixe procurate din granturi de cercetare.
    (3) La valoarea cheltuielilor necesare realizarii temei de cercetare se poate accepta o cota de profit de cel mult 5% pentru agentii economici cu profil de cercetare care au obtinut grantul respectiv sau o cota de venit net de pana la 5% pentru institutiile publice de cercetare care, potrivit dispozitiilor legale, pot retine si utiliza venitul net respectiv.
    (4) Echipamentele si aparatura de laborator, tehnica de calcul, pachetele de programe, precum si materialele ramase neconsumate la finalizarea lucrarilor de cercetare au urmatorul regim:
    a) raman ca bunuri proprietate publica in administrarea unitatii de cercetare-dezvoltare cu care s-a incheiat contractul de grant, daca aceasta este din sectorul public, sau in acord cu prevederile contractului, in conditiile legii;
    b) vor fi predate organismului central finantator, urmand a fi trecute ca bunuri proprietate publica in administrarea unei unitati de cercetare-dezvoltare din subordinea acestuia, cu activitate in domeniul de cercetare specific temei finalizate, daca contractul de grant s-a incheiat cu o institutie din sectorul privat sau cu o persoana fizica.
    (5) Prin granturile de cercetare se poate finanta integral sau partial contravaloarea temelor de cercetare propuse, conform recomandarii comisiilor de evaluare a cererilor de grant.

    CAP. 2
    Criterii generale de evaluare a cererilor de granturi pentru teme de cercetare

    Art. 9
    (1) Criteriile generale de evaluare si selectare a cererilor de granturi pentru temele si programele de cercetare prevazute la art. 3 alin. (5) din prezentul regulament sunt urmatoarele:
    a) credibilitatea solicitantilor/solicitantului: credibilitate in plan stiintific (prestigiul stiintific, valoarea si experienta profesionala), credibilitate in plan tehnic (accesul la dotari tehnice necesare realizarii temei de cercetare propuse), rezultatele preliminare obtinute in domeniul temei;
    b) claritatea obiectivelor de cercetare urmarite prin realizarea temei respective;
    c) originalitatea propunerii in comparatie cu programele de cercetare-dezvoltare si tendintele in curs pe plan intern si international: abordarea unor directii de avangarda, deschiderea unor noi orizonturi de cunoastere;
    d) impactul previzibil in lumea stiintifica si tehnologica: posibilitati de integrare in circuite stiintifice existente (interne si internationale) sau de formare a unor grupuri, centre sau retele de cercetare noi, interesate in aria tematica abordata;
    e) calitatea stiintifica a propunerii: complexitatea si originalitatea solutiilor preconizate, gradul de inovare;
    f) calitatea manageriala a propunerii: corelarea obiectivelor cu resursele existente si/sau solicitate, organizarea lucrarilor, delimitarea si planificarea etapelor;
    g) perspective potentiale de difuzare si valorificare a rezultatelor;
    h) acordarea anterioara de granturi (in tara sau strainatate) si rezultatele obtinute in cadrul acestora;
    i) posibilitatile de sustinere financiara din surse multiple (inclusiv surse externe, utilizatori potentiali direct interesati etc.).
    (2) Ierarhizarea si ponderea diferitelor criterii intra in atributiile fiecarui organism pentru granturi, in functie de specificul propunerii.

    CAP. 3
    Comisiile de evaluare a cererilor de granturi si de avizare a lucrarilor derulate in cadrul temelor de cercetare pentru care s-au acordat granturi

    Art. 10
    (1) Comisiile de evaluare a cererilor de granturi si cele de avizare a lucrarilor pentru care s-au acordat granturi sunt formate din specialisti de valoare din domeniile stiintifice si tehnologice in care isi desfasoara activitatea.
    (2) Fiecare organism pentru granturi va organiza comisii de evaluare si de avizare in domeniile sau ariile tematice pentru care s-au formulat cereri de grant.
    (3) Componenta comisiilor de evaluare si de avizare va fi aprobata de conducerea organismului central cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii, corespunzator.
    (4) Pentru acelasi domeniu sau arie tematica, comisia de evaluare a cererilor de granturi si comisia de avizare a lucrarilor pentru care s-au acordat granturi pot avea aceeasi componenta, asigurand continuitatea in urmarirea lucrarilor respective.
    (5) Componenta comisiilor de evaluare si de avizare va fi stabilita pe baza listelor de membri ai organismelor pentru granturi, a listelor de experti pe domenii, de care dispun organismele pentru granturi, precum si pe baza altor propuneri de specialisti din tara si strainatate, facute de organismele centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii.
    (6) In cazul in care comisiile de evaluare primesc cereri de granturi din partea unor membri, modalitatea de discutare a acestora se va stabili in functie de reglementarile fiecarui organism pentru granturi privind situatiile de conflict de interese.
    (7) Remunerarea membrilor comisiilor de evaluare si de avizare pentru activitatea depusa se va face ca si pentru cei in calitate de colaboratori, in conditiile prevazute pentru functionarea Colegiului consultativ, conform art. 7 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996.

    CAP. 4
    Procesul de evaluare si de selectie a cererilor de granturi

    Art. 11
    (1) Calendarul actiunilor desfasurate in cadrul fiecarei sesiuni de evaluare a cererilor de granturi cuprinde urmatoarele etape:
    (i) primirea de catre secretariatele comisiilor de evaluare a cererilor de grant, completate conform formularelor agreate de organismele centrale finantatoare;
    (ii) evaluarea si selectia propunerilor de catre comisiile de evaluare, conform procedurilor mentionate la alin. (2);
    (iii) definitivarea deciziei asupra rezultatelor competitiei, la nivelul organismelor pentru granturi;
    (iv) avizarea rezultatelor competitiei si aprobarea deschiderii finantarii de catre conducerea organismelor centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii sau de catre persoanele delegate de conducerea organismelor cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii;
    (v) publicarea rezultatelor si comunicarea acestora catre solicitantii de granturi.
    (2) In procesul de evaluare si de selectie a cererilor de granturi, comisiile de evaluare aplica urmatoarele proceduri:
    (i) stabilirea, in functie de nivelul fondurilor existente, a limitei maxime a valorii unui grant;
    (ii) stabilirea modului de analiza si a grilei de apreciere a cererilor de grant pe baza criteriilor generale de evaluare (calificative, note etc.);
    (iii) stabilirea structurii fisei de evaluare pe care o completeaza expertii evaluatori;
    (iv) organismele pentru granturi se vor informa reciproc asupra cererilor de granturi primite;
    (v) evaluarea si aprecierea fiecarei cereri de grant de catre cel putin doi experti din cadrul comisiilor respective, care utilizeaza fise de evaluare proprii si recomanda finantarea integrala sau partiala si sub semnatura;
    (vi) discutarea cererilor in plenul comisiilor de evaluare: solutionarea decalajelor de apreciere si a recomandarilor diferite de finantare, pentru aceeasi cerere;
    (vii) elaborarea listei ordonate a cererilor selectate si a celor respinse, in functie de punctajul obtinut la evaluare;
    (viii) elaborarea raportului final de evaluare de catre presedintele comisiei de evaluare;
    (ix) inaintarea listei cererilor selectate si a celor respinse si a raportului final de evaluare catre organismul pentru granturi care a organizat comisia de evaluare respectiva.
    (3) Organismele pentru granturi vor analiza listele separate de cereri admise si respinse, provenite de la comisiile de evaluare, si vor definitiva o lista unica a cererilor admise pe domenii, cu recomandarea de finantare integrala sau partiala, care va fi inaintata spre avizare conducerii organismelor centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii.
    (4) Compartimentele specializate pentru granturi din cadrul organismelor centrale (pentru Ministerul Cercetarii si Tehnologiei - Comisia pentru granturi, iar pentru Ministerul Invatamantului si Academia Romana - Consiliul National al Cercetarii Stiintifice Universitare, respectiv Consiliul pentru granturi al Academiei Romane) vor asigura:
    a) publicarea listei granturilor acordate;
    b) comunicarea, in scris, catre solicitanti a rezultatelor obtinute in urma evaluarilor, inclusiv a aprecierilor expertilor evaluatori.
    (5) Contractarea lucrarilor selectate se va face pe baza listei cererilor admise, in limita fondurilor disponibile pentru granturi, de catre compartimentele specializate din cadrul organismelor centrale cu rol de coordonare in domeniul cercetarii-dezvoltarii.

    CAP. 5
    Evaluarea si avizarea lucrarilor efectuate pe parcursul temelor de cercetare pentru care s-au acordat granturi

    Art. 12
    (1) Evaluarea si avizarea lucrarilor efectuate si a rezultatelor obtinute pe parcursul desfasurarii temelor de cercetare pentru care s-au acordat granturi se efectueaza de catre comisiile de avizare alcatuite in acest scop, la termene liber-convenite de acestea, dar de cel putin doua ori pe an.
    (2) Procesul-verbal incheiat la fiecare intrunire a comisiei de avizare se va depune la dosarul grantului.
    (3) Conform cu structura pe etape prevazuta in cadrul temelor de cercetare, comisiile de avizare vor evalua:
    a) stadiul atins in derularea temei de cercetare, in raport cu obiectivele prevazute initial;
    b) valoarea si nivelul stiintific al rezultatelor obtinute pana in stadiul respectiv;
    c) masura in care rezultatele au fost difuzate (articole, carti, comunicari la simpozioane);
    d) modul de utilizare a fondurilor pana in stadiul respectiv.
    (4) In urma evaluarii etapelor intermediare de realizare a temei de cercetare, comisiile de avizare pot propune ordonatorului principal de credite:
    a) continuarea finantarii in conditiile prevazute initial;
    b) modificarea (cresterea sau reducerea) cuantumului sau frecventei transelor de finantare;
    c) sistarea finantarii in situatiile in care lucrarile de cercetare stiintifica nu mai pot continua din motive intemeiate, constatate de institutiile prevazute la art. 3 alin. (2) din prezentul regulament;
    d) sistarea finantarii si restituirea sumelor primite, precum si suportarea, potrivit legii, a prejudiciilor aduse, in cazul nerespectarii obligatiilor din contractul de grant.
    (5) La finalizarea grantului, realizatorul va depune un raport general asupra derularii temei de cercetare, care va cuprinde:
    a) contributia stiintifica si rezultatele obtinute (inclusiv documentatia elaborata);
    b) nivelul si aria de impact al rezultatelor (comparata cu abordari similare pe plan intern si extern, principalele modalitati de difuzare, impactul in lumea stiintifica si impactul economic previzibil);
    c) perspectivele de extindere si continuare a cercetarilor;
    d) precizarea modului de utilizare a fondurilor.
    (6) In cazul actiunilor sustinute prin granturi, raportul general depus la finalizarea acestora va prezenta:
    a) modul de derulare a actiunii;
    b) estimarea efectelor ulterioare derularii actiunii;
    c) precizarea modului de utilizare a fondurilor.
    (7) La etapa finala a grantului, comisiile de avizare vor examina raportul general si vor evalua, in mod special, rezultatele efectiv obtinute, comparativ cu prevederile initiale (inclusiv obtinerea titlului de doctor, obtinerea de brevete etc.).
    (8) Propunerile comisiilor de avizare, facute catre organismul central coordonator, la nivelul etapelor intermediare sau finale, devin operante prin clauze specifice prevazute prin contractul de grant.

    CAP. 6
    Finantarea lucrarilor efectuate pe parcursul temelor de cercetare pentru care s-au acordat granturi

    Art. 13
    (1) Prin prevederile contractuale se vor stabili:
    a) modalitatea de finantare a grantului;
    b) procedurile de punere in aplicare a recomandarilor comisiilor de avizare, conform art. 12 alin. (4) din prezentul regulament.
    (2) In cazul Ministerului Invatamantului, vor fi elaborate contracte-cadru cu institutiile in care se desfasoara activitati de cercetare stiintifica finantata prin granturi, cu anexe cuprinzand granturile acordate.
    (3) In scopul asigurarii continuitatii finantarii activitatilor de cercetare-dezvoltare se pot acorda sume in avans de pana la 30% din valoarea trimestriala a contractelor de cercetare-dezvoltare.
    Art. 14
    Pentru anul 1996, ordonatorii principali de credite vor vira creditele bugetare aprobate, aferente granturilor de cercetare stiintifica, de la titlul "Cheltuieli materiale si servicii" la titlul "Transferuri".



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 735/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 735 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 735/1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu