E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.72 din 27.02.2013

privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preşcolar şi stabilirea finanţării de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/preşcolar
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 133 din 13 martie 2013



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 104 alin. (2)-(4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 9 alin. (1) şi (3) din Legea-cadru a descentralizării nr. 195/2006,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată, prin bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi de învăţământ.(2) Finanţarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi a contribuţiilor aferente acestora pentru unităţile de învăţământ se face pe baza costului standard per elev/preşcolar. Nu sunt incluse în această categorie de cheltuieli cheltuielile pentru alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncă, precum şi cheltuielile salariale în natură, acestea nefăcând parte din finanţarea de bază.(3) Costul standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile prevăzute la alin. (2) se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, în funcţie de numărul de elevi/preşcolari, de limba de predare, de alţi indicatori specifici de învăţământ şi de mediul urban/rural.(4) Finanţarea cheltuielilor cu pregătirea profesională, a cheltuielilor cu evaluarea periodică a elevilor, precum şi a cheltuielilor prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“ se face pe baza costului standard per elev/preşcolar.(5) Costul standard per elev/preşcolar se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, în funcţie de mărimea şi tipul unităţilor de învăţământ, mediul urban/rural şi coeficienţii de temperatură pe zone geografice, după caz, pentru cheltuielile prevăzute la alin. (4).(6) Cheltuielile cu pregătirea profesională includ şi cheltuielile legate de formarea continuă şi evaluarea personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat. Articolul 2(1) Costul standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru coeficientul 1, corespunzător costului standard per elev din învăţământul gimnazial din mediul urban, este calculat potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 1.(2) Pentru anul 2013, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 2420 lei.(3) Costul standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora pentru unităţile de învăţământ, pentru anul 2013, sunt prevăzute în anexa nr. 2.(4) Costul standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora pentru unităţile de învăţământ sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 3, la valoarea costului standard per elev corespunzător coeficientului 1.(5) Unităţilor de învăţământ care au în componenţă şi clase cu elevi ce studiază în limba maternă a minorităţilor li se alocă suplimentar sume aferente coeficienţilor prevăzuţi în anexa nr. 3.(6) Costul standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru activitatea de cămine-cantine, se calculează în funcţie de numărul de elevi cazaţi din învăţământul gimnazial, liceal, postliceal şi profesional. Sumele se alocă unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică în a căror administrare se află căminele-cantinele, indiferent de unitatea de învăţământ preuniversitar de stat la care studiază elevii. Articolul 3(1) Costul standard per elev/preşcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“ este calculat potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 4.(2) Pentru anul 2013, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 301 lei.(3) Costurile standard per elev/preşcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor, precum şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“, pentru anul 2013, sunt prevăzute în anexa nr. 5.(4) Costurile standard per elev/preşcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“ sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 6, la valoarea costului standard corespunzător coeficientului 1. Capitolul IIModalitatea de alocare a finanţării de bază Articolul 4(1) Unităţile de învăţământ cu personalitate juridică transmit, până la data de 20 noiembrie a fiecărui an calendaristic, ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale de care aparţin şi inspectoratelor şcolare numărul de elevi/preşcolari pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, pentru întreaga unitate cu personalitate juridică, pe structura prevăzută în anexele nr. 2 şi 5. Directorii unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică răspund de corectitudinea datelor transmise. Pentru anul 2013, datele se transmit în termen de 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(2) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale transmit direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, până la data de 10 decembrie, datele primite de la unităţile de învăţământ potrivit alin. (1), pe structura prevăzută în anexele nr. 2 şi 5, atât pentru întreaga unitate administrativ-teritorială, cât şi pentru fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, în vederea repartizării sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată. Pentru anul 2013, datele se transmit în termen de 6 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. (3) Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată, aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti se face prin decizie a directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratului şcolar.(4) Stabilirea nivelului sumelor aferente unei unităţi administrativ-teritoriale se face prin înmulţirea numărului de elevi/preşcolari cu costurile standard prevăzute în anexele nr. 2 şi 5.(5) Pentru unităţile de învăţământ din zonele izolate în care, din cauze obiective, numărul de elevi este redus, pot fi alocate sume suplimentare. Articolul 5(1) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale răspund de repartizarea sumelor pe unităţi de învăţământ, pe baza numărului de elevi/preşcolari şi a costurilor standard prevăzute în anexele nr. 2 şi 5, şi le supun aprobării autorităţilor deliberative.(2) Ordonatorul principal de credite şi directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în calitate de ordonator de credite, răspund de încadrarea în bugetul aprobat pe baza costurilor standard per elev/preşcolar.(3) Plata cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi a contribuţiilor aferente acestora se face pe baza statelor de plată ale unităţilor de învăţământ, verificate şi validate de către inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, potrivit precizărilor aprobate prin ordin comun al ministrului educaţiei naţionale, al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice şi al ministrului finanţelor publice. Articolul 6Pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1, autorităţile administraţiei publice locale pot aloca, pe lângă sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată, şi sume din bugetele proprii ale acestora. Articolul 7Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică pentru învăţământul special şi centrele de resurse şi asistenţă educaţională, finanţarea acestora realizându-se în conformitate cu prevederile art. 110 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 8Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Mihnea Cosmin Costoiu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea
ANEXA Nr. 1METODOLOGIA DE CALCUL pentru determinarea costului standard per elev/preşcolar, pentru coeficientul 1, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora Capitolul ICostul standard per elev/preşcolar, pentru coeficientul 1, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora Articolul 1(1) Prin cost standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora se înţelege suma medie necesară acoperirii cheltuielilor de bază cu pregătirea unui elev/preşcolar pe parcursul unui an calendaristic.(2) Costul standard per elev/preşcolar se calculează anual. Atunci când nu sunt modificări de la un an la altul ale elementelor care au stat la baza costului standard per elev/preşcolar se poate menţine costul standard din anul precedent.(3) Modelul de referinţă pentru calcularea costului standard per elev/preşcolar îl reprezintă elevul din nivelul de învăţământ gimnazial din mediul urban. Articolul 2Costul standard per elev/preşcolar se calculează prin însumarea tuturor componentelor care intră în cadrul cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, în cuantum corespunzător pentru un elev/preşcolar care urmează un proces didactic conform standardelor de calitate specificate prin lege. Articolul 3Costul standard per elev/preşcolar se obţine ca sumă între costul standard pentru personalul didactic de predare şi costul standard pentru alte categorii de personal, respectiv directorii şi directorii adjuncţi de unităţi de învăţământ, pentru activitatea degrevată, de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul didactic auxiliar şi personalul nedidactic. Capitolul IICostul standard per elev/preşcolar pentru personalul didactic de predare Articolul 4Principala componentă a costului standard o reprezintă cheltuielile cu personalul de predare, respectiv costul standard pentru personalul didactic de predare per elev/preşcolar, şi reprezintă cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic raportate la numărul mediu de elevi pe cadru didactic. Articolul 5(1) Costul standard pentru personalul didactic de predare se determină potrivit formulei: cost standard pentru personalul didactic de predare = cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic raportate la numărul de elevi pe cadru didactic.(2) Salariul mediu anual reprezintă salariul de încadrare la care se adaugă sporurile şi indemnizaţiile, precum şi contribuţiile angajatorului către bugete.(3) Cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic se determină ca medie ponderată a cheltuielilor cu fiecare categorie de cadre didactice, ponderate cu procentul existent al membrilor din categoria respectivă în sistemul actual din învăţământul românesc gimnazial.(4) Valoarea cheltuielilor salariale pentru fiecare categorie este determinată pe baza reglementărilor legale în vigoare. În cadrul cheltuielilor salariale brute sunt incluse toate tipurile de cheltuieli: salarii, sporuri, sume compensatorii, contribuţii şi alte drepturi salariale în bani care fac obiectul finanţării de bază, potrivit dispoziţiilor art. 104 alin. (2) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 6(1) Raportul elevi-cadre didactice, respectiv numărul mediu de elevi pe cadru didactic, se determină potrivit formulei: elevi pe cadru didactic = medie elevi (clasa) x ore pe săptămână (cadru didactic)/ore pe săptămână (elev), prin multiplicarea numărului mediu de elevi pe clasă cu norma didactică, raportând rezultatul la numărul mediu de ore ale unui elev pe săptămână, stabilit conform prevederilor planurilor-cadru.(2) Pentru numărul de elevi pe clasă se folosesc valorile medii stabilite prin lege, diminuate, după caz, pentru mediul rural.(3) Numărul de ore pentru un cadru didactic pe săptămână, respectiv norma didactică, reprezintă numărul de ore pe săptămână pe care trebuie să le predea la o clasă un cadru didactic pentru o normă întreagă. Norma didactică este considerată cea standard, excepţiile fiind integrate prin creşterea proporţională a cheltuielilor salariale. Pentru numărul de ore este utilizată valoarea specificată de planurile-cadru. Capitolul IIICostul standard pentru alte categorii de personal Articolul 7Personalul, altul decât cadrele didactice de predare, ale cărui salarii trebuie incluse în costul standard per elev/preşcolar este format din: a)directori de unităţi de învăţământ; b)directori adjuncţi de unităţi de învăţământ; c)personalul didactic auxiliar; d)personalul nedidactic. Articolul 8Metodologia de repartizare a finanţării de bază are în vedere aplicarea standardelor de calitate pentru învăţământul preuniversitar, actele normative care reglementează salarizarea personalului didactic şi nedidactic, reglementările privind volumul şi structura personalului nedidactic, precum şi schimbările curriculare cu impact asupra procesului didactic. Articolul 9(1) Informaţiile specifice, precum numărul şi structura elevilor fizici pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, sunt transmise de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, până la data de 20 noiembrie a fiecărui an, pentru fundamentarea bugetului pe anul calendaristic următor.(2) Repartizarea alocaţiei bugetare pentru finanţarea de bază a învăţământului preuniversitar pe entităţi, respectiv judeţe, autorităţi locale, şcoli cu personalitate juridică, se face pe baza cuantumului total al sumei alocate şi a informaţiilor specifice, prevăzute la alin. (1). Articolul 10(1) Repartizarea sumelor se realizează luându-se în calcul numărul de elevi fizici pe diferite niveluri de învăţământ, medii de învăţământ, respectiv urban/rural, filieră, profil, limba de predare, cu o eventuală ajustare în funcţie de densitatea populaţiei şcolare şi/sau a elevilor în clasă, pe baza coeficienţilor de diferenţiere a costurilor per elev/preşcolar.(2) Coeficienţii de diferenţiere prevăzuţi la alin. (1) se calculează pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu şi mediu de învăţământ, respectiv urban/rural. ANEXA Nr. 2Costurile standard per elev/preşcolar pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru anul 2013

Nr. crt. Nivel/filieră/profil Forma de învăţământ Număr mediu de elevi pe clasă Standarde de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri -lei- Standarde de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri (pentru învăţământul în limbile minorităţilor) -lei-
Urban Rural Urban Rural Urban Rural
1 Învăţământ preşcolar cu program normal Zi 20 18 1605 1755 1605 1755
2 Învăţământ preşcolar cu program prelungit/săptămânal Zi 20 20 2943 2943 2943 2943
3 Învăţământ primar Zi 24 18 1847 2200 2259 2612
3.1 Învăţământ primar - integrat* Zi 3139 3139 3551 3551
4 Învăţământ primar „step-by-step“ Zi 24 24 2943 2943 3355 3355
5 Învăţământ primar „A doua şansă“ - 15 12 1423 1714 1835 2126
6 Învăţământ primar vocaţional (altul decât specializarea muzică) Zi 24 20 2324 2779 2683 3138

* Standardele de cost se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în unităţi de învăţământ de masă.

Nr. crt. Nivel/filieră/profil Forma de învăţământ Număr mediu de elevi pe clasă Standarde de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri -lei- Standarde de cost pe elev, pe medii şi pe niveluri (pentru învăţământul în limbile minorităţilor) -lei-
Urban Rural Urban Rural Urban Rural
7 Învăţământ primar cu specializarea muzică Zi 24 24 4114 4114 4356 4356
7.1 Învăţământ primar cu specializarea muzică în regim suplimentar Zi 2026 2026 2026 2026
8 Învăţământ gimnazial Zi 25 20 2420 2783 2767 3130
8.1 Învăţământ gimnazial - integrat* Zi 4114 4114 4461 4461
9 Învăţământ gimnazial „A doua şansă“ - 18 15 1612 1936 1959 2283
10 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) Zi 25 20 2904 3316 3219 3631
10.1 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) în regim suplimentar Zi 484 484 484 484
11 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică Zi 25 25 5082 5082 5324 5324
11.1 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică în regim suplimentar Zi 2420 2420 2420 2420
12 Învăţământ gimnazial Fr 25 22 981 1162 1328 1509
13 Învăţământ liceal teoretic Zi 28 28 2420 2420 2711 2711
14 Învăţământ liceal teoretic Seral 28 28 1794 1794 2085 2085
15 Învăţământ liceal tehnologic, militar, pedagogic şi teologic Zi 28 28 2503 2503 2794 2794
16 Învăţământ liceal tehnologic Seral 28 28 1951 1951 2242 2242
17 Învăţământ liceal de arte plastice şi vizuale, coreografie, teatru, arhitectură şi sportiv Zi 28 28 3195 3195 3486 3486
18 Învăţământ liceal cu specializarea muzică Zi 28 28 6776 6776 7067 7067
19 Învăţământ liceal Fr 28 28 944 944 1235 1235
20 Învăţământ profesional (inclusiv an de completare) Zi 28 28 2650 2650 2892 2892
21 Învăţământ postliceal/maiştri Zi 28 28 2650 2650 2650 2650
22 Cantine-cămine (elevi cazaţi) 959 959 959 959

* Standardele de cost se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în unităţi de învăţământ de masă. ANEXA Nr. 3Coeficienţii de diferenţiere pentru costurile standard per elev/preşcolar şi coeficienţii de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora

Nr. crt. Nivel/filieră/profil Forma de învăţământ Coeficienţi de diferenţiere ai standardelor de cost pe medii şi pe niveluri, faţă de coeficientul 1 (urban gimnazial) Coeficienţi de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor
Urban Rural Urban Rural
1 Învăţământ preşcolar cu program normal Zi 0,663 0,725 0,000 0,000
2 Învăţământ preşcolar cu program prelungit/săptămânal Zi 1,216 1,216 0,000 0,000
3 Învăţământ primar Zi 0,763 0,909 0,170 0,170
3.1 Învăţământ primar - integrat* Zi 1,297 1,297 0,170 0,170
4 Învăţământ primar „step-by-step“ Zi 1,216 1,216 0,170 0,170
5 Învăţământ primar „A doua şansă“ - 0,588 0,708 0,170 0,170
6 Învăţământ primar vocaţional (altul decât specializarea muzică) Zi 0,960 1,148 0,148 0,148

* Coeficienţii de diferenţiere se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în unităţi de învăţământ de masă.

Nr. crt. Nivel/filieră/profil Forma de învăţământ Coeficienţi de diferenţiere ai standardelor de cost pe medii şi pe niveluri, faţă de coeficientul 1 (urban gimnazial) Coeficienţi de corecţie pentru învăţământul în limbile minorităţilor
Urban Rural Urban Rural
7 Învăţământ primar cu specializarea muzică Zi 1,700 1,700 0,100 0,100
7.1 Învăţământ primar cu specializarea muzică în regim suplimentar Zi 0,837 0,837 0,000 0,000
8 Învăţământ gimnazial Zi 1,000 1,150 0,143 0,143
8.1 Învăţământ gimnazial - integrat* Zi 1,700 1,700 0,143 0,143
9 Învăţământ gimnazial „A doua şansă“ - 0,666 0,800 0,143 0,143
10 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) Zi 1,200 1,370 0,130 0,130
10.1 Învăţământ gimnazial vocaţional (altul decât specializarea muzică) în regim suplimentar Zi 0,200 0,200 0,000 0,000
11 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică Zi 2,100 2,100 0,100 0,100
11.1 Învăţământ gimnazial cu specializarea muzică în regim suplimentar Zi 1,000 1,000 0,000 0,000
12 Învăţământ gimnazial Fr 0,405 0,480 0,143 0,143
13 Învăţământ liceal teoretic Zi 1,000 1,000 0,120 0,120
14 Învăţământ liceal teoretic Seral 0,741 0,741 0,120 0,120
15 Învăţământ liceal tehnologic, militar, pedagogic şi teologic Zi 1,034 1,034 0,120 0,120
16 Învăţământ liceal tehnologic Seral 0,806 0,806 0,120 0,120
17 Învăţământ liceal de arte plastice şi vizuale, coreografie, teatru, arhitectură şi sportiv Zi 1,320 1,320 0,120 0,120
18 Învăţământ liceal cu specializarea muzică Zi 2,800 2,800 0,120 0,120
19 Învăţământ liceal Fr 0,390 0,390 0,120 0,120
20 Învăţământ profesional (inclusiv an de completare) Zi 1,095 1,095 0,100 0,100
21 Învăţământ postliceal/maiştri Zi 1,095 1,095 0,000 0,000
22 Cantine-cămine (elevi cazaţi) 0,396 0,396 0,000 0,000

* Coeficienţii de diferenţiere se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi în unităţi de învăţământ de masă. ANEXA Nr. 4FUNDAMENTAREA costului standard per elev/preşcolar, pentru coeficientul 1, pentru cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“ Articolul 1Termeni şi definiţii(1) Criteriul de calcul reprezintă mulţimea elementelor de aceeaşi natură care influenţează variaţia cheltuielilor cu pregătirea profesională, a cheltuielilor cu evaluarea periodică a elevilor, precum şi a cheltuielilor prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, la nivel naţional.(2) Criteriile de calcul reprezentative sunt acele criterii de calcul considerate a influenţa în mod direct variaţia cheltuielilor cu pregătirea profesională, cu evaluarea periodică a elevilor şi a cheltuielilor prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“, la nivel naţional.(3) Criteriile de calcul suplimentare sunt acele criterii de calcul necesare determinării cu acurateţe sporită a costului standard per elev/preşcolar, considerate a influenţa în mod indirect variaţia cheltuielilor materiale, generând coeficienţi specifici de corecţie.(4) Criteriile de calcul reprezentative sunt folosite la determinarea costului standard pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1), pentru coeficientul 1.(5) Criteriile de calcul reprezentative sunt folosite la determinarea coeficienţilor de corecţie aferenţi costului standard pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1). Articolul 2Criterii de calcul Criteriile de calcul utilizate, care generează variaţia cheltuielilor materiale la nivel naţional, sunt: a)criteriul de calcul 1: praguri numerice de elevi/preşcolari cumulat, în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din România; b)criteriul de calcul 2: tipurile de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat din România; c)criteriul de calcul 3: mediul administrativ-teritorial în care este localizată unitatea de învăţământ; d)criteriul de calcul 4: zona de temperatură în care este încadrat judeţul unde este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, conform hărţii de temperaturi medii multianuale elaborate de către Administraţia Naţională de Meteorologie. Criteriul de calcul 4 generează coeficienţi de corecţie specifici prezentaţi în anexa nr. 5 la hotărâre. Articolul 3Sunt considerate trei criterii de calcul reprezentative, criteriile 1-3, şi un criteriu de calcul suplimentar, respectiv criteriul 4. Articolul 4(1) Criteriul de calcul 1 stabileşte intervalul în care se încadrează unitatea de învăţământ preuniversitar de stat în funcţie de numărul de elevi/preşcolari.

Criteriul de calcul 1
1 - 300 elevi/preşcolari
301 - 800 elevi/preşcolari
peste 800 elevi/preşcolari

(2) Criteriul de calcul 2 stabileşte tipurile de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat.

Criteriul de calcul 2*)
Grădiniţă
Şcoală gimnazială
Liceu tehnologic
Liceu
Colegiu
Şcoală postliceală
Şcoală profesională

*) Pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat care au în componenţa lor mai multe tipuri de învăţământ, conform clasificaţiei de la criteriul de calcul 2, se va lua în calcul nivelul cel mai înalt de învăţământ. Unităţile de învăţământ care şcolarizează elevi în învăţământul primar sunt incluse la categoria şcoli gimnaziale. (3) Criteriul de calcul 3 stabileşte mediul administrativ-teritorial în care este localizată unitatea de învăţământ, respectiv mediul urban şi mediul rural.(4) Criteriul de calcul 4 stabileşte zona de temperatură în care este încadrat judeţul unde este situată unitatea de învăţământ preuniversitar de stat, conform hărţii temperaturilor medii multianuale elaborate de Administraţia Naţională de Meteorologie.

Criteriul de calcul 4*)
Zona 1 - Călăraşi, Constanţa, Dolj, Giurgiu, Olt, Tulcea, Teleorman
Zona 2 - Arad, Bucureşti, Brăila, Dâmboviţa, Gorj, Galaţi, Ilfov, Ialomiţa, Mehedinţi, Timiş
Zona 3 - Argeş, Bihor, Buzău, Iaşi, Prahova, Satu Mare, Vaslui
Zona 4 - Botoşani, Cluj, Mureş, Sălaj, Vrancea
Zona 5 - Alba, Bacău, Braşov, Caraş-Severin, Neamţ, Sibiu, Vâlcea
Zona 6 - Bistriţa-Năsăud, Covasna, Hunedoara, Harghita, Maramureş, Suceava

*) Clasificaţia zonelor de temperatură conform hărţii temperaturilor medii multianuale elaborate de Administraţia Naţională de Meteorologie. Articolul 5Coeficienţii de corecţie sunt determinaţi utilizându-se o metodologie unică de calcul pe baza criteriilor de calcul reprezentative stabilite la art. 3. Coeficienţii de corecţie sunt prezentaţi în anexa nr. 5 la hotărâre. Articolul 6Procedura de calcul al costului standard pentru cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“, pentru coeficientul 1(1) Etapele de calcul al valorilor cheltuielii medii pentru fiecare element al criteriilor de calcul sunt următoarele:Etapa 1: se utilizează datele privind cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), referitoare la un exerciţiu bugetar finalizat. Etapa 2: se iau în calcul cheltuielile, conform clasificaţiei bugetare, prevăzute la art. 104 alin. (2) lit. b), c) şi d) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Etapa 3: se utilizează succesiv criteriile de calcul 1, 2, 3, respectiv elementele acestora, definite la art. 4. Etapa 4: se determină numărul unităţilor de învăţământ atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor în funcţie de mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 5: se determină cheltuielile aferente unităţilor de învăţământ stabilite la etapa 4, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor cuantificate pe mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 6: se determină numărul total de elevi/preşcolari, corespunzător numărului unităţilor de învăţământ determinate la etapa 4, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor în funcţie de mediul unităţii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative. Etapa 7: se determină cheltuiala medie per elev/preşcolar pentru fiecare criteriu de calcul reprezentativ, respectiv pentru fiecare element al criteriului de calcul reprezentativ utilizat. (2) Agregarea rezultatelor obţinute în vederea calculării costului standard per elev/preşcolar privind „cheltuielile materiale“ - coeficientul 1Etapa 1: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel naţional pentru fiecare element al criteriului. Etapa 2: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean pentru fiecare element al criteriului. Etapa 3: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul urban, pentru fiecare element al criteriului. Etapa 4: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul rural, pentru fiecare element al criteriului. Etapa 5: utilizând cele 4 valori medii obţinute pentru fiecare criteriu de calcul, reprezentând cheltuielile medii per elev/preşcolar, pe cele 4 paliere analizate, respectiv naţional, judeţean, judeţean urban şi judeţean rural, se calculează o medie, obţinând astfel câte un cost mediu per elev/preşcolar specific fiecărui criteriu. Etapa 6: pentru a obţine costul standard pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), pentru coeficientul 1, se realizează media dintre costurile medii specifice fiecărui criteriu. ANEXA Nr. 5Costurile standard per elev/preşcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor, precum şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“, pentru anul 2013 lei -

Criteriul 1: Praguri numerice Criteriul 2: Tipuri de unităţi Criteriul 3: Mediu urban/rural Cost standard per elev/preşcolar/an, conform zonei de temperatură
Zona 1 Zona 2 Zona 3 Zona 4 Zona 5 Zona 6
1-300 Grădiniţă Urban 323 326 333 342 352 362
Rural 277 280 286 294 302 311
Şcoală gimnazială Urban 310 313 319 328 337 347
Rural 264 267 272 280 288 296
Liceu tehnologic Urban 319 322 329 338 348 357
Rural 274 276 282 290 298 306
Liceu Urban 343 347 353 364 374 384
Rural 298 301 307 316 325 333
Colegiu Urban 351 355 362 373 383 394
Rural 306 309 315 324 334 343
Şcoală postliceală Urban 241 244 248 256 263 270
Rural 196 198 202 207 213 219
Şcoală profesională Urban 296 299 305 314 323 332
Rural 251 253 258 266 273 281
301-800 Grădiniţă Urban 324 328 334 344 354 363
Rural 279 282 287 296 304 312
Şcoală gimnazială Urban 311 314 320 330 339 348
Rural 266 268 274 282 290 298
Liceu tehnologic Urban 321 324 330 340 349 359
Rural 275 278 283 292 300 308
Liceu Urban 345 348 355 365 376 386
Rural 299 302 308 317 326 335
Colegiu Urban 353 357 364 374 385 395
Rural 308 311 317 326 335 344
Şcoală postliceală Urban 243 245 250 257 264 272
Rural 197 199 203 209 215 221
Şcoală profesională Urban 298 301 307 315 324 333
Rural 252 255 260 267 275 282
peste 800 Grădiniţă Urban 328 331 338 347 357 367
Rural 282 285 291 299 308 316
Şcoală gimnazială Urban 314 318 324 333 343 352
Rural 269 272 277 285 293 301
Liceu tehnologic Urban 324 327 334 343 353 363
Rural 278 281 287 295 303 312
Liceu Urban 348 352 358 369 379 390
Rural 303 306 312 321 330 339
Colegiu Urban 356 360 367 378 388 399
Rural 311 314 320 330 339 348
Şcoală postliceală Urban 246 248 253 261 268 275
Rural 201 203 207 213 219 225
Şcoală profesională Urban 301 304 310 319 328 337
Rural 256 258 263 271 278 286
Zone de temperatură:
Zona 1 - Călăraşi, Constanţa, Dolj, Giurgiu, Olt, Tulcea, Teleorman
Zona 2 - Arad, Bucureşti, Brăila, Dâmboviţa, Gorj, Galaţi, Ilfov, Ialomiţa, Mehedinţi, Timiş
Zona 3 - Argeş, Bihor, Buzău, Iaşi, Prahova, Satu Mare, Vaslui
Zona 4 - Botoşani, Cluj, Mureş, Sălaj, Vrancea
Zona 5 - Alba, Bacău, Braşov, Caraş-Severin, Neamţ, Sibiu, Vâlcea
Zona 6 - Bistriţa-Năsăud, Covasna, Hunedoara, Harghita, Maramureş, Suceava

ANEXA Nr. 6Coeficienţii de diferenţiere pentru costurile standard per elev/preşcolar privind cheltuielile cu pregătirea profesională, cheltuielile cu evaluarea periodică a elevilor şi cheltuielile prevăzute la articolul bugetar „bunuri şi servicii“

Criteriul 1: Praguri numerice Criteriul 2: Tipuri de unităţi Criteriul 3: Mediu urban/rural Coeficient final, conform zonei de temperatură
Zona 1 Zona 2 Zona 3 Zona 4 Zona 5 Zona 6
1-300 Grădiniţă Urban 1,0710 1,0817 1,1031 1,1352 1,1674 1,1995
Rural 0,9201 0,9293 0,9477 0,9753 1,0029 1,0305
Şcoală gimnazială Urban 1,0270 1,0373 1,0578 1,0886 1,1194 1,1502
Rural 0,8761 0,8849 0,9024 0,9287 0,9550 0,9813
Liceu tehnologic Urban 1,0582 1,0688 1,0899 1,1217 1,1534 1,1851
Rural 0,9073 0,9164 0,9345 0,9617 0,9889 1,0162
Liceu Urban 1,1386 1,1500 1,1727 1,2069 1,2411 1,2752
Rural 0,9877 0,9976 1,0173 1,0470 1,0766 1,1062
Colegiu Urban 1,1661 1,1778 1,2011 1,2361 1,2711 1,3061
Rural 1,0152 1,0254 1,0457 1,0762 1,1066 1,1371
Şcoală postliceală Urban 0,7995 0,8075 0,8235 0,8474 0,8714 0,8954
Rural 0,6486 0,6551 0,6681 0,6875 0,7070 0,7264
Şcoală profesională Urban 0,9821 0,9919 1,0115 1,0410 1,0705 1,0999
Rural 0,8312 0,8395 0,8561 0,8811 0,9060 0,9310
301-800 Grădiniţă Urban 1,0760 1,0868 1,1083 1,1406 1,1728 1,2051
Rural 0,9251 0,9344 0,9529 0,9806 1,0084 1,0361
Şcoală gimnazială Urban 1,0320 1,0423 1,0630 1,0939 1,1249 1,1559
Rural 0,8811 0,8900 0,9076 0,9340 0,9604 0,9869
Liceu tehnologic Urban 1,0632 1,0738 1,0951 1,1270 1,1589 1,1908
Rural 0,9123 0,9214 0,9397 0,9670 0,9944 1,0218
Liceu Urban 1,1436 1,1550 1,1779 1,2122 1,2465 1,2808
Rural 0,9927 1,0026 1,0225 1,0523 1,0821 1,1118
Colegiu Urban 1,1711 1,1829 1,2063 1,2414 1,2765 1,3117
Rural 1,0203 1,0305 1,0509 1,0815 1,1121 1,1427
Şcoală postliceală Urban 0,8045 0,8125 0,8286 0,8528 0,8769 0,9010
Rural 0,6536 0,6602 0,6732 0,6928 0,7124 0,7320
Şcoală profesională Urban 0,9871 0,9970 1,0167 1,0463 1,0759 1,1056
Rural 0,8362 0,8446 0,8613 0,8864 0,9115 0,9366
Criteriul 1: Praguri numerice Criteriul 2: Tipuri de unităţi Criteriul 3: Mediu urban/rural Coeficient final, conform zonei de temperatură
Zona 1 Zona 2 Zona 3 Zona 4 Zona 5 Zona 6
peste 800 Grădiniţă Urban 1,0870 1,0979 1,1197 1,1523 1,1849 1,2175
Rural 0,9362 0,9455 0,9643 0,9923 1,0204 1,0485
Şcoală gimnazială Urban 1,0431 1,0535 1,0744 1,1057 1,1370 1,1682
Rural 0,8922 0,9011 0,9190 0,9457 0,9725 0,9993
Liceu tehnologic Urban 1,0742 1,0850 1,1065 1,1387 1,1709 1,2032
Rural 0,9234 0,9326 0,9511 0,9788 1,0065 1,0342
Liceu Urban 1,1547 1,1662 1,1893 1,2239 1,2586 1,2932
Rural 1,0038 1,0138 1,0339 1,0640 1,0941 1,1242
Colegiu Urban 1,1822 1,1940 1,2177 1,2531 1,2886 1,3241
Rural 1,0313 1,0416 1,0623 1,0932 1,1241 1,1551
Şcoală postliceală Urban 0,8155 0,8237 0,8400 0,8645 0,8889 0,9134
Rural 0,6647 0,6713 0,6846 0,7045 0,7245 0,7444
Şcoală profesională Urban 0,9982 1,0081 1,0281 1,0580 1,0880 1,1179
Rural 0,8473 0,8558 0,8727 0,8981 0,9235 0,9490
Zone de temperatură:
Zona 1 - Călăraşi, Constanţa, Dolj, Giurgiu, Olt, Tulcea, Teleorman
Zona 2 - Arad, Bucureşti, Brăila, Dâmboviţa, Gorj, Galaţi, Ilfov, Ialomiţa, Mehedinţi, Timiş
Zona 3 - Argeş, Bihor, Buzău, Iaşi, Prahova, Satu Mare, Vaslui
Zona 4 - Botoşani, Cluj, Mureş, Sălaj, Vrancea
Zona 5 - Alba, Bacău, Braşov, Caraş-Severin, Neamţ, Sibiu, Vâlcea
Zona 6 - Bistriţa-Năsăud, Covasna, Hunedoara, Harghita, Maramureş, Suceava


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 72/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 72 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu