Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 563 din 15 iulie 1999

privind aprobarea Strategiei nationale de privatizare pentru anul 1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 343 din 20 iulie 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 4^1 alin. (2) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Strategia nationala de privatizare pentru anul 1999, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Agentia Romana de Dezvoltare, Ministerul Industriei si Comertului, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului, Departamentul pentru Administratie Publica Locala, Agentia Nationala pentru Comunicatii si Informatica, Agentia Nationala pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, Autoritatea Nationala pentru Turism, Ministerul Sanatatii, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul Culturii, precum si Fondul Proprietatii de Stat vor aduce la indeplinire Strategia nationala de privatizare pentru anul 1999.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Presedintele
                       Agentiei Romane de Dezvoltare,
                       Sorin Fodoreanu

                       Ministrul industriei
                       si comertului,
                       Radu Berceanu

                       p. Ministrul agriculturii
                       si alimentatiei,
                       Stefan Pete,
                       secretar de stat

                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Romica Tomescu

                       Ministrul sanatatii,
                       Hajdu Gabor

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul apararii nationale,
                       Constantin Degeratu,
                       secretar de stat

                       Ministrul educatiei nationale,
                       Andrei Marga

                       Ministrul culturii,
                       Ion Caramitru

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Vlad Rosca

                       Presedintele Agentiei Nationale
                       pentru Comunicatii si Informatica,
                       Sergiu Stelian Iliescu

                       p. Presedintele Agentiei Nationale
                       pentru Stiinta, Tehnologie
                       si Inovare,
                       Mircea Pusca,
                       vicepresedinte

                       p. Presedintele
                       Autoritatii Nationale pentru Turism,
                       Anton Dorin,
                       vicepresedinte

                       Presedintele
                       Consiliului de administratie
                       al Fondului Proprietatii de Stat,
                       Radu Sarbu

    ANEXA 1

             STRATEGIA NATIONALA DE PRIVATIZARE PENTRU ANUL 1999

    CAP. 1
    Obiectivele procesului de privatizare in anul 1999

    In anul 1999 se va actiona, cu precadere, pentru maximizarea eforturilor necesare in vederea finalizarii procesului de privatizare, prin utilizarea acelor metode de privatizare competitive si transparente, care sa asigure transferarea accelerata a proprietatii statului in proprietate privata si eficientizarea procesului de restructurare a societatilor comerciale mari care inregistreaza pierderi, inclusiv a celor provenite din regii autonome, in vederea cresterii atractivitatii acestora la privatizare.
    Principalele obiective ale procesului de privatizare sunt:
    - accentuarea aspectelor cantitative si calitative ale procesului de privatizare, prin promovarea metodelor de privatizare care conduc la o concurenta sporita intre potentialii cumparatori si la cresterea ritmului de vanzare a actiunilor;
    - asigurarea transparentei tranzactiilor si a egalitatii de sanse a potentialilor investitori - romani si straini - prin utilizarea licitatiei cu strigare si a ofertei publice pe pietele de capital, in cazul vanzarii actiunilor societatilor mici si mijlocii;
    - cresterea ponderii capitalului social privatizat fata de capitalul social total al societatilor comerciale;
    - dinamizarea procesului de privatizare prin divizarea societatilor comerciale mari, dupa caz, pe structura activelor sau activitatilor existente, si privatizarea rapida a societatilor comerciale mici si mijlocii rezultate;
    - incurajarea preocuparilor investitionale ale noilor proprietari, in vederea relansarii rapide a respectivelor societati comerciale si a protectiei mediului inconjurator;
    - sporirea atractivitatii ofertei de actiuni prin restructurarea activitatii societatilor comerciale care fac obiectul privatizarii, inclusiv prin reesalonarea datoriilor restante ale acestora, potrivit legii;
    - separarea activitatilor neviabile, care nu prezinta interes pentru privatizare, conform studiilor de restructurare elaborate, si inchiderea operationala, totala sau partiala, a activelor aferente, in scopul vanzarii ulterioare a acestora.
    Pentru realizarea acestor obiective se va actiona in urmatoarele directii:
    - oferirea la vanzare a actiunilor detinute de stat la toate societatile comerciale privatizabile, inclusiv a celor infiintate prin restructurarea regiilor autonome de interes national si local;
    - asigurarea unui cadru modern si eficient de informare, promovare si dezvoltare a relatiilor cu potentialii investitori, persoane fizice sau juridice, romane sau straine;
    - atragerea capitalului autohton si strain prin diversificarea metodelor de vanzare a actiunilor pe pietele organizate de capital sau prin intermedierea vanzarilor de catre banci internationale de investitii/alti agenti de privatizare;
    - cresterea ponderii societatilor comerciale mari in numarul total al societatilor comerciale privatizate si, implicit, a ponderii capitalului social vandut fata de capitalul social total detinut de stat la societatile comerciale;
    - accelerarea restructurarii si privatizarii bancilor cu capital de stat, prin finalizarea privatizarii Bancii Romane de Dezvoltare - S.A. si a Banc Post - S.A., si pregatirea pentru privatizare a Bancii Romane de Comert Exterior - Bancorex - S.A., a Bancii Agricole - S.A. si a Bancii Comerciale Romane - S.A.;
      - privatizarea tuturor societatilor de asigurare-reasigurare;
      - pastrarea actiunii nominative de control la societatile comerciale cu caracter strategic, in scopul realizarii controlului legat de protejarea intereselor de stat sau pentru diminuarea efectelor instaurarii unui monopol privat in anumite domenii de activitate considerate vitale pentru economie.

    CAP. 2
    Cadrul institutional si legislativ

    2.1. Cadrul institutional
    Competentele si atributiile in legatura cu procesul de privatizare apartin Guvernului, Agentiei Romane de Dezvoltare si institutiilor publice implicate, dupa cum urmeaza:
    - Guvernul Romaniei asigura infaptuirea politicii de privatizare, coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor publice implicate in procesul de privatizare.
    - Agentia Romana de Dezvoltare, in subordinea Guvernului, functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu responsabilitati privind:
      - promovarea strategiei nationale de privatizare, pe baza propunerilor ministerelor de resort, ale autoritatilor administratiei publice locale, ale altor institutii si organisme implicate in procesul de privatizare, in scopul asigurarii corelarii cu strategiile de dezvoltare elaborate de acestea;
      - elaborarea proiectelor de acte normative in domeniul privatizarii;
      - atragerea si promovarea investitiilor straine, in scopul privatizarii societatilor comerciale;
      - armonizarea politicilor de restructurare si de privatizare elaborate de ministerele care au in coordonare companii si societati nationale, precum si societati comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome;
      - monitorizarea derularii si finalizarii procesului de privatizare.
    - Institutiile publice implicate, respectiv Fondul Proprietatii de Stat, ministerele de resort si autoritatile administratiei publice locale realizeaza intregul proces de privatizare. In acest scop institutia publica implicata:
      - exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar a statului sau a autoritatilor administratiei publice locale;
      - ia toate masurile necesare pentru realizarea procesului de privatizare a societatilor comerciale.
    Totodata institutiile publice implicate au dreptul sa contracteze cu persoane fizice sau juridice, romane ori straine, servicii de asistenta de specialitate in domeniul privatizarii, restructurarii si lichidarii.
    - Fondul Proprietatii de Stat, ca institutie de interes public in subordinea Guvernului, actioneaza pentru diminuarea implicarii in economie a statului si a autoritatilor administratiei publice locale, prin vanzarea actiunilor detinute de acestea, si exercita atributiile prevazute pentru institutiile publice implicate, cu privire la societatile comerciale, altele decat cele de interes strategic, sau, prin exceptie, la acele societati strategice pentru care Guvernul hotaraste in acest sens.
    - Ministerele de resort detin, in numele statului, actiunile companiilor/societatilor nationale si societatilor comerciale, pe care le au in portofoliu, rezultate din reorganizarea regiilor autonome de interes national, si exercita drepturile decurgand din calitatea de actionar la aceste societati, luand toate masurile necesare pentru realizarea procesului de privatizare a societatilor respective.
    - Autoritatile administratiei publice locale detin actiunile societatilor comerciale, infiintate in baza prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 69/1991*), precum si ale societatilor comerciale pe care le au in portofoliu, rezultate din reorganizarea regiilor autonome de interes local, exercita drepturile decurgand din calitatea de actionar la aceste societati si dispun, dupa caz, asupra modului de privatizare a societatilor comerciale respective.
------------
    *) Legea nr. 69/1991 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 79 din 18 aprilie 1996.

    2.2. Cadrul legislativ
    2.2.1. Masuri pentru perfectionarea cadrului legislativ
    In scopul eficientizarii si accelerarii procesului de privatizare s-au realizat actualizarea si completarea cadrului legislativ, prin modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, urmarindu-se eliminarea acelor dispozitii care au intarziat si chiar blocat procesul de privatizare. In acest sens a fost promulgata Legea nr. 99/1999 privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice.
    De asemenea, s-au operat modificari ale altor prevederi legislative cu privire la domeniile conexe procesului de privatizare, in scopul atragerii investitorilor romani si straini, atat prin prevederile Legii nr. 99/1999 (modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, a Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, a Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului), cat si prin alte reglementari (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/1999 privind administrarea companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/1999 privind unele masuri pentru dezvoltarea activitatii economice).
    2.2.2. Metode si tehnici de privatizare
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale, detinute de stat si de autoritatile administratiei publice locale, catre persoane fizice si/sau juridice, romane sau straine, se va face prin toate metodele reglementate de prevederile legale in vigoare (oferta publica si alte metode specifice pietei de capital, negociere, licitatie cu strigare sau in plic, certificate de depozit emise de banci de investitii pe piata de capital internationala sau orice combinatie a acestora), promovandu-se cu prioritate metodele de privatizare rapide, competitive si transparente - licitatia cu strigare si metodele de vanzare specifice pietei de capital.
    In cazul societatilor comerciale prevazute in lista nr. 1, anexata la prezenta strategie, se va proceda la vanzarea pachetelor de actiuni detinute de Fondul Proprietatii de Stat, respectiv la restructurarea/lichidarea acestora, prin intermediul unor banci de investitii agreate de catre Banca Mondiala, iar in cazul celor prevazute in lista nr. 2, anexata la prezenta strategie, privatizarea se va realiza de catre agenti de privatizare.
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale catre asociatiile salariatilor se va face prin metoda negocierii sau a licitatiei, cu posibilitatea utilizarii modalitatilor de plata prevazute de legislatie.
    De asemenea, se are in vedere posibilitatea conversiei datoriilor societatilor comerciale in actiuni sau reesalonarea acestora, potrivit legii, precum si conversia datoriei publice in actiuni.
    Transferul dreptului de proprietate asupra activelor detinute de societatile comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar sau asupra celor detinute de regiile autonome se face prin vanzare cu plata integrala sau in rate ori prin leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare.

    CAP. 3
    Politici sectoriale de dezvoltare si privatizare

    3.1. Masuri pentru implementarea politicilor sectoriale de dezvoltare si privatizare
    Aplicarea strategiei de privatizare a societatilor comerciale pentru anul 1999 trebuie sa asigure accelerarea procesului de privatizare sub aspect cantitativ si calitativ. La elaborarea strategiei s-au luat in considerare etapele prevazute in strategiile de restructurare si dezvoltare sectoriale, propuse de catre ministerele economice, agentiile guvernamentale si Departamentul pentru Administratie Publica Locala.
    Pentru realizarea obiectivelor politicilor sectoriale de privatizare si reusita programului de privatizare este necesara restructurarea activitatii unor societati comerciale, restructurare ce are ca obiectiv fundamental transformarea si adaptarea lor la nevoile pietei, precum si la necesitatile de dezvoltare regionala.
    Restructurarea activitatii societatilor comerciale se va realiza, in principal, prin:
    - crearea de centre de profit si urmarirea acestora prin bugete de venituri si cheltuieli proprii.
    Aceste centre conduc la restructurarea de fond a societatilor comerciale, prin:
      - concentrarea ca centre de profit a activitatilor viabile pentru care exista piata si, implicit, posibilitatea realizarii de profit;
      - separarea activitatilor neviabile, recurgandu-se la inchiderea operationala si la conservarea temporara;
      - desprinderea si privatizarea activitatilor auxiliare si/sau neesentiale;
      - vanzari de active sau de mijloace fixe;
      - reducerea capacitatilor de productie la nivelul volumului productiei care poate fi absorbita de piata;
      - disponibilizarea personalului excedentar;
      - restructurarea financiara etc.;
    - divizarea in mai multe societati comerciale, in cazul existentei unor activitati de productie distincte;
    - fuziunea cu alta societate comerciala de profil similar, pentru cresterea sau intarirea pozitiei pe piata interna si/sau externa, realizata in paralel cu masurile de restructurare de fond specifice;
    - comasarea, prin preluarea unor activitati desprinse de la alte societati, atunci cand acestea au legatura tehnologica de natura sa conduca la reducerea costurilor si la cresterea veniturilor.
    Procesul de restructurare poate fi urmat, dupa caz, de urmatoarele proceduri:
    - reorganizarea judiciara;
    - lichidarea voluntara;
    - incetarea (totala sau partiala) a activitatii unor societati comerciale, in conditiile legilor speciale;
    - inchiderea operationala (totala sau partiala);
    - falimentul.
    Pentru realizarea restructurarii societatilor comerciale, institutiile publice implicate in procesul de privatizare vor avea in vedere urmatoarele obiective:
    - finalizarea analizelor-diagnostic la societatile comerciale cu cele mai mari pierderi si datorii, selectate in cursul semestrului al doilea al anului 1998;
    - alegerea societatilor comerciale pentru care se vor realiza analize-diagnostic, in vederea stabilirii unui nou portofoliu de societati comerciale aflate in situatie economico-financiara critica;
    - realizarea de analize-diagnostic pentru cazuri speciale;
    - elaborarea de planuri de restructurare pentru eliminarea pierderilor si datoriilor societatilor comerciale la care nu exista sanse de privatizare imediata sau care sunt critice pentru un anumit sector economic (definite ca atare prin strategiile sectoriale ale ministerelor economice);
    - monitorizarea proceselor de lichidare judiciara declansate in cursul trimestrului IV al anului 1998 pentru societatile comerciale aflate in faliment la initiativa creditorilor, in faliment la initiativa debitorului sau in reorganizare judiciara la initiativa debitorului;
    - monitorizarea proceselor de privatizare-restructurare a societatilor comerciale exceptate de la lichidare judiciara.
    Privatizarea pe domenii de activitate se va efectua cu respectarea orientarilor strategiilor de dezvoltare propuse de catre ministere, avand ca ansamblu de referinta urmatoarele elemente:
    - stadiul pregatirii de catre ministerele economice a procesului de privatizare a companiilor/societatilor nationale si a societatilor comerciale rezultate prin transformarea regiilor autonome;
    - dezvoltarea infrastructurilor;
    - dimensiunea, forta de munca si situatia financiara a societatii comerciale;
    - mediul concurential si imperfectiunile acestuia referitoare la existenta unor pozitii de monopol;
    - obiectivele de dezvoltare a ramurii;
    - ponderea societatii in sector, precum si impactul acesteia, pe verticala, in sectorul respectiv;
    - protectia marcilor de fabrica, de comert sau de servicii;
    - protectia mediului inconjurator.

    3.2. Obiectivele politicilor sectoriale de dezvoltare si privatizare
    3.2.1. Industrie
    a) Politici de dezvoltare
    Procesul de reforma economica si de restructurare din acest domeniu vizeaza crearea unui mediu industrial viabil, nedistorsionat, bazat pe concurenta si pe un cadru legislativ stabil, simplu si coerent, in scopul asigurarii conditiilor de crestere economica durabila.
    In acest context principalele obiective avute in vedere, cu prioritate, pe termen scurt, privesc cu precadere stoparea declinului productiei industriale, cresterea competitivitatii si asigurarea conditiilor de relansare economica.
    Astfel, pentru realizarea acestor obiective vor fi adoptate, in principal, urmatoarele masuri:
    - continuarea restructurarii sau reorganizarii companiilor/societatilor nationale rezultate din transformarea regiilor autonome;
    - sustinerea activitatii productive din industrie prin luarea unor masuri care vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
      - elaborarea de strategii si programe de restructurare/dezvoltare sectoriale;
      - finantarea proiectelor de restructurare a societatilor comerciale potential viabile;
      - diminuarea blocajului financiar prin adoptarea unui sistem operational de compensare in lant a obligatiilor neachitate la scadenta intre mai multi agenti economici;
      - atragerea investitorilor straini prin promovarea unor proiecte de investitii catre fonduri de investitii cu recunoastere internationala.
    b) Politici de privatizare
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale din industrie se va face prin utilizarea tuturor metodelor prevazute in legislatia privatizarii.
    Principalele obiective ale privatizarii in industrie sunt urmatoarele:
    - privatizarea, cu precadere, a societatilor comerciale din sectoarele metalurgie, constructii de masini si chimie;
    - identificarea activelor neutilizabile si vanzarea lor, cu plata integrala, in rate ori utilizarea in sistem de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare. In caz de insucces al vanzarii se vor lua masuri pentru dezmembrarea sau casarea acestora;
    - conversia datoriilor societatilor comerciale in actiuni.
    Privatizarea societatilor comerciale din industrie se va face, luandu-se, dupa caz, urmatoarele masuri:
    - pastrarea obiectului de activitate, daca societatea si-a castigat, prin produsele sau serviciile pe care le realizeaza, o pozitie recunoscuta pe piata interna sau internationala;
    - asumarea de catre cumparator a raspunderilor si costurilor legate de realizarea obligatiilor de mediu;
    - protectia fortei de munca;
    - realizarea unor programe investitionale de catre cumparator;
    - reesalonarea, potrivit legii, a datoriilor inregistrate de catre societatile comerciale anterior privatizarii.
    A. SECTORUL ENERGETIC
    A.1. Sectorul energiei electrice si termice
    a) Politici de dezvoltare
    In acest sector se va actiona pentru restructurarea completa a sectorului energiei electrice si termice, cele mai importante dintre actiuni fiind urmatoarele:
    - crearea cadrului legislativ si institutional pentru introducerea regulilor economiei de piata in sector;
    - continuarea restructurarii societatilor comerciale din domeniu, prin divizare, dupa caz, pe criterii economice si, totodata, prin separarea din Compania Nationala de Electricitate - S.A. a filialelor de producere, termo sau hidro, a energiei electrice si a celor de distributie, care se vor constitui in societati comerciale independente, ulterior privatizabile;
   - crearea mecanismelor si infrastructurii Bursei de Energie Electrica si realizarea procedurilor detaliate de functionare a acesteia.
    In anul 1999 obiectivul principal al sectorului energetic este cresterea gradului de interconectare a sistemului energetic romanesc cu sistemele energetice ale U.C.P.T.E. din Uniunea Europeana si tarile riverane Marii Negre.
    De asemenea, se va avea in vedere concesionarea unor amenajari hidroenergetice la care au fost sistate investitiile, precum si a unor microhidrocentrale.
    b) Politici de privatizare
    In anul 1999 va fi initiata privatizarea unor societati comerciale de producere a energiei electrice si termice, in principal centrale de termoficare de pe platforme industriale si retele de termoficare zonala.
    In programul de privatizare pe acest an vor fi incluse urmatoarele centrale termice: Giurgiu, Gurabarza, Vulcan, Ovidiu, Calafat, Comanesti, Vaslui.
    A.2. Sectorul petrol si gaze
    a) Politici de dezvoltare
    In domeniul petrolier programul de restructurare pe anul 1999 prevede, ca principale obiective, urmatoarele:
    - continuarea proceselor de retehnologizare, modernizare si dezvoltare a activitatii petroliere;
    - rationalizarea capacitatilor si pregatirea pentru privatizare;
    - promovarea unor actiuni de explorare la mare adancime, in actualele zone de exploatare, precum si in zonele putin explorate ale Romaniei;
    - realizarea unor produse de calitate, conform normelor ecologice internationale, acceptate de Uniunea Europeana;
    - reducerea poluarii si reconstructia ecologica.
    In domeniul gazelor naturale cele mai importante actiuni vizeaza:
    - constituirea Autoritatii nationale de reglementare in domeniul gazelor naturale;
    - elaborarea si promovarea legii gazelor, in armonizare cu legislatia internationala;
    - promovarea actelor normative specifice privind reforma sistemului de preturi si tarife la gazele naturale;
    - concesionarea bunurilor din domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale, respectiv sistemul national de transport si retelele de distributie a gazelor;
    - desprinderea filialelor de distributie a gazelor si reorganizarea acestora in context regional;
    - continuarea proiectelor de restructurare tehnologica cu finantare prin Banca Mondiala si Banca Europeana de Investitii;
    - pregatirea pentru privatizare a unor societati comerciale din cadrul sectorului.
    b) Politici de privatizare
    In cursul anului 1999 va demara procesul de pregatire pentru privatizarea Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A., prin majorarea capitalului social.
    Pentru majorarea capitalului social al Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. se au in vedere mai multe variante. Se urmareste ca majorarea de capital, de 30 - 35%, sa conduca la obtinerea unor sume importante care vor fi folosite pentru dezvoltarea societatii si cresterea valorii actiunilor societatii.
    Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., rezultata din restructurarea Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias, are in componenta 5 societati comerciale, care functioneaza ca filiale cu personalitate juridica.
    Potrivit prevederilor hotararii de infiintare a Societatii Nationale de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., in prima etapa se vor desprinde societatile comerciale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti si "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures. Procesul de privatizare a acestor societati va incepe in cursul anului 1999, dupa clarificarea regimului juridic al bunurilor din patrimoniul lor.
    Se va finaliza procesul de privatizare la societatile comerciale care desfasoara activitati conexe (foraj, operatiuni speciale, constructii-montaj etc.).
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale din domeniu se va face prin negociere, pentru atragerea de investitori strategici (mai ales in cazul societatilor cu o pozitie semnificativa - unic prestator de servicii si operatiuni speciale), oferta publica si prin alte metode specifice pietei de capital, precum si prin licitatie.
    B. SECTORUL MINIER
    a) Politici de dezvoltare
    In cadrul procesului de restructurare sunt incluse urmatoarele actiuni:
    - modernizarea si retehnologizarea minelor viabile, cu finantare din surse proprii, bugetare si din alte surse (fonduri din privatizare);
    - cresterea ponderii exploatarilor de suprafata;
    - constituirea de societati comerciale, de productie si de prestari de servicii, prin desprinderea unor activitati din fostele regii autonome;
    - incetarea activitatii din exploatarile miniere nerentabile, conservarea sau inchiderea lor, dupa caz, precum si disponibilizarea personalului aferent, cu asigurarea protectiei sociale;
    - atragerea investitorilor privati in procesul de concesionare sau pentru infiintarea de societati mixte;
    - inceperea lucrarilor de ecologizare a minelor si de reabilitare a conditiilor de mediu.
    b) Politici de privatizare
    Procesul de privatizare a societatilor comerciale din domeniul minier va fi accelerat prin:
    - divizarea societatilor comerciale mari, cu activitate raspandita pe teritoriul mai multor localitati sau judete;
    - vanzarea prin negociere a actiunilor societatilor rezultate in urma procesului de restructurare prin divizare;
    - vanzarea activelor aflate in conservare.
    In ceea ce priveste societatile comerciale din domeniul cercetarii geologice, la care procesul de privatizare este intr-un stadiu mai avansat, se va avea in vedere oferirea spre vanzare a unor pachete de actiuni semnificative unui investitor sau grup de investitori, realizarea de asocieri (cu aport de capital) care sa asigure capitalizarea si retehnologizarea respectivelor societati sau, dupa caz, negocierea pachetului majoritar de actiuni cu asociatiile salariatilor din cadrul respectivelor societati. La societatile comerciale la care a fost initiat procesul de privatizare, acesta se va continua prin metoda negocierii, acordand o atentie speciala privatizarii Societatii Comerciale "Prospectiuni" - S.A. Bucuresti care, prin specificul activitatii sale, are un caracter strategic.
    C. SECTORUL CONSTRUCTIILOR DE MASINI
    Industria constructiilor de masini se caracterizeaza, in ansamblu, prin societati comerciale de mari dimensiuni.
    Metodele utilizate pentru privatizarea societatilor comerciale din acest sector sunt:
    - vanzarea prin oferta publica a actiunilor;
    - vanzarea de actiuni catre investitori strategici sau, dupa caz, catre investitori de portofoliu, in functie de necesitatea implicarii si de problemele managementului societatii comerciale;
    - vanzarea unor societati comerciale mari, cu asistenta unor banci de investitii straine;
    - vanzarea de active componente ale societatilor comerciale, care nu perturba buna desfasurare a proceselor tehnologice;
    - abordarea unor alte variante de privatizare, in functie de solicitarile investitorilor, de exemplu, constituirea de societati mixte, in cazul societatilor comerciale neatractive, care au fost oferite la vanzare de mai multe ori si nu au fost privatizate.
    Societatile comerciale care dispun in prezent de sectii sau de unitati de productie cu profil diferit de activitate se vor diviza, in scopul cresterii atractivitatii la privatizare si al accesibilitatii potentialilor investitori, precum si pentru imbunatatirea calitatii managementului. Acest proces de restructurare va fi urmat de procesul de privatizare a societatilor comerciale rezultate.
    Societatile comerciale neviabile, neatractive si pentru care nu exista sanse de redresare sau de privatizare vor fi lichidate.
    D. SECTORUL ELECTRONICA SI ELECTROTEHNICA
    In acest sector sunt societati comerciale cu profil de productie industriala, de bunuri de larg consum, precum si societati comerciale cu profil de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica, proiectare si informatica, care se vor privatiza prin toate metodele prevazute de legislatia specifica.
    E. SECTORUL INDUSTRIEI METALURGICE
    a) Politici de dezvoltare
    Programul de restructurare-dezvoltare are in vedere urmatoarele obiective principale:
    - continuarea proceselor de retehnologizare, modernizare si dezvoltare a activitatii economice;
    - analizarea si identificarea activelor neperformante sau care se afla in conservare, in vederea vanzarii acestora;
    - crearea de centre de profit prin separarea activitatilor neviabile;
    - divizarea in mai multe societati sau fuziunea cu alte societati comerciale, in vederea imbunatatirii activitatii si maririi atractivitatii pentru privatizare;
    - cooperarea internationala, pe principii de performanta si complementaritate, cu tarile din zona de comert liber din centrul si vestul Europei (CEFTA si Uniunea Europeana), in scopul rationalizarii efortului investitional si al cresterii indicatorilor de performanta.
    Procesul de restructurare poate fi urmat, dupa caz, de reorganizare judiciara, inchidere operationala sau de faliment.
    b) Politici de privatizare
    Privatizarea societatilor comerciale din sectorul metalurgic se va realiza, in principal, prin privatizarea marilor combinate siderurgice producatoare de otel.
    Procesul de privatizare pentru societatile comerciale cu o valoare ridicata a capitalului social (de exemplu: Societatea Comerciala "Sidex" - S.A. Galati), unele avand o semnificatie strategica in dezvoltarea economica a tarii, se va realiza cu asistenta bancilor de investitii straine.
    F. SECTORUL CHIMIE, PETROCHIMIE
    a) Politici de dezvoltare
    Programul de restructurare-dezvoltare are in vedere urmatoarele obiective principale:
    - continuarea proceselor de retehnologizare, modernizare si dezvoltare a activitatii economice;
    - analizarea si identificarea activelor neperformante sau care se afla in conservare, in vederea vanzarii acestora;
    - crearea de centre de profit prin separarea activitatilor neviabile;
    - divizarea in mai multe societati sau fuziunea cu alte societati comerciale, in vederea imbunatatirii activitatii si maririi atractivitatii pentru privatizare;
    - definirea domeniului public aferent sistemului de transport al titeiului prin conducte, in cadrul societatilor comerciale "Conpet" - S.A. Ploiesti si "Oil Terminal" - S.A.
    Procesul de restructurare poate fi urmat, dupa caz, de reorganizare judiciara, inchidere operationala sau de faliment.
    b) Politici de privatizare
    In sectorul industriei chimice si petrochimice se va urmari privatizarea a cel putin 90% din capitalul social ramas de privatizat prin toate metodele de privatizare prevazute de lege.
    In sectorul de rafinarii si petrochimie se prevede privatizarea rafinariilor mari si a combinatelor petrochimice.
    In sectorul ingrasaminte chimice se are in vedere privatizarea integrala a societatilor comerciale producatoare.
    Pentru sectorul produselor anorganice si pentru sectorul de fire si fibre sintetice si artificiale se prevede privatizarea societatilor comerciale mari.
    Societatile din celelalte sectoare de activitate, respectiv medicamente, detergenti, sapun, cosmetice, lacuri si vopsele, articole tehnice din cauciuc si mase plastice, se vor privatiza integral.
    La societatile comerciale strategice si la cele care au capacitati pentru productia de aparare se va pastra actiunea nominativa de control.
    G. SECTORUL INDUSTRIEI USOARE
    Vor continua actiunile ce vizeaza vanzarea unor active care nu influenteaza semnificativ derularea procesului de privatizare.
    Societatile comerciale mari si cu flux tehnologic integrat, cuprinse in programul de privatizare, vor fi oferite la vanzare, cu mentiunea ca, pana la declansarea procedurilor de privatizare, in spatiile disponibile, rezultate in urma reducerii activitatii, se pot organiza linii de confectii textile, inclusiv in sistem lohn. In cazul filaturilor de bumbac cu dotare tehnologica invechita se va continua vanzarea acestora, chiar si prin acceptul vanzatorului de a fi schimbat obiectul principal de activitate dupa privatizare.
    Societatile comerciale mari si/sau amplasate in zone monoindustriale din acest sector vor fi privatizate cu asistenta din partea bancilor internationale de investitii.
    Totodata, se are in vedere demararea proceselor de conversie a datoriilor unor societati comerciale in actiuni.

    3.2.2. Productia de aparare
    a) Politici de dezvoltare
    Regia Autonoma "Arsenalul Armatei", Regia Autonoma "Ramidacia" si Regia Autonoma "Rasirom" isi mentin statutul de regii autonome sub coordonarea ministerelor de resort. Restructurarea lor se efectueaza la propunerea ministerelor de resort, conform programelor aprobate de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, prin hotarare a Guvernului.
    Reorganizarea sau lichidarea societatilor comerciale care au capacitati de productie in sectorul productiei de aparare se va face numai cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, Ministerului Apararii Nationale - Statul Major General, Comisiei de Coordonare a Productiei de Aparare si cu aprobarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.
    b) Politici de privatizare
    Privatizarea societatilor comerciale din sectorul productiei de aparare va fi realizata dupa adoptarea de catre Guvern, la propunerea institutiilor publice implicate, a unei hotarari privind societatile comerciale declarate de interes strategic. In cazul acestor societati comerciale se va proceda, cu precadere, la vanzarea de actiuni si nu la vanzarea de active.
    Societatile comerciale din domeniu pot fi privatizate cu pastrarea actiunii nominative de control in proprietatea statului, iar exercitarea acestei optiuni revine Guvernului, care stabileste totodata si cine va exercita drepturile ce decurg din detinerea acesteia.
    Totodata in contractele de vanzare-cumparare se vor include clauze speciale privind pastrarea capacitatilor de productie cuprinse in "Inventarul general al patrimoniului sectorului productiei de aparare", definit prin Legea nr. 78/1995 privind protectia personalului si a patrimoniului din sectorul productiei de aparare. Clauzele speciale vor fi stabilite de catre institutia publica implicata, de comun acord cu Oficiul de Stat pentru Probleme Speciale, Ministerul Apararii Nationale - Statul Major General, si avizate de Comisia de Coordonare a Productiei de Aparare.
    Filialele si sucursalele din cadrul Societatii Nationale "Romarm" - S.A. vor fi privatizate partial, in limita capitalului social, aferenta productiei civile.
    Privatizarea acestor societati comerciale peste cota de capital social sus-mentionata se poate face de catre institutia publica implicata, cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale si al Comisiei de Coordonare a Productiei de Aparare, in conditiile prevederii unor clauze speciale privind obligatiile ce revin proprietarilor pentru productia de aparare, pe timp de pace si in caz de mobilizare sau razboi. In aceasta situatie statul va pastra in proprietate cel putin o actiune nominativa de control, cu drepturile aferente.

    3.2.3. Agricultura si alimentatia
    a) Politici de dezvoltare
    In scopul dezvoltarii si rentabilizarii subsectoarelor din agricultura si industria alimentara se au in vedere urmatoarele actiuni:
    - stabilirea si implementarea unei strategii de rentabilizare a sectoarelor din agricultura, in stransa corelare cu politica de piata;
    - redimensionarea si restructurarea capacitatilor de productie la un optim necesar, in vederea diminuarii pierderilor si rentabilizarii activitatii;
    - redimensionarea activitatii de cercetare fundamentala si orientarea sa spre activitati de cercetare aplicativa, precum si extinderea acesteia in productie;
    - trecerea in domeniul privat a activitatilor aflate in administrarea statului, prin concesionarea bunurilor si serviciilor apartinand domeniului public si privat al statului;
    - privatizarea managementului pe baza de contract la acele societati comerciale la care nu se justifica vanzarea actiunilor;
    - concesionarea terenurilor agricole, in vederea exploatarii acestora in sistem privat;
    - introducerea unor mecanisme de reglare a pietei agricole atat prin elaborarea unor acte normative in scopul organizarii pietelor, cat si prin introducerea de instrumente financiare de cotare la bursa de marfuri a produselor agroalimentare.
    b) Politici de privatizare
    La privatizarea societatilor comerciale din agricultura se are in vedere aplicarea unor metode de privatizare compatibile cu acest sector, luandu-se in considerare atat diferentele de marime a capitalului social, cat si atractivitatea activitatilor acestor societati comerciale.
    In anul 1999 si in primul trimestru al anului 2000 se vor avea in vedere urmatoarele:
    - finalizarea procesului de privatizare prin vanzare de actiuni la societatile comerciale prestatoare de servicii in agricultura, de tip "Agromec";
    - privatizarea societatilor comerciale de crestere a porcilor si pasarilor, prin vanzare de actiuni si prin vanzarea activelor societatilor intrate in proces de lichidare administrativa. Pentru societatile comerciale de crestere a porcilor si pasarilor, care detin material biologic, se au in vedere continuarea activitatii de selectie si hibridare si, eventual, privatizarea managementului;
    - finalizarea procesului de privatizare la societatile comerciale de tip "Cerealcom" si "Comcereal";
    - privatizarea societatii comerciale "Berser" - S.A.;
    - inceperea procesului de restructurare, in vederea privatizarii, la societatile comerciale de tip "Suintest";
    - privatizarea societatilor comerciale de tip "Unisem" si "Semrom";
    - privatizarea tuturor societatilor comerciale din industria alimentara. In cazul societatilor comerciale la care nu se justifica vanzarea de actiuni, se va proceda la restructurarea acestora si la privatizarea managementului;
    - societatile comerciale de tip I.A.S., care detin in administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa, se vor privatiza prin vanzare de actiuni si active, in stransa corelare cu concesionarea terenului agricol. In cazul societatilor comerciale la care nu se justifica vanzarea de actiuni, se va proceda la restructurarea acestora si la privatizarea managementului;
    - pentru societatile comerciale care inregistreaza datorii foarte mari se are in vedere vanzarea unor active nefolosite la capacitatea lor, in scopul achitarii datoriilor acestora.
    In privinta procesului de privatizare a societatilor comerciale/nationale rezultate din reorganizarea regiilor autonome se au in vedere urmatoarele:
    - Societatea Nationala "Tutunul Romanesc" - S.A., rezultata din transformarea Regiei Autonome a Tutunului - Bucuresti, cu un numar de 16 sucursale fara personalitate juridica (6 fabrici de tigarete, 8 fabrici de cultura si fermentare, o statiune de cercetare si o fabrica de piese de schimb), se va privatiza prin:
      - vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre un investitor capabil sa investeasca si sa mentina cota societatii pe piata interna si externa; sau
      - vanzarea de actiuni pe piata de capital.
    - Societatea Comerciala de Cercetare-Dezvoltare Rurala "Ceder" - S.A. Cristian, judetul Sibiu, rezultata din transformarea Regiei Autonome "Institutul de Montanologie" Cristian, judetul Sibiu, cu 5 sucursale fara personalitate juridica, va proceda la vanzarea activelor neperformante sau care se afla in conservare.
    - Pentru Societatea Nationala "Cai de rasa" - S.A. se preconizeaza trecerea in domeniul privat a unor activitati de interes national ale acestei societati, prin concesionarea acestora.
    In vederea sporirii atractivitatii pentru privatizare, programul de restructurare a Societatii Nationale "Cai de Rasa" - S.A. propune reducerea numarului de subunitati de la 20 la 10 (5 herghelii si 5 centre cabaline), precum si infiintarea Autoritatii Hipice Nationale si a Comisiei Nationale de Clasare si Evaluare a Cabalinelor.
    - Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A., rezultata din transformarea Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara <<Pasteur>> Bucuresti", cu 8 subunitati (6 sucursale teritoriale si 2 ferme biobaza), se va privatiza, avandu-se in vedere:
      - negocierea cu un partener de specialitate;
      - pastrarea unei actiuni nominative de control de catre statul roman, pentru a se asigura controlul cercetarii stiintifice de interes national.
    Pentru accelerarea privatizarii Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A. se are in vedere restructurarea prin trecerea in totalitate a patrimoniului acesteia in domeniul privat al statului.

    3.2.4. Transporturi
    a) Politici de dezvoltare
    In acest sector deosebit de importante sunt afirmarea Romaniei ca tara de tranzit si alinierea la conditiile europene de transport, in contextul integrarii sistemului national de infrastructura in sistemul european.
    Obiectivele prioritare de dezvoltare-restructurare privesc:
    - oprirea deteriorarii tehnice si operationale a sistemului de transport;
    - reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea infrastructurilor, echipamentelor si mijloacelor de transport;
    - alinierea la cerintele pietei europene de transport.
    In programele de restructurare a celor patru societati - Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti - Otopeni" - S.A., Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti - Baneasa" - S.A., Societatea Nationala "Aeroportul International Constanta" - S.A., Societatea Nationala "Aeroportul International Timisoara" - S.A. - pentru perioada 1999 - 2003 se prevede desprinderea activitatilor de intretinere si reparatie a infrastructurii aeroportuare, a celor de intretinere si reparatie a mijloacelor tehnice aeroportuare, a activitatilor de curatenie curenta si a activitatilor de asistenta medicala etc.
    In domeniul transporturilor feroviare, prin hotarari ale Guvernului promovate in anul 1998 au fost desprinse din Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. si din Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. 10 filiale cu statut de societati comerciale.
    Totodata se prevede desprinderea din Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. a 7 filiale cu statut de societati comerciale, avand ca obiect de activitate productia industriala cu caracter feroviar, reparatii si lucrari de intretinere pentru infrastructura feroviara si instalatii, asistenta tehnica de specialitate.
    b) Politici de privatizare
    In aplicarea strategiei sectoriale se va urmari privatizarea societatilor comerciale din transporturi, avandu-se in vedere:
    - corelarea cu investitiile in infrastructuri, pentru a permite dezvoltarea si realizarea unui grad de compatibilitate cu sistemele de transporturi din Uniunea Europeana;
    - efectuarea, cu precadere, a vanzarii integrale a pachetului de actiuni, prin licitatie sau prin vanzarea actiunilor pe piata de capital nationala sau internationala, dupa caz.
    In domeniul transportului maritim se vor avea in vedere doua obiective principale privind procesul de restructurare si privatizare a companiilor de navigatie: pe de o parte, mentinerea unei capacitati de transport maritim, corelata cu cerintele pietei, sub operarea companiilor romanesti, iar pe de alta parte, mentinerea unui control al statului numai pentru realizarea nevoilor strategice si de aparare a tarii si pentru valorificarea potentialului porturilor romanesti.
    Pentru cele trei companii comerciale maritime romanesti ("Petromin" - S.A. Constanta, "Romline" - S.A. Constanta si "Navrom" - S.A. Constanta) se prevad urmatoarele:
    - privatizarea "Petromin" - S.A. Constanta, care se va realiza prin metode combinate: cu vanzarea prin negociere a unui pachet majoritar de actiuni si prin vanzarea unor pachete reziduale de actiuni (5 - 10% din capitalul social) prin Bursa de Valori. Se preconizeaza pastrarea de catre stat a actiunii nominative de control;
    - infiintarea "Companiei Romane de Transport Maritim" (C.R.T.M.) prin restructurarea "Romline" - S.A. Constanta. C.R.T.M. va rezulta din preluarea navelor viabile din punct de vedere al posibilitatilor de exploatare, in functie de vechimea si de starea lor tehnica;
    - derularea procedurii de lichidare judiciara a "Navrom" - S.A. Constanta.
    Privatizarea "Petromin" - S.A. Constanta si infiintarea C.R.T.M. se vor efectua in paralel cu vanzarea navelor catre partenerii contractelor de bare-boat, cu preluarea de catre acestia a datoriilor inregistrate catre Banca Romana de Comert Exterior - BANCOREX - S.A.
    Totodata se va avea in vedere crearea unui cadru legislativ coerent, aliniat la legislatia internationala in domeniu.
    In domeniul transporturilor aeriene se preconizeaza pregatirea privatizarii Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane "Tarom" - S.A., care va cuprinde doua faze:
    - faza I, pe o perioada de cel mult 6 luni, care se va finaliza cu elaborarea unui plan de afaceri pe termen mediu, care va cuprinde masuri pentru atingerea obiectivelor din programul de restructurare a companiei;
    - faza a II-a, pe o perioada de cel mult 2 ani (termen 2000 - 2001), care va consta in implementarea masurilor necesare pentru inceperea procesului de privatizare a Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane "Tarom" - S.A. si identificarea unui potential investitor strategic.

    3.2.5. Comunicatii si informatica
    A. COMUNICATII
    a) Politici de dezvoltare
    Principalele obiective vizate sunt:
    - crearea unui mediu de afaceri concurential prin reglementarea interconectarii diferitelor retele si a interoperabilitatii serviciilor oferite;
    - liberalizarea treptata a pietelor serviciilor de comunicatii.
    b) Politici de privatizare
    Societatea Nationala "Radiocomunicatii" - S.A. va fi supusa unui proces de restructurare, in vederea pregatirii acesteia pentru privatizare.
    La Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. se deruleaza procesul de auditare, iar la sfarsitul anului se va selecta un consultant pentru privatizarea acesteia.
    B. INFORMATICA
    Metodele de privatizare utilizate pentru societatile comerciale din domeniul informaticii (societati mici si mijlocii) vor fi negocierea, licitatia cu strigare, oferta publica si alte metode specifice pietei de capital.
    Contractele de vanzare-cumparare de actiuni, incheiate cu cumparatorii societatilor comerciale din acest domeniu, vor cuprinde clauze ferme privind:
    - pastrarea de catre stat a actiunii nominative de control, in cazul societatilor comerciale de interes strategic;
    - mentinerea domeniului de activitate pentru o perioada de minimum 5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, prin asigurarea unei ponderi a activitatii de baza in cifra de afaceri de cel putin 51%;
    - protejarea personalului calificat in domeniu, prin asigurarea perfectionarii pregatirii profesionale si prin cresterea gradului de ocupare a fortei de munca specializate (cresterea numarului personalului specializat in domeniu fata de cel existent la data vanzarii) pentru o perioada de minimum 5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare de actiuni;
    - masuri de protectie sociala, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare;
    - alte clauze legate de specificul activitatii desfasurate de societatea comerciala din domeniul informaticii.

    3.2.6. Sectorul bancar si de asigurari
    a) Politici de dezvoltare
    Constructia unui sistem bancar modern, compatibil cu standardele internationale de eficienta manageriala si prudentialitate bancara, care sa asigure o implicare activa in economia reala si sa contribuie in acelasi timp, in mod direct, la o crestere economica pe termen lung, constituie obiectivul reformei sistemului bancar romanesc, in conditiile in care statul domina inca piata bancara romaneasca, prin cele 3 banci cu capital de stat, atat in ceea ce priveste creditele acordate, cat si depozitele atrase.
    Actiunile principale care urmaresc indeplinirea acestui obiectiv sunt:
    - imbunatatirea si intarirea capacitatii de reglementare, supraveghere si control al bancilor comerciale de catre Banca Nationala a Romaniei;
    - continuarea privatizarii bancilor comerciale;
    - extinderea si modernizarea retelei informationale necesare in vederea dezvoltarii si diversificarii serviciilor bancare, in scopul introducerii si urmaririi impozitului pe venitul global.
    In prezent reformele in acest sector sunt sustinute si de institutii financiare internationale, si anume:
    - PHARE - pentru finantarea programului de privatizare a Banc Post - S.A., Bancii Agricole - S.A. si Bancii Comerciale Romane - S.A.;
    - IFC - pentru finantarea societatilor de leasing si a fondurilor cu capital de risc, canalizate catre intreprinderile mici si mijlocii.
    b) Politici de privatizare
    Privatizarea bancilor la care statul detine actiuni are in vedere:
    - finalizarea procesului de privatizare a Banc Post - S.A. si a Bancii Romane de Dezvoltare - S.A., prin vanzarea pachetelor reziduale, conform strategiilor de privatizare aprobate prin hotarari guvernamentale;
    - finalizarea procesului de restructurare inceput in anul 1998 la Banca Agricola - S.A. si la Banca Romana de Comert Exterior - BANCOREX - S.A.;
    - initierea procesului de privatizare, stabilirea si aprobarea strategiilor de privatizare specifice pentru Banca Romana de Comert Exterior - BANCOREX - S.A., Banca Agricola - S.A. si Banca Comerciala Romana - S.A.
    In ceea ce priveste societatile de asigurare-reasigurare la care statul detine actiuni, acestea acopera peste 55% din totalul aferent asigurarilor de viata si non-viata, luandu-se in considerare ponderea incasarilor de prime brute pe piata romaneasca a asigurarilor.
    Tinand seama de acest aspect, societatile de asigurare-reasigurare la care statul detine actiuni, respectiv societatile comerciale "Astra" - S.A., "Carom" - S.A. si "Asirom" - S.A., se vor privatiza prin oferta publica, iar in cazul "Asirom" - S.A., si prin plasament privat.

    3.2.7. Cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica
    a) Politici de dezvoltare
    Prioritatile imediate si de perspectiva, in plan national si sectorial, care se vor urmari prin politica din domeniul cercetarii-dezvoltarii, vor fi in concordanta cu urmatoarele obiective strategice majore:
    - cresterea capacitatii sistemului national de cercetare-dezvoltare (C-D), in scopul de a genera, difuza si transfera spre economie si societate rezultate, cunostinte si informatii stiintifice si tehnologice avansate;
    - amplificarea activitatilor si serviciilor stiintifice si tehnologice in toate sectoarele economice si sociale si orientarea lor spre stimularea si satisfacerea cererii;
    - formarea si dezvoltarea personalului si a institutiilor specializate pentru activitati si servicii stiintifice si tehnologice;
    - stimularea dezvoltarii si valorificarii potentialului tehnologic si de inovare in plan local si regional;
    - implicarea activitatii de cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si inovare in procesul de reforma si restructurare economica;
    - corelarea privatizarii societatilor comerciale cu profil de C-D cu privatizarea altor societati comerciale din domeniul respectiv, cu care se afla in relatii contractuale, in vederea dinamizarii dezvoltarii economico-sociale a tarii;
    - valorificarea si dezvoltarea patrimoniului intelectual existent;
    - integrarea internationala a activitatilor si serviciilor stiintifice si tehnologice din tara noastra.
    b) Politici de privatizare
    Procesul de privatizare se va desfasura in paralel cu procesul de restructurare.
    Strategia de restructurare cuprinde actiunile pregatitoare privatizarii societatilor comerciale cu profil de C-D, care pot fi: fuzionari, divizari, asocieri cu o societate comerciala cu care se afla in relatii contractuale, precum si gruparea unei/unor societati comerciale cu profil de C-D cu alte societati comerciale, inclusiv in cadrul unor parcuri tehnologice.
    Masurile ce trebuie avute in vedere pentru realizarea obiectivelor strategiei de restructurare si privatizare a societatilor comerciale cu profil de C-D sunt:
    - identificarea si selectarea societatilor comerciale cu profil de C-D care se afla in relatii contractuale cu alte societati comerciale privatizate sau privatizabile, in vederea stabilirii modalitatilor de privatizare;
    - divizarea unor societati comerciale cu profil de C-D in mai multe societati concurentiale sau diferit specializate, in vederea separarii activitatilor profitabile (cu sectoare de piata) si privatizarii lor imediate;
    - asocierea dintre societatile comerciale cu profil de C-D si societatile comerciale din ramura respectiva, care sunt beneficiare ale ofertei de C-D;
    - formarea de incubatoare de afaceri in societatile comerciale cu profil de C-D de catre cercetatori si de specialisti angajati in respectivele societati comerciale, in scopul valorificarii rezultatelor de C-D;
    - privatizarea integrala a societatilor comerciale cu profil de C-D;
    - prezentarea de catre societatile comerciale, la solicitarea Fondului Proprietatii de Stat, a listei cuprinzand rezultatele obtinute de societatea comerciala, pe baza cercetarii finantate din fonduri publice pana la data privatizarii, si a listei cuprinzand informatiile si documentele de interes national, in vederea evaluarii societatilor comerciale, stabilirii pretului de oferta si introducerii, potrivit recomandarilor Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare, a unor clauze speciale in contractul de vanzare-cumparare de actiuni.
    Aceste clauze vor urmari, in principal, garantarea pastrarii si dezvoltarii obiectului de activitate al societatilor comerciale din acest domeniu si pastrarea personalului incadrat pe functii de specialitate pentru o perioada de minimum 5 ani de la data privatizarii, protectia interna si internationala a marcilor de fabrica, de comert si de servicii, a proprietatii intelectuale. De asemenea, se va prevedea si pastrarea actiunii nominative de control in proprietatea statului pentru acele societati comerciale ce vor fi stabilite de Guvern, care va preciza, totodata, si cine va exercita drepturile ce decurg din detinerea acesteia.
    Privatizarea societatilor comerciale cu profil de C-D se va efectua potrivit cadrului legislativ specific acestui domeniu, procedandu-se, cu precadere, la vanzarea de actiuni prin negociere sau licitatie.

    3.2.8. Comert
    Pentru privatizarea societatilor comerciale din comert, din categoria societatilor mari la care Fondul Proprietatii de Stat detine peste 50% din actiunile aferente capitalului social, se vor aplica urmatoarele metode:
    - vanzarea actiunilor prin negociere;
    - divizarea unor societati cu un numar mare de active in patrimoniu si apoi vanzarea actiunilor societatilor rezultate.
    Procesul de divizare se va realiza tinandu-se seama de:
    - grupurile de active, complexuri comerciale, depozite;
    - zonele de atractie comerciala;
    - formele de administrare (administrare directa, locatie, inchiriere, asociere in participatiune);
    - profilul de activitate;
    - amplasarea spatiilor in municipiu, oras, judet;
    - numarul de active ale societatii;
    - active revendicate si/sau revendicabile.
    Totodata prin procesul de divizare se va urmari, cu prioritate, crearea de societati comerciale cu o structura a actionariatului diferita de cea a societatii din care provin, structura care sa asigure, pe de o parte, usurinta in luarea deciziilor privind conducerea acestor societati, iar pe de alta parte, cresterea atractivitatii la privatizare, prin oferirea la vanzare a unor pachete de actiuni a caror pondere in capitalul social sa fie cuprinsa intre 51% si 100% .
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale rezultate din divizare se va face prin negociere sau prin licitatie cu strigare, in functie de marimea capitalului social si de procentul actiunilor detinute de Fondul Proprietatii de Stat.
    Vanzarea unor active grevate de contracte de locatie de gestiune, inchiriere sau asociere in participatiune ori incheierea unor contracte de leasing imobiliar cu clauza ferma de vanzare catre locatari sau asociati se va face prin negociere directa.
    Pentru ca vanzarea de active sa nu afecteze privatizarea societatii prin vanzarea de actiuni si, implicit, sa nu afecteze veniturile obtinute la bugetul de stat, se impune ca aprobarea vanzarilor de active in integralitatea lor (prin negociere directa, licitatie, transformarea contractelor locatarilor in contracte de leasing imobiliar cu clauza ferma de vanzare) sa se acorde numai daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele criterii:
    - locatarul sau asociatul sa fi efectuat investitiile necesare in spatiul administrat, conform prevederilor legale, valoarea acestora fiind evidentiata in documentele financiar-contabile ale locatarului;
    - situatia juridica a activelor sa fie clarificata, respectiv acestea sa nu fi intrat in patrimoniul societatilor prin nationalizare si sa nu fie revendicate sau revendicabile;
    - valoarea activelor vandute, insumata cu valoarea celor propuse a fi vandute prin negociere directa, licitatie sau leasing imobiliar cu clauza ferma de vanzare, sa nu depaseasca 30% din valoarea tuturor activelor societatii;
    - fundamentarea de catre societate a necesarului de resurse pentru investitii, modernizari si dotari sa aiba la baza veniturile obtinute in urma vanzarilor de active.

    3.2.9. Turism
    a) Politici de dezvoltare
    Pentru perioada 1999 - 2000 dezvoltarea turismului in Romania necesita, in principal:
    - finalizarea procesului de privatizare a societatilor comerciale turistice;
    - promovarea si sustinerea investitiilor, acordarea de facilitati, stimulente, cofinantari etc.;
    - cresterea nivelului calitativ al fortei de munca din turism (calificare, specializare, perfectionare, la nivelul standardelor europene);
    - diversificarea politicii de promovare turistica, practicarea unei politici agresive, de recucerire a pietelor pierdute si de cucerire de noi piete.
    b) Politici de privatizare
    Privatizarea societatilor comerciale din turism se va realiza prin metode combinate, in functie de marimea si potentialul acestora, de structura actionariatului, de modul de administrare a activelor, de specificul activitatii, urmarindu-se atragerea investitorilor strategici recunoscuti pe plan national si international.
    In acest scop se vor avea in vedere urmatoarele:
    - vanzarea pachetului de actiuni detinut de Fondul Proprietatii de Stat la societati comerciale din turism, pentru societatile stabilite, de comun acord, de catre Autoritatea Nationala pentru Turism, Agentia Romana de Dezvoltare si Fondul Proprietatii de Stat;
    - la societatile comerciale la care nu s-a prevazut vanzarea integrala a pachetului de actiuni, precum si la cele la care nu s-a reusit vanzarea mentionata la paragraful anterior se va proceda la compensarea reciproca intre Fondul Proprietatii de Stat si Societatea de Investitii Financiare Transilvania a pachetelor de actiuni detinute de catre acestea la acele societati comerciale la care Societatea de Investitii Financiare este actionar, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 54/1998;
    - in cazul societatilor comerciale la care nu s-au stabilit ca metode de privatizare primele doua metode sau la societatile la care, in urma aplicarii acestor metode, nu s-a reusit privatizarea, se va proceda la divizarea acestora prin separarea celor doua forme de proprietate, de stat si privata.
    Pentru societatile comerciale la care exista certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor procesul de divizare sau de compensare va avea loc numai dupa includerea valorii terenurilor in capitalul social;
    - la societatile comerciale la care, in urma divizarii, Fondul Proprietatii de Stat detine pachetul integral de actiuni se va proceda la privatizarea acestora prin vanzarea pachetului de actiuni si prin vanzarea activelor.
    Stabilirea metodelor concrete de privatizare a societatilor comerciale din turism se va face printr-un protocol incheiat intre Autoritatea Nationala pentru Turism, Fondul Proprietatii de Stat si Agentia Romana de Dezvoltare.

    3.2.10. Ape, paduri si protectia mediului
    a) Politici de dezvoltare
    Pentru domeniile specifice acestei activitati se prevad urmatoarele:
    - modernizarea esalonata a retelei nationale de statii si radare meteorologice;
    - modernizarea sistemului de colectare a datelor si a celui de gestionare si administrare a fondului national de date meteorologice si hidrologice, precum si a celui operational pentru elaborarea prognozelor in aceste domenii;
    - dezvoltarea retelei de drumuri forestiere;
    - integrarea Centrului National de Telecomunicatii Meteorologice in "Reteaua regionala de comunicatii de date meteorologice", proiect promovat de Organizatia Meteorologica Mondiala pentru Europa.
    Totodata, prin aplicarea programului de restructurare a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A., se va trece la constituirea retelei hidrometeorologice nationale specifice domeniului gospodaririi apelor, la descentralizarea activitatii pe subunitati teritoriale ale companiei si la reorganizarea si dotarea tehnica a activitatilor specifice.
    b) Politici de privatizare
    Dupa finalizarea actiunii de restructurare a Regiei Nationale a Padurilor se va proceda la privatizarea unor obiective si capacitati de productie aferente unor activitati conexe (centre de prelucrare si valorificare a fructelor de padure si a ciupercilor comestibile, ateliere de prelucrare a lemnului etc.) prin vanzarea de active.
    Dupa finalizarea reorganizarii structurii centrale si a celei din teritoriu a Companiei Nationale "Apele Romane" - S.A. se va proceda la pregatirea, in vederea privatizarii, a sectiilor de mecanizare si a bazelor de productie.

    3.2.11. Societati comerciale din subordinea sau de sub autoritatea consiliilor locale ori judetene
    a) Politici de dezvoltare
    Regiile autonome de interes local au fost transformate in societati comerciale, cu exceptia celor care au primit credite de la organisme financiare internationale (B.I.R.D., B.E.R.D., B.E.I.), garantate de Guvernul Romaniei, si a unui numar foarte mic de regii care s-au reorganizat, prin exceptie, tot in regii autonome.
    In ceea ce priveste procesul de restructurare a domeniului, principalele obiective avute in vedere sunt:
    - finalizarea procesului de transformare a regiilor autonome in societati comerciale;
    - clarificarea patrimoniului regiilor autonome locale, mai ales al celor care detin terenuri agricole;
    - incheierea de contracte de concesiune care sa asigure raporturi contractuale intre autoritatile administratiei publice locale si prestatorii de servicii;
    - promovarea unei politici adecvate pentru atragerea capitalului privat, autohton sau strain, prin acordarea unor facilitati;
    - cresterea gradului de participare a autoritatilor administratiei publice locale la finantarea lucrarilor de investitii;
    - infiintarea unei banci specializate care sa finanteze lucrari de dezvoltare, modernizare si reabilitare in domeniu;
     - restructurarea tehnica, constand in modernizarea retelelor si a echipamentelor, ce va conduce la cresterea calitativa a prestatiilor;
    - dezvoltarea regionala a serviciilor de gospodarie comunala prin:
      - dezvoltarea unor retele de apa potabila, care sa alimenteze localitatile dintr-o zona intreaga, indiferent de marime;
      - dezvoltarea unor depozite de deseuri supuse controlului sau a unor uzine de prelucrare a deseurilor, pe zone sau regiuni;
    - dezvoltarea tuturor serviciilor de gospodarie comunala, in corelatie cu planurile de dezvoltare urbana si cu Planul de amenajare a teritoriului national;
    - infiintarea Autoritatii nationale de reglementari in domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala;
    - adoptarea legii serviciilor publice de gospodarie comunala.
    b) Politici de privatizare
    La sfarsitul procesului de restructurare a regiilor autonome va avea loc privatizarea societatilor comerciale rezultate, prin vanzare de actiuni sau prin vanzare de active.
    Societatile comerciale din acest domeniu, care detin terenuri agricole si/sau retele edilitare, vor proceda la delimitarea bunurilor proprietate publica din patrimoniu, urmand sa se privatizeze prin licitatie cu strigare, negociere sau prin metode specifice pietelor de capital.

    3.2.12. Cultura
    a) Politici de dezvoltare
    In cadrul procesului de reorganizare Regia Autonoma a Imprimeriilor a fost transformata in Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
    Intr-o prima etapa se va elabora un program de restructurare a companiei, care va avea in vedere desfiintarea sectoarelor de lucru cu tehnologii depasite (tipar inalt, tipar adanc, zincografie) si care genereaza pierderi, iar in etapa urmatoare se va trece la elaborarea unui program de dezvoltare.
    b) Politici de privatizare
    In conformitate cu programul de privatizare, Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A. va incepe, etapizat, programul de privatizare, principalele obiective urmarite fiind:
    - privatizarea celor 14 subunitati;
    - desprinderea unor sucursale ale companiei si transformarea lor in societati comerciale pe actiuni in vederea privatizarii acestora.

    3.2.13. Educatie nationala
    Reforma invatamantului se coreleaza cu reforma economica si cu reforma administrativa.
    Actiunile incepute in anul 1998 sau anterior se vor finaliza, urmand ca in anul 1999 sa fie vizate urmatoarele obiective:
    - reforma curriculara;
    - restructurarea retelei scolare si universitare;
    - organizarea formarii continue a invatamantului la distanta;
    - relansarea cercetarii stiintifice in universitati;
    - informatizarea invatamantului;
    - ameliorarea infrastructurii;
    - reforma managementului scolar si academic;
    - dezvoltarea parteneriatului scoala - comunitate;
    - consolidarea statutului social al cadrului didactic, al elevului si al studentului;
    - dezvoltarea formelor de cooperare internationala.
    Legat de acestea, unitatile de invatamant vor fi incurajate si sprijinite de Ministerul Educatiei Nationale sa isi consolideze valoarea stiintifica, sa isi formeze personal de specialitate propriu si sa isi titularizeze specialistii, sa desfasoare investitii proprii in cladiri, laboratoare, echipamente, sa participe la cooperari interne si internationale relevante.

    3.2.14. Sanatate
    a) Politici de dezvoltare
    In acest domeniu se va actiona pentru realizarea urmatoarelor obiective:
    - reforma sistemului de administratie publica in sectorul sanitar;
    - implementarea legii asigurarilor sociale de sanatate;
    - cresterea calitatii serviciilor medicale;
    - diversificarea finantarii sistemului de sanatate;
    - armonizarea legislatiei in domeniul farmaceutic;
    - sustinerea programelor nationale de sanatate;
    - imbunatatirea sistemului national medical de urgenta;
    - asigurarea formarii specialistilor in managementul sanitar;
    - sprijinirea si integrarea organizatiilor neguvernamentale in realizarea programelor de sanatate;
    - armonizarea legislatiei cu acquisul comunitar.
    b) Politici de privatizare
    La nivelul furnizorilor de servicii medicale se va urmari schimbarea statutului proprietatii unitatilor medicale (cabinete, ambulatorii de specialitate, spitale etc.).
    In acest sens Ministerul Sanatatii are in vedere, in prima etapa, atribuirea spatiilor din cabinetele medicale, din dispensare si ambulatoriile de specialitate, prin contract de comodat, iar ulterior, concesionarea sau vanzarea acestora medicilor care, la data intrarii in vigoare a acestor prevederi, activeaza in spatiile respective, cu contract de munca pe durata nedeterminata.
    In ceea ce priveste mijloacele fixe, acestea vor face obiectul unor contracte de leasing in favoarea medicilor.
    Spitalele urmeaza sa intre in procesul de privatizare pe baza Legii privatizarii, a Legii privind regimul concesiunilor, precum si a legii privind organizarea, functionarea si finantarea spitalelor (in curs de adoptare).
    Totodata se vor desfasura activitati medicale private in unitati publice pe baza actualului cadru legislativ.
    In acelasi timp se vor privatiza serviciile auxiliare (spalatorie, cantina, intretinere/reparatii).
    Pentru imbunatatirea activitatii de management in sistemul de sanatate se va proceda la contractarea unor servicii specifice atat de catre spitale, cat si de fondurile de asigurari (management privat al unitatilor si fondurilor publice).

    LISTA Nr. 1

    I. Societatile comerciale pentru care se vor organiza licitatii in vederea participarii bancilor de investitii, in calitate de consilieri financiari, pentru privatizarea a 4 mari intreprinderi de stat:
    1. Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane "Tarom" - S.A. Bucuresti;
    2. Societatea Comerciala "Sidex" - S.A. Galati - Fondul Proprietatii de Stat va initia procedura de selectare, cu participare internationala, a unei firme specializate care sa preia administrarea societatii inainte de incheierea contractului de consultanta financiara cu banca de investitii selectata;
    3. Societatea Comerciala "ALRO" - S.A. Slatina + ALPROM Slatina - dupa realizarea fuziunii, conform aprobarii Consiliului de administratie al Fondului Proprietatii de Stat.

    II. Societatile comerciale mari, selectate in vederea privatizarii cu angajarea de banci de investitii internationale:
    1. ELECTROPUTERE Craiova;
    2. HIDROMECANICA Brasov;
    3. ROMVAG Caracal;
    4. ANTIBIOTICE Iasi;
    5. TRACTORUL Brasov.

    III. Societatile comerciale mari, selectate pentru restructurare/lichidare cu angajarea unor firme internationale adecvate:
    1. I.U.G. Craiova;
    2. CLUJANA Cluj-Napoca;
    3. SIDERURGICA Hunedoara;
    4. NITRAMONIA Fagaras;
    5. ROMAN Brasov.

    LISTA Nr. 2
    Societatile comerciale care se vor privatiza prin agenti de privatizare

     1. ROTEC Buzau;
     2. CORD Buzau;
     3. FORTUS Iasi;
     4. SANTIERUL NAVAL Constanta;
     5. CMB Bocsa;
     6. REAL Pleasa;
     7. SIDERMET Calan;
     8. CUG Cluj-Napoca;
     9. ELSID Titu;
    10. INDUSTRIA SARMEI Campia Turzii;
    11. FAUR Bucuresti;
    12. SUBANSAMBLURI AUTO Sfantu Gheorghe;
    13. MECANICA Marsa;
    14. ROCAR Bucuresti;
    15. TIMPURI NOI Bucuresti;
    16. UZTEL Ploiesti;
    17. UZUC Ploiesti;
    18. PETROUTILAJ Campina;
    19. GRIRO Bucuresti;
    20. MECANEX Botosani;
    21. VIROMET Victoria;
    22. CAROM Onesti;
    23. UZINELE SODICE Govora;
    24. COLOROM Codlea;
    25. BICAPA Tarnaveni;
    26. ARGESANA Pitesti;
    27. MOLDOSIN Vaslui;
    28. CORAPET Corabia;
    29. TEROM Iasi;
    30. ROMTENSID Timisoara;
    31. COST Targoviste;
    32. ARO Campulung;
    33. VULCAN Bucuresti;
    34. RULMENTUL Brasov;
    35. UCM Resita;
    36. LUGOMET Lugoj;
    37. NICOLINA Iasi;
    38. MECANICA Negresti-Oas;
    39. FABRICA DE SCULE Rasnov;
    40. URBIS Bucuresti;
    41. OPTICA Timisoara;
    42. TEHNOFRIG Cluj-Napoca;
    43. ELECTROTURRIS Turnu Magurele;
    44. BIOSIN Calafat;
    45. ELECTRONICA Bucuresti;
    46. ROFEP Urziceni;
    47. SINTER-REF Azuga;
    48. EXFOR Bucuresti;
    49. POIANA BRASOV Poiana Brasov;
    50. CELHART DONARIS Braila.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 563/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 563 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 563/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu